Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig ben ik niet de enige die een hekel heeft aan traplopen nu. Inderdaad, halverwege zo'n trap heb ik al geen adem meer over. Heel vervelend. Waggelen doe ik hier ook wel hoor. Ik heb voor 25 weken al een flinke buik en het moet toch allemaal meegezeuld worden he? Maar ik geniet er ook van, is misschien wel de laatste keer voor mij. In ieder geval voor de komende 3 jaar want 2 kinderen binnen 15 maanden vind ik toch best pittig, dus hierna wil ik minimaal wachten tot de jongste loopt en waarschijnlijk blijft het bij twee. Het medische traject willen we nu zeker niet meer in en eerlijk gezegd vind ik mezelf al behoorlijk gezegend met twee kinderen na al dat gedoe om er überhaupt één te krijgen.

Zojuist de box voor meneertje een tandje lager gezet. Hij begon zich spontaan op te trekken en ik wil niet dat hij eruit kukelt. Hij zit nu heel schattig op het speelkleed naar me te kijken. Nog 11 daagjes en dan wordt hij alweer 1! Dit jaar is voorbij gevlogen.

Wat vervelend trouwens dat ze in je woonplaats geen gym meer geven. Maar inderdaad, bij een keizersnee heb je dat niet nodig lijkt me. En er zijn legio vrouwen die helemaal niets doen en die zetten ook allemaal een kind op de wereld, dus blijkbaar kan het zonder oefening ook :-)

Wij hebben nog helemaal geen namen. Dus echt nog helemaal niets. Wel een soort van "werknaam" voor een jongen en een meisje, maar zeker nog niet definitief. Het lijkt of ik het nu veel moeilijker vind. We hebben er ook nog niet echt over gesproken. Vorige keer waren we volgens mij ook erg laat. Hebben we zelfs in de laatste week nog gewijzigd. We zijn veel meer bezig met de aanstaande verbouwing die volgende week (na pinksteren) gaat beginnen.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esk, bij mij hetzelfde. Bij eerste bevalling veel bloed verloren dus nu in ziekenhuis onder begeleiding van de verloskundige. Ik vind het wel jammer, zou heel graag thuis bevallen maar helaas.

Ik doe zwangerschapsyoga maar helaas ben ik al 4 keer niet geweest in totaal omdat ik steeds heel beroerd ben. Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan en tijdens mijn bevalling heb ik er veel aan gehad. Gym is niet echt wat voor mij. Die ademhalings- en ontspanningsoefeningen past meer bij me.

Leuke echo foto's!

Ik heb weer een pretecho afgesproken voor volgende week vrijdag. Dan ben ik 28 weken, zin in!

Voor 32 weken heb ik een zwangerschapsfotosessie afgesproken. Lijkt me wel leuk. Alhoewel ik mezelf er echt niet uit vind zien maar ok. We zien wel.

Geplaatst

He meisjes,

nou, toch wel veel geschreven voor zo'n stil topic, haha.

het is nu toch allemaal heel werkelijk hè. Zo ben je idd nog aan t zwoegen (behalve voor de spontane wonders dan) voor een kleine, zo loop je met een dikke buik zuchtend en hijgend de trap op en kijk je aan tegen vakantie...

nog zes weken en dan vrij? toen ik dat las, dacht ik : geluksvogel!

maar net nu ik wil reageren realiseer ik me: ... Dat geldt voor mij ook! wowie! da's echt bijna tijd! haha jippie! ik heb er echt ontzettende zin in!

@Esk: jeeeeeeee! gefeliciteerd bijna! wat gaat de tijd snel he? zo is het nog een babietje, en nu heb je een lekkere eigenwijze dreumes. De ontwikkelingen lijken nu steeds sneller te gaan. voor je t weet rent die kleine vent je door het huis en kletst je de oren van het hoofd. Da's zo schattig! jaterloen (watermeloen) moke (knopen) mamma sjoon (als ik onder de douche uit kom) en nog meer... (ok, die van mij is iets ouder, maar het komt hoor!). Hopelijk kun je ook nog flink genieten als je er een nieuw beebje bij hebt, want het wordt wel super druk natuurlijk.

oja nog ff wat achtergebleven draadjes:

- met de schoonouders is t nog steeds behelpen... heel verhaal maar daar zal ik jullie nu niet mee vermoeien... iig is een 'leuk en gezellig weekeindje met z'n allen' ineens veranderd in: 'je zorgt maar dat je er bent anders blijkt maar weer dat jullie ondankbare kinderen zijn'... vermoeiend...

- bloeddruk is normaal gesproken optimaal rond 120-80. bij zwangerschap is de bloeddruk meestal rond de 20 wk op z'n laagst, daarna gaat ie omhoog (heb ik ook moeten opzoeken ;-). Lage bloeddruk is minder dan 90-60. Bij mij was de bovendruk dus wel goed, maar de onderdruk extreem laag, normaal gesproken tijd voor actie. Tijdens zwangerschap hebben ze de bloeddruk dus kennelijk liefst zo laag mogelijk. dus blijft t bij af en toe dropje. ben ff vergeten wie ook weer dat andere getal noemde (staat nu op vorige pagina, sorry!), maar vgs mij was dat heel goed. Esk, ik hoop dat ie voor jou zo blijft. kun je er nog wat aan doen zelf?

- namen: ook wij zijn al uit de meisjesnaam, maar jongensnaam is zo moeilijk! ik vind dat er veel meer leuke meisjesnamen zijn.. of ligt dat aan ons?

- gym: ik ben nog steeds aan t twijfelen. wil eigenlijk wel graag weer yoga doen, maar de vorige keer werd er vooral heel veel gekletst en weinig geyogaat. daar heb ik dus niet zo veel zin meer in. misschien doen we een paar bijeenkomsten haptonomie om weer even samen te oefenen met houdingen en zo.

- uh.. heb ik alles gehad?

kwaal van de week? bij mij slaap... ben weer heel moe, maar dat ligt denk ik meer aan mij ;-)

tot gauw allemaal

Geplaatst

Ben ik eindelijk weer ns'... kort want eigenlijk moet ik slapen en dat lukt niet, en internetten draagt er ook niet aan bij. Sudoku's maken wel, grappig genoeg.

De kwaal vvan de week is bij mij: zware buik! Ik moet aan de buikband volgens mij, want al een tijdje kan ik er totaal niet op vertrouwen hoe lang ik kan staan of lopen. Mijn onderbuik/banden/spieren of wat dan ook beginnen soms na een paar minuten al zeer te doen. En soms heb ik er helemaal geen last van.

Geinig dat de meesten van jullie moeite hebben met jongensnamen. Wij komen er namelijk ook niet uit. Meisjesnaam ligt al maanden vast. De meeste jongensnamen vind ik niet leuk, en als ik een aardige heb vindt mijn lief 'm niks. En wederzijds, ik schiet de namen af waar hij mee komt. Zoals Stan. Lekker kort, stoer, dus in principe goed maar ik krijg er geen 'warm gevoel' bij. En ik vind Max leuk maar dat ziet híj niet zitten (plus volgens mij stond die naam in de top drie - het zou leuk zijn als de naam toch wel een kléin beetje apart is). De rest van mijn lijstje hou ik nog even voor me ;-p

Trusten allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik geloof dat het overal druk is, want het is rustig in dit topic :-) . Hier druk met de verbouwing. Ik doe eigenlijk niets, maar ben daar zéér moe van. Poepoe, gelukkig zitten de ergste dagen er nu zo'n beetje op. Vrijdag is alles klaar wat het bouwbedrijf betreft en dan komt het stukadoren, schilderen en laminaat leggen nog. Verder hard op zoek naar een kamertje voor Thomas. We moeten nog een bedje en commode (toch maar wel eentje nog). Gordijnen, vloerkleed, kast en nog wat leuk decoratie-spul is allemaal al binnen.

Morgen wordt ons mannetje alweer 1 jaar! Wat gaat dat toch hard. We hebben het afgelopen zondag al uitgebreid gevierd vanwege de verbouwing en dat is maar goed ook, want dat hadden we er echt niet meer bij kunnen hebben. Inmiddels staat er trouwens al een week een Bob de Bouwer bord met een 1 erbij in de tuin, hartstikke leuk.

Met de zwangerschap gaat het prima, hoewel ik dus wel weer moe ben en ik vrij weinig kan ondernemen omdat de energie ontbreekt. Werk, zorgen voor Thomas en de boel hier een beetje bijhouden is zo'n beetje wat nog lukt en voor de rest alles op een vrij laag pitje. Gigantische buik ook, vind ik zelf. Ik heb wel een afspraak gemaakt voor een orienterend gesprek bij de gyn, kan ik daarna altijd nog besluiten of ik overga naar de gyn of bij de vlos blijf. Afspraak is ergens 13 juli dus is nog eventjes weg.

Maandag mag ik weer naar de vlos en dan krijg ik een verwijskaart voor een 30 weken echo. Krijgen jullie die ook? Schijnt hier in ieder geval sinds 1 januari 2011 standaard te zijn. Ik ben erg benieuwd. Na bezoekje aan de vlos weer zwangerschapsgym. Is wel leuk en in deze groep zit 1 vrouw met wie ik er de vorige keer ook in zat, dus dat is dan wel grappig. Verder veel 2e of 3e keer-mama's en een paar 1e keer mama's. Gewoon een leuk cluppie.

Nou, dan ben ik geloof ik wel weer aardig bij geschreven.

Yola, hoe is het nu met je bloeddruk?

Nanoes, wat is deze week de kwaal van de week?

Mik, heb je de echo nou al gehad of moet hij nog komen?

Sanne, hoe is het ermee?

Geplaatst

Esk, gefeliciteerd met je kleine man! wat vond hij er zelf van? snapte hij iets van al die dozen in papier waar hij dan iets mee moest doen? Mijn dochter vond het uitpakken en de dozen zelf nog interessanter dan de kadoos haha. We hebben het meeste 's avonds opgeruimd en het haar het afgelopen jaar beetje bij beetje gegeven. Dat geeft niet zo'n overload aan nieuwe dingen, waardoor ze het overzicht kwijt raakt/

mijn bloeddruk is al even niet gemeten, maar ik heb er ook niet veel last van. Wel iets anders opgelost: ik blijk een kleine longontsteking te hebben! vandaar het hoesten steeds. nu dus antibiotica.

oioi nog 5 weekjes, dan vakantie en verlof. ik kijk er enorm naar uit! vgd week nog snel even twee vakken toetsen, en dan is ook studie ff op laag pitje. lekkerrrrr!

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Wat heeeeerlijk de vooruitzichten van het lange verlof :happydance: en vakantie.

Esk: Gefeliciteerd met je zoontje. Hebben jullie een leuke dag gehad?

Yola: Sterkte met de longontsteking, ik hoop da de antibiotica werkt.

Ik moet nog 7 weken werken en krijg dan verlof.

Ik weet ook al dat ik op 2 september ons kleine wondertje in mijn armen mag houden.

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest en moest daarna direct door naar de afdeling opname. Spannend hoor. Het komt dan zo dichtbij en ik krijg er echt de kriebels van.

Mijn bloeddruk is mooi 105/65 en ons kindje ligt nog met het hoofdje omhoog, maar dat maakt niets uit als je een keizersnee krijgt.

Geplaatst

@Esk, gefeliciteerd met je kleine man! Ook qua weer beter dat jullie het zondag al gevierd hebben he. Tenminste hier was het de hele dag regen.

Bij ons doen ze bij 35 weken standaard een liggingsecho. Wat is de reden dat ze met 30 weken een echo doen? Groei?

@Yola, wow een longontsteking. Dat is minder. Heb je er veel last van? Wel antibiotica gekregen ondanks zwanger?

Gaat je studie wel goed?

@Nanoes, staan/lopen is hier ook lastig hoor.

Namen..hmm wij hebben ook nog geen naam. Niet definitief, mijn zoontje had een lijstje gemaakt met namen die hij leuk vindt. Zo schattig. Hij vroeg namelijk, hoe gaat mijn zusje eigenlijk heten? dus ik zei "dat weten we nog niet' en dat vond hij zielig. Lief he.

Morgen hebben we voor de 2e keer een pretecho yeah yeah!!

Geplaatst

@yola: hoe kom je in vredesnaam aan een longontsteking zeg? Wat vervelend, ik hoop dat je snel opknapt.

@Mik: Lief, dat zoontje van jou. Ze krijgt een kanjer van een grote broer als ik het zo lees. Hoe was je tweede pretecho? Ik wil ook!!

@esk, mijn kwaal vd week was werkstress - langlopend project (nieuwe member site) afronden waarbij er ineens ICT-duveltjes uit doosjes komen, uitzendkracht begeleiden en aan het werk houden, overdracht voor mijn vervanger in elkaar zetten, strategiedag bijwonen en dan ook nog de dagelijkse ad hoc werkzaamheden zien af te handelen (webredactie): het was een beetje te veel. 's Nachts verschijnen dan de beren op de weg, kom ik niet in slaap en voor ik het weet is mijn laatste restje relativeringsvermogen verdwenen. Gaat nu wel weer, volgende week wordt het nog hard werken maar de grootste problemen lijken nu bezworen en we hebben de deadline een week uitgesteld. Mijn vervangster zat op haar eerste werkdag wel enigszins ongerust om zich heen te kijken want bij mijn hele divisie spoot de stress uit de oren - ik hoop dat ze het nog aandurft.

Nog een paar weken en dan ga ik er een HALF JAAR tussenuit. Hoe luxe is dát?? Ben het werk ook helemaal zat nu: ik wil gewoon lekker genieten van ons spruitje en de boel verder voorbereiden. Zo'n zwangerschap gaat zó snel voorbij en ik vind het helemaal geweldig om zwanger te zijn. Maar door al dat gedoe en gestress ernaast vergeet ik het bewust te beleven. Bleh. Zo, even spuien hoor meiden! Als ik dit zo schrijf, lijkt de oplossing vrij simpel: m'n werk gewoon niet zo belangrijk vinden (en al helemaal geen werkdagen van tien uur meer maken, oen die ik ben).

Eigenlijk heb ik helemaal geen kwaal van de week, da's het mooie! Behalve kleine dingen als brandend maagzuur, af en toe bandenpijn en harde buiken dan. De kleine is nog steeds volop aan het partyen en dat vind ik ontzettend leuk. De laatste week voel ik ook vaak krachtige bewegingen bovenin. Ik stel me voor dat dat voetjes zijn, dus dat mijn dwarsliggertje langzamerhand de goede kant op draait. En het 'golven' van mijn buik is nu begonnen. Zo raar en gaaf om te zien. Hebben jullie dat ook al?

Ik heb nog niets gehoord over een echo verder. Ik ging ervan uit dat ik er geen meer zou krijgen tenzij de vlos een stuit vermoedt of iets dergelijks.

Hebben jullie je al georiënteerd op pijnbestrijding? Ik kijk te vaak naar bevallingsverhalen en al die krijsende vrouwen doen me vermoeden dat het toch wel een erg pijnlijke zaak is. Ik ging ervan uit dat ik best een hoop kan hebben. Het gevaar bij mij is dus dat ik te laat aangeef dat het echt niet meer gaat. Waarom zou ik het mezelf niet wat makkelijker maken? Ik ga toch al in het ziekenhuis bevallen, dus een ruggeprik oid is in principe voorhanden. Ben benieuwd naar de insteek van anderen.

Geplaatst

@Nanoes, jaaa de pretecho was leuk!! Het is minder ver qua weken zeg maar wel leuker hoor. Heb er 1 gedaan bij 17 w en bij mijn zoontje toen 17w en 24w. Nu dus 28w. Maar je kon haar gezichtje wel helemaal goed zien. Dat is wel bijzonder. Ze lijkt gewoon echt al op mijn zoontje, bizar joh.

Werk, heel verstandig om geen werkdagen van 10 uur te maken. Lekker afbouwen die hap en concentreren op je lange verlof. Neem je aansluitend op je verlof nog vakantie op?

Werk je nu fulltime? Hoeveel uur wil je straks gaan werken?

Het bewegen en golven is echt gaaf. Een paar weken geleden toen het voor het eerst was, vond mijn zoontje het ook heel apart om te zien. Was zo leuk. Nu reageert ze ook echt als hij zijn hand op mijn buik legt.

Pijnbestrijding, hmm eerlijk gezegd ben ik persoonlijk geen voorstander van pijnbestrijding. Ik geloof namelijk dat je lichaam niet voor niks bepaalde signalen geeft. (nu krijg ik natuurlijk een heleboel over me heen haha). MIjn bevalling van mijn zoontje duurde ook lang en was echt vermoeiend, maar toch ben ik ervan overtuigd dat wij vrouwen ervoor zijn gemaakt. (uitzonderingen daar gelaten).

Bij mij heeft de zwangerschapsyoga erg geholpen om de weeen op te vangen, zelfs na allllll die lange uren. Ik ben uiteindelijk in het zkh bevallen omdat het te lang duurde, maar wel zonder pijnbestrijding. Helaas mag ik nu niet meer thuis bevallen, echt heel jammer.

Nou wil ik dat bij de tandarts ook niet hoor. Ach ieder voor zich, sommige willen niet zonder. Maar 1 ding, bevallingsverhalen en dat geschreeuw....volgens mij is dat allemaal sterk overdreven hoor. Vraag maar eens na bij de VK.

Succes...hihi..

Spam straks nog ff een foto.

Geplaatst

Mik, wat een schatje!

Nanoes, ik wil geen pijnbestrijding denk ik. Maar ik sta er wel voor open als het echt niet zou gaan. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan en dat ging prima. Ik heb toen 1 keer gevraagd om pijnbestrijding, maar op advies van de vk ben ik er toen niet aan begonnen. Een half uur later "zat" ik helemaal in de beval-flow en had ik het niet meer nodig. Ja, het doet pijn, maar met ademhalingsoefeningen en overgave valt het tegelijkertijd ook wel te doen. Nou ligt dat natuurlijk ook aan de bevalling zelf, maar zo sta ik er in. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen dus alles is wel beschikbaar. Ik vond dat an sich al een prettig idee. Maar laat je gewoon uitgebreid voorlichten door de vk, want uiteindelijk ben jij degene die beslist of je het wel of niet doet.

Geplaatst

@Mik schattig hoor, die foto. En wat leuk dat je zoontje al echt contact kan maken, lijkt me heel bijzonder.

Qua werkdagen: normaliter werk ik drie dagen, maar ik maak vaak overuren en de afgelopen weken zaten er ook dagen van 10 uur bij. Niet handig dus. Ik wil de komende week kortere dagen maken, hoewel ik wel een extra dag ga werken om te zorgen dat de website nu wel op tijd live gaat. Daarna laatste dingen overdragen en opruimen.

Ik ga niet minder werken na mijn verlof. Drie dagen is echt het minimum om mijn baan inhoudelijk nog interessant genoeg te houden.

Je visie op pijnbestrijding begrijp ik volkomen, want mijn insteek is altijd dat je het lichaam het in eerste instantie zelf moet laten doen. Zo min mogelijk ingrijpen.

Maar als ik bij de tandarts een heftige vulling moet laten zetten, dan laat ik dat toch liever met een verdoving doen. Dus als de pijn bij een bevalling te hevig wordt, heb ik geen problemen met pijnbestrijding. Ik wil alleen niet dat je dan nog een tijd moet wachten, of eerst een discussie met een vk moet voeren om het te krijgen (zoals Esk). Want mezelf kennende bén ik dan al tot het gaatje gegaan. Maar goed, daar kun je afspraken over maken. Het is alleen een volledig onbekende situatie en ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

Daarom ik ben reuze benieuwd hoe anderen daar mee omgaan. Dank je voor jouw mening en ervaring, en Esk natuurlijk ook!

Geplaatst

Ey allemaal!

Heb al een hele tijd niets van me laten horen, sorry!!! Heb wel telkens even snel meegelezen maar was aardig druk op 't werk en thuis kwam er echt niets meer uit m'n vingers!

@ Nanoes > lekker he, zo lang er tussenuit! Kan ook niet wachten. Wat betreft de pijnbestrijding, ik denk erover om een Tens te gebruiken. Krijg deze bijna helemaal vergoed door de verzekering, moet 10euro zelf betalen. Dus denk dat 'k t doe. Als het niets is, kan ik hem altijd doorverkopen of geven aan iemand die t wil proberen! Iemand wel eens van de Tens gehoord??

@ Mik > had je foto al op Hyves gezien, maar super gaaf zeg! Begin spontaan te twijfelen of wij ook niet zo'n echo moeten gaan doen :) nu manlief nog even overhalen!

@ Sanne > dat is ook raar, dat je al weet wanneer je bevalt! Lijkt me ook wel een heerlijk gevoel hoor, niks geen onzeker afwachten meer! Ga je het ook aan je omgeving vertellen of houd je het stil?

@ Yola > hoe is het nu?? Al van de antibiotica af ondertussen?

@ Esk > nog gefeliciteerd met je mannetje!!! Leuke dag gehad?? Maar een 30-weken echo is super, had t aan mijn vk gevraagd en die zei dat ze uiteindelijk er naar toe willen dat dit standaard wordt. Alleen nu nog niet dus, bij ons geen extra echo helaas!

Ik moet nog 2 weken werken en dan is t vakantie!!! Volgende week vrijdag is m'n laatste dag. Op de laatste dag van de zomervakantie (lang leve het onderwijs) gaat m'n verlof in, hierna nog ouderschapsverlof en ADV dagen van dit jaar.. ergens halverwege maart 2012 moet ik dan weer aan het werk. Lijkt me heerlijk om zo lang van je kindje te kunnen genieten! Las dat de meesten al richting vakantie en verlof gaan, lekker hè!! Hebben jullie veel gepland in je vakantie?? Ik ben bang dat ik niets te doen heb, zit bijna 10 weken thuis tot mijn uitgerekende datum.. Ben benieuwd!

Geplaatst

He dames, nou gaat het ineens hard met de comments zeg! leuk om van iedereen weer wat te horen.

@Mik, wat een poepie! lekker om ff te checken. en schattig dat het broertje namen heeft bedacht. hij leeft wel echt mee.

@Rosaly, herkenbaar hoor! ik check t af en toe op een rustig moment, maar het leven is op t moment ook bij mij even hektisch. wacht maar... straks zitten we allemaal dágen thuis en voortdurend op t forum ;-). Wat een heerlijk vooruitzicht zeg, over twee weken al thuis en dan bijna 9 maanden thuis! Ik ben in december al weer aan de bak. Maar ik moet zeggen dat ik de vorige keer het wel heel fijn vond om weer te gaan werken, al was het best pittig. dit keer ga ik het iets rustiger opbouwen, iets eerder beginnen en dan maar 2 dagen.

@Nanoes: klinkt als best heftige baan zeg, al is het maar 3 dagen. Mijn job heeft ook periodieke pieken en dalen. bij deadlines werk ik regelmatig over (maar geen 10 uur hoor, dat is zeldzaam), en tussendoor heb ik het soms heel rustig. nu was het een paar maanden heel pittig, omdat ik van april tot nu met heel veel deadlines te maken had (organisatie event, nieuwsbrief, presentatie lespakket) en daarnaast ook nog twee vakken toetsen bij de studie. Gelukkig start nu de periode van afbouwen op t werk. Lekker dat dat bij jou nou ook gaat gebeuren. ook goed gevoel dat je nog ff een project hebt kunnen afronden, of niet?

@Sanne: raar hoor, dat je de datum al weet. maar ook wel handig op zich: kun je de kaartjes vast helemaal klaar maken ;-). hoewel... er kan natuurlijk altijd iets onverwachts gebeuren. Heb jij straks na de kz ook extra hulp? want het is je derde kindje toch (of vergis ik me helemaal), dan lijkt me de herstelperiode van een kz wel heel heftig.

@Esk: lachen dat je weer iemand van je vorige gym hebt getroffen. da's wel leuk verhalen uitwisselen, of niet? Alle meiden van mijn yoga zijn of inmiddels al bevallen van hun tweede, of hun gezin was al compleet. we spreken nog wel eens af en dat is echt heel leuk met die kleine peutertjes bij elkaar. Oja, ik heb ook zo'n giga buik. vgs mij is ie al dikker dan op t eind bij mijn dochter...

@Moos, he meis, hoe is het met jou? al een tijdje niks meer gehoord...

Over pijnbestrijding: Ik hoop dat ik het dit keer niet nodig heb. Bij mijn dochter heb ik pethidine gehad vanwege een weeenstorm (ik kon daardoor niet meer ontspannen, dus de ontsluiting schoot ook niet meer op), maar dat is me helemaal niet bevallen. Vreselijk dat je helemaal vast ligt en niet meer rond mag lopen of andere houdingen aannemen om de weeen op te vangen. Afschuwelijk dat mijn kleine meisje zo snel bij me weg moest omdat ze in observatie moest (hier heb ik daar meer over geschreven: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14218-Uitgerekend-in-september-2011!!&p=409721&viewfull=1#post409721).

De meesten die kiezen voor pijnbestrijding staan daar niet bij stil en de artsen vertellen het je ook niet (mij niet tenminste). Deze keer kies ik daar dus zeker niet voor.

Bij een ruggeprik krijgt de kleine er geloof ik niks van mee, dus de baby mag dan geloof ik bij je blijven. Maar met een ruggeprik lig je dus ook vast aan allerlei meetapparatuur. Dus ook dat liever niet. Van de Tens heb ik al wel eens gehoord, ik zal er de verloskundigen nog eens naar vragen. Dat lijkt me op zich wel wat, vooral dat je het zelf in de hand hebt.

Maar eigenlijk denk ik dat ik t dit keer (tenzij er hele rare dingen gebeuren) op eigen kracht ga doen. Het is heftig, maar te doen. Het verschil met bij de tandarts is dat je lichaam zich er langzaamaan op voorbereid en zelf ook pijnstilling aanmaakt. dat voordeel heb je bij een wortelkanaalbehandeling niet ;-) (ik vraag ook al een verdoving bij een kleine vulling, hoor hihi). én je weet waar je het voor doet! de beloning is een stuk groter dan een gevulde kies. En ja, ook ik ga weer schreeuwen en misschien wel schelden etc, maar dat pept je ook op! En het is gewoon heerlijk om je lekker te kunnen laten gaan (net als in de achtbaan, daar ga ik ook altijd keihard gillen, yess!).

tja en die longontsteking... ik was al een paar maanden aan het hoesten, maar ben niet iemand die snel naar de dokter gaat. uiteindelijk maar wel en de kuur is nu achter de rug. Maar.... ik hoest nog steeds! dus óf de kuur heeft niet voldoende geholpen, of het was toch iets anders. nog maar een tripje naar de dokter dus.

Geplaatst

Hi meiden,

Zo een hoop erbij..hoop dat ik niks vergeet haha..

@Yola, dank voor je toevoeging op pijnbestrijding, daar had ik nog geen eens aan gedacht. In dec weer aan de slag, ga je dan tijdelijk voor 2 dagen werken of wil je 2 dagen blijven werken?

Jeetje dat je nou nog steeds hoest joh. Wel oppassen hoor. Goed dat je weer naar de huisarts gaat.

MIjn buik wordt ook dikker hoor dan bij mijn eerste zwangerschap, dat kan ik nu al zien.

@Rosaly, TENS ik heb er van gehoord maar hoe het precies werkt dat weet ik niet. Wel interessant om op te zoeken hoe andere meiden het hebben ervaren. De echo met 28 weken is op zich wel laat hoor, ze past niet helemaal meer in beeld maar dat hebben we bij 17 weken toen al gedaan. Nu wilde ik heel graag dr gezichtje zien. Ook zo bijzonder, die 30 minuten vliegen gewoon om.

Hier dus ook bij 35 weken een standaard liggings echo. Verschilt inderdaad per vk.

@Nanoes, nou laat die 10 uur werken dan echt uitzondering zijn. Goed naar je lichaam luisteren hoor.

Hier ook geen mogelijkheid om als manager minder te gaan werken, daar sta ik ook achter hoor als ik kijk naar de functie. Ik ben nu wel aan het nadenken hoe en wat ik dan wil. Ik wil echt geen 4 dagen blijven werken als die kleine er is, later als ze naar school is, dan prima. Nu nog lekker veel tijd samen.

@Esk, dank je. Ja die flow bedoel ik ook, dat je lichaam het zelf doet zeg maar. Op zich is het goed dat indien het niet meer gaat, er wel mogelijkheden bestaan. Maar in eerste instantie denk ik wel, gewoon proberen en gaan...

@Sanne, hoe reageren jouw andere kinderen eigenlijk op de komst van de baby?

Hoe is het verder met de babykamers? De namen? De kaartjes? ;-)

Geplaatst

@ Mik > lijkt me ook erg gaaf om 't gezichtje te kunnen zien! We hebben uit het ziekenhuis wel een stel 2D echo's, maar dan zie je eigenlijk net niets! Maar voor jou nog lastig dan, met je werk! Kun je ook een andere functie krijgen, als je minder wilt werken??

Ben ook wel benieuwd naar de babykamers van de anderen :) Zal zelf even een x wat foto's online zetten. Wij hebben de muren wit gelaten, omdat het huis te koop staat en we hopen binnen niet al te lange tijd te verhuizen! Maar toch wel erg leuk geworden (mag je dat zeggen over je eigen creatie :s) Zijn jullie al geboortekaartjes aan het uitzoeken dan?? Ik wil dat eigenlijk over 2 weken doen, ben ik bijna 31 weken maar dan heb k vakantie. Lekker de tijd voor nemen dan!

Wij zijn al heel lang uit de meidennaam, maar die jongensnaam pfff..... Hebben er nu wel één, maar ik weet nog niet of k m echt geweldig vindt! Lastig is dat zeg, vind t best wel een hele beslissing. Je kind loopt wel voor altijd met die naam!!

En verder iedereen al alles gekocht?? Ik moet alleen nog wat kleertjes voor de eerste weken, heb nu 3 pakjes ofzo. Moest er 6 volgens mij. Wij weten niet of we een jongen of meisje krijgen, dus wilde sowieso een 2 'eerste' pakjes kopen. Eén jongens en één meisjes variant :) Andere pakje leg k dan weg, of geef k weg!

Geplaatst

@Rosaly, mbt werk, sinds januari was ik benoemd tot Projectmanager van een heel groot project. Dat is nu overgenomen door iemand anders. En mijn eigen afdelingen werden al waargenomen. Ik hoop dat ik als Projectmanager kan blijven en danmet 3 dagen en misschien 1 dag thuis. Even afwachten.

Foto's!!

Die van mij komen over kleine 2 weken, dan zou alles klaar moeten zijn.

Geboortekaartjes, wij hebben er wel 1 uitgekozen, nu nog de tekst en dan het aantal doorgeven. Dan krijgen we binnen 2 weken de proefdruk.

Tja namen...moeilijk hoor!! Hier ook.

Bij J had ik een paar neutrale pakjes en toen hij was geboren, hebben we wat erbij gekocht. Meer was toch wel prettig, hij had door de borstvoeding wel eens dunne poep, soms gewoon 3 keer verschonen haha. Ik heb nu best veel meisjesdingen gekocht.

Begin sept is op zich lastige periode vind ik qua weer en temperatuur.

Alhoewel het nu ook best fris is haha.

Geplaatst

@mik: nee, ik had dus ook niet stil gestaan bij die 'bijkomstigheden' van pijnbestrijding.. tot het me overkwam :-(.

over werken: ga ik gewoon wat langzamer opbouwen, maar daarna wel weer drie dagen (en een dag studie). het was 2 jaar geleden nog al heftig om van helemaal thuis in één keer 4 dagen weg te zijn. Vandaar dat ik t dit keer wat wil uitsmeren over 4 weken of zo. dan ben ik wel weer op gang.

De kleertjes hebben wij de vorige keer neutraal gehouden, en die gaan we nu ook gewoon weer gebruiken. ik ben sowieso niet zo voor de meisjes-jongens kleuren of speciale kleding als ze nog zo klein zijn. Later hebben ze nog tijd genoeg om geindoctrineerd te worden met wat 'des meisjes' en 'des jongens' is ;-)

Misschien kopen we nog wel één speciaal pakje als geboortepakje voor de nieuwe kleine of zo.

Oja, ik was vandaag op controle, en nu blijkt dat wij ook een 30 weken echo krijgen! Dat is nu algemeen ingevoerd geloof ik. het is een echte groeiecho waarbij ze dan ook naar de hoeveelheid vruchtwater etc kijken. Wel goed vind ik, zo'n echo schijnt toch een betere indicatie te geven voor probleembevallingen of niet. En leuk om weer even naar de kleine te kijken!

groetjes,

Geplaatst

Dag dames,

Heb zojuist weer even bijgelezen, want de laatste tijd heb ik het zo druk gehad dat dit er bij in is geschoten. De verbouwing is nu bijna achter de rug, alleen nog de afwerking (vandaag en morgen stucadoor, dan schilderen, dan vloer en dan verhuizen :-) ). Het is echt supermooi geworden, maar wat een hoop troep krijg je er van...

Over de babykamer gesproken, die van ons is natuurlijk al af want het is Thomas die moet verhuizen. Ik zal zo eens kijken of ik nog wat fotootjes heb. Ja, die heb ik, zal er zo eentje plaatsen. Gister heb ik ook het nieuwe kamertje van Thomas opgehaald en het is schattig! Helaas heb ik daar dus geen fotootjes van.

Wij hebben ook nog heel veel neutrale kleertjes en aangezien wij nog geen idee hebben wat het gaat worden, komen die vast goed van pas. Het eerste pakje koop ik denk ik wel nieuw. Geboortekaartje hebben we nog niet, maar we hebben al wel leuke gezien. En namen zijn we helemaal nog niet uit. O, en die 30 weken echo krijg ik ook, over 2 weken dacht ik. Ik ben nu 27 weken en 6 dagen.

[ATTACH=CONFIG]1610[/ATTACH]

Geplaatst

@Yola, leuk! nog een extra echo bij 30 weken. Altijd erg fijn om naar je kleintje te kijken. Ben je nog wel bezig met je studie? Je moet het toch binnen bepaalde periode afronden?

Op zich hoeven die jongens en meisjeskleuren ook niet perse van mij. Maar mijn zoontje was heel licht en heel weinig haar, dus kom je toch snel in wat harde kleuren. En ik ga er vanuit dat die kleine meid ook niet veel haartjes heeft en heel licht is...dus ja dan ga ik voor roze, paars en geen neutrale pakjes. Dat staat echt niet.

En grappig want mijn zoontje vond dat de ene muur in de babykamer wel roze moest, dus die heeft mijn man lichtroze geverfd. We vinden het al zo leuk als hij uit zichzelf met bepaalde dingen komt.

@Esk, klein fotootje ;-) maar ziet er leuk uit met lime groene accenten als ik het goed zie.

Ben benieuwd naar het kamertje van Thomas. Nog een bepaald thema of zo?

Jij ook een echo bij 30 weken...leuk!!

Bij ons dus bij 35 weken echo voor de groei. Ben ook wel benieuwd hoor want ik heb nu geen idee meer hoe ze ligt. Ik voel het overal.

Ik zou wel gokken op nog steeds een stuit. Ach ja lekker belangrijk.

Verder hier de keuken schiet langzaamaan op, hopelijk morgen het nieuwe aanrechtblad met inbouwspoelbak, geen water en afvoer in de keuken is echt heel onhandig.

Geplaatst

Als je op de foto klikt, wordt ie ietsjes groter ;-)

Thema van Thomas kamer weet ik nog niet precies, maar ik heb inmiddels een kersenkleurige kast, een wit ledikantje en commode, een leuk vloerkleed en ik denk dat de accenten met groen (andere kleur weer) worden. En dan met dieren / bos. Heb al een leuke paddestoelpoef gezien en heb al zo'n blad-hemel gekregen van de IKEA (zie google bij afbeeldingen en dan als zoekwoorden "blad ikea", dan is dat het eerste plaatje). En verder natuurlijk een boel knuffels ;-) . Zoiets dus.

Ik moet er weer vandoor. Thomas is ziek en wil het liefst bij me hangen...

Geplaatst

@ Esk > leuke meubels hebben jullie!! Erg gaaf! En hoop dat Thomas snel beter wordt, zo'n klein mannetje ziet er altijd zo zielig uit als ze niet lekker zijn!

@ Mik > over 5 weken weer een echo dus :) wij over 7 of 8.. ben benieuwd!

@ Yola > lekker als je het zo op kan bouwen hoor! En thuis werken is altijd lekker :)

Wij hadden ons huis te koop staan en hebben 't afgelopen week verkocht :) Helemaal gelukkig, maar nu kunnen we niet zo snel in het nieuwe huis als beloofd... dus moeten we waarschijnlijk op zoek naar iets tijdelijks! Balen :s Twee keer verhuizen dus... hoop dat het in ieder geval allemaal in augustus geregeld kan worden, dan zitten we met de bevalling tenminste in de tijdelijke woning.

Geplaatst

poeh rosaly, da's heftig zeg, 2x verhuizen kort achter elkaar. vooral met zo'n kleintje op komst of misschien al geboren. Succes daarmee!

Oh, ik moet echt even wat met jullie delen als we het hebben over kinderkleertjes. Zo'n leuke site gevonden: www.musjes.com super leuke kleertjes, neutrale pakjes maar dan niet alleen saai wit, maar ook in felle kleuren en prints. geschikt voor jongens en meisjes. En trouwens, de typische jongens of meisjeskleertjes zijn ook niet zo tuttig prototype en afgezaagd als je meestal tegen komt.

wel duurder dan hema oid, maar dan heb je ook wel echt wat moois en aparts. ik denk dat ik hier een heel lief eerste pakje voor de kleine ga uitzoeken. Eén itempje mag toch wel speciaal zijn, wat jullie? Heb iig al een jasje gekocht voor de herfst/winter haha!

Geplaatst

Hoi hoi....

Ben ik ook weer een keertje! We zijn een paar weekjes op vakantie geweest ipv de zomervakantie en daarna erg druk geweest, maar nu maar weer eens wat schrijven.

Ik heb nog niet echt alles teruggelezen....sorry!

Rosaly, van harte gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Wel vervelend een keer extra verhuizen, maar wel lekker dat het verkocht is.

Yola, klinkt goed die site, zal eens kijken. Ik hou ook niet zo van die overdreven jongens/meisjes dingen. Ik denk ook niet dat ik veel echt roze zal gaan kopen.

Ik kreeg vandaag van m'n oma hele schattige slofjes...helemaal goed!! Ik heb zelf nog geen kleertjes gekocht. Wel al wat gekregen.

Esk, hoe is het nu met Thomas? Nog ziek of gaat het al weer beter? Lijkt mij heel lastig, vooral als je dan wel zelf moet werken. Leuke babykamer! Al aardig af! Bij ons begint het ook al aardig vol te raken....de gordijnen hebben we deze week opgehangen, lijkt direct heel anders.

Mik, hoe gaat het met de keuken? Lijkt me erg lastig geen afvoer, water enz. Veel patat en pizza??

Nanoes en Sanne, hoe gaat het bij jullie?

We hadden afgelopen maandag een pretecho...erg leuk om te zien. Jammer genoeg had de dame niet zo'n zin om goed in beeld te komen....dus binnenkort nog een keertje. Zal straks eens proberen om er een te plaatsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden