Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Itsus, balen van de keizersnede, maar misschien wel beter want ná de bevalling heb je ook een boel energie nodig en als je je dan niet lekker voelt door vervelende complicaties, dan is dat ook niet fijn. En uiteindelijk gaat het om jouw gezondheid en die van de kleine. Ben benieuwd wanneer DE dag dan is, want je bent al aardig aan je uitgerekende datum.

Geplaatst

Moos, gefeliciteerd met je kleine dame:icon_flower:! Is het helemaal vanzelf op gang gekomen? hoe was het? ik ben benieuwd naar je verhaal!

Genieten en rust lekker uit!

Geplaatst

@Itsus: ow ow wat een rotbericht. Ik snap wel dat ze het risico voor een stoma niet willen nemen, dan maar liever een ks! Maar toch heel vervelend als je bevalling je zo uit handen wordt genomen. Je moet je weer helemaal opnieuw op alles instellen. Aan de andere kant geeft het je misschien ook wel wat rust vanwege de ervaringen in je omgeving? Je kindje staat dan onder de grootste controle...

Sterkte!

Geplaatst
Ben net gebeld door de gyn, het wordt toch een keizersnede :-( Ze willen niet dat ik onnodig risico loop.

Om 12 uur moet ik in het zh zijn om een datum te prikken en even bij de anethesist langs.

O wat een domper zeg.

Op zich wel goed dat het ter sprake is gekomen en je zo een hoop ellende bespaard is gebleven..

Wanneer gaat het gebeuren?

Hier de kleine meid vandaag 2 weken en geslaagd voor de gehoortest. :-)

Geplaatst

Gefeliciteerd Itsus!!!:happydance::clap2::icon_flower: Wat een bijzondere gebeurtenis of niet, ineens uit je buik hup op je buik haha! Helemaal compleet en levend..

Je maakt ons nieuwsgierig naar het verhaal! was het een ks of toch niet?

Doe maar rustig aan hoor!

Geplaatst

Itsus, van harte proficiat met je kereltje! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal, maar kom eerst lekker bij en geniet ervan. Het is zooooo leuk!

Geplaatst

Itsus gefeliciteerd met jullie zoon! geniet er maar lekker van.

In september is nu iedereen bevallen toch? Ellen van het oktober topic gaat ook vandaag/morgen bevallen. Haar vliezen zijn gebroken vanmorgen.

Geplaatst

De enige die nog niet bevallen is, voor zover ik weet, is Mientje, dus er is er nog 1 te gaan... Lijstje even bijgewerkt!

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing. Op 14 september is L.otus geboren!

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing . Op 31 augustus is L.evi geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje. Op 9 september is L.izze geboren!

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede. Op 2 september is O.tis geboren!

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing, Op 17 september is Joris geboren!

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje, op 23 september is A.nne geboren

28-09-2011 - mientje -37 - 1e kindje, een jongen

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen, op 24 september is S.venn geboren

Geplaatst

@ Itsus: Gefeliciteerd met je zoontje S.venn! Heb je een keizersnee gehad en lig je 3 dagen in het ziekenhuis? Geniet van je mooie wondertje.

Geplaatst

Moos, van harte gefeliciteerd met Anne.

Itsus, gefeliciteerd met Svenn.

Hopelijk kun je nu lekker genieten van je ventje.

Inderdaad ben ik nog de enige die moet bevallen, ben benieuwd wanneer mijn ventje zich aanbieden zal.

Fijne avond nog allemaal

Geplaatst

Mientje, nog 2 dagen voor je uitgerekende datum! Spannend!

Voel je al wat rommelen of is alles nog rustig? Heb je een beetje achtervang kunnen regelen voor na de geboorte?

Ik heb gister mijn vuurdoop gehad: mijn partner is aan t werk gegaan toen m'n oudste op bed lag rond 13.30. Daarna stond ik er tot 21.00 alleen voor!

Nou, het was wel even spitsuur hoor, om vier uur. J. werd wakker, die moest ik aankleden en L was ook wakker en had erg last van krampjes (huilen). Dus ik heb J. aangekleed, toen L. verschoond en gevoed op het grote bed, terwijl ik J. een boekje voorlas. Daarna hebben we samen op de bank naar de dansende muisjes gekeken (een dvd van het Royal Ballet dat verhaaltjes van Beatrix Potter danst in muizen/eekhoorn/konijn/kikker/varkentjes kostuums en meer, vindt ze erg grappig), heb ik eten opgewarmd (gelukkig hadden we nog wat over en hoefde ik niet te koken) met L. in de draagzak en een pink in haar mondje, daarna J. naar haar bedje met nog steeds L. in de draagzak. éénhandig luier verschonen dus en met links tandenpoetsen (mijn rechterpink zat nog steeds vastgezogen in L. haar mondje). Met z'n drietjes een verhaaltje gelezen, J. in bed getild en daarna lichtelijk uitgeput op de bank so you think you can dance zitten kijken....

Het is dus mogelijk en er hoeven geen rampen te gebeuren! Dat geeft wel wat vertrouwen voor de toekomst... al heb ik toch echt 100 x liever dat mijn mannetje er bij is tijdens het namiddagse en avondlijke spitsuur!

Geplaatst

Herkenbaar! Ik heb mijn vuurdoop afgelopen vrijdag al gehad. Manlief moest naar de diploma-uitreiking van zijn broer en de kraam was natuurlijk net rond etenstijd weg. Maar alles is goed gegaan. Wij geven Joris een speentje, dat scheelt natuurlijk weer een pink :-) , maar als je bv geeft, kan dat natuurlijk niet. Da's in het begin inderdaad lastig. Deze week ben ik morgenmiddag en donderdagmiddag alleen met beide kinderen, maar als het weer zo goed is, dan gaan we lekker wandelen. Thomas is nu naar het kdv en Joris ligt nog te slapen. Over een kwartiertje ga ik hem voeden en dan gaan we ook maar 's de buitenlucht opzoeken. Ik wil even kijken of ik al naar het winkelcentrum kan (20 minuten lopen) of dat ik het bij een rondje in de buurt moet houden...

Geplaatst

Inderdaad is het nog 2 dagen afwachten, volgens mij is hij ook nog niet helemaal ingedaald, ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren.

Voel de kleine ook nog steeds onwijs trappen vooral als ik op mijn linkerzij probeer te gaan liggen.

En dan lees ik ondertussen al dat er zelfs al 2 bevallen zijn van oktober!

Leuk trouwens zoals jullie die vuurdoop omschrijven, zie het helemaal voor me.

Wanneer de kraamhulp bij mij naar huis gaat komen inderdaad de hulptroepen, lijkt me wel ideaal hoor.

Geplaatst

Hoi meiden.....allereerst heel erg bedankt voor de felicitaties!!!

Itsus, van harte gefeliciteerd met jou zoon...lekker aan het genieten? Wanneer mag je naar huis?

Mientje, spannend! De laatste loodjes. Hoe voel je je? De 28e ben je uitgeteld toch?

Hier weer een beetje bijgekomen van de "achtbaan".....ik zal het verhaal kort houden. De 22e begonnen de weeen...liep allemaal heel vlot. Heel snel voldoende ontsluiting...maar toen.... Ze daalde niet in, na een uur persen met de ambu naar het ziekenhuis, daar echo enz. Bleek dat ze verkeerd lag. Een sterrenkindje. Weeen versterkers gekregen en gelukkig een morfine pompje. Na weer een anderhalf uur persen nog geen beweging....dus een spoedkeizersnede. Na de ruggenprik gelukkig geen pijn meer een een half uurtje later was ze geboren...

Daarna in het ziekenhuis bijgekomen en gisteren mochten we naar huis...heerlijk!!!

Nu lekker aan het genieten....net voeding gegeven en ze ligt lekker te slapen. En dat ga ik nu ook maar eens weer doen.....

groetjes!!!

Geplaatst

Heftig, Moos, maar gelukkig alles goedgekomen. Jeetje, ik vond een uur persen al pittig, laat staan die twee-en-een-half die jij hebt gedaan! En dan nog in de ambulance... maar goed, ze is er! Geniet er maar lekker van, ze zijn maar zo kort klein (en dat is echt waar...).

Geplaatst

Wow Moos, pittig joh, 2,5 u persen! Dan ben je echt wel uitgeput zeg! Daar kom ik dan aan met mijn 20 min...

Jammer dat t toch een ks werd, ondanks dat de ontsluiting zo vlot verliep. Nou, lekker bijkomen nu!

Geplaatst

Dag dames,

Rustig hier, iedereen druk met de baby (en Mientje nog steeds aan het wachten?)?

Even een paar fotootjes van Joris:

[ATTACH=CONFIG]2371[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2372[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2373[/ATTACH]

Geplaatst
Itsus gefeliciteerd met jullie zoon! geniet er maar lekker van.

In september is nu iedereen bevallen toch? Ellen van het oktober topic gaat ook vandaag/morgen bevallen. Haar vliezen zijn gebroken vanmorgen.

Mientje, zie nu pas dat ik jou nog even over het hoofd gezien had. Succes met de laatste loodjes. Hopelijk laat de kleine niet te lang op zich wachten.

Geplaatst

@doortje, geeft niet hoor maar wel bedankt voor het succes.

@esk, wat een heerlijk ventje, hij ligt vooral bij de derde foto er ook zo relaxed bij.

Ben gisteren weer bij gyno geweest, alles is goed voldoende vruchtwater en volop in beweging.

Nu maar weer effe aan het poetsen, gaat allemaal gewoon door.

Ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

Ha Mientje, zie nu pas dat je in Den Bosch woont. Ik woon daar vlakbij, Nieuwkuijk. Grappig. Ga je in het (nieuwe) ziekenhuis bevallen? Ben even kwijt of je thuis of ziekenhuisbevalling wil...

En lukt het poetsen nog?

Geplaatst

mientje...spannend

Fijn dat alles goed was bij de gyn.

Esk, wat een schatje!! Hij ligt er ook zo heerlijk bij.

Hier gaat alles goed...borstvoeding is aardig op gang. Ik zal binnenkort ook proberen om een foto te plaatsen. Eerst maar eens alle foto's bekijken....zijn er zoveel.

Je blijft foto's maken.

Hoe gaat het bij de rest? Aan het genieten??

Geplaatst
Dag dames,

Rustig hier, iedereen druk met de baby (en Mientje nog steeds aan het wachten?)?

Even een paar fotootjes van Joris:

[ATTACH=CONFIG]2371[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2372[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2373[/ATTACH]

Wat een schatje!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden