Ga naar inhoud

Waar is topic 'starten na echo' van mom2b?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja hoor..........vanavond bedacht ik mij ineens dat ik Mees vergeten ben!!!!!!!!!!!! Schandalig!!!!!!!!!!! Lieverd, vergeef mij!!! Je bent begonnen aan het traject, de eerste pil geslikt en dat was het startsein tot de ECD procedure in Spanje.....ik ben zooooooooooooooooo benieuwd!!!!! Geloof er zelf heilig in, je weet het!!! ;-)

Gigi

• Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Gigi! Dankjewel!!!!!!! Zo leuk! Vooral ook zo gaaf dat jij er óók in gelooft.

Vandaag pil 2. (Nooit eerder de pil geslikt! Voelt wel vreemd omdat ik juist zwanger wil worden.)

Fijn dat het weer iets beter gaat, met je. En goed dat je nog verder hebt gepraat met je hubby. Praten is zo belangrijk.

Benieuwd hoe het met je ev. baan is. Ja, wel een gedoe hoor. Solliciteren, banen zoeken kost zoveel tijd.

Ja, eens. DD is een knusse kliniek. Wij hadden die koffie met taart nog niet gevonden om de hoek. Weleens ergens een ontbijtje gedaan toen we weer eens een uur te vroeg waren.

Moto, gaaf hoor, de echo. Dus 1 stoer beebje. Echt een knokkertje. En nog voor lopen op de groei! Toppertje!

Michaela, nog nieuws vanuit DD? En hoop dat je zoon weer fit is.

Knuffel,

Mees

Geplaatst

Hoi, hoi,

Helaas, ze zijn gegaan voor iemand met ervaring als schoolleider, jammer maar wel begrijpelijk.......er komt ongetwijfeld iets anders. Ben natuurlijk best teleurgesteld, maar dat is logisch.

Verder ging ik vandaag aardig, maar ben eind van de middag nogal down geworden, enige verklaring die ik kan bedenken is de teleurstelling die een dag later komt dan het telefoontje, vandaag weer nergens vacatures bijgekomen en ik kreeg foto's via mijn moeder van oude klasgenootjes, hun moeder is haar beste vriendin en zij hebben allemaal grote kinderen.....en dan krijg je weer even de realiteit op je neus......niet zo zeer erg dat ik alsnog wil starten, maar confronterend is het wel om foto's te zien van mensen die in mijn ogen wel oud zijn geworden, zo zie ik er dus ook uit in andermans ogen.........oud.......en dan dan nog moeder willen worden........

Het innestelen.........wedden dat ze tegen de tijd dat het voor mij (of ons) echt te laat is een oplossing hebben bedacht????? :mad:...zure gedachte....

:happydance::happydance::happydance:....Zo zou ik moeten denken.......het gaat gebeuren......:clap2:...genoeg eicellen geoogst de derde poging straks en hup innestelen die handel........:toppie:....ze zitten goed en veilig en blijven daar en dan.........:zwanger:.....yep....is het een positieve test en negen maanden later is er of zijn er: :uecgVftZ91767265:................pffff....zouden er mantra's bestaan om jezelf dit op te leggen, positieve gedachtes en geloven in het voor ons bijna onmogelijke.......???

Ik heb 27 januari een afspraak gemaakt voor kinesilogie, ben reuze benieuwd, in combinatie met mir-methode, in eerste instantie om eens te kijken naar de gehele constitutie, kan sowieso wel weer een boost gebruiken en daarna afspreken voor begeleiding van de IVF waarmee zij goede ervaringen hebben. Vraag me daar wel bij af of dat bij onze leeftijdsgroep is........maar.....Gigi zie boven.........yeah.....ik geloof........eh....beetje???

Mees, herkenbaar dat het zo onnatuurlijk en onlogisch voelt, de pil slikken wanneer de bedoeling is dat je zwanger raakt, zo bizar. Ik was echt blij dat ik toen klaar was met die strip. Tijdens de pil vond ik de liefde bedrijven ook minder interessant, er kon toch niets uit voortkomen anders dan plezier, sex 'met' is toch stiekem leuker......:twisted:....ja, ik geef het toe, maar tegelijkertijd schaam ik me ook hoor......

Morgen de kids halen, dus de wekker gaat om 06.30 uur.....gaap....maar ze brengen ook weer gezelligheid. Zaterdag eigenlijk een verjaardag, maar liefste twijfelt of we wel gaan, zijn familie, heb wel vandaag een cadeautje gekocht voor de jarige. Schitterend boek, heb het zelf gelezen in het Engels en gekocht in het Nederlands "Duizend schitterende zonnen" van Hosseini. Ik heb serieus gehuild bij dit boek, in en in triest hoe sommige mensen anderen behandelen.........ben nu in Siebelink bezig en heb nog Tolstoy liggen (in het Engels) even pauze, erg mooi geschreven doch erg langzaam, logisch wanneer je het tijdsbeeld van toen legt naast dat van nu, per 2 seconden een nieuw beeld.........

Wat een 'vies' weer hè, gewoon niet eens zin om met de honden op stap te gaan. Donderdagavond wel getraind met ze, maar half vanwege het weer, ze vonden het natuurlijk fantastisch!!!!!!!

Mees, wanneer vertrek je naar Spanje? Hoe lang blijf je dan daar? Zit je in de kliniek of in de buurt? Wanneer ben je terug?

Nou ladies, ga maar even een kop koffie drinken....

Fijne avond, ik (misschien jullie ook) zal blijven :fist: tegen de negatieve gevoelens en gedachtes!!!

:positive energie:Gigi

Geplaatst

Hoi, hoi,

Nou gisteren hele tekst geschreven, gaat de computer opeens uit??? Vind ik altijd zooooo balen. Geen tijd meer gehad toen.

Zoonlief is alweer beter en sinds donderdag weer naar school. Hij had geen zin maar ja, je moet ook weer eens ontwennen van het op de bank liggen, toch? Hij was woensdag alweer aan het tekenen, de hele dag maar nog warm. Dus donderdag was prima om weer naar school te gaan. Ben nu zijn partijtje aan het voorbereiden. Hij is gauw jarig.

Gigi, jammer van die vacature. Het was wel ontzettend gaaf geweest...maar goed. Ik zeg dan altijd, dit was het niet omdat er iets anders op jou wacht wat veel beter bij jou past. Je moet het alleen vinden!! Dus nog even geduld. Er is ook iets voor jou, te meer daar je ook actief zoekt. Heb er vertrouwen in. Ik ben helemaal in voor zo'n mantra. Gewoon doen, elke dag weer...positieve instelling heeft veel kracht dus waarom zou het niet helpen. Ik denk namelijk van wel. Een vriendin heeft wel eens een probleem als oplossing geformuleerd op een briefje geschreven en toen onder haar kussen gelegd. Zo werd het het universum ingestuurd en na een tijd was het over? Vond ik ook weer zo bijzonder. Goed, misschien was het ook vanzelf overgegaan maar dit heeft er vast ook iets aan bijgedragen. Misschien moeten we die als trigger of als handtekening plaatsen?

Wanneer gaan jullie weer beginnen eigenlijk?

Mees: de tweede pil alweer. Ik vond het eigenlijk weer heel apart toen ik opeens de pil moest slikken tijdens de eerste poging. Iedere keer werd ik me namelijk bewust van het feit dat ik bezig was met mijn kinderwens.

Ja, wat is nu de planning? Ik ben ook nieuwsgierig. Ga je nu al naar Spanje of pas na de uitgangsecho? Je ging nu toch voor iets anders naar het buitenland? Wanneer ga je weg? Heb je al iets met de acupunctuur gedaan? Je lijf moet er ook aan wennen dus als je ervan wilt profiteren zou ik niet zo lang wachten.

Moto: je gaat helemaal goed. Wat geweldig zo'n eerste echo. Vind je niet? En dan ligt die nog voor op de groei! Geniet er van! Ga je nog prenatale diagnostiek doen? Besef je al een beetje dat er een baby in je buik zit?

L.A. ....had net weer wat geschreven en hup gaat alles weer weg ....zo irritant. Spannend voor je als je dit weekend een besluit wilt nemen over nu wel of niet starten met een nieuwe ronde. Ik zou zeggen, wacht ook niet te lang want onze eitjes worden er niet jonger op! En je kunt natuurlijk ivf in eigen cyclus doen. Kan je lijf nog even verder ontspannen en mocht het nodig zijn :-D, kun je daarna een poging met hormonen doen, toch? Ik heb altijd sterk het idee gehad dat iedere vrouw haar eigen vruchtbare periode heeft. Maar welke is dat? Soms heb ik ook wel eens gedacht dat iedereen ook een bepaalde aantrekkingskracht voelt/heeft met bepaalde maanden. Misschien zit daar ook nog een sleutel, maar wat willen we toch alles beheersen, he?

Een vriendin van mij heeft ook wel eens voorspellende dingen gezegd en ik kan daar niet zo goed mee omgaan dus ik hield me daar helemaal aan vast. Wat was de teleurstelling groot toen het niet zo bleek te zijn! Dus misschien moet je daar nuchter over zijn, want volgens mij zijn zulke dingen niet te voorspellen omdat het nog zo afhankelijk is van zo veel andere factoren. Laat je niet gek maken oké. Ik ben daar niet nuchter genoeg voor. Zet hem op, he? Mijn lijf is nog niet helemaal de oude. Onregelmatige cyclus (kort of lang) en ook is niet altijd even veel slijm aanwezig dat je denkt, 'oké'. Ook heb ik nog pijnlijke vingertoppen en nog regelmatig koppijn of ene vorm van en dat allemaal omdat mijn leverenergie overuren maakt. Heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt.

Ik heb zelf niets meer van DD gehoord dan dat het zinvol is om met de pil te starten. Dus dat zal ik dan doen en dan bellen met Irma voor een uitgangsecho. Ik wil niet negatief overkomen maar ergens heb ik er ook weerstand tegen. ZOu ik niet gewoon moeten stoppen, maar goed ik ga mezelf en jullie niet vervelen met die eeuwige strijd.....maar als die weg zou zijn zou mijn lever ook weer rustiger zijn, denk ik.

Fijne avond, weekend. Gigi veel plezier met de kids..... wel apart dat jullie alleen maar moeten halen en brengen. De ritten zouden toch ook verdeeld kunnen worden...maar goed waar bemoei ik me mee, toch?

Geplaatst

Hey meiden,

Ja he, is zo raar om de pil te slikken! Vergeet het ook steeds bijna. Vandaag de 4e pil. Nog 22 dagen te gaan.

Hey Gigi,

Ja, wat een super vies weer was het de afgelopen dagen. Gelukkig was het vandaag weer ok.

Ik weet nog niet precies wanneer ik naar Spanje ga. Dat ligt aan mijn bms tegen die tijd. Na de 7e ga ik medicijnen daarvoor slikken. Ze denken eind februari. Ligt ook aan of ze een match hebben gevonden.

De kliniek heeft goede service. Ze halen ons vh vliegveld en brengen ons naar de kliniek of hotel. Zij hebben ook een lijst met hotels. Kunnen dan daaruit kiezen of zelf wat zoeken. Ga dan in febr maar eens bekijken.

We denken er wel aan om wat eerder te gaan of hubby wat eerder te sturen zodat ze vers sperma kunnen gebruiken. Eigenlijk gaat het via DD met ingevroren sperma, maar hoor van andere meiden dat de kliniek liever vers heeft.

Michaela, heb ik ook vaak gehad. Word ik gek van. Heb je net een heel verhaal getypt en is het weg! Waaah!

Fijn dat zoonlief weer helemaal beter is!

O ja, de echo is hier, althans in DD. En dan na een aantal dagen weer wat echo om het bms te checken. Dus spanje wordt eind febr.

Ja, ik ga eerst zelf nog naar het buitenland. Niet spanje, haha. Zou wel handig zijn...in 1 moeite door.

Vandaar dat ik ook langer de pil slik. Eigenlijk is het 18 dagen maar nu dus 26. Maar dat maakt niet uit, vertelden ze me.

En gewoon gaan hoor, naar DD. Geen gemuts. Gewoon proberen (denk aan de schommelstoel :-) en dan maar ff een nerveuze lever. Gaat wel weer over als je zwanger bent ;-)

Ja, beetje shit van die baan, Gigi. Maar....er zullen zeker leuke dingen op je pad komen. Goed dat je tegen nega gevoelens knokt. Leuke emo!!

Andere meiden ook ok? La?:confettistars:

xxxx, Mees

Geplaatst

O ja, Michaela, was een beetje druk en kon nog geen afspraak maken met de accupuncturist. En volg week zondag 2 weken weg. Moet ff kijken of het dan nog zin heeft, zoals je zegt. Ik ga maandag ff bellen.

xxxx, Mees

Geplaatst
Hey meiden,

Ja he, is zo raar om de pil te slikken! Vergeet het ook steeds bijna. Vandaag de 4e pil. Nog 22 dagen te gaan.

Hey Gigi,

Ja, wat een super vies weer was het de afgelopen dagen. Gelukkig was het vandaag weer ok.

Ik weet nog niet precies wanneer ik naar Spanje ga. Dat ligt aan mijn bms tegen die tijd. Na de 7e ga ik medicijnen daarvoor slikken. Ze denken eind februari. Ligt ook aan of ze een match hebben gevonden.

De kliniek heeft goede service. Ze halen ons vh vliegveld en brengen ons naar de kliniek of hotel. Zij hebben ook een lijst met hotels. Kunnen dan daaruit kiezen of zelf wat zoeken. Ga dan in febr maar eens bekijken.

We denken er wel aan om wat eerder te gaan of hubby wat eerder te sturen zodat ze vers sperma kunnen gebruiken. Eigenlijk gaat het via DD met ingevroren sperma, maar hoor van andere meiden dat de kliniek liever vers heeft.

Michaela, heb ik ook vaak gehad. Word ik gek van. Heb je net een heel verhaal getypt en is het weg! Waaah!

Fijn dat zoonlief weer helemaal beter is!

O ja, de echo is hier, althans in DD. En dan na een aantal dagen weer wat echo om het bms te checken. Dus spanje wordt eind febr.

Ja, ik ga eerst zelf nog naar het buitenland. Niet spanje, haha. Zou wel handig zijn...in 1 moeite door.

Vandaar dat ik ook langer de pil slik. Eigenlijk is het 18 dagen maar nu dus 26. Maar dat maakt niet uit, vertelden ze me.

En gewoon gaan hoor, naar DD. Geen gemuts. Gewoon proberen (denk aan de schommelstoel :-) en dan maar ff een nerveuze lever. Gaat wel weer over als je zwanger bent ;-)

Ja, beetje shit van die baan, Gigi. Maar....er zullen zeker leuke dingen op je pad komen. Goed dat je tegen nega gevoelens knokt. Leuke emo!!

Andere meiden ook ok? La?:confettistars:

xxxx, Mees

---------------------------------------

Ha dear girls,

ff snel bericht.

Dank, ok hier.

Gigi, wat banen zoeken betreft: doorgaan, doorgaan, doorgaan want ik weet zeker dat het doorzetten beloond zal worden: er ligt vast een mooie opportunity voor je hoor.

Mees, wat spannend he, je klinkt heel relaxed, houden zo, way to go, leven met je mee hoor!

Michaela, zou denken wat je ook aan mij keertje geschreven hebt, waar ik zeker wat aan had -aan jullie allemaal hoor-, : volg je eigen intuitie en lichaam....als het nog niet goed voelt, moet je wellicht even bedenken bij jezelf of dat angst is, of daadwerkelijk voelt dat je lichaam nog niet optimaal is...zou ik denken hoor...

De amant heeft deze week (nwe baan) hele drukke week en kan niet weg, dus gaan wel natuurlijk proberen...-geloof ergens toch ook wat Michaela ook heeft gelezen, maar goed wellicht is het ook mijn angst voor teleurstelling bij nwe poging in DD, dat wellicht we via natuurlijke weg meer kans hebben of zoiets?- deze cyclus en dan in Feb. weer poging -maar in natuurlijke cyclus denkelijk- in DD.

'T is wat....soms heb ik het idee dat ik het beetje geaccepteerd heb dat wij geen kindje zullen hebben, maar kan ook zijn dat ik zo moe van alles ben...en bang, bang dat het lichaam niet doet wat ik wil of liever gezegd dat het niet acteert zoals een jong lichaam van 40 of zoiets!!!

Afschuwlijk zoals de tijd is gevlogen...maar ja, heb alles een kans gegeven en weet van mijzelf dat als ik bij man(nen) was gebleven waarmee ik niet gelukkig was, of het niet aan durfde met een kindje en dat toch had gedaan, ik toch ook niet gelukkig zou zijn omdat ik een kindje ouders met een stabiele relatie gun...nu ja...het is nu eenmaal zo.

Begrijp je heel goed hoor Gigi, als je dan hoort/ziet van oud klasgenootjes....dat snap ik als geen ander....Maar ik denk dan maar -en zo probeer ik mijzelf op de grond te houden- ieder heeft zijn eigen weg...en dit is blijkbaar onze weg.

Jee, hoe heeft die vrouw van John Travolta het hem toch geflikt? Dat willen wij toch ook he meisjes?

Bidden tot het Universum voor een wondertje, hopen, bidden, ik weet het ook niet hoor. Di heb ik weer accupunctuur en nu ga ik gauw naar bed, beetje lezen nog, morgen vroeg op want voor werk naar Antwerpen (met trein).

Truste y all,

Big hug,

L.A.:positive energie:

Geplaatst

Morgen wellicht weer een gewoon verhaaltje over het reilen en zeilen hier, vandaag super gedesillusioneerd............is dit het????? Heb heel veel huishoudelijk werk gedaan, schijnt therapeutisch te zijn.........ik word er alleen maar verdrietiger van want zie steeds meer taken.......enfin.......ga even wat boodschappen halen en daarna met de honden naar het bos...........

Geplaatst

Hey LA,

Haha, ja, een goeie vraag, die vrouw van Travolta. Ik denk net zoals Celine Dion....mega veel ivf/icsi pogingen! Tuurlijk blijft het emo gezien heel moeilijk, maar zij hebben genoeg geld om het eindeloos te blijven proberen.

Ja, heb zin in Spanje. Ik heb nog ff gecheckt bij de kliniek en blijf gewoon de pil slikken tot de 1e afspraak. Wat een mini dingen zijn dat zeg! Echt ukpilletjes.

Nou, nog 20 dagen te gaan (zoiets) voor de volgende stap.

Wat je zegt over de relaties; klopt hoor. Misschien had je dan wel kinderen gekregen maar waarschijnlijk niet gelukkig geweest. Er is altijd een reden waarom je je keuzes hebt gemaakt. Omdat we nu gefocust zijn op kinderen denken we al gauw: O, als ik bij die jongen was gebleven had ik vast kids gehad. Niet wetende hoe dat zou zijn gelopen.

En...zo oud zijn we nog niet...er zijn nog kansen.

Gigi, het liefst zou ik je een echte dikke knuffel geven. Verwen jezelf vandaag!! En thuis wat lekkers, kaarsjes aan, muziekjes aan en doggies op schoot. Helpt echt!

Michaela en misschien witje en konijntje, big hug.

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi dames,

Hier nog alles "rustig". Wacht op de ongi....'Rustig' is zeer relatief daar ik nog wel stress voel in mijn lijf; telkens dat geflikker voor mijn ogen en die pijnlijke vingertoppen. Vreselijk. Het wordt iiiiietsje minder allemaal maar het duurt nu wel al lang.

Gigi, balen dat je je zo voelt......sterkte ermee.

Mees, lekker 'bezig', dat is toch het belangrijkste? Het idee te hebben dat je er weer mee bezig bent. Hopelijk vinden ze meteen een goede match, zodat je het in deze ronde mag meemaken.

L.A. dus je slaat nog even een cyclus over? Omdat je het eerst op een natuurlijke manier nog wilt proberen of omdat je nog niet toe bent aan weer een behandeling? Maar het is zoals je schrijft: je moet doen wat je het beste lijkt en wat goed aanvoelt, toch.

Hoor vanochtend van een collega dat ze zwanger is. Na vier maanden proberen. Ik vind het heel leuk voor haar. Ik wist dat ze ermee bezig was. Ik merk dat ik er minder moeite mee heb wanneer mensen dit nieuws vertellen. Maar ergens zou je dit natuurlijk ook willen en van de daken willen schreeuwen, maar ja.....

De zon scheen hier net eventjes dus daar moeten we het maar van nemen!!! En vanavond weer de maanstenen opladen het is dan weer volle maan.

Zet hem allemaal op, he? Hou moed en heb vertrouwen.....

Geplaatst

Ha Michaela en de andere ladies,

Deze cyclus slaan wij over omdat de amant nwe baan heeft en wel enigszins van te voren moet aangeven als hij er niet is. Kan ik op zich ook wel weer begrijpen...

Nu proberen we deze maand maar even zelf dus maar ik heb geen goed voorgevoel omdat ik -als ik het plastisch mag uitdrukken excusez hiervoor- helemaal niet veel cervixslijm heb zoals normaal als ik moet ovuleren wel het geval is...En moet zeggen hier word ik nog het meest verdrietig en toch wel down van: dat mijn lichaam niet werkt, zoals het altijd werkt, althans zoals het zou moeten werken...

Wellicht is het nu ook anders omdat ik mij al sinds een week griepig voel en iig niet lekker en ook niet lekker in mijn vel zit - iedere keer als ik mijn ongesteldheid heb gehad, ben ik nerveus en hoop dat mijn lichaam het cervixslijm produceert.

In oktober toen ik de boel nog wel in de gaten hield om te kijken of we nog poging konden wagen, was het ook minder en met behulp van echo's bij mijn gynaecoloog zag hij dat de eitjes (aantal maar 2 grotere) maar langzaam groeide dus toen ben ik er direct mee gestopt...

Weet jij of iemand anders wellicht of mijn eigen conclusie juist is, dat wanneer het cervix slijm minder of langzaam op gang komt, dit teken is dat er geen gezond eitje vrijkomt etc.?

Ga voor mijn eigen gemoedsrust wel even ovulatie-testen kopen en gelukkig waren deze de laatste 2 maanden positief, nu de zwangerschap nog...!

Heb dezelfde ervaring als jij Michaela dat als ik hoor dat iemand zwanger is, ik er minder moeite mee heb, dus wellicht is dat een acceptatie fase wat op zich goed is doch op een dag zoals vandaag, zit ik op mijn werk sommige momenten met tranen in mijn ogen, ben ik zo verdrietig en murw....maar ja, er is niets aan te doen, behalve dan positief proberen te blijven, en/of te accepteren en je overgeven aan het gevoel/de rust dat wanneer het zo bedoeld, het heus zal komen...of zoiets.

Zoals ik eerder schreef, heb ik sommige momenten dat ik denk: wat denk ik nu, waar zijn wij mee bezig, het is eigenlijk zo weinig reeel, maar aan de andere kant bestaan er wondertjes dus waarom zou ik / zouden jullie geen wondertje mogen ontvangen?

Als ik maar 3 jaar jonger zou zijn of 2 jaar, en als mijn amant nu maar 2 jaartjes eerder had ontmoet...maar ja, dat heeft allemaal geen zin om te denken, dat weet ik heus.

Ik denk dat ik de vrouw nog een keer bel, het medium, waar ik eerder ben geweest die het nog zag liggen bij mij. Sowieso vind ik het leuk om erheen te gaan, maar moet ook waken voor het feit dat ik in iets ga geloven wat niet reeel is.

Oef...wat moeilijk toch.

Ben ook veel te veel aan het internetten - maar voor hoopvolle stories zie: pregnancystories.blogspot.com en had ook andere site gevonden die over niet Westerse methoden gaat, maar nu dus weer fijn kwijt ben...dacht dat ik de naam had onthouden maar ben zo veel te veel aan internetten op het werk nota bene, dus dat schiet ook niet op.

Tot later iedereen, veel liefs en positiviteit voor nu gewenst,

Big hug,

L.A.

.A.positive%20energie.gif

O, wat afschuwelijk eigenlijk om ouder te worden althans wat dit onderwerp i.e. de kinderwens betreft...echt gedoe, was ik in mijn geval maar iets eerder mijn amant tgen gekomen, dan was wellicht onze wens vervuld geeweest, hoewel je dat natuurlijk nooit kan zeggen/weten....

Net zoals ik op het andere forum (starten na echo) heb geschreven: hoe zou die vrouw van John Travolta het hem toch geflikt hebben??????????

Enfin, er gebeuren wondertjes dus laten wij hopen dat wij ook een wonder mogen meemaken. Verder heb ik hoopvolle stories voor je op: pregnancystories.blogspot.com.

Geplaatst
Net zoals ik op het andere forum (starten na echo) heb geschreven: hoe zou die vrouw van John Travolta het hem toch geflikt hebben??????????

Draagmoeder of eiceldonatie? Toch geen natuurlijke zwangerschap?

Geplaatst
Draagmoeder of eiceldonatie? Toch geen natuurlijke zwangerschap?

---------------

Nee, geen draagmoederschap want foto's alom van haar met dikke buik

Eiceldonatie ligt voor de hand, echter zij zijn heel erg van de scientology church etc. dus lijkt mij niet, maar ja, we zullen er denkelijk nooit achter komen, wellicht een groot wonder/geluk en hopen dat ons een dergelijk wonder tevens te beurt valt....

Elliebellie, hoe zijn jouw ervaringen in dit kader? Nog tips of adviezen e.d.?

Geplaatst

O, dan was het eiceldonatie :happy3: Joh, maakt ook niet uit, zolang het kindje welkom is.

Haha, als ik tips en adviezen had om zwanger te worden, dan hing ik niet rond op het forum maar was ik mijn fortuin elders aan het vergaren met mijn wondermiddel. I wish...

Herken me wel in een aantal van jullie verhalen, net de 40 gepasseerd en weinig follikels. De derde ivf poging heb ik zelf afgeblazen omdat ik er maar 1 had. Weet nu niet goed wat te doen, heb het idee dat in NL alleen maar naar leeftijd wordt gekeken en niet naar evt andere factoren die een zwangerschap in de weg staan. Zo werd er ook gereageerd in het ziekenhuis: Tja, dat zal de leeftijd wel zijn. Overweeg om evt naar Dusseldorf te gaan en ben me nu wat aan het orienteren, maar jeetje mina WAT EEN GEDOE ALLEMAAL, :laughing4:

Geplaatst

Allereerst welkom Elliebellie.

Hoi dames,

Vandaag weer een aardige dag achter de rug, maar met name vanwege de Bach druppels. Ik probeer steeds de huisarts te bereiken aangezien ik nog twee flesjes antroposofische druppels heb staan, waarvan er een is tegen depressie.......lekker handig dat ik niet heb onthouden welke.......

Vanochtend naar een informatiedag geweest van een school, mensen kinderen wat een leerfabriek......maar ja, werk is werk, ik zie het wel. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik 'gedwongen' wordt mijn eigen kindcentrum te gaan starten zoals ik al lang wens.

Verder zijn er gewoon geen vacatures, soms een invalklus vanwege zwangerschapsverlof..........cru.........maar ik pas........sorry......wil zelf zwanger worden!

Ik kijk best uit naar onze derde poging, hoewel ik onze tweede poging niet als volledig heb ervaren door de voortijdige eisprong en daardoor de minieme opbrengst ten opzichte van de eerste poging. De volgende poging gaan we weer serieus doen, net als de eerste.....echter....hoe lang ga je door, hoe lang blijf je proberen....

Volgende week donderdag naar kinesiologie, ben reuze benieuwd, het schijnt dat ze je ook lekkerder in je vel kan krijgen, duimen! Ik word doodmoe van dit zware en moeizame wat mijn innerlijk mee torst..........

Bedankt voor de ip van de volle maan, heb al mijn stenen gisterenavond op de vensterbank gelegd om op te laden! Ik ga ze wel weer dragen, had ze na de tweede mislukte poging niet meer om gehad.

Ik heb ook gisteren bij de apotheek een set van 3 zwangerschapstesten meegenomen, niet omdat ik denk dat ik zwanger ben, sinds tijden niet zo weinig sex gehad (oeps, pardon voor de directheid) maar hier was niet alles pais en vree, gaat wel weer goed overigens. Ik kan dus nu niet spontaan zwanger zijn, want afgelopen weekend was de meest vruchtbare tijd en is er fysiek niets gebeurd hier........

Vanavond weer lekker hondentraining, buitenlucht en weer iets 'echt' doen, heerlijk!!! Morgen naar Arnhem, koffie met taart, shoppen en cadeautjes kopen, helemaal gezellig dus, zaterdagavond met drie meiden naar de film en zondag 's morgens met de honden naar Kootwijkerzand en 's middags verjaardag.

Michaela, wat sterk van jou om niet meer zo verdrietig te reageren, misschien is het inderdaad acceptatie, aan de andere kant, je bent zo'n lief en goed persoon, ik denk dat het gewoon is dat je het eenieder gunt, ook al is het jouw grootste wens!! Je zet jezelf dan gewoon even aan de kant...?

Mees, gaat opschieten nu hè!!!!! Ik vind het zo spannend voor je!!!! Gaan we voor of na Spanje weer met elkaar afspreken??

L.A., herkenbaar en ook herkenbaar hoe zinloos al die overwegingen zijn in je hoofd met de volledig voorspelbare teksten die standaard beginnen met: wat als....stel dat....Het lot heeft ons hier gebracht en we zullen ermee moeten dealen, hoe hard ook. Ik ben hier de oudste en jouw 2 jaren hoop zijn bij mij een beetje boel meer.....;-) ook ik loop continu met gedachtes als: had ik liefste maar eerder ontmoet, was ik maar niet zo netjes geweest om met anticonceptie te vrijen eerder...etc...etc....maar het brengt me geen baby, helaas.........de kinderen van liefste hier permanent gaat ook nooit lukken, want de moeder doet echt nooit afstand......dus blijft er voorlopig niets anders dan een surrogaat 'moeder' (eerder vervangende vrouwspersoon, ze hebben een moeder) voor 1,5 dag, naast de 'leuke' kinderloze vriendin van mama voor hun peuters.....(zelfbeklag hè, bah, ik houd direct op nu!).

Moto, wat heerlijk dat jij toch mag beleven wat we hier allemaal wensen! Het lijkt me werkelijk fantastisch om mee te maken dat er een kindje in je buik aan het groeien is......ben je niet al de hele dag een kinderkamer aan het inrichten (al is het maar in gedachte), scholen aan het uitzoeken, kleding kopen, fantaseren, namen bedenken......zo gaaf voor je!!!!

Elliebellie, Nederland screent inderdaad op leeftijd, DD doet dat niet, zij kijken naar je AMH. Mijn AMH op mijn toen 46e was 1,73 geloof ik, best hoog en ik had de eerste keer 16 eicellen. Volgens DD volledig geaccepteerd, maar de verzekering dekte niet meer, in jouw geval wordt DD gewoon betaald door je verzekering, tot je 43e. Ik ben overgestapt naar een andere verzekering die wanneer de arts de behandeling 'doelmatig' vindt wel betaald, enfin, eerst zien dan geloven, zou waanzinnig zijn dat wel!!

Ben ik iemand vergeten? Kan best hoor, ben een paar dagen even 'in mijzelf gekeerd' geweest........sorry als ik je heb overgeslagen!!

Knuffel!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Is ff een drukke week hier. Ben moe en wil naar bed (haha, ongelooflijk he, voor mij :-) maar moest nog ff kijken hoe het met iedereen gaat.

Ben gewoon moe van teveel te doen hoor. Verder niets. Ga bijna naar buitenland (niet spanje) en altijd veel te doen vóór die tijd. Over een paar dagen heerlijk relaxen. En daarna verder met de volgende stap; echo en medicijnen. Nu nog braaf aan de pil die ik meestal net voor middennacht in neem. Echt iets om te vergeten.

Ja Michaela, helemaal leuk dat er iets gebeurt. Toch weer stapje voor stapje richting beebje.

En Gigi, ja, ben ook zo benieuwd. Nog een maand ongeveer en dan zijn we al een stuk verder hopelijk. Afspreken mag voor of na Spanje. Ik vind het gezellig, dus snel mag ook hoor. Ben wel eerst 2 weken weg.

En jullie hadden het over maanstenen he. Ik heb er een tijdje geleden 1tje gekocht (volgens mij omdat jullie het er een x over hadden) en draag hem redelijk trouw. Om de hoeveel tijd moet je die 'opladen'? Niet dat ik denk dat ik er zwanger van word, maar toch heeft het wel iets.

LA, ja, het zomaar weg kunnen van werk is niet altijd makkelijk. Zeker niet bij een nieuwe baan. Maar hopelijk volgende cyclus? En idd, zelf proberen is natuurlijk ook heel goed! Er blijft een kans.

Elliebellie, welkom. Wb die hollywoodvrouwen. Die doen gewoon icsi tot in het oneindige of idd ecd? Nicole Kidman is net moeder geworden via een draagmoeder. Ze kunnen wat makkelijker allerlei manieren doen en betalen. Ik gun het ze van harte hoor. Zij hebben weer andere nare dingen.

Sorry dat ik niet wat dieper op iedereen in ga, maar ben echt ff 'uit'. Volgende week komen er weer diepgaandere mailtjes hoor.

xxxx Mees :blowkisses:

Geplaatst

Hoi,

Heb net een email gestuurd naar de webmaster. Gisteren heb ik gereageerd op een heen en weer schrijven tussen L.A. en Jersi, al onze berichten zijn spoorloos verdwenen.......heel vreemd.....hopelijk kunnen ze die ergens in een ebstand traceren en herplaatsen!!!

Gigi

Geplaatst

Jammer! Alles verdwenen...heb ik eindelijk weer eens wat getikt hihihi ;-) Ik hoop dat de berichtjes weer terug kunnen komen! en anders vertellen we toch alles weer opnieuw

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, alles moet opnieuw van de vrijdag. Alles van die dag is weg door de update. Zooo niet handig!

O, ik moet boarden....laterrr!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Dan nog maar een keer!!! Had al een leuk "gesprekje" gevoerd met LA. Jammer dat het weg is :-(

Ik heb een tijdje echt geen energie gehad om te forummen. Heb wel steeds meegelezen een meegeleefd uiteraard.

Op 1 december heb ik de punctie gehad en zijn er 5 eitjes gevonden. Voor ons een superscore waar we helemaal blij mee waren. Tot de volgende dag...toen bleek dat er van de 5 eitjes er 4 niet rijp waren en er 1 slecht bevrucht was. Kortom geen terugplaatsing.... Echt waanzinnig balen. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Vorige week dinsdag zijn we bij Dr. S. geweest voor evaluatie en om te bespreken hoe we het nu moeten aanpakken bij de volgende poging.

Er is besloten dat Femara voor mij niet goed is omdat mijn lijf zelf de eitjes genoeg laat groeien en ze dus niet extra "opgejaagd" hoeven te worden. Ik legde voor of Puregon voor mij goed zou zijn en daar was Dr. S helemaal voor in combinatie met de Menopur. Ook moet ik gedurende een aantal dagen 1500 pregnyl gaan spuiten om de eirijping te bevorderen. Ik weet nog niet exact welke dagen dat worden, dat hoor ik nog. Volgende week zaterdag is de uitgangsecho en als die goed is en er genoeg eitjes klaarliggen dan gaat het circus weer van start.

Hoop echt dat dit nu wel gaat werken...dat er in ieder geval rijpe eitjes zijn bij de punctie.

Ik slik uiteraard vitamientjes, ga naar de acupuncturiste (heb een nieuwe gevonden waar ik heel tevreden over ben!) dus nu een flinke portie geluk erbij!!

Ik las dat jullie gezellig hadden afgesproken en het erg leuk met elkaar hebben gehad. Top hoor! Leuk dat er toch op deze manier vriendschappen ontstaan.

Vrijdag heb ik een email gestuurd naar de "producent" van Puregon met de vraag of ik de Puregonampullen die ik nog had liggen van de IUI en die over datum zijn nog zou mogen gebruiken. Ik kwam er te laat achter dat ze houdbaar waren tot november 2010 anders had ik ze allang weggegeven. Het zijn 2 ampullen van 600 eenheden... stom hoor... had er beter op moeten letten.

Geplaatst

Hi meiden,

Hier weer eventjes een berichtje van mij. Fijn Jersi dat je er ook weer bent en gelukkig had ik je berichtjes allemaal gelezen voordat ze "verdwenen". Gek, he? Altijd "onze" topic waar het mis mee gaat......Ik weet precies hoe je je hebt gevoeld toen in december. Zo ver was ik dus ook (steeds) gekomen. Ik had er toen 4, waarvan er twee te klein waren en van die andere twee is er slechts een bevrucht en dus niet goed. Snap helemaal dat je even niet wilde forummen. Goed, hoor dat jullie nog even doorgaan. Wat doet Puregon nou precies? Dus dan ga je de 5de voor een uitgangsecho? Waarom geen femara meer? Vier eitjes waren toch niet rijp, zeg maar? Dus dan zou je denken dat je lijf extra stimulans nodig heeft om die vier mee te laten groeien?

Ik ben inmiddels ongi geworden en dus weer "keurig" aan de pil. Heb vanochtend gebeld met Irma voor een afspraak en die staat nu op 8 februari. (Mees ik kon ook de 7de komen maar dat kon ik niet met thuis organiseren. Jammer anders hadden we even koffie kunnen doen? eh, ik bedoel thee natuurlijk..hi, hi..). Moet nog wel even mailen met Dr S om te overleggen hoe we deze eindsprint gaan aanpakken. Ik ga nog trouw naar acupunctuur en slik de usual pilletjes en vitamines en zal mediteriaan dieet volgen (schijnt ook weer erg te helpen bij zwagerschappen....) en shy holland nog om assistentie vragen en de rest is aan het universum....mag het nog een keer of niet? We zullen dan zien. En dan is het ook echt voor ons de laatste keer. Ik merk dat ik er dan ook vrede mee zal helpen. Het blijft natuurlijk verdrietig maar dat verdriet heb ik nu al zo veel gevoeld de laatste maanden dat het op een gegeven moment ook weer omslaat in berusting of zo iets. Goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen....

Ga morgen eerst langs de huisarts. Heb nu twee dagen een moment gehad waarop ik opeens duizelig werd. Een collega zei dat zij het ook krijgt als ze ziek wordt. Nou , ik voel me niet ziek behalve dat mijn leverenergie overuren maakt en ik nog steeds branderige vingertoppen heb.... Hoorde vandaag van een vriendin dat ze 11 weken zwanger is... oké, zoals ze al zelf zegt bij haar gaat het zo makkelijk, is namelijk al de vierde en soms vindt ze het dan moeilijk voor vrouwen zoals wij, waarbij het dan niet vanzelf gaat. Nou ik gun het haar ook hoor....en ons ook!!!!!!

Vandaag is zoonlief 5 jaar geworden. Van het weekend al gevierd en morgen nog zijn kinderpartijtje. Op de vrije school besteden ze dan ruimschoots aan die vijfde verjaardag en mocht ik erbij zijn. Er wordt een heel mooi verhaal verteld over zijn geboorte als een engel op aarde. Nou ik had moeite om het droog te houden en wat straalde hij met zijn kroontje op en cape om en helemaal speciaal op 'juffies' stoel. Zo leuk. Niets is vanzelfsprekend. Het is bijzonder dat hij er is. (dat weten wij hier allemaal wel heel erg goed).

Ik had laatst ook mijn stenen opgeladen in de volle maan. Nou dat was voor mij te veel energie want ik werd om het uur wakker en 's ochtends een houten kop...Ik droomde die nacht ook dat iemand die steen afpakte. Had ik er maar naar geluisterd...maar ja daar moeten we ons nog in oefenen.

Vanavond meer...ga nu taartje eten met zoonlief en daarna naar zwemles.

Knuffels....

Geplaatst

Hoi,

Heb tot nu toe geen reactie van de webmaster, niet erg netjes vind ik. Vind het ook behoorlijk irritant om opnieuw alles te schrijven, mede omdat ik niet meer precies weet wat ik heb geschreven....

Enfin, let's give it try........

Ik weet nog dat ik reageerde op Jersi haar verhaal, dat ik het zo bijzonder spijtig vond om te lezen dat nadat er genoeg goede eicellen zijn geoogst, er geen goede bevruchtingen zijn geweest. Zo'n domper als je na een goede punctie vol verwachting thuis zit en dan zulk nieuws krijgt........jakkes........Ik zou zeer zeker met de andere medicijnen nog een kans wagen, als er geen opties meer zouden zijn dan had Dr. S dit niet voorgesteld. Ik :duimen draaien:dat de volgende poging een schot in de roos is!!!!!!!!!!!!!!!

Michaela, wat ontzettend goed van je dat je een nieuwe poging in bent gestapt!!!!:clap2: Ook hier hoop ik dat deze poging een schot in de roos is!!!!!!! Voor jou zal ik uiteraard ook :duimen draaien:!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet nog dat ik heb gereageerd op je verhaal dat je net als LA ?? berusting voelt wanneer iemand anders zwanger is. Je dacht dat het wellicht te maken had dat je je erbij had neergelegd en daarom blij kon zijn voor iemand anders. Ik dacht meer dat het te maken heeft dat je gewoon zo'n super lief mens bent, dat je automatisch je eigen gevoel blokkeert zodat de ander in de zon mag staan!!!

Ik leef enigszins van dag tot dag.......begin me nu echt te vervelen, gisteren licht overstuur en daarna erg down, want ik kreeg een brief van het UWV dat ziektegeld ook maar 70% is en niet 100%, je krijgt alleen 100% bij zwangerschap of wanneer je een orgaan doneert.........lekker dan......heb mij geld wel uitgegeven met het idee dat ik 100% zou krijgen......

er is slechts 1 vacature bijgekomen, direct gesolliciteerd gisteren, ik word stapelgek van het feit dat er geen werk is. Vorige week ging ik naar een bijeenkomst voor bevoegde docenten aangezien deze school een aantal vacatures gaat verwachten, enkele direct en wellicht aankomend schooljaar een paar..........440 reacties!!!!!! Ze wisten zich geen raad, bevoegd bleven er 110 over, die zijn uitgenodigd voor voorlichting, in de hoop dat na hun verhaal en rondleiding er een natuurlijke selectie zou ontstaan en er een kleinere groep over blijft voor hun portefeuille...........:mad: ..balen dus.......

Ben wederom in het buitenland ook bezig..............

Verder wacht ik op mijn menstruatie, gezien de buikpijn zal het niet zo heel lang meer duren, zodra die is doorgebroken kan ik Irma bellen of mailen en worden we ingepland voor de volgende cyclus. Ik heb er zin in!!!

Straks naar de arbeidspsychologe, ze adviseerde om vrijwilligerswerk te gaan doen, gisteren gesprek gehad ergens, maar ik twijfel enorm, ben niet zo'n 'linkse' geloof ik.....daarnaast zijn er al tig mensen bezig daar en ik wil eigenlijk gewoon werken. Ik heb genoeg fantasie om mijn dagen vol te plannen, maar wil werken voor mijn geld, voldoening eruit halen en dan zeuren dat ik meer vrije tijd wil........:laughing4::laughing4:

Morgen ga ik naar kinesiologie, ben reuze benieuwd, nu komt dat financieel niet lekker uit, maar je krijgt het via de aanvullende verzekering weer terug. Hopelijk knap ik daarvan op. Vrijdag naar de bedrijfsarts van het UWV, hopelijk meldt hij mij niet direct beter, dan heb ik nog minder tijd om een baan te zoeken.........

Ik bewonder jullie zo om jullie levensinstelling, ik lees eigenlijk nooit dat jullie een instort moment hebben zoals ik, jullie zijn veel stabieler, daar ben ik jaloers op, beter kunnen incasseren en aanvaarden dan ik. Ik blijf zo'n onverklaarbaar gevoel houden alsof 'iemand' mij dit heeft aangedaan, daar word ik best agressief van, ik vind eht dan zo oneerlijk. Dat slaat gewoon nergens op........

Enfin, ladies, fijne dag. Moto geniet van je zwangerschap, weet je trouwens al of het een jongen of meisje is? Wat je trouwens niet prijs hoeft te geven hoor!!! :happy7:

Ciao en dikke knuffel :positive energie:

Geplaatst

Ja jammer he dat de berichten zo ineens verdwijnen.. Dat maakt het tikken er niet leuker op helaas.

@Michaela en Gigi, ja het was inderdaad een hele domper dat er gewoon niks terug te plaatsen viel. Ik hoop het niet meer mee te maken.. heb al wel besloten dat als het deze poging weer niet lukt om bevruchtingen te krijgen dat we dan stoppen. Het is voor mij dan zelfkwelling om opnieuw hoop te kweken en weer door te gaan. Ik moet dan mijn zegeningen tellen... al hoop ik echt van mijn kruin tot aan mijn kleine teen dan het echt gaat lukken. De wens zit net zoals bij iedereen hier diepgeworteld.

@Michaela, jij vroeg over de Femara. De Femara zorgt ervoor dat de eitjes worden aangespoord om te groeien, maar volgens Dr. S. heb ik geen "aanjager" nodig omdat mijn lijf wel doet wat het moet doen. Met de Femara worden mijn follikels wel groter, maar de eitjes niet rijper (als ik het goed heb begrepen met mijn boerenkoolverstand hihihi). De Puregon is ook een stimulerend middel, net als Menopur. Ik heb het tijdens mijn IUI's gespoten en met een kleine dosis reageerde ik al heel goed. Nu dus een hoge dosis Puregon en een kleine dosis Menopur voor de kwaliteit. Plus daarbij nog 200 eenheden pregnyl voor het extra rijpen van de eicellen.

Ik verwacht mijn ongi ongeveer volgende week dinsdag, en zaterdag moet ik voor de uitgangsecho. Aan de hand daarvan en wat mijn acupuncturiste morgen zegt beslis ik of we deze poging doorgaan of dat we nog een cyclus wachten.

@Gigi... ik ben ook niet zo stabiel als het lijkt hoor... ben herstellende van een hele heftige burnout en ben sinds vorige maand begonnen met reintegreren bij een reintegratiebedrijf. Eerst een assessment en daarna een jaar bij het desbetreffende bedrijf aan de slag om daarna uit te stromen naar een andere baan. Het werk wat ik nu doe is waanzinnig simpel, maar voor mij op dit moment precies goed. Ik heb leuke collega's, kom met energie thuis en voel me stukken beter dan toen ik nog thuis zat. Kortom ik zit echt goed in mijn vel en ben erg happy op dit moment. Van deze momenten moet ik het wel hebben want mijn energielevel is schommelend. Bovendien ben ik HSP dus uitermate gevoelig voor stemmingen etc. Ik heb besloten dat ik voortaan alleen nog maar werk ga doen wat ik leuk vind...niets moet..alles mag... Een beetje zo'n "motto" Ik heb jarenlang te hard en teveel gewerkt en ben me er zeer van bewust dat de thuissituatie van het grootste belang is. Dan maar geen goede functie... ben er klaar mee ;-)

Ziektegeld is inderdaad 70%. Da's een flinke tegenvaller...ik ben er inmiddels aan gewend en zou voor hetzelfde geld zo aan de slag gaan bij een leuk bedrijf..als ik het maar naar mijn zin heb.

440 reacties op vacatures...Gigi de moed zou me echt in mijn schoenen zakken... Kan me indenken dat het reuze frustrerend is...

Wie weet lopen we wel gelijk op straks Gigi...jij begint ook de eerstvolgende cylus! Spannend allemaal....ben benieuwd wat je medicatieschema wordt.

Oh trouwens ik had toch een mail gestuurd naar de producent van Puregon over de houdbaarheid van mijn ampullen. Ik heb bericht terug gekregen en helaas moet ik ze inleveren bij de apotheek..mag ze niet meer gebruiken :-( Echt zonde :-(

Meiden, ik ga ff aan de gang hier.

Geplaatst
Hoi,

Heb tot nu toe geen reactie van de webmaster, niet erg netjes vind ik. Vind het ook behoorlijk irritant om opnieuw alles te schrijven, mede omdat ik niet meer precies weet wat ik heb geschreven....

Enfin, let's give it try........

Ik weet nog dat ik reageerde op Jersi haar verhaal, dat ik het zo bijzonder spijtig vond om te lezen dat nadat er genoeg goede eicellen zijn geoogst, er geen goede bevruchtingen zijn geweest. Zo'n domper als je na een goede punctie vol verwachting thuis zit en dan zulk nieuws krijgt........jakkes........Ik zou zeer zeker met de andere medicijnen nog een kans wagen, als er geen opties meer zouden zijn dan had Dr. S dit niet voorgesteld. Ik :duimen draaien:dat de volgende poging een schot in de roos is!!!!!!!!!!!!!!!

Michaela, wat ontzettend goed van je dat je een nieuwe poging in bent gestapt!!!!:clap2: Ook hier hoop ik dat deze poging een schot in de roos is!!!!!!! Voor jou zal ik uiteraard ook :duimen draaien:!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet nog dat ik heb gereageerd op je verhaal dat je net als LA ?? berusting voelt wanneer iemand anders zwanger is. Je dacht dat het wellicht te maken had dat je je erbij had neergelegd en daarom blij kon zijn voor iemand anders. Ik dacht meer dat het te maken heeft dat je gewoon zo'n super lief mens bent, dat je automatisch je eigen gevoel blokkeert zodat de ander in de zon mag staan!!!

Ik leef enigszins van dag tot dag.......begin me nu echt te vervelen, gisteren licht overstuur en daarna erg down, want ik kreeg een brief van het UWV dat ziektegeld ook maar 70% is en niet 100%, je krijgt alleen 100% bij zwangerschap of wanneer je een orgaan doneert.........lekker dan......heb mij geld wel uitgegeven met het idee dat ik 100% zou krijgen......

er is slechts 1 vacature bijgekomen, direct gesolliciteerd gisteren, ik word stapelgek van het feit dat er geen werk is. Vorige week ging ik naar een bijeenkomst voor bevoegde docenten aangezien deze school een aantal vacatures gaat verwachten, enkele direct en wellicht aankomend schooljaar een paar..........440 reacties!!!!!! Ze wisten zich geen raad, bevoegd bleven er 110 over, die zijn uitgenodigd voor voorlichting, in de hoop dat na hun verhaal en rondleiding er een natuurlijke selectie zou ontstaan en er een kleinere groep over blijft voor hun portefeuille...........:mad: ..balen dus.......

Ben wederom in het buitenland ook bezig..............

Verder wacht ik op mijn menstruatie, gezien de buikpijn zal het niet zo heel lang meer duren, zodra die is doorgebroken kan ik Irma bellen of mailen en worden we ingepland voor de volgende cyclus. Ik heb er zin in!!!

Straks naar de arbeidspsychologe, ze adviseerde om vrijwilligerswerk te gaan doen, gisteren gesprek gehad ergens, maar ik twijfel enorm, ben niet zo'n 'linkse' geloof ik.....daarnaast zijn er al tig mensen bezig daar en ik wil eigenlijk gewoon werken. Ik heb genoeg fantasie om mijn dagen vol te plannen, maar wil werken voor mijn geld, voldoening eruit halen en dan zeuren dat ik meer vrije tijd wil........:laughing4::laughing4:

Morgen ga ik naar kinesiologie, ben reuze benieuwd, nu komt dat financieel niet lekker uit, maar je krijgt het via de aanvullende verzekering weer terug. Hopelijk knap ik daarvan op. Vrijdag naar de bedrijfsarts van het UWV, hopelijk meldt hij mij niet direct beter, dan heb ik nog minder tijd om een baan te zoeken.........

Ik bewonder jullie zo om jullie levensinstelling, ik lees eigenlijk nooit dat jullie een instort moment hebben zoals ik, jullie zijn veel stabieler, daar ben ik jaloers op, beter kunnen incasseren en aanvaarden dan ik. Ik blijf zo'n onverklaarbaar gevoel houden alsof 'iemand' mij dit heeft aangedaan, daar word ik best agressief van, ik vind eht dan zo oneerlijk. Dat slaat gewoon nergens op........

Enfin, ladies, fijne dag. Moto geniet van je zwangerschap, weet je trouwens al of het een jongen of meisje is? Wat je trouwens niet prijs hoeft te geven hoor!!! :happy7:

Ciao en dikke knuffel :positive energie:

--------------------------------------------------------------

Ha Gigi,

Even korte reactie -voordat onze teksten weer weg zijn, hihi-.

Snap heel goed van jouw werk-situatie en banen-jacht maar doorzetten is het enige dat je kan doen en ik weeet zeker het gaat lukken hoor!!! Niet bang zijn, komt echt goed!

En verder ben ik soms ook van het pad hoor dwz voel ik mij "wanhopig" maar dan denk ik altijd dat het enige dat een mens kan doen, is het beste van de situatie maken en dat probeer ik dan maar doch lukt mij zeker ook lang niet altijd....

Deze cyclus heb ik volgens mij geen ovulatie gehad....vorige keren wel, dus ben eigenlijk heel verdrietig maar ook zo moe om daar verdrietig van te worden....Ga afspraak maken met Dr. S en kijken of we nog alles op alles kunnen zetten...zucht....

Weet trouwens iemand of het "erg" is dat je een keer niet ovuleert of is dit het begin van het einde?

Op het andere forum 45+ las ik dat Lot (ze zijn daar ook jonger hoor) zwanger is geworden, geweldig en zij had laag amh dus geeft wellicht weer hoop...

Tot later,

big hug,

L.A. :positive energie:

Geplaatst

Hoi,

Sorry LA, jij vraagt (voor mij dan) altijd technische vragen waar ik absoluut geen antwoord op weet, hihi....kan je alweer niet helpen!

Blij te lezen dat jullie ook soms instabiel zijn qua humeur e.d. Jersi wat apart, ik ben een absolute HSP'er, je komt er niet veel tegen!! wel weinig begrip, men snapt echt niet dat ik winkel uitvlucht of een trein weer bijna uitvlucht bij drukte......brrr....daardoor zijn wij ook zo gevoelig voor die burn out, ik ben nu wel aardig hersteld vind ik. Onderwijs heeft nog mijn passie, dus leuk werk is waar ik voor gestudeerd heb.

Ik houd vast aan mijn antroposofische overtuiging, die vrijwel gelijk is aan jullie advies "ik kom waar ik zijn moet"....nu nog het geduld opbrengen...hihi...

Zou grappig zijn Jersi, wanneer we elkaar in DD tegenkomen!!!

LA, blijf geloven, in jezelf, in je lichaam en in de wetenschap, ga volledig voor een nieuwe poging met alles op alles....hoewel....dat geeft wel weer heel veel druk, ik heb hier geleerd om niet een tijdslimiet te stellen met 'laatste of allerlaatste' poging, gezien de druk die erop komt te liggen........ja, makkelijk kletsen, I know.....acupunctuur ondersteunt hier wel in!!!

Dikke knuffel! Gigi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden