Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1317[/ATTACH]Even een paar mooie foto's van ons wondertje

[ATTACH=CONFIG]1316[/ATTACH] Helemaal dubbelgevouwen :happy:

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooi he, van die plaatjes....wij hebben er ook weer een paar bij. Alles was goed gisteren! Ook nog een keer bevestigd dat het een meid is :happy7:

Hier alweer het laatste dagje van de vakantie. Kreeg trouwens net een mail van wij...aanbieding voor een joolz kinderwagen, zit nu erg te twijfelen. Vind hem erg mooi en handig. Wat vinden jullie?

http://www.babyinfo.nl/wijvoordeelclub/?r=weekendactie

Hier verder weinig te melden, hoe gaat het bij jullie? Zijn nu alle 20 wkn echo's geweest?

Ben het even kwijt.

Geplaatst

Nanoes, 40, 02-09-2011 - 1ste kindje 20 wk echo 26 april

Yola, 41, 5-9-2011 - 2e kindje
verra
ssing
20 wk echo 18 april

Rosaly, 24, 07-09-2011 - 1e kindje
verra
ssing
20 wk echo 20 april

Mik0705, 34 09-09-2011 - 2de kindje
meisje
20 wk echo 19 april

Sanne, 31, 16-09-2011 - 3de kindje
verra
ssing
20 wk echo 4 mei

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje
verra
ssing
20 wk echo 4 mei

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje, een
meisje
, 20 wk echo 5 mei

Zo te zien is iedereen geweest....groetjes!!

Geplaatst

@ Sanne > wat lekker dat het allemaal goed was :) Mooie foto's!! Altijd erg leuk om je kindje even echt te zien...

@ Moos > k vind de Joolz erg gaaf, wilde m eerst ook graag hebben! Anders kijk je even rond op internet of ie echt goedkoop is via de Wij?! En als je m graag wilt... tsja :) Over onrustige benen, had er ook last van. Mr ben in de vakantie elke ochtend yoghurt gaan eten... wist niet dat dat er iets mee te maken kon hebben. Zag nu dat jij het schreef... Ik heb idd ook weinig last meer :)

@ Mik > hoe is het verder met jou?? Lig je nog steeds veel op bed?? En spugen blijft maar doorgaan?!

@ Nanoes > leuk hè :) ben ook gek op Marktplaats e.d. Scheelt zo ontzettend veel geld, kunnen we weer andere dingen mee doen!

Ik heb sinds een week zo'n zere onderrug! Word er misselijk van op een gegeven moment. Dacht eerst dat ik iets verkeerd getild had ofzo, maar het wordt steeds erger. Vannacht weer ruim een uur wakker gelegen, weet niet hoe ik liggen moet. Zitten is helemaal lastig! Had zo'n voedingskussen gekocht, las dat dat vaak hielp maar helaas. Wilde net de huisarts even bellen... mr die is met vakantie :( Straks de vk dan even proberen, paracetamol helpt niet, misschien dat ik iets anders mag?? Ben beetje bang dat het met m'n bekken te maken heeft... dat wordt wat als ik volgende week weer aan het werk moet. Met die kids ben je continu aan het bukken, zitten, lopen etc.

Geplaatst

@Sanne/Moos, fijn dat bij jullie ook alles goed is. Wel bijzonder dat we allemaal een mooie 20 weken echo hebben gehad.

@Rosaly, kijk inderdaad met uit met die rug klachten. als het vanuit je bekken komt is het geen goed teken. Sterkte!

Hier afgelopen zaterdag jarig geweest, heb een mooie nieuwe fiets gekregen. Gazelle Bloom, een mama fiets. Echt een heerlijk ding, ben er zo blij mee.

Verder heb ik wel last van de hitte als ik eerlijk ben. Normaal gesproken vind ik het wel lekker, nu zwel ik helemaal op.

Vannacht om 2 uur wakker kots en kotsmisselijk, dus zetpil en rustig ontspannen. Uiteindelijk wel weer in slaap gevallen maar vanmorgen wel gal gespuugd en voel me nu als een vaatdoek. Ga zo naar de huisarts.

Geplaatst

@ Mik: Hoe gaat het nu met je? Wat zei de huisarts. Erg vervelend voor je zeg! Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.

Nog gefeliciteerd met je veraardag. Je had een mooie dag, met veel zon he?

Hier weinig nieuws eigenlijk. Mijn buik groeit goed, maar ik ben niet overdreven gegroeid ofzo.

Bescheiden buikje nog.

A.s. dinsdag hebben we een 3D echo gepland staan en daar heb ik wel heel veel zin in. Ben zo benieuwd.

Ik voel ons kindje erg goed bewegen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

@Sanne, leuk een pretecho! Heerlijk iets om naar uit te kijken. Hopelijk weer wat mooie fotos voor jullie.

Hier redelijk, heb er ook een koortslip bij en een krentenbaard. grrr dus gewoon geen weerstand.

Ik voel haar ook erg bewegen, heerlijk gevoel.

Mijn verjaardag was inderdaad heel zonnig en warm, beetje te eigenlijk. voor de kinderen wel lekker, tuinslang aan en gaan.

Geplaatst

he meiden, ook weer even berichtje van mij.had met de hitte en zo ff helemaal geen zin in internetten.

Nu moet ik studeren, dus een goed moment om even iets heel anders te doen :-0.

geweldig dat al onze echo's goed waren, leuk om de plaatjes te zien!

over onrustige benen: mijn vlos raadde me aan om na het eten een wandelingetje te maken en voor het slapen een wisseldouche. brrrr koud! maar je bloeddoorstroming wordt dan wel beter. en verder heb ik mijn mannetje mijn benen laten masseren met venadorongel van weleda. Dat was lekker!

Mijn kwaaltje van de week: lage bloeddruk! vorige week had ik 104/50. Op zich nog niks aan de hand, beetje rustig aan doen. maar toen ging ik op zondag plantjes verpotten en in de tuin zetten. ik ging bijna van mijn stokje! oeps! ik maandag de vlos bellen en de huisarts: vlos heeft gezegd: geen probleem. príma voor je beebje, alleen voor jou zelf wat lastig. je mag wel wat dropjes eten en zoute soep. Dus ik op mijn werk een half pond drop naar binnen gewerkt op medisch advies hihi. wat een straf ;-).

huisarts heeft dinsdag alles gecheckt van hb tot ijzer en weer de bloeddruk. alles was op zich goed, al was t aan de lage kant. de dropjes hebben geholpen: inmiddels was bloeddruk 110/70.

verder gaat alles goed. al merk ik dat mijn buik al giga is (ben op zich pas 5 kg aangekomen, maar mijn buik lijkt wel 8 maanden!) en dat ik toch meer last heb van de hitte. ik kom dus niet zo toe aan alle dingetjes die ik nog wil doen. het wordt tijd voor verlof ;-). Lekker beetje aanmodderen, tuin op orde maken, peuterkamertje inrichten etc.

Maar ja dat zit er dus helaas niet in. Ik vind het weer dat we nu hebben toch een stuk lekkerder dan meteen 25-28 graden.

Tot gauw!

Geplaatst

@Yola, dat hele warme hoeft van mij ook nog niet hoor. Maar voor de mensen die in de meivakantie in NL op vakantie waren, was het wel een luxe. En die gun ik het ook.

Niet iedereen heeft het geld om net als wij meerdere keren per jaar met je kont in een vliegtuig te stappen en naar een warm land te vliegen. ;-)

Dus ondanks dat ik me afvraag hoe ik het deze zomer ga volhouden, hoop ik toch op een warme zomer voor de vakantie gangers in NL.

Gaan jullie nog op vakantie?

Verplicht dropjes eten...hmmm geen straf nee. Lage bloeddruk, in ieder geval niet gevaarlijk voor je beebje. En dat is bij een hoge bloeddruk toch ff minder prettig.

Wij hebben vandaag de babykamer besteld...yeahhh

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=13533&groep_id=109&merk=4307

En een kinderwagen, box, enzzz heerlijk, alles wordt over 6 weken bezorgd.

Hou op dit moment veel vocht vast, snap er niks van. Kreeg mijn trouwring niet eens om.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1392[/ATTACH] Ons kleine eigenwijze wondertje.

Hij/zij lag de hele tijd in de placenta verstopt. Over twee weken mogen we daarom nog een keer komen voor een echo. Leuk leuk..

Geplaatst

Daar ben ik weer een keertje. Het is zo druk overal, dat internetten er echt bij inschiet. Ik lees meestal wel mee, maar ben echt veel te lui om te reageren...

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Ik voel de beeb echt dagelijks heel vaak en mijn bloeddruk blijft netjes normaal (vorige zwangerschap te hoog), dus dat is prettig. Voor mij dus geen dropjes, maar dat vind ik niet zo erg.

Mik, leuke kamer! Wij moeten nog op pad voor Thomas. De baby komt in zijn kamer te liggen (tja, die staat pas net een jaartje op) en Thomas schuift door. Maar dat kan toch pas na de verbouwing geregeld worden en die is pas over een maand. Hopelijk is alles op tijd klaar, maar dat zal toch wel? Nou ja, in geval van nood kan Thomas altijd nog in het campingbedje...

Sanne, schattige foto! En binnenkort dus nog een keer op echo, leuk hoor.

Yola, hoe staat het met de studie? Toch nog aan toegekomen nu de temperatuur wat lager is?

Hoe is het verder met de rest?

Geplaatst

Hoi hoi...

Ben ik ook weer even...hier gaat alles z'n gangetje. Allemaal druk met babykamertjes enz. lees ik. Hier de kamer al staan en ook de kinderwagen is er al!!! Erg leuk om nu het kamertje in te lopen! Zal binnenkort eens proberen om een foto te plaatsen.

Esk, dat druk zijn is erg herkenbaar...je kijkt even of er iets nieuws staat en dan gaat de computer al weer uit en verder met...

Sanne, wat leuk die foto, en dan over twee weekjes weer, leuk!

Mik, hoe gaat het met de gezondheid? Hoe voel je je nu? Nog steeds een koortslip enz. Vervelend zeg!

Yola, verplicht drop eten....verschrikkelijk haha :happy:

Rosaly, hoe gaat het met je rug?

Nanoes, hoe gaat het met de kwaal van de week?

Verder weinig te melden, nu druk aan het opruimen, boodschappen enz.

groetjes!!!

Geplaatst

@moos: haha, de kwaal vd week is bij mij een herhaling: brandend maagzuur. Die van vorige week: niet-functionerende hersenen. vermoeiend! De roze wolk maakt alles goed, en de 3D-echo hielp daar behoorlijk bij. later zal ik nog een fotootje posten.

Iedereen lekker aan het genieten van het lekkere weer?

Geplaatst

pfff... ik kijk hier elke dag even maar zie net dat ik al een hele poos niet gereageerd heb! Hoe sociaal ;)

@ Nanoes > niet functionerende hersenen... dat is een blijvende kwaal volgens mij! Kun je altijd als excuus gebruiken... zwangerschapsdementie enzo!

@ Moos > leuk hè, als het kamertje staat. Ik loop elke dag wel even binnen. Ben benieuwd naar foto's! Zal die van mij ook eens proberen te uploaden!

@ Esk > je mag dus nog gaan shoppen voor Thomas! Leuk!! Dat is vast ruim op tijd klaar, als je eenmaal begint is het meestal ook zo gebeurt allemaal. Ga je wel een ledikant voor hem kopen dan? Een bed is nog erg groot toch?

@ Sanne > wat een mooie foto! Is dat zo'n 2/3d echo??

@ Mik > wat een leuk kamertje!! Had m nog niet eerder gezien :) moet je op de kamer zelf nog veel doen?

@ Yola > zo'n lage bloeddruk is inderdaad niets! Ook al is het drop eten een fijne bijkomstigheid! Maar gaat t nu nog steeds goed met je bloeddruk??

Hier gaat t lekker. Over 6 weken is het vakantie :) en dan hoef ik niet meer te werken tot begin februari!!! Heb er zo'n zin in. Mijn rug is nog steeds niet geweldig, loop nog bij de fysio en moet oefeningen doen. Het is wel beter dan het was.

Ik ben alleen maar bezig met leuke dingen zoeken voor de kleine, hebben jullie dat ook? Of misschien heb ik te veel tijd over ;) Zijn ook druk bezig met namen zoeken, voor een meisje hebben we het al lang voor elkaar, maar een jongensnaam!! Dat is lastig zeg! We houden allebei wel van een gewone nl naam, maar ik wil ook niet dat er straks 4 kids in een groep zitten die allemaal hetzelfde heten. Een beetje uniek is dus ook wel weer leuk! Zijn jullie er al uit?

Verder is het een beetje dubbel... m'n man werkt al 5 jaar bij hetzelfde bedrijf en nu gaan er geruchten dat het failliet gaat. Niemand die iets wil loslaten, dus je weet het niet zeker. Maar onderaannemers worden niet betaald, de promotie die mijn man in januari zou krijgen heeft ie nóg niet, materialen worden niet geleverd etc. Vorige week is er een beste ruzie geweest en toen was ie zo boos, heeft ie spontaan gesolliciteerd bij een bedrijf die hem al eerder gevraagd heeft. Ben benieuwd, maar dat bedrijf gaat hem sowieso een jaarcontract aanbieden zeiden ze! Meer kun je in deze tijd toch niet verwachten.. toch? Huis te koop, kind op komst en geen baan is ook zo wat... goed voor de stressfactor!

Geplaatst

@Sanne, schattig fotootje. Toch wel lief dat je het zo kan zien.

Binnenkort weer echo :-)

@Moos, ja leuk fotos ben benieuwd naar het kamertje. Ziet er allemaal zo leuk uit.

Koortslip is weg, krentenbaard zie je niet meer. Maar het voelt nog vreemd dus smeer nog maar even door.

@Nanoes, haha niet functionerende hersenen..geef eens een voorbeeld....

Hier aan het genieten van mijn buik die lekker op en neer gaat...mijn zoontje moest hard lachen toen hij mijn buik zo zag bewegen.

Geplaatst

poei rosaly, da's ook een lekkere stress situatie zeg! Maar als ik t zo hoor zijn de problemen op je man zijn werk echt heftig. dan kun je maar beter je biezen pakken zo lang je kunt. Wat doet hij? in de meeste branches is het al weer een beetje aan t aantrekken, en de verwachting is dat we over 5 jaar weer een tekort aan goed geschoold personeel hebben in allerlei sectoren. Dat blijft voorlopig zo ivm de vergrijzing. Maar ja, dan moet je nog die 5 jaar overbruggen he!

Met de bloeddruk gaat het goed: 110 over 60, dus da's al iets minder heftig laag. Mijn klacht van de week: hoesten! (ja, en zure oprispingen, maar dat is minder dan de vorige keer, dus daar klaag ik niet over). Hoesten is op zich niet erg, maar nu mijn maag al wat in de verdrukking komt en alle spieren al wat beginnen te verweken, heeft het als bijkomend nadeel dat mijn maag meekrampt met de hoest en dat ik dus midden in de bui de hele maaginhoud naar boven voel komen (en vanochtend idd ook op t toilet leegde...). bah! dus toch maar naar de dokter.

Wat een lief kamertje wordt het, Mik! Spannend! Ik vond het zelf trouwens heel raar, toen ons kamertje klaar stond, maar nog leeg was. Onvoorstelbaar nog dat daar zo'n eigen klein moppie in komt te liggen binnen een paar weken. Had jij dat ook, met je eerste?

en wat een poepie, Sanne! Leuk dat je nog een keer terug mag :-)

Nanoes: ja meid, reken er maar op dat dat nog even blijft! Vanochtend wilde ik bij t station een koppie koffie halen, kwam ik er achter dat ik ipv mijn werktas mijn boodschappen rugzak bij me had.. terwijl ik net m'n portemonee thuis van de rugzak in de werktas had gedaan... kon ik weer terug. pff

Nou, voor alle dames, geniet van de bewegende buiken en tot gauw

Geplaatst

@Rosaly, had jouw berichtje gemist. Wat een stress met het werk van je man, zijn jullie verzekerd voor rechtsbijstand?

@Yola, ik ben niet zo thuis in de bloeddruk hoogtes. Bij mij was het woensdag 118/67, geen idee of dat laag, hoog, gemiddeld is eigenlijk.

Dat met het hoesten herken ik wel hoor. Ik geef natuurlijk zowiezo veel over maar als ik ga hoesten dan is het raak. Zeker wanneer het niet zo lang geleden is dat ik heb gegeten.

Hoe voel je je verder?

Hoe gaat het contact met schoonoudeers?

Wat vind je dochtertje van je buik?

@Babykamer, dank je. Ik vind het ook erg leuk (jaahaa logisch ander bestel je m niet). De muren en vloer en gordijnen hangen al. Kamertje zelf is op zich klaar. Wachten op meubels.

Hoe is dat bij jullie?

Al fotos van de babykamers?

Geplaatst

Prachtige foto's!

Ik ben afgelopen maandag naar de vk geweest en alles was weer in orde. Altijd fijn, vorige zwangerschap een hoop gedoe gehad met de bloeddruk en dat verwacht ik bij deze ook steeds als ik bij de vk ben, maar hij blijft nu netjes. Hopelijk blijft dat zo.

Krijgen jullie ook een 30-weken echo? Mij is verteld dat dit nieuw is en volgend bezoek wordt deze ingepland. Het is een groeiecho om te kijken of de kleine nog op schema zit, zeg maar. Mij hoor je verder niet klagen hoor, maar ik vroeg me het nut van deze echo wel een beetje af. Vorige keer dachten ze dat de baby een 8 ponder zou worden, maar Thomas was net aan 6 pond en toen hadden we via het ziekenhuis ook een echo gehad bij 39 weken om te kijken hoe groot het kindje was. Ik neem dit soort schattingen dus maar een beetje met een korreltje zout inmiddels.

Wat zouden jullie doen? Ik zit nu bij de vk en ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar dat mag wel onder begeleiding van de vk. Maar ik heb ook nog de mogelijkheid om een consult bij de gyn aan te vragen en eventueel met gyn te bevallen. Ik zit nu te dubben of ik dat consult nu wel of niet zal doen. In principe maakt het mij niets uit of ik nou onder begeleiding van de eigen vlos beval of onder leiding van het ziekenhuis (wat een andere vlos is en gyn bij nood). Aan de andere kant geeft het ook wel een prettig gevoel dat ik helemaal onder regie van het ziekenhuis beval. Maar dat is volgens mij meer omdat dit de vorige keer ook zo ging en dat dus vertrouwd is. Ik weet het dus nog niet. Reden voor medische noodzaak-bevalling is veel bloedverlies tijdens vorige bevalling trouwens.

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat een rustig topic is "uitgerekend in september".

Ik ben zelf ook niet erg actief, hahaha.

Maar ik lees wel mee, heb alleen weinig nieuws te vertellen.

Esk: Fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. Altijd fijn om te horen.

Had je de vorige keer last van je bloeddruk? Vanaf wanneer kreeg je daar last van dan?

Ik heb de bloeddruk iedere keer zo rond de 110-70, dus dat is mooi.

De keus of onder begeleiding van de verloskundige of de gynaecoloog vind ik lastig. Gezien je vorige ervaring neig ik ernaar om je het advies te geven onder begeleiding van de gyn, maar dat is een gevoel. Misschien kan de gynaecloog je beter advies geven en beslis je daarna.

Ik krijg sowieso een keizersnee, dus ik ben al onder begeleiding van de gynaecoloog en dat bevalt me echt heel erg goed.

Wij krijgen trouwens niet standaard een 30-weken-echo. Maar ieder bezoek bij de gyn krijgen we sowieso een echo, dus aan echo's niets tekort hier :).

Ik word steeds nieuwsgieriger naar ons kindje. Ons beebje is duidelijk aanwezig. Hij/zij beweegt veel en op vaste tijden. Dat ritme moet nog even aangepast worden straks :laugh:, want dat zijn nu de tijden dat er geslapen moet worden, hihi..

Ik denk echt dat we een jongen krijgen. Ik weet niet, maar dat is een sterk gevoel. Terwijl veel mensen een meisje denken, spannend!

Liefs

Geplaatst

Ha Sanne, mag ik vragen waarom het een keizersnee wordt? Wat fijn dat je iedere keer een echo krijgt, hier echt alleen maar de standaard-echo's. Nou is dat ook niet zo erg, maar af en toe is het prettig om even naar binnen te kunnen spieken.

Mijn bloeddruk liep de vorige keer vanaf week 24 zo'n beetje op, denk ik. Pas na week 30 werd het echt heel erg hoog, vooral ook omdat ik begonnen was met een superlage bloeddruk. Dit keer is 'ie steeds rond de 110/70 of 120/80, maar vorige zwangerschap was met name de onderdruk hoog: >90. Boven de 95 "mag" je steeds naar het ziekenhuis voor controle. Dat is best slopend... Ik hoop dit keer minder ziekenhuis te zien vóór de bevalling, maar hou er rekening mee de laatste weken iedere 2 dagen er weer te zitten...

Fijn dat je kleine zo goed beweegt, is toch altijd een hele geruststelling. Hier ook een beweeglijke kleine, gelukkig. Ik vind de zwangerschap nu wel zwaarder worden, vooral ook dat getil van Thomas de hele tijd. Probeer dat wat te beperken, maar stiekem is het toch veel. En traplopen vind ik hartstikke vervelend. Ik word daar echt supermoe van.

Morgen de eerste zwangerschapsgym-les. Gaat hier nog iemand iets doen ter voorbereiding? Ik heb gekozen voor de gym omdat ik dat de vorige keer zo gezellig vond. Die oefeningen weet ik denk ik allemaal nog wel, maar hoop dat er leuke vrouwen zitten :-)

Geplaatst

Hoi Esk:

Je mag zeker vragen waarom ik een keizersnee krijg. Ik heb bij mijn eerste twee zoontjes ook een keizersnee gehad. Na twee keer een keizersnee mag je volgens mij niet meer normaal bevallen. Ik durf het ook niet hoor i.v.m. het scheuren van het littekenweefsel.

Ik hoop voor je dat de bloeddruk mooi laag blijft dit keer. Kan me voorstellen dat het vervelend/vermoeiend is om daar steeds voor naar het ziekenhuis te moeten, al is het natuurlijk wel goed dat ze het zo in de gaten houden dan.

Haha, dat traplopen vermoeiend is ben ik helemaal met je eens, vreselijk wat zwaar. Ik moet op het werk ook steeds de trap op. Pfff, dan moet ik echt eerst op adem komen, want normaal praten is er dan niet meer bij. Ik heb ook al het idee dat ik loop als een zwangere. Nog net geen waggelende eend, maar toch anders, haha..

Nog even volhouden en dan hebben we een prachtig wondertje allemaal :). Kan niet wachten..

Zijn jullie al uit de namen dan?

Ik vind het wel heel lastig hoor. We hebben wel een meisjesnaam, maar de jongensnaam verandert steeds. Die staat nog steeds niet vast.

We houden van korte, niet veel voorkomende, namen. Iemand nog leuke ideeen?

XXX

Geplaatst

Oh trouwens Esk; ik wilde me hier aanmelden voor zwangerschapsgym, ook voor de contacten, maar nu blijkt dat er geen gym meer wordt gegeven hier. Dan moet ik naar een andere plaats en dat vind ik onzin, want dan ken ik nog niemand en "normaal" bevallen gebeurt toch niet. Dus puffen kan ik achterwege laten, tenzij het misschien nog spontaan begint en ik wat weeen weg moet puffen, maar daar red ik me dan wel mee.

Geplaatst

02-09-2011 - Nanoes - 40 - 1ste kindje 20 wk echo 26 april

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing 20 wk echo 18 april

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing 20 wk echo 20 april

09-09-2011 - Mik0705 - 34 - 2de kindje meisje 20 wk echo 19 april

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing 20 wk echo 4 mei

17-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing 20 wk echo 4 mei

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje , 20 wk echo 5 mei

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden