Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Gabriella: maareuh...(nogmaals...ik ben een echt groentje) als ik eerder ga testen...dan zegt die test toch gewoon dat ik zwanger ben omdat die hormonen nog steeds aanwezig zijn? Enne ik heb gewoon wat afspraken gepland aankomende dagen, als afleiding hahaha.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een snelle reactie tussne het werken door.

Marlijnne wat verschrikkelijk K*t, dikke knuffel vanaf hier.

Meiden die vandaag een terugplaatsing hebben gehad echt super spannend!!!!

Hier vandaag helemaal in de wolken, net een positieve ovulatie test, dus morgen bellen en dan hopenlijk maandag of dinsdag een terugplaatsing!!

Hier alleen bang dat ik zometeen verschrikkelijk met mijn neus op de feiten wordt gedrukt. Ik ben super positief op het moment en ben bijna zeker van een succes deze ronde. Maar er kan nog zoveel mis gaan, eerst moeten de cryotjes nog goed ontdooien en dan nog blijven zitten.

Maar dat wil er in mijn hoofd niet zo goed in!! Geloof dat ik weer even op aarde moet landen, maar zit helemaal in de wolken.

Geplaatst

@ gabriella: het is inderdaad een morfine achtig iets dat ik erbij krijg. Dus naast de paracetmol, diclofinac, dormicum krijg ik ook rapifen erbij (ik heb het even opgezocht). De arts vroeg of ik wist dat ik daar paniekaanvallen van kon krijgen. "Die hebben we al" grapte mijn man "het feit dat we proberen kinderen te krijgen". Gelukkig kunnen we met hem wel lachen. Maar de vorige keer had daar geen last van. Bij de eerste punctie werd ik al dol van de extra dormicum die ik erbij kreeg. En ik had bij de tweede punctie het gevoel dat ik minder slap op mijn benen stond dan na de eerste keer. Met de rapifen is het de vorige keer beter gegaan dan de eerste. Dus ik hoop dat dat nu ook weer goed gaat.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Niet zo heel veel geschreven, maar wel ontzettend veel gebeurd hier!

@Gabriella: Een terugplaatsing. Gefeliciteerd!

Wat goed dat er ook zoveel bevruchtingen waren. En zelfs twee teruggeplaatst. Geeft toch ietsje meer kans. Spannend hoor!

Vervelend dat je zo'n last hebt van de bolletjes, maar je omgeving moet ook maar iets overhebben voor het goede doel.

@Hoopvol: En jij ook een terugplaatsing. Wat een verschil in aantal follikel en gevonden eicellen. Pff, ik snap wel dat je hem dan even knijpt. Super dat de teruggeplaatste embryo ook nog van zo'n goede kwaliteit is.

Vervelend zo veel onbegrip van alle schoonouders.

Heel in het kort vonden mijn schoonouders ons fertiliteitstraject zelf het allermoeilijkst. Wij hadden eigenlijk geen reden om het zo zwaar, verdrietig en moeilijk te vinden. Nee, voor henzelf was het pas zwaar en moeilijk. Wij moesten ons niet zo aanstellen en ons vooral aan hen aanpassen. Wat dus inhield dat we ons verhaal aan iedereen waar zij het er eventueel mee over wilden hebben, moesten gaan vertellen. Zij hadden het pas moeilijk om dat ze het er niet met iedereen over konden hebben. Hallo! Mogen wij zelf bepalen wat we met dit nieuws doen en even vooropstellen dat deze situatie voor ons het allervervelends is. En dan niet een keer, nee er telkens op terug komen dat we mijn schoonzus op de hoogte moesten stellen. We hebben er enorme ruzie om gekregen en hierdoor is mijn voorheen goede relatie met mijn schoonmoeder enorm verstoord. Ze hebben mij echt enorm teleurgesteld.

Ondanks dat ze nu mee geweest zijn naar de zeer informatieve voorlichtingsavond van het zkh hebben ze nog steeds niet half het idee hoe zwaar een traject als dit is. Ik laat het er maar bij en heb de hoop opgegeven dat ik op dit gebied iets aan ze zal hebben. Want de opmerking gelukkig dat je ICSI kan doen, is ook al meer dan eens gevallen. En zelfs nadat ik vertelde dat ik iedere dag naar het ziekenhuis moest met IUI en dat soms meer dan een week lang, direct daarna kon ze nog zeggen dat we er niet zo op moesten focussen. Tja....

@Maureen: Vervelend dat je zo instort gedurende de dag. Hopelijk heeft je FM je goed nieuws gebracht waardoor je wellicht een beetje zonniger tegen alles aan kan kijken. Of heb je ook last van bijwerkingen waardoor je dag zo verloopt? Misschien een paar uurtjes korter werken op een dag? Of zou dat niet kunnen? Heel veel succes!

Oh ik lees nu verderop dat je erg bent opgefleurd van de acupunctuur. Dat is fijn!

@Tusele: Ja, begonnen! Fijn dat alle zkh bezoeken om het uitje met je moeder heen valt.

@Marlijne: Wat een rot bericht. Echt vreselijk. En nu helemaal opnieuw beginnen, wat ontzettend sh.t. Logisch dat je enorm verdrietig bent. Je bent er helemaal op voorbereid en dan gaat het niet door. Het was ook zo mooi geweest als je uit de cryo's van de poging van je dochters zwanger was geworden.

@Bianca: Hahha, ik moet erg lachen om de VPK die alleen nog maar haar bezemsteel mist. Maar wel erg vervelend dat jullie daar nu de dupe van worden. Wat een vreemd mens.

Fijn dat je zo'n mooi concert hebt gehad!

@Melissa: Welkom hier (ik geloof niet dat je al eerder hier gezien heb, maar ik ben hier ook nog niet zo lang) en heel veel succes met spuiten. Heb je nog geen prikinstructie gehad? De dikke naald is waarschijnlijk om te mengen en de dunne is om je zelf te spuiten. Zo is het althans bij de Cetrotide die ik gebruik. Als je het niet zeker weet, gewoon vragen, hier, in het zkh of de apotheek en waarschijnlijk staat het in de bijsluiter ook goed uitgelegd. De vpk bij de prikinstructie wist mij te vertellend dat er wel eens mensen zijn die het fout doen. Brrrr, dat lijkt me echt pijnlijk.

@Lianne: Jij ook al op woensdag de punctie. Wordt gezellig in alle zkh in NL en daarna op het wachtbankje hier op het forum. Ik ben denk ik een paar daagjes eerder. Maar dat hoor ik morgen wellicht bij de FM.

@Meezie: En nog een bijna terugplaatsing. Wat veel dagen zitter er tussen de positieve test en de TP. Is dat altijd zo? (ik heb helemaal geen verstand van cyo's)

Hier gaat hel wel oké, alhoewel ik heel erg onzeker ben. Dinsdag waren er maar 3 grote follikels en 9 kleintjes en voelde ik mijn eierstokken een klein beetje. Nadat ik eergisteren begonnen ben met de Cetrotide erbij spuiten voel ik helemaal niets meer. Is dat normaal? In mijn normale natuurlijke cyclus voel ik ook altijd een paar dagen voor mijn eisprong van alles gebeuren in mijn eierstokken. En nu helemaal niets meer. Ik heb bijna het gevoel dat alles gestopt is door de Cetro. Ik moet maar gewoon afwachten en morgenochtend zien met de FM. Ik vind het allemaal wel heel erg spannend.

Geplaatst

En nu nog het lijstje:

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Okaasan: 5 mei ongi, 6 mei start Gonal F, 13 mei 2e FM

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 12 mei 1e FM

Tusele: 13 mei uitgangs echo

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 16 mei eerste fm

Ink: rond 17 mei voor 1e keer starten ICSI

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

Geplaatst

Hey meiden,

Merk dat ik nu wel een onwijs warhoofd begin te worden, Patries; je hebt helemaal gelijk!!! Natuurlijk moet ik niet gaan testen voor de 23e, omdat er dan inderdaad allemaal nog HCG in mn lijf zit... was dit alweer helemaal vergeten. Heeft er denk ik mee te maken dat ik vorig jaar op een natuurlijke manier zomaar zwanger ben geraakt, en na de miskraam heb ik elke maand weer de hoop gehad dat dat nog een keer zou gebeuren, dus was ik een week voor mn menstruatie alweer in de weer met allerlei zwangerschapstesten. (dom en duur..!!)

@Meezie; wat goed, ze mogen hun best gaan doen goed te ontdooien!! Probeer het stapje voor stapje te bekijken, maar begrijp dat dat soms lastig is hoor!!

@Maureen; dat is wel een heel pillenspektakel!! haha, diclofenac en dormicum naast de rapifen nog!!! Volgens mij heette dat goedje wat ze bij mij inspoten ook zo. Ik ben ervan overtuigd dat je (lichamelijk) rustig die punctie ingaat.

@Tusele; je bent begonnen!!!!!! Succes meid!

@Bianca; als je deze verpleegkundige blijft houden, misschien klaart ze dan wat op als je volgende keer als cadeautje een bezempje meebrengt voor dr? Maar dan nog, ze zouden verboden moeten worden; verpleegkundigen die in zo'n traject zo tegen je doen.

@okaasan; wat jullie allemaal vertellen over (schoon)ouders herken ik helemaal niet! Wat verschrikkelijk als je omgeving zo doet! Kijk, dat de kassiere bij de supermarkt niet helemaal weet hoe ze er op moet reageren... maar familie! Ik kan daar echt boos om worden!

Bij mij in de familie is mijn zus mij (heel toevallig) voor gegaan, dus kenden we allemaal het hele traject al. Dat scheelt ook al wel. Maar ik geloof dat wanneer mijn (schoon)ouders zo hadden gereageerd, ik ze er een volgende keer niet meer bij zou betrekken hoor.

Nou, ik en mn op hol geslagen bolletjes-hormonen gaan proberen wat van deze dag te maken.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Jeetje dames wat is er een hoop geschreven!Ik kan helaas niet reageren.Ik moet over 10 minuten op mijn werk zijn!

Vanmorgen de fm meting.Nou ja meting!haha.Ik ben eigenlijk 2 dagen te vroeg geweest.Het enige wat je zag waren dat er bij beiden eierstokken enorme trossen follikels aan het groeien zijn.

Waarvan er nu 3 uitschoten kwa grootte.Zaterdag mag ik weer.Wat bizar zeg lijkt wel een tros druiven hihi.Hopelijk groeien ze niet allemaal door!!

Nu lekker naar mijn werk brrr tot 21,15 werken vanavond probeer ik even te reageren!

Liefs Bianca

Geplaatst

Mei:

Okaasan: 5 mei ongi, 6 mei start Gonal F, 13 mei 2e FM

Bianca: 14 mei 2e FM

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

hoi dames..

Ben sinds gisteravond 1/2h na de prik al moe en aan het gapen..lijkt me zo sterk dat dat alleen van die 1e injectie komt...

Ach zal ook wel zo zijn dat ik nu op alle mogelijke bijverschijnselen let..in ieder geval geen bijverschijnsel om me zorgen over te maken..

ga effies plat vanmiddag

Geplaatst

@ Okaasan. Hmmm, heel vervelend zo'n relatie met je schoonouders. Ik herken het wel een beetje. Ik heb dit met mijn moeder, die vind het allemaal niets. Omdat het hele traject ons al zoveel energie kost en ik het niet op kan brengen ook nog veel energie in het delen van alles met mijn moeder te steken doe ik dat gewoon niet. Ik heb een redelijke goede relatie met mijn moeder maar die is wel fragiel. En omdat ik niet zit te wachten op gezeur en gezeik aan mijn kop vertel ik het simpel weg niet. We hebben gelukkig genoeg andere mensen om ons heen die er wel voor open staan. Met name mijn collega's zijn super.

Omdat ik morgen al de punctie heb, en niet maandag wat ik verwachte, heb ik vandaag op het werk wel ff aan moeten poten. Gelukkig zijn mijn collega's erg meelevend maar ik vond het wel vervelend dat ik vanochtend moest vertellen dat ik morgen niet bij de bespreking kan zijn die ik zelf min of meer heb belegd. Normaal werk ik op donderdag maar een halve dag en ik heb iets langer doorgewerkt om de belangrijkste dingen weg te werken.

Ik ben doodop. Ik weet niet of dit door de pregnyl komt, maar ik heb het helemaal gehad. Helaas moet ik nog even doorzetten. We krijgen straks eters en aansluitend heb ik een vergadering van het vrijwilligerswerk wat ik doe. En dat is bij ons. Ik hoop dat het niet te laat wordt.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

@ Maureen, succes meid!

@ Marlijnne, tjeetje meid toch, het zit jou ook echt niet mee! Heel veel sterkte lieverd! -xxx-

De andere ook succes!:toppie:

Geplaatst

Okasaan, wat een verhaal van je schoonouders, dat zij het zwaarder vinden als jullie omdat ze er niet met iedereen over kunnen praten. pffff lekker meelevend.

Ik voelde ook niks van het spuiten, pas vlak voor de punctie merkte ik dat mijn eierstokken groter waren.

bianca, jeetje nu al een tros, hopenlijk gaan ze allemaal gelijk op.

Maureen, succes morgen met de punctie!!

Vandaag het ziekenhuis gebeld en maandag hebben we als alles meezit de terugplaatsing.

Ze gaan alle drie de cryo's ontdooien omdat ze niet zeker weten of de heringevroren cryo's wel goed zullen ontdooien. Hopenlijk ontdooid er in ieder geval eentje goed.

maandag ochtend worden we gebeld en dan horen we hoe laat we in het ziekenhuis moeten zijn. pfff wat zal het weekend lang duren.

Geplaatst

Maureen; heel veel succes morgen!

Meezie; inderdaad wel een erg spannend weekend voor jullie!!!!

Ga voor jullie duimen, en natuurlijk iedereen hier op t forum!!!

liefs gabriella

Geplaatst

Maureen - succes morgen! En Meezie - succes met wachten op maandag! Ik schrijf misschien niet zo veel mee, maar lees wel regelmatig en de duimen draaien door hoor meiden! Hoop echt wel dat er veel meiden naar een uitgerekend topic mogen verhuizen!

Geplaatst

Vandaag de uitgangsecho..nu maar hopen dat we door kunnen gaan!

Vond vandaag een lief kaartje van een oud collega die er pas was en die ivm pcos via hormoonbehandeling zwanger geworden is. Mijn moeder belde gisteren om te horen hoe het gaat...dat zijn de momentjes dat ik echt wel tranen in mijn ogen krijg...

@ink gezelli dat je meeleest..nog een paar dagen en dan verwacht jij je menstruatie?!!

@gabriella en patricia..hoe gaat het op het wachtbankje?!?!

@gabriella..wat goed 6 embryo's!!!! Moest wel lachen om je volle blaas verhaal ;-)

oooh wat ben jij een draakje van die utrogestan ;-)...goed dat je je in probeert te houden. Voor je omgeving is het even dikke pech hoor..dat is een fractie van wat jullie doorstaan in deze periode!Ik stuur je mijn prive mail ff per pb. Oh ja heb op mp ff op jullie type busje gezocht...werd er ook helemaal blij van...mag je er maar met 2 personen in rijden? Of kan het evt ook met meer?!

@meezie..kijk dat zijn positieve verhalen mbt buikklachten tijdens de stimulatie periode En maandag alweer de tp! Worden er 1 of 2 teruggeplaatst als er 2 goede embryo's zijn?

@maureen..succes met de punctie vandaag. Ik denk aan je! PFf wat een energie heb jij..ik heb vand e week een vergadering afgezegd. Ik had het gehad en sta mezelf toe deze periode even helemaal voor onszelf te kiezen..

@bianca...ff minder groenten "in het voren kopen" dus met zo'n volle koelkast ;-) voel jij dat zo die koude vloeistof? Ik heb nu 2x geprikt direct nadat het uit de koekast komt. Merk er niet veel van

@melis welkom..succes met aftellen! Leuke handtekening met die whowowhwooo!!! ;-) Werd ik lekker vrolijk van vanochtend

@marlijnne hoe is het met je?

De rest..sorry geen tijd nu om verder te reageren. heb wel "even snel¨ meegelezen de afgelopen 2 dagen hoor. Dus ik vergeet jullie niet!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ff een snelle reactie, ben kapot. Heb net de 1e fm gehad, en alles gaat goed!! Er zitten ongeveer 10 follikels die nu tussen 14 en 17mm zijn en 6 die rond 11 en 13 mm zijn en dan nog een hele bubs onder de 10. Zondag de 2e meting en dan dinsdag of woensdag waarschijnlijk de punctie. Spannend!!!

Ik heb even snel bijgelezen en zie dat er al een aantal dames lekker aan het broeden zijn en sommige al bijna!! Succes meiden.

Ga nu even snel wat doen en daarna lekker mijn bedje even in!!

Geplaatst

yes! Geen cystes..we mogen door. Prikinstructie gehad...en een feedback moment met de echoscopiste gehad die naar mijn mening bot en onbeleefd deed. Ik begreep de reden waarom ze zo reageerde, aan de vorm valt nog wel wat te verbeteren ;-) Ik ben benieuwd of ze er wat mee gaat doen...

kort samengevat..

De echosopiste was "zo vriendelijk" me toe te staan mijn vraag te "mogen" stellen ivm korte afspraak van 5 min, maar wel tijdens dat ik me aan stond te kleden incl tampon inbrengen direct na de echo. Nadat ik aangaf dat niet te willen in die situatie kreeg ik een "preek" vanuit het naastgelegen kantoortje met de deur halfdicht en een echo apparaat wat herrie maakt door de ventilator over dat ik dat van tevoren aan had moeten geven. Heb toen weer aangegeven dat ik zo geen gesprek wil en kan voeren. En ik heb begrip gevraagd voor mijn situatie dat er veel op me afkomt en dat het echt maar om 2 korte vragen ging..

Uiteindelijk nog een open gesprek gehad over hoe we er beiden instonden. Dat was even fijn. Voelt goed dat ik mijn grenzen aangegeven heb en mijn ruimte gepakt heb.

Kwam wel even heel emo het kantoortje van haar uit en moest bij het loket voor een afspaak zijn en toen in de wachtkamer op de prikinstructie wachten..maar goed....jammer dan...die zullen wel vaker traantjes gezien hebben..

Geplaatst

@Tusele: Fijn he van die berichtjes uit (on)verwachte hoek. Zulke kaartjes (want dat zijn het die ik meestal krijg) kan ik ook altijd erg waarderen, al hoewel mensen wel een handje hebben om ze te sturen als de tranen toch al hoog zitten. Ze sorteren dus altijd wel effect. Haha.

@Lianne: Woow wat een boel follikels. Spannend wat er allemaal mee gaat groeien. Maar het begin is in elk geval goed. Jij ook zo moe van alle meds? Ik val zo rond het middag uur ook iedere dag om en kruip dan heerlijk mijn bedje in.

Ik heb net de tweede FM gehad en ben echt helemaal blij. Ik voelde na de start met Cetrotide helemaal niets meer gebeuren en was bang dat er dus ook niets meer gebeurde. Maar het tegendeel is waar. Drie dagen geleden nog maar 3 grote en 9 hele kleine follikels. NU waren het 11 grote en 3 kleintjes. Het was er mooi gegroeid en de arts was erg tevreden. Ze durfde me eigenlijk niet pas zondag terug te laten komen en ik vond het ook een beter plan om een keer teveel te komen. Morgen dus weer een echo en dan misschien maandag al de punctie en anders dinsdag. Jeetje zeg, als je eenmaal begonnen bent met spuiten gaat het allemaal wel erg snel. Alleen jammer dat je daardan 2,5 jaar op moet wachten hahaha.

Ik ben dus weer helemaal gerustgesteld. Echt een opluchting om te zien op de echo dat het zo goed gaat.

Geplaatst

Mei:

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 14 mei 3e FM

Bianca: 14 mei 2e FM

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Goed nieuws Okaasan!! Gelukkig dat je gerust gesteld bent nu, je hebt ook geen idee wat er natuurlijk allemaal in je lichaam gebeurt door alle hormonen.

Wordt een drukke week volgende week hier, gezellig!!

Ik heb inderdaad last van moeheid tijdens alle pogingen. Nu ben ik vooral moe door een lange en zware dag van gister. Hadden gister een officiele opening van een nieuwbouw pand van mijn werk, en moesten daarbij aanwezig zijn in voorbereiding enzo. Hele dag staan en lopen op hakschoenen wat ik niet gewend ben, en 13 uur werken op 1 dag!! Eigenlijk veel te veel dus.....

Vandaag lekker vrij en daar ga ik volop gebruik van maken!!

Geplaatst

Kleine wijziging: Ben gebeld door zh, en alles gaat zoals verwacht goed en hetzelfde als vorige keren. Hoef nu zondag niet meer voor een echo, wordt dan alleen gebeld om af te spreken hoe laat de punctie DINSDAG is!!! :happydance:

Geplaatst

@okasaan..mooie resultaten..dat beloofd veel goeds!!

@lianne..lekker uitgerust vanmiddag? spannend de punctiedag echt in gepland nu!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo, heb weer een beetje bijgelezen :-).

@Maureen: Hoe is de punctie gegaan?????

@Tusele: Wat een verhaal zeg over die echoscopiste...pfff vervelend! Sja het wachten gaat op zich wel aardig, maar eerlijk is eerlijk....ik vind het prikken minder belastend dan het wachten. Dat valt me nog het meest tegen. Meestal gaat de tijd snel, maar nu....tsssss gaat echt lang-zaa-aaaam. :-)

@Lianne: Dat zijn echt een hoop follikels!! Hopen dat ze straks heel veel eicellen bevatten!

@Oksaaan: Jeetje meis, maandag of dinsdag de punctie. Dat is spannend! Ik duim voor je (ehm...voor iedereen hoor).

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven of misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Bij mij is de terugplaatsing afgelopen maandag niet helemaal soepel verlopen. De gyn vertelde mij ook dat ik nog wel "een druppeltje bloed" kon verwachten, maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het niet met de embryo te maken had, puur door een beschadigingetje (is dit een woord...???..). Ze had gelijk want maandag en dinsdag had ik zo af en toe wel wat oud bruin bloed (woensdag niet echt geloof ik), maar sinds gisterenavond is het wat meer bruine afscheiding bij het afvegen. Sja...en dan ga ik me toch wat zorgen maken. Ik heb gisteren Pregnyl gespoten en moet zondag de laatste dosis toe dienen...maar ook omdat ik lichte menstruatieklachten heb ben ik bang dat ik (al) ongesteld ga worden. Kan dat? Of hoef ik me (nog) geen zorgen te maken?

Alvast bedankt!!

Enne......WE HEBBEN WEEKEND!!! *doet een dansje*

Geplaatst

Hallo alle kanjers,

@Gabrielle: de punctie was echt een nachtmerrie, heb 15 minuten lang gejankt, geschreeuwd, alleen maar geroepen "wat een pijn, wat een pijn en waarom doet het zo'n pijn". En ik ben echt geen aansteller. Ik wil dit niet nog een keer. De volgende keer moeten ze het maar onder narcose doen. Ik heb idd morfine gekregen. Mijn man was bij de punctie en vroeg nog tijdens de punctie of ik niet alsjeblieft meer morfine kon krijgen, maar dat kon niet. Mijn man vond het vreselijk, hij heeft vooral na de tijd nog een hele klap gekregen, hij voelde zich machteloos en vond het vreselijk mij zo te zien. Gelukkig hebben we een hele goeie TP, dus dat maakt het leed een stuk zachter nu.

Voor de dames die nog een punctie moeten ondergaan: mijn punctie was echt niet normaal hoor, heel veel vrouwen hebben totaal geen last van de punctie en lopen weer fris het ZH uit. Dus alsjeblieft maken jullie je geen zorgen!!!!!!

Ik heb het nog even nagekeken, maar ze hebben mij echt verteld dat ik pas 26 mei mag testen, raar hè, dat het zo verschilt per ZH. Ik hoop dat ik geduld heb tot 26 mei en niet voordien ga testen, want ik heb hier en daar op het forum al es gelezen dat de test dan wel es onbetrouwbaar kan zijn. Ik ben nu nog wel geduldig, maar ik denk dat ik de laatste paar dagen voor de 26ste toch echt helemaal kierewiet word van het wachten.

Ik moet idd ook van die bolletjes inbrengen, maar ik heb er helemaal geen last van. Jij wel dus? Waar heb je dan last van?

Dat van die overstimulatie moest ik ook van schrikken. Gelukkig voelt mijn buik sinds vandaag weer wat minder 'ontplofferig'. M'n buik is nog wel wat opgezet, maar het voelt al beter. Ik heb een verhaal gehoord van een meisje die overgestimuleerd was, zij was na de TP in één week tijd 16 kilo aangekomen en had een enorme buik, allemaal vocht. Zij heeft 2/3 weken in het ZH gelegen, maar is wel zwanger geraakt en in juli a.s. is ze uitgerekend.

@Okasaan en Maureen: Ook ik heb topcollega's, zij leven zo met mij mee, echt fantastisch, beter dan de familie, raar hè. We hebben al in een heel vroeg stadium vertrouwelijk tegen mijn zwager en vriend verteld dat we bezig waren met een vruchtbaarheidsonderzoek. Mijn zwager (broer van mijn man) heeft dit vervolgens doorverteld aan hun vader en hun vader heeft het vervolgens weer doorverteld aan de zoon en dochter van zijn nieuwe vrouw. Vervolgens zat mijn (stief)schoonzus jankend bij ons aan tafel, omdat ze het zo naar vond dat wij het haar niet hadden verteld (dus ipv dat wij werden getroost, moesten wij haar troosten). Absurd hè. Verder zei ze ook nog dat als ze mij vroeg hoe het met mij gaat dat ik dan wel de waarheid zou vertellen en niet schijnheilig alleen maar zou zeggen dat het goed gaat. En vervolgens hoor je niets meer van hun, behalve dan dat ze weer zwanger is (van het vierde kind) en van mijn (stief)zwager horen we ook helemaal niets, behalve dan dat zijn vriendin weer zwanger is (van hun derde kind). Dat doet je wel even pijn hoor!

@Maureen: Hoe is de punctie gegaan?

@Meezie: maandag dus misschien TP? Joepieeeeeeee!!!! Laat je even weten hoe het is gegaan?

@Lianne: dinsdag punctie, succes meid, ik hoop voor je op een goede oogst, houd je ons op de hoogte?

En voor alle andere dames, kop op hè, laat je niet kisten!

Lots of love van hoopvol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden