Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik moet de bolletjes tot week 10 gebruiken, dan mag ik stoppen. (nog 2 weken dus, zal blij zijn als dat ook achter de rug is)

Gr Zomer

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat er verschil zit in het gebruik van de bolletjes wist ik wel. Was enkel benieuwd hiernaar.

Ellen,

Herken een opgezette buik wel hoor.

Vind het wel wat 'raar'. Je baarmoeder zit veel lager dan die opgezette buik.

Wat zo'n klein ding al niet kan doen met je lichaam.

Geplaatst

Hoi,

ik neem geen bolletjes maar ik heb ook z'n buik.

Ellen,weet je wat je ook kan doen,een bloedtest laten doen. 1 op 3 vrouwen maakt zelf antistoffen tegen de toxoplasma.

Dus als je geluk hebt ben je er een! Dan ben je niet alleen bang tegen de kattenpoep maar je kan ook rauw vlees eten(als je dat zou willen doen)

Nou Rita en Wish,kom op met de goede nieuws! :)

Geplaatst

Ik gebruik ook geen bolletjes maar heb ook een opgezette buik,zijn me darmen en eierstokken.

Violeta goed idee die bloedtest,ik ben morgen toch in het ziekenhuis ga ik het daar gelijk is in de groep gooien want ik wil toch wel weten hoe of wat.

Liefs Frann

Geplaatst
Hoi,

ik neem geen bolletjes maar ik heb ook z'n buik.

Ellen,weet je wat je ook kan doen,een bloedtest laten doen. 1 op 3 vrouwen maakt zelf antistoffen tegen de toxoplasma.

Dus als je geluk hebt ben je er een! Dan ben je niet alleen bang tegen de kattenpoep maar je kan ook rauw vlees eten(als je dat zou willen doen)

Ik heb die bloedtest al laten doen en ben dus niet immuun bevonden.. Daarom dat die fertiliteitsarts zo'n hele uiteenzetting erover begon net. Jammer, want na een heel leven met katten zou je toch denken dat je intussen de ziekte zelf al gehad zou moeten hebben en immuun zijn haha.

Grappig dat je zelf ook zo'n buik hebt Violeta, maar niet de bolletjes neemt! hmm... waar zou het dan wel aan liggen?

Geplaatst

Ha dames,

Ook ik gebruik geen bolletjes, omdat ik zwanger ben van een cryo in mijn natuurlijke cyclus. Ook ik heb al een behoorlijk opgezette buik en moet echt kijken wat ik aantrek 's ochtends. Ik heb me laten vertellen dat dit voormanelijk door je darmen komt. Door de hormonen zijn deze opgeblazen en dat veroorzaakt je buikje. Vooral 's avonds lijk ik al wel 4 maanden zwanger....

Geplaatst

hahaha, goed gezien mickey!

Maar dat zou inderdaad een hele goeie reden kunnen zijn, want ik heb zelf ook de indruk dat het 's avonds véél dikker staat dan 's morgens... iets om in overweging te nemen!!!

xxx

Geplaatst

Even een vraagje trouwens:

Wie van jullie heeft al nagedacht over het wel of niet doen van de combinatietest (nekplooimeting)????

Aangezien ik vrijdag naar de gynaecoloog moet, zal dit wel ter sprake komen.... dus ben er nu over aan het nadenken....

Geplaatst

wat katten niet al te weeg kunnen brengen.. hihi... ik heb er geen dus kan er niet over mee praten.

ook ik heb last van n opgezette buik, vooral in de namiddag en avond. moet echt nadenken wat ik aan doe hoor. misschien binnenkort toch maar vast een broek kopen voor de toekomst.

wat betreft de nekplooimeting.. wij zijn daar ook over aan t nadenken maar denk niet dat we t doen. de uitslag maakt voor ons toch niet uit. een kindje met down syndroom is ook welkom bij ons mocht t zo zijn. ik overweeg t alleen om te laten doen omdat ik dan misschien rekening kan houden met..

Geplaatst

waarom zou je het niet doen? is dat onveilig voor de zwangerschap of zo? ik denk dat ik het sowieso wil doen eigenlijk, ookal weet ik eigenlijk helemaal niet waar het over gaat haha.

Wel lief Dorien, dat het voor jou helemaal niet uitmaakt.

Geplaatst

we hebben ons samen afgevraagd of we de zwangerschap af zouden breken bij een hoge kans op down syndroom, en dat doen we toch niet. dus waarom zouden we de test dan laten doen? voor de extra echo dan alleen of om rekening te houden met die mogelijk verhoogde kans

Geplaatst

Nee, is niet onveilig voor de zwangerschap. Ze kunnen met die meting een kansberekening maken op een kindje met het syndroom van Down.

Ik neig naar niet doen, omdat ik waarschijnlijk niets met de uitslag kan. Oke, als hij goed is, dan is het prima natuurlijk. Maar wat gaan we met een negatieve uitslag doen? Ga ik dan een vruchtwaterpunctie laten doen, met de risico's die erbij horen? En dan? Als ook die uitslagen niet goed zijn? Wat gaan we dan doen? Het kindje na al onze ellende weg laten halen, kan ik toch niet.... Dus ja, wat gaat de uitslag mij opleveren? Wil ik de kans op, dan eigenlijk wel weten?

Pfff, ik denk nog even verder en ook de gynaecoloog maar eens aanhoren vrijdag.

Geplaatst

wij doen geen nekplooimeting etc

Hoe dan ook is het welkom...het brengt alleen extra spanning mee mocht er een uitslag zijn die meer risico geeft

die bollen mocht ik vanaf de testdag al mee stoppen(gelukkig)

Geplaatst

Nou meiden, nu duurt het echt niet lang meer en we zijn aan de beurt voor de aller eerste echo.

Ik laat straks weten hoe het is geweest.

Geplaatst

Hey hallo allemaal,

We hebben net één perfect kloppend hartje mogen aanschouwen.

Mijn hartslag was volgens mij 120 of meer toen ik in de stoel mocht gaan liggen.

Wat zijn wij blij!!!!

Was nu 1cm groot, klopt dus dat ik morgen 7 weken ben.

Geplaatst

Ik hopte dat ik ook iets van Rita zal lezen.

Ik ben zo moe,ik ga lekker naar bed (even tv kijken en in slaap vallen)

P.S: Vanavond op het nieuws geweest,dat de vruchtwaterpunctie door een bloedtest wordt vervangen.

Geplaatst

Wish en Ellen gefeliciteerd.

Bij mij is het niet goed, ze denken aan een bbz. donderdag weer terug voor echo en bloedonderzoek. verdriet wordt nu overheerst door angst.

veel gehuild want ik ben tot nu toe 2 keer zwanger geweest en allebei de keren bij de echo niet goed. mijn lichaam heeft mij opnieuw gefopt.

alle meiden veel succes en geniet van jullie zwangerschap want wat moeten we er toch veel voor doen voor zo een lief wondertje.

liefs Rita

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden