Ga naar inhoud

Miepie80 en haar drieling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 762
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Anne, wat fijn dat Ronja weer thuis is, super! En wat fijn dat je geen nachtelijke tripjes naar je koelkast meer hoeft te ondernemen (ik kolf nog steeds, maar heb een koelkastje boven staan).

Iedereen: bedankt! Ze zijn gisteren thuis gekomen, nog heel snel gegaan uiteindelijk. Gaat goed, maar erg druk. Zag dat ik nog een paar pb' tjes had voor ons blog: ik antwoord zsm, eerst even Anna troosten!

Geplaatst

Waouw jullie zijn thuis!!!!

Wat geweldig!!!

Geniet van jullie gezin! Zal zeker mega druk zijn nu maar later alleen mar extra gezellig!!!!!

Liefs

Geplaatst

:woohoo::confettistars:

Miepie en miepman,

wat een geweldig nieuws dat jullie 3 wonderkindjes thuis zijn, wat heerlijk, wat meot de thuiskomst ontzettend bijzonder zijn, heerlijk zeg.

Wat heb jij een mooie moederdag!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Miepfamilie!

Geweldig nieuws dat jullie thuis zijn met elkaar!:clap2:

Geniet van je mama-dag, maar dat moet denk ik wel lukken!

Wat een mooie blog maken jullie steeds op jullie eigen pagina. Ben er telkens stil van!

Geniet maar veel van alles en oooo wat ben ik blij dat het zo goed gaat!:toppie:

Groetjes en liefs,

Goofy

Geplaatst

Miepie en Miepman...eindelijk jullie gezinnetje compleet thuis....wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!!!

zal wel lekker druk zijn, maar dat zal ook wel weer gecompenseerd worden door het feit dat jullie drie kanjers thuis zijn!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Miepie en miepman.

Jullie kroost allemaal thuis. Wat geweldig zeg!!! Een hele drukte dat denk ik wel.

Wens jullie heel veel geluk met z'n allen.

Rubster

• 7 maanden later...
Geplaatst

Lieve allemaal,

Bijna een jaar na de TTS beginnen we alles een beetje te herbeleven - zeker na het nalezen van dit hele topic vandaag. Wat hebben wij enorm veel steun gehad aan al jullie lieve berichtjes vorig jaar, ik begon bij een aantal berichtjes spontaan weer te huilen (je krijgt het elke keer weer voor elkaar, Babeth ;)). Nogmaals bedankt allemaal!! :clap:

Ook erg fijn om te zien dat er bij zoveel van jullie een jaar later inmiddels ook een kleintje (op komst is), maar ook zo verdrietig dat er ook zovelen nog steeds met lege handen staan..... ik hoop en bid dat bij het teruglezen over een jaar (want ik blijf vast elk jaar even terugdenken aan die moeilijke periode) ook bij jullie een mooie banner onder jullie berichtjes staat!

Tsja, en is het pas een jaar geleden? En tegelijkertijd: zijn die kleintjes nu al bijna een jaar?? Even ons jaar in vogelvlucht: na 10 weken ziekenhuis kwamen Rutger, Noor en Anna 1 week vóór de uitgerekende datum op 6 mei thuis. De eerste weken waren vooral weken van voeding naar voeding; ze zaten nog op 7 voedingen per dag (overdag elke 3 uur, 's nachts elke 4 uur) en daarnaast kolfde ik nog de volledige voedingen. Ik sliep als het meezat 3x1.5 uur :D. De meiden verslikten zich nog vaak en bleven er dan bijna in, we hebben ze er ook thuis nog regelmatig bij moeten roepen. Daarnaast had vooral Anna veel last van krampjes en bleef Rutger veel spugen.

Na een paar weken werd het een stuk rustiger - de krampjes werden minder en de nachten steeds iets langer. Rutger heeft half mei een nachtje in het WKZ gelegen ivm de MRI van zijn hersentjes. Hier kwam uit dat hij ofwel niks overhoudt aan de hersenbloeding, of een stijfheid aan 1 kant.

In juni heeft Rutger ook weer een paar dagen in het zh gelegen ivm een aanval/ALTE; hij stopte helemaal met ademen en bewegen. Waarschijnlijk heeft hij zich erg verslikt, maar verstijfde ipv te gaan hoesten. Het eten ging bij hem steeds moeizamer en door het vele (enorme!) spugen kreeg hij een hekel aan eten. Begin juli lag hij dus weer op de kinderafdeling om een sonde te plaatsen, waar hij een paar dagen later mee thuis kwam. Hij heeft de sonde tot eind november gehad, toen spuugde hij een stuk minder door medicijnen die hij nu krijgt (erythrocine, een antibiioticum) en daardoor kregen we er langzaamaan weer steeds meer eten in. Hij loopt wel nog een eind achter op zijn zusjes, in alle opzichten: Hij is pas net begonnen met brood, krijgt verder 5x per dag melk/pap/gepureerde groente - de meiden eten inmiddels bijna met de pot mee, werken 2 boterhammen met korstjes en al naar binnen en krijgen nog maar 2.5 fles. Motorisch loopt R achter doordat hij de maanden dat hij zo spuugde alleen maar heel stil bleef liggen om zo zo weinig mogelijk te spugen. Hij rolt inmiddels wel twee kanten op, maar vooral dingen pakken met zijn handjes/oog-handcoordinatie loopt ver achter. Hij lijkt niet te beseffen dat hij handjes heeft waar hij wat mee kan. Hij heeft hiervoor 2x per week (thuis) fysio. Ook in groei blijft ons grote kleintje wat achter op zijn zusjes - al kan ik beter zeggen dat zij gewoon enórm hard groeien! Want zelfs dat piepkleine Noortje van eind februari '11 is inmiddels voor haar échte leeftijd (bijna 11 maanden) bovengemiddeld groot :-). Rutger hangt onderaan de groeicurve - wat redelijk normaal is voor prematuurtjes van deze leeftijd.Hij woog dit weekend 7.5 kilo; Anna 9.1 en Noor 8.9.

Anna begint net te kruipen, Noor is daar wat te lui voor en ligt liever toe te kijken hoe druk haar zus bezig is. Zij kan al wel redelijk zitten en is erg van het "fröbelen" - ze pakt al heel goed kruimeltjes tussen duim en wijsvinger XD.

Onvoorstelbaar hoe ver ze alledrie in de afgelopen 10.5 maand gekomen zijn - zeker gezien hoe we er een jaar geleden voor stonden met Noor die bij voorbaar al opgegeven werd.

Hier nog wat foto's/filmpje van afgelopen maanden (kan het niet laten ;)):

[ATTACH=CONFIG]3349[/ATTACH]Eerste foto samen (23 april '11)

[ATTACH=CONFIG]3350[/ATTACH]2.5 week thuis (23 mei '11)

[ATTACH=CONFIG]3351[/ATTACH]6 aug '11

[ATTACH=CONFIG]3352[/ATTACH]Vandaag (15 januari '12)

Filmpje van vorige week:

Geplaatst

Prachtig Miepie!

Ondanks toch veel tegenslagen voelen jullie je vast in de zevende hemel met dit drietal! Wat een rijkdom en dat ook na zo n lange weg!

Zorgen om je kinderen houd je altijd!

En dan alweer bijna 1 jaar! Heel bijzonder...

Straks kruipen en lopen maakt je borst maar nat;-)

Veel geluk!

Lfs

Geplaatst

Wow, Miepie,

Wat een prachtig drietal!

Het is een zeer bewogen jaar geweest.

En het zal zeker nog wel 'druk' blijven.

Hoop dat ze alledrie verdere vooruitgang zullen boeken mbt groei, motoriek etc.

Veel liefs

Geplaatst

Wow miepie krijg er de tranen van in mijn ogen wat hebben ze moeten vechten en wat zijn ze sterk zelfs Rutger die komt er wel en Noor doe opgegeven was en moet je zien wat een mooie kanjers wat een wonders straks huppel je d benen uit je lijf achter ze aan haha

Geniet er van ik wens je heel veel geluk

En bid met je mee voor de dames die nog niet zwanger zijn of kindjes hebben

Liefs Jessica

Geplaatst

Miepie, wat een bijzonder verhaal zeg.. Ben er gewoon stil van!

Wat een geweldige wondertjes heb je op de wereld gezet. Zo te lezen hebben jullie een zware tijd gehad, maar de foto's zeggen veel. Wat een rijkdom!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden