Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claus? Al positieve geluiden bij jou?

Kan haast niet wachten.. Best grappig, ik volg je verhalen nu al 7mnd, en ben er nog steed niet op uitgekeken! ;)' Ik gun het jullie zo!

Irma: hoe staat het bij jullie? Voelt hij of zij zich al een beetje thuis? Zijn de pijntjes, misselijkheid ect. al meer voelbaar?

Marjolein en Esly: bedankt voor jullie lieve woorden. En ik lees graag de komende 3mnd jullie verhalen en ervaringen om ook deze maanden weer te overbruggen..

xxx

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel lieve Sanne! Ja, we "kennen" elkaar nu al weer 7 maanden en leef ook erg met jullie mee. Ik leef met iedereen erg mee en ik vind het ook fijn om door iedereen zo gesteund te worden maar op de een of andere manier voelen wij elkaar (ondanks het leeftijdsverschil) goed aan.

Bij mij alles nog hetzelfde. Ben super zenuwachtig. Ik voel van alles maar dat kan ook door de bolletjes Utrogestan komen of het zijn dingen die ik anders ook gevoeld zou hebben maar nu overal super op let. Ik zal "gewoon" moeten afwachten. Brrrr.

Dikke knuf Claus

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren voor het laatst de bolletjes Utrogestan gebruikt en vandaag een rare buikpijn. Geen ongi pijn maar een beetje zeurderig. Maak me daar wel zorgen over. Heb het idee dat het voortekenen zijn van een naderende ongi! Brrr. Hoe gek kun je jezelf maken zeg!

Liefs Claus

Geplaatst

@Claus; pfff.....je maakt het echt spannend meid. Het kan allemaal goedgaan he, hou nog ff vol! Wanneer mag je testen?

Geplaatst

@claus:Pfff altijd zo slopend die wacht weken! Duim voor jullie! Even een positieve vibe vanaf hier!!

Hier vandaag een aardige dag gehad,voelt best prettig. Alleen dan weer "angstig" voor die mindere dag die er toch weer komen gaat!

We doen ons best.

Meiden,fijne avond!

Marlijn

Geplaatst

Hoi Esly,

Ik hou vol maar het is zo spannend! Volgens mij had ik dat de eerste keer niet zo erg. Misschien omdat ik er steeds bewuster van word wat er allemaal mis kan gaan. Maar ik wil niet super negatief over komen hoor, ik heb echt nog wel gezonde hoop!

Ik mag vrijdag testen. Ik moet alleen vrijdagochtend heel vroeg weg en daarom durf ik niet te testen van te voren. Stel dat het niet goed is dan heb ik toch ff de tijd nodig om uit te janken en het te verwerken en als ik dan weg moet zie ik dat niet zitten. Misschien ochtendurine opvangen en dan bewaren in de koelkast voor 's middags??? Nou ja, eerst morgen maar door zien te komen. De vorige keer begon het de dag voor de testdag al mis te gaan dus ik ben erg op mijn hoede morgen!

Wordt weer vervolgd!

Geplaatst

Ook jij bedankt voor je medeleven Marlijn! Erg lief!

Sterk van je dat je naar het maatschappelijk werk gaat! Soms heb je gewoon ff "een zetje" en een profesioneel luisterd oor nodig. Zeker na zoiets als wat jullie meegemaakt hebben. Ik heb ook een keer psychologische hulp gehad nadat mijn lief een ernstig motorongeluk had gehad (heel wat anders als jullie situatie maar ook traumatisch). Heb een jaar voor hem gezorgd en toen het met hem weer wat beter ging kwam bij mij de klap. Ben zo blij geweest dat ik hulp gezocht heb! Succes morgen!

Liefs Claus

Geplaatst

Lieve Claus, :happydance: moet nog lachen om je oplossing van het ochtend urine in de koelkast, haha!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een dilemma zit. Hoe vroeg is vroeg? Is het niet mogelijk de wekker iets eerder te zetten? Kan me voorstellen dat je graag op de bewuste dag al "streepjes" wil gaan tellen..

Maar eerst morgen de gehele dag uitzingen. Ga je nog iets leuk doen om de tijd te doden? Wij hebben morgen ook een spannende dag (niet zo spannend als die van jouw, maar toch) we gaan een koopwoning bezichtigen in Capelle. Ben erg benieuwd of de woning van binnen net zo mooi en leuk is als van buiten en op foto.

Claus: Hou hoop die laatste dag(en) we gaan van het positive uit!

KUS

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ja wat een oplossingen kunnen we verzinnen he! Hihi. Ik moet om 8uur weg en als ik dan bv om 7uur op ga en die test ga doen en die is negatief dan ben ik om 8uur nog lang niet "opgedroogd"! Daar zie ik zo tegenop!

Succes morgen met het huis bekijken! Leuke gemeente Capelle. Heb ik jaren op school gezeten!

Knuf Claus

Geplaatst

@sanne: en hoe was het huis? mooi, al verliefd

@ claus: hoe is het? en weetje al hoe je het morgen gaat doen! Pfff spannendddd

En lief wat je zei over maatsch werk! Ook heftig wat jij hebt meegemaakt. Is je man wel weer helemaal opgeknapt?Ik zeg wel man, maar weet niet of je getrouwd bent hahah!!

Vandaag gesprek gehad en was erg prettig! 1e gesprek ook wat kennismaken, maar ook al wel er wat dieper op in gegaan.

Tja niemand weet tenslotte hoe je op dit soort erge dingen reageert.

Zo ik ga lekker voor de buis. Mannetje komt laat thuis! Morgen lekker samen vrij. Heerlijk!!

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Hier alles nog hetzelfde. Nog niet ongi maar nog wel die rare buik. Vind het maar niks. Durf bijna niet meer naar het toilet! Hihi. Ik beslis morgenochtend wel wat ik doe als ik dan nog niet ongi ben. Misschien ben ik wel zo nieuwsgierig dat ik toch ga testen. Ik weet het nu echt ff niet.

We zijn niet getrouwd Marlijn (ooooooooooooooooh hihi) en gelukkig is hij er aardig boven op gekomen.

Fijn dat je gesprek prettig was. Dat moet je toch altijd maar afwachten.

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik snap er niks van, ik heb toch gisterenavond echt op het forum gezet dat ik...................................
EEN POSITIEVE ZWANGERSCHAPSTEST HAD GISTEREN!!!!

YEEEEEEEEEEEEH!!!!

Nog zo onwerkelijk! Heb vanmorgen de test nog maar een keer gedaan met ochtendurine en er staat echt:
ZWANGER 2-3!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Hey Claus!!

Ook ik had het gelezen want ik had je al gefeliciteerd! Dat de 1e stap weer gezet is. Helemaal super!! Snap dat het onwerkelijk is.

Kan niet missen na 2 testen!! Op naar de 1e echo!!!

Jou weekend kan niet meer stuk!

Volgens mij zijn er meer berichten verdwenen,tussen 20 jan en vandaag hebben we het er nog over gehad...

Lfs,Marlijn

xMarlijn

Geplaatst

Ja Marlijn, dat idee had ik ook! Begon al aan mezelf te twijfelen! Haha.

Heb vanavond personeelsfeest (mijn directe collega's weten het wel maar de rest nog niet) en ze zijn van mij gewend dat ik altijd een lekkere borrel drink en flink meefeest! Maar heb een goeie smoes want vriendlief gaat niet mee dus ik moet zelf rijden!

Fijn weekend verder.

Liefs Claus

Geplaatst

aaaahhhhhhhhh ongelooflijk!!!!! ik ben zo blij voor jullie!!!!

Ik wordt er zelf helemaal vrolijk van! (Onze wens voor 2011 gaat dus al een zeer goede kant op.. 2 v/d 3..)

Geniet ervan, en hou ons op de hoogte!

xxx Sanne

Geplaatst

Dank je lieve Sanne!

Zo onwerkelijk allemaal! Ik kan het niet laten om steeds op die testen te kijken en het woord zwanger te zien staan! Hihi.

Heel dubbel gevoel hoor. Zo blij maar ook zo anstig wat er allemaal nog mis kan gaan! Brrrr.

Fijn weekend!

Knuf Claus

Geplaatst

Veel plezier vanavond,ook wel lekker even wat afleiding lijkt mij!

Ik had ook de laatste keer, wel 20x op de test gekeken en hele hoop foto's van gemaakt. Je kan het niet geloven.

Maar het is echt zo!!!

Jij dacht met die berichtjes heb ik nu al last van zwangerschaps dementie;-) zomaar verdwenen!!hihih

Sanne: gelukkig en helaas duurt 2011 nog lang,maar het gaat ook ons jaar worden!! En en natuurlijk alle andere die zwanger willen worden of al zijn!!!

Maatsch werk heeft in ieder geval gezegd dat ik idd 2 a 3 keer ongi moet worden. Ik was bang dat je er geestelijk ook weer "bovenop" moest zijn. Wat kan natuurlijk....Je zal het altijd meedragen,maar ze zei:ik zie dat het verlangen zo groot is en als je nou echt een stoornis ontwikkeld is het wat anders. Ik heb alleen klein zetje in mn rug nodig!!Maar het helpt ook weer bij stukje verwerking. De arts beaamde dit gelukkig ook. Uiteraard doe ik rustig aan en ga ik niet 1,2,3 verder!

Maar kijk er ook wel naar uit. Dat stukje hoop heb ik dan nog!

Fijn weekend, net terug van een high tea.....VOL VOL VOL

Liefs,Marlijn

Geplaatst

WAUWWWW CLAUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Enorm gefeliciteerd met je positieve test!!!!!!!!!! Echt geweldig meid!!! Op naar je eerste echo!!!

Liefs Esly!!

Geplaatst

Claus, ik moest toch nog even je berichtje lezen,.. Het blijft Super!! na al die tegenslagen, en al die lange weken van wachten.. Is er nu een 'klein propje' dat zich in jouw lichaam wil laten ontpoppen tot een mini mensje, haha!

Ik kan je wel zoenen, zo blij ben ik voor je! Geniet GENIET!

@Marleine: Natuurlijk is dit jaar nog 11mnd lang, en is er nog voldoende tijd dat ook wij nog zwanger kunnen/mogen worden. Daar gaan we gewoon voor! 2011 is ons jaar!

xxx en tot maandag meiden

Geplaatst

Ja Sanne, ik probeer te genieten maar ben aan de andere kant ook zo bang! Maar ik moet mezelf gewoon ff een schop onder mijn kont geven want die negatieve fibes zijn ook niet goed voor me! Ik moet gaan durven genieten en heb het gevoel dat het ook nog wel komt alleen is het nu nog zo vers en gaan er zoveel gedachten door me heen. Heeft ff tijd nodig.

En inderdaad: 2011 wordt ons jaar! Dat is het mooie van de titel die je deze discussie hebt geven: zwanger in 2011!!! Daar gaan we voor Sanne, ik zou het jullie zo gunnen! Dat ook jou woorden naar mij toe voor jullie mogen gelden (na al die tegenslagen, en al die lange weken van wachten.. Is er nu een 'klein propje' dat zich in jouw lichaam wil laten ontpoppen tot een mini mensje, haha!).

Voor de andere meiden hoop ik natuurlijk ook dat 2011 het jaar gaat worden! Dat jullie je verdriet mee kunnen nemen in iets moois voor de toekomst. Ik hoop zo dat het jullie mag lukken dit jaar!

Sorry, ik word een beetje senti dus als het niet goed overkomt wat ik bedoel dan sorry daarvoor! Ik bedoel het goed!

Irma, ik zie dat je laatste bezoek de 17e was. Alles goed met je?

Liefs Claus

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, CLAUSSSSSSSSSSSSSSS, SUPERRRRRRRRRRRRRR!!!

Wat goed zeg, gefeliciteerd!! Wat spannend zeg, hoe voel je je??? Weet je al wanneer je de eerste echo hebt? Ik ben zo blij voor jullie!!

Hier alles goed, moesten alleen van de week opeens overwerken, 16 uur. Ik baalde zo, dat ik er zo snel mogelijk vanaf wilde. Heb dus woensdag van 8.15 tot 21.45 gewerkt, dond 8.15 tot 20 en vrijdag gewoon, en gister nog heel de dag overgewerkt. Als ik thuiskwam was ik helemaal op, dus gelijk mn bed in, geen internet gezien.

En nu, nu wilde ik gelijk kijken, en zie ik dit geweldige nieuws!!

Sannetje, dit wordt echt ons jaar hoor, allemaal zwanger in 2011!!! Hoop dat die 3 maandne voor jou een beetje snel zullen gaan.

Esly, voor jou ook spannend, wanneer mag je testen??

Marlijn, goed dat je hulpt gezocht hebt. Hoop dat het jullie helpt en steunt om het een plek te kunnen geven en door te gaan.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hallo dames,

@Claus; ik geniet nog steeds van je goede nieuws! Echt geweldig! Probeer te genieten meid....een klein mooi wondertje is zich aan het ontwikkelen in je buik!

@Marlijne; goed dat je hulp hebt gezocht!! Ik heb de eerste periode na het verlies van onze zoon een paar gesprekken gevoerd met een psycholoog en doe dat nu met de maatschappelijk werkster vh ziekenhuis. Ik heb er veel steun aan, ik hoop dat dat voor jou ook opgaat!

@Irma; Jeetje...jij maakt echt lange dagen zeg. Wel goed op jezelf passen he en? Ik mag volgende week zondag testen, dus moet nog "even" geduld hebben.... Ik voel van alles en ondertussen voel ik niets....behalve zo nu en dan wat kramperig gevoel in mn buik....maar ja...óók dat zegt niets! Ik hoop het zo he.....ik duim me helemaal suf!!!!!!! Ondertussen ga ik verder met wachten!

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly: Wat spannend nog een paar 'slopende' dagen tot de test.. Ik duim voor je!

@irma: Wat een lange dagen! Ben blij dat het allemaal nog steeds goed met jullie gaat. Wanneer heb je de volgende echo?

@Claus: Kan me heel goed voorstellen dat je niet meteen met volle teugen kunt genieten. Je leest/hoort en ziet van vele hier wat er kan gebeuren... Maar probeer per dag te genieten, morgen is er weer een dag.

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden