Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ chrissy, het is inderdaad wel een druk bezet topic hier, en daardoor moeilijk om alles bij te houden.

Ik krijg het ook echt niet voor elkaar om alle verhalen hier te lezen die er vanaf het begin zijn geschreven.

De krampjes van Amirah waren gisteren om 23.30 weer over, en toen is ze lekker gaan slapen.

Maar toen kwam Jamillah....hartstikke beroerd was ze, koorts, kokhalzen, hoesten en flink aan het snotteren.

Heb haar maar uit bed gehaald en de kamer laten luchten.

Al met al tot 1.30 met haar beneden gezeten totdat ze weer ging slapen, maar natuurlijk eerst boekjes lezen :-)

Echt heel fijn om te doen midden in de nacht hahahaha....

Maar goed, de meiden liggen nu alletwee nog heerlijk te slapen, dus ik kan even wat doen deze ochtend, waaronder dus het forum bijlezen, hihihi.

Meiden een fijne dag vandaag!!

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Eindelijk tijd om even wat uitgebreider te reageren. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hoop dat het bij de huidige lijst blijft, want ik vind 15 moeders die hier schrijven wel veel worden. Ik schrijf graag wat persoonlijke reacties en hoe meer zielen, hoe meer moeite het me zal kosten om het toch wat persoonlijk te houden. Ben ik nou aan het zeuren, of zijn jullie het met me eens?

Goh Chrissy, jij bent wel heel uitnodigend voor andere mama's om hier te komen schrijven! Ik heb het huidige lijstje eens geteld en daar staan nu 15 namen op inderdaad. Dus ik (en met mij waarschijnlijk wel meer mama's) die ook graag af en toe eens mee willen schrijven, zijn niet van harte welkom anders kun JIJ het allemaal niet bijhouden?! Vind ik tamelijk egoïstisch eerlijk gezegd. Dus jouw vraag of je zeurt: JA.

Nu zul je waarschijnlijk terug schrijven dat je het niet zo bedoeld hebt en dat iedereen mag meeschrijven, maar dat vind ik een beetje mosterd na de maaltijd. Dus laat maar, ik blijf wel mee lezen met de andere dames van dit topic want ik ben wel benieuwd hoe het hen vergaat, maar zal niet meer reageren. Stel je voor dat JIJ het allemaal niet kunt bijhouden.

En dan schrijf je ook nog dat je de volgende keer een zomerkindje wil omdat het nu te koud is?! Heb je wel enig idee hoeveel meiden je hiermee voor het hoofd stoot? Zeker op dit forum? Sorry hoor, maar daar gaan m'n nekharen van overeind staan....

Meiden, succes allemaal met jullie beebs, geniet er lekker van. Dat doe ik ook!

Geplaatst

Chrissy kennende bedoelt ze dat beslist niet zo. Tuurlijk is iedereen welkom om mee te schrijven:toppie:. Maar zelf vind ik ook dat het, zeker met zo'n kleintje in huis:racsosagy:, soms niet meevalt om alles bij te houden en mee te lezen en ook nog op iedereen (enigzinds persoonlijk) te reageren. Dat mag toch best benoemd worden zonder mensen daarmee voor het hoofd te willen stoten? De 1 is nou eenmaal actiever op dit forum dan de ander.

Iedereen is welkom, of je nou veel of weinig schrijft en reageert, toch?

:positive energie:

Geplaatst

hoi

ik sluit me helemaal bij snoeske aan!! en vind de reactie van zoe vrij fel.

gister bij het CB kregen wij de tip om Dr Brown flessen de gaan gebruiken, omdat Maureen heel snel en gulzig drinkt en daardoor meer darm krampjes heeft. (elk kind krijgt wel wat krampjes vanwege het rijpen van de darmen) en jawel gistermiddag direct zo'n fles gehaald bij prenatal en ze drinkt veel rustiger, heeft daardoor minder behoefte aan de speen, valt daardoor makkelijker in slaap ( ze is heel druk met haar armen als ze moe is en slaat de speen uit haar mond en is weer wakker) en heeft minder krampjes. ze doet nu zo'n 15 minuten over een fles van 150 cc.

misschien ook een tip voor jullie?

groetjes wilma

Geplaatst

Wilma, wat fijn dat het met een andere speen zoveel beter gaat.

Wij hebben eigenlijk het tegenovergestelde "probleem".

Amirah doet 30 tot 45 minuten over een flesje van 120, en vaak haakt ze bij 90 al af omdat ze dan te moe is.

We gebruiken Avent flessen met een maatje 2 speen, maar misschien is een andere speen ook voor ons wel een idee.

Ik ga het in ieder geval even nazoeken.

Om nog even te hebben over de opmerking van chrissy en Zoe. Ik snap beide dames wel.

15 dames is veel als je alles wilt proberen bij te houden en wat persoonlijks te schrijven. Zeker als de kleintjes je bezig houden.

Maar ook Zoe snap ik wel, dat het niet echt uitnodigend overkomt, want ik voelde mij ook wel bezwaard hierdoor, omdat ik het lijstje vlak daarvoor kwam aanvullen.

Maar goed, genoeg hierover gezegd!!!

Fijne avond dames, en op naar een goede nacht met onze ukkies :-)

Geplaatst

@ Wilma, wij gebruiken ook de flessen van Dr. Brown, ze zijn echt prima!

@ Snoeske, ik sluit me ook bij jouw mening aan hoor.

Hier gaat het super goed, ons mannetje is erg tevreden en doet het prima. De eerste week is wel omgevlogen hoor. Ik kan echt uren naar hem kijken, het is echt een mooi en lief mannetje. Zelf ben ik ook weer op de been gelukkig, vandaag voor het eerst met zn drietjes een klein stukje gewandeld.

Misschien een vreemde vraag, maar hebben jullie al nagedacht over anticonceptie? De VK was hier gisteren om het te bespreken en wij zijn nu erg in twijfel.

De kans op een spontane zwangerschap is maar 1%. Maar op de dag van de punctie was de kwaliteit van de zwemmertjes wel opeens erg goed.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Meiden, geniet allemaal van jullie wondertjes, want het is echt het allermooiste wat er is!

Ik ken mezelf haast niet terug, voel me echt een softie haha ....

Geplaatst

@ Dafke,

Heerlijk dat jullie kereltje het zo goed doet. Lekker zeg dat jullie er al even uit geweest zijn met zn 3en. Hier is het steeds behoorlijk glad geweest, niet echt weer om er uit te gaan.

V.w.b. anticonceptie, vreemd is dat eigenlijk; je bent zo lang bezig met een kinderwens en dan ineens moet je gaan nadenken over anticonceptie. Ik vind het in elk geval een dubbel gevoel. Ik moet 14 december voor nacontrole en ben bang dat ik te horen krijg dat het bij ons echt niet meer kan gezien de complicaties bij de KS. Dat is ook wat de Gyn liet doorschemeren. Wij zijn ontzettend blij met onze meiden, maar zo'n keuze maak je toch liever zelf dan dat je geen keuze meer hebt, voor zover je die al had.... Nou ja we zien wel.

@Diana, de spenen van de Avent flessen zijn voor onze dochter te breed waardoor ze haar mondje niet goed over de speen krijgt en niet genoeg kracht kan zetten om melk uit de fles te krijgen. Wij gebruiken de flessen van Difrax met een soft-speen.... wie weet heb je er wat aan. Succes in elk geval. Onze oudste deed ook 30-45 min. over een fles en dat is best intensief...

Snoeske

Geplaatst

@ snoeske; Wat voor een complicatie heb je bij de KS gehad?

@ Dafke; Wij denken nog steeds over de anticonceptie....ik heb nog geen idee wat ik moet doen.

De kans op een zwangerschap is eigenlijk 0, en al gebeurd het, nou ja, kom maar op dan, het is dan zooooooo welkom.

Maar aan de andere kant heb ik PCOS dus bijna geen cyclus waardoor ik af en toe blijf vloeien en medicatie nodig heb om het te laten stoppen.

Dus dan is een anticonceptie wel handig maar wat gebruik je dan (kan niet tegen de pil)

Ben heel benieuwd hoe de ander dames het aanpakken!

Geplaatst

Jammer dat mijn eerlijke mening voor zoveel commotie zorgt. Heel vervelend dan dat mensen zich door mijn opmerking buitengesloten voelen. Helaas heb ik op een ander forum juist de ervaring gehad dat er mensen juist op de tenen getrapt waren omdat er door het grote aantal schrijfsters op het forum, zo weinig persoonlijk gereageerd werd op alle verhalen, vandaar mijn vraag of we misschien met een maximum aantal mama's op het forum kunnen schrijven. Verder weet ik niet zo goed wat ik erop moet zeggen.

En wat betreft mijn wrange grap over het krijgen van een zomerkindje ... ik neem aan dat mijn onderschrift voldoende zegt dat ik absoluut besef dat het krijgen van een kind niet vanzelfsprekend is en dat we heel blij mogen zijn dat we überhaupt een kindje hebben mogen krijgen. Maar het is lastig om in een stuk tekst duidelijk te maken of je iets serieus bedoeld of een wrange grap maakt.

Geplaatst

@Diana, door 2 eerdere KS had ik veel verklevingen in de buik. Tijdens de laatste KS is hierdoor zelfs sprake geweest van het verwijderen van de baarmoeder. De bloedingen aan zowel de binnen- als buitenkant van de baarmoeder waren bijna niet te stoppen. Ben als gevolg hiervan aardig wat bloed verloren. Vandaar dat een 4e KS te riskant wordt... maar ik moet eerst maar afwachten wat de GYn zegt. Ook al zou het nog een keer "mogen" dan zouden we zowiezo niet nog een keer het ICSItraject ingaan. Dus dan zou het spontaan moeten gebeuren. Dat geluk is ons nu 2 keer overkomen. Een derde keer zou wel heel uitzonderlijk zijn. Maar ja een kleine kans is ook een kans:happy7:Laat ik voorop stellen dat wij onwijs gelukkig en tevreden zijn met onze 2 meiden!

Geplaatst

@ Snoeske, dank je wel voor de uitleg.

Ik heb nu 2 keer een KS gehad, maar nog geen nacontrole gehad dus ik weet niks over eventuele "schades" hierdoor.

En natuurlijk ben je hartstikke blij met je twee meiden, dat is logisch!!!!

Maar zoiets is wel goed om te weten voor als het toch nog mocht gebeuren lijkt mij, ik snap het wel.

Geplaatst
Jammer dat mijn eerlijke mening voor zoveel commotie zorgt. Heel vervelend dan dat mensen zich door mijn opmerking buitengesloten voelen. Helaas heb ik op een ander forum juist de ervaring gehad dat er mensen juist op de tenen getrapt waren omdat er door het grote aantal schrijfsters op het forum, zo weinig persoonlijk gereageerd werd op alle verhalen, vandaar mijn vraag of we misschien met een maximum aantal mama's op het forum kunnen schrijven. Verder weet ik niet zo goed wat ik erop moet zeggen.

En wat betreft mijn wrange grap over het krijgen van een zomerkindje ... ik neem aan dat mijn onderschrift voldoende zegt dat ik absoluut besef dat het krijgen van een kind niet vanzelfsprekend is en dat we heel blij mogen zijn dat we überhaupt een kindje hebben mogen krijgen. Maar het is lastig om in een stuk tekst duidelijk te maken of je iets serieus bedoeld of een wrange grap maakt.

In dat geval zal ik ook mijn excuses maken. Het is waarschijnlijk maar net zoals je het leest en interpreteerd. Het zit ook helemaal niet in mijn aard om zo te reageren maar het stak me gewoon. Wie weet nog de hormonen en het slaapgebrek haha.

Ik ben ook geen mega actieve schrijfster hoor maar zo af en toe even een verhaaltje doen of op iemand reageren moet kunnen toch. :-)

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]382[/ATTACH]hallo

heb vandaag paar leuke foto's gemaakt voor de kerstkaart, wilde ik jullie ff laten zien :)

[ATTACH=CONFIG]381[/ATTACH]

Geplaatst

dat setje komt van kruidvat , deze week in de aanbieding voor 5,00. maatje 50/56 rn 62/68 ik heb setje mutsje, slab en romper. maar je hebt er ook een piama van. erg leuk!!

Geplaatst

Wilma; wat een super leuke foto's!!

anticonceptie?? hmm... daar hoef ik mij gelukkig niet druk om te maken. Mijn cyclus loopt prima en de kans dat ik spontaan zwanger raak is 0,0%. Als het wel zou gebeuren, dan zouden wij er alleen maar blij mee zijn!

Vandaag zijn wij met beide jongens naar het consultatiebureau geweest. Jese is inmiddels al ruim 3400 gram en Kjell 3600 gram. Ze doen het dus ontzettend goed! Ook het omhoog houden van het hoofdje doen ze al erg goed. Wel moeten wij goed op hun voorkeurshouding letten en de jongens mogen al wat vaker op hun buikje liggen.

Bij Jesse heeft ze een liesbreuk ontdekt, nu afwachten wat de kinderarts er maandag van gaat zeggen.. Krijg al kriebels bij het idee dat ons kleine kereltje straks misschien onder het mes moet... brrr..

Verder doen ze het erg goed!! Nog wel steeds 7 voedingen, de 6 redden ze toch niet... Geduld en maar genieten van deze tijd, want ze groeien al zo hard!

groetjes,

Gerda

Ps; wij hebben ook de difrax flessen, zijn super!

Geplaatst

Ha meiden,

Er is weer een hoop geschreven en dus inderdaad een beetje teveel om nu op iedereen persoonlijk te reageren, maar zag wel weer een paar erg mooie foto's van Duuk en Maureen!!

Wat betreft flesjes: ik gebruik ook de difraxflessen, maar heb inmiddels de spenen small, medium en 3 standen speen in huis. Mijn jongens drinken het best met de small speen alleen duurt het daardoor wel vaak lang. Maar wanneer ik de speen medium of de kleinste stand op de 3 standen speen gebruik gaat het veel te hard en lekt er de helft langs, happen ze veel teveel lucht en verslikt Job zich. Dus heb maar geaccepteerd dat ze wel ruim een half uur over de fles doen soms. Hangt ook af van hoe moe ze zijn. Bij de laatste voeding doe ik wat nutriton, waardoor het wat dikker wordt en dan gebruik ik wel een wat groter gat bij Job. Bij Stijn alleen als hij halverwege de fles in slaap lijkt te sukkelen. Heb Stijn nog steeds op 5 x 165 cc en Job op 5 a 6 x 135, beetje afhankelijk van of hij zijn flessen leegdrinkt en hij aangeeft dat hij honger heeft, biedt ik 5 of 6x aan. Gemiddeld drinkt hij dan ongeveer 5 x 135.

Stijn is gelukkig weer een stuk happier dan de laatste keer dat ik schreef, waarschijnlijk toch door de prikjes geweest. |probeer hem zoveel mogelijk te stimuleren vanaf de andere kant zodat hij die voorkeurshouding kwijt raakt. Hij lacht steeds vaker en dat is super. Job kijkt me heel doordringend aan, maar is nog wat zuiniger met de bewuste lachjes.

Chrissy, ook ik had wel graag in de zomer bevallen willen zijn. Mis het lekker met de jongens buiten wandelen, want in de kou ga ik toch niet zoveel naar buiten. En idd 's nachts is het ook erg koud. Ik voedt beide jongens ook alleen want mijn hubbie moet ook gewoon werken en is van 7.00 tot 19.00 weg elke dag dus dan moet hij wel goed kunnen slapen. Gelukkig komen ze maar 1x rond 5 uur-half 6, soms als ik geluk heb 6 uur. Dus dan heb ik toch al een aantal uren goed geslapen. Ik ga daarna ook weer lekker terug in bed en slaap dan tot de volgende voeding van half 10-10 uur. Moet zeggen dat dat een wereld van verschil is met de 8 voedingen in het begin. Dus dat komt voor jullie ook binnenkort!

Gerreber, hoop dat het breukje klein is en misschien de kleine man niet onder het mes moet dan...

Job zit overigens geïnteresseerd mee te kijken op het computerscherm maar knijpt ook af en toe een oogje dicht. Ze worden zo snel groot!

Oja, wat betreft anticonceptie. Ik ga begin januari een spiraaltje laten zetten. Ik durf niet het risico te nemen dat door de zwangerschap een en ander gereset is en mijn cyclus normaal wordt en dan wel eens heel snel weer zwanger zou kunnen zijn. Met de zwemmers van mijn hub is nl helemaal niks mis. Nou heeft hij het soms voor de grap al over nog een meisje, maar voorlopig vind ik deze twee schatjes wel even genoeg drukte. Dus neem maar het zekere voor het onzekere...

Ik hoor het andere guppie dus ga er vandoor!

liefs, henkie

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ook ik vind het een hele taak om op iedereen persoonlijk te reageren nu er weer zoveel geschreven is;)

Chrissy, met mij gaat het redelijk mag nog steeds niet lang lopen kan ik ook niet hoor ik loop nu max 20 min en dan moet ik echt gaan zitten maar omdat ik al weer een aantal uur aan het werk ben moet ik toch oppassen dat ik iet te veel doeen daar gaat het dus nog wel een keer mis.

Morgen moet ik weer naar de internist om te kijken hoe het nu met mijn suiker is gesteld ben toch wel bang dat deze iets te hoog is maar zal het morgen wel weer horen kan er toch niks aan veranderen.

Ook hier veel moeite om s' nacht uit mijn bedje te komen en ik moet er vaak nog wel 2x uit omdat ons trutje;) de fles niet leeg wil drinken en we zitten dan ook nog steeds op 8 á 9 flessen per dag en ik weet ook nog niet hoe ik hier de regelmaat in moet krijgen dat ze wel alles op gaat drinken en dus minder vaak hoeft te komen omdat ze honger heeft. Jullie misschien een tip????????

Henkie ook ik gebruik de Difraxflessen en heb ook alle spenen uit geprobeerd maar ook hier is de small speen het beste.

mag ik vragen wat jij voor een nutrilon in de flessen doet misschien dat dat een oplossing is voor hier?

Gerda poefff kan mij voorstellen dat je even ontdaan bent door dat liesbreukje van Jesse hoop voor jullie dat de kleine niet onder het mes hoeft.

Nou hier dus nog steeds geen regelmaat in de flessen ons kleine meis komt dus nog steeds te vaak zo om de 3 uur en ik we weten niet hoe we hier veranderering aan moet brengen wij zouden graag zien dat ze wat beter de flessen leeg dronk zodat er war meer rust hier komt.

Weten jullie misschien of suiker kindjes meer voeding nodig hebben dan baby's bij wie de moeder geen suiker had tijdens de zwangerschap??????

Lopen gaat dus nog steeds mondjes maat en daaromkomen we dus weinig buiten en ben ook bang om te vallen want dan ben ik nog veel verder van huis.

Meiden ik ga stoppen want Frederique wil alweer de fles;)

Geplaatst

Gerda: dat is wel even schrikken zo'n liesbreukje! Kennisen van ons hebben het pas gehad met hun zoontje en dat was met een dagopname verholpen. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt (en dat hij niet onder het mes hoeft).

Chantal: dat je meisje nog zo vaak wil drinken is toch niet heel raar? Het is vooral vervelend voor jou. Ze gaat vanzelf ineens meer drinken - heb geduld.

Snoeske: die complicatie had ik niet meegekregen, maar dat is wel even een pittig herstel voor jou!

Ik mag volgende week op nacontrole en ik hoop echt heeeeel erg dat wij nog wel een keer zwanger mogen worden, maar ik vrees het ergste... we zullen zien.

Hier geven wij ook de difrax s-fles. En Mikai doet er echt wel 20-25 minuten over (onafhankelijk van de hoeveelheid: die loopt op, maar de tijd blijft redelijk constant met het oplopen van de hoeveelheid voeding = nu 165 cc). Met Kian hebben we echt alles geprobeerd en zijn we uiteindelijk uitgekomen op deze flessen (hebben eerst normale flessen nodig gehad omdat hij veel te snel dronk en hij een tijdje vacuum kon zuigen voor de zuigbehoefte...).

En anticonceptie: daar zullen wij wel aan gaan doen. Kian is er ook spontaan gekomen, dus zo zwanger worden is zeker niet uitgesloten. Weet alleen nog niet wat ik dan zou willen: wie weet iets waar met name het bloedverlies minder van wordt? Na mijn vorige bevalling verlies ik echt heel veel bloed elke maand en dat zou ik wel graag wat minder willen.

Geplaatst

De spruw bij Daan is nu gelukkig weg. Daan drinkt goed 7x 130cc. Gister hem een dag niet wakker gemaakt voor iedere voeding, maar gekeken wanneer hij kwam en honger had. Daar was geen touw aan vast te knopen. Met mijn man toch maar afgesprpken dat we hem overdag om de 3 uur wakker maken om zo in een ritme te komen en 's nachts gewoon kijken wanneer hij wakker wordt.

Maken jullie jullie kleintjes steeds wakker als het tijd is voor de fles of laten jullie ze slapen??

Wanneer wordt de tijd tussen de voedingen eigenlijk langer, geven de kleintjes dit aan of moet je dat gewoon uitproberen?

Geplaatst

hoi hoi

wij maken maureen overdag wakker voor de fles, om de 4 uur en snachts laten we haar zelf komen, meestal na 5 uurtjes en heel enkel om de 6 uur. zo zijn de tijden wel elke dag anders.

ik ben ook wel heel beneiuwd hoe anderen dat doen, vind het altijd zo jammer om haar wakker te maken overdag terwijl ze net slaapt, maar anders ben ik bang dat ze te lang slaapt en daardoor te weinig voeding binnen krijgt.

groetjes wilma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden