Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claus fijn dat het beter met je gaat!!

En wat je zegt is erg lief. En het is heel dubbel en emotioneel.

Hopelijk zondag positief!

Sannetjevv: meid meid het zit jullie niet mee. Dat komt mega hard aan!

Hopelijk vrijdag een beter gesprek en dat je man er ook weer wat vertrouwen in krijgt. Moeilijk hoor.

Dikke knuffel

Esly ik denk aan je!!

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oeioeioeiiiii.....weer een dag voorbij......weer een dag dichterbij zondag! Gister had ik het over 5 dagen, kom er net achter dat het nu nog maar 3 dagen zijn...het schiet op! Aan de ene kant superspannend, aan de andere kant supereng! Tot nu toe lopen de uitslagen ongeveer gelijk aan mijn vorige poging.....vorig jaar tp en 2 cryo's in de vriezer en (vandaag een jaar geleden!!) positief getest......Nu: tp en weer 2 cryo's in de vriezer en zondag een positieve test? Ooooo...ik hoop t zo he?! Heb alleen voor mn gevoel nog totaal geen zwangerschapskwaaltjes! Vorig jaar had ik allerlei symptonen, maar weet niet meer precies wanneer dat was...volgens mij was dat wat later, zo rond de 8/9 weken! Nou ja...er zit niks anders op dan wachten..nog even en het is zondag!

Marlijn; hou vol he meid! Mixed emotions.....ik denkk aan je en hou je stevig vast op t wachtbankje!

Armanda; Lief van je!!!! Hoe gaat het met jou? Ik hoop voor je dat de bruine afscheiding verdwenen is! Ga je het volhouden tot vrijdag? Vind het superspannend voor je!

Geplaatst

Lieve Sanne,

Gaatie een beetje? Heb veel aan je moeten denken van de week. Ik vind het zo rot voor je!

Succes morgen bij de gyn en ik hoop dat jullie wat opheldering krijgen!

:positive energie:

Dikke knuf en liefs Claus.

Geplaatst

Lieve sannetje wat een naar bericht !! Ik hoop dat je partner icsi aan wil gaan, dames die zwanger zijn via icsi krijgen in nl een extra uitgebreide 20e echo omdat er geen natuurlijke zaadselectie heeft plaatsgevonden , dit wordt al gedaan sinds dat icsi toegestaan is in nl. En tot op heden is eruit gekomen dat er geen verhoogde kans is op een kindje net een afwijking.

Heel veel sterkte en succes

Groetjes Babeth

Geplaatst

LIEVE MEIDEN!!!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden!

Manlief en ik hebben besloten toch een poging te wagen. Maar manlief wil graag de kans hebben om een evt. zwangerschap af te breken wanneer het niet gezond blijkt te zijn. Weet iemand of een vlokkentest bij wens wordt uitgevoerd? of moet hier een specifieke reden voor worden aangedragen?

@Babeth: Misschien een stomme vraag: maar kan je met 20 weken nog besluiten om de zwangerschap te beeindigen?

Ik hou jullie op de hoogte, en wens jullie "WACHTERS" echt alle succes en geluk die jullie nodig hebben om een positieve test te krijgen komend weekend!

Geplaatst

Sannetje, wat fijn dat je man ook een poging wil starten nu! Je zal je wel opgelucht voelen zeg!

Esly, oh nog 3 dagen!? Dat schiet al op. Hou het vol meissie, nog eeeeevvvveeeen.

Ik heb het ook volgehouden. Ik voel nu allerlei ongi gevoelens, maar goed, morgen weet ik het ,dan ga ik toch echt testen!

Geplaatst
LIEVE MEIDEN!!!

@Babeth: Misschien een stomme vraag: maar kan je met 20 weken nog besluiten om de zwangerschap te beeindigen?

Hoi Sannetje

ik weet het niet, voor zover ik weet wel als er iets goed mis is maar moet eerlijk zeggen dat ik me er totaal niet mee bezig houd, garantie op een gezond kindje heb je nooit.......

Fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt en veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk!

Vandaag gesprek gehad met onze Gyn.. En ja, eindelijk hebben wij een aanmelding voor onze eerste stappen naar IVF!

6 juni (maandag avond) hebben wij de voorlichtingsavond. En de arts voorspeld dat wij 4wk daarna een eerste afspraak met een arts hebben, in dit gesprek wordt tevens de hormoon toediening met ons besproken.. Dus, wij verwachten zo juli/aug. ook van start te gaan! Echt heel erg spannend allemaal. Wij zijn er al zo lang op aan het wachten..

Groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

Esly en Marlijnne, hoe is het met jullie? Ben zo benieuwd!!!

Sanne, vraagje: hadden jullie nog keuze in IVF of ICSI of hebben de artsen dit besloten? Ik vraag dit omdat ik het toch wel frappant vind dat jullie IVF krijgen en geen ISCI ivm de zaadkwaliteit van je man. Wel erg spannend allemaal nu zeg! Eindelijk weet je een beetje waar je naar uit kunt gaan kijken! Super!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi Claus!!

Bij mij en ook bij esly is het niet aangeslagen. Allebei niet zwanger.

Vreselijk verdrietig. Lief dat je er naar vraagt.

Pffff hoeveel kan een mens hebben!!

Lfs

Geplaatst
Hoi Claus!!

Bij mij en ook bij esly is het niet aangeslagen. Allebei niet zwanger.

Vreselijk verdrietig. Lief dat je er naar vraagt.

Pffff hoeveel kan een mens hebben!!

Lfs

Lieve meiden, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Wil jullie heel veel sterkte wensen met deze tegenslag en een dikke knufffel geven.

Liefs Claus

Geplaatst

Dank je wel!!!

Ook ik weet niet goed wat ik kan zeggen, behalve dat we enorm verdrietig zijn! Ons incasseringsvermogen is na het overlijden van onze zoon flink afgenomen en de reserves zijn minimaal. Ondanks dat we wisten dat de kans van slagen erg klein was waren we erg hoopvol. Helaas mocht het niet zo zijn en we zullen weer moeten opkrabbelen en deze teleurstelling een plek moeten geven. Morgen wil ik het ziekenhuis bellen om te overleggen hoe nu verder....we hebben nog 2 cryo's dus hopenlijk gaat onze wens om zwanger te worden in 2011 in vervulling!!!

Sanne; top dat jullie ervoor gaan! Alvast heel veel succes gewenst!

Marlijn, hoe gaat het met je? Ik moet zoveel aan je denken en snap zo goed hoe je je moet voelen!! Kon ik maar iets opbeurends tegen je zeggen............Gaan jullie woensdag samen nog iets doen?

Liefs Esly!

Geplaatst

Sterkte en succes allemaal meiden!:icon_flower:

Ik ben nieuw hier en zit ook in de medische molen met mijn vriend samen. We hebben afgelopen maandag iui 5 gehad.

Ik wens jullie veel succes en kracht om steeds af te moeten wachten!!!

(moet nog even uitvogelen hoe alles hier werkt)

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Sandra,

Welkom hier en ook voor jou veel succes met de wachtweken! Wanneer mag je testen?

Groetjes Esly!

Geplaatst

Sandra welkom en veel succes uiteraard!

Esly: morgen allebei vrij! Samen naar grafje. En heb nu een hart van oase in water liggen en die vul ik morgen op met allemaal gerbera's.

En heb een mini taartje besteld met daarop 2 vlindertjes en de datum. Het is meer iets symbolisch.

Dit jaar is de 27ste ook erg beladen,maar 12 december blijft meer in gedachten. Dat raak je nooit meer kwijt.

Verder gaat het wel.

Ga zo zh bellen om te vragen of ik gelijk verder mag voor de laatste cryo.

Sterkte meid...mijn gedachten dwalen veel naar je af.

Ben je alweer werken?

Lfs

Geplaatst

Marlijne; Wat mooi dat jullie er morgen samen een symbolische dag van maken. Ook wij hebben meer met de dag van de geboorte, voor mij was dat 22 augustus. Ik heb vanmorgen contact gehad met het zkh en we mogen zowiezo nog een ivf traject doen. Wél eerst de cryo's opmaken..... Eerst deze klap maar eens zien te verwerken en samen overleggen wanneer we weer doorgaan. Medisch gezien mag ik de volgende cyclus het cryotraject in. Ook hier gaat het wel aardig, maar de tranen zitten weer erg hoog. Ik werk wel, maar ben vandaag vanuit huis aan het werk. Ik moet wel zeggen dat er niet veel uit mn handen komt. Ga jij van de week nog weer naar je werk? Of laat je het even voor wat het is? Wel goed aan jezelf denken he meissie?!

Dikke knuffel voor je en voor morgen veel sterkte gewenst! Ik denk veel aan jullie.....

Liefs Esly!

Geplaatst

Klopt!!! het wordt ICSI, IVF is hoogst waarschijnlijk niet (meer) mogelijk.

Hoi meiden,

Esly en Marlijnne, hoe is het met jullie? Ben zo benieuwd!!!

Sanne, vraagje: hadden jullie nog keuze in IVF of ICSI of hebben de artsen dit besloten? Ik vraag dit omdat ik het toch wel frappant vind dat jullie IVF krijgen en geen ISCI ivm de zaadkwaliteit van je man. Wel erg spannend allemaal nu zeg! Eindelijk weet je een beetje waar je naar uit kunt gaan kijken! Super!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Joh, meiden wat een naar bericht!

Hopelijk worden we allemaal in de komende maanden behandeld en gaan we gezellig samen op.. OP naar onze 9 MND!!

Liefs en een dikke sterkte knuffel van mij!

Geplaatst

Hey Sanne,

Gaat zeker spannend worden! We gaan er voor hoor met zijn allen!

Ik ben van de week ongi geworden (precies in de week dat het verwacht werd dus dit ouwe lijf doet het zo gek nog niet! Haha). We zijn ingepland in week 22 dus nog 4 weken geduld. Heb die tijd wel nodig gehad maar ik merk wel dat ik nu wel weer aan de laatste poging toe ben. Mijn lijf en koppie hebben het wel weer op een rijtje zeg maar.

Liefs Claus

Ps: alle drukte een beetje voorbij met het geregel voor het huis?

Geplaatst

He meis (claus),

Goed te horen dat het met jullie al weer zo goed gaat en dat jullie over 4 wkn al mogen starten met jullie laatste poging.

Hier thuis is het een gekke huis.. Hebben vorige week donderdag de sleutel van onze nieuwe woning gehad. Zijn vanaf donderdag dan ook volle dagen aan het slopen en klussen in deze woning. We zijn slechts 1,5 week vrij, en willen/moeten 28 mei verhuizen.. Eerlijk gezegd een onmogelijke klus, daar er heel veel moet gebeuren..

Maar het voordeel is, dat we onze gedachten even van de kinderwens kunnen houden,.. en het sneller 6 juni zal zijn!

Ik spreek je hopelijk snel weer!

xxx Sanne

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben even wat naar de achtergrond geweest, moest ff bijkomen. Onze mislukte poging is er harder ingeknald dan ik van te voren kon inschatten en voel me een beetje somber en lusteloos. Ik doe mn dingen omdat het van me wordt verwacht, maar veel meer komt er op t moment niet echt uit. Voor nu laat ik het even toe, maar hoop me binnenkort weer wat beter te gaan voelen zodat we gauw weer op een wachtbankje kunnen gaan zitten! Zwanger worden in 2011 is nog steeds mn grootste wens.....

Hoe gaat het met jullie? Claus, voor jou is het bijna ook zover he?! Het zou maar zo kunnen dat we weer gelijk opgaan...tenminste...als dit "ouwe lijf" ook doet wat t moet doen.....En Sanne, heb jij nu groen licht gekregen om in juli/aug te starten? Zou zo gaaf zijn voor jullie!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Helemaal GROEN!

6 juni informatie avond en dinsdag 14 juni ons intake gesprek.. Spannend!

Sterkte en succes meiden, ik hoop binnenkort weer iets meer tijd te kunnen vinden voor hier op het web. De 28 mei gaan we verhuizen, dus verwacht daarna meer tijd en rust.

Groetjes,

Sanne

Geplaatst

Ow Sanne, het gaat nu echt spannend worden voor jullie! Eindelijk heb je iets om naar uit te kijken. En als je eenmaal de intake gehad hebt gaat het best snel allemaal hoor!

En ook mooi dat je dan verhuisd bent, heb je lekker in jullie nieuwe huis alle rust om aan "het hele circus" (zo noem ik het altijd) te gaan beginnen! Super!

Ik ga je zeker volgen, met je meeleven en voor je duimen.

Esly, we gaan ervoor meid! We zullen ze eens even laten zien dat "de oudjes" het nog best kunnen (zegt zij optimistisch!).

Liefs Claus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden