Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ellen en tk succes met jullie eerste echo...

wish jij mag morgen spannend hoor. kom wel ff spieken natuurlijk..

voor alle andere ook succes natuurlijk..

liefs angel

Geplaatst

Ellen,

Wat fijn, vanavond dan eindelijk de echo!

Heel veel toi, toi, toi!

En nu kan ik zeggen dat die van ons morgen zal zijn. Heerlijk om te kunnen zeggen!

Wij hebben de echo ook in de avond, na 18.00uur. Dus ook de hele dag nog door zien te komen.

T.K,

Jij ook heel veel succes! Laat je weten hoe het is geweest?

Pebbels,

Hoe voel jij je?

Angel,

Dank je wel voor je support, wat aardig van je!

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hallo iedereen,

wat is er weer veel geschreven, ik heb nu pauze en dacht ff weer wat bijlezen en dan reageren.

Ellen en TK spannend vandaag jullie echo, Ellen ik heb gelezen dat jij pas om 19.00 hebt, jeetje dat is laat!

Toverstaafje gefeliciteerd met jullie echo, wauw een supersnelle kloppend hartje, kan ik alleen van dromen.

Vlok; welkom en van harte gefeliciteerd met je 1e echo.

Doortje; wat fijn dat de pijn weg is van je eierstokken en hopelijk heb je genoten van de carnaval.

Valesca: ik hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen, wnat hopelijk is je piek bereikt.

frann; voor jou is het woensdag alweer je 2e echo, ga hard voor je duimen. Ik heb mij al aangemeld voor moeders voor moeders, wilde ook eerst wachten tot na mijn echo toch maar niet gedaan. donderdag zijn ze langs geweest en de test viel gelukkig positief en ook een leuk kado en tijdschrift ontvangen.

woensdag komen ze de kratten ophalen , maar dan weet ik meer.

Geplaatst

Hee dames,

Even een beetje tijd tussendoor. Ben de carnaval aardig goed doorgekomen. Zaterdagavond wel behoorlijk last van mijn rug en toch ook wel weer gevoelige eierstokken dus heb het zondag toch maar wat rustiger aan gedaan en het gaat nu wel weer prima eigenlijk.

Merk alleen vandaag dat de hormonen me wat van slag maken. NIks wil goed lukken vandaag en de tranen staan me om de halverklap in de ogen. Heel vervelend. Herkennen jullie dit ook?

LIefs Dorien

Geplaatst

hoi Wish,

Voel je je al wat beter? Ik was zaterdag naar Friesland en onderweg in de auto werd ik misselijk, ik ben niet echt misselijk maar heb meer honger aanvallen, moet ook meer boeren na het eten.

Verder wat last van mijn borsten en wat steken in mijn rechterkant maar dan meer richting mijn lies, volgens mij is het mijn schaambeen.

Spannend voor ons morgen, ik moet om 11.00 en jij ?

ben zo op van de zenuwen, ben weer bang dat het mis is, maar vorige keer had ik een beetje gebloed in de 5e week en had ik meer last van menstruatie krampen.

ik ben vandaag 7 weken en 3 dagen.

Ga heel hard voor ons beiden duimen.

liefs

Rita

Geplaatst

Hoi Rita,

Ik voel me beter. Wel op tijd wat eten.

Wij hebben 's avonds na 18.00uur de echo.

Voel bij het niezen wel mijn eierstokken, verder nog regelmatig een menstruatiekrampje maar geen bloed te zien.

Het is inderdaad ontzettend spannend!

Heel veel succes en ik zal ook zeker duimen!

Geplaatst

Even snel tussenin:

Dorien,

Ik heb ook heel snel last van m'n rug, en nog steeds dat staartbeentje dat snel zal zeuren. Emotionele rollercoasting heb ik gelukkig niet, maar het is heel erg normaal hoor! Maak je niet ongerust. Wel vervelend natuurlijk, dat je gauw van slag bent. Maar wellicht is dit een voorbijgaande fase.

Rita,

Van misselijkheidsvlagen heb ik ook wel last soms, en hongeraanvallen ook (helaas hihi). Meestal krijg ik die misselijkheidsvlaag een half uur na ik gegeten heb. De data van de echo's komen nu heel snel na elkaar. Wat kunnen we toch in spanning leven!

Jahaa Wish,

Nu kan jij ook 'morgen' zeggen! En ook al zo laat, vervelend he. Het liefst van al zou ik nu naar huis willen gaan, en lekker in het zonnetje de tijd laten passeren tot de echo zover is. En dan erna vieren met Kidibul (kinderchampagne). Ik heb zelfs al kip gekocht om het te vieren, en als vegetariër telt dat wel hoor :-) Nu hopen dat het ook iets om te vieren is!!!!

T.K.

laat iets weten he meid!

liefs,

Ellen

Geplaatst

hoi Wish,

Ik zie dat je ook een tp van 2 toppers hebt gehad, dus het kan zo maar zijn dat je 2 hartjes hoort.

Nou tot horens.

gr Rita

Geplaatst

Ellen,

Ik ben de hele dag vrij. Hebben met een aantal vriendinnen een verrassing voor een goede vriendin die jarig is.

We gaan met haar samen gezellig naar een high tea.

Dus de dag zal wel voorbij vliegen.

Dat is me ook wat, ik eet wel vlees (alhoewel ik ook heel vaak vleesvervangers koop) maar kip eet ik niet.

Hoe komt het dat jij dit nu wel gaat eten?

Pebbels,

Jij dus ook 2 terug laten plaatsen.

Ellen ook.

En T.K?

Spannend!!!

Geplaatst

Wish,

klinkt zooooooo gezellig! Geniet er maar lekker van. Weten die vriendinnen het al? Of heb je je eigen verrassing nog even geheim vandaag?

Ik eet héél af en toe kip, meestal als een soort feestmaaltijd, laten we zeggen 2x per jaar. En nu zal ik ook wel iets regelmatiger kip eten denk ik. Dat is licht verteerbaar vlees, en omdat ik een eco-freak ben, zowat het minst vervuilend qua vleesproductie hihi. Waarom? Ergens denk ik dat het heel af en toe eten van vlees tijdens de zwangerschap beter is dan helemaal niks. Ik eet wel vis, en zuivel, maar toch wil ik af en toe wel eens een biologisch-kipje in de oven gooien, zeker nu. Het is gewoon verdomd lekker ook! :-)

Ja, dat het 2 ukkies zouden kunnen zijn, denk ik natuurlijk ook wel aan, maar mijn hcg was echt niet hoog, en ik ben ook niet zo moe als Zomer of zoveel kwaaltjes dat er ook nog eens 2 zouden kunnen blijven plakken ook. Ik denk ook dat de KV-teststreep dan veel sneller had moeten verschijnen dan toen op mijn wd10. Ik ga er dus van uit dat het er eentje is :-)

Toch ook spannend voor de anderen, of het er eentje of twee zullen zijn!

nog enkele uurtjes!

Ellen

Geplaatst

Hoi Ellen,dat duurt even he? Heb je wat te doen tot vanavond? :)

Wish en Rita,jullie zijn morgen aan de beurt!

Heel veel succes alvast gewenst.

Ik ga ook aan jullie denken!

Voor somige wordt het ook even duidelijk 1 of 2 ;)

Succes meiden!

Geplaatst

Een aantal vriendinnen weten het al. Die waren ook al op de hoogte van de pogingen.

Maar het merendeel van de vrienden weten het nog niet.

Mijn vriend kreeg gisteren een telefoontje van een vriend, die heeft hij niet opgenomen. Hij had vast en zeker de vraag gekregen waarom wij niet mee carnaval gingen vieren. (doen we namelijk elk jaar)

We zullen ze na de echo (als alles goed mag zijn) op de hoogte stellen.

Als vegetariër gezond zwanger zijn kan ook hoor.

Maar je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt.

Volgens mij kun je ook zwanger zijn van een tweeling ondanks dat je niet veel kwaaltjes hebt.

Dus het blijft voor ons allemaal nog even spannend!

Violeta,

Dank je wel dat je aan ons denkt!

Jij zult nog 6 dagen moeten wachten, hoop dat je wat te doen hebt en de dagen voorbij zullen vliegen!

Geplaatst

Wat een spanning! Ik kan het niet laten om echt elk half uur te kijken, terwijl ik weet dat iedereen pas later vandaag of morgen een echo heeft...

Wie weet zijn er meer meiden hier die 2 hartjes gaan zien kloppen, ik hoop het voor jullie. Ik heb nu niet meer zoveel klachten, ik ben wel wat moe en af en toe pijnlijke borsten maar verder niets...

Nou ja, ga weer aan het werk, probeer niet meer te kijken op het forum tot ik thuis ben na het werken en sporten.. (is dan een soort beloning voor dat ik weer mijn best heb gedaan met sporten, hahahahahahahaha)

Gr Zomer

Geplaatst

Hahaha Zomer toch! En ik begrijp je zoooo goed. Ik heb ook even de forum-verslaving te pakken. Ben nochtans op m'n werk en zou beter wat anders doen zoals WERKEN, maar het is zo mmmmmmoeilijk, zeker nu met dat zonnetje buiten :-p

Laat ik zodadelijk met de collega's maar eens een lekker drie-uurtje eten, dat leidt toch ook alweer af.

Wish,

haha, speciaal de telefoon niet opnemen. In Nederland is carnaval blijkbaar erg speciaal en een periode dat iedereen met iedereen meeviert. Moet wel moeilijk zijn om die dagen dan te ontwijken. Maar het is voor een goed doel he. :-)

Vandaag zou ik dus moeten werken, en vanavond komt de dochter van m'n vriend even langs. Ze heeft vakantie en wil ons ook wel es zien af en toe ookal hoort ze bij haar moeder te zijn deze week. Lief van haar he. Aangezien zij het pas na vanavond mag weten, zal dit ook goed afleiden want dan mag ik het er niet over hebben.

Geplaatst

dankjulliewel allemaal,vanmorgen weer bij de huisarts geweest zetpillen gehad kijken of die wat doen,ik voel me nu net als anders alweer beroerder worden dus vrees...

maar goed we bikkelen door

ben erg benieuwd naar de komende echo's! hopelijk allemaal een mooie kloppend hartje(s)

mijn afspraak van de VK voor 14 maart word 15 maart dan kan ik overdag die andere was s avonds en dan spuug ik steeds dus niet erg handig!

Geplaatst

Hey Zomer,sport jij? Ik durf niks te doen. Zelf schoonmaken thuis doe ik heel rustig haha

Mijn echo afspraak is verplaatst naar donderdag 10-03,over 3 dagen. :new_shocked:

Ik begin het nu pas eng te vinden(door mijn verleden).

Toen haden we ook een echo met 6w en 6d.:nerves:

Ellen,Wish,Rita, hoe blijven jullie zo rustig? :)

Geplaatst

Ok, deze dag alweer bijna doorkomen, oef. Nog 2 uurtjes en dan het echte uur van de waarheid. Ik ga zometeen weg van m'n werk en zal thuis niet zomaar even op het forum kunnen kijken, maar doe m'n best om het nog 's avonds te laten weten.

Thumbs up!

T.K., ik denk ook aan jou! Hopelijk mooie echo gehad!

:toppie:

liefs,

Ellen

Geplaatst

Spannende uurtjes weer hier, mijn duimen draaien hoor!

Hier gaat alles goed, sinds vrijdag met vlagen misselijk, zaterdag zelfs een keertje overgegeven maar als het hierbij blijft, dan klaag ik niet hoor! Tot nu toe vind ik het gewoon een fijne bevestiging dat er nog wat gaande is (tenminste, dat hoop ik). Vandaag was wel even spannend, ik had een belangrijk overleg met een paar hotemetoten op mijn werk en was even daarvoor flink misselijk geworden. Ik was even bang dat ik zo over de overlegtafel heen zou kotsen...hahaha. Gelukkig is er niet gebeurd.

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi meiden, mag ik me aansluiten bij jullie?

Ik kom vanuit het IVF Forum, en ik was vandaag in het ziekenhuis voor de bloedprik en de uitslag is zwanger ...Ik ben er heel erg blij me en hoop natuurlijk, dat het niet mis gaat. Ik heb donderdag een afsprak voor een echo...

Sinds vrijdag moet ik al ieder dag overgeven.

Als jullie het niet erg vinden, zou ik graag in jullie Forum mee willen doen...

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

Violeta,

Uhm, rustig.... Dat ben ik ook niet.

Maar het zal wel moeten.

Hoe komt het dat de echo vervroegd is?

Ben nu aan het werk en moest even spieken of T.K al iets geschreven had.

Hoop dat je goed nieuws hebt!

Ellen,

Bijna aan de beurt!!!!!!!

Geplaatst

Sylvia,

Je bent hartelijk welkom en van proficiat met je zwangerschap!

Denk dat je jezelf beter aan kan melden bij het uitgerekend in november topic.

Daar zijn ze allemaal even ver als jij.

Succes!

Geplaatst

Wish,Ik weet het ook niet.Ik heb een brief gekregen dat mijn afspraak is naar dinsdag verzet om 12.00uur i.pv. maandag 14.00uur,en als ik het niet goed vind bellen voor een nieuwe.

Nou ik heb gebeld om te vragen i.p.v dag later kunnen we dag eerder ,toen zei ze of nu donderdag of pas over 1 week. Nou zo lang wil ik niet wachten,daarom zei ik deze donderdag maar dan....maar ik ben bang dat we te vroeg zijn.Ik hoop van niet,maar nu vind ik het heel erg spannend.

Jij morgen....ik duim heel erg hard!

Ik ga straks ook voor Ellen en T.K kijken...vind zo spannend..... :)

Geplaatst

PHOE wat een spanning!

Valesca, ik hoop echt dat deze keer de medicijnen gaan helpen. Een lieve vriendin / collega had het ook zo heel erg en op een gegeven moment hadden ze toch iets gevonden wat best wel goed hielp. Ik hoop dat dit het voor jou is!

Violeta, wat een gedoe met de data's van je echo, hoop dat je snel iets moois zal zien! En als je donderdag nog niet goed alles kan zien, mag je vast heel snel nog een keer...

En ja, ik sport. Ik doe aan Curves, speciaal voor vrouwen. Ik doe dit al een paar jaar. Even navraag gedaan bij het ziekenhuis en ik mag gewoon blijven sporten, prima zelfs. Op de sport geven ze aan: zal kunnen helpen om de zwangerschap met minder klachten door te komen en de bevalling en het herstel gaan vaak ook een stuk beter. (je traint op een bepaalde manier bv je buikspieren en rug om de zwangerschap beter te kunnen volhouden fysiek) Een groot aantal vrouwen heeft wereldwijd daar gesport met de zwangerschap en sommigen doen dit tot in de laatste maand! Ik weet niet of dat bij mij zal gaan lukken met die tweeling (kom ik denk ik sommige toestellen niet meer in of uit....) maar het geeft me wel een gezond gevoel!

Ellen en TK, jullie houden ons aan de PC gekluisterd, hahahahahaha

Liefs Zomer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden