Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Bianca: 12 mei eerste Fm

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Melis25: 4/5 mei ongi worden, 9 mei laatste puntjes op de i voor de start met hormonen :-D]

Tusele: 13 mei uitgangs echo

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Ink: rond 17 mei voor 1e keer starten ICSI

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Terug Plaatsing

Testen

Meiden ik heb het lijstje even bij gewerkt.

Vullen jullie hem weer aan met de test datums nieuwe datums voor de echo s of het starten van de behandeling??

Liefs Bianca

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames!

Ff nieuwe info erbij gezet i.v.m. onze ICSI 1 :-D:-D

Mei:

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca spuiten

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Veel positieve berichten weer te lezen, altijd leuk! Helaas ook voor sommige dames minder goed nieuws, maar geef de moed niet op; voor een ieder gaat op een dag de zon schijnen en komen hopelijk al je/jullie dromen uit...

Bij ons wordt het ook spannend, dit is voor ons de eerste ICSI poging. Afgelopen maandag ben ik gestart met de pil en heb ik de halve apotheek mee naar huis gekregen, zoals Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl en Utrogestan. Ik kreeg twee aparte naalden voor de pregnyl; één was ontzettend groot (hol) en dat vond ik wel ff schrikken en de ander was zo op het eerste gezicht wel te doen...

Omdat ik totaal geen idee heb wat ik van het spuiten, eventuele pijntjes en reacties op de hormonen kan verwachten ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen voor zover jullie die hier met mij willen delen. Hoe hebben jullie de eerste prikdagen ervaren? Zit er verschil tussen het prikken van de verschillende soorten hormonen? Hebben jullie nog tips voor het spuiten?

Ik hoop dat jullie mij willen/kunnen adviseren/informeren aangezien sommige onder ons (helaas) genoeg ervaring hierin hebben opgedaan.

Alvast enorm bedankt en ik wens iedereen ontzettend veel (baby)geluk toe...

Liefs Melissa

Geplaatst

Hoi hoi!

Melis, spannend hoor!!! en fijn dat je koelkast gevuld is. Hopelijk heb je instructie gehad over hoe je moet spuiten en wat je met de 2 spuiten bij Pregnyl moet doen. Deze moet je zelf nog maken op de dag dat je die moet spuiten. Met de "grote" naald zuig je de vloeistof op en meng je dit in het ampulletje van de poeder. Daarna zuig je dit uit de ampul op in de spuit. Wanneer alles in de spuit zit, kun je met de andere naald gaan spuiten. Hopelijk komt het allemaal goed zodra je er aan toe bent!!! Verder je reactie op het spuiten is bij iedereen verschillend, gewoon over je heen laten komen meer kun je niet doen!! Succes

Marlijnne, wat klote zeg!!! Je weet dat het kan, maar toch denk je er niet aan dat het ook jou overkomt. Sterkte meid, en ik hoop dat je volgende verse poging gaat lukken! Gezellig als je lekker bij ons blijft...

Goofie, hoe is het met jou? Knuff voor jou..

Gabriella & Hoopvol hoe was jullie tp? Hebben jullie 1 of 2 laten tp? En nog wat over voor jullie volgende zwangerschap ?;)

Tusele, bijna is het zover!! jippie.. succes

Patries, je kunt van de bolletjes ook allemaal kwaaltjes hebben, dus je weet maar nooit wat je voelt. Kan je wel onzeker maken. Je kunt alleen maar rustig afwachten.... wanneer mag je nu testen?

Bianca, fijn dat het leuk was bij Marco. Met wie ben je nu gegaan? (of staat dat al ergens...........................) haha last van hormonen......

Ik ben 17 april begonnen met de deca en 4 mei met Gonal F. Spuit nu al 11 dagen Gonal en al goed 3 weken Deca.. ( snap je nog?). Heb het lange protocol en denk ook ongeveer woensdag de punctie te hebben. Zou leuk zijn als we helemaal gelijk lopen.... Gezellig!!

Ik heb eigenlijk altijd wel last van de hormonen. Ben vandaag weer druk geweest op werk en ben doodop nu!! Heb een dikke/opgezette buik en voel nu ook echt mijn eierstokken wel. En heb ook zo mijn emo momenten, maar probeer die wel te onderdrukken hoor (behalve als ik thuis ben). Ben nu ook wat kriegelig, wanneer het niet lukt heb ik een kort lontje terwijl die altijd heeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lang is.

Ben zeer benieuwd hoe vrijdag de echo is.

Heb jij het gevoel dat je weer overstimulatie hebt dan? Of voel je dat nooit??? Hoop dat het gewoon lekker goed gaat, je moet anders kunnen we niet tegelijk lopen.

Liefs

Geplaatst

Hoi Melis,

Heel je koelkast ligt weer vol dus!

Ik spoot Puregon en de Decapeptyl.De puregon was een klein dun naaldje.

De Decapeptyl is ook wel te doen alleen is die naald iets dikker.Ik zelf haal hem een kwartier van te voren uit de koelkast.Dit omdat ik dan de vloeistof die ik er in spuit niet voel.Gewoon rustig zitten pak een plooi en dan een beetje schuin prikken.En de vloeistof er langzaam in spuiten.

De pregnyl vond ik in het begin in eel lastige spuit.Ik heb hem nu al tig keer gespoten dus het wend ;) De naald kun je een beetje vergelijken als die van de deca vind ik zelf.

Het breken van de flesjes laat ik altijd door mijn vriend doen.

de grote holle naald is om de vloeistof mee op te zuigen en in de poeder te spuiten.Daarna spuit je hem met de kleine naald in.

Ook deze haal ik van te voren uit de koelkast en spuit de vloeistof langszaam in.

De bijwerkingen kunnen zijn met de deca hoofdpijn!En moeheid geloof ik ook.Ik zelf heb er weinig last van.De Gonal-f weet ik niet want ik spoot puregon.Maar je kan het wel met elkaar vergelijken denk ik.dus kort lontje emotioneel etc.

Succes met spuiten!!

Geplaatst

Mei:

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei start deca

Terug Plaatsing

Testen

Geplaatst

Bianca, wat een raar mens trouwens dan die de echo doet!!! Al zou ze op het matje geroepen zijn, dan nog moet ze altijd vriendelijk doen toch???

Je weet dan nooit wat je aan die persoon hebt, ook wanneer het juist eigenlijk heel goed is krijg je misschien geen hoogte van haar! Hopelijk zien jullie haar niet al te vaak meer.

Wij hebben ook 1 arts die we niet prettig vinden. Die doet dan de FM en schrijft niets op tijdens de meting en voor mijn gevoel gokt ze dan later een beetje

wat ze gezien heeft. Zo iri en niet geruststellend.

Geplaatst

Bianca1 en Lianne; thanks voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat het jullie best is meegevallen. Lianne, zoals je al zegt; ik laat het maar gewoon op me afkomen!

@ Bianca1; hoe voel je je nu? Hoe was je echo van 9 mei?

Geplaatst

Bianca ja ik ben bij de dokter geweest maandag en omdat ik geen spuit erin wil ivm de tp moet ik rust houden en koelen en dan moet het over gaan maar dat kan wel even duren.

Nee ik gebruik geen bollen helemaal niks dus alles wat ik voel is echt en geen valse hoop dit keer, dus het is ook niet gek dat ik niks voel omdat er nog niks te voelen valt.

Jij heel erg veel succes morgen ik hoop dat er een mooi aantal aan het groeien is en dat je snel de punctie hebt.

Geplaatst

@ Marlijnne.... wat onwijs naar voor jullie. Ik hoop dat het je lukt dit op een goede manier te verwerken. (tsja, hoe doe je dat 'goed'?) Huil maar veel, wees maar veel boos en omarm jezelf.. Ik vind het echt heel heel erg rot!

@ Maureen; hoe herkenbaar die ongelooflijke prikkelbaarheid en hoe lang het idd duurt voordat dat weer wat bijtrekt. Je omgeving lijdt eronder, maar voor jezelf is het nog het meest vervelendste.. Hoe was de fm? Gaat alles goed?

@ Tusele; zo'n busje is inderdaad ontzettend leuk. Het leukste vind ik nog dat iedereen een glimlach krijgt als je voorbij rijdt! We hebben m nu drie jaar, en zijn er al veel mee weg geweest. Alleen niet heel ver dus. Is er een manier om prive wat foto's door te sluizen? En zo'n broek van 3,- daar kan ik ook een maand lang op tetsen!!! Geweldig!

@ Hoopvol; klinkt ook niet echt prettig van die punctie. Klinkt misschien lullig, maar ben blij dat er meer zijn die er naderhand ook zo'n last van kunnen hebben. Hoop dat de terugplaatsing bij jou ook goed is verlopen.

@ Patries; heeeeel veel succes met het geduld uitoefenen...

@ Bianca; je hebt dus een fijne shop-marco-terras dag gehad!! Klinkt allemaal zo heerlijk als vakantie!!! Hoop dat je er goed van genoten hebt. Is het allemaal nog goed gekomen met de spuiten?

Bij ons ging de terugplaatsing goed. We zijn twee uur (!!!!) van te voren richting rotterdam vertrokken (met normaal maar een uurtje reistijd) omdat we bij de vorige twee keer beide keren te laat waren door het verkeer. Dat risico wilde ik niet nog een keer lopen.

Uiteindelijk liepen ze in t ziekenhuis ook nog eens behoorlijk uit, en dat zit dan niet lekker met een verplichte volle blaas.

Er waren 6 eicellen (heb geloof ik 7 gezegd eerder, is mn wattenhoofd geweest denk ik...) en ze zijn alle 6 bevrucht en goed aan het delen geslagen! Helemaal happy waren we. Er zijn er dit keer twee terug geplaatst omdat het de laatste poging is. (Bianca, zei jij nou laatst iets dat er bij jou maar 1 terug geplaatst wordt omdat het je laatste poging is?)

Mn blaas was echter wel te vol, en of ik er even een gedeelte uit kon plassen. Mag je eindelijk plassen, moet je halverwege stoppen!!! Hahahahaha, maar het is gelukt.

Heb wel (zoals te verwachten was) ongelooflijk veel last van de utrogestan bolletjes. Heel emotioneel, huilerig, onredelijk en niet te stoppen in discussies. Ik moet op t moment echt verschrikkelijk zijn voor mn omgeving. De 23e mogen we testen.. dus worden ook hier spannende weken.

Ik heb vast (weer) meiden overgeslagen. Bij deze mijn excuses; voor iedereen; HEEL VEEL SUCCES!!!

Liefs gabriella

Geplaatst

Mei:

Gabriella: 11 mei terugplaatsing 2 embryo's, 23 mei testdatum

Geplaatst

Mei:

Terugplaatsing:

Gabriella: 11 mei ( 2 embryo's )

Testen:

Gabriella: 23 mei

Geplaatst

Ik moet inderdaad geduld kweken. Pfffff Het lastige vind ik dat ik de afgelopen zelf zo actief bezig ben geweest met die spuiten....en nu kan ik niets doen, alleen maar wachten.

Dit is natuurlijk ook de eerste poging en alles is zo nieuw.

@Lianne: Ik spuit Pregnyl ipv van het inbrengen van bolletjes (morgenochtend weer 1). Mijn testdatum heb ik hieronder ingevuld.

Mei

Patricia: 9 mei terugplaatsing 1 embryo, 25 mei testdatum

Geplaatst

haha, zag dat ik t lijstje nog niet helemaal goed had ingevuld, bedankt lianne.

Patries; erg herkenbaar wat betreft dat wachten. Vind het zelf ook heel erg lastig. Omdat het bij ons al de vierde poging is, en we een miskraam hebben moeten verwerken, vind ik het ook heel moeilijk om me ergens op te verheugen. Om te praten over het feit dat we misschien een babytje (of 2?) mogen krijgen. Hoe dat zal zijn, hoe het ons leven zal veranderen...

We hadden het er eerst over om dat maar niet te doen omdat anders de teleurstelling zo groot is als het toch misgaat. Maar nu besef ik me dat het verdriet er toch wel is als het mis gaat, en we dan nu maar net zo goed lekker kunnen wegdromen met momenten.

Weet wel dat ik me vanaf nu ga richten op elk pijntje, verandering of signaal van mn lichaam, en dat is ook wel erg vermoeiend.

Pffff.. hoe blij we ook mogen zijn dat we het tot de terugplaatsing hebben gehaald er blijven altijd nog drempels in t verschiet die we over moeten.

(excuses voor mn negativiteit)

He, en patries, hoe kan het dat als jij 2 dagen eerder dan ik de terugplaatsing heb gehad, en dat je 2 dagen later dan ik de testdatum heb?

Liefs gabriella

Geplaatst

Mei

Patricia: 9 mei terugplaatsing 1 embryo, 25 mei testdatum

Bikkel: 16 mei 1e FM

Marlijnne: een hele dikke knuffel, wat een vervelend nieuws weer, wanneer houd het nu eens op bij jullie! Heel veel sterkte en hopelijk vind je gauw de kracht weer voor een nieuwe ronde!

Hier vandaag de 2e keer menopur gespoten, deze moet ik net zoals de pregnyl zelf klaarmaken, ik heb er wel hulp bij nodig, voor het vasthouden van de ampul....ben iedere bang dat dat stomme ding omvalt haha....ik vind de decapeptyl makkelijker spuiten dan de menopur maar waarschijnlijk komt dat ook door de soort spuit!

Ik merk verder nog niks, vanaf wanneer gingen jullie wat voelen????

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmiddag is mijn standje "onweer" tijdens de acupuntuur verdwenen en voelde ik me weer een stuk beter. (Ik ben zelfs bijna in slaap gevallen)

Daarna had ik mijn 2e FM. Links zijn er 6 en rechts 4. Vanavond gaat de pregnyl er al in, want de punctie is vrijdag al. Hier had ik niet echt op gerekend. Ik had verwacht dat het pas maandag zou zijn. Door mijn standje "onweer" van vanochtend ben ik op het werk op mijn strepen gaan staan mbt een bepaald onderwerp en is er vrijdag een vergadering ingelast. En nu ben ik er zelf niet....... ik voel me zo schuldig.

Ik vind het nu wel erg spannend worden. Ik zie wel weer op tegen de punctie. Dat was de eerste keer een hel en de tweede keer was het iets minder erg, maar nog steeds heel erg pijnlijk. Net zoals de tweede keer krijg ik nu ook een andere pijnstilling erbij, rapifen.

Zo, nu moet ik weer snel verder, want ik heb nog een boel te doen.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Mei:

Bikkel: 16 mei eerste fm

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Testen::wav:

Patricia 25 mei testen

Geplaatst

Hai dames,

Wat een verhalen weer, heb het even snel gelezen allemaal.

Marlijne: wat vreselijk voor je meid, kun je het een beetje aan?

Ik heb vandaag een TP gehad van 1 embryo, een waar toppertje zei de gyn. Van de 3 eicellen waren 2 bevrucht, waarvan dus 1 toppertje en 1 niet zo'n goeie, die ook niet voor cryo in aanmerking komt. Dus alle hoop is gevestigd op het toppertje die nu lekker in m'n buikje zit.

Gabrielle: schaam je niet hoor door te zeggen dat je het eigenlijk wel fijn vindt jij niet de enige bent met een slechte ervaring met de punctie, ik dacht ook dat ik de enige was en ben stiekem ook wel blij met een deelgenote. Ik hoorde eigenlijk alleen maar verhalen dat de punctie meevalt en dat je na de tijd weer fris en fruitig naar huis gaat, nou niet dus. Sinds vandaag begin ik me weer wat beter te voelen, op een ontzettend opgeblazen gevoel na.

De gyn welke de TP heeft gedaan, welke een andere is dan de gyn die de punctie heeft gedaan, schrok een beetje van het feit dat de follikkels nog, of alweer, heel erg groot waren, net alsof ze rijp waren voor een punctie. Of om haar te citeren: 'het lijkt wel een oerwoud'. Ze heeft me dringend geadviseerd om heel veel te drinken en rustig aan te doen, en absoluut meteen het ZH te bellen als ik een kilo per dag groei of als ik niet meer goed plas. Nou lekker dan. Dus ik drink me suf natuurlijk, alles voor dat kleine toppertje in m'n buik.

Ik heb me ook geplaatst op het lijstje:

Mei:

Terugplaatsing:

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Dikke kus voor jullie allemaal!

Geplaatst

Oeps sorry niet het hele lijstje gekopieerd, hier alsnog:

Mei:

Terugplaatsing:

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Testen:

Patricia 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

Geplaatst

@Gabriella: Ik weet het ook niet....op mijn formulier stond dat ik 19 dagen na de punctie mocht testen. Afgelopen vrijdag heb ik de punctie gehad en dan is de testdatum de 25e...(even nog een keer kijken...ja, het klopt echt!). Is het niet goed denk je??

@Bikkel: Ik heb ook Menopur gespoten (3 ampullen per dag) en ik heb echt nergens last van gehad. Niet aangekomen, geen plekjes van de prikken in mijn buik, geen stemmingswisselingen noppes! Van de Pregnyl heb ik wel meer bijwerkingen. Moe, moe moe...opgezette buik (niet pijnlijk) en wat gerommel in buik en onderrug hetzelfde als dat je ongesteld wordt...

@Bianca: bedankt voor het aanpassen hihihi ik heb het niet goed ingevuld :-)

@Maureen: wat fijn dat je onweer bui voorbij is! En je hebt een mooie score zeg. Ik hoop zo dat je punctie mee zal vallen!!

Geplaatst

@ maureen: kan me voorstellen dat het een vervelend gevoel is wat betreft die vergadering. Ook typisch iets wat mij zou kunnen overkomen!! haha. Maar.. je hebt wel even wat belangrijkers aan je hoofd die dag!! Wat voor verdoving krijg je? Oja, je wist de naam niet meer. Heeft het ook met morfine te maken? Ik hoop dat het voor je mee gaat vallen.

@ hoopvol; ik hoorde idd ook allemaal 'goeie' verhalen over de punctie. En jij had ook de morfine verdoving gehad toch? Gebruik jij ook de oestrogeen bolletjes nu? Ben ik eindelijk wat bijgekomen van de morfine, brengen die dingen me weer helemaal uit balans... haha

Wat fijn dat je terugplaatsing zo positief was. Fijn als artsen je op die manier kunnen geruststellen dat het allemaal goed zit. Deze gaat het gewoon voor je worden hoor!!

Maar wat betreft je buik... ik schrik daar wel wat van, ik heb in een ander forum wat zitten lezen over overstimulatie na een terugplaatsing. (had geen idee dat dat kon) Heb zelf ook last van een opgeblazen gevoel en een gespannen buik. Denk ergens ook wel dat het met mijn darmen te maken heeft (had tijdens mn zwangerschap heel erg last van verstopping..

Maar wel erg vervelend voor jou zeg.

En nou snap ik er niets meer van; bij hoopvol staat 26 mei testen, terwijl we toch echt dezelfde dag punctie en terugplaatsing hadden toch? En bij Patricia dus 25 mei... Vind het wel gek dit.

Naja, ik weet zeker dat ik al veeel eerder me niet meer in kan houden en stiekem testjes ga doen. (ben al in staat er morgenochtend te doen maar dat is waarschijnlijk een beetje te gek voor woorden)

Geplaatst

@Gabriella: ligt het misschien aan het feit dat ik Pregnyl spuit?? Misschien zit dat langer in je systeem en kan dat de lang test beinvloeden...? Ik weet het anders ook niet. Ik durf echt geen test te doen voor die testdatum... Als ik volgende week niet ongesteld ben krijg ik misschien wel errug veel hoop en dan ben ik zo bang dat het toch door gaat zetten. Jeetje...dit wachten is veel lastiger dan iedere dag een spuit in je donder stoppen.

Geplaatst

@patries; ik vind dat echt knap dat je je in kunt houden met testen!!! Maar het is ook wat je zegt, elke dag spuiten is eigenlijk veel makkelijker. Dan kan je er onbewust misschien nog op de een of andere manier invloed op uitoefenen. En nu moet je alleen maar goed voor jezelf zorgen en afwachten......

Of het te maken heeft met de pregnyl heb ik geen idee van eigenlijk. Zou me ook wel raar lijken als het met het ziekenhuis te maken heeft waar je loopt. Ach.. uiteindelijk komen we er toch wel achter...

Geplaatst

Marlijnne- NEEEE, meid toch!!! Wat ontzettend $%^&*()!!! Het zit je niet mee zeg!!! Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden