Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen,

Ik heb dit ook via google gevonden.

De kans op een miskraam na een echo met een kloppend hartje gaat aanzienlijk naar beneden.

IvfMoeder,

Ach gossie, je zoontje komt dus met zijn dokterskoffer aangerend als jij je niet lekker voelt.

Dit zal lichamelijk niet helpen, maar doet je toch wel goed dat hij je wil verzorgen!

Ik zelf heb al in geen 2 weken meer parfum gedragen.

Terwijl ik dit elke dag deed. Voordat ik de auto uit stap om bij iemand op bezoek te gaan spoot ik altijd nog een klein beetje op.

Als ik hieraan denk word ik niet lekker.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

thx meiden ik ben bij de verloskunidge geweest en we hebben een goed gesprek gehad. ook hebben we afgesproken dat we het even aankijken tot de misselijke periode enzo over is,als ik me dan nog zo voel gaan we verder kijken!!!

ze zei aan het einde kom ik maak even een echo heb toch nog tijd,zo lief!!!! dus ik mocht ons wondertje even bekijken,kreeg er tranen van.

Echt super hoor zo onverwachts!Nou alles was super goed en de kleine zwaaide met armen en benen!

1259649874_5_KT_H.jpeg

het word trouwens 7 oktober!!! dus het lijstje word anders hihi dat is onze trouwdag wel leuk!!

en ik moet in het ziekenhuis bevallen door de medicatie maar als dat alles is!

Geplaatst

Uitgerekend

7 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: KBR (Karin)

8 oktober: Mickey1979

10 oktober: Akara

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

18 maart: Zomer

22 maart: Valesca

23 maart: Wish

24 maart: Violeta

29 maart: Ellen

30 maart: r00sje

Derde echo

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

23 maart: Zomer

23 maart: Frann

28 maart: Wish (echo en intake verloskundige)

13 april: Mickey1979

Vierde echo

25 maart: Toverstafje

Geplaatst

Valesca,

Wow, wat prachtig dat je jullie wonder nog even mocht zien.

Wat super dat hij/zij met de armen en benen aan het zwaaien was!

Uitgerekend op jullie trouwdag, wat bijzonder!

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Geplaatst

Hoihoi,

missgriet: gefeliciteerd met jullie mooie echo. Altijd een fijn gevoel toch? Geeft nu toch echt wat meer zekerheid dat het echt zo is. ga er lekker van genieten zou ik zeggen

Valesca: brood met gesmolten kaas.. vond ik altijd wel lekker. Ga ik morgen ook maar eens proberen. Wat fijn trouwens dat je weer een echo kreeg. Blijft echt tof om naar zo'n wondertje te kijken! Ook fijn dat je een goed gevoel hebt bij je verloskundige.

Vanochtend was bij ons ook alles goed. De kleine loopt precies op schema en was druk aan het bewegen. Echt zo gaaf om te zien. We hadden vandaag een afspraak bij de professor zelf, maar ik vond het een beetje onhandig overkomen. Wel nu voor het eerst een uitwendige echo. Wel fijn moet ik zeggen want elke keer je broek uit was ik ook wel een beetje klaar mee. Bij het meten van mijn bloeddruk kwamen ze er achter dat deze toch wel laag was (90 bovendruk, 50 onderdruk), waardoor ik me zo slap in mijn benen voel enzo. Dus het advies meegekregen om gewoon een beetje rustig aan te doen. Over drie weken mogen we weer voor en echo (nog een keer in het ziekenhuis) en hopelijk daarna naar de verloskundige. De cystes zaten er nog steeds, maar de professor maakte zich daar niet echt druk om.

Inmiddels ook een goed gesprek gehad met mijn manager. Ze vroeg of ik een medische indacatie had om naar de gyneacoloog te moeten dus heb haar vandaag verteld dat we dmv ICSI zwanger geworden zijn. Ze was wel geinterseerd er in en we hebben er leuk over gesproken. Ook heeft ze me vandaag voor de rest van de week naar huis gestuurd om rustig aan te doen, met daarbij de afspraak dat ik vanuit huis mijn mail bij houdt en zoveel doe als lukt. De rest moeten mijn collega's tijdelijk even overnemen. Volgende week zien we dan wel weer. Echt wel een fijn gevoel zo, want ik merk als ik rustig aan doe, dat ik me dan een stuk beter voel en veel minder misselijk ben.

Ik zal zo het lijstje aanvullen m.b.t. echo enzo, want mijn uitgerekende datum blijft nog steeds 16 oktober.

Geplaatst

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

Derde echo

23 maart: Laika

6 april: Dorien

Vierde echo

Geplaatst

Doortje,

Super om te lezen dat de kleine precies op schema 'loopt'.

Wat lijkt me dat ook prettig, een uitwendige echo mee te mogen maken.

Inderdaad, elke keer je broek/legging uit is me toch ook wat.

Niet dat ik hier ooit een hekel aan heb gehad, wat moet dat moet gebeuren, maar wel fijn als dit niet meer zou hoeven.

Lastig dat je een lage bloeddruk hebt.

Wat aardig van je manager om je vanuit thuis te laten werken zodat je wat rustiger aan kan doen!

Waar zitten die cystes? Ben ik even kwijt, sorry hiervoor. Wel fijn te horen dat dit geen kwaad kan.

Geplaatst

Valesca en Doortje, wat fijn die goede echo's!

Ik kan gelukkig aansluiten bij dit nieuws want ik heb vandaag ook een hele mooie echo gehad. Mijn echo was wat vervroegd omdat ik me erg ongerust maakte (ik heb nl heel weinig klachten) maar gelukkig was alles oke. Kindje is 2,4 cm, had een hartslag van 172 en bewoog ook al (daar was ik helemaal verbaasd over!). We zagen twee handjes bewegen en een voetje schoppen, echt zo bijzonder!

Nu in week 11 nog een laatste echo in de ivf-kliniek en daarna mogen we zelf bepalen of we onder controle willen blijven in het ziekenhuis of dat we naar een verloskundige willen. Daar gaan we nog maar even over nadenken.

Ik zal het lijstje weer even aanpassen.

Liefs, Laika

Geplaatst

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

Derde echo

6 april: Dorien

Vierde echo

29 maart: Laika

Geplaatst

Laika, wat heerlijk! Ik was heel benieuwd en heb regelmatig aan je gedacht. Dit is geweldig nieuws!

Doortje ook van harte. Mooi clubje dit!

Ik ben de 25e bij de gyn en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik bij hem kan blijven. Ik heb heeeeele slechte en nare ervaringen met vlkundigen. Ik wil vertrouw ze voor geen cent, vind ze 'blij' en veel te romantisch. Nee, niks voor mij. Ik wil ook persé in het zkh bevallen. Dit is natuurlijk heel persoonlijk en ik weet dat veel mensen gelukkig zijn met een vlk. Not me!

Nog steeds uitgeput en kotsmisselijk, wel blij met de lente, lekker hele dag buiten in de frisse lucht.

Fijne avond allemaal!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Laika,

Super, jij ook een geweldige echo gehad!!!

Heb gelezen dat je kindje kan gaan bewegen in week 9.

Lijkt me erg apart om te zien, omdat je het nog niet kan voelen.

Geplaatst

Laike, fijn dat je ook zo'n mooie echo had. Gaaf om te zien he dat zo'n kindje al helemaal aan het bewegen is terwijl het nog zo ieniemienieklein is.

Wish, de cystes zitten in mijn eierstokken als resultaat van de ISCI behandeling. Gelukkig heb ik er geen last van, maar weet dat als ik mijn eierstokken wat voel dat het dat warschijnlijk van de cystes komt.

Geplaatst

Doortje,

Oké, nu begrijp ik het, bedankt voor je uitleg.

Vervelend dat je dit kan voelen, maar wel fijn dat het verder geen kwaad kan.

Zullen ze gaan verdwijnen of blijven ze er de hele zwangerschap zitten, of weet je dit niet?

Geplaatst

Wish, volgens de professor kunnen die cystes de hele zwangerschap blijven, dus ik maak me er niet zo'n zorgen over. Als ze maar weer weg zijn als we ooit voor een tweede zouden willen, maar dat zien we dan wel weer.

Eerst deze zwangerschap maar eens.

Geplaatst

Super Laika! een hele geruststelling

zelf moest ik gisteren toch weer overgeven net toen ik dacht dat het wat beter ging,vannacht erg slecht geslapen en zo'n hoofdpijn,probeer positief te blijven en niet bij de pakken neer te gaan zitten maar pff wat is dat moeilijk als je jezelf steeds zo voelt.

en ik wil zo graag genieten.... voel me soms net een klaagbal...

Geplaatst

dames,

Ik heb het lijstje iets aangepast, zodat we echt per dag kunnen kijken wie er een echo hebben en niet alle lijstjes van aantal echo's hoeven te kijken. Als jullie het niks vinden pakken we het andere lijstje gewoon weer hoor, maar vond dit wel net zo handig.

Nu kunnen alle echo's en controles in één lijstje

Uitgerekend

Echo/controle

15 maart: Akara (echo)

16 maart: Karin (KBR) (echo)

18 maart: Zomer (echo)

22 maart: Valesca (echo)

23 maart: Frann (echo)

23 maart: Wish (echo)

23 maart: Zomer (echo)

24 maart: Violeta (echo)

25 maart: Toverstafje (echo)

29 maart: Ellen (echo)

29 maart: Laika (echo)

30 maart: r00sje (echo)

6 april: Dorien (echo)

13 april: Mickey1979 (echo)

Geplaatst

Valesca,

Net wanneer je weer wat moed had dat het goed ging komen.. Maar je hormonen moeten nog hun weg zien te vinden. Een klein stapje voorwaarts is toch al een stapje. En klagen doe je maar zoveel je nodig vindt, daar zijn we ook voor. Elke dag is een nieuwe, en met Sanne had je er toch ook zoveel last van, niet? Trek je op aan het feit dat het bij Sanne ook weg ging na een tijdje. Je bent bijna de piek voorbij!!!

Dorien,

ZALIG, zien bewegen zeg! Ik ben zo benieuwd wanneer het mijn 'toer' gaat zijn, maar dat is nog meer dan 2 weken wachten, *zucht*. Intussen de zwangerschapsboeken maar verslinden zeker. M'n vriend vroeg zich af of onze eigen ouders ook zo hard ermee bezig zouden geweest zijn, en alle boeken uitplozen toen ze zwanger van ons waren. Ik denk op hun manier wel, niet? Maar dan minder gefocust op het mislopen, aangezien de meesten wel spontaan zwanger zullen geworden zijn (de mijne althans wel)

Goed dat het hier zo leuk gaat met iedereen zeg.

Vannacht gelukkig niet over enge zwangerschappen gedroomd, alleen over vraatzuchtige moordende wolven die de stad overnamen en we allemaal moesten vluchten. M'n vriend en ik waren op verschillende plekken terecht gekomen en onze hond was thuis achtergelaten. Vond ik zo rot om onze hond niet mee gehad te hebben! En toen zag ik hem, maar helemaal blind en door een ander geadopteerd. Hij herkende me nog maar zag er echt freaky uit, haha. Zo'n dromen heb ik dus!! Mijn echte leven moet echt zo saai zijn, om zo'n rare dingen te dromen 's nachts :-) Kortom, heel goed geslapen heb ik dus ook niet. Maar ben wél vrij vandaag dus ik kan het rustig aan doen.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Dankjewel Ellen,ik heb nu alleen gewoon die angst erbij dat ik me nooit meer happy ga voelen,bij Sanne was ik niet zo heel down(maar had toen ook nog nooit een echte depressie gehad) ik moet vertrouwen hebben maar het is soms zo moeilijk....

bij Sanne was ik met 15-16 weken weer de oude....lijkt nog zo lang te duren...maar als het steeds maar wat beter gaat

en ik heb nu ook het gevoel veel meer te moeten,ook omdat ik Sanne al heb....nou ja achteraf praat ik vast anders

Pff wat een droom had je weer,lekker dat je vandaag vrij bent!

Geplaatst

Uitgerekend

Echo/controle

15 maart: Akara (2de echo)

16 maart: Karin (KBR) (3de echo)

18 maart: Zomer (2de echo)

22 maart: Valesca (2de echo)

23 maart: Frann (3de echo)

23 maart: Wish (2de echo)

23 maart: Zomer (3de echo)

24 maart: Violeta (2de echo)

25 maart: Toverstafje (4de echo)

28 maart: Wish (3de echo en intake verloskundige)

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

30 maart: r00sje (2de echo)

6 april: Dorien (3de echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

Goed idee Dorien! Ik heb er wel de hoeveelste echo nog bijgevoegd, zo weten we wat er ongeveer verwacht kan worden bij welke echo.

groetjes

Geplaatst

Dat is inderdaad wel handig ja, alhoewel we er misschien nog beter bij kunnen zetten bij hoeveel weken de echo is, want sommige van ons hebben in de eerste 8 weken al 3 echo's te pakken natuurlijk. Maar laten we het eerst maar zo houden. Als we dan allemaal de 12 weken voor bij zijn is het niet meer zo relevant denk ik toch? Dan hebben we toch allemaal gewoon controle afspraken en straks de 20 weken echo.

Wij hebben gisteren nog even een midweekje ameland geboekt. We gaan van 30 mei tot 3 juni. Dit is met hemelvaart. We gaan dan op mijn verjaardag weer naar huis. We zijn dan 20 weken ver dus kan nog mooi even samen zo. Moet je toch van genieten toch.. je laatste vakantie samen. Ik vond het eerst nog wel eng om te boeken want straks gaat het helemaal niet door complicaties, maar onze anuleringsverzekering dekt dit gelukkig goed dus nu toch maar geboekt. We zitten in Hollum, vlak bij de vuurtoren in in mooie luxe bungalow met whirlpool. Helemaal ideaal dus.

Geplaatst

Valesca: ik zat net nog eens naar jou echo foto te kijken en zag dat die kleine van jullei al 8.7 cm is. Wat gaat dat dan snel in ander halve week tijd eigenlijk, want wij schelen 9 dagen qua uitgerekende datum en die van ons was pas 2,6 cm. Dus moet je nagaan...

Geplaatst

Valesca, wat vervelend dat je je nou nog steeds zo rot voelt! Ik hoop dat je je net als bij over een paar weken weer wat beter gaat voelen. Dat lijkt nog ver weg maar week 15 is al over ruim twee weken, hou vol meis!

Doortje, lekker nog even een weekje weg samen, goed idee hoor! Wij willen in mei ook nog even een weekje weg, wij gaan ook niet vliegen maar zo'n huisje ergens op de waddeneilanden of op de veluwe of zo, lijkt ons ook wel wat. Verder gaan we half juni nog een weekje naar Frankrijk, met vrienden van ons. Zij hebben daar eens huis dus daar hoeven we gelukkig geen verzekeringen voor af te sluiten; als het niet gaat, dan gaan we gewoon niet.

Toverstafje, met jou loop ik natuurlijk helemaal gelijk, dat is toch wel bijzonder he? Ik heb zelf ook wel een beetje het gevoel om onder controle in het ziekenhuis te blijven. Ik ben ook niet zo van het romantische (de gynaecoloog verwoordde het als volgt: verloskundigen zijn meer bezig met het sociale aspect van de zwangerschap), dat komt waarschijnlijk ook door mijn geschiedenis. Mijn zwangerschap is geen gevolg van een romantisch samenzijn met mijn man en de roze wolk is er ook niet. Natuurlijk ben ik heel gelukkig maar ik blijf ook realistisch en ik wil gewoon dat alles heel goed wordt bekeken. Dan maar liever wat zakelijker. Dus we kunnen elkaar de hand geven!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Laika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden