Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Nanoes: Daar begon het bij mij ook altijd mee, menstruatieachtige kramp. Warme douche over de buik deed bij mij het proces versnellen :-)! Héél veel succes/sterkte. Ben benieuwd of het snel gaat bij je? Hou natuurlijk wel vaak het forum in de gaten! Was jullie kindje al ingedaald? Ik heb wel eens gehoord dat je anders moet gaan liggen. Ik heb geen idee of ons kindje is ingedaald, dus als mijn vliezen breken, weet ik niet goed wat ik moet doen!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb zojuist een sms gehad van Nanoes dat ze is bevallen van een meisje. Ik weet niet of ik de naam hier kan noemen, misschien vind ze het zelf leuk om te vertellen, dus dat doe ik niet (en misschien hebben jullie de sms ook gehad, dat weet ik natuurlijk niet).

Anyway, Nanoes, van harte proficiat met jullie kleine meid! Geniet van je gezinnetje en kom lekker bij van alle ervaringen!

Edit: ik zie al meer felicitaties (kruisposts), dus iedereen is al op de hoogte. Leuk!

Geplaatst

dank voor de reacties op de fotos. [ATTACH=CONFIG]2060[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2061[/ATTACH]

@Moos, jammer dat we ver uit elkaar wonen, zou graag een fotoshoot van je maken.

Ben bezig met mijn website om freelance te gaan fotograferen dan bij mensen thuis.

Geplaatst

Even het lijstje bijgewerkt. Itsus, heb je erbij gezet, maar klopt het allemaal?

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje 22-8 groeiecho

30-09-2011 - Itsus - ?? - 1e(?) kindje, een jongen

Geplaatst

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje 22-8 groeiecho

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen

Geplaatst

Wel grappig zo dat lijstje...misschien gaan we wel netjes 1 voor 1.

In een ander september topic waar ik schrijf zijn er al 4 bevallen en zij waren allemaal na mij uitgerekend haha.

Ik zou graag volgende week vrij, za of zo willen hahaha

Geplaatst

Joeppieieie, de eerste is bevallen. Nanoes, ik had je ook al een sms gestuurd, maar via deze weg natuurlijk ook:

*

*

** GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER **

*

*

[ATTACH=CONFIG]2063[/ATTACH]

Geplaatst

@ Mik: Je hebt echt super mooie foto's, wauwww.

En ik vind het helemaal een goed idee om gewoon het lijstje aan te houden :). Dus dan bevalt iedereen voor mij voor 2 september

Geplaatst

Nanoes, wat ben je snel!! Je kleine meid was vast ontzettend benieuwd naar papa en mama..... Van harte gefeliciteerd!! Heel veel geluk gewenst!!

Mik, wat een prachtige foto's zeg!!

Dames, succes met de laatste weekjes

Liefs Babeth

Geplaatst

Nanoes!!!!!!!! Gefeliciteerd meid!

Heb je ook al gesms't, maar hier op forum ook nog ff. Ben benieuwd naar je verhaal! wat moet het gister spannend zijn geweest zeg!

13 dagen eerder... had ik met m'n dochtertje ook (11 dagen eerder) en ze heeft ons net zo verrast!

En wat een leuke naam... haha, ik moest ook zo lachen dat je nog geen jongensnaam had. Klonk bekend! Is het nog gelukt? Ons toen niet.. maar goed dat het een meisje bleek te zijn. En bij jou nu ook. Toeval?

Hopelijk mag je gauw naar huis (tenminste, ik neem aan dat je nog in t ziekenhuis bent vanwege de placenta)/

groetjes,

en alle anderen ook.

Nou, als we het lijstje aanhouden, dan ben ik geloof ik over een paar dagen aan de beurt.....

Geplaatst

Ik doe voor de verandering weer eens geen oog dicht. Bah, vermoeiend. Ik heb zo'n last van de maagzuur! Heb al wel Antagel van de apotheek. Werkt maar héél even. Neus helemaal verstopt. Nou, ga het nog maar eens proberen.

Geplaatst

@ Itsus: Nou inderdaad. Zo'n zwaar, brokgevoel in de keel. Ik kan dan echt even niets zeggen hoor. En Antagel werkt dan voor dat moment wel heel even, maar als ik uiteindelijk in bed lig dan kan ik weer naar beneden om weer wat in te nemen. Daar begin ik dan ook niet aan. Iets omhoog liggen met het kussen gaat dan nog beter.

Maar mijn nacht was echt beroerd. Ik heb vannacht echt niet geslapen. Het hoort er wel een beetje bij, maar vervelend is het wel. Helemaal omdat we straks onze energie wel kunnen gebruiken. Maar goed, ik verwacht door ons kleine wondertje wel vol energie te zitten straks.

Ik hoop voor je dat de gynaecoloog je misschien eerder wil inleiden, maar misschien begint het uit zichzelf ook wel eerder, dat zou mooi zijn toch?

Ik vind inleiden zo onnatuurlijk en dan verloopt het toch anders dan dat je spontaan begint met de bevalling. Soms is het gewoon niet anders hoor en dan moet je gewoon ingeleid worden.

Ik heb ook makkelijk praten met een geplande keizersnee :happy:.

Hier nog even een buikfoto van gisteren.

[ATTACH=CONFIG]2066[/ATTACH]

Geplaatst

Wat rot dat jullie zo slecht slapen. Het wordt hier ook wel minder (ben snel wakker), maar over het algemeen gaat het gelukkig nog wel. Ik heb heel af en toe een zure oprisping en dat vind ik al zo vervelend dat ik helemaal meevoel met jullie, want jullie kwaal lijkt me ongelooflijk rot. Gelukkig zijn het allemaal de laatste loodjes.

Ik ben vannacht anderhalf uur op zoek geweest naar een irritante mug en dat bleken er uiteindelijk 2 te zijn. Eentje heb ik gemept (en die had blijkbaar gestoken, want hij zat helemaal vol), maar die andere is spoorloos. Ook niet meer gehoord gelukkig. Mijn man zegt niet gestoken te zijn en ik voel ook nog nergens jeuk, dus ben toch benieuwd wie van ons twee een onvrijwillige donatie heeft gedaan...

Geplaatst

@ Esk: Inderdaad de laatste loodjes en die wegen het zwaarste.

Nou, muggen zijn ook irritant. Haha, een onvrijwillige donatie, mooi verwoord.

Geplaatst

Hoi hoi..

Nanoes, gefeliciteerd, had je al een sms gestuurd, maar toch ook nog even op deze manier. ben erg benieuwd naar het verhaal.

Sanne, mooie buik!!!

Van die onvrijwillige bijdrages heb ik ook last...grrr slaap je een keer komt er zo'n monstertje langs.

Ben erg benieuwd wie van ons de volgende is....zal hier, neem ik aan, nog wel een poosje duren.

Verder weinig te melden, morgen weer naar de vk, groeiecho, spannend maar ook wel leuk.

Fijne zondag allemaal!!!

Geplaatst

@ Itsus, da's echt rottig. Ik heb dat vorige zwangerschap wel helemaal aan het einde gehad. Ik ging dan vaak een boekje lezen tot ik weer slaap kreeg (wat vrij lang kon duren). Heb je vannacht nog een oog dicht gedaan?

Ik ga vandaag een poging ondernemen naar IKEA te gaan. Wil gewoon nog even lekker snuffelen. Heb bedacht vroeg te vertrekken zodat ik nog redelijk fit ben en dan kan ik daarna lekker aan de relax.

Geplaatst
Ti's weer raak hier :-(

Al weer de gehele tijd klaar wakker. Linkerzij, rechterzij, rug en dat 10x in 1 minuut.

Ach ja.....

Dan maar ff surfen op het web en jullie ff lastigvallen ;-)

Same here :(... Maar goed, ik denk ook niet dat het beter gaat worden.

Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Mijn handen beginnen ook steeds meer pijn te doen. Maar ik hoef nog maar 1 week en 4 dagen, woeiiiii.

@ Esk: Veel plezier vandaag bij de IKEA, leuke spulletjes altijd daar. Wij zijn er laatst nog geweest. Handige hebbedingetjes en opbergboxen.

@ Nanoes: Hoe is het bij jullie? Gaat het goed met kleine Nova? Ik hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van de kraamtijd.

Geplaatst

@Sanne, mooie buik heb je!!

@Esk, veel plezier bij de Ikea.

Misschien leuk om bij het lijstje te zetten bij hoeveel weken en dagen een kindje geboren is?

@Moos, veel plezier bij de vk!

Geplaatst

Zit nog steeds zonder internet.. maar nu even snel online op een cursus! Bijlezen van de week wel even maar Nanoes, gefeliciteerd!!!!!!! Hoop dat het goed gaat en dat jullie lekker kunnen genieten!!

Lfs

Geplaatst

Rosaly, vervelend nog steeds geen internet!!

Vervelend he, dat slechte slapen. Heb het hier ook....maar draaien en draaien en dan er maar even uit. Zou zo geen oplossing weten....anders sliep ik zelf ook wel beter:laugh:

Bij de VK was alles prima, ze is nu ongeveer 2500 gram, niet zo heel groot, maar ach dat hoeft ook helemaal niet!! Alles zag er goed uit....en....nog steeds een meisje! Zou toch iets zijn, toch ineens een jongetje!!

Esk, veel plezier bij de IKEA, altijd leuk.

Ik ben op het internet aan het shoppen, moet nog een leuk lakentje en dekentje hebben voor in het ledikantje. Wel ideaal zo via internet.

Buiten wordt het al beter...de zon komt erdoor, dus maar eens even lekker naar buiten!!

Groetjes

Geplaatst

Nou meiden even heel snel tussendoor (gewoon te druk!) Dank voor alle felicitaties! Nova is geweldig en de bevalling was een belevenis. We zijn vandaag thuis gekomen. ik geniet volop maar slaap te weinig :-)) Nova is een prachtige meid die er uiteindelijk zeer snel was voor een eerste (zes uur vanaf de eerste wee). Daarna bleek de placenta echter vast te zitten dus moest ik helaas naar de OK want ik verloor veel bloed. Dat is goed gekomen en daarna bleek Nova het zuigen en dus voeden niet zo onder de knie te hebben dus weer een extra nachtje ziekenhuis :-(. Nu zijn we 'op stoom'.

Later meer!

Geplaatst

Nanoes, Welkom thuis met jullie kleine meisje! Fijn dat jullie nu "op stoom" zijn. Geniet ervan!

Wij moeten zo weer naar de gynaecoloog. Gisterenavond was het even heel onrustig in mijn lichaam. Dacht even "het duurt niet lang meer". Maar hoorde van mijn man al dat ik enorm heb gesnurkt vannacht en nu nergens last van :-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden