Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben benieuwd of me een TP in eigen cyclus kunnen doen? ik heb nog helemaal geen ervaring met eskimootjes tp..

maar moet nog even wachten tot bij het gesprek...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, wat een heerlijk weer vandaag... straks maar een lekkere wandeling maken met de hond :)

Mijnbaby, ik heb wel ervaring met cryo-tp, maar niet in eigen cyclus. Had je hier ook niet een topic over geopend? Kan me vaag herinneren dat ik daarin geantwoord heb ;)

Schiet alweer lekker op, lees dat je 17 feb. een afspraak hebt staan, spannend hoor.

Tja en waarom hebben wij voor DD gekozen? Zal proberen het kort te houden. We waren er sowieso uit om niet verder te gaan in het ziekenhuis waar we nu zitten, zijn we helemaal klaar mee.

Uiteindelijk kwamen we terecht bij het Vu en DD en hebben we gekozen voor DD, omdat je daar een behandeling op maat krijgt, alles wordt ingevroren, betere technieken enz. Het heeft wel even geduurd hoor, voordat we zeker wisten dat het DD zou gaan worden.

Wij willen nog 1 poging wagen en we weten ook dat het kan, daarom willen we alles uitsluiten en voor ons gevoel voor de 'beste' optie gaan.

lfs

Geplaatst

Oh ja, vinden jullie het goed dat we alvast met een lijstje gaan starten? Vind ik zelf wel overzichtelijk, dus vul maar aan als je wilt ;)

Voortraject:

Sowiebo: 3 maart intake DD ( of eerder)

FM:

Punctie:

TP:

Zullen we voor een kort lijstje gaan? Dan blijft het duidelijk, want als je gaat testen, stap je toch over op het wachtbankje van......

Geplaatst

Hoi Meiden!

wat leuk dat er nog meer meiden mee kletsen!

zooo het weekend is alweer bijna voorbij wat gaat dat toch snel!

ik zet mezelf even bij het lijstje

Voortraject:

Kiet: 23 februari intake

FM:

Punctie:

TP:

Geplaatst

Voortraject

Sab: januari/februari: cyclus-prikken, screening en h.s.o

Sab: 3 maart intake

FM:

Punctie:

TP:

Sowiebo,ben gek op lijstjes hahaha.

ik hoor alleen maar goede dingen over DD, wonen jullie een beetje in de buurt? Of wordt het echt stukken rijden voor jullie?

Mijnbaby: tp in e.c van een cryo is echt heerlijk want je hebt in principe geen hormonen nodig. Alles is met 1 echo en ovulatietesten te doen. Wel afhankelijk van t zk, maar t hoeft dus niet met hormonen...

Kiet, werk je ft?

Ik ben morgen nog vrij, heb altijd een lang weekend, best lekker hoor :-)

Geplaatst

Sowiebo, ik weet alleen over de h.s.o. dat ze daar ook 'gewoon' icsi mee doen...Verder weet ik nog niet wat het is, meisje kon het me niet vertellen..Dus ik maak me er maar niet te druk meer om aangezien icsi gewoon nog een optie is blijkbaar...

Voor niks ongerust gemaakt dus ;-)

Geplaatst

Nou gelukkig maar Sab, dat is toch weer een hele geruststelling :)

Jaaa, het lijstje wordt aangevuld, heel erg fijn.... mooi in 1 opslag waar iedereen mee bezig is/gaat starten, zodat we elkaar succes kunnen wensen.

Wat betreft DD, we wonen er ( als het verkeer meezit) 3,5 uur rijden vandaan. Dat wordt dus een hele opgave... Zoals het nu staat, gaan we in de buurt een huisje huren en verblijven we daar 2 weken.

Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel... zover is het nog niet. Je kunt ook niet ver van tevoren boeken, want het gaat zoals het gaat!

En nu we het over het werk hebben, wat doen jullie eigenlijk? Ik werk 4 dgn in het onderwijs en heb ook iedere week lang weekend, joehoe!!! Heerlijk iedere vrijdag vrij!!!

Fijne avond...

Geplaatst

Jeetje das een eind rijden idd. Ach met zo'n huisje kun je het nuttige met het aangename verenigen. En in alles rust met elkaar alles ondergaan zeg maar. Best een goed idee, ook al zit je niet ver van huis hihi.

Ik werk 3 dagen op kantoor. Iets heel anders dan ik gestudeerd heb en hiervoor gedaan heb. Maar t bevalt me voor nu prima, geen werk meer mee naar huis, dus na 17 uur, knop om! Heeeeeeeeeeeeeerlijk haha. Soms denk ik wel van, ik moet wat anders gaan doen, meer uitdaging, maar zolang er nog een kinderwens is vind ik het zo prima.

Maandags en donderdags vrij. Straks helemaal omdat Carolijn naar school moet, snik snik....

Geplaatst

Ja, kleintjes worden altijd zooooo snel groot...Het zal straks inderdaad even wennen zijn, raar zijn en stil zijn in huis, maar aan de andere kant..... kun je wel al je rust nemen en heb je tijd om andere leuke dingen te ondernemen. En mijn ervaring is, dat kleutermoeders altijd heeeeel lang kunnen hangen bij het schoolhek, dus voor je het weet is het alweer tijd!!

Lekker hoor 4 dgn per week vrij, heerlijk!! NOg genoeg de tijd om uiteindelijk iets anders te gaan doen/zoeken.

En het feit dat je om 17 uur ook echt klaar bent, is natuurlijk ook erg fijn. Heb je dan alle tijd voor je gezinnetje :)

Oh, ik heb inmiddels zo'n zin om weer te starten :) Ga nu even met een heerlijk wijntje voor de buis, want straks komt BZV... erg leuk want een oud-huisgenootje zit erin.

Toch wel heel gek om haar na zo'n tijd ineens op de buis weer 'tegen te komen'.

Lfs

Geplaatst

Wij hadden vandaag een kinderfeestje van dochter van beste vriend van me man, en daarna nog ff richting me schoonouders druk druk.. maar wel heel leuk!

Ik voeg me toe 17 maart intake UMC....

@ sowiebo Je heb gelijk je kan het altijd proberen en meer invriezen is wel meer kans! Hopen dat het jullie een wonder zal schenken!

Geplaatst

Voortraject

Mijnbaby: 17 Feb intake voor een TP

FM:

Punctie:

TP:

Geplaatst

hoi hoi, ben je juf op het basisonderwijs Sowiebo? en welke groep heb je?

Rondhangen bij het hek, haha, nou ik moet zeggen dat ik al plannen heb om mijn dagen in te gaan vullen dus ik zal er niet veel langer staan dan nodig ;-)

Mijnbaby, ik hoop dat het kan in t UMC, voelt zo lekker in ec.

Straks even naar de makro en naar ikea, lekker ff shoppen hihi.

Sowiebo, wie is jouw oudhuisgenootje dan? Ik kijk elke week haha.

Geplaatst

@ Sab ik werk 2,5 dag ik heb ook altijd lang weekend met vrijdag erbij maarja dat is alweer voorbij haha. dus vandaag maar weer aan de slag!

ik werk ook op kantoor en ik heb precies het zelfde dat ik om 17.00 denk knop om en lekker naar huis!

Geplaatst

Lieve lieve meiden, ik mag mijn ivf-afspraken af gaan zeggen. Van het weekend had ik een positieve test, ik ben zwanger, wowww. Jullie snappen wel dat ik totaal flabbergasted was, volgen mij wilde de zaadjes van manlief en mijn ei niet in een petrischaaltje belanden ;). Ik hoop dat alles goed blijft gaan, en dat ik kan genieten, nu is het nog erg onwerkelijk. Ik zit met 1001 vragen in mijn hoofd. Vanmiddag of morgen komt de test met indicator, ben erg benieuwd

Geplaatst

WOOWW Wat super!!

GEFELICITEEERD! wat heerlijk dat je geen IVF hoeft!

mag ik vragen wat de reden was dat je voor IVF moest?

Geplaatst

Mijn AMH waarde laag en mijn FSH waarde hoog, dus richting de overgang aan het gaan. En mijn eireserve was aan het opraken. Ze wisten niet hoe lang het duurde, vandaar de IVF.

Geplaatst

icon1.png

Jaaaaah, ik mag het lijstje aanpassen... want dankzij Testr ( Miki) kunnen we 21 januari a.s. al terecht, joehoe!!!! Dat betekent gewoon 1,5 maand eerder en dus, als alles er goed uitziet, eind februari starten. Oh meiden, ben helemaal blij!!! :):)

Voortraject

Sowiebo: 21 januari intake DD

FM:

Punctie:

TP:

Geplaatst

Nietje, geweldig, fijn dat alles je bespaard blijft! Gefeliciteerd hoor! Geniet ervan enne, snel je naam van t lijstje halen haha.

Sowiebo, wat heerlijk voor je, sneu voor Miki, maar ja tis ff niet anders.

Goed hoor, nou dan wordt t groepje ineens weer klein ;-)

Geplaatst

Huh? Sh*t, helemaal overheen gelezen....

Nietje, lieve meid, wat een ontzettend goed nieuws!!! Gefeliciteerd, geniet van je zwangerschap. Weet je al wanneer je de 1e echo hebt?

Wow, wat een wonder zeg, helemaal super!!

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal

Nietje, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Na een aantal keer de IVF behandelingen af te moeten zeggen wegens ziekte mag ik nu Eindelijk beginnen!

Afgelopen week mijn schema ontvangen en 21 febr gaat de eerste spuit erin!

Ben nu al nerveus, echt heel spannend het is de eerste keer voor mij en weet totaal niet wat ik kan verwachten van mijn lijf Heb er natuurlijk wel over gelezen maar nu moeten we het allemaal gaan doen!

Ik wil iedereen heel veel succes wensen!

Geplaatst

WElkom Eve en eindelijk is het begin in zicht, nu niet ziek worden hè ;)

Misschien wil je het lijstje aanvullen?

Spannend hoor, ik wens jou ook veel succes.

Geplaatst

@ Sab ja zal wel fijn zijn als ik het in ec kan doen in het UMC Utrecht.... zo niet is is het ook geen ramp....

lekker gewinkeld? nog veel gekocht? ik had laatst super leuk bestek voor ons kleine gehaald bij e ikea echt cute!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden