Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Hihi, zoals jullie zien lees ik hier nog wel af en toe lekker mee hoor! Heb alleen weinig te melden na onze laatste flut afspraak...

Heb niet echt meer het overzicht van wie nu op de bank zit enzo hoor, maar zie wel dat het een aardig vast clubje is wat nog heel actief schrijft: petje af hoor dames!

Ik heb gister het ziekenhuis gebeld waar onze vervolgafspraak bleef: was er weer wat fout gegaan in de computer! Pf, blij dat ik ff gebeld heb, anders zaten we hier volgende week nog voor niets naar de brievenbus te staren! Hebben nu 5 mei - bevrijdingsdag - weer een afspraak!!! Hopelijk krijgen we dan dus wel echt een datum te horen en mogen we misschien half mei beginnen??? (verwacht m'n volgende menstruatie weer rond 17 mei)...

We gaan mee doen aan het onderzoek Cetro Trial, kennen meer van jullie dat?

Nog geen nieuws over operatie cyste in prostaat van manlief, dus dat laten we dan ook maar even zo...

Nou, dat was ff m'n korte update... Oh en ja, meiden, dat van die gevoelens t.o.v. andere zwangeren is ook hier echt absoluut herkenbaar hoor! Heb geleerd mezelf dat niet meer kwalijk te nemen en gewoon te accepteren dat ik op dat gebied niet altijd de lieve gevoelens heb, maar dat dat prima te verklaren is en dat maakt het voor mezelf ook een stuk makkelijker te relativeren als ik me zo voel - gewoon toelaten - we zijn vaak al streng genoeg voor onszelf!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Ink,

Wat waardeloos zeg.

Je moet ook overal zelf achteraan gaan!Maar goed dat je zelf even gebeld hebt.

5 mei dat moet dus goed komen dan krijgen jullie het goede nieuws dat je mag starten!

Dan hobbel je ons gewoon achterna!

Ik heb wel van het cetro trial gehoord maar ben vergeten wat het ook alweer was.

Dus leg het nog eens even kort uit ;)

Willen jullie de operatie van manlief pas na de ivf behandeling doen?

Succes met wachten wachten en nog eens wachten :(

Geplaatst

jeeee... net naar de apotheek geweest met een tas vol middeltjes thuis gekomen (ja, doet u die ook maar... en die ook maar...) en toch voor de zekerheid even het ziekenhuis gebeld om te vragen of hij het allemaal wel mag hebben (over anderhalve/twee weken zaad inleveren). Krijg ik een telefonische afspraak met een arts, 'want dit nemen we wel serieus'! Ben nu beetje bang dat we vanavond geeneens met de spuiten hoeven te beginnen.... Maar goed, heb dan wel kleine thuisapotheek bij elkaar gesprokkeld vandaag. Je weet nooit waar je het voor nodig hebt!

Dat cetro trial heb ik ook wel eens van gehoord, ben dr eigenlijk ook wel benieuwd naar, zal zo eens wat opzoeken erover.

En ink; ik hoop echt voor je dat je met je volgende menstruatie mag beginnen. Toen wij vorige week in t ziekenhuis zaten had ik ineens zoiets van; laten we maar gelijk doorgaan nu, anders kan je er alleen maar tegenop gaan zien, moet je weer wachten, duurt alles weer te lang....

Ik ga maar ff nog meer fruit blenderen!!!!

Geplaatst

Wat ik begrepen heb is dat met dat onderzoek je ingeloot wordt voor 1 van de 2 groepen. In de ene groep moet je de hormonen op de "gebruikelijke dagen" spuiten, dus dat zou dan eerst alleen GonalF zijn vanaf het begin van je menstruatie en dan na 5 of 6 dagen dat andere hormoon er bij, terwijl in de experimentele groep je gelijktijdig met beide hormonen moet gaan spuiten vanaf het begin van je menstruatie. Dat zou er voor kunnen zorgen dat de eitjes gelijktijdig allemaal ongeveer even groot gaan groeien/ rijpen of zo iets. Tenminste, dat is wat ik er zo snel uit begreep, maar volgende week horen we dus meer... Is dus wel een veilig onderzoek gelukkig ;-).

Bianca- ja, we willen de operatie uitstellen, omdat de uroloog had gezegd dat het net zo goed geen invloed kon hebben op het zaad. Manlief denkt (hoopt) dat dit wel de oorzaak is van het slechte zaad, maar ik denk van niet - meestal is er gewoon geen oorzaak te vinden en als zij zegt dat ze niet kan zeggen of het wel of geen resultaat heeft op het zaad, dan wil ik het zekere voor het onzekere, namelijk lekker starten met de behandeling! Anders zie ik het al helemaal voor me: wordt hij dadelijk over 2 maanden eens geopereerd, wordt 3 maanden daarna het zaad gecontroleerd, blijkt het geen verschil uit te maken, moeten we dadelijk weer op de wachtlijst en zijn we dadelijk een half jaar tot een jaar verder in de tijd, zonder dat we ook maar iets opgeschoten zijn! Vind dat we nu wel lang genoeg wachten!

Lijkt me heerlijk om achter jullie aan te hobbelen! Liefst jullie hoogzwanger, kan ik eerst al jullie bevallingsverhalen horen en dan mag ik hihihi! Niet stiekem onze namen dan pikken voor de kleine hé?!

En Gabrielle - hoe laat hebben jullie die telefonische afspraak? Hopelijk kunnen jullie gewoon verder, maar het is wel goed dat ze het serieus nemen. Is ook zo wat dat je dadelijk bezig bent met de hormonen, punctie etc en dat dan blijkt dat het zaad op het moment supreme niet goed is... We duimen voor je mee...

Geplaatst

Jeetje Ink, kan me je frustratie voorstellen; Je wilt gewoon van start!! Wat moet je een hoop geduld elke keer opbrengen he? Kan me wel voorstellen dat het ziekenhuis het zekere voor het onzekere wil nemen en eerste de operatie willen uitvoeren. Maar ja, als je al vanaf 2008 eigenlijk gewoon zwanger wilt zijn!! Dan is dat wel heel lang wachten. Heel veel sterkte ermee!!

Net heeft het ziekenhuis gelukkig al gebeld. Neusspray die ik had gehaald was prima in orde, hij mag alleen geen koorts krijgen. Maar dat is nu gelukkig ook niet aan de hand. Vanavond inderdaad maar stomen en verder fruit, fruit en nog eens fruit!!!! (ze weten niet wat ze meemaken bij de supermarkt met ons... haha) Als er iemand nog tips heeft voor lekkere (en zaadopwekkende) smoothies? ;)

Wat betreft dat onderzoek; had me misschien ook nog wel wat geleken, ik ben wel benieuwd wat er de uitslagen van gaan zijn. Maar ik denk dat dat pas over een poos duidelijk wordt?

Liefs Gabriella

Geplaatst

@bianca..ja die te grote dingen waar ik mezelf nog wel zie rondlopen als ik aankom van de hormonen en misschien straks ga groeien bij de zwnagerschap die heb ik hog even apart gehouden..

ah jammer..10 mei kan ik echt niet...anders had het me wel wat geleken!

wat deed jij voor werk ook alweer (ik las e.e.a. over poetsen...maar zo te lezen is dat niet je hoofd taak) ;-)

@meezie..ben benieuwd naar je foto's!!!!

@gabriella. balen die voorhoofdsholteontsteking!!

Cinuforce spray van vogel is fijn bij voorhoofdsholte ontsteking, verder infludo van weleda of alternatief nisyleen van vsm (vind ik zelf minder dan infludo)

, verder spoelen met zout water en stomen met een paar druppels pepermuntolie en veel kamillethee drinken..sprak de oud-chronisch-voorhoofdsholte-ontsteking klant ;-)

Oh ja en ik heb de laatste keer ook wat met wikkels gedaan..bij koorts zie

http://www.goedegebure.com/persoonlijk/spw/citroenwikkel/citroenwikkel.htm

@ink gezellig dat je nog meeleest..Cetro Trial, zegt me niets..

Geplaatst

Ik heb gekeken naar die site van de citroen wikkel; mocht er koorts komen ga ik dat gelijk doen!! Bedankt voor de tip.

De rest van de middeltjes zou ik zelf inderdaad ook zo gebruiken, alleen is mijn vriend niet zo'n thee liefhebber helaas.

Daarnaast nog even een vraag; ik zie bij verschillenden van jullie staan dat je gaat beginnen met decapeptyl. Heb even gekeken wat het is, en zelf gebruik ik het niet. Waarom hebben jullie het nodig?

Geplaatst

Gabrielle, hopenlijk krijgt je mannetje geen koorts, maar je zorgt in ieder geval goed voor hem,

Ink, ik heb ook meegedaan met de trail. Ik ben gelijk begonnen met gonal f en setrotide (schrijf het fout hoor). Doordat ik aan de trail meedeed kreeg ik eerder een echo van mijn eierstokken en werd er voor de punctie of de terugplaatsing een meting gedaan van het baarmoederslijmvlies. Verder waren er geen andere dingen. Ik hoop echt voor je dat je half mei mag gaan starten.

Tusele, ik zal ze zo even bekijken, ben net thuis na twee uur file rijden (stom hoor, met de spits wegrijden) en zit al etend even het forum door te spitten. Eens kijken of er een gelukt is van de 299:yikes:foto's

Bianca, fijn dat je nu een medestander hebt op je werk. Hopenlijk kunnen jullie samen de ogen openen van de anderen, er is toch niets fijner en beter als een schone zaak.

Ik ben heerlijk alleen naar de keukenhof geweest, ik kan helemaal opgaan in het fotograferen en dan vind ik het vervelend als andere op mij moeten gaan zitten wachten.

Het was gelukkig op een buitje na de hele dag droog en af en toe nog lekker zonnig ook.

Werken doe ik in de warme periode trouwens heel veel ja. Ma, woe en don op mijn eigen werk en van vrijdag t/m zondag bij ons in de zaak. dinsdag proberen we zoveel mogenlijk vrij te houden, maar dan zijn we vaak in en rond het huis bezig. In de winter werk ik vaak maar 1 dag in het wekend en help ik af en toe op zaterdag dus dan is mijn vrije tijd iets meer. Maar ja daar staat tegenover dat we bijna in het bos wonen en zo op het strand staan, moet er iets voor over hebben.

11 juni wilde ik heel graag maar hield het nog even open ivm eventuele aanmeldingen in de zaak, helaas van het weekend een reservering binnen gehad voor 50-70 man verjaardag, dus heb ik pech :mad:, vind ik echt heel erg jammer.

Geplaatst

@gabriella..decapeptyl legt je normale cyclus stil. Ik hoop niet dast het nodig is die wikkel...maar voor het geval dat kan het mogelijk helpen

ik meld me af voor de rest van de avond...we krijgen zo bezoek

oh ja...voor de utrogestan(schrijf ik dat zo goed) heb ik tabletten die ik moet innemen gekregen geen vaginale zetpillen als ik de bijsluiter zo lees..

kan dat? Iemand daar evaring mee?! Ik moest wel 9EUR + nog een beetje bijbetalen..is dast omdat het geen zetpillen zijn?!

Geplaatst

Breek even in Tusele.

Die Utro NIET oraal innemen, maar VAGINAAL!!! Staat in de bijsluiter anders, maar geloof me.... vanaf de onderkant.

En ik moest ook altijd bij betalen, weet alleen niet meer hoeveel. Succes!

Geplaatst

Goofie hoe gaat het met jou?? is het nog een beetje uit te houden met alle medicijnen en bijwerkingen????

[ATTACH=CONFIG]1285[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1284[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1283[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1281[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1280[/ATTACH]

Geplaatst

Meezie wat een prachtige foto's....

Echt super gaaf. Heb je vast ook een mooie camera voor!!

Hier een dip dagje. Weer alleen en voel ik me ook echt alleen. Wilde allemaal even niet.

Daarnaast zit ik beetje met een knoop in mijn maag mbt werk.

Weet iemand toevallig hoelang progynova houdbaar is. Heb nog doosje van vorig jaar. Netjes bewaard.

Utrogestan weet ik wel dat het gewoon nog kan.

Tusele;op de utrogestan zit een eigen bijdrage. En idd wat jose zegt niet innemen!

Het wordt ook voor inname gebruikt bij mensen die andere dingen mankeren hahaha.

Moet echt van onderen. Fijne avond met je bezoek!!

Bianca wel fijn dat je iemand op sleeptouw hebt. Die kun je mooi goeie instructies geven. Altijd goed!

Het komt voor jou ook allemaal steeds dichterbij. We sluiten gewoon straks aan bij elkaar op het uitgerekend bankje.

9mei 1e echo!!

Gabriella sterkte met je man. Lekker in de watten leggen;-)

Ink wat fijn wat van je te horen. pfff het zit je al niet mee en dan moet je er ook weer achteraan bellen. En gelukkig maar achteraf gezien.

Hopelijk dan goed nieuws.

Maris: nu dus ovulatie testen gebruiken en wachten tot die positief is? en dan.......

Lianne: fijn dat de ongi er is. Heb je er ook altijd zo n last van.

Hier wordt het heeeeel erg donker.....grrrrr onweer denk ik!

Fijne avond!!

Liefssssssss

Geplaatst

He Girls,

@Gabriella,Dus toch bij de dokter geweest met vriendlief.

Slaan de medicijnen al iets aan?

Kon het geen kwaad voor de kwaliteit van het zaad?

En ik dacht dat je al eerder het zaad in moest leveren.

Maar het is pas na je punctie dat hij het in moet leveren?

Kun je met paracetamol zijn temp niet laag houden?

@Ink,Okee ik begrijp je helemaal!! Het is gelukkig geen onveilig expiriment dus ik zou er ook zo aan mee doen als ze het bij ons in het ziekenhuis zouden aanbieden.

Lastige keuze.Maar denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt.

Het blijft altijd een gok.Nem aan dat jullie icsi gaan doen?

Manlief ff flink aan de pillen en wie weet heeft dat ook nog een positieve invloed op het kwaliteit van zijn zaad.Donderdag komen er bij mij 10 potjes pillen op de tafel ;)

Haha ik ga je naam pikken!!hihi weet niet eens wat voor naam je hebt ;)

Maar kom jij ons maar een paar weken later achterna hobbelen dan maar wel eerste keer raak hoor!

@Tusele,Wijs dat je de kleren bewaard hebt want die ga je zeker nodig hebben hoor! (positief he ;) ) Jammer dat je niet kan!!

Ik werk in een cafetaria sinds kort.Niet echt mijn ding maar had een baan nodig,

Het was er niet heel erg fris maar sinds ik er werk is er al veel veranderd in positieve zin!!En vind het werk opzich wel leuk maar houd mijn oren en ogen open!

Hoe is het verder met jou?

@Meezie,Wat een mooie foto's! Je hebt je heerlijk vermaakt dus was het erg druk?Of heeft niemand echt op je hoeven wachten en heb je heerlijk je gang kunnen gaan.Je werkt wel heel veel maar er staat idd ook iets tegenover.

En als je het leuk vind waarom niet!!In de winter kun je heerlijk rustig aan doen.

Wat jammer dat je er niet bij kan zijn de 11de :( Baal baal baal.

Dat is weer een nadeel van een eigen zaak!

Maar we gaan allemaal zwanger worden dus doen we een nieuw uitje plannen!

@Tusele,De utrogestan moet je NIET inslikken.Ze moeten vaginaal ingebracht worden!!!Ze zetten dit er altijd verkeerd op.Ons ziekenhuis snapt ook niet waarom.Ik moest de laatste keer ook iets van 9 euro zelf betalen dit is gewoon een eigen bijdrage.

Fijne avond!

@Goofy waar ben je nou we missen je!!

@Guusje hoe is het met jou??Ben je al van start gegaan?

Hier een vermoeiende dag gehad.

Net klaar met werken.Nu pas dinsdag weer aan de arbeid!Heerlijk!

Liefs en knuff voor jullie!

Geplaatst

Marlijnne, vervelend dat soort dagen, hopenlijk heeft je mannetje een beetje kunnen troosten vanavond.

Hoe zo zit je in de knoop met je werk? wil je iets anders gaan doen of wil je eigenlijk gewoon nog even niet werken???

Bianca, was niet super druk en er hebben vast mensen 1 keer moeten wachten, maar dat is minder erg als iemand met wie je bent, de hele dag moet gaan wachten ;-)

Ik meld me alvast aan voor het nieuwe uitje dan, maar wel graag na oktober dan want dan gaan we pas vanaf 17 uur open, dus heb ik alle tijd om gezellig te kletsen

Geplaatst

Lieve meiden!!!

Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Goofy en ben............, hahahahhahahha... Jeetje meiden toch, wat is er veel geschreven.....:happy:

Heb letterlijk 45 minuten nodig gehad om bij te lezen. (lees langzaam, maar toch.....Hahahhaha):laugh:

Nieuwelingen: WELKOM!!! En al gelijk lange verhalen..... Heel veel succes met jullie behandeling!!:toppie:

@ Bianca, meid, ik mis jullie ook hoor!! Ik zal je gauw even die dagen nog nasturen, agenda ligt beneden!:icon_flower:(heb er zin in!!!!:happydance:)

@ Meezie, prachtige foto's meid:icon_flower:!

Ik heb van een verstandskies trekken gelezen. Gaat helemaal goed komen! Ik heb er geen meer en nog steeds verstand.... Hahahahaha. (denk ik...) (geloof dat het van jou kwam Bianca):happy2:

@ Ink, succes meid met je traject, tis ook weer allemaal spannend bij jullie zo te lezen! Leuk dat je nog wel de kracht hebt om met ons mee te schrijven.:toppie:

@ Marlijnne, je bent een toppertje!! Heel mooi stuk heb je voor je meiden gemaakt. Heel veel sterkte ook met je werk en de rest... Dikke knuf!!:icon_flower:

Nogmaals Bianca, het is normaal hoor je gevoel naar andere meiden die zwanger zijn enzo. Schaam je er niet voor, is heel normaal!!!!

Meiden, ik weet het even niet meer.....

Sorry, ben doodop. Ik ben echt heel erg moe en voel mijn eierstokken echt heel goed zitten. Ik weet gewoon zeker dat de medicijnen goed hun werk doen. Ik hoop dat dit ook op de echo te zien is zaterdag! Ik heb niet meer naar het ziekenhuis gebeld. Ik ben pas op dag 9 van de stimulatie en ik drink echt genoeg. Ik zit aan 3 a 4 liter vocht.

Nog 1 dagje werken en dan gelukkig weekend.

Volgende week moet ik de hele week werken maar dat gaat natuurlijk niet. De dagen dat ik een echo heb ga ik echt niet werken. En vanaf de punctie blijf ik thuis tot (duim, duim, duim) de TP en een dag daarna. Ik neem echt de tijd voor mezelf... (dat verdien ik.... Tjeetje, ik kom voor mezelf op.... wat zal mijn moeder trots op me zijn als ze dit hoort en evt zou lezen...:laugh::laugh:...)

Meiden, ik ga jullie nu weer verlaten. Morgen ben ik er weer.

Sory, sorry, sorry, dat ik julie niet allemaal persoonlijk heb geschreven.

Zoals Gerard Joling al zei, Ik heb er de kracht niet voor!

Weltruste lieve meiden en ik denk aan jullie.

Knufs en kussen,

Goofy

Geplaatst

@jose(en anderen)...dank voor de waarschuwing!! had het ook nog even willen vragen in het zh voordat ik het ging gebruiken..duurt nog even..eerst spuiten. vwb de tekst op de bijsluiter..heb het vermoeden dat er geen klinische testen geweest zijn voor deze manier van toedienen. Dan is deze toepassing risico van het zh/de arts...pff..de claim/regeltjescultuur in de farmacie..heb er ca 8 jaar in gewerkt. Soms goed..en soms om GEK van te worden.

enne...hoe blijft zo'n klein tabletje ziten??!?! Tampon als "kurk" gebruiken ;-) Mag je ermee zwemmen??! Ik doe nl vrijwilligerswerk 1x/week dan ga ik mee zwemmen met kinderen met een verstandelijke beperking..

@meezie prachtig!! Al eenkeus gemaakt wat er achter de bank komt te hangen

@bianca lief dat je vraagt hoe het gaat. Ik zit best lekker in mijn vel. Geniet van de vrijheid/ruimte in mijn hoofd door het stoppen met werken. De afwijzing voor de baan was wel even confronterend. Ik "ken mijn plaats" in de arbeidsmarkt nu weer even..starter, geen ervaring. Best even wennen met een ir-titel op zak en een cv dat erg gewild is in mijn oude werkomgeving...maar dat wil ik niet meer qua cultuur en ik denk ook niet meer qua uren/werkdruk.. In de industrie/techniek heb ik het nivo dat ik een functie heb van minimaal 32h en dat ik in praktijk wel de fulltime uren maak en ik 1 dag/week thuis ben, maar regelmatig nog e-mails en telefoontjes af moet handelen. Zoals ik daar nu tegenaan kijk heb ik daar echt geen zin in....

Vandaag nog maar eens proberen of ik de contactpersoon mbt de procedure te pakken kan krijgen om een beeld te krijgen van hoe geselecteerd wordt en wat de concurrentie beter maakt..

@goofy vervelend dat je je zo lamlendig voelt..ik duim superhard dat het voor een heeeeeel goed doel is!

Geplaatst

Tusele ik had een inbrenghuls erbij voor de utrogestan en mij werd gezegd dat ik na het inbrengen even 15 min moest gaan liggen en daarna kon je alles weer anders had je kans dat die naar beneden ging en dan zou die zijn werk niet doen, maar goed dat kon niet altijd en ach isd het wel goed om gegaan.

Met zwemmen weet ik dat dit na de punctie niet mag ivm infecties omdat je wel wondjes hebt van binnen met de utrogestan zal dat wel mogen mits je het ruim van te voren inbrengt maar daar heb je toch vaste tijden voor.

Maar maak je niet te druk om die bollen ze zijn niet het leukste maar ook absoluut niet het ergste.

Geplaatst

Hey, dat van die inbrenghuls voor de utrogestan wist ik nog niet. Ga ik ook nog even achteraan. Ook wel een goed idee om idd even 15 minuten te gaan liggen. (als dat kan)

Had zelf wel last van die bolletjes, maar dat is voor iedereen verschillende denk ik. Ook is het weer een goeie reminder van goofy om veel te drinken. Heb je er veel last van? Bedoel, behalve dat je je eierstokken goed voelt zitten, heb je ook erg last van de hormonen zo op dag 9/10?

Zelf gisteren de eerste spuit gezet en ik reageer altijd wel wat heftig erop. Voel me 'raar'. Maar dat hoort er allemaal bij.

In ieder geval succes morgen in t ziekenhuis, altijd weer even spannend.

Hier hebben de fruitmixjes en neussprayen al goed hun werk gedaan bij mn vriend dus die stress is er weer af. Harstikke lief dat jullie zo meeleven.

Liefs gabriella

Geplaatst

Hey meiden,

Thanks voor de lieve reacties weer - jullie zijn allemaal kanjers hiero!

Marlijnne- ik vind het echt rot voor je wat je allemaal mee moet maken. Had zo gehoopt voor je dat deze poging gelukt zou zijn om het andere verdriet enigszins te verzachten (want ik begrijp dat het dat verdriet nooit weg zal kunnen nemen)... Hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt?

Meezie - leuk om te lezen dat je er ook aan hebt mee gedaan. En echo's eerder vind ik alleen maar prettig zo bij de eerste behandeling: ben nieuwsgierig wat er allemaal gebeurd in m'n lijf als we dan eindelijk eens gaan starten ;-)...

Gabriella - fijn dat het beter gaat met je man!

Bianca- welke potjes komen bij jullie allemaal op tafel? Bij ons staat er zink voor manlief en ik zal zelf denk ik de tabletten van etos "zwanger worden" weer gaan slikken (en misschien ook tarwekiemolie voor het bms). We doen inderdaad icsi...

Maris- je had een tijdje geleden toch gesolliciteerd in de zorg? Al wat gehoord?

Tusele- gelijk heb je- lekker genieten van de vrijheid! Neem het er maar lekker van!

Ik heb zelf mijn manager gisteren gebeld dat ik ene stapje terug wil doen. Ben sinds een half jaar teamleidster van 2 woningen en het bevalt me niet meer. Ik heb het gevoel dat ik overal achter aan aan het rennen ben, voel me gestresst en gespannen en ben constant in m'n hoofd bezig met m'n werk, dus ben er klaar mee! Wil gewoon meer tijd voor mezelf hebben als we straks echt aan het traject gaan beginnen. Heb maandag een afspraak met haar, dus ben benieuwd wat ze zegt / of het kan en zo ja per wanneer (liefst zo snel mogelijk natuurlijk wat mij betref)...

Goofy- ik hoop dat je geen overstimulatie hebt als je je zo moe etc voelt. Maar goed dat je al zo veel drinkt! Probeer je rustig te houden?! Morgen echo? Laat je het ff weten wat er allemaal bij je groeit ;-)?

Geplaatst

Meiden, daar ben ik weer eens. Ik zit nu op mijn ongi te wachten, kan er ieder moment zijn, en dan mag ik starten. Hoop ik, want bij de uitgangsecho was een cyste te zien in mijn linker eierstok. Zodra de ongi er is moet ik het zkh bellen, en krijg dan gelijk een echo, om te kijken of de cyste weg is. Dus weer erg spannend.

Ink, ik ben ook gevraagd voor de Cetro Trial. Maar ik ga er niet aan mee doen. Niet omdat ik er geen vertrouwen in heb, maar mijn gevoel zegt, doen zoals de vorige keer. Dat ging toen erg goed, en dan durf ik niets te veranderen. Ben erg bang dat er dan veel minder eicellen zullen zijn.

Meezie, mooie foto's. Ik woon er midden in! Zo mooi!!!!

Bianca, jij 6 mei beginnen, volgende week dus. En een mooie datum hoor!!!! Is mijn verjaardag ;-)

Geplaatst

April
:

Raba: aanmelden; vol nu wachten en dan in mei hopelijk verder.

Fren1976: april verder (2e ICSI, UMC Radboud)

Bikkel: gestart met pil, 29 april decapeptyl (1e ivf-poging in UZ Leuven)

Goofy:
19.04.11 Puregon
, 1ste fm 30.04.11 (Radboud, lang protocol, 2de x ICSI)

Mari-83:
27 april 2de echo
..

babyenschede:
25 april start decapeptyl voor 1e ivf poging

Melis25: echo linker eierstok

Lianne:
17 april start decapeptyl
, 4 mei start deca, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

April/Mei
:

Ink:
14 april beleidsafspraak UMCU
en dan hopelijk snel starten met de 1e x ICSI???

Mei
:

Guusje: ongi begin mei, 1e CD echo, starten met poging 2 IVF

Tusele: 10 mei ongi verwacht daarna starten met hormonen

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 6 mei start met de Decapeptyl, 8 mei met de Puregon

Raba: hopelijk aanmelden. verwacht ongi tussen de 30ste van mei en 7 juni

Bianca: 10 mei start met de Decapeptyl, 12 mei met de Puregon

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanavond om 19.00 de 1e deca-shot!

En morgenvroeg vliegen we voor een weekje naar Turkije....even afschakelen voordat we echt gaan starten!

Maandag 9 mei moet ik om 8.00 voor de 1e echo en dan hopelijk de 10e starten met de menopur!

Ik ben niet heel actief op dit moment...maar dat wil niet zeggen dat ik niet aan jullie denk!

Heel veel succes, en vele positieve stralen komen jullie kant op...

Tot volgende week!

Geplaatst

Even een kort berichtje vanavond of morgen even wat uitgebreider druk druk druk ;-)

Hoi Ink,

Mijn vriend slikte altijd zink en selenium Vis olie en Gewoon de gebruikelijke vitamines.

Ik zelf slikte zwanger worden van de kruidvat vis olie Vitamine B en Tarwekiem olie.Nu ga ik een hoop andere dingen slikken.

Jose is onder behandeling in DD en had me voorgenomen de zelfde waslijst van pillen in huis te nemen en te slikken als haar zal het even opschrijven.

Ik zelf ga slikken :

Vitamine c-60 sinaasappelsmaak,

Omega 3,

Vitamine B 200% adh,

Vitamine D3

Foliumzuur 400mcg,

Vitamine E-200,

Tarwekiemolie

vit. E, capsules,

Peter gaat slikken:

Selenium, Zink + vitamine E

Vitamine C 500

En van sommige 1 per dag en sommige geloof 2 per dag

Heb de hoeveel heden en wat voor merk pillen etc ook in mijn mail box mocht je dit willen weten hoor ik het graag.

Ik ga dit allemaal slikken omdat ik bepaalde dingen dus niet slikte of wel slikte maar veel te weinig!

Nu ga ik de preciese dosis slikken die ze in Dusseldorf adviseren!

Dus benieuwd!

Geplaatst

Marlijnne, hoe gaat het met je? Al weer een beetje beter?

Goofy hoe is het vandaag met je eierstokken? Moet zeggen dat ik hem ook wel een beetje begin te knijpen hoor!!! Ik bedenk me ineens dat ik een dag voor de eerste echo een zeer lange dag op het werk heb. Stel, ik heb net zulke joekels van eirerstokken als jij hebt........ nou ja alles voor het goede doel!!! Doe je rustig aan...

Bianca, wat een pilletjes ga je slikken. Hopelijk heeft het succes bij je.

Lekker hoor een lang weekend. Geniet er van, ga je nog wat leuks doen?

Bikkel, fijne vakantie!! en veel succes met spuiten.

Inbrenghuls is bij mij geen succes. Doet erug zeer. Maar dit is per persoon natuurlijk verschillend. Ik zorg wel altijd na het inbrengen van de bolletjes dat ik niet te veel doe. Thuis lekker met de beentjes omhoog, maar op werk is dat een beetje lastig.. ;).

Ik ga nu ff mijn verplichtingen in huishouding doen. Pff, eigenlijk niet zo veel zin in....

Geplaatst

Hier alle verplichtingen er al op zitten. Beneden verdieping schoon:-)

Vandaag betere dag. Van alles gedaan. Grote mand voorop mijn fiets gekocht, naar het grafje geweest. Deze mama;-) had weer wat leuks gezien en moest er natuurlijk gelijk op. Weekend boodschappen gedaan.

En zelf nog kate&wiliam bewonderd.

Jeetje wat een media.

Ze zag er wel heel klassiek en stijlvol uit.

Jeetje Bianca wat een pillen. Alles voor een goed doel.

Ik zelf gebruik nooit heel veel.

Die inbrenghuls gebruik ik ook niet....

Bikkel:fijne vakantie en succes met spuiten.

Guusje ook weer bijna van start!!altijd fijn!!

Wilde iedereen antwoorden,maar ben het alweer helemaal kwijt.

Fijne middag Dames.

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden