Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin, bedankt om aan me te denken, had gisteren geen tijd meer om te reageren, onze afspraak is meer dan 2u uitgelopen. Maar ja, zal daar naar aan gewend raken bij een gewone gyn zeker.

Eerst het goede nieuws, met ons wondertje is alles goed. Zeer goed zelfs, hebben een mooi hartje zien kloppen en het is 13mm groot. Dit zorgt ervoor dat het 1 dag voorloopt. De vorige keer liep het 2 dagen achter dus dat is een goede sprong in 2 weken! M'n afspraak de 15 blijft gewoon staan dus ben echt benieuwd hoe het binnen 2 weken zal zijn...

Het slechte nieuws dan, ik zit nog steeds met redelijk wat vocht door de overstimulatie. Maar wat erger is is dat m'n eierstokken een groote hebben van 6,5 cm op 5 cm. En dat is veel te groot. Het ironische is zelfs dat er volwassen eicellen klaarzitten. Ik maak die normaa niet eens uit m'n eigen aan zonder extra hormonen toegediend te krijgen en nu zitten ze daar gewoon. Ze heeft me nu een weekje thuis gezet zodat ik goed kan rusten. Want als ik constante steken in m'n buik krijg die na een uur niet overgaan moet ik onmiddellijk de spoed binnen. Dit zou een teken zijn dat m'n eierstok zichzelf rond z'n as gedraaid heeft en dat er gaan bloedvoer meer is ernaartoe en naar de baarmoeder.

Een angstaanjagende gedachte maar ben al blij om een mooi koppend hartje gezien te hebben en een wondertje dat een perfecte grote heeft. Dus ga proberen me niet teveel zorgen de maken (yeh right)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje, wow wat leuk zeg dat het hartje klopt.

geniet ervan.

Rita

Zomer, na zoveel pogingen, zwanger van een tweeling ben echt jaloers( hii). Samen met je vent ervan genieten.

Geplaatst

Oh meiden wat een mooie berichten hier allemaal!

Ik ben zo blij voor iedereen!

Doortje,Karin,Zomer :clap2:

Wat voor gevoel zal het zijn,om een klopende haartje in je buik te mogen zien!

Soms kan ik me niet voorstellen.

Liefs,Violeta

Geplaatst

Karin,

Hahaha, tja dan kun je het jullie peuter inderdaad niet kwalijk nemen....

Akara,

Super dat jullie wonder goed aan het groeien is!

Maar wat schrijf je hier ook heftig nieuws neer zeg.

Hoop dat het doordat je jezelf nu rustig houdt over zal gaan en dat je niet het doemscenario gaat ondervinden.

Sterkte!!

Violeta,

Ik kan me dat ook nog niet voorstellen. Wel een beetje natuurlijk omdat ik wel vaker echo's heb gezien bij mijn schoonzus en vriendinnen mocht ik wel eens mee.

Zal ontzettend blij zijn, maar hoe ik ga reageren, geen flauw idee.

Geplaatst

Karin (KBR):

Dan hebben we elkaar inderdaad gezien gisteren. Grappig! Wij zaten naast de koffie automaat en mochten dus voor jou naar dokter V.

WIj zijn nu naar boven doorverwezen voor de volgende echo over twee weken. Ze willen net als bij Akara mijn eierstokken goed in de gaten houden want ook ik heb vergrote eierstokken en wat vrij vocht, maar nog niks om me zorgen over te maken gelukkig.

Mag jij al door naar de verloskundige of moet je ook nog terug naar het Radboud?

Akara: fijn dat alles nog steeds goed is met jullie wondertje. Hou jezelf goed in de gaten hoor! Op draaiende eierstokken zitten we natuurlijk niet te wachten.

Jeetje Valesca, het zit je ook niet mee zeg! Zet em op meid!

Akara, hoe was jouw controle gisteravond? Hopelijk alles goed??!

Doortje, ik zie nu in een eerder bericht dat jij om 15.30 de echo had?? Dan waren jullie voor mij... jullie zaten toch niet naast de koffieautomaat he?? Ik was degene met die net iets te drukke peuter (maar die had net 2 uur in de auto gezeten dus die kan ik dat ook niet kwalijk nemen...;-) )...

Toi toi toi voor de dames die vandaag de echo hebben!

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik ben een tijd niet echt op het forum geweest....had het druk of las mee op mn foon en dat vind ik minder makkelijk reageren.

Nu kan ik ook niets eens even bijlezen want vrienden staan zo alweer op de stoep om het goede nieuws met ons te vieren.

We hadden een heel mooi kloppend hartje vandaag!!!

We zijn echt in de zevende hemel. Kan ook nu pas genieten van alles. Wilde dit echt afwachten.

Heb wel de afgelopen twee weken in de zenuwen gezeten hoor.

Ik las hier ook van andere dat ze dikker werden of al kleding kochten.

Terwijl ik nog helemaal niets ben aangekomen....

En mijn symptomen nemen ook allemaal af.

Voel me alleen af en toe een beetje misselijk.

Gelukkig natuurlijk maar maakte me wel onzeker!

Maar goed, nu gaan we genieten :D

Ook blijk ik morgen al 8 weken zwanger te zijn, dat is 2 dagen langer dan ik dacht.

Maar ook ik laat mijn uitgerekende datum nog even hetzelfde.

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

1 maart: Karin (KBR)

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

22 maart: Valesca

30 maart: r00sje

Derde echo

3 maart: Toverstafje

23 maart: Laika

Geplaatst

Oh Roosje, wat fijn voor jullie dat de echo positief was. Ik kan me voorstellen dat je helemaal opgelucht bent en nu kunt gaan genieten. Doen wij ook. Sinds vandaag durven we verder te denken en praten we al over hoe we straks één en ander willen regelen met opvang enzo. Het is nu helemaal echt.

Mag je al door naar de verloskundige?

Geplaatst

R00sje,

Joehoe jullie hebben dus een mooie echo gehad!!!!

Geniet ervan om dit samen met jullie naasten te gaan vieren!

Geplaatst

Joehoeee rOOsje!

Goed nieuws zeg! Goed genieten en ik denk net zoals jij: de realiteit ervan echt pas inzien als de eerste echo dik in orde is.

Akara,

verzorg je maar goed hoor. Die verdomde overstimulatie ook.

Karin en Doortje,

Grappig dat jullie elkaar zijn tegengekomen zonder het te weten. Volgende keer echt afspreken haha.

Wish,

Hoe voel jij je? Kwaaltjes?

frann

Ook benieuwd naar jouw echo!!!

Toverstafje,

Jij mag bijna op derde echo! Het gaat hard bij jou haha.

Zomer,

Vraagje omdat je een tweeling verwacht: voel je dat ook extra aan? Extra dikke buik, extra misselijk/honger, extra grote borsten? Of werkt het zo niet? :-) Ik kreeg daarnet de vraag of het er bij mij 1 of 2 zouden zijn, maar m'n eerste bloedtest (12 dagen na tp) gaf maar 130 hcg aan. Dan kan dat toch niet meer, he?

Violeta,

Jij bent lekker voorbij je vorige afschuwelijke mk-datum. Hoe voelt het? Geniet je ervan? Misselijk?

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Mijn borsten zijn pijnlijker dan afgelopen week.

En ik moet regelmatig op de dag echt iets naar binnen werken. Vanmorgen om 6.15uur ontbeten (2 bruine broodjes, kaas) en om 9.30uur moest ik echt pauze houden om iets te eten. Dit heb ik anders nooit en nu wel.

Ook tussen de middag en eind van de middag heb ik een soort hongergevoel en moet ik gewoon iets eten.

Verder zijn de menstruatiekrampjes wat afgenomen. Eerst had ik dit een aantal keren per dag en nu is dit minder geworden.

En jij, ook kwaaltjes?

Voor jou nog 5 nachtjes en voor mij nog 6 nachtjes slapen voor De grote dag!

Goede vraag aan Zomer. Dit vroeg ik mezelf namelijk ook af. Haha!

Geplaatst

Roosje, gefeliciteerd met de mooie echo!

Akara, hou jezelf goed in de gaten en neem je rust, kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt maar probeer ook te genieten!

Hier alles oke, ben nu 7 weken en 1 dag, en voel me echt prima. Nauwelijks kwaaltjes en toch een kloppend hartje, ik word er bijna onzeker van. Dus wat dat betreft heb ik een beetje hetzelfde als jij, Roosje.

Frann, hoe is het met jou??

Liefs, Laika

Geplaatst

Roosje gefeliciteerd met je mooie echo, nu lekker gaan genieten!

Akara lekker rustig aan doen hoor en goed je rust nemen.

Nou meiden ook hier geweldig nieuws gelukkig,ik kan het wel van de daken schreeuwen haha.

We hebben op de echo 1 vruchtje gezien met een kloppend hartje(zo gaaf) en er zat nog een vruchtje alleen deze was wat kleiner en daar zagen ze nog geen knipperlichtje.

Volgende week woensdag mag ik terugkomen voor een nieuwe echo om te kijken of het 2de vruchtje dan ook een kloppend hartje heeft.

Ik maak me vooralsnog geen zorgen want de dokter drukte me op het hart dat het volgende week alsnog kan dat er dan een kloppend hartje is,en we zijn al zo blij dat we toch een vruchtje met kloppend hartje hebben gezien,dus we wachten gewoon geduldig af wat volgende week brengt.

ook heb ik gelijk even gemeld dat ik gisteren wat rose had,maar alles zag er goed uit gelukkig,dus niets om zorgen over te maken.

Wel waren me eierstokken nog erg vergroot maar dat komt door de hormonen zei de dokter en was ook niets om me zorgen over te maken.

Dus op naar volgende week voor de 2de echo.

We zijn vanavond naar me schoonouders(zelf heb ik helaas geen ouders meer) geweest met de echofoto,en even langs me beste vriendin,en die waren allemaal door het dolle,zo lief hun reacties.

Liefs Frann

Geplaatst

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

1 maart: Karin (KBR)

9 maart: Frann

Derde echo

Geplaatst

Goed nieuws Frann! Héél leuk om te horen!!!! Dik en vet genieten zou ik zeggen. Spannend of het tweede vruchtje nog een inhaalspurtje zal halen.

Toverstafje,

Jij heb een echo vandaag. Alweer! haha. Succes he meid.

Geplaatst

Hihi Doortje, zitten we gewoon bij elkaar in de wachtkamer zonder dat we het door hebben, lachen! Jij bent dus een verdieping gepromoveerd, das lekker! Ik ga 16 maart voor het eerst naar de verloskundige, hoef niet meer in het ziekenhuis te blijven, en krijg dan dus de derde echo.

Roosje, super, een kloppend hartje, geweldig en geniet ervan!

Akara, jij ook goed nieuw dus, heerlijk! Enneh, wel rustig aan doen hoor, dat si niet niks, hopelijk nemen ze snel in grootte af, zet em op!

Frann, geweldig, in ieder geval al 1 kloppend hartje!! En dan nog een weekje in spanning of het er 2 worden of niet, leuk!

Voorlopig even geen echo's zie ik in het lijstje, maar over een paar dagen krijgen we weer nieuwe goede berichten hopelijk!

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

Derde echo

16 maart: Karin (KBR)

Geplaatst

Karin:

Inderdaad echt super grappig. Wat had je trouwens een leuk kereltje bij je zeg. Ik word daar altijd helemaal blij van en vond hem helemaal niet vervelend hoor. Was wel een leuke afleiding op het wachten.

Fijn dat je door mag naar de verloskundige. Ik hoop dat ik dat ook snel mag. Lijkt me wel net zo fijn als altijd maar in dat ziekenhuis. Gelukkig werk ik in Nijmegen dus is het nog goed te combineren

Geplaatst

Frann,

Wat geweldig, een knipperend hartje gezien. En misschien dus een tweeling, maar dat is nog afwachten.

Dat je nu moet wachten is zeker spannend!

Toverstafje,

Hopelijk ga je straks genieten van je derde echo!!

Het gaat hier goed met dit lange lijstje van oktober.

Hoop dat dit zo mag blijven!

Geplaatst

Lieve allemaal!

Sorry voor het weinige en algemene schrijven maar ik ben ZO misselijk moe en duf. Ik verkeer in een soort vegetatieve toestand echt zoooo erg en saai.

Maarrrr de echo is pas morgen. Foutje in het lijstje volgens mij. Ik laat het zeker even weten!

Alle mooie echodames van de afgelopen dagen: van harte!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

Derde echo

4 maart: Toverstafje

16 maart: Karin (KBR)

Geplaatst

Toverstafje,

Wat vervelend voor je dat je zo misselijk en moe bent.

Hoop dat je wel uit kan rusten.

Ik heb het lijstje aangepast.

Geplaatst
Ellen,

En jij, ook kwaaltjes?

Voor jou nog 5 nachtjes en voor mij nog 6 nachtjes slapen voor De grote dag!

Wish,

Nee, geen echte kwaaltjes buiten dat bekken dat zo af en toe helemaal mijn been doet verlammen haha. En mn boobs die nog steeds heel erg groot en gevoelig zijn. Zal toch eens een speciale bh moeten kopen. Een echte! Ik merk net als jij dat ik meer moet eten, en mijn suikerspiegel razend snel daalt als ik niet snel genoeg erbij ben. En alleen maar misselijk als ik teveel gegeten heb, hoewel dat vandaag wel dik meevalt. Goed dat ik een gezondheidsfreak ben en dus alleen maar groentjes en fruit vreet haha. Ik heb ook niet zo veel krampen meer maar voel het toch nog altijd regelmatig steken of trekken. Lijkt me niet meer dan normaal.

Jaaaa, al donderdagnamiddag, we zijn er bijna en voor jou een dagje later! Normaal gezien had ik die dus vandaag gehad, m'n echo. Maar m'n vriend zit in Berlijn tot vanavond laat, dus dan zou hij er niet bij kunnen zijn, en dat zou ik niet kunnen verdragen!

Toverstafje,

Argh en wij maar duimen, terwijl je morgen pas je echo hebt haha. Veel succes alvast en wat rot dat je je zo beroerd voelt op dit moment. Ach, het is dan toch tenminste duidelijk dat je zwanger bent nietwaar.

Nemen jullie nog bolletjes?

liefs,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden