Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is er veel geschreven!

Clauw heel veel succes morgen Spannend ik weet niet wat normaal is ik had er toen 35!! en uiteindelijk 7 eitjes en 1 bevrucht en dat is mijn mooie lieve knappe dochter!

ik pas even het lijstje aan

Voortraject

Sab: januari/februari: cyclus-prikken, screening en h.s.o

Mijnbaby: 17 feb/11.30 Intake TP eskimootje

Kiet: 25 februari intake

Sab: 3 maart intake

Hildever: februari starten met de pil.

Eve: 21 feb start decapeptyl

Poezebeest: 21 februari start decapeptyl, 9 maart start gonal-f

Sowiebo: cd3 beginnen met Puregon en Menopur

FM:

Eve: 16 mrt 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e fm

Punctie:

Clauw; 9 februari

TP:

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey hoi meiden!

Welkom alle nieuwe mensen!!!

Spannend, Clauw. Kan me voorstellen dat je gespannen bent. Ik vind het altijd zo lastig om te zeggen hoe het is. Voor iedereen is het zo anders! Ik heb me er de vorige keer ook zo op voorbereid van: ik laat het maar over me heen komen. Het hoort er bij. Dit moet ik er voor over hebben om eventueel zwanger te raken. Het duurt maar even. En een bevalling duurt langer en zal wrs. pijnlijker zijn...

Ik vond het in principe meevallen. Helemaal pijnvrij was het niet. Ik kreeg ook medicatie waar je licht duizelig van werd. Er was bij mij 1 eiblaasje waar ze moeilijk bij konden. Toen heeft de verpleegkundige op mijn buik gehangen zodat de arts het aan kon prikken.... Dat was eigenlijk even het vervelendste moment.... Maar ja, hoe lang duurt dat nou? Nog geen halve minuut... als het al zo lang geduurd heeft. Verder had ik de pech dat ze bij mij ergens van binnen een adertje raakten. Dat is verder niet ernstig, maar dat bloedde nogal, dus hadden ze me vanonderen eerst helemaal volgestopt met een soort verbandgaas. En dat was niet zo relaxed liggen in de bijkomkamer, omdat dat tegen de beurse plekken in de buik drukte... Maar goed, toen dat er even later weer uit was was het weer prima. Het is niet zo dat ik het als iets vreselijks heb ervaren. Ik zie ook niet op tegen een volgende punctie. En dat raken van zo'n adertje is een uitzondering. Heb het zo verder eigenlijk ook niet vaker gelezen.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel follikels ze hebben aangeprikt. Weet alleen dat er 6 eitjes bij mij waren gevonden en dat ze 1 cyste hadden aangeprikt. Voor deze poging moet ik meer Gonal F gaan spuiten. Dit omdat ik ondertussen ook weer 3 jaar ouder ben, en dit jaar al weer 40 wordt. Dusssssssssss..... Maar mijn advies... maak je er niet te naar over, want dat verandert er niets aan. Het hoort erbij. Laat het gewoon over je heenkomen.... Ik realiseer me wel dat dat makkelijk praten is hoor!

Verder ben ik het effe allemaal kwijt dames... Sorry, er is ook zoveel geschreven!

Hier is de ongesteldheid er duidelijk aan het aankomen: lekkere trek, groeiende borsten.... Nou ja, hopelijk is het voorlopig de laatste echte menstratie! Weet ik straks eindelijk wat meer over wanneer ik mag/moet gaan prikken en wanneer de eerste echo is....

En wat begindatum betreft... ik vind dat altijd zo lastig. Wanneer begin je nou echt? Is dat de intake, is dat wanneer je met de pil begint, is het als de eerste spuit er in gaat, is het bij de 1e echo.... Ach... eigenlijk begint het al als de knoop doorgehakt is en ziekenhuis gebeld is... toch?

Sab, sterkte vandaag!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje van mij! Van het weekend ga ik als ik ongi word starten met de deca en gonal! Spannend weer hoor allemaal, maar we zijn er klaar voor kom maar op!! Iedereen die gaat starten succes en we houden mekaar op de hoogte

liefs

Geplaatst

Ik heb mezelf er ook bijgezet!

Voortraject

Sab: januari/februari: cyclus-prikken, screening en h.s.o

Mijnbaby: 17 feb/11.30 Intake TP eskimootje

Kiet: 25 februari intake

Sab: 3 maart intake

Hildever: februari starten met de pil.

Eve: 21 feb start decapeptyl

Poezebeest: 21 februari start decapeptyl, 9 maart start gonal-f

Sowiebo: cd3 beginnen met Puregon en Menopur

Chan88: bezig met de pil. 17 feb start Deca, 28 feb startecho

FM:

Eve: 16 mrt 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e fm

Punctie:

Clauw; 9 februari

TP:

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik lees al vanaf het begin met jullie mee maar durfde niet mee te schrijven omdat ik niet weet wanneer we precies weer van start mogen.

Vanmorgen heeft de Gyn mij gebeld en heb haar dit gevraagd.En als ik haar goed begreep is de kans heel groot dat ik gelijk mag starten zodra ik ongesteld word!!

Dit lag er vanaf of ik nog bloed verlies had en of alles schoon was.Nou ik heb geen bloed meer en de echo na de miskraam was goed.

Geloof dat ik de 16de een gesprek had met de Gyn over de laatste icsi poging.En hoeveel we er terug laten plaatsen.

Zit nu op week 3 na de miskraam.Dus laat de menstruatie nog maar even 2 weken wachten!

Vanmorgen voor de derde keer mijn hcg laten prikken.Benieuwd wat de uitslag daar van is.2 weken na de miskraam was deze al 14.

Hoop zo dat ze me geen valse hoop hebben gegeven!Dus met een beetje mazzel mag ik eind februari ook van start gaan!!!

Er zitten een aantal meiden bij in deze topic die al aardig wat ellende mee hebben gemaakt met het verlies van jullie kindje/kindjes.

Ik hoop zo onwijs dat dit keer het geluk met jullie is!!!!Er is zoveel gebeurd op naar een lichtpuntje!!

De overige meiden wens ik overigens ook heel veel succes!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey dames,

Clauw ik doe het zonder verdoving omdat ik maar 1 eitje heb maar voor iedereen is het anders ik heb niet veel last van de puchtie ik denk wel dat je wel onstpannen moet zijn ik wens je heel veel succes en op naar een mooi bevruchting.

Bianca welkom wat is het zwaar zeg er zijn hier helaas veel mensen die hun kindje/kindjes zijn verloren

En we gaan nu hopen op een goeie zwangerschap een goed 2011.

Mierrie we gaan als het goed is gelijk op succes.

En alle andere meiden ook heel veel succes.

Liefs Jessica

Geplaatst

Joepie, Bianca is in the house :):):) Gaan we weer 'gelijk' op en nu sluiten we het goed af oké?

Hier nog geen ongi te bekennen grrrrrr......

BTW, ik testte gisteren puur om te kijken of het hcg uit mijn lijf is, NIET voor een evt. zwangerschap. Want dat is bij ons onmogelijk, ook die kleine kans is er niet...

Nieuwe meiden, welkom!!!

Claus, de puncties zijn mij ook allen meegevallen. Je voelt het wel, maar het is echt goed te doen. Helaas is dit geen garantie voor jou, je zult het echt over je heen moeten laten komen.

Maar dat het spannend is, kan ik me zooooo goed voorstellen. Mijn 1e keer was ik ook op van de zenuwen, maar nogmaals goed te doen!!

Heb zelfs een punctie gehad waarbij ze dwars door mijn baarmoeder moesten steken, omdat mijn eierstok dwars was en erachter lag. Ff tanden op elkaar en het ging zo snel, voordat ik 'au' kon zeggen, was die naald er al doorheen.

Ik duim voor je, succes en op naar een mooie oogst. Ennuh.... 7 follikels is een mooi aantal meid!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Even niet actief geweest en wat is er al een hoop besproken. Zal het zo even allemaal gaan lezen.

Bij deze wou ik jullie vertellen dat we gisteren een telefonische afspraak hebben gehad. Ze hebben 1 rietje ingevroren. Bij mijn ei punctie moet mijn man gereed staan voor nog een PESA i.v.m. het feit dat misschien de zaadje het niet hebben overleefd. We hebben ook een vervolg afspraak voor 28 februari.

De dokter zei: dan nemen we de laatste dingen door en dan kunnen we beginnen met de rollecoster.

Nu vraag ik me af wat zullen de laatste dingen zijn die ze met ons door gaan nemen. Zelf denk ik bloedprikken en prikinstructie. Heeft iemand een idee??

Had ik eigelijk even moeten vragen.. Maar door de zenuwen helemaal vergeten. ;-)

Geplaatst

Tjee Rican, dat is toch wel wat... maar alles voor het goede doel!!

Wat betreft die vervolgafspraak, ik denk dat ze dan ook het behandelschema willen doornemen. Dus welke hormonen ga je spuiten, hoeveel, wanneer je start enz.

Ook zal het traject nog wel even kort doorgenomen worden en krijg je waarschijnlijk ook de prikinstructie.

Als er nog aanvullende bloedonderzoeken nodig zijn, zullen deze ook nog gedaan worden.

Succes meid, voor jou komt het nu ook in zicht :)

Geplaatst

Hoi,

Even deze thread meegelezen en kom bekenden tegen van de afgelopen periode, die weer gaan starten... Een pittige tijd achter de rug en weer voldoende opgeladen om weer te starten. Van mijn kant zal ik nog niet in februari starten, ben net pas een week "schoon" verklaard. Al het restweefsel is gelukkig verdwenen. Maar emotioneel gezien nog druk aan het verwerken, dus februari laten wij lopen. Waarschijnlijk maart/april, met de hoop dat de endo rustiger wordt. Helaas toegenomen klachten na de zwangerschap, dus wil eerst weer wat rust in mijn lichaam voor ik deze weer vol overige hormonen stop.

Maar meiden ik lees deze maand met jullie mee en heel veel succes. Voor de meiden die nieuw starten of die ik nog niet ben tegengekomen, ook voor jullie heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Dublin,

Wat dapper van je om hier toch een berichtje te plaatsen, al klinkt het voor jou nog ver weg. Ik vind het fijn om te horen dat je eindelijk schoon verklaard bent, dat is supernieuws.

Meid, neem je tijd en neem alle rust die je nodig hebt. Er zit geen tijdslimiet aan vast, dus je hebt alle tijd om je op te laden, zodat je weer fit de volgende poging kunt starten.

En dan hoop ik dat 2011 voor jullie ook nog een wondertje in het verschiet heeft.

Lfs

Geplaatst

Hoi dames,

so wat een hoop berichten, het word hier gezellig hahha....

Clauw suc6 morgen!

Dublin welkom! hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.. :icon_flower:

Geplaatst

Hey dames.

Jeetje wat word hier veel geschreven.

Clauw succes 6 morgen op naar een mooie oogst.

Dublin jij heel veel sterkte en dat je met goeie moed weer kan beginnen .

En alles een plekje kan geven.

Alle andre meiden ook heel veel succes.

Ik zit nog netjes te wachten ik kan geen foto plaatsen van mijn portomonee grrr haha.

Liefs Jessica

Geplaatst

weet je dan mischien ook hoe ik heb van mijn tel op hyves krijg?

Ik heb ook een vet rokje haha en een super jurkje nog nieuw ook haha ik maak er een spot van.

Geplaatst

Jullie gaan echt hard hier, nog geen tijd gehad om alles bij te lezen. Ben daarnaast niet helemaal lekker dus bang dat er een griepje aankomt. Kan ik eigenlijk niet gebruiken, maar weinig aan te doen. Ik zal een dezer dagen proberen om uitgebreid te reageren.

Hier zijn alle medicijnen inmiddels binnen en de groentela ligt vol, wat een boel zeg! Ik kan over 1,5 week in ieder geval starten :-)

Geplaatst

Ja Clauw, ben ook nieuwsgierig hoe het je is vergaan!

Nou, ik ben helemaal verbaasd... Ik had verwacht zaterdag ongesteld te worden. En dat heeft bij mij altijd een beetje een aanloopperiode met eerst een dagje oud bruin bloed verlies, een dagje wat roze en dan komt ie vaak goed los... Vannacht had ik al wel wat buikpijn. Gelijk allemaal wazige dromen erbij dat ik weeën had (was weer bij mijn ex????(Ben al 9 jaar bij hem weg, gelukkig)) en ik was net een week of 9 zwanger... ?????) Vanmiddag had ik op een gegeven moment een zere rug. Maar ik had ook het bobike stoeltje met zo'n extra bevestigingsbeugel achter op mijn fiets staan prutsen. En de houdingen die ik daar bij aannam waren ook niet altijd even handig. Bovendien waaide het koud de garage in, had ik geen jas aan en een vrij kort shirtje.... Maar toen ik naar de wc ging bleek ik al wat bloed te verliezen. Ach, effe inlegkruisje, checken of het echt wel wat is....

Nou, eh, binnen 2 uur moest ik het echt wel vervangen... schrok er gewoon van. Maar eh, de 1e pil is nu dus al geslikt. Weer een grappig feitje: had nog een oud doosje pillen (vallen nog binnen de houdbaarheidsdatum hoor!) van een periode dat ik effe wilde doorslikken. Daar zat nog een strip in met 1 pil: woensdag... Hihihi, die heb ik vandaag genomen, morgen een nieuwe strip.

Groetjesssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden