Ga naar inhoud

Waar is topic 'starten na echo' van mom2b?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ja, L.a. en Mees, heb ik ook al over na gedacht: icsi in eigen cyclus. Maar dan heb je er echt maar eentje en maar een kansje? En anderzijds is dit dan toch de laatste poging en dan zou je juist weer op iets meer kunnen gokken. Tijdens mijn eerste pogign gebruikte hij ook Elonva omdat ik op tijd moest starten. Dat heeft wel tot vier eitjes geleid: twee kleine, twee grote en een bevruchting, embryootje niet oké dus geen tp. Zoonlief kan nog niet schrijven hoor, maar is af en toe een rij letters achter elkaar aan het schrijven. Laatst stond er op het eind op eens "Elonva". Toeval of niet? (Ik weet niet of ik dt al eerder had geschreven anders sorry voor die dubbele tekst) Had Scholtes dit ook gemeld maar daar reageerde hij niet op. Ik zal toch van de week nog even mailen met hem. Wil het het liefst nog een keer zoals die eerste keer. Gaf toch de meeste kansen?

LA. volgende keer moet je ook meekomen. Is hartstikke leuk zo als lotgenoten. Praten gaat natuurlijk makkelijker dan forum-en.

En bedankt voor je meedenken. Ik vind het altijd een beetje lastig om een andere stem te laten horen als de arts andere opvattingen heeft geuit na de eerste poging. Maar ja, gelukkig heb ik die schommelstoel nog, ha,ha....als ik die niet had. En op een natuurlijke manier zwanger worden zal bij ons niet lukken vanwege het trage zaad....beetje hulp met icsi zouden we dan wel kunnen gebruiken. Hoe gaat het nu met jou dan, L.A.?

Gigi, en zijn je hondjes weer een beetje opgeknapt? Is het nog gelukt met de kids en de extra bezoekcontrole?

Morgen nog even vrij en dan vanaf woensdag weer de luie tijd over. Ben al over de vakantie aan het nadenken...hebben jullie al plannen of is dit ook zoiets wat dan even 'on hold' gaat? Bij mij hoeft dat dan niet meer omdat onze proeftijd dan over is. Links om of rechts om....

Fijne avond nog,

• Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi in dit nieuwe en kansrijke nieuwe jaar,

De honden zijn oké, alleen Daisy had last van haar darmen, vanochtend heeft Holly nog overgegeven en ik koor zeiden we yak....ze braakte naast eten ook poep, dus die had tijdens de ochtendwandeling in het donker ergens poep zitten eten de viespeuk :puke:. Inmiddels zijn ze beide weer in orde. Thanks.

We zijn beiden nog wakker, mijn liefste aangezien hij zich heeft voorgenomen om sterker te zijn dan de slaap, ik ben inmiddels aan het slaapwandelen. Oudejaarsavond wilden we op tijd gaan slapen, maar ik zag et 03.00 uur worden op de wekker alvorens ik de slaap vatte en om 06.30 uur ging de wekker. Vanochtend werden we wakker geschreeuwd door Happy, de oudste poes, na een onrustige nacht van weinig slaap door maag- en darmklachten bij mij (oliebollen e.d.) en mijn liefste sliep niet meer sinds 04.00 uur, ik ben daarna nog in slaap gevallen, maar door het gemiauw op 'noodkreet' sterkte, werden ook de kinderen wakker voor 07.00 uur........mijn ogen beginnen echt te branden.........de afwasmachine piepte net, dus die kan zo uitgeruimd worden en ik ben bang dat ik niet heel veel later met een diepe zucht van verlichting mijn hoofd op kussen zal vleien........gaap........:yawn:

Michaela, ik snap je houding inzake Dr.S, echter, probeer iets meer bij jezelf te blijven wanneer je hem spreekt, mailt of belt, hoe duidelijker jij aangeeft wat je wilt of denkt hoe beter hij kan inspelen op 'jouw' behoefte, hoe raar het ook klinkt, maar JIJ bent in wezen de klant, hij zal alleen moeten aangeven wanneer iets gewoon niet haalbaar is of wanneer het de gezondheid in gevaar kan brengen, alle andere 'pogingen' die jouw wens zou kunnen vervullen en al jouw onrust kan wegnemen, moet hij proberen. Klinkt hard, maar zo zie ik het wel. Zolang ik fysiek nog een kans maak, zolang er de overgang niet heeft plaatsgevonden, bepaal ik (wij dan...) of er nog een poging komt, zolang ik (wij dus...sorry) dat ook mentaal aankunnen, hij adviseert hij bepaalt niet, door zijn deskundigheid vertelt Dr.S of het medisch gezien kan, zo lang het kan, hoe klein de kans ook is, dan benut je die kans, ik zou hem benutten en ik adviseer jou om die kans ook te benutten. Als je inderdaad in je 'schommelstoel' zit (ik heb er trouwens nog een op zolder) dan zal je jezelf nooit kunnen verwijten dat je die ene kans niet benut hebt............ondertussen gaan we met zijn allen :duimen draaien:dat het lukt om al dan niet met dat bijzondere woord wat je zoon heeft getypt, echt bizar om te lezen heel apart, genoeg eicellen te produceren voor een brusje!!!!!!!!!!!!!!

LA, zou erg leuk zijn als je volgende keer ook kunt komen, het was zo bijzonder om elkaar te ontmoeten, ik vind echt dat ik twee vriendinnen rijker ben geworden.

Hebben jullie nog voornemens voor 2011? Buiten alle kilo's, wel zo'n 25, die ik afgelopen dagen ben aangekomen eraf moeten, heb ik mij stellig voorgenomen dat ik niet langer over mij heen laat lopen, ik dingen ga doen waar ik bij van wordt en sneller gewoon zeg als iets mij niet bevalt.........stoer hè.......:pray: en nu echt gaan doen. Ik heb het trouwens over dierbaren of collegae, niet irritante lui die in de supermarkt te dichtbij staan of (zoals jullie al weten) automobilisten die hun rijbewijs bij de zegeltjes hebben gespaard......maar echt belangrijke dingen dus.......

Verder morgen marsepein maken voor de taart die ik dinsdag dan afwerk voor mijn opa, hij is jarig dinsdag en vroeg of ik dan kom helpen 's avonds met de visite e.d., morgen even kijken of een bepaalde winkel een cadeau heeft waar ik hem blij mee kan maken, ik dacht aan een beetje luxe kamerjas of zoiets.....zaterdagavond neemt hij ons mee uit eten, gezellig en lekker!!!

Verder niet zoveel te melden, ik droom iedere dag weer dat ik och zwanger mag worden, leuke namen die ik hoor of lees schrijf ik toch op......het verlangen neemt niet af, eerder toe.

Oh ja, Michaela jij vroeg naar vakantie.....geen idee, mijn liefde wil graag voor zijn verjaardag een paar dagen Tsjechië cadeau krijgen, net als in september met de honden, dus eind februari tijdens de voorjaarsvakantie. Verder weet ik het niet, ik had graag genoeg geld willen sparen om weer eens een 'echte' vakantie te boeken, b.v. Amerika, maar we'll see....liefste en ik hebben nogal verschillende ideeën wat betreft vakantie, hij wil graag luieren....en daar word ik weer wat :nerves: van...terwijl hij nerveus wordt van mijn onrust....hihi....tot nu toe is het heel goede gegaan hoor, beiden een stap naar elkaar toe gedaan.

Hebben jullie al plannen?

LA, voor ik het vergeet, hoe zijn jouw kerstdagen en O&N geweest? Zijn de spanningen tussen jullie al verminderd? Ik hoop het voor je!!!

Allemaal een dikke knuffel!!!!!!!

Gigi

Geplaatst

Hoi,

Jeetje, Gigi, ik krijg meteen weer hoofdpijn als ik jou korte nacht(en) lees. Die is bij mij nog steeds aan het sluimeren en nog niet helemaal weg. Ik ben wel blij dat voor mij het "normale" leven nu weer een beetje begint, dat wil zeggen, normale tijd weer uit bed en dat gehang en luieren, oeh, daar word ik een beetje:nerves:van. Dus vanochtend zoonlief lekker op de fiets naar school gebracht en niet met de auto. Van het weekend ook even lekker op het strand uitgewaaid. Is zo ontzettend lekker, die wind om je kop en het eindeloze in de verte. Knap je echt van op. Als jullie een keer deze kant op komen dan gaan we zeker ook even naar het strand....

Je hebt helemaal gelijk Gigi. Dank je voor je woorden. Dat heb ik soms wel nodig om bij mezelf en mijn wens te kunnen blijven. Ook ik heb geleerd om af te gaan op de ander en niet in de eerste plaats vanuit mezelf. Ja, gek he, van dat woord dat zoonlief heeft geschreven. Ik heb het bewaard en zal het ook meenemen naar Scholtes. Kijken wat hij ervan zegt....niet zo veel...het is een man (sorry)...maar hij heeft het dan wel gelezen en is het al in zijn systeem, toch...

Goede voornemens? Ik wil OPRUIMEN in de ruimste zin van het woord. En ook: niet altijd mee te gaan in de stemmingen van de ander, want zo ben ik wel geprogrameerd, zeg maar. Nu heb ik er al de laatste jaren heel hard aan gewerkt, maar het is een kwetsbaar punt dus het moet in de picture blijven.

Ga nu nog even wat proberen te werken (terwijl ik eigenlijk nog vrij ben, maar toch....)

Dikke knuffel,

Geplaatst

:icon_flower:Hoi meiden,

Gaat weer snel zeg. Alweer gewoon maandag. Wel heerlijk weekend gehad, maar wel omgevlogen. Lekker vooral genikst en ff lekker gefietst. Strand is idd ook een goed idee. Heerlijk uitwaaien. Ga ik ook doen. Haha, neem allemaal dingen over van jullie. Wandelen, bos en zelf fietsen toegevoegd :-)

Ja Michaela, begrijp ik ook hoor. Dat je het wilt doen zoals de 1e keer. Want je had een mooie opbrengst. Je kunt ook overleggen met Dr. Scholtes wat hij denkt dat het beste resultaat geeft. Want misschien heb je met een andere optie minder eitjes, maar wel 1 goed embryo die terug geplaatst kan worden. Er zijn verschillende mogelijkheden; dat zie je wel aan ons 3-en. Als je die mogelijkheden hoort van S, kunnen jullie weloverwogen kiezen.

Ik vind het ook lastig hoor, om meer informatie te krijgen van Dr. S. Misschien helpt het om vtv de vragen op te schrijven, zodat je ook echt de vragen hebt kunnen stellen die je van plan was.

Wb vakantie. Zeker 'on hold'. Want je weet nooit of we dan midden in een poging zitten. Plannen we wel als ik zwanger ben....hoop hoop...;-)

Ja, mooi gezegd Gigi...een kansrijk jaar!!

Jullie 'slaap'tijden zijn zo'n beetje als mijne, hihi. Maar niet zo handig als je de kinderen daar hebt. Hoop dat je vannacht wat slaap hebt kunnen inhalen.

Hoe is het nu met Daisy, Holly en Happy? Het zijn wel schatten allemaal. Ook de andere 2.

Hallo...schrijf jij nou dat je kilo's wilt afvallen? Je bent harstikke slank!!! Grappie zeker ;-)

Vind ik ook; ik heb er echt 2 vriendinnen bij. Wat was het gezellig he?! LA, mee dus, volgende x!

Ik ben ook bezig met het zwanger 'zijn'. Ik droom er ook weleens van. En zit in gedachten al kamers in te richten, mn de babykamer. Dan denk ik weer: Wacht nog ff (met dat denken), maar ja, aan de andere kant geniet ik er al wel van. Nu nog 'ff'!!! zwanger worden!!

Wb die vakantie, kan me helemaal voorstellen dat hij lekker wel luieren en jij helemaal gek wordt daarvan. Jij bent veel te actief daarvoor. Grappig hoe anders jullie zijn en toch zo goed samen.:laugh:

Michaela, jammer dat je nog wat hoofdpijn hebt. Hoop dat je snel weer fit bent.

En over opruimen...dat is ook 1 van mijn goede voornemens. (Al doe ik er eigenlijk niet aan.)Letterlijk opruimen dan. En vooral actief zijn, genieten van het leven en hopelijk aan het eind van 2011 genieten van beebje ;-)

Kuz allemaal,:hugs2:

Mees

Geplaatst

Hoi hoi meiden,

Gelukkig Michaela, was even bang dat ik te ver was gegaan met mijn commentaar, moet wel eerlijk zeggen of ik betwijfel of Dr.S een boodschap heeft aan het 'woord' dat je zoontje typte, ik schat hem in als een wetenschapper niet als een ziener, maar ik kan eht uiteraard bij het verkeerde end hebben.

Ik hoop dat je hoofdpijn minder is geworden inmiddels en het strand is helemaal lekker, zeker met de honden, toen ik nog in Amsterdam en later randstad woonde, ging ik geregeld met de honden naar het strand, ook als het heerlijk koud was en dan daarna lekker warme chocolademelk drinken, jummie......

Ach Mees, ik moet echt wel afvallen hoor, niet dramatisch maar het is wel prettig als je gewoon je kast op kunt doen en alles wat erin hangt kunt pakken i.p.v. te moeten nadenken of het niet te strak zit........:sad:. ....

Vandaag gelukkig geslaagd voor mijn opa, hopelijk vindt hij het een leuk cadeau. Vanmiddag snel de marsepein gemaakt, vanochtend het gebruikelijke opruim en schoonmaakwerk gedaan, vanmiddag naar de stad met een vriendin, nog even gezellig gezeten met een kop koffie, eind van de middag met de honden gelopen, auto vol getankt, een maillot geprobeerd te repareren, liefste kreeg op zijn werk een Ipad cadeau dus die bewondert, moet nog even bedenken wat de meerwaarde is buiten het formaat.......:clap2:verder het eten voorbereid, even schrijven, gedoucht en straks lekker eten en wat lezen of tv kijken, er is geloof ik neit erg veel, zal dus ATM worden........

Verder niet zoveel te melden, behalve dat ik bedacht heb dat ik morgenochtend snel wat boodschappen wil halen, de taart wil bakken voor mijn opa, de piano wil verplaatsen naar richting de tv kast, zodat ik onder de trap een permanente plek kan creëren voor de kids, is volgens mij minder vermoeiend dan iedere keer alles van zolder te halen en weer terug op zondag.......daarnaast hoop ik genoeg tijd te hebben om de kerstboom af te tuigen en op te ruimen. Een dezer dagen even naar Ikea met een vriendin, wellicht zie ik nog ets leuks voor de kids.

De honden staan vreselijk zielig zachtjes te piepen onder aan de trap, want over twee minuten is het toch ECHT etenstijd!!!!!!!!!!!! :laugh: gekkies..........

Nou, fijne avond en tot volgende schrijfs!!!!!!!!!

:positive energie: Gigi

Geplaatst

:positive energie:

Hoi hoi meiden,

Gelukkig Michaela, was even bang dat ik te ver was gegaan met mijn commentaar, moet wel eerlijk zeggen of ik betwijfel of Dr.S een boodschap heeft aan het 'woord' dat je zoontje typte, ik schat hem in als een wetenschapper niet als een ziener, maar ik kan eht uiteraard bij het verkeerde end hebben.

Ik hoop dat je hoofdpijn minder is geworden inmiddels en het strand is helemaal lekker, zeker met de honden, toen ik nog in Amsterdam en later randstad woonde, ging ik geregeld met de honden naar het strand, ook als het heerlijk koud was en dan daarna lekker warme chocolademelk drinken, jummie......

Ach Mees, ik moet echt wel afvallen hoor, niet dramatisch maar het is wel prettig als je gewoon je kast op kunt doen en alles wat erin hangt kunt pakken i.p.v. te moeten nadenken of het niet te strak zit........:sad:. ....

Vandaag gelukkig geslaagd voor mijn opa, hopelijk vindt hij het een leuk cadeau. Vanmiddag snel de marsepein gemaakt, vanochtend het gebruikelijke opruim en schoonmaakwerk gedaan, vanmiddag naar de stad met een vriendin, nog even gezellig gezeten met een kop koffie, eind van de middag met de honden gelopen, auto vol getankt, een maillot geprobeerd te repareren, liefste kreeg op zijn werk een Ipad cadeau dus die bewondert, moet nog even bedenken wat de meerwaarde is buiten het formaat.......:clap2:verder het eten voorbereid, even schrijven, gedoucht en straks lekker eten en wat lezen of tv kijken, er is geloof ik neit erg veel, zal dus ATM worden........

Verder niet zoveel te melden, behalve dat ik bedacht heb dat ik morgenochtend snel wat boodschappen wil halen, de taart wil bakken voor mijn opa, de piano wil verplaatsen naar richting de tv kast, zodat ik onder de trap een permanente plek kan creëren voor de kids, is volgens mij minder vermoeiend dan iedere keer alles van zolder te halen en weer terug op zondag.......daarnaast hoop ik genoeg tijd te hebben om de kerstboom af te tuigen en op te ruimen. Een dezer dagen even naar Ikea met een vriendin, wellicht zie ik nog ets leuks voor de kids.

De honden staan vreselijk zielig zachtjes te piepen onder aan de trap, want over twee minuten is het toch ECHT etenstijd!!!!!!!!!!!! :laugh: gekkies..........

Nou, fijne avond en tot volgende schrijfs!!!!!!!!!

:positive energie: Gigi

------------------------------------------------------

Dear all, dear Mees, Michaela en Gigi - waar zijn Jersi en Konijntje gebleven?

Dit is even snel bericht.

Nw jaar, dus nwe kansen, nw rondes....maar toch - hebben jullie dat ook (behalve Mees want jij kiest een voor jou passende weg die er geweldig uitziet!!!!, ben blij voor je hoor) dat je ondanks je hoop/wensen etc. toch ook denkt: waar ben ik mee bezig? de kans dat....op deze leeftijd (ik zit tussen Michaela en Gigi in) is zo klein...is het reeel nog hoop te hebben? En dan lees je weer op internet dat zolang je nog ovuleert etc. er nog een kans bestaat en dat de wondertjes echt bestaan....

Vind het moeilijk om een balans te houden tussen hoop en realiteit. Daarnaast heb ik van een medium gehoord dat zij echt bij mij ziet en dat zij dat door heeft gekregen van mijn grootmoeder....

Dan denk ik ook weer aan laatste film van Woody Allen ("You will meet a tall dark stranger"), hebben jullie die al gezien? Dan zie je ook het "gevaar"/"relatiev" van een medium ofschoon ik deze vrouw meer credit moet geven hoor daar zij tot nu toe veel zaken bij het rechte eind heeft gehad!!

Kennen jullie trouwens de blog van Beryl Dingemans? Google haar maar. Veel jonger dan wij had zij te horen gekregen dat haar eicelvoorraad op was en zelfs in klinieken wilden ze haar niet meer behandelen. Zij weigerde dit te aanvaarden, en heeft van alles gedaan: accupunctuur, voetreflexuologie, vitex agnus cactus geslikt, DHEA etc. En zowaar: een wondertje geschiedde en zij heeft nu een schattig zoontje....

Dat zou toch een prachtig wondertje zijn als je dit overkomt...en daar hopen wij natuurlijk allen op.

Nu ja, aan de andere kant: hoop doet leven, maar vind het soms zo "gevaarlijk" om te hopen, snappen jullie dat?

Dag dear girls, tot later,

BIG HUGS,

L.A.

:positive energie:

Geplaatst

Hoi,

Oh LA wat herkenbaar.....dat scenario gaat gemiddeld tig keer per dag door mijn hoofd, 'waar ben ik mee bezig' 'zou het toch nog..' etc.......Soms laat je je ook dingen aanpraten. Ik had tegen mijn gewoonte in, een paar magazines meegenomen voor tijdens de kerstdagen, een pakketje waarin Linda, Beau Monde, Libelle en Margriet zaten, gut wat zonde van het geld zeg, enfin, Linda is dan nog een beter blad qua niveau en inhoud plus de lay-out is mooi. In dat blad zijn 40+'ers gewoon bezige bijen die carrière maken, kinderen hebben of willen, met de mode meedoen etc, BM is gewoon prul en de Libelle en Margriet, moeder Maria wat een hoog trutgehalte naast het feit dat iedereen die daar 40+ is oma dient te zien, een 'we gaan het vanaf nu rustig aan doen' bestaan gaat of dient te leven en een energiegehalte heeft van een bejaard iemand.......jakkes, ik werd letterlijk verdrietig van de verhalen daarin.

Vandaag een ongelooflijk off-day, tot depressie aan toe. Ik voel me moe, alweer niet goed geslapen vannacht, voel me nutteloos en kijk naar de wereld met een 'is dit het nu?'. Een soort van zwaar teleurgesteld in alles. Gisterenavond nog vol goede moed gesolliciteerd op een functie als schoolleider, omdat ik voel dat ik een nieuwe uitdaging wil, vanochtend dacht ik weer 'waarom' ze moeten me toch niet, word overal uitgespuugd, dus vandaag geloof ik dat iedereen gelijk heeft, het ligt aan mij, ik ben niet aardig, niet capabel, niet 'likeable' niets dus......overbodig.......ik voel me letterlijk een schorpioen die continu in een cirkel probeert te ontsnappen, waarheen ik ook ga, ik loop tegen een muur en als laatste redmiddel zie ik mijzelf te prikken.........

Ik probeer zo actief mogelijk te blijven vandaag. Vanochtend vroeg naar AH en Jumbo geweest, daarna de taart voor mijn opa in de oven gezet, even langs de dierenwinkel voor kattenbakgrit en schapenvet met liefste, net alle kerstspullen opgeruimd, de buis van de piano in bad gelegd, samen de piano verschoven (oeps....nog valser waarschijnlijk) zodat ik onder en naast de trap een permanente hoek kan maken voor de kinderen, dan hoeven we niet 1x per 2 weken alles naar beneden te sjouwen, wel zo handig. Dat ga ik vanmiddag maar een beetje inrichten. Straks met de honden naar het bos, lekker lang lopen, dan even langs de natuurwinkel, want de knoflook is op, HELP, en even langs een spiritueel winkeltje, want de dochter van vrienden gaat een half jaar naar Australië, trouwens ook een oud-leerlinge van mij, ik ga even een beschermengeltje voor haar kopen. Dan de taart afronden, het wordt een chipolatataart en dan vanavond naar mijn opa. Morgenochtend met een vriendin naar Ikea, ook gezellig.

Zoals jullie lezen laat ik mijn hoofd er niet bij neerhangen, maar zo voelt het wel........bah......

Ik moet trouwens echt eens de pianostemmer langs laten komen om de piano te laten stemmen, zo'n prachtig geluid wanneer het weer op stem is, een echte antieke met alles van hout nog binnenin........spreekt jou ook aan Mees of houd je meer van de moderne pianogeluiden?

Anyway, hopelijk hebben jullie een betere bui dan ik!!!!!!!!!!!

Liefs en knuffels Gigi

Geplaatst

Oh ja, ik ben trouwens zo opdringerig geweest om alvast een dagretourtje te kopen bij de Hema, het kaartje is geldig tot maart of t/m maart....we moeten "helaas" dus toch vrij snel alweer afspreken........hihi

Geplaatst

Ha meiden,

Wens jullie de beste wensen voor 2011 en lees dat jullie date voor herhaling vatbaar was.

Goed dat jullie zoveel te kletsen hadden maar dat zie ik wel aan jullie lange berichten op dit topic haha.

Mees, nog ff en je zit weer in de race!!!

De rest heel veel succes toegewenst dit jaar.

Lfs Mo

Geplaatst

Hey LA, leuk dat je er weer bent. Ja, herken dat ook wel hoor. Wat je zegt. We houden allemaal goede moed, maar je weet dat de kans klein is en je weet nooit of het wel gaat lukken, in the end. Ben daarom idd heel blij met 'onze' weg. Toch meer kans. Maar zelfs dan weet je het nooit. Hoewel ik super goede moed heb hoor :-) Ik denk echt dat het gaat lukken. Ik ken de film niet waar je het over hebt. Ik zal eens ff neuzen. En die blog van Beryl zal ik ook eens googlen. Je ziet...het kan altijd.

En we zien het aan onze forumgenootjes, Moto, Lot....en meer.

Hey Gigi, was gisteren ff niet op het forum en zie dat je een off day had. Hoe is het vandaag? Hoop weer wat beter. Goed om actief te blijven. Hihi, dat ben jij altijd wel. Ik ben trouwens zeker van de klassieke pianosound. Goed idee, um weer te laten stemmen. En ook goed idee om een perma hoek te maken voor de kids. Dat scheelt weer gesleep. En...hallo...je bent harstikke leuk en aardig! Geen gemuts hoor; weg met die gedachten!! Komt echt goed met je werksituatie.

Goed van je, die hema kaart. Gaan we zeker gebruiken.

Hey Moto, altijd leuk, zo'n zwangere onder ons, haha. Ja, het begint alweer op te schieten. Tijd gaat snel hoor. Al vind ik dat niet in de wachtweken. Dan duurt het langgggg. Voel je je goed lichamelijk? Nog klachten, behalve natuurlijk dat je super blij bent met zwanger zijn. Kun je al helemaal genieten of ben je nog wat 'voorzichtig'. Nou meid, echt leuk hoor. Binnenkort de echo? We willen alles weten hoor.

Kuz allemaal,

Mees

Geplaatst

Hoi,

Vandaag niet heel veel beter dan gisteren, nog wat zwaarmoedig....vandaag naar Ikea geweest in Amersfoort, aangezien een vriendin alleen daar op de voorraadlijst een kastje zag staan, want uiteindelijk de verkeerde kleur bleek, hihi...enfin, daar nog wat koffie genomen en dan zie je hordes vrouwen met kinderen......lekker confronterend, wij hadden ook een 3 jarige bij ons die zich heeft mogen uitleven in de ballenbak, maar vooral de mini baby's roepen veel emotie op.

Ik heb gewoon erg veel last van mijn slaapstoornis, de zoveelste nacht met te weinig slaap achter de rug, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik mij daar wat verloren en alleen in voel, lijkt of liefste niet helemaal snapt hoe ernstig dit is.........ik weet ook niet meer hoe ik het aan moet pakken, alle handvatten heb ik uitgeprobeerd, ik wil liever geen slaapmiddelen, maar zo kan het ook niet verder........ik pieker ook teveel.......hebben jullie ook weleens momenten dat je denkt: 'pfff...dit is het dus...ben hiervoor naar aarde gekomen?'.......ik kan echt jaloers zijn op mensen met een opgeruimd karakter die blij zijn met wie ze zijn, met hun leven en bij tegenslag de mouwen gewoon opstropen.........

Moto, kom je volgende keer wel? Hoe staat het nu met je zwangerschap? Zo fijn voor je!!!!!!! Een bambino/a!!!!!!!!

Knuffel Gigi

Geplaatst

Hey Gigi, wat lees ik nou? Een paar off-day's? Vind je het gek met al die slechte nachten en onvoldoende slaap? Hoe moet je in hemelsnaam opladen als dat niet gebeurt wanneer het juist zou moeten gebeuren: tijdens de slaap!!! En dan wordt je steeds meer prikkelbaar en "natuurlijk" ga je dan jezelf aanvallen. En natuurlijk passeren dan al je levensgebieden even de revue en als die niet naar wens zijn (understatement?) dan ga je steeds meer in die spiraal belanden. Remedie? Slapen. Maar HOE?????

Een ontspannen bad nemen met lavendelolie? Een beker warme melk erbij...mozart luisteren en even de ogen dicht doen. Voordat je wil gaan slapen eerst een half uurtje mediteren, zonder geluid of wat dan ook om je heen, behalve muziek als die je daarbij helpt. Je komt dan meer tot jezelf en misschien ook meer in contact met jezelf en de bron van je oorspronkelijke onrust??????? Zo niet ook geen probleem zolang je daarna maar beter slaapt. En een fikse wandeling voor het slapen gaan schijnt ook te helpen. Misschien heb je alles al geprobeerd hoor, maar dat is waar ik in ieder geval bij jou aan denk. En misschien kun je dan overdag je laptop aanzetten en wat dingen opschrijven door met jezelf op papier in gesprek te gaan. Dat ruimt ook op.

Je zou ook even de acupuncturiste kunnen benaderen of ze wat naalden kan zetten? Sterkte ermee en misschien kun je elke dag afsluiten door drie dingen op te noemen van die dag waar je trots op bent. Kijk ook naar die die voor jou misschien heel gewoon zijn. Je hebt het maar wel gedaan. (B.v. even naar Ikea om een kast uit te zoeken)

Dat vind ik sowieso: je gaat er niet bij neerzitten maar blijft toch actief en bezig. (ookal moet dan menig automobilist het dan ontgelden, maar als dat alles is....)

Tuurlijk wil je graag weer een nieuwe uitdaging kwa werk. Maar als de tijd rijp is, komt er ook iets voor jou! Maar heel belangrijk: val jezelf niet af. Je bent een hartstikke toffe meid en daar mag je best trots op zijn! Heb je trouwens nog iets gehoord over de functie waar je gisteren spontaan op hebt gereageerd? En een andere functie in het onderwijs?

Hey, L.A. ja, die twijfels gaan ook dagelijks door mij heen. Vanochtend voelde ik zo sterk opeens de realiteit en bedacht me: jeetje ik heb een hartstikke leuk - haast te perfect kind - en mijn lijf is weer redelijk goed hersteld (na de bevalling ben ik lang nog futloos geweest en veel hoofdpijnen) dat ik dan denk ik ben toch gek als ik dit op mijn leeftijd allemaal weer op het spel ga zetten? Wat als het nu dan allemaal niet goed zou gaan en ik weer terug bij af ben? Goed je hersteld je weer, maar dan nog als het nog erger is, wat heb ik mezelf en ons dan aangedaan? Juist omdat we de jongsten niet meer zijn en kinderen nu eenmaal heel veel energie kosten. Zeker als ze klein zijn. Dit is denk ik ook wel mijn grootste angst die door al mijn berichten wel doorsijpelt. Daardoor kan ik ook niet zo goed loslaten en zet ik mijn lijf vast die het dan kennelijk voor mij oplost door even nergens aan mee te werken als het om de ei productie gaat? (Mijn hypothese). Dus L.A, ik begrijp je heel goed omdat ik dit dus ook heb. En anderzijds is daar ook weer het verlangen om nog te willen moederen. Nog een keertje???!!!

En Gigi het moet vast lukken om voor maart nog iets af te spreken hoor. Dus heel goed dat je al een kaartje gekocht hebt.

Mees, het is aftellen nu voor je dat je kunt beginnen met de pil. Misschien beginnen we wel samen? Welke dag begin je met slikken?

Knuffel allemaal,

Geplaatst

Ja, we gaan zeker vóór die tijd afspreken!!

Michaela, ik denk dat ik (eind) vlg week word en dan begin ik met de pil.

Gigi, dat denk ik ook, wat Micha zegt. Met te weinig slaap is het logisch dat je ff in een dip zit. Hoop dat je wat aan de slaaptips hebt. Want niet slapen word je gek van. Een grote knuffel van mij Gigi!!!

Liefs, mees

Geplaatst
Ja, we gaan zeker vóór die tijd afspreken!!

Michaela, ik denk dat ik (eind) vlg week word en dan begin ik met de pil.

Gigi, dat denk ik ook, wat Micha zegt. Met te weinig slaap is het logisch dat je ff in een dip zit. Hoop dat je wat aan de slaaptips hebt. Want niet slapen word je gek van. Een grote knuffel van mij Gigi!!!

Liefs, mees

-----------------------------------

Ha dear Mees, Michaela, Gigi en Moto (zag ik je ook weer even, leuk!),

Tja het is wat he.....zo'n beladen onderwerp en gelukkig is het bij Moto gelukt, nu wij nog....

Maar goed, ook belangrijk reeel te blijven.

Gigi, wat jouw slaap problemen betreft: kun je niet extra lang de honden uitlaten voor het slapen gaan en ik slik af en toe Melatonine en dat helpt mij heel goed dus wellicht ook iets voor jou. Of wat ook kan helpen, een beker warme melk met Ovomaltine (ken je dat, is heerlijk, choc poeder met granen uit Zwitserland, kun je kopen iig bij de Tuinen - ook de Melatoninen pilletjes trouwens) en dan een beetje Rum, word je ook rustiger van.

Weet je, een nwe baan dat komt heus, "gewoon" doorzetten en dan zal je zien -voor zover ik kan beoordelen ben je een doorzetter- dat het heus op zijn plaats komt hoor. Hier kun je iig wel zelf iets aan doen, alle energie er in gooien en wellicht pieker je dan ook minder?

Mees, wat spannend he dat je bijna kan beginnen! Way to go!!

Michaela, jouw overwegingen begrijp ik ook hoor - je hebt al een heerlijk kindje - kan je daarin niet raden anders dan count your blessings....voor ons is het zo verwegistan - ik zou natuurlijk al zo gelukkig zijn met een kindje maar dat soort dingen kun je niet vergeljken - iedere situatie is weer anders....

Nu, ik word weer ongesteld aan de symptomen te merken (dikke boobies en veel naar wc - dat heb ik altijd veel vochtverlies of zo), vind het echt "stom"!!! Waarom nu geen klein wondertje? Please, please, please....ach, vind het ook zo moeilijk hier mee te dealen...het stomste vind ik dat ik zo laat pas iemand heb ontmoet met wie ik een babytje aandurf en het eerste half jaar hadden wij nog wel veel kans denk ik - nl. daarna bemerkte ik dat mijn ongesteldheid iets eerder kwam, ipv 28 dgn zeer regelmatig, 26 dgn maar wel zeer regelmatig hoor dat wel, en sinds ICSI was toen even alles in de war en nu gelukkig weer goed - dus dan denk ik, waarom gebeurt het dan niet> waarom word er niet een goed eitje goed bevrucht en dan klaar!!!

Zoals ik eerder schreef, zag de medium dame het zeker liggen - zij zei dat zij zeker een kindje bij mij zag en dat zij dat door had gekregen van mijn grootmoeder i.e. de grootmoeder waar ik op lijk....nu lijk je natuurlijk in beginsel allemaal wel op een familie-lid maar lijk inderdaad op de grootmoeder (omi) van mijn moeders zijde...doch om mij hier nu aan vast te houden als laatste strohalm...is ook beetje irreeel (vdaar dat ik verwees naar de laatste Woody Allen film, de moeder van hoofdrolspeelster bezoekt ook een medium en dat wordt natuurlijk in de film geridiculiseerd, wel geestig hoor). Maar wil het zo graag geloven.

En hebben jullie de blog van Beryl Dingemans al bezocht? Haar was verteld dat zij geen eicelvoorraad meer had en klinieken wilden haar ook niet meer behandelen...is zij toch zwanger geworden en heeft zij schattig babytje. Ik ben zelf bij dezelfde accupuncturiste als zij heeft bezocht...

In the end kun je er dus eigenlijk ook weer niets van zeggen....Moto, hoe was jouw amh trouwens? Nu ja, de blog hierboven genoemd, Beryl had dus een amh dat nauwelijks detecteerbaar was en een hoog FSH geloof ik en toch een wondertje gebeurd...dus wie weet...

Och jongens, als ik het kon toveren, zou ik het voor ons allemaal toveren hoor!

Gigi, dank nog voor jouw vraag - ja, moet zeggen het gaat thuis niet slecht hoor - de spanningen werden ook wel veroorzaakt door mijn onvrede en spanningen kan ik het niet eens noemen. Het is meer dat ik dan echt niet tevreden ben met de situatie terwijl het een lieve kerel is maar ik mis bepaalde -elementaire- dingen doch hij werkt er op zijn manier wel aan en moet nu in zijn nwe baan knoerthard werken dus ik laat hem dan ook maar even wat ruimte...Enfin....

Voor nu een big, big hug,

tot later,

liefs,

L.A.

Geplaatst

Hey meiden,

Ja LA, langzamerhand gaat het beginnen. Helemaal leuk. Volgende week waarschijnlijk. Dan ff 2 weekjes buitenland en dan....!

Begrijp het goed hoor, wat je zegt. Als je het allemaal had kunnen voorzien! Ik/wij zouden ook veel eerder aan kinderen zijn 'begonnen'. Dacht altijd: O, hebt de tijd tot je 40e. Maar dan is het al zoveel moeilijker. Echt super veel moeilijker! De kansen op zwangerschap nemen zo snel af na je 36e. Weet dan nu natuurlijk heel goed. Maar toen dacht ik daar ook veel makkelijker over.

Maar ja, ik geef de moed niet op. Het gaat gewoon lukken (vind ik ;-)!!

Gigi, heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Hoop van wel. LA heeft ook weer tips. Combineer alle tips en dan moet het gewoon lukken..het slapen.

Michaela, wanneer is je belafspraak ook alweer? Schiet ook al op toch?

Slaap lekker allemaal vannacht, vooral jij Gigi!!

xxx, Mees

Geplaatst

Hoi,

Nee, weer niet goed geslapen, ik kom om in de tips, maar niets helpt, slaapmiddelen neem ik niet, Melatonine mag ik van de huisarts niet, maar ik zie het wel. Mijn probleem is gewoon onze niet synchroon lopende dagindeling, ik kan pas echt slapen wanneer ook hij naar bed is gegaan, het meest zorgen maak ik mij om het feit dat als ik straks werk heb ik een herhaling krijg van afgelopen jaar......door slaapgebrek geen weerstand en constant ziek waardoor ik mijn baan kwijt ben.......

Gisteren kreeg ik tot mijn grote verbazing een uitnodiging om te solliciteren voor de functie van schoolleider, ik zal de baan niet krijgen, maar het doet mij goed dat ik überhaupt ben uitgenodigd, de afstand is ook behoorlijk........

Verder nog steeds down, zie niets meer zitten, heb gisteren wel een leuk hoekje gecreëerd voor de kinderen, ziet er erg leuk uit. We kregen een kerstkaart met adreswijziging van de moeder van de kinderen, blijkbaar ben ik de enige 'gek' die er niet blij mee was, hij en ook zijn moeder vonden het zo leuk....?????????....ze dreigt en manipuleert, we halen de kids al op het nieuwe adres op, maar een kerstkaart is leuk????????????

Blijkbaar zeur ik en klaag ik, dus houd ik mijn mond, ondanks het feit dat ik mij had voorgenomen dat niet meer te doen. Gisteren opmerking gemaakt dat ik mij alleen voel met mijn slaapstoornis probleem, dan krijg ik een excuus, maar er verandert niets........Ongeveer de hele week zien we elkaar nauwelijks tot niet, vanavond ga ik ook weer alleen op visite, zaterdag komen er vrienden van mij en 's avonds een etentje voor mijn opa zijn verjaardag nog en zondag zouden we weggaan, maar dat trok hij weer terug, want zaterdag zijn we 'ook al' de hele dag bezig..........dus ga ik zondag met mijn zus weg........soms voelt het alsof we huisgenoten zijn die ook sex hebben........maar goed, ligt ook mijn bui, kan niet helder denken, dus moet dit als vuil water voorbij laten gaan, zulke gedachtes zijn niet goed.

Ik klink lekker gezellig hè............:-(

Mooi dat het bijna gaat beginnen Mees, ik duim voor je dat wat ik gezien heb bewaarheid wordt!!!

Da ga ik nu mijn administratie bijwerken.....

Fijne dag allemaal en bedankt voor jullie steun en tips!!! Jullie zijn zulke lieverds!!!!!!!!!!!!!!

Knuffel

Geplaatst

Hey meiden,

Balen Gigi, echt niet goed. Ik heb ook een paar dagen (door mijn eigen schuld) te weinig geslapen en word al hoofdpijnerig. Kun je nagaan als je echt niet kúnt slapen.

Nee hoor, jij bent echt niet gek (wb de adreswijziging). En het is goed om erover te praten met je vriend. Jullie hoeven het niet eens te zijn, als er maar wel ruimte is voor wat je vindt. Wel jammer dat jullie elkaar zo weinig zien. Het is altijd zo gezellig om dingen samen te doen. Komt vast weer snel hoor. Ik hoop dat het gezellig was bij je opa vandaag. En morgen dus gezellig met je zus...

Ja, kan wel begrijpen wat je voelt. Maar...kan ook wel erger lijker dan het is, omdat je moe bent. Ik hoop echt dat je nu lekker kan slapen want als je uitgerust wakker wordt ziet alles er beter uit. Dan gaat de zon (figuurlijk en het liefst letterlijk) weer schijnen.

Dankjewel voor het duimen!! Ik ga er voor dat wat je zag bewaarheid wordt. Dat klonk zo fijn!! Echt geweldig. Ik droomde trouwens vannacht dat ik 16 weken en een paar dagen zwanger was. Haha, als dat nou eens rond juni waar zou zijn!!!

xxxxx, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren bij acupunctuur geweest en inderdaad was mijn lijf duidelijk onrustig: leverenergie. Heb van de week zelfs nog zere vingertoppen gekregen. Alleen aan de linker kant en dat was ook een bevestiging dat de lever erg actief is. Niet zo gek met dat wikken en wegen. Bah. Ook zij gaf aan dat ik mezelf enerzijds waarschijnlijk weer aan het indekken ben voor weer een teleurstelling maar anderzijds voelt onze intuitie ook dingen goed aan. Maar ja, wat nou wat is bij mij? Geen idee. Nog steeds dagelijks die hoofdpijnen. Misschien dat de poeders helpen die ik nu gekregen heb van haar. Maar ik weet natuurlijk zelf waar de oplossing in zit....

Ze prikte trouwens nog drie punten die de nachtrust bevorderen...toen dacht ik meteen aan jou Gigi? Is het je al een beetje gelukt met slapen?

Heb jij al een acupuncturiste gevonden, Mees? Je wilde dat misschien toch ook doen ter ondersteuning?

Heb van de week Dr Scholtes gemaild over de eindsprint. Hij reageerde kort dat het zinvol was om met de pil te beginnen. Dus zodra ongi er is ga ik ook aan de pil en dat zal begin volgende week zijn, als het goed is. Hij zei dus niet ja of nee maar gewoon dit of dat kun je doen. Ik zal dan bij de start van de pil ook meteen Irma bellen voor een afspraak. Misschien valt die samen met die van jou Mees? Zou wel gezellig zijn!

Zoonlief is nu ziek en ligt hier "gezellig" beneden op de bank. Gezelliger dan boven in je eentje. Beetje hoofdpijn, buikpijn en misselijk. Schijnt te heersen...

Fijne dag, liefs,

Geplaatst

Hey meiden,

Gigi, hoe is ie? Jij bent nogal trouw hier en zie je al paar dagen niet. Ik hoop dat je weer n beetje fit aan het worden bent.

Hey Michaela, ahhh, zoonlief ziek en op de bank. Ik vond dat het fijnste van ziek zijn. Afgezien van het ziek zijn (wat minder is) mocht je dan beneden op de bank met een plaid. Heerlijk. En dan kreeg ik thee met kaneelbeschuitjes. Zoo lief. En dan weer in slaap vallen, af en toe met teiltje naast je, en dan weer een liefdevolle mams naast je die vroeg hoe het ging en je een knuffel gaf.

Ja, wil ik zeker doen. Maar ik wil wel een goede want ik wil niet dat iets verkeerds gaat omdat ik 1 of andere jan doedel heb. Of zijn die er niet onder de accupunturisten. Moet ik gewoon op internet kijken voor eentje of is het slim om bv via jouw acc. te vragen of ze een goede weet in mijn buurt. (Als jij/zij een goede weet in mijn buurt, wil je dat dan via pb doen?) Lijkt me wel spannend hoor. Ik spuit mezelf lek met al die dingen voor ivf, maar die kleine naaldjes overal lijken me eng!!

Ja, de emailantwoorden van S zijn altijd kort en to the point. En...als je begint met de pil zal je zeker een poging gaan doen hoor. Anders laat hij je niet met de pil beginnen toch? Ik zou zeggen: positief!

Nou, moet nu echt ff aan de slag want zit al te lang op het forum.

Knuf aan je zoon en wens hem beterschap!

LA, hoe is ie? Ik denk aan je hoor.

:confettistars:

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi dames,

Michaela, beterschap voor je zoontje, hopelijk is hij snel weer de oude! Hartstikke goed dat je met de pil moet beginnen, dan ga je nu weer het traject in van een volgende poging, wie weet, met alle hulp die je hebt ingezet dat je nu genoeg eicellen fabriceert!!! We :duimen draaien:voor je!!!

Mees, gaat opschieten nu het Spanje avontuur!!! Acupunctuur voel je echt niet hoor, zeker niet in vergelijking tot het prikken van de hormonen!!! Trust me!

Hier zo zo...heb een paar dagen niet gereageerd omdat ik er of de puf niet voor had of liefste zat naast me achter zijn computer of ik kreeg net telefoon, dat soort dingen. Ik zat een aantal dagen met iets dat ik kwijt moest aan liefste, maar ik vind praten zo moeilijk, dan borrelt het maar op tot ik het echt kwijt moet....daarstraks gedaan voor het eten. Moet nog altijd wat tijd krijgen eer ik er iets mee kan, maar het is gezegd en dat voelt goed.

Ik ga morgen een afspraak maken bij een mevrouw die kinesiologie doet in combinatie met nir methode, schijnt super te werken voor IVF, maar ook voor andere problemen. Helemaal mijn ding dus, ze heeft eigenlijk geen plaats voorlopig, maar via iemand heb ik nu voorrang vanwege mijn kinderwens. Ben reuze benieuwd.

Gisterenavond sollicitatiegesprek gehad, heel apart. Ik kwam echt er naartoe met het idee mijzelf te promoten maar niet serieus voor de functie, echter naarmate het gesprek vorderde kreeg ik het gevoel dat het steeds beter ging. In de auto terug had ik echt het gevoel dat het mij niet zou verbazen als ik word uitgenodigd voor de tweede ronde of word aangenomen. Is beide niet het geval, is het absoluut geen ramp, ik heb een heel goed gevoel over het gesprek. Ik vind dat ik mijzelf goed heb gemanifesteerd en gepresenteerd, dat is het belangrijkste op dit moment!!

Vandaag is Holly jarig, malle liefste heeft zo'n beetje ieder moment die hij als gelegenheid had gezongen voor haar......

Verder ben ik doodmoe, slapen gaat nog altijd niet super, vannacht wel goed geslapen, maar dat kwam met name omdat mijn liefde tegelijk met mij ging slapen. Gisteren zo'n 6 uur achter het stuur gezeten, ik heb mijn moeder naar Haarlem gebracht heen en weer, althans een krolse poes van haar naar de kater...:happydance:...die mogen de liefde gaan bedrijven en dan worden er hopelijk een paar prachtige kittens geboren.......enfin, was met mijn moeder ophalen toch zo'n 2 uur heen en weer terug en 's avonds dus ruim een uur heen en weer terug....mijn lichaam doet enorm veel pijn....

Verder weet ik het gewoon niet zo goed meer........een soort impasse, het ene moment vol vertrouwen en energie en het volgende moment somber met een 'waar ben ik mee bezig' gevoel........voor jullie herkenbaar. Wij zijn toch eigenlijk een stel dozen ook, laten we proberen overal het positieve van in te zien.....:huh1:....makkelijker praten dan doen....

Enfin, ik ben benieuwd hoe het ons allemaal zal vergaan. Hebben jullie al een idee voor een volgende bijeenkomst met taart???????:happy7:

:positive energie: Ciao, Gigi

Geplaatst

:happy3:Hey Gigi,

Gefeliciteerd met Holly :occasion13:Haha, leuk dat je lief voor d'r zingt!!

En fijn dat je er weer bent. Soms is rust ff nodig.

Goed dat je gepraat hebt met je hubby. Dat ben je het tenminste 'kwijt' en is het gezegd. En goed dat je weer wat hebt geslapen. Als je goed slaapt als je lief tegelijk naar bed gaat, moeten jullie dat meer doen!! Je hebt de oplossing gevonden!!!

Wat leuk, kittens over een tijdje. Poezen doen het vlotter dan wij he. Hihi, mijn poesje is nog niet eens zwanger en er is er al 1 gereserveerd gisteren door vrienden. Leuk hoor. Maar poesje moet nog ff ouder worden, want is pas 7 maanden. Ik laat haar niet echt dekken hoor. In het voorjaar gaat ze vast op stap, op zoek naar een mooie kater.

Wauw, je sollicitatiegesprek klinkt goed. En schoolleider toch? Goeie baan hoor. Best pittig. Impressed.

Eigenlijk moet je nu, na die lange autoritten, heerlijk in dat super mooie bad van jullie, met kaarsjes op de rand en heerlijke bubbelige badschuim! En daarna massage van je lief en dan heerlijk slapen.

Klinkt beter dan acupunctuur. Maar het valt dus mee?! Heel goed, je hebt me gerustgesteld. Fijn dat je snel terecht kan bij die mevrouw. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar hoor het wel van jou.

Ja, soms zijn we mutsen, maar we houden de moed erin.:support:

En...snel weer daten met taart. Top!! Ik kan na 7/2 want ben vlg week druk en daarna weg.

En...ben nog steeds happy met wie je naast me zag....!

xxxx, Mees

Geplaatst
:happy3:Hey Gigi,

Gefeliciteerd met Holly :occasion13:Haha, leuk dat je lief voor d'r zingt!!

En fijn dat je er weer bent. Soms is rust ff nodig.

Goed dat je gepraat hebt met je hubby. Dat ben je het tenminste 'kwijt' en is het gezegd. En goed dat je weer wat hebt geslapen. Als je goed slaapt als je lief tegelijk naar bed gaat, moeten jullie dat meer doen!! Je hebt de oplossing gevonden!!!

Wat leuk, kittens over een tijdje. Poezen doen het vlotter dan wij he. Hihi, mijn poesje is nog niet eens zwanger en er is er al 1 gereserveerd gisteren door vrienden. Leuk hoor. Maar poesje moet nog ff ouder worden, want is pas 7 maanden. Ik laat haar niet echt dekken hoor. In het voorjaar gaat ze vast op stap, op zoek naar een mooie kater.

Wauw, je sollicitatiegesprek klinkt goed. En schoolleider toch? Goeie baan hoor. Best pittig. Impressed.

Eigenlijk moet je nu, na die lange autoritten, heerlijk in dat super mooie bad van jullie, met kaarsjes op de rand en heerlijke bubbelige badschuim! En daarna massage van je lief en dan heerlijk slapen.

Klinkt beter dan acupunctuur. Maar het valt dus mee?! Heel goed, je hebt me gerustgesteld. Fijn dat je snel terecht kan bij die mevrouw. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar hoor het wel van jou.

Ja, soms zijn we mutsen, maar we houden de moed erin.:support:

En...snel weer daten met taart. Top!! Ik kan na 7/2 want ben vlg week druk en daarna weg.

En...ben nog steeds happy met wie je naast me zag....!

xxxx, Mees

------------------------------------------

Ha dear girls,

Mees, wat spannend he, komt steeds dichterbij, komt vast iets prrrachtigs uit hoor meis!!! Accupunctuur is zeker niet eng, dat wilde ik nog even gauw zeggen-het is heel bijzonder hoe het voelt en absoluut niet eng!

Als je dichtbij Amsterdam zit -waar ik woon- heb ik zeker adres van een goeie voor je hoor!!

Michaela, voor jouw komt nieuwe poging dus ook al weer dichtbij! Wat goed, en doe rustig aan meis, heus dat is het beste....look who is talking...maar het is altijd makkelijker voor anderen om dat te zeggen natuurlijk, dat weet ik hoor. Doch zoals je eerder aan mij schreef, geef je lichaam de tijd om te herstellen. Moet zeggen, ik heb daar goede ervaring mee, het is weer helemaal zoals het was voor de eerste ICSI en dat geeft wel beetje rust...

Gigi, begrijp het zo goed, hoe je je voelt etc. Het is "vechten" tegen de natuur, voor zover je daarvan kan spreken, maar aan de andere kant moet je het eigenlijk bezien om te kijken wat de natuur nog voor je in petto heeft....sommigen zeggen dat het niet aan ons is, maar aan een hoger plan/God/ etc. waar je ook maar in gelooft....het Universum zal bepalen etc. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik maar al te goed.

Maar tot nu toe had je toch prachtige resultaten in de zin dat het er gunstig uitzag...dus wie weet, dan kan het de volgende keer toch best raak zijn...?!!!

Moet zelf weer "moed" verzamelen om Dr. S weer te bellen en te kijken of we weer poging zullen wagen....1e ICSI zag er veelbelovend uit, maar helaas....vervolgens te lang pil doorgeslikt vanwege vakanties etc. en poging 2 maar gebeurde helemaal niets en lichaam volledig van slag. Na 3 cycli is mijn lichaam gelukkig helemaal hersteld, en is het weer zoals voor de eerste ICSI...daarom ben ik huiverig voor de hormonen en Dr. S heeft daarom ook eerder voorgesteld om poging te wagen in natuurlijke cyclus...

Weet het even niet meer hoor....als ik van anderen lees, dan zakt mij soms de moed in de schoenen omdat het lijkt alsof iedereen -zie ook ander forum 45 jaar en ivf- wel 1000 eicellen heeft en ik zo weinig...en tuurlijk, zoals Dr. S zei, je hebt maar een goede nodig!!!

Moeten het weekend maar even bespreken of we weer met Dr. S een poging willen wagen, of moeten we het daadwerkelijk van de natuur laten afhangen...?

Dan heb ik weer het Medium in mijn achterhoofd en die vrouw zei dat ze het plotseling zag liggen i.e. mijn zwangerschap en dat het via de natuurlijke weg zal zijn...Een mens doet gekke dingen, dat weet ik, en ik weet ook dat ik hetgeen zij zei wellicht met korrel zout, grote korrel, Kilo zout moet nemen...toch heeft zij het bij veel dingen tot nu toe bij het rechte eind gehad...heel merkwaardig maar waar en beschouw haar wel als een integer mens....maar ja.... En dan denk ik weer, waar zijn wij eigenlijk mee bezig, gezien mijn leeftijd, mag je dan nog denken dat het uberhaupt lukken kan? Dan lees ik weer het blog waarvan ik jullie ook adres heb gestuurd, zie eerdere mail, en dan denk je, ja tuurlijk het kan nog...!Wondertjes gebeuren, dus waarom zouden wij geen wondertje mogen kunnen ontvangen?

Enfin....dag lieve meisjes, tot later, welterusten,

Big Hug,

L.A.

:hug:

Geplaatst

Hey LA,

Ahh, heel goed. Ja, leek me best wel eng, maar ben gerust gesteld. Ja, wil graag het adres.

Ja, super spannend. Vandaag officieel begonnen. De 1e pil (de échte pil) zit erin. Een paar weken doorslikken en dan stap 2 de echo. En dan zo verder tot de laatste stap: een baby. Klinkt simpel he? We weten inmiddels dat het niet zo simpel is, maar ik ben optimistisch.

Ik denk maar niet te vaak na, behalve af en toe stiekum aan dingen zoals: hoe zal ik de kinderkamer inrichten enzo. Maar niet teveel hoor, want je weet niet of het gaat lukken. Al heb ik heel goede moed!!

Begrijp je helemaal LA. Als ik lees van die hordes eitjes en dan nog niet zwanger. En wij maar 1 of 2. Maar...S heeft gelijk...1 is genoeg! Ik hoop dat jullie een goed weekend hebben en eruit komen wat te doen.

Ik typ later meer, want heb me voorgenomen EERDER (dan 2 uur) naar bed te gaan.

Dus dikke kuz en slaap lekker allemaal.

Liefs, Mees

Geplaatst

Ha meiden,

Afgelopen week de eerste echo gehad en het is geen tweeling.

Maar een echte vechter wie al 3 dagen voor loopt op schema, zo lief.

Wil jullie bedanken voor de uitnodiging om taart te komen eten maar ben vaak heel moe nu.

Hoop dat jullie goed gaan en take care!!

Lfs Moto

Geplaatst

Hoi,

Moto, wat een mooi nieuws!!!! Lijkt me helemaal geweldig om je baby op de echo te zien!!!!! Geniet ervan!!! Jammer dat je erg moe bent, je bent meer dan welkom!!

LA, kom jij volgende keer wel???? Over wel of geen hormonen kan ik je uiteraard niet adviseren, aangezien jij hiervoor precies wist wat goed was voor je lichaam, zou ik eigenlijk nu heel goed naar je intuïtie luisteren naast het medisch advies van Dr.S. Probeer er positief naar te kijken, niet met huivering...........(makkelijk kletsen inderdaad...).

Michaela, hoe gaat het nu met je zoontje? Heb je al concrete afspraken gemaakt met Dr.S?

Hier gaat het iets beter. Ik slaap nog steeds slecht, maar heb een afspraak kunnen maken met liefste en denk dat ik daarmee geholpen ben, althans een klein beetje. Verder gisterenavond een vervolggesprek gehad aangezien ik nog niet tevreden was en werd wat zwaarmoedig en ontmoedigd door de problemen en het moeizame praten, maar gelukkig heeft gisterenavond het gesprek een voldoening opgeleverd en kan ik nu verder. Uiteraard is niet alles opgelost, maar er zijn wel stapjes naar elkaar toe gemaakt.

nog niets gehoord over de baan. Verder zijn er geen nieuwe vacatures bijgekomen, dus heb maar weer even mijn stem laten horen hier en daar......vermoeiend hoor....een dezer dagen zal ik bij het UWV moeten verschijnen, ben benieuwd hoe lang ik in de ziektewet kan blijven........liever ga ik lekker aan het werk, maar goed, hopen dat ik een goede indruk heb achtergelaten.

Verder weinig te melden. Gisteren even mee geweest met een vriendin die in het ziekenhuis moest zijn, zij krijgt IVF op twee locaties, echo's en punctie op verschillende locaties, maar ook dit ziekenhuis zo onpersoonlijk en groot.........bah, wat dat betreft geef mij DD maar, ja even rijden, maar wel luxe hoor, de koffie met taart om de hoek bij MacDonalds smaakt ook iedere keer prima! :-)

Nou, fijne dag allemaal!!!

Gigi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden