Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje,

Ik duim voor 2 mooi kloppende hartjes deze middag want zo te lezen zou je dit precies het liefste hebben!

Laika,

Ik heb het er idd mee eens, doe maar lekker uitbundig! Je hebt een supr mooie echo achter de rug en na alles wat je meegemaakt hebt verdien je dit des te meer! Dus GENIET ERVAN!! De weken zullen zo al snel genoeg gaan. (dat zeggen ze toch tegen mij ;-)

Ellen,

Ook ik heb last van m'n staartebeentje. Is nu al zo'n week of 3. Ik dacht eigenlijk dat het was omdat ik de laatste tijd redelijk wat lig doordat ik zo draaierig ben. Had er totaal nog niet bij stilgestaan dat dit ook een kwaaltje zou kunnen zijn...

Valesca,

Ik hoop dat je je snel beter voelt want ik weet uit ondervinding dat misselijk zijn niet aangenaam is en dat als je dan idd moet overgeven je je nog slechter voelt.

Ik heb gisteren naar de gyn gebeld om te proberen om een vroegere afspraak te hebben. Die krampen in mijn buik verbeteren niet, integendeel. Toen ik 's ochtends belde naar de secretaresse had die echt zoiets van: oeioei, een overstimulatie, je zal zeker deze namiddag mogen komen maar ik kan de gyn nu niet bereiken, dus je zal om 14u moeten terugbellen. Dus ik maar teruggebeld 's midddags. Toen was het ineens van: we zullen je binnen 2 weken op controle laten komen. Terwijl ik dus zoiezo binnen 2 weken op controle moest gaan... Na een beetje aandringen mag ik toch deze avond op controle gaan maar wel met de waarschuwing: je bent nog niet zo ver dus heel veel zal er niet tezien zijn. Ze deed echt of er totaal niets te zien zal zijn en dat ik aan het overreageren ben omdat ik last heb van buikpijn, af en toe krampen en draaierig zijn. Ik wil gewoon gerustgesteld worden dat alles ok is. En ben echt blij dat ik toch een beetje aangedrongen heb zodat ik deze avond op controle kan gaan.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HOi doortje,

Ik duim ook hier heel hard voor je, als het zo dichterbij komt de echo dan wordt het zo spannend.

Karin , ook veel succes voor jou met je 2e echo.

gr Rita

Geplaatst

Hoi violet: ik hoop dat wij beiden nu een succesvolle zwangerschap zullen hebben, ik gebruik geen utrogestan. Helemaal niets eigenlijk.

ik ben wel heel blij met een cryo, omdat mijn lichaam nu geen punctie heeft gehad en veel rustiger is. Stoer he dat een cryo ook nog eens goed ontdooit, ben zo trots en blij.

Laika: gefeliciteerd met je 1e echo, fijn hoor om het hartje te horen, geniet ervan.

Valesca, heel veel sterkte met je depressie en misselijkheid, was vorige week ook behoorlijk depressief.

Wish, ik zie dat je ook 8 maart je 1e echo hebt, spannend he, vandaag nog precies een week.

liefs Rita

Geplaatst

Hey Rita ik heb hetzelfde gevoel,geen hormonen ook geen pregnyl gespoten.Ben ook mega trots dat eeen cryo goed ontdooit en goed blijft ontvikkelen,ben ook trots op....grapig he..haha

Laika wat een super mooie nieuws,terwijl je dacht dat het misgaat,moet je nu zien! Gefeliciteerd!!!

Ellen,ja we zaten samen vorige jaar op het bankje,en je zei tegen me dat we in 2011 mama's worden.Je hebt gelijk we worden zeker mama's :).Wat vervelend de pijn in je onderrug.Ik had het toen ook,soms kan ik niet lopen door de pijn.Als mijn vriend mij heel even maseert op het plaats gaat wel beter.Probeer eens!

Doortje nog paar uurtjes tot de echo! Wat een spanning!

Akara jij ook succes vanavond,ik hoop dat ze je gerust kunnen stellen.

Liefs

Geplaatst

Pfff... nog ander half uur... Ik moet nog een uurtje werken en dan komt mijn man me ophalen, maar het duurt echt zooo lang vandaag.

Ik kan trouwens pas vanavond weer online wat de batterij van mijn mobiel is leeg dus kan onderweg naar huis nog niet laten weten hoe t was.

Geplaatst

Dorien,

kijk eens aan hoe ver je al gekomen bent. nog MAAR anderhalf uur! Je hebt de weken, de dagen, de nacht en vandaag bijna doorstaan. Nog even volhouden, en eenmaal onderweg ben je bezig en dan gaat de tijd nog wat sneller. Ik ben vooral benieuwd voor wanneer ik nu eigenlijk uitgerekend zal worden, want het lijkt voor mij wel een wilde gok naargelang de websites waar je het kan berekenen. Maar zo'n echo zal toch wel duidelijker kunnen zeggen hoe het in elkaar zit. Ik duim voor je!

Jammer dat je onderweg niet al wat kan posten, maar we horen het wel he.

Violeta,

Toch onwezenlijk eigenlijk. Dat we dat aan elkaar beloven, en het gebeurt nog ook! Wat goed he.

M'n vriend is tot en met donderdag in het buitenland en massage zit er dus niet in voor die tijd. Waar precies moet die dan masseren? M'n achterwerk of wat? of de rug toch nog?

Akara,

wat goed dat je sneller je echo krijgt. Als je je ongerust maakt, maak je je ongerust. Dat moeten ze maar begrijpen. En intussen heb je toch maar je zin gekregen, nietwaar :-)

Karin,

Jij al je tweede echo, wat goed! succes!

liefs

Geplaatst

(even geknipt en geplakt uit het 12 weken wachtbankje)

Oke meiden, ik lees al weken mee met dit toppic en die van het wachtbankje in februari.

Op 7 februari een positieve test (WD 10) en steeds een soort van ongeloof gehad... Elke keer als ik mij in het verleden op een wachtbankje had gezet, dan donderde ik daar zo hard van af... En dat trok ik dus niet meer. Als ik mijn naam dan niet groen maar rood moest maken, dat was echt teveel!

Deze afgelopen weken heb ik mij wel ingelezen in dit toppic en werd er blij van! Ik leef met jullie mee en werd ook blij om te zien dat een paar oude bekeneden van het IUI forum hier te zien zijn! En als ik dan las dat iemand een mooie echo had, dan werd ik daar ook zo blij van!

en toch....... ik durfde niet mijzelf of dit wachtbankje te zetten, ondanks de 4 positieve testen en de kwaaltjes. Ik was te bang...

Vanmorgen hebben mijn vriend en ik de echo mogen bewonderen en nu durf ik het wel uit te schreeuwen! We zijn echt hardstikke zwanger en wel van 2!!!!! (ja van TWEE!!!!!)

De arts gaf ook aan dat het er goed uit ziet en dat we nu moeten gaan proberen te genieten. Over 2 weken weer een echo, nu eerst maar van de schok bijkomen. Vriend en ik kijken elkaar af en toe nog wat ongelovig aan, na 3 jaar, veen onderzoeken, testen, IUI's en in de 4e IVF poging (3e is afgebroken net voor de punctie) is het dan echt zo... Ik ben ZWANGER!

Gr Zomer

Meiden, ik ga jullie dus gezelschap houden.

PS, heb me net aangemeld bij MvM (durfde ik ook nog niet) en heb een ticker. Nu is het dus wel "echt".

Geplaatst

Ellen,je onderrug.Ik weet het niet hoe het heet,maar je onderrug ongeveer waar je nieren zijn en dan met zijn duimen even masseren. Je kan het zelf ook proberen,maar het is natuurlijk altijd beter als er iemand is die dit voor je kan doen.

Succes! :)

Geplaatst

nieuwe meiden van harte en zelfs een 2 ling erbij!!! Ben benieuwd hoe de echo van jou was Doortje

Met mij gaat het redelijk,van de huisarts heb ik verder niks gehad omdat er bij mij erg veel spanning zit

vorig jaar zomer dus een depressie gehad en omdat ik soms van die gevoelens nu weer kreeg(tegelijk met de misselijkheid) koppel ik het gelijk terug naar de depressie terwijl het nu natuurlijk iets heel anders is,maar het is erg moeilijk

vandaag met sanne bij me moeder geweest afleiding en toch wat dingen gedaan......moet erg op me ademhaling letten om niet in paniek te raken

hoop dat als de misselijkheid minder word dit ook beter gaat want ik word er soms zo verdrietig van....

Geplaatst

Reageer even alleen op Zomer,

Wat geweldig. Een goede echo gehad en nog wel 2 kloppende hartjes gezien!!!

Nu ga ik even plat, was alleen zo benieuwd naar de echo's van vandaag.

Ben zo ontzettend moe en we hebben vanavond nog een 'verplichte' verjaardag om naar toe te gaan.

Mijn vriend neemt Chinees mee zodat ik niet hoef te koken.

Hoop dat hij nog wel even weg blijft zodat ik een tukkie kan doen. hahaha!

Geplaatst

Wat fijn om te lezen zeg al die goede echo's!!

Ik houd me op het moment nog een beetje op de achtergrond, lees wel mee maar schrijf nog niet veel. We willen onze ouders enz pas wat gaan vertellen na onze volgende echo van volgende week. Ik weet niet of er een bekende toevallig mee leest, maar wil niet dat ze het op deze manier te weten komen. Zal straks wel actiever worden hoor;-) Ben trouwens wel erg benieuwd naar de reacties van de omgeving.

Iedereen die nog een echo krijgt, succes!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Hi meiden.

Hier goed nieuws. We hebben vandaag een prachtig kloppend hartje gezien. Het wondertjes is 10,2 mm lang en loopt precies op schema!

We zijn helemaal gelukkig.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Inderdaad toch ééntje, maar dat maakt ons helemaal niet uit. Twee was ook leuk geweest natuurlijk, maar we zijn zo blij met dit ene kloppende hartje.

Over twee weken moet ik weer terug komen voor een echo, want in mijn eierstokken zijn verschillende grote cystes geconstateerd die mogelijk voor verdaaiing van de eierstokken kunnen leiden. Bij flinke pijn in mijn buik moet ik dan ook accuut bellen. Ik mag vanaf nu wel gewoon naar de afdeling gyneacologie in plaats van de afdeling fertiliteit.

Dinsdag 15 maart dus weer naar ons wondertje kijken

:happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

1 maart: Karin (KBR)

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

22 maart: Valesca

Derde echo

3 maart: Toverstafje

23 maart: Laika

Geplaatst

Dorien, wat geweldig!! Wat is dat een geweldig moment he, zo'n kloppend hartje! Hoop dat het allemaal goed afloopt met je eierstokken en fijn dat je al op 15 maart weer een echo krijgt (ik mag pas de 23ste weer...).

Zomer, wauw, je hebt er gewoon twee! Wat een geweldig nieuws!

Ik zag dat Karin vandaag haar tweede echo had, heb ik daar overheen gelezen of heeft ze nog niet gereageerd?

Roosje en Frann, heel veel succes morgen!

Liefs, Laika

Geplaatst

Zomer: wauw, zwanger van een tweeling. We hebben elkaar al eens gesproken in het IUI topic. Ik ben gestart met IUI toen jij aan je eerste IVF begon. Wat tof dat jullie wens nu ook eindlijk in vervulling is gegaan!

Ellen: ik heb nog even nagevraagd van de pijn, maar het was de gyn niet bekend zo vroeg in de zwangerschap. Dus gewoon even in de gaten houden en anders naar de fysio.

Karin; hoe was je echo vandaag. ben erg benieuwd

Roosjes en Frann, succes morgen!

Geplaatst

Nee, ik had nog niet gereageerd, maar hier ben ik; de tweede echo wat helemaal goed! Wat een verschil maakt die anderhalve week al zeg; nu al ruim 19 mm groot met een heel mooi kloppend hartje! Loopt iets voor, de arts kwam nu uit op 6 okt ipv 8 okt, maar ik laat voorlopig 8 okt staan. Morgen eerst de verloskundige maar bellen voor een afspraak en dan zal zij wel weer met een nieuwe datum komen, afhankelijk van de volgende echo. Vandaag gelukkig ook weer iets beter te pas, maar dat zal mogen dan wel weer anders zijn haha.

Er was alleen nog steeds een vochtholte ernaast te zien, en die was dus ook groter geworden. Ik moest in ieder geval de verloskundige vragen dat goed in de gaten te houden en me evt nog voor extra controle naar het ziekenhuis te sturen.. Nou ja, we wachten wel af.

Zomer, van harte gefeliciteerd!! Wat ontzettend fijn dat het eindelijk gelukt is, en nog wel 2 tegelijk! Hopelijk kan je nu een beetje gaan genieten en lekker hier meeschrijven, super!

Doortje, jij dus ook een goeie echo, toppie!! Lekker gevoel he?! Loop jij ook niet in Nijmegen? Dan hadden we elkaar bijna moeten kunnen zien geloof ik, ik moet om 15.45 maar het liep wat uit.

Valesca, jeetje, wat vervelend voor je... Net op een moment dat je juist heel erg blij moet zijn en moet kunnen genieten. Kan het ook door de hormonen komen nu? Hopelijk voel je je snel beter, zet em op meid, dikke knuffel!

Roosje en Frann, morgen de eerste echo, spannend!! Ben benieuwd!

voor de rest; succes met wachten op de eerste echo, we gaan allemaal voor mooie kloppende hartjes!

Geplaatst

Zomer: wauw 2 kloppende hartjes gezien, gefeliciteerd!!

Dorien: wat fijn dat je echo goed was en je een mooi kloppend hartje heb gezien,nu kun je lekker gaan genieten.

Ik hoop dat met je eierstokken alles goed gaat en je weinig last ervan heb/zult krijgen.

Roosje: heel veel succes morgen bij je eerste echo

Bedankt dames voor alles succes wensen voor morgen.

Ben op van de zenuwen haha.

Ben blij dat ik morgen voor een echo mag want had begin van de avond een klein beetje rose bij het afvegen(sorry voor de details),

Het is nu gelukkig wel weg,maar ik blijf maar broekloeren of het niet terug gekomen is,dus ben heel erg blij dat ik morgen voor de echo mag.

Liefs Frann

Geplaatst

Doortje,

Wat geweldig, ben zo blij voor je!

Merk aan je schrijven/reactie dat je helemaal opgelucht bent. Heerlijk zeg!

Karin,

Ook een super echo gehad! Wat goed om te horen dat hij/zij wat 'voor loopt'.

Valesca,

Hoop zo dat die misselijkheid snel weg zal gaan.

Sterkte!

Frann,

Lijkt me inderdaad schrikken als je wat bloedverlies hebt. Al komt het bij veel vrouwen voor.

Wij hebben genoeg rood gezien de afgelopen jaren en daarom zijn we hier neem ik aan zo angstig voor.

Heel veel succes en ik hoop dat je morgen een goed bericht kan plaatsen!

Geplaatst

Ceece: ik heb even terug zitten lezen en wat een achtbaan aan emoties zeg voor jouw.

Ik hoop dat alles nu goed gaat en je lekker kan genieten van je zwangerschap.

Karin: wat fijn dat je 2de echo helemaal goed was, en wat super dat je beeb zelfs wat voorloopt.

Geplaatst

wish: het was gelukkig niet echt rood bloed maar meer een klein beetje rose,en alleen met afvegen(sorry voor de details),nu is het gelukkig al weer even weg.

Maar genoeg om me hart te doen overslaan en de hele avond te broekloeren.

Ik heb geen buikpijn ofzo gelukkig, maar de onzekerheid slaat dan toch weer toe.

Ben echt blij dat ik morgen voor de echo mag en hoop dat ik een goed bericht hier kan plaatsen,denk dat ik het van de daken schreeuw als het morgen goed is haha.

Liefs Frann

Geplaatst

thx allemaal,gisteren ook nog eens bloedverlies...ik moest zo spugen dat er waarschijnlijk een adertje knapte maar schrok wel ff,nu alleen nog iets bruin

Ja ik wil heel erg genieten,maar moet er ook niet te erg tegen vechten dat ik me helemaal blij moet voelen die hormonen doen veel

nu hoop ik alleen dat het ooit wat beter word.

doortje super van de echo!!

Geplaatst

Jeetje Valesca, het zit je ook niet mee zeg! Zet em op meid!

Akara, hoe was jouw controle gisteravond? Hopelijk alles goed??!

Doortje, ik zie nu in een eerder bericht dat jij om 15.30 de echo had?? Dan waren jullie voor mij... jullie zaten toch niet naast de koffieautomaat he?? Ik was degene met die net iets te drukke peuter (maar die had net 2 uur in de auto gezeten dus die kan ik dat ook niet kwalijk nemen...;-) )...

Toi toi toi voor de dames die vandaag de echo hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden