Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja sorry ik had het niet op moeten schrijven want je wordt er ook onrustig van. Heb echt bijna niet geslapen, dus ander onderwerp.

Moet alles even teruglezen hoor...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas niet aan het bevalling, wel 1 constante grote keiharde buik, niet normaal. Ik zit gewoon he. Wel verlies van slijm met wat donkerbloed.

@Yola, bij ons strippen ze ook alleen wanneer je baarmoedermond deels verstreken is, anders heeft het inderdaad geen zin nee. Doet dan erg veel pijn, bij mij was het nu meer ongemakkelijk (en ik ben altijd bang dat ik moet plassen hahah)

@Esk, klagen mag hoor! Succes in het ziekenhuis.

Denk dat we allemaal graag ons beebje in onze armen willen nemen, herstellen en lekker vooruit..

@Itsus, hoe is het met jou?

@Moos, en met jou?

En natuurlijk de mammies Rosaly en Nanoes...

Geplaatst

Hoi meiden...

Jullie dus het wachten zat....hier ook wel. Heb eigenlijk alles wel geregeld, ben er wel klaar mee.

Zal nog wel even duren.

Yola, dinsdagavond strippen...bedoel je dat?

Esk, hoe is het in het ziekenhuis gegaan?

Mik, vervelend zeg...hopelijk toch een voorteken...

Mientje, welkom!

Itsus, hoe gaat het bij jou? Nog een beetje kunnen slapen mbv die slaappilletjes?

Sanne...hoe gaat het bij jou?

Rosaly, Nanoes, hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

Geplaatst

Ik lees het wel: iedereen is het een beetje beu. Nou, hier een saaie twee uur ziekenhuis achter de rug. CTG (goed), bloedgeprikt (ook goed), in potje geplast (wederom goed), iedere 5 minuten bloeddruk gemeten (nog meer goed), echo gehad (voldoende vruchtwater en een goed uitziend kleintje). Kortom: no worries! Alles gaat goed, de baby doet het goed, geen beginnende zwangerschapsvergiftiging of zo, dus eigenlijk niets aan het handje. Donderdag weer gewoon terug naar de vlos en dan voor het begin van de week er op een afspraak met de gyn en dan zal het wel uitdraaien op een inleiding in die week... Tenzij ik natuurlijk eerder beval, maar eerlijk is eerlijk: daar gaat helemaal niemand vanuit, zelfs de vlos dacht dat het nog wel even kon duren. *zucht* Ik moet dus gewoon geduldig wezen...

Itsus, ik snap dat je er dan tegenop ziet.

Geplaatst

Ppfff, krijg wel een beetje medelijden met jullie hoor! Iedereen nog volop in de kwaaltjes en aan het afwachten! Hoop dat het voor iedereen een beetje opschiet!

Itsus > Kan goed snappen dat je tegen de bevalling op ziet Itsus, helemaal met dit in je achterhoofd. Beval je in het ziekenhuis?? Dan kun je het miss met de vk of gyn bespreken...

Yola > Strippen hebben ze bij mij met 38+2 weken gedaan, had toen wel 1/2 cm ontsluiting en bm was verweken. Maar had er idd niets aan, behalve 't gevoel alsof k heftig ongesteld was. Kleine moet er echt aan toe zijn, las pas in een onderzoek dat het het meeste nut heeft tussen de 40 en 41 weken.. dus wat dat betreft zou jij goed moeten zitten dinsdag!

Esk > spannend! Hoop dat het allemaal oké is in het ziekenhuis!

Moos > je weet maar nooit ;) misschien ga je nog wel als eerste :)

Mik > vervelend zo'n harde buik, dan kun je net niets! Doet 't niet zeer dan?? En voel je de kleine nu wel weer steeds bewegen?

Hier gaat het super. Morgen nog één dagje kraamzorg en dan lekker alleen. Borstvoeding is inmiddels ook goed op gang, had even wat voeten in aarde (dankjewel ziekenhuis :@ ) maar inmiddels gaat het als een speer. 's Nachts is nog wel wisslend, gisternacht tussen 1 en 6 amper geslapen, terwijl hij vannacht netjes in slaap viel na z'n voeding. Ben dan wel ruim een uur bezig, maar daarna waren we beide zo vertrokken! Verder blijft het natuurlijk een mooi ventje ;) huilt amper en is bijna op z'n geboortegewicht!

[ATTACH=CONFIG]2238[/ATTACH]

Geplaatst

hihi, rosaly en itsus, die heb ik ook haha!

@Rosaly: wat heerlijk dat het goed gaat met je kleine ventje en met jou. Wat heeft t ziekenhuis gedaan waarom de bv niet goed op gang kwam? (ziekenhuis van mijn vorige bevalling heeft t ook niet goed gedaan, ondanks dat er een lactatiekundige aanwezig was: ze hebben mij en J te lang laten slapen (J nog groggy van de pethidine), waardoor ze 8 u geen bv kreeg en bij mij de aanmaak niet op gang kwam).

@moos: ja, dat bedoel ik. di avond gaan ze wsch strippen. Ik had nu ongeveer 1 cm, maar bm was nog helemaal niet verweekt.

wachten wachten wachten....

@Esk: waarom gaan ze je dan al inleiden? je zit dan toch nog niet op 42 weken? of is dat vanwege je toch wat hogere bloeddruk?

ik heb nu dinsdag 13e strippen (41 wk 1 dg), do 15e controle gyn en mocht hij zij er nóg niet zijn: ma 19e (precies 42 wk) zou ik dan evt ingeleid worden. maar de vlos zei al dat mócht t nodig zijn, ze na dinsdag nogmaals kunnen proberen te strippen.

Geplaatst

@Rosaly, wat een poppie!! Echt schattig.

Ja is even zoeken he met bv naar een soort ritme, bij mij met j duurde dat best even.

@Itsus, ja dan kan ik het me zeker voorstellen!

@Esk, super die uitgebreide check. Heb wel dezelfde vragen als Yola ;-)

Met mij gaat het wel hoor, vandaag ff dip dagje. maar als ik vannacht beter slaap dan morgen weer gewoon een normale dag.

Op zich vind ik het prima als het nog een week duurt alleen die hard buik is zo vervelend.

Geplaatst

Ik heb begrepen dat ze bij ons in het ziekenhuis in principe inleiden tussen de 41 en 42 weken. Als moeder het zelf wil, kan het tot 42 weken wachten, maar als de moeder liever eerder wil, dan doen ze daar niet moeilijk over. Ik voel me niet prettig bij het idee om tot 42 weken te wachten, wordt daar erg onrustig van, dus vandaar dat er dan rond de 41 weken, 41,5 week waarschijnlijk wel ingeleid gaat worden. Heeft ook te maken dat er bij Thomas ook bij 41 weken is ingeleid wegens weinig vruchtwater en dat tijdens de bevalling bleek dat de placenta echt slecht was. Ik wil gewoon het risico met deze baby niet lopen dat we te lang wachten... ik weet wel, iedere zwangerschap is anders, maar ik vind het gewoon geen prettig idee.

Geplaatst

Ik snap 'm. Ik denk dat ze bij mij vgd wk donderdag ook checken of er nog genoeg vruchtwater is (dan moet ik naar t ziekenhuis voor controle). Mocht dat niet zo zijn, zullen ze bij mij ook wel willen inleiden.

grtz, Y

Geplaatst

Nope, hier ook niet. zou t liefst hele dag in bed liggen en boekje lezen, maar dat gaat helaas niet. (en dan krijg ik natuurlijk ook pijn aan m'n rug, bekken, zure oprispingen etc, dus toch maar een beetje rondlopen vandaag). Ga zo wel ff mijn bedje in, was vanochtend weer op 5.20 wakker grrr.

Ik heb trouwens ontzettende zin in muffins vandaag... straks ff kijken of ik alles in huis heb om te bakken.

grtz, Y

Geplaatst

Is gezellig hier...haha...

Wel herkenbaar, geen zin in dingen, wel in lekker eten...dus die muffins, goed idee!!:clap2:

Geplaatst

Yola,

Ik ben eerder bij de pagina geweest van eiceldonatie en heb hier eerder niet gereageerd nee.

Inmiddels ben ik 37 weken en 2 dgn zwanger van mn eerste.

Ben alleenstaand en zwanger van een donor via Geertgen.

De bevalling zal zijn in het ziekenhuis en ik word dan ook al vanaf het begin begeleid door een gyno.

Na de 3D echo gezien te hebben ben ik onwijs nieuwschierig naar hem.

[ATTACH=CONFIG]2247[/ATTACH]

Geplaatst

K lees op hyves dat L.izze geboren is, de kleine van Mik! Mik gefeliciteerd :) hoop dat alleske is en dat jullie vieren lekker kunnen genieten!

Geplaatst

mik, van harte met de geboorte van jullie dochter en zusje! ik lees idd op hyves dat ze is bevallen.

heel veel geluk, en wat een mooie datum

liefs

Desiree

Geplaatst

He Mik, dat is een snelle! Gefeliciteerd!!! Hoop dat alles goed met je is :-). Je had dus toch voortekenen.. Leuke naam!

@Mientje, Wat dapper om er alleen aan te beginnen. Geertgen is daar wel de perfecte plek voor vgs mij. ik voelde me daar iig heel erg op mijn plekkie, fijne betrokken en meedenkende artsen.

Geplaatst
Hi meiden any baby news??
Hahaha... Snelle jelle!! Ik ben heel benieuwd naar je verhaal!!Nogmaals grfeliciteerd en wat is ze moooooooiii!!!!!Trwns... Misschien ben ik wel haar aanstaande schoonmoeder?? Kan best... Ik kom snel ff buurten!!Xx, juutje (met je aanstaande schoonzoon in de maak!)
Geplaatst

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje
verra
ssing
. Op 20 augustus is een
meisje
geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje
verra
ssing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje
verra
ssing
. Op 31 augustus is
L.evi
geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje
meisje.
Op 9 september is
L.izze
geboren!

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje
verra
ssing
, 2-9 keizersnede. Op 2 september is
O.tis
geboren!

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje
verra
ssing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een
meisje

28-09-2011 - mientje -37 - 1e kindje, een
jongen

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een
jongen

Waaaahhhhh! ik loop achterrrrrr! Ik wil ook mijn moppie!

Geplaatst

Judith, moet even om je lachen hoor..... as usual :P

Mik, hier ook even officieel.... GEFELICITEERD met je prachtige meisje Lizze. Echt een superfoto van je 2 kanjers... geniet van elkaar!

Geplaatst

Meiden, dank je wel!!!

Ik reageer snel uitgebreider..we zijn thuis en helemaal happy!

(heb geen idee of ik nou iedereen een sms heb gestuurd of een paar, was gekkenhuis haha)

Geplaatst

@ Mik: Gefeliciteerd met je dochter! Had wel een sms van je gehad hoor. Is het snel gegaan? Lekker genieten!

Ik heb nog geen kans gezien om hier mijn bevallingsverhaal of een foto te plaatsen. Ik heb verplichte bedrust i.v.m. verhoogde temp. Voel me niet goed, beetje griepgevoel.

Maar met O.tis gaat het super gelukkig.

Ik hoop snel achter de laptop mijn verhaal hier neer te kunnen zetten.

Wie is de volgende die bevalt?

Geplaatst

Mik, van harte met je meisje, mooie naam hoor.

Sanne, doe maar rustig aan dan en gelukkig gaat het met O.tis super.

Ben ook benieuwd wie de volgende is, vind wel dat Yola aan de beurt is , hihi.

Fijn weekend allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden