Jump to content

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden

Afgelopen week intake in het UMCU gehad nadat we eerst een half jaar in een ander ziekenhuis hebben gelopen. Daar kwam uit de onderzoeken een zeer lage concentratie zaad (onder de 1 miljoen!), waardoor we voor ICSI in aanmerking komen. Aangezien ze dat daar niet doen, keuze voor het UMCU gemaakt. Daar gaan ze nu starten met de onderzoeken om eventuele oorzaken van het slechte zaad uit te sluiten (genetisch chromosomen onderzoek, hormonen, echo's etc etc). Zal ongeveer 3 maanden duren en dan komen we op de wachtlijst met als ingangsdatum de datum van het intake gesprek, dus gelukkig niet dan weer nog 3 maanden op de wachtlijst...

Dus waarschijnlijk zullen we april/mei aan de beurt zijn voor onze 1e poging.

Voel me machteloos dat ik nu alleen maar af kan wachten...

Hier nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten?

Liefs, Ink

• Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Veel sterkte. Ik weet hoe het voelt om al zo lang te wachten. Wij hebben besloten om even pauze te nemen. En wij weet dat wij in april mei weer verder gaan.

Posted

Dat lange wachten is niet leuk, helaas kan iedereen op dit forum erover mee praten.....

Heel veel succes.

Er zullen vast meer mensen hier komen kletsen.

Posted

Hoi hoi

Leuk dat jullie reageren op m'n berichtje. Begon me al eenzaam te voelen :msn-wink:...

Raba - Lees dat jullie pas een 2e poging hebben gehad en het straks jullie 3e poging gaat worden? Spannend hoor! Vind je het fijn om even "rust" te hebben, of vind je het ook nog wel lang duren? Ik voel me momenteel zo machteloos en gefrustreerd - alleen maar wachten wachten wachten met de onzekerheid constant in je hoofd of we ooit papa en mama mogen worden...

Voor jullie ook voor een 1e kindje?

Liefs, Ink

Posted

Hoi Ink,

Sterkte met het wachten...geduld is in de MMM een schone zaak helaas en het wordt telkens behoorlijk op de proef gesteld. Ook mijn man had minder dan 1 miljoen zaadjes en wij zijn dus ook aan het ICSI-en maar dan in eigen cyclus.

Hoop dat de tijd vliegt voor je!

groetjes stiertje

• 3 weeks later...
Posted

Hoi Ink

Wij gaan in april ook weer van start we hebben dan bijna een jaar pauze gehad en we hebben besloten dan de cryo´s (hopelijk) terug te laten plaatsen.

Heel veel succes

Posted

Wij gaan waarschijnlijk in april beginnen aan onze 2e icsi, maar de eerste in het UMC Radboud. In 2010 hele jaar stil gestaan door wachtlijsten, maar begin deze maand een succesvolle tese gehad, dus we kunnen weer door. Door werkreizen starten we waarsch eind maart/ begin april. Ik moet waarsch het lange protocol volgen, dus hopelijk in mei een punctie en terugplaatsing.

Posted

Dank je lieve Wish ik moest ook even nadenken of ik het zou doen maar ik ga er van uit dat er geen ongelukjes meer tussen komen en dat we gewoon die toppers terug krijgen in april.

Fren wat mooi dat jullie een succesvolle tese hebben gehad. Ik hoop voor jullie dat je zo snel mogelijk kan beginnen.

Ik heb ook altijd het lange protocol gehad.

Posted

Maris en Fren

Spannend dat jullie ook aan het aftellen zijn!

Fren- wat goed dat jullie een succesvolle tese achter de rug hebben!

Wat houdt dat lange protocol in; waarom/ wanneer kiezen ze voor het korte of lange protocol?

Inmiddels al weer bijna 1 maandje dichterbij hoop ik... eerst woensdag 9 maart nog n onderzoek bij de uroloog om te kijken of ze n oorzaak kunnen vinden voor t slechte zaad - vind ik ook best nog wel spannend! Weet dat er zelden iets gevonden wordt, maar wat nou als er iets uitkomt wat verdere behandelingen ook in de weg zou staan ofzo? Ach, zomaar hersenspinsel; alle tijd nu natuurlijk om te denken en das niet altijd best voor den mens ;-)...

Posted

Hoi Ink

Ik ken dat dat nadenken dat doe ik ook altijd te veel vooral als ik in bed lig en dan kan ik weer niet slapen.

Wij hebben vorig jaar ook alle mogelijk onderzoeken laten doen bij mijn vriend om te kijken of er een oorzaak gevonden kon worden.

Mijn vriend heeft namelijk jaren terug een ongeluk gehad en misschien had hij daar wel een klap aan overgehouden of misschien spataders in de ballen maar niks van dat alles. Het is niet te verklaren waar het vandaan komt alleen de bof zou een mogelijkheid zijn.

En het probleem is ook niet dat hij geen zaadjes heeft hij heeft er 14 miljoen alleen leeft maar 2% dus dat is gewoon heel erg weinig.

Posted

Ja, dat malen in de nacht is erg irritant; 's nachts lijkt alles om een of andere reden ook altijd erger ofzo!

Maar dat is inderdaad een erg laag getal wat dan goed is. Mijn mannetje produceert slechts minder dan een miljoen (0,9 om precies te zijn ;-)). Daarvan zou de beweeglijkheid ongeveer wel normaal zijn, maar ze hadden er wel veel met een afwijkende vorm gevonden, dus ja, dan blijft er ook weinigs goeds over... En dan toch elke maand nog hopen op een spontaan wondertje haha, hoe hardnekkig kan je wens zijn?!?!

Zitten je 2 cryo's bij elkaar ingevroren of apart?

Posted

Ja de cryo's zijn samen ingevroren.

Ik ken dat elke maand blijft die hoop en ook gewoon elke maand weer de ovulatietesten gebruiken.

En mijn cyclus was altijd precies 28 dagen maar sinds de laatste poging is het meestal langer en dat is ook zo irritant dan krijg je weer hoop elke keer als je te laat bent.

0,9 is inderdaad ook niet veel maar wel te doen net als bij ons.

de eerste test ooit was helemaal beroerd die zat op 5 levende cellen wij wisten niet wat we hoorden dat was ook wle het minste en het meeste tot nu toe was bij de tweede poging dat waren er 100.000 nog veel te weinig maar voor ons heel wat.

Welk zh lopen jullie?

Posted

Wij lopen in het UMCU. En jullie?

Ja, ik moet eerlijk bekennen dat als ik maar 1 dag overtijd ben, ik bijna naar de winkel toe ren om een test te halen hihi. Ben zelf ook altijd er regelmatig ongesteld (26 dagen).

Hoe gaat jullie cryo poging er uit zien? Moet je dan ook eerst nog aan de hormonen of gaat het in je eigen cyclus?

Ja, dat eerste nieuws komt denk ik zowiezo het hardst aan, tenminste, bij ons wel ook. Gingen "gewoon" voor onderzoek waarom een zwangerschap uit bleef. Hoopte natuurlijk op iets simpels wat zo verholpen zou zijn, maar ja, die hoop was snel vervolgen toen ze ons gelijk naar het "eindstadium" van ICSI verwezen; zo voelde dat in ieder geval toen... Heb manlief nu wel aan de zink tabetten gezet in de hoop dat dat misschien net even de aantallen wat omhoog wilt krikken- je weet maar nooit, toch? En baadt het niet dan schaadt het niet ;-)...

Posted

Wij hebben de eerste 2 pogingen in Enschede in combi met Zwolle gedaan en de derde poging in Enschede met Dusseldorf daar zijn onze cryo's ook ingevroren.

Als het goed is heeft de arts in DD het het liefst in natuurlijke cyclus dus ik hoef niks te spuiten.

Ja wij kregen inderdaad ook direct te horen van icsi en we hadden verwacht dat als er iets zou zijn dat het aan mij zou liggen en niet aan mijn vriend nou het tegendeel bleek waar. En dan begon ze toen ook nog over tese (was gelukkig achteraf niet nodig) maar het was inderdaad een klap om te verwerken in ene.

Mijn vriend slikt ook multivitamines en visolie capsules en net wat je zegt je weet maar nooit.

Posted

Tijdens het plaatsen van m'n laatste berichtje gister liep m'n computer vast, dus zie nu dat tie dan ook helemaal niet geplaatst is... nou ja...

Maar Maris - fijn dat tese uiteindelijk niet nodig bleek!

Verder dacht ik ook altijd dat het aan mij zou liggen. Had echt niet verwacht dat er wat met zijn zaad zou zijn. Geen idee waarom, maar daar had ik gewoon niet aan gedacht!

Ik heb ook over omega 3-6 gedacht (evt zowel voor hem als voor mezelf), maar ja, wil hem ook niet een heel dieet aansmeren van pillen hihi, daar wordt tie zelf ook niet zo blij van. Momenteel heeft tie al wat last van de stress wat er allemaal uit de onderzoeken wel of niet gaat blijken...

Posted

Het zijn 2 tabletjes wat hij slikt een vitamine pil en een visolie capsule en normaal is hij ook niet van al die dingen want hij wil bijv. ook niet stoppen met roken, maar ja die hoop heb ik allang opgegeven.

Maar hij vind het niet erg om die dingen te slikken.

Bij ons heeft er ook een hele tijd tussen de onderzoeken en de eerste behandeling gezeten dus hij hoefde ze toen nog niet te slikken.

• 2 weeks later...
Posted

Wij gaan in mei beginnen in Gent!

Vorige week zijn we er geweest omdat we in Rotterdam niet verder kwamen. Bij mijn vriend ook heel weinig gevonden, en vanuit Rotterdam wilden ze een TESE operatie gaan doen. Die stond al ingepland, maar de rest van de procedure mag daar niet gedaan worden, en dus moesten we naar Amsterdam of Nijmegen. Wij hebben voor Gent gekozen, en toen we daar donderdag waren bleek dat de TESE helemaal niet nodig is!

Alles is bij ons meteen ingepland: 13 mei heb ik een uitgangsecho, en 19 mei begin ik waarschijnlijk met spuiten. Punctie en terugplaatsing is dan misschien al in juni, maar goed...

Wij zijn al bijna 2 jaar bezig, en na veel wachten zijn we heel blij dat we nu eindelijk een datum hebben.

Ink, dat wachten hoort er helaas bij... Wij lopen al een jaar in het ziekenhuis en behalve wat onderzoeken is het enige wat er tot nu toe is gebeurd een hormoonbehandeling bij mijn vriend... Voor de rest moesten we maar wachten en wachten. Het is frustrerend, maar op een gegeven moment went het ook wel een beetje...

We gaan met z'n allen lekker de dagen aftellen!

(en ik ga nu mijn onderschriftje aanpassen... :D )

Posted

Liedje welkom hier klets gezellig mee.

Spannend allemaal en dat klopt wij zijn alweer 4,5 jaar verder en de meeste tijd is wachten, wachten en og eens wachten.

Posted

Hey Liedje,

Goh, klinkt spannend allemaal! Wat fijn dat je zelfs al echte data hebt joh! Maar je schrijft over hormoonbehandeling; hadden ze een afwijking in zijn bloedwaarden gevonden in zijn hormoonwaarden? En ik dacht dat ze Tese alleen deden als ze 0,0 zaadjes op de gewone manier konden vinden ofzo? Wel vaag dat ze in Rotterdam het nodig vonden en in Gent niet? Maar wel beter natuurlijk!

9 maart moeten m'n man naar de uroloog. Ik ga wel met m mee. Kan ik ook gelijk vragen of ze inmiddels nog nieuws hebben qua bloeduitslagen ofzo en of er anders al data bekend zijn waarop we wel meer zullen horen... Weet ook bijv niet of ik ook eerst aan de pil moet of niet, want heb geen zin dat we dadelijk aan de beurt zijn en dat ik dan eerst nog een paar maanden aan de pil moet ofzo; is dan zo'n zonde van de tijd / dan start ik liever nu vast!

Be zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Eerst de uitslagen enzo, maar dan vragen als "hoe gaat je lijf reageren op de hormonen" en "zou ik last hebben van die punctie", "zal er wel een bevruchting zijn en zal het wel tot een terug plaatsing komen", "zullen er nog cryo's uit voort komen" etc etc etc...

Mag ik vragen waarom jullie voor Gent hebben gekozen?

Ik vind het in ieder geval leuk dat we hier met steeds meer meiden gaan schrijven die aan het aftellen zijn en we straks hopelijk met z'n allen op de wachtbank kunnen gaan zitten!!!

Posted

Ja, erg fijn om met een groepje meiden te zijn die allemaal nog even moeten wachten! Dat scheelt een hoop!

Mijn vriend heeft inderdaad hormonen gehad. Ik weet niet of er echt afwijkende waarden waren gevonden in zijn bloed, maar er was in ieder geval geen aanwijsbare reden waarom zijn zaad zo slecht is, en hij viel binnen bepaalde marges, en dus was de kans groot dat hij met hormonen beter scores zou krijgen. Hij had een bepaald vrouwelijk hormoon wat te hoog was en onderdrukt werd, en een mannelijk hormoon wat opgekrikt werd. (Was wel grappig trouwens, die hormonen deden iets met zijn evenwichtsorgaan. Daardoor zwalkte hij echt als hij liep... En ik gemeen lachen natuurlijk... Hahaha)

Wij denken dat de androloog in Rotterdam haar kans zag in mijn vriend om eindelijk eens een tese operatie te mogen doen. Dat gebeurt niet veel, en ze willen graag de hele procedure in Rotterdam kunnen doen en dan helpt het vast als ze al wat operaties hebben gedaan... Onze gyn in Rotterdam was het er ook echt niet mee eens, maar hij wilde ook zijn collega niet afvallen. Maar hij was heel duidelijk dat we alles in Gent moesten gaan doen. Ik denk dat hij deze uitslag al verwacht hadden.

De keuze voor Gent was trouwens makkelijk: TESE mag in nederland alleen in Nijmegen en Amsterdam. Nijmegen is voor ons lastig te bereiken, en Amsterdam heeft een wachtlijst van minimaal een jaar. En over Gent hoorden we heel veel positieve verhalen.

@ink, dat met de pil starten zorgt ervoor dat je eierstokken inactief worden, en dat ze ook 'schoon' zijn. En dat zorgt er dan weer voor dat de hormonen beter aanslaan. Ik had er nog nooit over gehoord, dus weet niet of ze het in nederland ook doen. Maar kan me voorstellen dat het dan voelt alsof je weer kostbare tijd verliest.

@mari, dan denk ik met 2 jaar al lang bezig te zijn, maar 4,5 jaar zeg... Jeetje...

Trek je het een beetje met alle opmerkingen om je heen? Wij zitten echt in een babyboom en we krijgen echt heel vaak opmerkingen 'of wij nou ook niet eens..... '. Echt enorm klote...

Posted

Jeetje, wat vaag zeg, van die Tese! Nou, beter dat jullie overgestapt zijn naar Gent dan!

Dat van die pil is het verschil dan met het "lange" of het "korte" protocol dan zeker?

Ik zal het 9 maart s gaan navragen; dan kan ik evt ook gelijk vast daar aan beginnen als zij ook volgens dat protocol willen werken...

Apart van zijn evenwicht door die hormonen zeg! Haha, merkte je verder ook nog verschil; moest hij tijdens het gebruik ook huilen bij romcoms op tv ;-)?

Hoe plaatsen jullie je "handtekening / onderschrift" hier eigenlijk?

Posted

Hoi dames

Eindelijk iets drukker hier haha vond het al zo rustig.

Ink je handtekening kun je rechts bovenaan bij instellingen veranderen. Dan staat er wel ergens handtekening wijzigen.

Ik heb ook altijd eerst 2 weken aan de pil gemoeten zodat ze alles precies kunnen regelen qua cyclus.

Wel krom ben je al jaren van de pil af omdat ej kinderen wil en dan moet je aan de pil om eventueel een kindje te kunnen krijgen, maar ja als het allemaal lukt maakt die 2 weekjes ook niks meer uit.

Liedje wat een raar verhaal met die tese groot gelijk dat jullie overgestapt zijn.

Ik hoop dat het hier allemaal iets soepeler gaat verlopen voor jullie.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel erg vaak last van opmerkingen omdat wij heel erg open overal over zijn naar de buitenwereld eigenlijk vanaf het begin al.

We hebben dat juist gedaan omdat we in het begin wel eens van die opmerkingen kregen als ´wordt het voor jullie niet eens tijd!!!´

Ik vind het wel heel erg moeilijk dat iedereen om mij heen zwanger wordt net wat je zegt er is een babyboom hier.

En er zijn ook al een aantal zwanger van de tweede terwijl die nog niet eens bezig waren met kinderen toen wij het spiraaltje hebben laten verwijderen voor 4,5 jaar terug dat hakt er wel vaak in moet ik zeggen.

MAar met 2 jaar ben je ook al wel een tijdje bezig zeg. En of je nu een maand of 5 jaar bezig bent de wens is er en die word er echt niet kleiner op.

Posted

tja, wachten... wij zijn al sinds 2007 bezig met zwanger worden en sinds jan 2009 lopen we in het ziekenhuis. Vorig jaar door wachtlijsten en doorverwijzingen het hele jaar stil gestaan, maar nu lijkt er weer schot in de zaak te komen. Volgende week 2x naar nijmegen voor de info avond en de prikinstructie (gesneden koek, maar is nu eenmaal verplicht) en dan aanmelden zodra ik ongesteld wordt. Hoop wel dat dat na 10 maart is, aangezien ik anders een maand moet wachten ivm zakenreizen naar het buitenland. Toch gek, een zo'n maand voelt dan ineens veel te lang.

Posted

Thanx Mari - test test, volgens mij heb ik nu een handtekening :toppie:... Op naar een leukere handtekening met bijv een zwangerschaps kalender ofzo!!!

Fren - zie dat jullie ingevroren eicellen hadden die jullie niet mochten gebruiken? Dat zal ook een flinke domper geweest zijn? Waarom mocht dat niet dan?

Liedje - weten bij jullie veel mensen het? Wij zijn er vanaf het begin gelijk open over geweest (nou ja, na de 2e zaaduitslag waaruit bleek dat het zaad dus gewoon echt niet schommelde maar dus gewoon echt slecht was...). Gelukkig houden vrienden enzo dus wel rekening met wat ze zeggen. Tenminste over het algemeen dan; er komen altijd wel eens opmerkingen uit waarvan ik denk "hm, even m'n gevoel uitzetten/ niet teveel over nadenken en over wat anders beginnen", Hangt ook af van in welk gedeelte van m'n cyclus ik zit: schaam schaam , heel stom, maar hoop nog steeds elke maand op een spontaan wondertje! Elke keer weer een teleurstelling, maar toch, aangezien er maar 1 nodig is en je het wel eens vaker hoort, blijven we gewoon nog ff stug proberen ...

Alleen op m'n werk weten ze het nog niet. Mijn manager wel, maar op de werkvloer nog niet. Zal ik tegen die tijd wel moeten gaan vertellen met als ik diensten moet ruilen ofzo als w naar het ziekenhuis moeten, maar ja, dat zien we dan wel weer...