Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Babeth; dank je wel meid! Ik ben er gewoon een beetje hyper van....Ik zie in je onderschrift dat jij volgende week de 20 weken echo hebt en wil je onwijs veel succes toewensen!! Wat zal dat spannend worden zeg! Zet em op he?!

PS; wat is de reden dat jij wekelijks een prolutoninjectie krijgt?

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esly, de proluton krijg ik op eigen verzoek. Uit onderzoek is gebleken ( volgens onze artsen) dat het kan helpen een vroeggeboorte te voorkomen , het houdt de baarmoeder rustig zeg maar. De artsen vinden het niet nodig vanwege de cerclage maar ik voel me er zo prettiger bij en het schaadt niet....juist omdat er bij ons geen 100% uitsluitsel is geeft het wat rust zeg maar.

Veel succes meid!

Geplaatst

Hoi meiden,

We zijn donderdag op gesprek geweest in het ziekenhuis en als we willen mogen we voor de 3e poging gelukkig! Ik moet nu wachten op de eerste menstruatie na de curettage en de cyclus daarna mogen we beginnen. Dit zal ergens in mei zijn. Wanneer in mei hangt af van wanneer ik dan ongi word.

De arts heeft ons goed duidelijk gemaakt hoe klein de kans is dat het gaat lukken maar hij snapte ook wel dat ik die laatste kans aan wil grijpen. Het slagingspercentage zal tussen de 5 en 10% liggen en mocht ik weer zwanger worden dan is de kans op een miskraam 40 tot 50%. Dit alles komt doordat de eitjes van mindere kwaliteit zijn door mijn leeftijd. Maar goed, dat de kans klein is wisten we voordat we hieraan begonnen maar een kans is een kans, hoe klein ook!

Esly: die bepaalde bloedwaarden waar jij het denk ik over hebt die waren bij mij erg laag. 0,9 en vroeger kwam je niet eens in aanmerking voor IVF als die bepaalde waarde onder de 1,0 was. Zegt wel iets over hoe laag die waarde bij mij dus is. Daarbij had ik bij de eerste IVF-poging 5 eitjes na stimulatie. De keren daarna allebei de keren maar 2.

Daarbij opgeteld dat ik in het hele traject al een paar keer niet heb mogen beginnen met stimuleren door 2x een cyste, 2x tussentijds bloedverlies, 1x follikels al gesprongen net voor de punctie en 1x een miskraam is voor de artsen een reden om een negatief advies te geven om door te gaan voor de 3de en laatste poging. Maar deze poging grijpen we aan juist omdat het de laatste is. Er is een kleine kans en daardoor heb ik toch weer een beetje hoop.

Jij succes met stimuleren van de week en op naar een mooie FM!

Ps: ik word in juni ook 42! Ow ow! Hihi.

Babeth: jij maandag veel plezier met de 20 weken echo!

Liefs Claus

Geplaatst

Lieve Claus, pffff.... wat een ellende heb je inmiddels achter de rug, sterkte ermee.

Maar een lichtpuntje is, dat jullie toch weer mogen beginnen.

Ook al is de kans klein, hoop voor jullie toch... 3-maal is scheepsrecht.

Heel veel succes met de komende poging.

Geplaatst

@Claus; bij ons was het bloedonderzoek meer om te bepalen of ik hormonaal nog "geschikt" materiaal was en het niet zo was dat bijv. de overgang (!!!) al dichtbij was. Gelukkig was dit niet zo...toch wel een hele opluchting! Fijn dat jullie ook nog een kans krijgen....die "strijd" met "de klok" is ook niet echt prettig he?! Weet je al wanneer jullie weer van start mogen? En ach...42 is vandaag de dag toch nog superjong? haha!

@Babeth; ik was even benieuwd omdat ook bij onze vroeggeboorte geen verklaring is gevonden. Voor morgen nogmaals heel veel succes met je 20 weken echo! Ik hoop voor jullie dat je er een fijn gevoel aan overhoudt!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hee dames,

ik ben ook weer aan het prikken geslagen. Na lang wachten, nu toch de 2e ICSI poging, kort protocol dit keer met Decapeptyl en Fostimon.

Spannend, het blijft fijn om de verhalen op het forum te lezen. Gek om te beseffen dat zoveel vrouwen (én mannen natuurlijk) in hetzelfde schuitje zitten met deze wens.

Mij doet het goed om verhalen te lezen.

Sterkte allemaal,

LaEllie

Geplaatst

Hoi Meiden!

Na een lange afwezigheid hier weer een berichtje van mij. Na een lange periode van 2x 3mnd wachten is het weer bijna zover.. Half april krijgen wij te horen of het hormoon dus danig effect heeft op de zaadkwaliteit van manlief. We beginnen dus weer hard te duimen.. Hoop zo, dat de arts zegt dat het semen van dusdanige kwaliteit is dat wij een inseminatie mogen proberen. En anders hopen dat we snel mogen starten met onze eerste IVF poging.

Claus, WAT SUPER!!!! EEN LAATSTE POGING!!! Ik ben eerlijkwaar zo opgelucht voor je. Juliie hebben al zo veel doorstaan. Gaan we dan toch nog samen tegelijk zwanger worden in 2011?? (Komt onze wens voor 2011 dan toch echt uit?!)

Succes meiden!

Geplaatst

sanne het komt voor jullie inderdaad ook dichterbij nu!!

Gesloopt wordt je van al dat wachten. Hopelijk gauw goed nieuws!!!!

Ik duim mee.

Hier gestart met cryo traject. Wie weet over paar weken in het bezit daarvan......hope so

CLaussss wat fijn!!!!

Geplaatst

Hoi Sanne,

Gaan we dan toch nog samen tegelijk zwanger worden in 2011?? (Komt onze wens voor 2011 dan toch echt uit?!)

Heel goed gezegd van jou! We gaan er voor!!!

Voor jullie komt het nu ook dichtbij. Super spannend!

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi Claus!

Het komt zeker dicht bij. Ben zo blij dat ik de drukte van het huis erbij heb, anders zou ik aan niets anders meer denken. Ben ook erg blij dat het laboratorium net optijd weer open is. Zodat ons onderzoek niet nog verder naar achter wordt geschoven.

Hoe is het met jou? Heb je lichamelijk nog klachten? Kan me zo voorstellen dat je de klap van het verlies nog goed voelbaar is.. Hebben jullie ook nog veel afleiding?

liefs,

Sanne

Geplaatst

@ Sanne; Welkom terug weer...fijn dat je er weer bijbent! Heel veel succes met je poging!

@ Marlijn; hoe gaat het met jou? Weet je al wanneer je je cryo tp hebt?

@ Claus; wanneer ga jij weer starten?

@ LaEllie; hoe gaat het bij jou?

Hier gaat het goed met het spuiten. De hoofdpijn is gelukkig na die maandag weggebleven en ik moet zeggen dat ik me naar omstandigheden goed voel. Ik ben wel een beetje aan het stuiteren, maar het valt gelukkig mee en het is beheersbaar. Tijdens de vorige poging vond mn vriend me echt niet leuk, nu zegt ie zelfs dat ie er niet heel veel van merkt! Gelukkig maar!

Gisteren ben ik weer in het zkh geweest voor een fm en het lijkt erop dat ik een mooi nestje met eitjes aan het leggen ben. Waarschijnlijk gaat woensdag of donderdag de punctie volgen! Nog even volhouden dus!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sanne: ik voel me best wel goed eigenlijk! Heb het kunnen (moeten) accepteren dat we die miskraam hebben gekregen. Het heeft blijkbaar zo moeten zijn en ik ben blij dat ik zowiezo zwanger kan raken. Dat het mis ging heeft puur met mijn leeftijd te maken en dat wist ik van te voren. Wat niet wegneemt dat blijdschap en verdriet zo dicht bij elkaar liggen doordat ik zo blij was dat ik zwanger was en er maar zo kort van heb mogen genieten. Ik merk ook dat die hele miskraam en het maar niet kwijtraken van alles me zo ontzettend veel energie heeft gekost dat ik me, nu het allemaal achter de rug is, lichamelijk zoveel beter voel en dat dit dus ook geestelijk een positieve uitwerking heeft!

De eerste mensruatie na de curettage zit er ook weer aan te komen merk ik. Het zou ongeveer 4 tot 6 weken duren voordat ik weer ongesteld zou worden na de curettage en het wordt aankomende woensdag 4weken! Lig dus mooi op schema met mijn ouwe lijf! Hihi. Dit betekend dat ik de volgende menstruatie rond de tweede week van mei heb en we dus dan weer mogen starten! Zo spannende allemaal!

Ik ga ook weer helemaal met jou meeleven hoor de komende tijd! Wordt echt weer spannend! Ga zo voor je duimen!

Esly en Marlijnne: jullie ook veel succes! Duim ook voor jullie!

Liefs Claus

Geplaatst

hey dames.

Ik vindt dit ook leuk wij gaan er ook voor zwanger worden in 2011.

Ik heb mijn eerste tp gehad op 28 maart 2011 op 8 april moet ik bloed late nemen dus bang aan het afwachten en hopen op positief nieuws grtz

Geplaatst

hey dames

ik doe mee se.

in 2011 zwanger worden. ik heb 28 maart en terugplaatsing gehad en op 8 april moet ik bloed laten trekken.bang afwachten op positief nieuws grt

Geplaatst

hoi Marciamil,

Welkom en heel veel succes de laatste dagen van de wachtweken! Hopenlijk mogen we je snel feliciteren met een positieve test!

Groetjes Esly!

Geplaatst

Het zou ongeveer 4 tot 6 weken duren voordat ik weer ongesteld zou worden na de curettage en het wordt aankomende woensdag 4weken! Lig dus mooi op schema met mijn ouwe lijf! Hihi

Zo, zat ik er even mooi naast met deze woorden! Het wordt aankomende woensdag pas 3 weken! Morgen maar even het ziekenhuis bellen of ik dit nu al als een gewone menstruatie mee mag tellen. Heb gisteren en vandaag wel wat bloed verloren en heb ook ongi-buikpijn gehad maar het is nu al weer over dus het was wel erg kort. En omdat ze onze 3de poging in gaan plannen rond de 4 weken na mijn menstruatie moet ik wel een beetje zeker zijn.

Marciamil: sterkte met wachten en heel veel succes de 8ste!!! Spannend!

Claus

Geplaatst

marciamil: Ik duim voor je....succes met wachten!!

Sanne: Wel fijn idd dat je wat afleiding hebt. Dat wachten vreselijk. En jij wordt behoorlijk op de proef gesteld.

Esly het komt weer heel dichtbij. Bijna punctie.

Fijn dat jeje wat beter voelt.

Ik herken dat gestuiter wel van al die hormonen.

Claus ook voor jou ga ik weer heel hard duimen.

En is het bloeden doorgezet. Lijkt me dan wel een ongi.

Fijne dag

lfs

Geplaatst

Hallo dames,

Bij mij is DE datum bekend.....as donderdag punctie! Ik heb net de pregnyl gezet....hopenlijk de allerallerlaatste spuit! Weer een stapje dichterbij "zwanger worden in 2011".....Hoewel ik de punctie het meest vervelende onderdeel van het traject vind (lichamelijk dan he?! De ww vind ik minstens zo zwaar) kijk ik er enorm naar uit! Met een beetje mazzel krijgen we een mooi paaskado!

Marlijn; jij morgen veel succes met het meten van je bms!!

Marciamil; hou je het wachten nog vol? Of.......heb je er al een testje tegenaan gegooid?

Claus; heb je het ziekenhuis al gebeld? Wat zeiden ze? Kan je dit rekenen als een menstruatie?

Sanne; wanneer ga jij nou ook alweer precies van start/

LaEllie; hoe gaat het bij jou? Ook al bijna bij de punctie?

Allemaal veel succes gewenst!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ontdekt zojuist dit topic..... zwanger worden in 2011. Dit omschrijft precies ons doel voor dit jaar. Helaas is het tot nu toe niet gelukt, maar het jaar is nog maar net begonnen.

Na een zware teleurstelling van het niet goed ontdooien van onze embryo's ben ik al een paar weken niet meer op dit forum geweest. Ik had er even geen behoefte aan zeg maar. Morgen hebben we weer een gesprek over het vervolgtraject. Ik ben benieuwd.

Ik ga in ieder geval dit topic ook in de gaten houden. Want 2011 moet ons jaar worden.

Groetjes, Maureen

Geplaatst
Hallo dames,

Bij mij is DE datum bekend.....as donderdag punctie! Ik heb net de pregnyl gezet....hopenlijk de allerallerlaatste spuit! Weer een stapje dichterbij "zwanger worden in 2011".....Hoewel ik de punctie het meest vervelende onderdeel van het traject vind (lichamelijk dan he?! De ww vind ik minstens zo zwaar) kijk ik er enorm naar uit! Met een beetje mazzel krijgen we een mooi paaskado!

Marlijn; jij morgen veel succes met het meten van je bms!!

Marciamil; hou je het wachten nog vol? Of.......heb je er al een testje tegenaan gegooid?

Claus; heb je het ziekenhuis al gebeld? Wat zeiden ze? Kan je dit rekenen als een menstruatie?

Sanne; wanneer ga jij nou ook alweer precies van start/

LaEllie; hoe gaat het bij jou? Ook al bijna bij de punctie?

Allemaal veel succes gewenst!

Hoi Esly! Hoe is het gegaan vandaag?

XXX

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier is het vandaag goedgegaan! Vanmorgen waren we al vroeg in het ziekenhuis en het resultaat was prima: 8 mooie eicellen! Nu is het afwachten, zaterdag worden we gebeld of we maandag terugplaatsing krijgen!

De punctie op zich was pijnlijker dan de vorige keer, maar het was te doen. Wel vond ik het emotioneel flink zwaarder...vorig jaar hebben we op 6/4 de tp van ons mooie mannetje gehad en ik merk dat de emoties door elkaar gaan lopen, ik raak ervan in de war. De rest van de dag heb ik lekker lui op de bank doorgebracht en ga zo richting bedje!

Hoe gaat het met jou?

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden