Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Linda,

Gebruik je ook Nutriton (johannesbroodpitmeel) in de fles?. Dit maakt de voeding wat dikker, daardoor heeft een kindje een wat meer verzadigd gevoel.

Anders zou ik gewoon het CB es bellen voor advies en anders de assistente van je huisarts.

Succes

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben al sinds zondag met Frederique in het ziekenhuis. Ze had zondag 38.1, dus de huisartsenpost gebeld en de huisarts heeft overlegd met de kinderarts en die wilde haar zien. Op de SEH hebben ze allerlei onderzoeken gedaan. (bloed, urine en ruggeprik) de koorts beleef te hoog en dus hebben ze haar opgenomen tot alle tests terug zijn. Dat is pas morgenmiddag (kweek) en uit voorzorg krijgt ze antibiotica 4 maal per dag. Tot nu toe laten de tetst niets zien en ze vermoeden een virusinfectie (soort buikgriep) ze is ook aan de diaree sinds gisteren. Vandaag is ze ook huilerig (dat was ze vorige week ook al en wilde ze niet slapen, waarschijnlijk al voorbode van het virus)

Gisteren heeft ze heel veel geslapen en zondag ook.

Wel zielig zo'n kleintje in het ziekenhuis. Mijn man en ik zorgen ook dat er altijd iemand van ons bij haar is. Zodat we haar kunnen troosten.

@Henkie: wat leuk dat je man aan het shoppen is voor de jongens. Dat heeft mijn hubbie eerder ook gedaan in Amerika voor Frederique. Vooral de babygap is erg leuk!

Groetjes Moontje

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is er weer veel geschreven, gezellig hoor!

)

@Wilma82, de prikkels die jij eerder noemde zijn heel herkenbaar. Wij zijn vrijdag naar de andere kant van het land geweest voor een familiefeestje (etentje) en bij mijn ouders blijven logeren. Dit ging echt super! Zaterdag bij vrienden wezen eten, Jesse lag in zijn kinderwagen en deed het prima. Maar nu merken we toch wel dat ons kleine mannetje even uit zijn doen is. Zondag en maandag een lekker rustig dagje gehouden om Jesse weer even in zijn ritme te krijgen en nu ligt mijn kleine mannetje heerlijk te slapen.

@Gerreber, hoe was je avondje uit?

Wat heerlijk dat jullie mannetjes lekker doorslapen.

@Hobbesje, hoe ging het met Mikai op het CB? Heeft ie veel last van de prikjes? Wij moeten 2 februari voor de eerste prikjes.

@Henkiepenkie, wat leuk dat je man zo aan het shoppen is geslagen in Miami! Wel foto's showen he op het topic!

@S&S, wat een ontzettend leuke foto van jullie mannetje!

@Moontje, heel veel beterschap met jullie kleine meid! Dat ze maar heel snel weer beter mag zijn. Echt zo ontzettend sneu als ze ziek zijn.

Ik heb geprobeerd op iedereen te reageren, sorry als ik iemand ben vergeten!

Hier gaat het goed. Jesse groeit als kool! Hij dronk voorheen 120cc + 4 en 1x per dag 150cc + 5, maar nu zitten we al op 2 a 3x per dag op 150cc+5. Hij heeft echt niet meer genoeg aan 120cc. Volgens het CB moeten we zelf maar even uitvogelen welke hoeveelheden hij wil drinken.

Jesse sliep overdag heel weinig, we proberen hem nu echt een ritme te geven, zodat hij 's middags toch in zijn bedje ligt. En vandaag lijkt het te werken, hij ligt nu al 2 uurtjes heerlijk te slapen. 's Nachts slaapt hij prima, ongeveer 6 uurtjes tussen zijn laatste en eerste fles.

Ik zit nog steeds op een roze wolk en geniet elke minuut van ons kleine wondertje!

Geplaatst

hoi allemaal

@ Dafke wat lekker dat Jessen het zo goed doet, en jij nog lekker op je roze wolk, heerlijk toch!!

@ Moontje, beterschap voor je kleine meid, sneu hoor dat ze in het ziekenhuis ligt. hopenlijk is ze snel beter en mag ze weer lekker mee naar huis.

@Linda J: Maureen krijgt hypoallergeen voeding van de AH eigen merk, scheeld ruim 3 euro per pak. en onze kraamverzorgster zei dat eigenmerk voedingen net zo goed zijn als merk voeding. en het word veelal in dezelfde fabriek gemaakt. tja ook niet zo gek als je ziet wat er allemaal gesponsort word door nutricia, de wij jonge ouders en de blije doos etc.

@chrissy: hoe krijg jij het voor elkaar om Judith de laatste fles om 21:00 te doen? zou ik ook graag willen, kom nu steeds op 23:00 of 24:00 uur uit, maar wil ook wel eens vroeg op bed.

@henkie: hoe is het nu met je mannetjes?

hier gaat het goed, Maureen is vandaag een dagje bij opa en oma geweest, en ik naar school. nog ff doorbijten en dan ben ik hopenlijk in maart klaar. 15 febr moet mijn scriptie klaar zijn. en dan is er weer rust in de tent.

groetjes wilma

Geplaatst

Moontje, wat vervelend dat je kleine meid ziek is. Is er al meer bekend wat het nu precies is en wanneer ze weer naar huis mag?

Wilma, succes met het afronden van de studie. Ga je nu ook ander werk doen? Je vroeg ook hoe ik het doe met Judith. Geen idee hoe het komt, maar het is echt heerlijk dat ik Judith soms al voor 20:00 op bed heb liggen en dat we pas na 6:00 weer een fles hoeven geven. Daar is helaas geen trucje voor. Maar wij vinden het zalig dat het zo goed gaat. Nu al 8 nachten heerlijk geslapen.

Wat herkenbaar de verhalen over het aanhouden van ritme. Ik ben gisteren met Judith naar mijn beste vriendin geweest die in het westen van Nederland woont. Judith vond het maar wat gezellig en wilde nauwelijks slapen. Op de terugweg begon ze na 20 km al wat te huilen en toen moesten we er nog 150. Maar gelukkig werd ze weer stil en is de rit verder goed gegaan. Vannacht en vanochtend heeft ze wel heel veel en diep geslapen en ze huilt iets sneller dan anders. Ze is dus bekaf van gisteren. Over 1,5 week zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd en dan gaat ze ook mee. Ben benieuwd of ze dan wat wil slapen en hoe het de dag erna zal gaan.

Geplaatst

Hey Chrissie,

Als Judith van 20u tot 6u slaapt, hoevaak eet ze dan nog? En hoeveel drinkt dan per keer?

Iza gaat ook meestal rond 20u naar bed en slaapt dan heel vast, is echt aan haar nachtslaap begonnen. We maken haar nu telkens wakker om 23u, maar dan komt ze echt van ver en valt vaak in slaap aan de fles...

Ik durf die fles van 23u nog niet over te slaan, want overdag drinkt ze al niet bijster veel (3x 90 à 100 en 2x BV, gretig).

Geplaatst

Bettyboopke, Judith drinkt meestal 180 cc per keer en krijgt flessen rond 6:00, 9:00, 12:00, 15:00, 17:00 en 19:30. Vandaag drinkt ze echter heel slecht, dus ik ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen.

Geplaatst

Hoi meiden!

Ook hier een trotse mama...

Kjell heeft vannacht geslapen van 20.30/21.00 uur tot 05.30 uur!!! Echt bizar.. eerst deden wij ze ook nog wakker maken voor de 23.00 uur voeding. Maar het maakte niet uit, wel of niet wakker maken, ze kwamen dan evengoed om 3.00 uur weer.

We laten ze nu dus doorslapen en rond 2.30 uur huilen ze heel evne en gaan weer slapen!

Jesse kwam om 03.00 uur, dus ook dat is al super!!

Wel geven wij ze overdag dan nog zo'n 6 flessen. Er zit ongeveer 3 tot 3.5 uur tussen..

Wauwie.. dit durfde ik tot vorige week nog niet te dromen, aangezien ze toen nog 2x kwamen in een nacht.

Vraagje; hebben jullie ook zo'n last van haaruitval? Schrok vanmorgen gewoon.. ik had altijd dikke bos, maar je ziet het dun worden, lijken bijna wel kale plekken...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag hebben we Frederique weer mee naar huis genomen. Heerlijk! Ze hebben niets kunnen vinden, morgen nog even bellen voor een laatste uitslag, maar dat zal wel niets zijn. Ze heeft nu alleen nog flinke diaree. Dus vooral zorgen dat ze veel drinkt en verder mag ik nog paracetamol geven wanneer nodig.

Groetjes Moontje

Geplaatst

hoi hoi

gerda: wat goed van je mannetjes!!! lekker slapen! hopen dat ze dit doorzetten!!

moontje: fijn dat je kleine meid weer thuis is. hopenlijk is ze snel helemaal weer beter.

chrissy, jij hebt niet zoveel tijd tussen de laatste 3 flessen, vraagd judith er zelf dan al om? maureen komt om de 4 uur, soms iets eerder.

maureen heeft vandaag wat last van een oei ik groei sprongetje denk ik. veel huilen, bij mama hangen, overdag amper geslapen!! dus ik ga haar op tijd in badje doen en dan lekker vroeg op bed, hopen dat ze lekker gaat slapen want ze is bekaf. maar ook dat zal eerst wel ff huilen worden.

onze meid is echt een slaapkop s'nachts. vannacht ook geslapen van 22:00 tot 08:00 uur, en toen heb ik haar wakker gemaakt.

groetjes wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Hier zit de eerste werkdag erop! Wel een heel geregel en gedoe hoor. Half 6 wekker gezet, douchen en aankleden, om 6 uur kids wakker gemaakt, aankleden en flesje en vevolgens om 7.00 uur wegrijden. Het was op zich wel weer lekker om te werken en ik was gelukkig vroeg klaar om 17.45 uur dus was om 18.00 uur bij het kdv om de kids op te halen. Stijntje was aan het huilen toen ik aankwam maar ik kreeg meteen een grote glimlach, smelt.... Ik geloof dat hij lekker zat te poepen op dat moment :-) Ook Job was lekker aan het lachen, zo lief! Om 19.00 uur thuis, Job had een poepluier en deed er nog een schepje bovenop tijdens het verschonen dus maar meteen in bad gedaan. Stijn sliep inmiddels dus daar wacht straks nog een verrassing vrees ik, haha. Vlug even wat gegeten en het is alweer bijna half 9, dus de werkdagen wordt er weinig meer gedaan vrees ik. Ook Job en Stijn krijgen een vroege laatste fles rond 20.30 uur en slapen dan als ik ze niet wakker maak tot zo'n 7.00 uur. Heerlijk! Overdag komen de flessen dus wat dichter bij elkaar. Rond half 10-10 uur, rond 13.00, rond 17.00 uur en dan dus 20.30-21.00 uur. 5 voedingen van 150 +5. Ik heb Stijn nu alleen de eerste en laatste voeding op 165 + 5,5 en de rest op 150 cc. Job drinkt minder goed en daar moet ik echt mijn best voor doen want meestal vind hij het na 70 cc wel best. Toch gaat met wat stimulatie het grootste deel van de fles er meestal wel in. De laatste is het moeilijkst dan is het echt in coma op een gegeven moment.

Moontje, wat fijn dat je meiske weer thuis is!!

Wilma, ik geef de flessen dus ook wat sneller op elkaar. De jongens beginnen nu ook wat minder te gaan slapen dus vaak gaat het wel, maar maak ze soms ook wel wakker want anders krijg je inderdaad van die late flessen in de avond en dan worden ze 's ochtends weer niet wakker of hebben ze geen honger als ik ze wakker maak.

Gerda, heerlijk he, als ze langzaamaan gaan doorslapen! Geeft jezelf ook zo'n boost lekker gewoon slapen en pas de volgende ochtend wakker worden.

Chrissy, drinkt je meisje 6 keer 180 cc? Is dat niet erg veel?

Dafke, Jesse doet het inderdaad wel erg goed hoor, geniet er maar van!

Linda J, ik zou het qua voeding ook niet zo goed weten, behalve dan inderdaad de nutriton die ik ook de laatste en 1e voeding erin doe. De eerste meer uit gemak omdat ik ze dan met een wat groter speengat kan laten drinken en het dan tenminste een beetje opschiet bij Job met name. In de laatste voeding doe ik het al een hele tijd en sindsdien heb ik geen kind meer aan ze 's nachts.

Nou meiden, ik ga effe relaxen.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven...

Moontje: fijn dat je weer thuis bent, hoop dat je meisje snel van de diarree af is!

Zie hier dat langzaam maar zeker de kleintjes meer gaan doorslapen. Wij hebben dit keer de voeding van 23 uur niet geintroduceerd en Mikai zelf laten rommelen (overdag veel beneden, 's avonds naar boven). Kian was ook altijd 's nachts veel wakker tot we merkten dat dit juist kwam van de laatste voeding: hij zat gewoon te vol!

Mikai slaapt ook al lekker door. Vanmorgen was ik verbaasd dat mijn man naar het werk ging: Mikai had gisteren om half negen de laatste fles en die sliep tot kwart over 6! Kian was gewoon eerder wakker helaas..

Afgelopen maandag naar het cb geweest: 59,5 cm en 6660 gram is mijn kleine lekkere knuffelmannetje alweer! Z'n eerste entingen gehad en voor zover ik merk heeft hij er geen last van (misschien wat meer slapen overdag). Moest gewoon zo doorgaan. Wel fijn om te weten, want Mikai drinkt ondertussen al bijna 5 flessen van 180+5 scheppen (dus bijna 1 liter) per dag.

Verder mijn laatste week verlof alweer... Ben nu druk aan het fotoboeken bijwerken (laatste foto's zijn opgestuurd zag ik, die kan ik dan bijplakken en verder nog overal teksten schrijven), vandaag met mijn vader een deel van de muren in de woonkamer lichter gesaust. Komende zaterdag gaan we kijken voor een nieuwe bank en een groter bed voor Kian (die dan naar opa en oma gaat). Hoop dat ik het gevoel heb dat ik alles voldoende af heb als ik weer ga beginnen...

Geplaatst

Moontje, super dat jullie weer thuis zijn! Dat moet wel een heeeele opluchting zijn hè. Pffff, moet er iet aan denken, beebjes en ziekenhuizen zijn niet goed voor een moederhartje hè.

LindaJ, wij geven Omneo van Nutricia, is ook goed tegen krampjes, diaree, verstoppingen. Volgens onze vroedvrouw wordt deze melk ook wel comfortmelk genoemd (en dus een beetje te vergelijken met de comfort van Friso, maar die wordt in België nauwelijks gegeven). Nutriton wordt in België ook niet zo snel gegeven, omdat er ook veel babies er niet goed op reageren (meer lucht, krampjes en diaree). Je kunt het natuurlijk gewoon proberen?

Van voeding wordt er geadviseerd niet te vaak te wisselen...gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk ;)

Hip hip :) Iza heeft vannacht doorgeslapen!

Afgelopen nachten is mijn ventje er wel 15 keer uitgeweest om haar de fopspeen te geven. Natuurlijk ben ik dan ook wakker ;) Vermoeidheid begon serieus door te wegen... Maar stilaan begon het te beteren: Gisteren heeft ze slechts 6x erachter gevraagd. En afgelopen nacht heeft ze om half vijf wat gekucht, maar is zonder speen zelf weer in slaap gevallen. Vanochtend om half 6 heeft ze weer wat gekucht, 2x speentje erin en dan nog doorgeslapen tot 7u. Dan was het ook echt wel etenstijd :)

We zijn dan ook heel trots op onze kleine meid!

De flesjes gaan er nog steeds niet zo goed in, slechts 100ml per keer. Das dan 300ml + 2 BV per dag (weet niet hoeveel daar uit komt, ik vermoed zo'n 125), dus een dikke 500ml per dag...

Ik ga vandaag proberen om haar 6x eten te geven, misschien dat ze dan meer binnenkrijgt. Kans bestaat dat ze dan nog minder drinkt per keer, maar dat kunnen we pas weten als we het geprobeerd hebben, toch?!

En anders zal zij gewoon de 'onderkant' van het gemiddelde in stand houden ;)

Morgen een halve dag testdag bij de crèche....pffff...ik zie er toch wel wat tegenop...gelukkig is het maar voor 5 uurtjes en is mijn ventje thuis, kunnen we iets leuks doen (lees: afleiding!).

Iza is wakker, ik ga snel ervan profiteren om een wandelingetje te doen, t zonnetje schijnt :)

xxx

Geplaatst

Oh ja, Linda J, 'Omneo van nutricia' is hetzelfde als 'Nutrilon Omneo'. ALS je nog eens verandert / wilt veranderen, zou ik die Omneo durven geven. Daan kent al de smaak van de Nutrilon, dat dronk hij toch goed? Dus loop je daar al geen risico mee. En Omneo is ook wat zwaarder en dikker dan de 'Nutrilon Standaard', dus vult zeker goed.

Ben natuurlijk geen voedingsdeskundige hè ;)

Succes ermee!

Geplaatst

Bettyboopke: omneo is wel dikker, maar toch lichter verteerbaar dan de standaard?? Of heb ik het nu verkeerd....? De wijkverpleegkundige hier zei dat het een soort dikkere hypoallergene voeding is.

Geplaatst

hoi allemaal

wij hebben er vandaag een neefje bij gekregen. broertje en schoonzus van hubby zijn kant hebben een zoontje gekregen vanmorgen . hij heet Senna.

morgen gaan we hem bekijken. het is een kleintje, 5,5 pond en 49 cm. ben benieuwd hoe dat er uit ziet naast maureen.

gr wilma

Geplaatst

hoi dames,

Zeker een hoop geschreven weer !! Maar wel leuk en gezellig.

@BB : fijn dat iza zo goed doet met het slapen, trotse ouders !! En precies wat je zegt over het aantal flesjes wat ze opdrinkt, 1 extra is altijd te proberen, zo weet je hoe of wat, succes. Zeker genieten van het zonnetje, wij komen net terug van een wandeling met de hond erbij, heerlijk het zonnetje.

Sterkte en succes morgen bij het kdv. Ik zou er ook tegen opkijken, hoor.

@hobbesje : fijn dat ze meer door gaan slapen, lijkt me erg lekker = zelf ook meer kunnen slapen door de n8

@henkiepenkie : zo wat een "rush hour" zeg zo vroeg op de dag. Ik moet het ook gaan doen hoor, maar nu nog eventjes niet.

@Wilma : gefeliciteerd met het nieuwe aanwinst in de familie. Is zeker een kleintje als hij maar gezond is dat is het belangrijkste en wat telt.

Over voedingen de soorten weet ik niet dus kan er niet over mee praten. Wel gaan wij misschien over op voeding voor hongerige babys.

Want Joshua komt soms al na 2 uur terwijl hij eigenlijk na 3/ 3,5 hoort te komen ongeveer dan he. Soms doet hij het ook goed met de hoeveelhgeid die hij krijgt (120 water + 4 schepjes) en komt dan pas na 3/ 3,5 uur,(laatste avond flesje geef ik hem 150 water + 5 schepjes) en dan slaapt hij 4/ 4,5 uur door.

Woensdag moeten we naar het CB en wordt dan door de arts onderzocht enzo. Maar vandaag ben ik naar het inloopuur geweest om hem te wegen. De laatste keer was precies vandaag 2 weken geleden en toen woog hij 3760 en nu 4455. Hij is goed aangekomen, dat terwijl hij niks extra krijgt en soms zelf zijn voeding eerder zoekt !!! Dus we zien het wel.

Wel is zijn naveltje lichtelijk ontstoken komt een beetje prut uit is niet rood. Huisarts heeft het aangestipt met zinknitraat en zelf goed schoon houden met alcohol. Het is niet rood of zwaar ontstoken. ook meteen over zijn pukkeltjes nagevraagt (dacht allergie of zo) maar is zijn hormoonhuishouding, moet ik zien als een soort jeugdpuistjes maar dan bij babys. Nou hoor ik voor het eerst vond het wel grappig. maar voor de rest doet hij het erg goed. Slaapt goed, huilt weinig alleen bij krampjes en als hij te lang op zijn fles moet wachten, driftkikker kan het dan zijn hahahahahaha. Vandaag is hij precies 4 weken, de tijd gaat zo hard.

Dames fijn avond, ik ga een fles je klaar maken voor mijn kanjertje die nu al seintjes geeft dat hij zo gaat komen.

Geplaatst

hier gaat het ook goed ons meisje slaapt de hele nacht goed door

overdag is ze constant wakker slaapt dan niet maar dat komt misschien vanzelf nog wel

het eten gaat ook goed ze krijgt nu 120+4 en dan 5 keer per etmaal

s'nachts hoeft ze al geen fles meer

wel wil ze overdag veel bezig gehouden worden word al echt een verwend trutje haha anders brult ze

ook houd ze van het wandelen en auto rijden

ook met mij gaat het erg goed

kan alles weer ben in de zwangerschap constant ziek geweest en veel last van de rug en vermoeidheid gehad

dit is allemaal weer over

ook ben ik van de week al weer ongesteld geworden, had gedacht dat dit ngog wel ff op zich zou laten wachten

maar ja zo komt de boel wel weer op regel

Geplaatst

@ Sandra: wat fijn dat ze al de nacht doorslaapt!

@ Wilma: Gefeliciteerd met Senna. Dat zal wel een verschil zijn met Maureen.

Ik herken het wel dat bezig houden. De afgelopen weken heeft Frederique dat ook gehad, maar vandaag heeft ze goed geslapen overdag en gisteren ook. Nu maar hopen dat dat zo blijft...... Nadeel is wel dat ze na de voeding van 19 uur vaak 6 uur doorslaapt en dan nog wel in de nacht komt. Vorige week hebben we haar wakker gemaakt om 23 uur maar daarna wilde ze niet meer slapen. Mijn man is nog anderhalf uur met haar bezig geweest. Dus dat is niet zo'n succes.

Frederique heeft nog steeds diarree, het is echt water wat eruit komt. Gelukkig drinkt ze veel. Als ze woensdag nog diarree heeft ga ik de kinderarts maar weer bellen. Dat lijkt me niet echt normaal, anderhalve week diarree. Twee nachten geleden bij het wisselen van de luier spoot het zo op het t-shirt van mijn man.:icon_smile:

Deze week ook weer begonnen met sporten, wel fijn om wat te doen.

O, ja Frederique is wel goed gegroeid, afgelopen maandag was ze 4740 gram en 58 cm. Donderdag was ze al 4900 gram.

Fijne avond

Simone

Geplaatst

hoi allemaal

@sandra , fijn dat je meisje doorslaapt, en tja die menstruaties, pff ik alweer voor de 2e keer, en tussendoor nog een kleine bloeding van 2 dagen gehad.

@moontje wat vervelend van die diarree steeds, klinkt idd niet normaal, maar gelukkig groeid ze goed. heb je thuis een weegschaal? is ze verder wel goed te pas?

hier een geklooi met de voedingen. voorheen had maureen steeds om de 4 uur een fles van 150+5 ging prima. opeens kwam ze naar 2 uur al, dus hup opgogen die fles. gevolg krampen!! dus om en om 150 en180 cc gedaan, en nu krijgt ze wel elke keer 180 aangeboden maar ze drinkt het niet altijd op. ene keer komt ze na 3 uur , dan weer na 4 uur, dan weer na 3 uur en de laatste fles alweer na 2 uur. en dan echt brullen van de honger. en dan slaapt ze de hele nacht goed, en moet ik haar rond half 9 gewoon wakker maken. nu lag ze er ook al om half 10 in.

ik denk dat ik het maar ff een paar dagen ga bij houden, de tijden en hoeveelheden die ze drinkt. kijken of het ook veranderd., het lijken wel regeldagen die BV kindjes ook wel hebben.

groetjes wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Wilma, volgens mij is het niet zo raar hoor dat de tijden veranderen en dat de laatste flessen dichter op elkaar komen. Het is tenslotte ook de bedoeling dat ze op een gegeven moment vanaf 20.00 uur 's avonds tot de volgende ochtend gaan slapen toch?! Hier wordt ook een beetje wisselend gedronken. Ik biedt Stijn 165 +5,5 aan en dat gaat vaak op maar soms ook niet. Job zit nog op 150 +5. Ook hier hebben ze nog wel geregeld last van krampjes en helaas ook 's nachts. Ze huilen dan soms in hun slaap, maar ik wordt daar natuurlijk wakker van dus heb de afgelopen nachten wel een aantal keer speentjes gegeven want dat helpt wel goed en anders slaap ik niet weer in.

Nog gefeliciteerd met Senna!

Moontje, hoe gaat het met fredje? is de diarree alweer over? Anderhalve week is idd wel lang voor zo'n klein poppetje, maar gelukkig groeit ze goed!

Cigdem, geneest het naveltje van jullie kleine ventje alweer?

BB en Hobbesje, ook jullie kanjers doen het super zo te lezen!

Gerda, alles ok met Kjell en Jesse. Al bij de osteo geweest?

Hier alles goed!

Grtz, Henkie

Geplaatst

@henkiepenkie : Jah naveltje ziet er schoner uit en komt ook geen vocht meer uit, dus we gaan de goeie kant op, woensdag naar CB zal daar aan de arts vragen om er weer even naar te kijken.

@Moontje : heeft ze nog last van diarree ?? Zo zielig he voor der, maar als ze maar goed drinkt en groeien doet ze gelukkig ook. Hoop dat het over is.

Gelukkig doen ze het voor de rest allemaal goed, geen bijzonderheden gelukkig !!!!! Laten we het zo houden.

Vrijdag naar het ziekenhuis, echo maken van Joshua's niertjes. Hij heeft 2 knobbeltjes onder zijn oor knobbel zitten op zijn oorschelp (heb ik ook, dus zijn duidelijk mijn oren) maar omdat de oren en de niertjes tegelijk aangemaakt worden in de buik, willen ze voor de zekerheid een echo maken. Ik hoef me nergens zorgen om te maken want hij plast ontzetten goed (heeft me gedoopt als zijn mama toen hij nog geen minuut op mijn buik lag, een waterval), had 3 vaten in zijn navelstreng, was niet geel, dus eigenlijk allemaal goed maar zoals ik al schreef voor de zekerheid. Nou kan nooit kwaad.

Groetjes en heerlijk genieten van de zon

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik moet nog even bijlezen, maar het is hier de laatste dagen behoorlijk hectisch! (lees; 2 veel huilende kids!)

Gister bij de osteopaat geweest en zij gaf aan dat Kjell een forse fractuur onder in zijn schedel heeft en zijn 1e twee nekwervels niet goed zitten.. Dus meteen begonnen met de behandeling. Soms vond hij het heerlijk, tilde zede schedel ligt op, maar daarna weer krijsen.

Vandaag is hij toch wel behoorlijk van slag en spuugt erg veel.

Jesse zijn 1e nekwervel zit niet goed, dus ook hij wordt behandeld. Wel verwacht ze met Jesse na zo'n 2 à 3 behandelingen klaar te zijn. Kjell heeft er zeker een stuk of 7 nodig.

Kjell slaapt de laatste tijd met gemak zo'n 10-12 uur achter elkaar, maar dan wordt het overdag lastig om 5 flessen te geven.

Jesse die drinkt (na 2 weken heel goed te hebben gedronken) beroerd. Hij begint heel gretig en na 20 ml is het krijsen en overstrekken. Zodra ik hem rustig heb en weer neer wil leggen is het weer krijsen geblazen.

Pff... iemand hier ervaring mee??? (hoop het niet voor jullie ;-))

Verder zijn ze hun eigen handjes aan het ontdekken en wordt er veel op gesabbeld... zo lief!

EN gelukkig worden we nog regelmatig beloond met een mooie lach.. dus trots blijven we!

Ga snel evne bijlezen!

Liefs

Geplaatst

Gerreber, ik heb een tijdje geleden met Iza hetzelfde gehad. Flesje in zicht: gillen van 'ik heb honger'...om dan uiteindelijk met veel moeite en opnieuw en opniew proberen 60 à 80ml in te krijgen. Ik maakte me daar ook wat ongerust over, maar probeerde me voor ogen te houden dat ze zich wel niet zal uithongeren?!

Na een week is ze ineens beter gaan drinken. Ze drinkt nu gemiddeld 1x110 en 3x150 en 1BV.

Misschien was het omdat ze geen nachtvoeding meer kreeg? Of iets anders? Er zal wel een reden zijn geweest, maar misschien hebben we ze gemist.

Misschien komt het wel door de behandeling bij de osteopaat? Dat zal nog wel wat nawerken en is hij daardoor wat van slag?

Wanneer kindjes overstrekken is het meestal omdat er probleempjes zijn bij het maagmondje (oftewel gespannen, zit dan te dicht en krijgen ze moeilijk iets binnen, oftewel nog niet goed genoeg ontwikkeld en staat het wat te open en geven ze snel terug, het zgn reflux). Vaak boeren ze ook niet goed?

Succes e sterkte alleszins!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden