Ga naar inhoud

Miepie80 en haar drieling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 762
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties! Rutger doet het nog steeds fantastisch, ademt zelf en heeft weinig dipjes. Vindt alles wel best ;). Ik heb vanavond met hem mogen buidelen, heel bijzonder en fijn!

Anna is heel onrustig en snel boos als ze 'gestoord' wordt. Ze is geintubeerd geweest gisteren, maar verkeerde maat buis dus na het toedienen van de longrijpingsmedicatie hebben ze 'm er weer uitgehaald en eigenlijk deed ze het zonder net zo goed als met. Kans zit erin dat ze er weer aan moet, maar voorlopig doet ook zij het - net als Rutger - met wat extra zuurstof uit een kapje (CPAP).

Noor is echt wat 'jonger' en is nog steeds geintubeerd en heeft voor de 2e keer extra longrijpingsmeds gehad vandaag. Ze is heel gevoelig voor aanraking - kan heel druk zijn maar dan heel rustig worden als je je handen op haar legt. Ze vindt het ook fijn een beetje ingebakerd / ingepakt te worden.

De meiden hadden allebei iets verhoogde leverwaarden (geel zien) en liggen nu dus onder een lamp. Vinden ze allebei helemaal niks, dus hoop voor hun dat de waarden snel verbeteren ;).

O, een de geboortegewichten: Rutger woog 1317 gram, Noor woog 997 gram en Anna woog 1190 gram. Rutger is ook wel echt duidelijk de grootste, Noor is heel klein.... Maar vooralsnog doen ze het dus alledrie redelijk tot goed.

Geplaatst

Wow Miepie.. van harte proficiat!

2 dagen geleden stelde je je nog in op nachtje thuis en nu zijn jouw kleintjes er al! Echt een verrassing!

Wat zijn ze klein zeg! Vond je het niet schrikken in het begin?

Ik bedacht me zojuist dat Miepie-familie en consorten de kleintjes zo'n 12 voedingen per dag per kindje moeten geven... 36 x de sonde..mijn god nauwelijks voor te stellen!

Ik bedacht me als Miepie de nageltjes moet gaan knippen.. mijn god.. 20 stuks per kindje x 3= 60 nageltjes per week ;-)

Miepie wat zal het allemaal ongeloveloos spannend zijn.. hoe staat het met jou?

Liefs Pien

Geplaatst

O wat fijn te lezen dat jullie kindjes het zo goed doen!!!!!!

Nu al een eigen willetje. Geniet ervan en geweldig om te zien dat je kindje rustig wordt van je aanraking.

Lekker genieten en opknappen.

Dikke knuffel!!!!

Geplaatst

Miepie en man lees pas net dat je 3 kanjers geboren zijn, gefeliciteerd. Geniet er lekker van samen.

Super leuke namen trouwens.

Gr suus

Geplaatst

Miep en miepman

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Wat hebben jullie dit goed gedaan

Het waren hele spannende weken!!!!

Maar daar zijn ze dan alle 3 gezond en wel en met een goeie start het is geweldig!!

Harstikke goed en fijn

Nu is het tijd om te gaan genieten

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi miepie en miepman!

Geeliciteerd met jullie drie mooie kleine kindjes! Prachtig, mooie namen ook! Nu hopelijk snel allemaal aansterken!

Alle geluk voor jullie vijfjes!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Beste Miepie,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie drie wondertjes. Heel veel geluk en succes met het opnieuw inrichten van je leven, maar geniet vooral! Jullie droom is uitgekomen.

Geplaatst

Miepie, wat fijn om te lezen hoe het met ze gaat en wat heerlij dat je met Rutger al mocht buidelen!!!! weer een stap verder.

Ondanks dat "flupke" het zo zwaar heeft gehad heeft ze zich toch geweldig hersteld? zo mooi en bijzonder om te lezen.....hoe gaat het met jou? knap jij al een beetje op?

Geplaatst

Miepie en miepman,

Wat heerlijk dat ze het de ukkies het zo goed doen ondanks dat ze nog maar zo klein zijn. Heel bijzonder hoort dat alleen Noor nu maar aan de beademing ligt.

en super dat je al hebt kunnen buidelen met Rutger, de grootste kleine man. Probeer in ieder geval ook zelf goed je rust te pakken, ook al wil je natuurlijk zo veel mogelijk bij ze zijn. Ik herken dat nl van mezelf en je moet er straks juist voor ze kunnen zijn als ze over een maandje of 2-3 naar huis mogen en wat zal het dan druk worden! Geniet van je kleine prullekes.

Liefs, henkie

Geplaatst

Lieve Miepie,

Wat een geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd meid! Goed om te horen dat het naar omstandigheden goed met ze gaat. Zeker met Noor is/was het nog spannend he? En wat zijn ze klein he? Mijn laatste echo van vorige week gaf aan dat ons VIP-je op ca. 1200 gram zit nu. Dat vond ik al weinig en kijk eens naar die van jou pff...

Vorige week in het zkh gelegen omdat ik (dachten ze) weeën had, vanwege veel buikpijn om de zoveel minuten met krampen. Gelukkig was het dat niet. Even overwogen ze om mij naar Leiden te brengen, omdat het anders ook veel te vroeg zou zijn, toen moest ik gelijk aan je denken...

Geniet samen met Miepman van jullie prachtige trio en alle geluk samen!

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

sjonge jonge, ik vindhet echt ongelofelijk. Wat een super mensjes zeg! Hopelijk kunnen jullie er van genieten. Wanneer mag jij naar huis miep?

Geplaatst

wow....ze zijn geboren...Rutger, Noor en Anna...wat een leuke en mooie namen voor zulke sterke ukkies...

Miep en Miepman...van harte gefeliciteerd met jullie drie kanjers!!!

Fijn dat je al met Rutger hebt kunnen buidelen en dat alleen Noor nog aan de beademing ligt...ook leuk om te lezen dat ze nu al een eigen willetje hebben...en heel speciaal dat ze al rustig worden van een handaanraking...

Ik hoop dat ze alledrie goed blijven aansterken en dat jullie over een tijdje thuis kunnen verder genieten!!!

Miepie...rust goed uit!!

Miepman...voor jou ook...rust goed uit...

liefs

Nico

Geplaatst

Van Harte Gefeliciteerd met jullie kanjers, leuke namen ook! Ik hoop dat ze snel van alle extra medicatie en dingen af zijn en dat je ze lekker mee naar huis mag nemen.

Geplaatst

Even heel snelle update: Noor is sinds vanmorgen ook van de beademing af (en daar nog even erg boos over, ze is weer wat onrustig... maar doet het eigenlijk heel goed met alleen haar kapje!), dus alle drie zitten ze nu aan de CPAP. Noor en Rutger zijn ook de lamp al aan het afbouwen, bij Anna zijn de bloedwaarden nog wat te hoog (dus bloed wat te dik) en zij ligt dus nog wel het grootste deel van de dag onder de lamp. Ze is al wel van 2 lampen naar 1 gegaan.

Ze hebben ook alledrie af en toe een terugvalletje, varierend van even vergeten te ademen (vooral Rutger) waarvoor ze dan wat codeïne krijgen (is niet heel erg en gebeurt veel bij prematuurtjes, maar moet niet te vaak gaan gebeuren) tot moeite hebben met voedsel binnen te houden. Maar over het algemeen doen ze het goed gelukkig.

Eergisteren met Rutger gebuideld; gisteren kon dat helaas niet omdat ze dachten dat hij een infectie had (er is bloed geprikt en op kweek gezet; uit het prikken kwam niks, kweek is er vanmiddag maar hij heeft voor de zekerheid extra AB gekregen), vanavond hopelijk weer wel. Verder worden we langzaamaan ietsje betrokken in de verzorging. Nu vaak nog het rustig houden/kalmeren van de kinderen als er bloed geprikt moet worden oid, maar ik ook helpen met mondjes schoonmaken en luiertjes verschonen... zo klein allemaal!

Ik lig nog in het ziekenhuis maar word waarschijnlijk morgen of overmorgen ontslagen. Er is een plek voor ons aangevraagd in het RmcD-huis hier, hopelijk is er ook plek.

En dan ook de eerste foto's... daar zijn ze dan: Rutger paar uur oud, buidelen met Rutger, Noor dag 2, Anna dag 1, Rutger (duimend) dag 2.

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 3 sterke ukkies!!!!

Wat een prachtige foto,'s

Wat zullen jullie Trots zijn op jullie wondertjes!! Ik ben trots op jullie alle 5!!

Liefs naomi

Geplaatst

Miepie vindt het wel heel bijzonder en indrukwekkend om die kleine frummels te zien met al die toeters en bellen.

Echt jullie zijn kanjers, hopelijk is er plek en blijven jullie dicht bij elkaar.

Geplaatst

Hoi Miepie,

gefeliciteerd met jullie 3 kleintjes! Ik heb je steeds gevolgd en ben erg blij dat het zo goed gaat. Ik begreep dat je in Leiden ligt? Daar ben ik ook bevallen en heb ook een paar dagen in het RmcD gelogeerd. Hele fijne plek met lieve vrijwilligers! Volgende week ga ik daar ook weer logeren; onze dochter moet aan haar hartje worden geopereerd. Dus ik ben daar wel een paar weken denk ik. Wie weet komen we elkaar nog tegen.

Succes en rust goed uit! En vooral genieten van die kleintjes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Miepie wat bijzonder om de foto's van jullie kleine kanjers te zien. Wat een prachtkindjes zijn het! Ik ben er echt een beetje stil van. Wel heel heftig hoor...ze zijn zo klein en dan al die toeters en bellen rondom ze...indrukwekkend!

Geplaatst

Jeetje miep, wat een prachtkindjes, ik moet wel even slikken hoor , ze zien er zo Klein en kwersbaar uit maar ALS ik je update lees doen ze het super!!! Heerlijk!

Ik hoop dat jullie een plekje krijgen in het huis!!!!

Annetje tannetje, ik las dat jullie meisjes geopereerd gaat worden aan haar hartje, zal erg ingrijpend zijn, veel sterkte!!!!

Geplaatst

Heel ontroerend om te lezen, en erg indrukwekkend om ze daar zo kleintjes te zien liggen tussen alle toestellen.

Ben heel erg blij hoe goed het eigenlijk wel gaat, gezien je situatie nog maar enkele weken geleden!!! Sinds het topic is opgericht, ben ik steeds mee gaan lezen, ook al ken ik je niet. Maar het is zo bijzonder allemaal, een film waard!

Hele hele mooie foto's en ben best wel trots op jullie alle 5. Geniet van de mooie momenten en ik hoop dat Noor snel aansterkt. Ze heeft al flink wat karakter blijkbaar, altijd een goed teken hihi.

Sterk zelf ook maar goed aan en rust goed uit. Want die kan je wellicht wel gebruiken.

Liefs aan de hele Miepfamilie

Ellen

Geplaatst

Hee Miepie!!

Wederom geëmotioneerd!! Wat een prachtige miepies!! Het zijn nog echt kleine miepies, maar wat een kanjers!! Wat doen ze het toch goed zeg!! Kanjers! Fijn dat jullie wat meer betrokken worden bij de verzorging van de kindjes. Onvoorstelbaar dat dat ik je buik heeft gezeten he?

Ik hoop zo dat jullie een plekje krijgen in het huis!!! Het is jullie wel gegund!!

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden