Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Kort bericht, reageer later meer: Wij zijn de trotse ouders van een jongen geworden. Hij heet Joris. Alles gaat goed met ons, zijn net thuis gekomen uit het ziekenhuis.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Jasper! Heel fijn dat alles goed is gegaan.

Lekker genieten..

Geplaatst

@Sanne, bijzonder om jouw verhaal zo te lezen. Lijkt me erg zwaar een keizersnede, het enige is dat je wel weet wanneer je baby geboren wordt zeg maar.

Nu rustig aan herstellen dat zal ook niet meevallen met 3 kids.

Heb je wel hulp van familie of vrienden?

Geplaatst

he....van harte gefeliciteerd!!! Geniet er maar van!!!

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing. Op 14 september is L.otus geboren!

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing . Op 31 augustus is L.evi geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje. Op 9 september is L.izze geboren!

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede. Op 2 september is O.tis geboren!

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing, Op 17 september is Joris geboren!

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje

28-09-2011 - mientje -37 - 1e kindje, een jongen

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen

Nu ben ik toch echt bijna aan de beurt!!! Spannend! Heb vandaag wel erg veel beweging gevoeld en sinds gisteravond zo af en toe wat krampachtige pijn...

Geplaatst

haha.....jammer genoeg nog niks.

Morgen 39 wkn en naar de vk, eens kijken wat zij zegt...

Hoe gaat het bij jullie? Druk met de baby? Of net als mij nog aan het afwachten??

Fijne zondag!!

Geplaatst

Jammer..tja wachten...nog even en dan ben je 40 weken yeahhh. Hoelaat moet je morgen?

Hier alles goed, kraamvisite he. Wel leuk op zich hoor.

Met die kleine gaat het goed.

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties. Vandaag heb ik eindelijk even tijd om uitgebreider te schrijven.

Nou, vrijdagavond is de bevalling dus toch nog begonnen. We waren boodschappen aan het doen toen ik het gevoel kreeg dat ik weeën had, ze waren echter nog ver uit elkaar en duurden heel kort. Thuisgekomen Thomas op bed gelegd en tegen acht uur vond ik het toch wel regelmatig komen, maar het was allemaal prima te doen. Ongeveer om de vijf minuten en dan zo'n 40/45 seconden. Ik dacht echt dat het oefenweeen waren omdat ze zo goed op te vangen waren (vorige keer ben ik ingeleid en toen was alles heel heftig meteen). Uiteindelijk een warme douche genomen, want dat had de vlos al eerder aangeraden. Bij echte weeen stopt het dan namelijk niet en bij oefengebeuren wel. Maar onder de douche bleef het gewoon komen, maar ik had nog steeds niet het idee dat de bevalling begonnen was of zo. Rond half tien kwamen ze rond de 4 minuten en nog steeds 40/45 seconden dus toch voor de zekerheid de vlos maar gebeld. Die zou langskomen. Nog even wat dingetjes geregeld (magnetron was nog vies, bed opgemaakt, dat soort dingen) en toen was de vlos er al. Bleek bij toucheren al 3 cm ontsluiting te hebben, dus zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar aangekomen kwamen de weeen al rond de 3 minuten en werden ze pijnlijker, maar het was allemaal prima te doen. Rond twaalf uur weer getoucheerd en toen bleek ik nog maar 4 cm ontsluiting te hebben. Dat vond ik echt niet leuk, want de weeen waren al behoorlijk pijnlijk. Toen zijn de vliezen gebroken en anderhalf uur later had ik ineens volledige ontsluiting! Dat ging echt supersnel. Ik mocht gaan persen, maar de persdrang was niet zo sterk. Uiteindelijk heb ik een uur moeten persen en pas in het laatste kwartier of zo had ik echte goede persdrang en goede persweeen omdat ik via het infuus wat wee-opwekkers heb gekregen. De gyn is er nog wel aan te pas moeten komen omdat ook bij Joris de hartslag daalde (dat vond ik zooooo eng), maar uiteindelijk is hij zonder poespas op de wereld gekomen. Ze hebben me wel flink moeten aanmoedigen, want ik was echt bang voor het persen. Achteraf gezien heb ik de vorige bevalling toch minder goed verwerkt dan ik dacht, maar goed, uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik heb alleen een flinke knip eraan over gehouden, maar dat is al goed aan het genezen.

Al met al vond ik de bevalling best heftig (6,5 uur!), zeker ook omdat ik toch nog "last" had van de ervaringen van de vorige keer, maar nu zijn we alweer 2 dagen verder en dan zakt dat allemaal weer af. Ik heb nog wel flink last van mijn bekken, maar dat zal vanzelf minder gaan worden. Gister al kraamtranen gehad, maar verder is het volop genieten!

Joris doet het geweldig goed. Hij laat ons 's nachts nog lekker slapen (vannacht alleen om 2 uur een voeding en toen pas weer om 6 uur) en hij is heel tevreden. Hij is net zo knap als z'n broer! Thomas vind het ook allemaal prima, ook fijn.

Nou, voor degenen die nog moeten: succes met wachten want dat is superfrustrerend soms! en dat jullie allemaal een voorspoedige bevalling mogen hebben!

Voor degenen die al bevallen zijn: lekker genieten!

Geplaatst

Esk...wat een verhaal. Fijn dat het nu zo goed gaat!

Hier vandaag naar de vk geweest, alles was prima. Weer een afspraak voor volgende week en nu maar weer afwachten....

De kleine dame is vandaag heel actief, mijn buik golft gewoon echt heen en weer...wel grappig om te zien.

Itsus, Mientje hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

Ha Itsus, niet tegenop zien, over je heen laten komen. Is misschien niet makkelijk, maar wel het beste! Ik heb de bevalling inderdaad zonder pijnstilling gedaan, wilde dat vantevoren al niet. Heb er tijdens de bevalling wel 1 keer om gevraagd, maar toch besloten het niet te doen. Achteraf ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Over de wee-opwekkers had ik niets inte brengen, maar uiteindelijk heb ik hem toch zelf op de wereld gezet.

Vandaag nog even erg geschrokken: Joris heeft een bacteriele infectie opgelopen aan z'n navel. Moest naar de kinderarts en er was even sprake van een infuus en blijven in het ziekenhuis, maar gelukkig is hij nu thuis. Wel nu al een antibiotica-kuur van maar liefst 10 dagen, maar dat moet dan maar...

Geplaatst

Esk, dat is schrikken!! Fijn dat hij weer mee naar huis mocht....lijkt me helemaal niks om zo'n hummeltje in het ziekenhuis te moeten laten.

Itsus, en.....heeft de slaappil een beetje geholpen? Ja, dat gedraai en getrappel, dat is wel een heel speciaal gevoel. Nog maar even van genieten!!!

Mik, wat een mooie foto's heb je op je hyves staan!!!

Hier vandaag niks...mag niet van m'n ouders haha ze vieren vandaag hun trouwdag!

Iedereen...fijne dag!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ook nog niets, op een schoppend kindje na dan, wat gaat hij te keer zeg.

Morgen weer naar de Gyno, zal dan wel even laten weten hoe het gaat.

Ben morgen 39 weken.

Heb niet echt het idee dat hij deze week al komt, maar je weet het nooit... ben zo nieuwschierig hoe hij eruit ziet.

Truste allemaal en wie weet wat er morgen weer voor nieuws te lezen valt hier.

Esk, hopelijk gaat het snel beter met jullie ventje.

Groetjes Mientje

Geplaatst

Ik kijk iedere dag even hoor, of er babynieuws is!

Hier zijn we inmiddels weer op de blauwe wolk geklommen :-) . Joris reageert hartstikke goed op de antibiotica en hij doet het enorm goed. Hij komt 's nachts voor 1 voeding en dus zijn we redelijk uitgerust. Het is een rustig kindje en dat is heerlijk. Ik begin ook goed te herstellen, ben vandaag voor het eerst weer aangekleed (ha! Lekker weer eens géén zwangerschapskleren!!). Moet nog wel wat kilo's kwijt (een stuk of 13 gok ik zo), maar ik kan sommige kleding gewoon lekker weer aan en dat is heerlijk.

Kraam blijft nog tot zaterdag en ik word heerlijk verwend. Ze komt van 11 uur tot 17 uur omdat wij 's middags natuurlijk Thomas nog hebben en dat is ideaal. Ze kookt ook nog voor ons en helpt met Thomas. Kraamvisite begint langzaam op gang te komen en dat is ook gezellig (gelukkig doseert het zich hier allemaal prima!). Joris zat gister alweer boven zijn geboortegewicht en dat is ook fijn. Vandaag komen ze voor de hielprik (zielig!) en gehoortest.

Nou, veel sterkte voor degenen die nog moeten bevallen. Ik wacht het babynieuws met spanning af! En ik ben ook nieuwsgierig naar degenen die al bevallen zijn, hoe het daar allemaal gaat.

Geplaatst

Hoi Meisjes,

ff ikberichtje (ik houd het wel bij en leef mee met lief en leed, maar tis ff teveel): gister weer rotbericht van schoonouders (weten jullie nog, vervolg op de soap rond het 50-jarig huwelijk), vervelend financieel nieuws en bij manlief is er wat mis gegaan met opdracht waardoor hij bijna niet thuis is en van t weekend ook moet werken. ondertussen verdeel ik mijn aandacht zo goed mogelijk tussen de beide dochters (j vindt t toch allemaal best moeilijk om mamma nu te moeten delen), en man in stress) en houdt de kraamvisite zich gedeisd (wsch omdat ze denken: ze wil rust), is de kraamzorg vandaag voor t laatst geweest en sta ik er dus nu alleen voor. verlaatte kraamtranen kwamen gister en ook vandaag voel ik me niet zo happy: ben behoorlijk op en heb behoefte aan grote dikke knuffels en steun voor mij (die manlief dus vanwege werkstress even niet kan bieden). waaaaaaaaaaaaaaaaaa!

nou, t komt ongetwijfeld weer goed, maar nu zit ik er ff flink doorheen.

Geplaatst

:positive energie:Yolaaaa: KNUFFEL

da's niet niks meid, desondanks gefeliciteerd met je kleine!

(tussen voedingen, krampjes en luier verschonen door - onwijs druk maar leuk, en ben eindelijk een beetje bijgelezen)

Geplaatst

Jeetje Itsus, dat is toch heel wat en dus spannend tot je ze morgen aan de telefoon hebt gehad.

Esk fijn dat het beter gaat met Joris.

Yola, vanuit hier ook een dikke knuffel en sterkte joh.

Vandaag weer bij gyno geweest, mn ventje heeft het nog steeds goed naar zn zin en maakt geen aanstalte om zich te laten zien.

mocht ik meer last krijgen van kortademigheid gaan ze we verder kijken maar nu is het nog gewoon afwachten.

Mn cardioloog wil het liefst niet langer wachten dan 41 weken en daar kan ik me wel in vinden.

En Moos.....

Geplaatst

Itsus, zzo dat is schrikken. Op zich wel goed dat het nu ter sprake is gekomen. Je zou niet willen dat je door je bevalling ineens een stoma moet.

Tja snap dat je op internet gaat lezen, maar ja....daar staan ook minder fijne verhalen vrees ik. Morgen eind van de dag dus bericht, spannend

Dikke knuffel!!

@Moos, dank je wel. Fotografie is mijn hobby, ben ook bezig met site om als freelancer aan de slag te gaan.

Je houdt ons wel in spanning hoor, voel je al wat?

@Yola, jeetje zit niet mee nee.

Knuffel!!

@Esk, fijn dat Joris het goed doet. Niet leuk als hij zo jong al AB moet hebben, maar ja gelukkig werkt het wel.

Geplaatst

Hoe is het bij de anderen?

Hier met L op zich goed, ze is heel lief en tevreden. Alleen nog niet op dr geb gewicht, vandaag bij ha geweest en ze mag absoluut niet afvallen. Ik voed heel rustig en leg haar vaker aan. Morgenochtend weer wegen.

Zelf heb ik een ontsteking in mijn wang erg fijn NOT, dus ook aan de AB. Hoop niet dat het de bv erg beinvloed.

Nou ik ga plat.

tot snel

Geplaatst

Ik lees elke x wel mee (vooral 's nachts tijdens het voeden) maar van schrijven komt maar weinig...

Mik > ben benieuwd of ze aangekomen is vandaag! Je mag ook nog niet naar buiten met haar dan, of wel? En zelf aan een kuur, dat is balen!

Itsus > dat is spannend!! Mr je bent nu 39weken toch? Als ze dan toch keizersnede beslissen, zal het ook wel opschieten waarschijnlijk toch? Of wachten ze dan wel af tot je bevalling natuurlijk begint?

Mientje > ben even kwijt wanneer jij uitgerekend bent! Mr om te weten dat je bij 41 weken sowieso bevalt is wel lekker, stukje onzekerheid minder!

Yola > wat balen allemaal!! Nu je juist even lekker wil genieten van je gezin! Je schoonouders wonen verder weg toch..?? Heb je wel lieve vriendinnen in de buurt wonen?? Die miss kunnen helpen en een echte knuffel kunnen geven ;)

Esk > fijn dat J.oris mee mocht naar huis! Gaat het nu beter? En kun je een beetje genieten van je jongens??

Hier gaat het op zich wel lekker. L.evi is alleen erg vaak wakker, volgens cb mag hij een uurtje of 2 / 3 wakker zijn naast de voedingen. Hij is veeeeel vaker wakker en dan ook erg huilerig. Beste oplossing is 'm in de wagen leggen en gaan lopen! Dan slaapt ie zelfs door z'n voedingen heen! Woon alleen een stukje van de winkels/vriendinnen, dus is voor mij ook een goede training. Ga 'k met de bus terug of m'n man haalt me op als hij net uit z'n werk komt. Ben wel gestopt met bv, hij deed er 's nachts zo'n 90min over (van wakker worden tot weer slapen) en dan kwam ie een uur later weer. Heb nu een goede kolf gekocht, en ik kolf nu een x of 6 per dag af. Hij krijgt dat dan vervolgens in een fles en ik vind het geweldig! Hij drinkt helemaal niet meer aan de borst, vraag me af of ik dat ga missen. Tot nu toe nog niet! Vorige week op aanraden van het cb gestart met de fles en van 't weekend heerlijk een nacht geslapen :) (tussendoor wel even 1x snel afkolven, anders komt t niet goed) En ook de speen is hier binnengedrongen, geweldig!

Zitten jullie al een beetje in de kraamvisite? Hier was het vanaf de 2e week drukker, vind het wel gezellig :) probeer het wel een beetje goed te plannen zodat L.evi nog een beetje in z'n ritme blijft (voor zover er een ritme is) En er ook al op uit geweest met de kleine om te showen? En herstellen jullie ook goed?

En voor degenen die nog niet bevallen zijn... hoop dat het opschiet! volgens mij moet iedereen nu binnen 2 tot 3 weken haar kleine in der armen hebben toch?? Hopelijk nog wat eerder!!! Succes :)

Geplaatst

He meiden...wat een actie hier!

Hier nog rustig....hoop wel dat dat niet meer heel erg lang duurt. Moet nu wel erg vaak 's nachts naar de wc enz. Gisteren de stad in geweest.....veel gelopen en dan het gevoel dat ze er zo uit kan vallen. Haha weet dat dat niet gebeurt, maar zo voelt het zo af en toe wel. Vandaag maar een rustig dagje...beetje in de tuin.

Mientje, fijn dat alles goed was bij de gyn! Op zich wel een fijn idee dat je niet langer hoeft dan 41 wkn.

Itsus...ben erg benieuwd naar wat de gyn zegt vandaag. Wel spannend!!

Yola, hoe is het vandaag? Dikke knuffel!!!

Esk, weer stevig bovenop die blauwe wolk...fijn! Hoe ging het met de huilprik....zo zielig vind ik dat....net geboren en dan ook al een prik. Maar ja...

Nanoes...al weer een maand mama!!

Mik, hoe staat het met het gewicht? Ik neem aan dat ab mag....zal niet heel goed zijn....maar anders geven ze het toch niet?

Rosaly, klinkt heerlijk! Aan de wandel....

Ooooo!!! Ik wil ook!!!

Ik ga maar eens bezig....wie weet....

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Joris ligt hier lekker naast me op de arm, manlief is even wat inkopen doen, Thomas is op het kdv en ik heb nog net 1 handje vrij om even hier wat te schrijven :-).

Yola, wat rot dat het even niet zo lekker gaat, hoop dat het snel beter wordt!

Moos, hoop dat je snel mag bevallen (maar dat geld natuurlijk ook voor de rest die nog moet).

Itsus, keizersnede is niet ideaal, maar inderdaad zijn dat soort medische problemen na de zwangerschap ook verre van fijn, dus ik kan me voorstellen dat je er om gaat vragen.

Mientje, fijn dat ze tot max. 41 weken wachten... dan heb je ook lang genoeg gewacht.

Mik, hoop dat ze snel op haar geboortegewicht zit, scheelt weer zorgen.

Rosaly, je hebt gewoon wakkere kindjes en dat is reuze vermoeiend, hopelijk gaan de nachten nu snel beter met de fles. Kraam visite komt hier langzaam op gang. We kiezen hier altijd voor rust, dus plannen heel goed. Vorige keer is het ook prima verlopen, verwacht nu ook geen problemen.

Vandaag gaat de kinderarts bellen over het kweekje dat ze genomen hebben van Joris, hopelijk goed nieuws. Dat verwacht ik wel eerlijk gezegd. Zojuist ook een afspraak gemaakt met het cb, die komen maandag langs. En dan gaat ons gewone leventje langzaamaan weer komen. Heb het komende maanden wel druk met Joris en Thomas, maar ben ook lekker thuis tot januari.

Oh, visite, doei!

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt... tja, als je het niet gemeld had, dan had je achteraf met de (eventuele) gebakken peren gezeten. Je kan vantevoren natuurlijk niet zeggen dat je géén knip nodig hebt of uitscheurt. Ik kan je wel melden dat dit erger klinkt dan dat het is. Ik heb bij vorige bevalling een sub-totaalruptuur gehad en dat vond ik eerlijk gezegd best meevallen (achteraf gezien). Maar ik heb wel een tijdlang last gehad van pijn en bloedverlies tijdens de grote boodschap en dat is niet prettig (omdat daar natuurlijk de kringspier gehecht moest worden). Deze keer heb ik weer een knip gehad (tja...) en nu voelt het al stukken beter als de vorige keer.

Opzien tegen de bevalling is heel normaal. Ik zag er ook tegenop en ik denk de meeste vrouwen wel. Het is gewoon even afzien, maar als je dat accepteert, dan zal het best meevallen. Gelukkig zal je merken dat als je er eenmaal aan begonnen bent, je er gewoon doorheen moet en dan zal je lijf je ook helpen door zelf pijnstilling aan te maken en ook door je een beetje "afwezig" te laten zijn (tenminste, zo is het bij mij). Het beste is je eraan overgeven. Een keizersnede heb ik (gelukkig) geen ervaring mee. Ik vond het met Thomas ook heel eng, want je weet ook niet wat je kan verwachten en dat is gewoon niet prettig. Ik hoop dat je in ieder geval ook snel uitsluitsel hebt van de gyn, dan weet je ook waar je je op in moet stellen.

Geplaatst

O ja, nou weet ik het weer... sorry dat me dat even ontschoten was, ik lijk nu nog warriger dan tijdens m'n zwangerschap. Zullen de hormonen wel zijn. Een kind verliezen tijdens of na de bevalling lijkt me vreselijk, maar ondanks dat je het nu 4 x hebt meegemaakt lijkt het me nog steeds een zeer zeldzame voorkomendheid. Uiteindelijk zal je kindje er toch uitmoeten, want in je baarmoeder gaat het op een gegeven moment natuurlijk ook niet meer. Ik was juist heel erg bang om te lang te moeten doorlopen (dat heb je vast ergens gelezen) omdat voor mijn gevoel de risico's op problemen tijdens de bevalling na die 41e week toenemen. Die onrust was voor mijn gyn bij Thomas de reden om in te grijpen door een inleiding te doen bij 41 weken en 1 dag. Dit keer is de kleine vanzelf gekomen en dit keer heb ik ook aangegeven dat ik graag goed in de gaten gehouden wilde worden omdat tijdens de bevalling van Thomas de hartslag van Thomas lager werd (daarom werd het toendertijd een vacuumverlossing). Dit keer zakte de hartslag van Joris ook tijdens de bevalling en daarom kwam de gyn erbij en kreeg ik wee-opwekkers. Ondanks dat Joris nu toch een infectie heeft opgelopen aan z'n navel (wat erg zeldzaam is) in het ziekenhuis, zou ik nergens anders willen bevallen dan in het ziekenhuis, waar men direct kan ingrijpen als er problemen dreigen.

Misschien kan je met je verloskundige of gyn bespreken wat er gaat gebeuren als er zich bepaalde situaties voordoen als je wél vaginaal gaat bevallen, zoals een lagere hartslag. Ik kan je verzekeren dat zowel verloskundigen als gyn dit heel serieus nemen tijdens een bevalling. Men grijpt echt direct in (ik heb het nu 2 x meegemaakt). Dat is misschien ook niet altijd even prettig, maar geeft wel direct rust. Zeker als je dit vantevoren besproken hebt met je vlos of gyn. Ik heb dit bijvoorbeeld uitgebreid doorgesproken met zowel vlos als gyn omdat dit mij rust gaf. En toen ik dus niet voldoende pers-weeen had, heeft de vlos ook direct de gyn geroepen en is er tijdig ingegrepen.

Nou ja, ik kan je onrust zeker niet wegnemen, ik heb het zelf ook ervaren, maar probeer het een beetje los te laten. Je kan niet meer doen dan je voor je gevoel goed voor te bereiden. En in geval van een keizersnede ben je misschien ook zekerder, kindjes worden dan toch ook snel geboren waardoor ingrijpen tijdens de bevalling niet echt meer nodig is. Misschien geeft je dat extra vertrouwen? Als het dan toch moet, dan kan je er maar beter de voordelen van zoeken, nietwaar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden