Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi, ben weer terug uit Turkije...heerlijke vakantie gehad, lekker gegeten en heel weinig gedaan haha..

Het spuiten verliep erg goed, in het begin ging ik altijd netjes naar de hotelkamer maar dat was op een gegeven mometn gewoon lastig iedere keer tussen het eten door weg dus daarna nam ik hem mee in de tas en spoot ik even snel op de invalidewc haha...heb tot nu toe geen blauwe plekjes en wissel goed af van prikplaats!

Ben vandaag ongesteld geworden, zou ook gebeuren zeiden ze in Leuven en morgenvroeg om 8.00 gaan we voor de 1e echo!

Als die goed is dan begin ik dinsdag met de menopur! Ik vroeg me alleen iets af, in Leuven gaven ze aan dat ik eerst de ampul met water moet optrekken, dan in de 1e menopurampul leegspuiten, optrekken en dan in de 2e ampul leegspuiten, optrekken en dan naald wisselen en spuiten! Mijn schhonmoeder is verpleegkundige en die zei dat ze in haar ziekenhuis de waterampul moest verdelen en dat ze dan een voor een de ampullen leeghaald! Dus niet alles in een ampul en dan weer in de andere.....snappen jullie het een beetje....hoe is jullie ervaring?

Hoe zit het verder met bijwerkingen want ik merk zelf niks maar moet er wel bij vertellen dat ik al vanaf 2008 in de overgang ben gebracht en voor de operatie heb ik toen 3 keer decapeptyl 3,75 injecties gehad....heb zelf een beetje het idee dat ik het misschien niet eens meer merk hahaha

@Maris, heeel veel succes met de wachtweken, hopelijk met een heel mooi resultaat!!!!

@Marlijnne, meis nogmaals heel veel sterkte, wat ben je toch ontzettend dapper en steeds weer opbeurende woorden voor anderen...dikke knuffel!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

even kort berichtje; vanmorgen punctie gehad met als resultaat 7 eicellen (van de 10 blaasjes) en zaad met 0,4 miljoen zaadcellen... voor ons een goeie score. Punctie was erg pijnlijk toen de morfine een beetje begon uit te werken waarop ik me gelijk kon voorstellen wat voor marteling dat voor meiden moet zijn geweest zonder verdoving... Woensdag worden we gebeld of we een terugplaatsing hebben... heel spannend!

Door extra dosis morfine nu erg slaperig, dus ga maar weer liggen.

Bedankt iedereen voor de duimen die gedraaid zijn!

liefs gabriella

Gast Guusje
Geplaatst

Tusele, Synarel is het zelfde als Deca. Alleen is Synarel een neusspray. Erg handig en fijn ......

Geplaatst

Meiden, ik kom vanavond of morgen even bijlezen en een ieder beantwoorden!

Kreeg wel een heel lief cadeautje van mijn lief vanmorgen.....toch een beetje moederdag...........

Net thuis, vandaag op de surf spot geweest! Moeeeeeeeeee;-)

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Lieve meiden,

Niet echt veel tijd gehad de laatste dagen om te reageren. Wel hier en daar snel even mee gelezen (hihi anders lig ik ineens zooooo ver achter met die verhalen!).

Maris - zou het inderdaad wel super vinden als jullie bij de voordeur wachten om samen de drempel te nemen met de high tea ;-). En lees al lekker een kleine bij je inmiddels?! Heerlijk! Op naar de 9 maanden! Ennuh - je testdatum is op mijn verjaardag ;-)!

Marlijnne- hoe was Marco? FF groot respect voor je hoor meid! En lief van je man dat hij je een beetje verwend heeft op moederdag!

Gabriella - mooie score en op naar mooie bevruchtingen en een goede TP!

Hoopvol en Inge- welkom op het forum hier!

Nou, ik moet er weer snel vandoor; tas inpakken voor 3 daagse teamleiders conferentie ma t/m wo en dan snel bedje opzoeken!

Alle andere meiden - lees en leef met jullie mee hoor!

Geplaatst

echo was oke, zal vanmiddag telefoon krijgen van Leuven maar als het goed is start ik morgen met menopur...weer een stapje dichterbij!

Geplaatst

Poe hee, een weekendje genieten van het mooie weer en ondertussen werken in de tuin (we hebben een schutting gezet) kan helemaal niet als je je bij dit topic hebt aan gesloten. Hadden jullie niet kunnen waarschuwen :happy:

Ik ben een eeuwigheid bezig geweest met alles bij lezen. En heb natuurlijk niet alles onthouden. Hier toch een paar kleine reacties.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kom niet naar de high-tea. Had me wel erg leuk geleken, omdat ik helemaal niemand ken die ook in de MM zit. Maar waarschijnlijk zijn we dan nog op vakantie. Ik heb me ook niet opgegeven, dus is er ook niet voor mij gereserveerd. Jammer, volgende keer beter.

@Tusele: Wat een spannende vakantieplannen. Ik vind het altijd een beetje eng om in een land waar je de taal niet spreekt zo maar op de bonnefooi heen te gaan. Maar misschien spreek jij wel vloeiend Pools en Russisch. Mijn man heeft een paar jaar geleden met een vriend van west naar oost Polen gefietst en ze waren overal welkom om te blijven slapen en mee te blijven eten. Ze schaamden zich soms diep als ze weer ergens gevraagd hadden om hun tent neer te mogen zetten en er werden dan ook allerlei lekkere dingen uit de kast getrokken. Hele maaltijden werden er voor hun bereid. Maar je ontmoet zo wel allemaal leuke mensen.

@bikkel: lastig van die verschillende uitleggen over het bereiden van je meds. Daar krijg ik altijd zo'n stress van. Ik hoop dat je inmiddels weet hoe je het het beste kan doen. Staat er niet gewoon uitleg in de bijsluiter?

Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad.

@Gabrielle: Wat goed dat er zoveel eitjes zijn gevonden. Nu de volgende spannende stap, op naar een terugplaatsing!

Vervelend dat de punctie zo pijnlijk was (maar dat vergeet ik nu weer heel snel, want ik schijt nu al 7 kleuren voor mijn punctie. Daar denk ik nu gewoon nog maar niet aan, eerst morgen de eerste follikelmeting. Alles stapje voor stapje).

@Marlijne: Wat lief een moederdag cadeautje! Echt super zo'n man (of vriend)!

En alle andere meiden allemaal heel veel succes waarmee je bezig bent.

Ik ben nu op de derde dag met spuiten, vanavond dus nog 1 spuit en vanaf morgen ook de Cetrotide erbij. Maar morgenochtend vroeg de eerste follikelmeting. Pfff, ik vind het echt spannend.

Ik heb alleen nog maar een beetje last van stekende borsten (net als in mijn natuurlijke cyclus vlak voor mijn eisprong) en als ik ga liggen en me ontspan, voel ik duidelijk iets gebeuren bij mijn eierstokken.

Verder gelukkig geen bijwerkingen nog. Alhoewel mijn man en ik de hele dag roepen als ik iets onaardigs of stoms doen "oh dat zijn bijwerkingen" Hahaha, zo kunnen we er tenminste nog een beetje om lachen.

Geplaatst

He Meiden,

Wat word er hier weinig geschreven!

Jeetje zeg,Ben ik helemaal niet gewend van sommige!

@Maris super nu lekker gaan broeden!!Toi Toi Toi.

@Marlijnne,Hoe was marco en hoe gaat het met je?

@Ink,Werkse deze 3 dagen!

@Gabriella,Wat een mooi resultaat heb je nu nog veel pijn?Heb je morgen de tp??Balen dat je zoveel pijn hebt gehad zeg!

@Bikkel,Heerlijke vakantie gehad zo te lezen!Wat een avontuur zeg spuiten op vakantie hihi,Helaas kan ik je niet helpen met de ampullen ik spuit deze niet.

@Guusje,Leuke verjaardag gehad?Wanneer heb je weer een echo?Als ik het goed begreep houden ze je goed in de gaten en mag je eventueel van start als de cyste geslonken is?

@Inge,Welkom!En super dat jij ook aan je volgende behandeling kan beginnen!Succes!

@Hoopvol,Hoe was je punctie viel die mee en wat is de oogst ;)

@Meezie,Hoe is het met jou??Morgen nog duiken?Het weer is nu triest zeg.En de rode duivels al in aantocht?

@Tusele,Wanneer verwacht jeje ongi?Wat leuk zo een vakantie plannen.Heeft ook wel weer zn charmes om gewoon op de bonnefooi te gaan!

Je zit weer helemaal in de dagelijkse sleur nu dus hihi.

@Lianne,Hoe is het met jou meis?Wanneer heb jij je echo?Hoe voel jeje nu?Je voelde jeje anders als voorgaande behandeling.De hormonen hakken er dus aardig in.

Hoelang ben jij nu aan het stimuleren met hormonen??4 dagen ofzo toch??

Donderdag ben ik begonnen met de deca en gister met de puregon.

Ik moest tussen de 50 en de 75 eh spuiten wist ik me dus niet meer wat voor streepje dat was.62.5 eh stond mij bij maar dat bestond niet.

Op hoop van zegen het 2de streepje gespoten.Elke eh teveel kan bij mij van belang zijn.Wat was ik daar verdrietig om pffff kon me tranen even niet in bedwang houden muts die ik ben haha.Net het ziekenhuis gebeld en hoorde van de fertiliteits verpleegkundige dat hun idd altijd

van 62.5 spreken maar ze het pas eens uitrekende maar dit bestond helemaal niet!!!Ze dacht dat ik het 2de streepje aan moest houden (handig he als ze iets niet zeker weten)Ze

zou nu gelijk een mail sturen dat ze niet meer moesten spreken over 62.5 maar 68.3 ofzo.Lekker snugger zijn ze in het ziekenhuis.

Zondag een echo gehad en alles zag er goed uit geen cyste waar ik zo bang voor was.Wel mega veel follikels zoals gewoonlijk :( Dus hopelijk groeien ze niet allemaal anders zie ik het somber in.

Donderdag heb ik de eerste fm.Vind het onwijs spannend.

Straks even bij een vriendin een theetje drinken.Morgen gezellig naar Marco borsato en woensdag nog lekker vrij.Heerlijk!!!

Knuff voor jullie

Gast Guusje
Geplaatst

Hey Bianca,

25 mei heb ik weer een echo, en ja, ze houden me gelukkig goed in de gaten. En als de cystes weg zijn mag ik misschien gaan starten. Ik wacht het nog even allemaal af.

Hoe gaat het bij jou?

Verjaardag trouwens rustig gehouden, had er door alle elende niet zo veel zin in.

Geplaatst

maris super een cryo aan boord...ga heel hard duimen. Hoe voel jeje.

Ben net in zh geweest. Als de cryo goed ontdooit(weer doodsbang) heb ik donderdag een tp!

Gaat opeens weer snel! Merk dat het er wel even inhakt,maar laat maar komen.

Bikkel idd weer een stapje dichter bij. Super.

Hopelijk verder met een ieder alles goed! Ben de helft alweer kwijt wat ik heb gelezen.

Fijne middag.

Lieve meiden wat moet ik toch zonder jullie......dikke knuffel.

Marco was erg leuk!(ook momenten heel moeilijk) en ben onwijs trots op mezelf.

Dat ik gegaan ben. Zoo even mn ego strelen ahummm....;-)

Wat een lekker weekend.

Bianca :geen cyste, je zei al wel dat je "iets" voelde wat eigenlijk niet kon.Gelukkig maar.

Jeetje wat een muts. Je mag toch verwachten dat ze het weten. En niet we denken........daar hebben we niks aan.

Succes meid. Je maakt in ieder geval voldoende aan. Er zullen vast wat verdwijnen,maar daar maak je ook weer nieuwe/goeie voor!!!!

Verder last van bijwerkingen of valt het mee?

Guusje wat vervelend die cystes. Enig idee hoelang dat duurt.

Ink succes aankomende 3 dagen! Best intensief

Geplaatst

Dank je marlijnne

Wat spannend weer ik ga heel erg hard duimen dat je cryo goed ontdooit.

Wat goed dat je het volgehouden hebt bij Marco daar mag je ook best trots op zijn.

Bianca gelukkig geen cyste hoe voel je je verder?

Geplaatst

Hoi Guusje,

Wat spannend toch weer.maar steeds weer op nieuw een tegenslag is wel moeilijk zeg.Heb je nog veel pijn?

Met mij gaat het goed.Gister even een dip avond.Maar nu zit ik weer goed in mijn vel :D!

Ik snap dat je niet zoveel zin had om je verjaardag te vieren!Volgend jaar mag je dat dubbel en dwars in halen!Hopelijk met een beeb of dikke buik!

@Marlijnne,Wat super zeg!!Het was dus erg leuk!?Heeft hij er een mooie show van gemaakt?Sommige nummers van hem zullen ook wel erg emotioneel geweest zijn.Wat voor nummers zong hij allemaal?Kan ik me alvast voorbereiden op morgen :P

Klopt gelukkig geen cyste maar wat die pijn dan is ach geen idee maar zal er wel bij horen ;)

Klopt ik maak er steeds voldoende aan of juist te weinig.Voldoende is bij mij steeds meer als 20!Het zijn er dus heeeeel veel of maar 2!Dus vandaar dat het lastig is en ik al 3x heb moeten stoppen!

Ik heb nog geen last van bijwerkingen dat heb ik eigenlijk nooit!

Wanneer gaan ze de cryo ontdooien??Hoor je dan wo of hij goed ontdooid is??Hoeveel cryootjes had je en zijn er goed ontdooid en hoeveel niet goed ontdooid??Het moet gewoon goed gaan met ontdooien hoor.MIjn positieve energie komt weer jou richting op en mijn duimen draaien!

@Maris,Hoe voel jij je??Wat deed die magnetiseur dan precies??

Klinkt erg zweverig ;) Ben benieuwd!!Hopelijk heeft hij de boel goed gesloten zo iets deed hij toch???

Moet je de mutsen bollen wel gebruiken?Of is alles nu puur natuur??

Ik voel me goed :D!!Gister even een huil avond mede doordat ik niet wist wat ik nu moest spuiten.Maar als dat alles is :D!!

Geplaatst

Zo, hoop nu hier weer een beetje actiever te worden. Gisteren de punctie gehad waar ik achteraf erg veel last van heb gehad waardoor ik de hele dag als een zombie in en om het huis gewaggeld heb. Kwam door de pijn, maar voornamelijk door de extra dosis morfine.

Het is nu afwachten tot ze woensdag bellen of er bevruchtingen zijn en of die dag er een terugplaatsing is. Omdat dit onze 'laatste' poging is, hebben we mogen kiezen of we 1 of 2 wilden terugplaatsen en we gaan voor 2 embryo's.

Bianca; jij bent nu dus ook al goed op gang! Wat een gedoe met die eenheden zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je daar stiknerveus van wordt. Wel wat jammer dat zo'n telefoniste daar zo op reageert. Ik ga ernstig hard voor je duimen dat die follikels niet te hard gaan groeien.

Marlijnne; ik blijf je bewonderen dat je nu al weer in dit stadium van het traject zit. Wel super spannend hoor!

Okasaan; ik blijf er ook steeds weer tegen aan lopen dat dit forum bijna niet te volgen is, haha. De opmerking; 'het zijn de bijwerkingen' is hier ook erg vaak gemaakt (en nog). Die punctie moet je je helemaal geen zorgen over maken. Weet niet bij welk ziekenhuis je loopt en op welke manier er verdoofd wordt, maar als het goed gebeurd heb je er bijna geen last van. Ik ben sowieso iemand die heel snel heel veel pijn heeft.

Tusele; die vakantieplannen van jullie klinken echt helemaal te gek!!! Hebben jullie een camper? Of ga je met een tent, caravan? Zelf hebben we een oldtimer busje waar we altijd mee op vakantie gaan. Zou ook erg graag wat verder weg willen, maar dat ding gaat maar 80 km per uur, hahahahaa, dan zijn we wel erg lang onderweg... dus het zal wel de ardennen of noord frankrijk worden voor ons.

Inge; welkom hier, en heel veel succes! Wat vervelend voor je van de ervaring in het eerdere ziekenhuis.

En voor iedereen die ik (vast) vergeet (dat zijn de bijwerkingen he:icon_smile:) Heel veel succes weer!!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Hoi Gabriella,

Ben je zolang duf geweest van de morfine?Hebben ze je een extra shotje gegeven dan ;)!! Lekker high geweest dus heel de dag.

Spannend hoor!!Wat duren deze dagen lang he!Word je s ochtends gebeld?In welk ziekenhuis ben jij onder behandeling?Wat goed dat je er 2 terug geplaatst krijgt!Ik helaas niet ondanks dat het mijn laatste behandeling is.

Ja erg irritant,PCO doet dit met je en dan ben je gewoon hartstikke moeilijk te stimuleren.

Dus iedere stimulatie is weer een verassing.Gelukkig heb ik er nooit last van ook niet als ik neig naar de overstimulatie dus zijn ze wat makkelijker geworden als het goed is.

Wat lache dat jullie een oldtimer busje hebben.Zon hippie busje??

Lache!!80 km per uur dan is ie wel heel traag ;)

En ja hoor geef de bijwerkingen maar de schuld ;)

Morgen ga ik naar marco borsato en laat ik dan net moeten spuiten.We gaan al om 2 uur weg.Het kan geen kwaad toch als ik alles mee neem en voor ik naar binnen ga dus 2 uurtjes eerder ga spuiten.En kan me ook niet voorstellen dat het erg slecht is dat de puregon dan een dag met dit weer in de auto ligt.

Wat denken jullie??

Geplaatst

Heee bianca,

Ja, die morfine.. hahaha, vanaf het moment dat je het ingespoten krijgt, weet je dat je je moet overgeven aan dat 'gevoel' maar ik raak altijd lichtelijk in paniek. En als het me dan lukt, dan is het zooooo lekker. (zeker nu ik weet wat er gebeurd als er niet genoeg gegeven wordt!!!)

En deze dagen zijn inderdaad te spannend. Heb ook nog eens weinig werk deze week (als in geen werk) dus vanmiddag alle kringloopwinkels in de buurt maar geplunderd aangezien ik vorige week de stad al had aangedaan. (en dan is een kringloper toch iets goedkoper voor hormonale koopjesjagers...)

We hebben inderdaad zo'n hippie busje. Een rode HY bus. Ken je die? Van die golfplaten busjes. Heel erg leuk om te zien, om in te rijden en in te kamperen... als je niet te ver weg wilt!! haha.

Wel erg leuk dat je naar Marco Borsato gaat, maar wat betreft die puregon; Wij zaten elke keer in dubio wat wel en wat niet in de koelkast moest. Het ziekenhuis (we zitten bij t erasmus rotterdam) had zoiets van; gooi gewoon alles er maar in, weet je zeker dat je goed zit. Dus de puregon hebben we altijd koel bewaard. Het lijkt me met dit weer sowieso niet erg lekker om die spuit heel de dag in een (warme) auto te laten liggen, dus als ik jou was zou ik een klein koelboxje meenemen als dat mogelijk is. (maar misschien ben ik nu te meuterig en kan het gewoon wel hoor!!)

Ik heb tijdens het spuiten ook een keer 2 uur later moeten spuiten, en het ziekenhuis raadde aan om dan de avond ervoor en erna op en af te bouwen. Dus als je normaal om 21.00 spuit, en je kan bij t concert om 19.00 spuiten, moet je vanavond er al vast wat tussen in gaan zitten, en de avond erna ook. Snappie? Maar misschien valt 2 uur verschil ook nog wel wat mee. (om maar weer terug te komen op mijn meuterigheid, hahahahahaha)

In ieder geval veel plezier!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff snelle reactie, heb weinig puf om uitgebreid te reageren..

Gabrielle, hopelijk heb je een mooie tp woensdag! succes.

Bianca, fijn dat het op zich goed gaat met spuiten en fijn dat er geen cyste zit. Ben benieuwd hoe donderdag je echo is.

Maris, hoe is het met jou? Lekker aan het broeden?

Hier helemaal kapot. Ben echt alleen maar moe. Zit nu ook al lekker gedouched en al op de bank en ga zo heerlijk mijn bedje opzoeken!!

Hoop morgen wat uitgebreider te reageren.

Liefs

Geplaatst

Voor dir forum is het inderdaad stil, al begrijp ik wel dat het voor de nieuwe mensen wel heel druk is.

Wennen jullie vanzelf aan, lukt hier na 2 maanden nu ook aardig om alles bij te houden, hihi.

Bianca, wat een gedoe met die spuiten, ze weten zelf ook lekker waar ze mee bezig zijn.

Mijn ongi was gestart op 30 april en ik ben vanaf gister bezig met de ovulatie testen. Gister en vandaag nog negatief ik heb mijn zinnen gezet op een positieve test op dinsdag of woensdag, want dan zitten we volgens mij nog in onze vrije dagen met de terugplaatsing. Anders moeten we weer vanalles gaan regelen. Maar helaas heeft mijn agenda het niet voor het zeggen, maar mijn eierstokken en die doen gewoon waar ze zelf zin in hebben.

Marlijnne, ik vind het echt super knap van je dat je bent geweest, vanmorgen was een liedje van hem op de radio en moest gelijk aan jou denken. Ik kan me voorstellen dat niet alleen de drukte moeilijk is voor je maar zijn muziek is ook vaak zo gevoelig, kan me voorstellen dat je af en toe wel met tranen in je ogen hebt gestaan.

Mari, hou je mooie cryo goed vast he!!!

Gabriella, vervelend he dat ze in het erasmus zo laat pas bellen of je een terugplaatsing hebt, terwijl ze het vaak echt wel een dag van te voren weten.

Lianne, slaap lekker!!!!! Rustig aan doen hoor die hormonen zijn echt zwaar voor je lijf

Geplaatst

Meiden,

Wat een verhalen allemaal.. Eat een emoties ook hè om je wens in vervulling te laten gaan. Elke keer weer die hoop, wachten, spanning, verdriet en jezelf weer oprapen om de volgende sessie te starten.. Mag ik even mijn verhaal van de afgelopen jaren doen?

7 jaar geleden wilde ik graag met mijn moeder delen dat wij toe waren aan een kindje. Mijn moeder was toen al 6 jaar ernstig ziek. Hoe hard we ook probeerden, geen zwangerschap. Mijn moeder overleed in 2004. Ze heeft een brief achtergelaten voor mij, met een kadootje voor als ik moeder zal worden.Drie dagen later werd er kanker geconstateerd bij mijn partner. Gelukkig helemaal van genezen! Behandelingen gehad in België (vanwege donor) geen resultaat. Misschien ergens goed voor geweest want mijn relatie ging uit. Twee jaar na mijn moeder overleed mijn vader. Beide keren was mijn zusje zwanger. Nu met mijn huidige partner al 3 jaar aan het proberen, en weer lukt het niet. IUI gehad, gestart op het moment dat mijn zusje haar 3e kindje levenloos geboren moest laten worden na 34 weken zwangerschap. Ze is inmiddels weer zwanger (na de eerste maand) en hoe gelukkig ik ook voor haar ben, echt, ik vind het ook moeilijk. (durf dit bijna niet te schrijven)

Maar nu zijn wij dannaan de beurt! Ik hoef jullie vast niet te vertellen hoe je leeft tussen hoop en vrees.. Opkrabbelen, verdriet en optimisme..

Hoop dat ik morgenavond (infoavond) wat wijzer wordt, want ik snap er echt helemaal niks van.. Spuit dit, dan dat en daarna zus etc..

Zie erg op tegen het spuiten en tegen de punctie.. Val normaal flauw bij injecties (lekker suf) maar begreep al dat het een kleine naald is en goed te doen.. fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn! Fijn om het te kunnen delen..

Iedereen heel heel veel succes! En nu al bedankt voor jullie verhalen!

Geplaatst

Hey Inge,

Wat een verhaal ook voor jou. Zit met tranen in mn ogen te lezen hoe je moeder een cadeautje achterlaat voor jou.. (en dat zijn vast niet alleen maar de hormonen!!)

Ik kan 100 keer tegen je zeggen dat je niet op hoeft te zien tegen de spuiten en de punctie.. je zult het toch zelf moeten ervaren. Maar de meesten hebben er echt niet zo'n last van.

Spannend dat het voor jullie gaat beginnen. En wat betreft je zus; ik kan me voorstellen als er iemand is die van je houdt (zoals een zus) dat die begrijpt dat jij met een dubbel gevoel zit. Blijf gewoon bij jezelf en je eigen emoties, deze periode is 1 grote rollercoaster waarbij je niet van jezelf kunt verwachten dat je heel veel rekening gaat houden met anderen. (moet wel binnen de perken blijven natuurlijk, hihi)

Ik hoop dat je een periode met veel optimisme tegemoet gaat!!

Liefs gabriella

Geplaatst

ik dacht evne kort reageren...nou dat lukt me niet. Ben te nieuwschierig hoe het met jullie gaat..dus ga lekker even alles bijlezen

En dan vinden jullie het stil hier?!?!?! shock!

Auw...zoek ik mijn eigen laatste post in dit onderwerp. Zoekresultaat op mijn posts in dit onderwerp 3(!!) pagina's ..

Volgens "de planning" zou ik morgen ongi moeten gaan worden...we zullen zien. Heb al wel 2 dagen een kort lontje wat ik meestal heb vlak voor mijn ongi. Dus we zullen zien. Vandaag druk in huis geweest en met verjaardagsfeestje bezig geweest. Tim was vanavond helemaal hyper de pieper na het maken van de uitnodigingen..

@Bikkel fijn dat het geslaagd was. Geen menopur ervaring hier dus kan je niet helpen. Mooi dat de echo ok was!

@gabriella mooi resultaat..nu duimen dat het mooie embryo's mogen worden!!! Ik las dat je vandaag nog lekker aan het zombie-en was...Zo te lezen was je lekker thuis. Fijn dat dat kan. Ik knijp 'm zelf best wel voor de punctie. Probeer me niet teveel zorgen te maken. Vwb de vakantieplannen. Oh een camper...dat lijkt ons ook wel wat. Wat voor type hebben jullie?!? 80 km/h naar zuidfrankrijk kan prima..hebben wij 2 jaar geleden met een vouwwagen gedaan. Onze vrienden hebben een bus voor een eigen zaak. Die verbouwen ze een beetje zodat zij daar zelf in kunnen slapen en wij met zijn 3-tjes erbij als het voor 1 nachtje is.of als dast echt niet gaat gebruiken we ons lichtgewicht trekkerstentje voor 2 pers. En dan slaap ik of hubbie daarin met Tim. Als we langer staan zetten wij onze tent tarp op. En slapen wij met zijn 3-en in de tent en zij in de bus.

@marlijnne...wat lief van je lief ;-) een tp voor de boeg spannend!!!!

@okasaan..leuk die reisverhalen van je man! Ben benieuwd naar de resultaten van je echo. Mooi te lezen dat jullie de humor erin houden ;-)

@bianca..wat bedoel je met anders zie ik het somber in..dat je veel follikels hebt maar geen eitjes?!

@inge wat een verhalen zeg over jouw ervaringen, die van je zus en die bijzondere brief + kado van je moeder!

Geplaatst

yes yes 1e ongi-verschijnselen gespot hier. NEtjes volgens planning...ff afwachten of het goed op gang komt voor 18h vandaag

Mutsie die ik ben..zit ik net het papier te lezen met de instructies voor het korte protocol. Twijfel ik toch weer of alles wel duidelijk is. Hoe zie je dat helder bloed als je tampons gebruikt?!? Nou ja..dan maar ff een keer van die matrassen gebruiken..heb ik nog liggen..

Ik vind het errrrug spannend allemaal merk ik nu. "Toevallig" kwam ik het 1e mapje met babyfoto's van Tim tegen vandaag dat ik opgeruimd heb (ons 1e "show" mapje). Ik was helemaal melancholisch toen ik de foto's van zijn moeilijke start zag. Ben ik trouwens altijd wel rond mijn 1e dag van de ongi. Tim's harttonen zakten bij het einde van de bevalling, er is zelfs al wat bloed bij hem afgenomen terwijl hij nog in het geboortekanaal zat. Hij was blauw na de bevalling, had laag bloedsuiker en zo bleek later een infectie waardoor hij een aantal dagen op de neo afdeling lag. Omdat ik zelf zo alert was heb ik hem na de bevalling heel kort even vast mogen houden na de checks voordeat hij met mijn man naar de neo afdeling ging. Hij is om 17h geboren en om 22h mocht ik pas bij hem. En dat was nog een hele discussie omdat ik koorts had gehad of ik wel bij hem mocht. Hij lag aan allerlei infusen, sondes etc en we hem de 1e dagen niet eens op mochten pakken en de dagen erna maar heel beperkt, werd "lekgeprikt" in zijn hak ivm bloedsuiker metingen, kreeg nog een moeizame aanleg van een infuus in zijn navel na een paar dagen en heeft een ruggeprik gehad om te checken of hij ipv een bloedinfectie misschien ook nog een hersenvliesonsteking had. Dat laatste was trouwens gelukkig niet het geval. Het roept vanalles op...blijdschap dat het goedgekomen is, verdriet dat ik niet van een onbezorgde kraamtijd heb kunnen genieten, dat kleine mannetje dat al zoveel heeft moeten verduren zo vroeg., de emotionele achtbaan waarin we toen zaten..en de wens om nog een keer zo'n huppie bij me te dragen en er van te genieten met hopelijk een meer onbezorgde kraamtijd.

Ach wat miep ik nou...er zijn hier genoeg meiden die dat allemaal nog niet meegemaakt hebben en in onzekerheid zitten of zij een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee zullen maken. Dikke knuf voor jullie. Het is jullie gegund. Jullie zijn kanjers!

Geplaatst

Hey Tusele...

Laat die ongi maar komen!!! Kan me voorstellen dat het weer spannend is en allemaal "gedachten" oproept.

Maar jeetje dat verhaal van Tim gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Dan denk je dat je er bijna bent en wordt je kindje ziek.

Je mag er niet bij. Je bent dan onwijs verdrietig. Dat is heel logisch. En je bent niet aan het "miepen" hoor. Ongeacht dat je al een kleintje hebt zijn het wel dingen die je nooit vergeet. En logisch dat je dan hoopt bij de volgende een onbezorgde kraamtijd.

Ik zeg wel altijd, je weet niet wat de toekomst brengt dus geniet optimaal van wat je hebt. En in dit geval jullie tim!

En ga heel hard voor je duimen dat er nog een broertje of zusje voor tim komt.

Bianca: marco doet een mix van oudere nummers, zijn nieuwe album en 3 duetten. Laura Jansen is er helaas niet(stemproblemen)maar daar hebben ze kristel voor nu en die is ook erg goed. Verder verklap ik niks! Heb je zitplaatsen?

Ik las ergens iets over de kracht om door te gaan naar mij.

Weetje wat het is. Mijn meisjes hebben mij moeder gemaakt.

We waren zover. Ook hier thuis wat betreft kamertje etc.

Je moet bevallen etc etc. Het verlangen is alleen maar groter geworden. Ik heb ervan geproefd het moederschap/moederliefde

Ik kan alleen niet voor mijn schatjes zorgen.

Ik heb nog heel veel slechte dagen, maar dit is wat wij willen. En zolang dat goed gaat gaan we door.

Vergeten doen we ze nooit, maar denk dat het wel iet wat verzachtend zou werken als ik nu zwanger wordt en BLIJF tot zeker 37 weken.

Ga zo even met vriendin de intratuin onveilig maken!!

Inge welkom, jeetje mina wat een verhaal. Succes!

Gabriella: Alweer wat op de been?

Meezie: is het een duikdag. Koud is het niet. Rare voorspellingen. Warm/koud?! Hopelijk positieve ovulatie test!

Fijne dag Allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden