Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Yola,

Wij hebben inderdaad twee identieke knuffels vanuit de twee kraampakketten. Ik neem aan dat die knuffel niet zoveel had gekost en vond 'm ook wel schattig, dus we zetten 'm gewoon neer. Maar een tummytub is wel weer een heel ander verhaal. Hoewel wij veel gebruik ervan gemaakt hebben in het begin, maar ja, wij hadden er dus al eentje. Vind het ook nog 'ns een cadeau dat snel overbodig is omdat mensen die een tt willen 'm zelf wel aanschaffen en de rest wil 'm waarschijnlijk niet...

Anyway, je vroeg naar hoe dat gaat met het oudere kindje. In ons geval wordt het een ziekenhuisbevalling, dus Thomas blijft gewoon thuis en de oppas komt in ons huis als het in de nacht mocht vallen. Als ik wel thuis zou zijn bevallen, dan denk ik dat ik er óf voor zou kiezen om de kleine thuis te houden, maar dan wel specifiek een oppas in huis te halen, mocht hij wakker worden (en dan zou hij alsnog bij de oppas gaan logeren als hij is wakker geworden) óf ik zou 'm direct al naar de oppas brengen. Het is maar voor 1 keertje en bij een bevalling zou ik die afleiding (hoe lief ik het kereltje ook vind) niet prettig vinden.

In jullie geval dus een oppas vragen? Die zich met je dochter kan bezighouden indien nodig. Het blijft ook lastig en heel persoonlijk.

Bah, ik heb keelpijn en een vervelende hoest en ik zie dat ik ineens vocht ga vasthouden. Bleh... wel vroeg hoor.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Yola, een tummytub erbij zo zo, hier zat er ook alleen 'maar' een knuffel in. Ohra pakket haha. Ach ja, die ongevraagde kadootjes, altijd lastig.

Bevalling..mijn zoontje is al 7 dus krijgt alles mee. Ik moet in zkh bevallen. Wij hebben nu geregeld dat hij of naar de buren kan (hebben ook zoontje, J zijn vriendje). Dag of nacht, hij moet natuurlijk gewoon naar school. Alleen zitten hun zoontje op een BSO en die van mij niet, dus als het overdag is of lang duurt zeg maar (na schooltijd) gaat hij met vriendje mee hier in de straat. Ik ga goed om met zijn moeder en J speelt ook vaak met hem. Zijn ook echt vrienden. Zij is altijd om half 4 klaar met werken dus kan J met hem mee. Als ze geboren is dan blijft hij wel de eerste dag thuis hoor, de dag erna met papa samen trakteren, vindt hij nu al geweldig.

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om de andere erbij te houden. Mijn schoonzus had het ook met de bevalling van de 2e, de 1e was net 3, slaapt altijd overal doorheen. Maar geluiden van een bevalling en pijn van de moeder, ze werd er toch van wakker en kwam aanwandelen. Raakte helemaal in paniek omdat mijn schoonzus net bezig was die wee weg te krijgen. Snel mijn schoonouders gebeld en die hebben haar opgehaald.

Nu hoeft het niet zo te gaan natuurlijk, maar wat je zelf ook opschrijft..je kan het er dan niet bij hebben. Esk dr tip is misschien wel een goeie.

Lastig he.

Geplaatst

Joehoe, sinds gisteravond hebben we een jongensnaam! 50% van het bedenken is dan gedaan. Nu nog "even" een leuke meisjesnaam en dan is dat ook weer een puntje minder op het to-do-lijstje :happy7:. Ik ga zo meteen ook even een leuk kaartje uitzoeken, we hadden het voorwerk hiervoor al gedaan.

Deze (maar dan zonder de naam) hadden we voor Thomas en voor het nieuwe kindje doen we iets in dezelfde stijl: http://www.geboortekaartjesbabyfactory.nl/cards.php?cid=55&p=1 (ik krijg het plaatje niet ingevoegd, dus dan maar de link die hiervoor staat...)

Geplaatst

Jaaaa Esk, gefeliciteerd! jongensnaam is bij ons nog steeds een probleem :-s. Dus super dat je m hebt!

wat een lief kaartje trouwens. wij hebben de vorige keer een foto gebruikt van onze kleine meid, zelf opgemaakt en laten printen op heel mooi dik papier. dat wordt dit keer weer zoiets denk ik.

Geplaatst

@Esk, wat een schattig kaartje! Erg leuke stijl.

Wij doen Unicef kaartje, hebben we bij mijn zoontje ook gedaan.

Lekker dat jullie uit de jongensnaam zijn...

@Yola, bij jullie ook nog een steeds een namen 'probleem' ;-)

Hier ook nog geen definitieve naam, wel de kaartjes besteld. We wachten nu op het proefje.

Geplaatst

Na maandenlang eindeloos namenboeken, websites en lijstjes doornemen zijn we het ein-de-lijk eens geworden over een jongensnaam. Jawel! De vlag mag uit.

Per sms trouwens, want de a.s. vader is op reis. Misschien heeft dat juist wel geholpen. Frisse blik, en zo. Yay!

Een meisjesnaam hadden we overigens al láng. Dus nu niet gaan denken dat we weten wat het is, hè!

Ik zie dat ik wel op mag schieten met de kaartjes, nog geen drukker ingeschakeld en jullie hebben het al over proeven en zo. Wow!

Geplaatst

@Nanoes, yeah! De namen zijn er, nou dat is toch wel een belangrijk punt haha.

Kaartje..wij wachten dus nog op het proefje...hoop ergens volgende week. En dan bestellen en dat duurt ook weer 2-3 weken. En dan zit ik al bijna op 37 weken haha gaat hard.

Nog geen idee qua kaartje?

Geplaatst

@Mik, wat duurt dat lang, 2 tot 3 weken? Wij hebben 1 keer een proefdruk laten maken van 2 kaartjes (binnen 2 dagen in huis) en vervolgens hebben we 1 van de 2 besteld na de geboorte via de website en de kaartjes lagen een dag later al kant en klaar op de mat! En 2 dagen later dus al bij iedereen die er eentje van ons kreeg. Ik kan me niet herinneren dat het verder ergens lang geduurd heeft.

@Nanoes, wij hebben ook nog geen kaartje hoor. En de meisjesnaam weten we ook nog niet. Er staan er een stuk of 10 op een lijstje (werklijstje), maar nog niets wat eruit springt. Jongensnaam hebben wij dan alweer wel... en wij weten ook niet wat het wordt.

Bah, vandaag geen fijne dag. Druk op het werk, lange dag (enige dag dat ik er 8 uur ben), bekken doet zeer en vanavond nog een bezoek aan vk en zwangerschapsgym (de partneravond dus 2 uur dit keer)... *zucht* en ik ben nu al aan het einde van mijn latijn...

Geplaatst

@Esk, o ja dat scheelt wel veel. WIj hebben het hier bij de drukkerij besteld, het zijn Unicef kaartjes, die bestelt hij dan weer daar. Zal morgen eens even langsgaan.

Zie dat je berichtje van gister is, voel je je nu beter?

Geplaatst

Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat nu wel weer redelijk gelukkig. Komt natuurlijk ook omdat ik de rest van de week maar halve dagen hoef te werken. Merk wel dat het werken nu pittiger wordt, zeker met zo'n kleine erbij die 's middags ook gewoon aandacht vraagt. Deze zwangerschap meer last van mijn bekken en dat is een onaangenaam gevoel. Volgens de fysio kunnen ze er weinig mee (stand bekken is goed) en is het een kwestie van iets wat er deze zwangerschap bijhoort...

Nog 3,5 weekjes werken!! En dan verlof! Hoe lang moeten jullie allemaal nog? Ik stop ook 6 weken tevoren trouwens.

Vanmiddag naar de gyn (informatief), morgenavond 30 weken echo.

Geplaatst

@Esk, fijn dat je de rest van de week maar halve dagen hoeft te werken. Het is inderdaad een stuk zwaarder wanneer je al een kleintje hebt lopen.

Die van mij is al 7 dus dat scheelt wel een hoop.

Hoe was het bij de gyn vanmiddag?

Officieel gaat mijn verlof vrijdag 29 juli in. nemen jullie nog vakantie op na zwangerschapsverlof?

Geplaatst

Ik ga vrij nemen tot 1 januari. Moet mijn dagen toch nog opmaken en dan hou ik nog iets van 6 of 5 weken vakantie over, dus het kan ook makkelijk.

Gister bij de gyn was een nuttig bezoek. Mijn dossier is bijgewerkt, mijn bloedgroep is (opnieuw) bepaald door het ziekenhuis, zodat het makkelijker is om mijn bloed te matchen als dat nodig mocht zijn (heb vorige bevalling een transfusie gehad). Er is nu afgesproken dat ik in principe bij mijn eigen verloskundige blijf, maar dat ik wel in het ziekenhuis beval met medische indicatie. Dat was niets nieuws, maar wat wel anders is, is dat ik direct bij aankomst in het ziekenhuis alvast een waakinfuus krijg, zodat er direct met vocht ingegrepen kan worden als dat nodig is. Ook moet de verloskundige direct een gyn waarschuwen als de kleine er is, want de placenta moet geboren worden met begeleiding van de gyn. Het is ook niet de bedoeling dat ze een half uur proberen als mijn placenta niet komt, maar dat er direct ingegrepen wordt als de placenta na 1 of 2 persweeen niet wil komen. Dit om te voorkomen dat ik weer zoveel bloed ga verliezen (ben 2,5 liter verloren vorige keer).

Wat mij betreft dus een nuttig bezoek en het geeft ook rust dat doorgesproken is wat er gaat gebeuren. Deze gyn herkende mij ook nog, was wel leuk. Ze wist ook nog wel dat de bevalling heftig was geweest en wilde ons echt wel helpen om dat dit keer te voorkomen. Vandaar dus bovenstaande acties. Het is ook al besproken met mijn verloskundige, dus iedereen weet waar men aan toe is.

Grappig was ook dat de co-assistent met een ouderwets apparaatje naar het hartje heeft geluisterd. Hij had dat ergens gevonden en wilde wel weten hoe het werkte. Daarom kregen we ook nog snel een korte echo om de plaats van het hartje te bepalen en toen heeft hij dat ding gebruikt. Dat was echt humor. De gyn vertelde al dat ze blij was dat ze nu gyn was en niet 30 jaar geleden zonder apparatuur :-) want toen was het toch allemaal een stuk lastiger.

O ja, ik ga 5 augustus met verlof, dat is 6 weken vantevoren, maar langer hou ik het echt niet vol.

Geplaatst

Oh en gisteravond de 30 weken echo gehad.

Alles goed bij de echo. Was snel voorbij (hoofdje, buikje, ruggetje, beentjes, hartje, navelstreng en klaar! Ook echt zo snel dus). Gemiddeld kindje, ongeveer 7 pond bij de geboorte was de schatting nu. Prima dus. Wat wel jammer was is dat ik het idee heb dat de echoscopiste het een beetje verklapt heeft (wat het gaat worden dus). Ze vroeg of onze eerste een meisje was... in mijn optiek betekent dat een beetje dat de tweede dus (?) een jongetje is? Of misschien lees ik er weer teveel in, maar manlief had precies hetzelfde gevoel, dus we gaan uit van een jongen. Ik baal een beetje ervan (niet dat het een jongen zou zijn, maar van het toch verklappen nadat wij duidelijk hebben aangegeven dat we het niet wilden weten). Maar goed, belangrijkste is dat het er allemaal gezond en normaal uitziet en over maximaal 11 weken zullen we het dan zeker weten ;-) .

Geplaatst

Hoi Esk, mooi dat alles goed is doorgesproken en dat het met je kindje goed gaat. Dan ga je toch met een gerust gevoel de laatste weken in, of niet? Alleen weer zó oenig van die echoscopist! ik zou er nog wel wat van zeggen, anders leren ze niet dat ze dit soort opmerkingen gewoon NIET moet maken als je niet wil weten of het een jongen of een meisje is. Los van of je gevoel nu klopt, heeft ze toch iets losgemaakt waardoor je je nu dingen gaat afvragen.

Heerlijk dat je zo lang thuis kan blijven met de kleine. Ik heb ook aardig wat vakantie over, maar in principe laat ik die doorlopen naar volgend jaar. ik verwacht dat ik dan ook nog wel een paar keer extra vrij kan gebruiken. En daarnaast... mijn contract moet per half januari overgaan in een vast contract (het is al 3x verlengd). Hierdoor toon ik mijn goede wil ;-). En mocht mijn contract niet verlengd worden, dan neem ik alsnog al mijn vakantie in december op.

groetjes, y

Geplaatst

@Esk, mooi dat de 30 weken echo goed was. Jammer dat je het gevoel hebt dat ze het geslacht kenbaar heeft gemaakt. Bij mijn eerste zwangerschap wilden wij het ook niet weten en toen bleef mijn moeder maar zeuren 'het is echt een meid, dat zie je zo' 'maahaa wij willen het niet weten' Het heeft toch de hele tijd in mijn achterhoofd gezeten omdat wij ervan overtuigd waren dat het een jongentje was. En ja dus a boy. Maar het was wel irritant.

Heb dezelfde medische indicatie als jij.

Mag wel door verloskundige worden begeleid maar wel in ziekenhuis.

Ik neem ook mijn vakantie aansluitend aan mijn verlof, mag maar 5 dagen meenemen naar nieuwe jaar. En ik wil ook graag langer vrijblijven.

@Yola, hoop dat je contract wordt verlengd. Je toont zeker je goeie wil. Mag je wel al je vakantieuren/dagen meenemen naar het nieuwe jaar?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe gaat het hier?

Het begint mooi op te schieten hé?

Nog even dan hebben we onze kleine wondertjes in onze armen :happy4:, heb er zo'n zin in.

Wij hebben nu ook de namen vast staan. De meisjesnaam al heel erg lang, maar de jongensnaam wisselde nogal eens.

We zijn van Sepp naar Senn gegaan enz. enz. En nu is het compleet wat anders geworden, hihi..

We hebben nu twee niet veel voorkomende namen.

Ook het geboortekaartje is ontworpen door onzelf. Ben reuze benieuwd of het nu de roze-variant of de blauwe wordt.

Ik denk heel sterk een jongen, maar de laatste paar dagen begin ik toch weer te twijfelen. Zo leuk die verrassing en soms ook zooooo irritant. Ik ben zo nieuwsgierig.

Ik krijg over 3 weken ook verlof. Eigenlijk start mijn verlof op 5 aug, maar dat valt op een vrijdag en dat is mijn werkdag. Ik heb gezegd dat ik die week gewoon nog werk en dan start mijn verlof de maandag erna, 8 aug dacht ik en dan begin ik in het nieuwe jaar, 2 januari, weer met werken. Ik heb ook alle vakantiedagen aan mijn verlof geplakt.

Ik zal hieronder nog even een paar foto's van de 3D echo plaatsen.

Liefs

Geplaatst

@Sanne, wat een mooie scherpe fotos zeg! Denk een meisje...

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze eruit ziet en kan niet wachten tot ik haar in mijn armen heb. Maar ik ben het zwanger zijn nog niet zat, voel me eindelijk stukken beter.

Niet meer misselijk en nu al een tijd niet overgegeven. Alleen nu wel rug en buik haaha maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb een fotoshoot gemaakt van een vriendin http://s1197.photobucket.com/albums/aa422/fotomik2/Fotoshoot%20Vivien/

w acht w oord vivien

Geplaatst
@Sanne, wat een mooie scherpe fotos zeg! Denk een meisje...

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze eruit ziet en kan niet wachten tot ik haar in mijn armen heb. Maar ik ben het zwanger zijn nog niet zat, voel me eindelijk stukken beter.

Niet meer misselijk en nu al een tijd niet overgegeven. Alleen nu wel rug en buik haaha maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb een fotoshoot gemaakt van een vriendin http://s1197.photobucket.com/albums/aa422/fotomik2/Fotoshoot Vivien/

w acht w oord vivien

Wauwww!! Ik heb even gekeken, maar dat is echt prachtig!

Toevallig hebben wij ook net een shoot gehad. Ik kan ze alleen nog niet laten zien, want het kan zijn dat ze gebruikt worden voor de kaart.

Ik ben het ook nog niet zat hoor. Ik zei laatst nog tegen mijn zus: "Ik ben nog niet klaar met zwanger zijn!". Ik wil nog genieten van de trapjes in mijn buik etc.

Nog even genieten van het zwanger zijn zonder kwaaltjes is heerlijk!

En nu is het gelukkig ook niet te warm, dat scheelt ook wel.

Nou, ik duik mijn bed in want ik moet morgen weer werken helaas. Nog drie weekjes en dan verlof :)...

Geplaatst

@Sanne, dank je wel!

Leuke een foto kaartje, ook met je andere kids erbij?

Mijn schoonzus had het ook gedaan b ij de 3e. Die 2 oudste meiden tegenover elkaar, was wel erg leuk hoor!

Hier ook nog even genieten, ook al wordt het lopen en zo wel zwaarder. Die bewegingen in de buik...heerlijk..het blijft een wonder.

Geplaatst

@ Sanne > wat een gave foto's!! echt erg mooi om nu al even te spieken hoe de kleine er uit ziet!!

@ Esk > wat een muts dat ze dat zo zegt! Wordt je nu niet nog nieuwsgieriger...

@ Nanoes > al een kaartje uitgezocht?? Wij hebben ze ook vorige week pas besteld hoor en krijgen morgen een proef als het goed is! Gaat heel snel als je eenmaal een kaartje gevonden hebt! Nu enveloppen schrijven...

Wij hebben vandaag bij de V&D buikfoto's laten maken. Kreeg pas een bon dat je dan een gratis foto krijgt en de rest moet betalen. Hoop gedoe, camera werkte niet helemaal goed. Uiteindelijk zijn er nu 8 foto's gemaakt ofzo en dat kost dan €394,- maar natuurlijk gaat er een geweldige korting vanaf en betalen we maar €240,- voor de hele serie. Over 3 weken mogen we komen kijken... ik ga toch echt geen 240,- betalen voor een stel foto's!!! Straks mag de kleine ook, maar als dit al zo belachelijk duur is, begin ik daar niet eens aan. Dan zelf maar een middagje creatief aan de slag. De leukste foto's zijn meestal de spontane toch?! En Mik, als ik zie hoe gaaf jouw foto's van je vriendin zijn geworden :) ideeen genoeg!!

Mijn verlof begint 11 augustus volgens mij, maar omdat de zomervakantie ervoor zit, heb ik al 2 weken vrij gehad nu! Echt erg lekker.. na t zwangerschapsverlof heb ik ouderschapsverlof en hierna krijg ik nog mijn vrije dagen van dit jaar, die kon ik dit schooljaar niet opnemen. Uiteindelijk 28 maart m'n eerste werkdag.

Geplaatst

@Rosaly, niet normaal meer he die prijzen voor fotos. Daarom wil ik het graag 'erbij' doen, ik hoef er niet van te leven. Wil uit de kosten zijn en wat extras om te investeren in nieuwe apparatuur. Jammer dat je zo ver weg woont, ik zou graag een shoot van je maken hoor. Dus als je in de buurt bent van Rdam...let me know...

28 maart je eerste werkdag...yeahhh heerlijk! Dan loopt je beeb al bijna hihi...heerlijk hoor zo'n tijd thuis.

Gaan jullie eigenlijk bv geven?

Geplaatst

jeetje zeg, da's echt veel geld. Nou, wij houden het maar even bij zelf foto's van de kleintjes maken. Nog anderhalve maand, niet te geloven hoe snel het allemaal gaat.

@Mik, mooie foto's hoor! bij mijn vorige zwsch heb ik ook wat foto's laten maken door een fotografe, die toevallig de vriendin van mijn vriends broer is hihi. vond ik leuk om uit te proberen. Er zaten best aardige foto's tussen, maar het was toch niet echt wat ik ervan verwachtte. Ik vond dat zij niet zo op de details lette: mijn haar was niet heel mooi gekamd en ik had ook foto's met een mooie blouse waar dan alleen het knoopje onder de borst dicht zat. Maar ze vond het beter als her twee knoopjes dicht zaten. wat uiteindelijk dus helemaal niet mooi is, want dan zie je het tussen die twee knoopjes trekken. Nou ja, en dat soort dingen meer. Deze keer hebben we het maar niet gedaan.

Ik ben nu heerlijk vrij maar het is toch heel anders met een kleine peuter erbij. Je kunt je niet zo concentreren op het nestelen en klaarmaken voor het nieuwe kindje. Ik vind het in ieder geval heel lastig om met een peuter erbij te gaan stofzuigen etc, laat staan schilderen (er moet nog een deurkozijn) oid.

Nou eerst nog even vakantie, dan terug naar huis en dan gaat J weer twee halve dagen naar de opvang. Dat zal wel schelen.

mijn kleintje begint al in te dalen. Dat gaf wat akelig menstuatieachtig gevoel. Wel grappig dat je nu al veel herkent van de eerste keer.

Hier kwaaltje van de week: zuur!

Hoe is het allemaal met jullie en de beebjes? (schattige fotootjes, sanne!)

Geplaatst

Dat is een hoop geld voor een paar fotos. Als je naar de fotograaf gaat, ben je stukken goedkoper uit, dat weet ik wel. We hebben 3 maanden terug een reportage laten maken van Thomas en die was hartstikke leuk geworden en totaal iets van 150 euro, maar dan moet ik er wel bij vertellen dat wij achterlijk veel fotos hebben laten afdrukken :-)

Yola, ik denk dat mijn kleine ook aan het indalen is, ik heb dat menstruatie-achtige gevoel ook, een soort hele verre zachte wee zal ik maar zeggen...

Mijn kwaal van de week is spierpijn in mijn bekken en kuiten. Dat laatste vanwege een enorme kramp die ik twee dagen geleden in mijn kuit heb gehad. Niet te harden, kom nu amper vooruit, zo zeer dat het doet. Verder valt het eigenlijk allemaal wel mee... gelukkig maar!

Inmiddels definitief over meisjes- en jongensnaam besloten en ook het geboortekaartje uitgezocht. Nu nog even stoeien met de teksten en dan is dat ook weer geregeld. Nu nog nadenken over een geboortebord of -sticker. Ben er nog niet uit, wil zelf wel wat knutselen, maar weet niet goed wat. moet ook niet te ingewikkeld zijn.

Nog 2 weekjes werken!! Ik kijk zo uit naar mijn verlof.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden