Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Rosaly: Oh jee, dat had je natuurlijk nog niet verwacht. Gelukkig bleek na de onderzoekjes dat het allemaal goed was! Ohwww, wat spannend zeg! Misschien werkt het toucheren vandaag nog wel door en beval je spontaan zonder inleiden. Let je nu ook op ieder pijntje? Nou, als het mocht beginnen wil ik je héél veel succes wensen en sterkte, toi toi toi :-)

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

rosaly, heeeeeeel veel suc6!! spannend,., ik had ook op het laatst hoge bloeddruk.. moest gelijk(onverwachts) blijven. gelukkig stond mijn tas al klaar. en kon mijn man die zo mee nemen.

liefss

Geplaatst

He Rosaly, spannend nu zeg! Natuurlijk ff schrikken van de hoge bloeddruk en de eiwitten. Maar gelukkig houden ze het goed in de gaten. Jeetje, maar als je ook al gestript bent, dan kan het ook vanzelf op gang komen toch? Jee, misschien ben jij de volgende haha!

Geplaatst

Spannend, Rosaly! Ik hoop dat het vanzelf op gang komt, is volgens mij prettiger dan inleiden. Oh, bijna weer babynieuws hier! Veel sterkte en succes als het mocht beginnen!

@Sanne, kan me voorstellen dat het voor jou nu ook spannend wordt. Ik vind het altijd heel bijzonder als je de datum al weet, lijkt me ook wel een beetje een raar idee (dat je naar de balie van het ziekenhuis gaat en dan een afspraak gaat maken voor de geboorte van je kind, raar idee, toch?).

Geplaatst

Ja, dat klopt helemaal Esk!

Die vrijdag gaan we naar het ziekenhuis en weten we gewoon dat ons kindje geboren gaat worden. Je leeft echt naar die dag toe.

Bij een spontane bevalling zit je te wachten op het begin van de eerste weeen, dat heb ik nu niet.

Ik hoop dat de keizersnee en het herstel goed gaan en me mee gaan vallen.

De tijd is wel super snel voorbij gegaan vind ik.

Ik kan me het moment van het iedere dag opnieuw testen nog goed herinneren. Lijkt als de dag van gisteren. En nu hebben we ons wondertje gewoon bijna in de armen.

Ik duik zo het bed maar eens in.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

FF tussendoor, ben nog niet bijgelezen maar hierbij een foto en het berichtje dat ik voor mijn pufclubje heb gecomponeerd. Oh ja, kraamtranen kun je ook van geluk hebben, wisten jullie dat? Sjonge, wat zit ik op een hormonale roze wolk zeg - lekkerrrrr...

Het slapen is trouwen idd een stuk minder: zometeen gaan we het weer proberen. Afgelopen nacht had N*ova krampjes maar nu weten we inmiddels wat we er mee aan kunnen.

"Enkele maanden geleden schreven we voor het geboortekaartje een tekstje waarin we lieten weten dat de komst van ons kind voor ons een verrassing was. Daarbij doelden we op het destijds onverwachte nieuws van de positieve zwangerschapstest. We dachten namelijk dat het niet meer zou gebeuren.

Uiteindelijk was haar daadwerkelijke aankomst ook nog een soort verrassing: twee weken te vroeg. En overrompelend snel, want binnen zes uur na de start van de bevalling was ze er al. Da's best vlot voor een eerste kindje, zo heb ik begrepen. Aan het puffen ben ik nauwelijks toegekomen, ontsluitingsweeen wegzuchten en - loeien hoefde ook niet zo lang. Tussen 'hee, is dat misschien een wee?' en 'daar komt er weer een' zat krap een uurtje. Een indrukwekkende ervaring. Met een staartje, want de placenta zat muurvast dus ik moest naar de OK. Daarna was ik zó veel bloed verloren dat ik uiteindelijk een transfusie moest ondergaan. Daarna bleek Nova ook nog moeilijk op gang te komen wat drinken betreft. Die combinatie leverde ons twee dagen extra ziekenhuisverblijf op - plus een modieus geel kleurtje voor Nova. Gelukkig is alles nu weer op de rit en drinkt ze als een razende. En ik mocht vandaag zowaar voor het eerst weer de trap af, de tuin in ;-)

Nova gaat (samen met de fenomenale kraamverzorgster) nu al als een wervelwind door ons leven. Tussen kolven, voeden, slapen, verschonen en het correct leren uitvoeren van dit alles blijft er nu even weinig tijd over voor de wereld buiten. Maar we vinden het (en haar) geweldig.

Oh, ze roept weer. Tijd om aan de bak te gaan!"

[ATTACH=CONFIG]2122[/ATTACH]

Groetjes,

Nanoes

Geplaatst

@ Nanoes: Aááááhhh, wat een prachtig meisje is N*ova.

En wat heb je jouw bevallingsverhaal mooi verwoord.

Het is inderdaad snel gegaan bij jou voor een eerste. Lijkt me dan wel een enorme domper dat de placenta dan nog operatief verwijderd moet worden.

Maar uiteindelijk is het belangrijkste, dat het goed gaat met moeder en kind en dat jullie samen kunnen genieten van jullie nieuwe wereldwondertje.

Geplaatst

@ Itsus: Ik ben vééééél meer aangekomen :laugh:

Normaal weeg ik rond de 65 kilo. Ik weet niet precies wat ik ben aangekomen door alle hormonen etc. Maar ik weeg nu 91 kilo. Haha..

Ik weet dat het er straks weer afvliegt, helemaal als je borstvoeding geeft en ik maak me er echt niet druk om.

Ik steek nu al 3 maanden op 90/91 kilo volgens mij. Ik heb thuis trouwens ook geen weegschaal.

Geplaatst

@ Nanoes > wat een plaatje zeg :) heerlijk, lekker van genieten en hopelijk ook snel zelf weer helemaal opgknapt!

@ Itsus > ik ben 't spuiten ook een kilo of 2 / 3 aangekomen hoor. En door m'n zwangerschap zo'n 17 kilo. Had voordat we gingen 'beginnen' aardig gesport, wilde in goede conditie zijn, maar daar is in ieder geval niets meer van over :s Gelukkig geen trappen hier, scheelt weer :p Die gemiddelde 12 kilo hadden me ook wel wat geleken, maar 'k hoorde dat je 't vocht wat je vasthoudt wel snel weer kwijt bent. Dat scheelt dan in ieder geval weer.

Hier natuurlijk niet lekker geslapen, idd bij elk pijntje benieuwd of het iets zou zijn. Las al wel dat strippen lang niet altijd nut heeft, mr in het ziekenhuis waren ze er bijna van overtuigd dat de kleine van het weekend zou komen. Aan de ene kant leuk, andere kant ook wel beetje vervelend. Waar moet je nu op rekenen?? Na het strippen was het net alsof ik heftig ongesteld was geworden, maar dat is wel weggezakt. Wie weet zet 't wel door :) de 26e zou wel erg leuk zijn. Mijn man en ik zijn jarig op de 26e, verkering gekregen en getrouwd op de 26e. Wat dat betreft moet die kleine maar gewoon komen vandaag :p (Kom ik ook mooi onder de BBQ van z'n nieuwe werk uit vanavond :) )

Geplaatst

@ Nanoes: wat een heerlijk meidje! En wow wat een heerlijke bevalling (behalve dan de ok nasleep :-( pff dat zal echt een domper zijn geweest..). Fijn dat je ontsluiting goed ging, daar gaat het vaak mis bij de eerste (zoals bij mij, dat duurde van de eerste wee tot het persen 17 uur). Geniet lekker met z'n drieen! Wat een mooi kadootje is het toch om te krijgen op je 'oude dag' haha!

@Itsus: Bij de eerste ben ik van 67 naar 82 gegaan, op zich niet al te dramatisch, maar waarna er helaas maar 4 kg zijn afgevallen :-(. Dat kwam ook omdat ik voor de 1e zwangerschap veel bewoog en nog dansles gaf, en daarna heb ik eigenlijk niks meer gedaan 2 jr lang. Vorig jaar begon ik weer met sporten, maar na 3 maanden was ik weer zwanger en hield ik dat weer voor gezien. Deze zwangerschap ben ik dus van 78 naar 88 inmiddels (afgelopen 2 mnd niet echt aangekomen). Op zich ook weer netjes, maar ik voel me echt een gigant op t moment! Na deze bevalling hopelijk iets eerder aan de sport.. wil toch weer graag terug naar minimaal m'n 67...

Btw: er komt nu een stortbui naar beneden, niet normaal meer! Druppels ter grootte van kivietseieren... ff de ramen boven dicht doen!

zo, de vensterbanken zijn gered...

@Rosaly, spannend joh, nog ffetjes. nou, als je onder die bbq uitkomt zou dat wel lekker zijn, gezien het weer haha. of hebben ze een tent afgehuurd?

Wat bijzonder dat jullie zoveel op de 26ste hebben meegemaakt. Wel makkelijk, dan vergeet je die dag niet gauw. Aan de andere kant: voor je kleintje is het misschien ook wel prettig een 'eigen' feestdag te hebben. Ach, het blijft toch afwachten hè. Succes en ik hoop dat je je nog wel een beetje kunt ontspannen!

@Sanne: jij had toch die prachtige buikfoto? Hoe kan het zijn dat jij 25 kg bent aangekomen? Dat zie je er echt niet aan af hoor! (of verwar ik je nu met een andere buik? oeps)

Geplaatst

@ Yola > 't is allemaal in een andere maand hoor :) anders zou het idd niets aan zijn!

Maarre.. als je er straks 2 hebt rondlopen, is dat misschien al wel te vergelijken met sporten!

Geplaatst

@ Yola: Ik weet niet wat ik woog aan het begin van de zwangerschap. Door die 3 jaren hormoongebruik zou ik wel wat zwaarder begonnen zijn dan 65! Maar bij mijn andere 2 zwangerschappen ben ik ook 28 kilo aangekomen :-)! Daar was na de tijd gelukkig niets meer van te zien. Heb het idee dat één borst bij mij al 10 kilo weegt, ha ha!

Geplaatst

Ik ben ook veel aangekomen hoor. Wel minder als vorige zwangerschap, maar een kilo of 20 is het zeker wel. Ik zit nu rond de 94 kilo en mijn "normale" gewicht is ergens rond de 75. Ach ja, straks maar weer goed lijnen.

Geplaatst

Itsus, spannend!! Ik zou 'm helemaal gek maken met m'n nieuwsgierige vragen denk ik... Ben erg benieuwd :)

Enne.. als je straks een foto hebt van je belly paint, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Geplaatst

Nanoes

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje, wat heeft ze een mooie naam gekregen! heel erg veel geluk gewenst

groetjes

Babeth

Geplaatst

:-s bahbahbah, al 6x wakker vannacht. Kan me niet herinneren dat ik bij m'n dochtertje zo'n last van slapeloosheid had! hopelijk kan ik zo nog een beetje pitten...

Ik word nu trouwens ook wel een beetje zenuwachtig. Het kan elk moment gebeuren. Hopelijk hoef ik niet echt te wachten tot 5 sep of zelfs 2 wk later.... je mag er uit mopje!

Geplaatst

HIer ook een beroerde nacht achter de rug. In de straat (schuin tegenover) een feestje: gevolg tot 4.15!! harde muziek. Het leek wel of de stereo naast m'n bed stond. Om 3 uur heb ik een potje lopen janken van moeheid. En om 7 uur kwam Thomas natuurlijk gewoon weer, dus ik voel me nu echt brak-brak... achterlijke mensen hoor! Of ben ik nou een zeur?

Geplaatst

Itsus, en....leuke verrassing? Vast wel, veel plezier! Ik ben wel benieuwd naar jouw mooie bellypaint. Lijkt me op zich ook wel leuk om te laten doen.

Esk, wat vervelend!!!! Slecht slapen kun je je zo slecht van voelen. Nog even een middagdutje?

Nanoes, wat een schatje!!! en wat een verhaal, snel hoor. Wel vervelend dat de placenta niet los kwam. Het is dan wel fijn dat je in het ziekenhuis bent.

Sanne.....nog een weekje...eigenlijk nog minder. Wat lijkt me dat spannend!

Yola, dat wachten lijkt me ook niks, liever een paar daagjes te vroeg.

Rosaly, hoe gaat het bij jou?

Mik, ook al weer 38 wkn, zag ik net. Wat gaat dat snel he?

Hier vannacht redelijk geslapen.....wel wat krampen, waarschijnlijk aan het indalen. Gisteren op visite, vandaag krijgen we visite. Normaal wel leuk, maar op de een of andere manier vandaag helemaal geen zin in. Wil lekker op de bank met een boek. Morgen heb ik mijn eerste verlofdag!

Ik heb het lijstje even opgezocht:

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen

Fijne zondag!!!

Geplaatst

@Moos, lekker nu ook met verlof. Heerlijk he, ff helemaal niks.

Ja hier ook de 38 weken voorbij maar voel niks hoor. Van mij mag ze wel komen, ben zooo nieuwsgierig... Mijn vader is ook weer terug van vakantie.

Mijn zoontje zei vanmorgen in bad...ehhu komt ze er nu niet ineens uit, (vond het wel schattig, hij keek wel beetje bangig).

Voel jij al wat?

@Rosaly hoe is het?

@Yola, jij bent aan de beurt...van mij mag je... ;-)

Geplaatst
HIer ook een beroerde nacht achter de rug. In de straat (schuin tegenover) een feestje: gevolg tot 4.15!! harde muziek. Het leek wel of de stereo naast m'n bed stond. Om 3 uur heb ik een potje lopen janken van moeheid. En om 7 uur kwam Thomas natuurlijk gewoon weer, dus ik voel me nu echt brak-brak... achterlijke mensen hoor! Of ben ik nou een zeur?

Nee ik vind je geen zeur. Als mensen een feestje geven, prima...informeer de straat even.

En hou het gewoon tot 0100 uur...langer niet.

tenminste dat vind ik

Geplaatst

Dank je, Mik. Ik vind ook dat het tot 01.00, nou vooruit, 1.30 u nog wel moet kunnen, maar 4.15?? Ik moet er niet aan denken dat mijn bevalling vandaag of vannacht gaat beginnen. Dan ben ik mooi super-brak nog voordat er iets is gebeurd... Vanmiddag wel even tegelijk met de kleine naar bed gegaan. Heerlijk 2 uur geslapen en nu gaat het dan wel weer. Vanavond vroeg naar bed en dan ben ik morgen weer bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden