Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca wat leuk dat jullie kindje weer aan het bewegen was :)

Lekker he,z'n mooie echo!Weer wat zekerheid dat alles goed gaat!

Doortje wat een leuke verrassing! Echt leuk foto!

Wish wat een verschil tussen jij en ik,moest lachen,je bent 1.80 en ik ben 1.60. haha...

Ik was ook lekker slank 55kg,maar sinds ik Ivf begonnen ben ben ik naar 58,5 kg gegaan.Nu weeg ik 60 kg,maar ik voel me een dikketje.

Veel succes meiden morgen met de echo's! Ik mag over 2 dagjes!

Liefs

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee valesca, fijn dat de echo zo goed was!

Ik maak elke maand een foto van mijn buik. In mijn 9 maanden boekje hebben ze hier iedere maand ruimte voor gemaakt. Voorals nog vind ik de mijne ook maar een vet buikje ipv een zwanger buikje, maar mogelijk is het over twee weken al anders. Vanaf dan ga je het meestal langzaam zien toch?

Geplaatst

mmmm... dan zal ik maar niet over mijn lengte en gewicht beginnen... Toen ik ooit net samen met mijn mannetje was was ik 64 kg, inmiddels 75 (en 1.72). Ik ben zelfs na de eerste behandeling 82 kg geweest, maar ben toen daarna 8 kg afgevallen

Geplaatst

dankjulliewel zeker fijn om te zien dat alles goed is!

Ik ben 1.80 en 69 kilo op dit moment was altijd 71(al schommel ik erg)maar door het spugen afgevallen

Geplaatst

Hallo meiden!

Valesca, mooie foto! Fijn hoor.

Ik ben toen de wens tot een kindje sterker werd 18 kilo afgevallen (woog 88 kilo en ben maar 1.65 lang...) Nadat ik 8 hormoonkuren heb gehad, ben ik weer 7 kilo aangekomen. Ben dus niet slank, maar ja....

Ik heb sinds vandaag ook een 9 maanden dagboekje, gekregen van mijn schoonzus. Leuk hoor, denk dat ik niet een foto van mijzelf erin doe van de eerste en de tweede maand, maar van de eerste en de tweede echo. Is nu toch niets te zien behalve mijn eigen buik en dat is nu ook weer niet zo charmant!

Vandaag ook een mooie bos bloemen van mijn zus en haar gezin gekregen omdat ze zo blij zijn voor ons (maar ook voor zichzelf zo geven ze aan!)

Morgen weer op pad met een aantal voor goede verichten, echo's enz enz enz. Heb nu al zin om dit morgen van iedereen te lezen!!!

Tot morgen.

Geplaatst

Hi meiden,

Goede berichten hier weer!

Valesca, prachtige echo, gefeliciteerd! Heb je wel teruggezwaaid ;-)?

Ik heb nog geen zwangerschapskleding maar mijn broek staat wel regelmatig op de 'vreethaak', zeg maar. Ook draag ik wat meer wijde boesjes want ik heb het idee dat je het toch al wel een beetje kunt zien. Toen ik begon met ivf was ik 64 kilo (bij 1.71), na de hormomen was ik een klootje zwaarder en nu ben ik zo'n 66 kilo. Het gaat dus langzaam maar gestaag omhoog...

Ik duik mijn bedje in, ben moe!

Liefs, Laika

Geplaatst

dankjewel haha!

gisteren weer om half 7 beroerd in bed,hopelijk gaat het vandaag weer beter,ben nu vrijdag 12 weken dus mag nu wel......

fijne dag allemaal is hier mistig dus hopelijk komt de zon nog!

Geplaatst

Fran , Wish en Zomer , veel kijkplezier vandaag met de echo!!!

Alle meiden die de afgelopen dagen weer een prachtig mooi kindje hebben gezien , geniet er nu maar lekker van!!!

Pff ik kan niet wachten tot wij er weer een echo krijgen.. zit echt even op die bevestiging te wachten weer..

Ben gewoon zo bang dat het alsnog niet goed zal zijn , stom ook want ze hebben me wel verteld dat het risico minder dan 5% is maar toch..

Hebben jullie trouwens ook al het testje gedaan met de naald en draad? Erg grappig bij ons klopte het elke keer dus ben benieuwd! Volgens de naald krijgen wij een meisje , nou we zullen nog 10 weken moet af wachten of dat klopt haha ;)

Willen jullie ook weten wat het geslacht zal zijn van de beeb?

Ik heb trouwens altijd heel fanatiek gesport maar ben na de punctie op gehouden (ik deed aan bodycombat) ... ik durfde het ook niet zo goed meer.

Ben wel van plan straks zwangerschaps zwemmen/yoga of zoiets te gaan doen...

Prenatal onderzoek gaan wij ook doen , geen punctie of vlokkentest maar wel de combinatie test... hier kom ik sowieso al in aanmerking voor omdat ik Epileptie heb,

en heb elke keer de onderzoeken wel gedaan voor m'n eigen gevoel.

Nou zal de rest even bijlezen ;)

Liefs Griet

Geplaatst
Hi meiden,

Goede berichten hier weer!

Valesca, prachtige echo, gefeliciteerd! Heb je wel teruggezwaaid ;-)?

Ik heb nog geen zwangerschapskleding maar mijn broek staat wel regelmatig op de 'vreethaak', zeg maar. Ook draag ik wat meer wijde boesjes want ik heb het idee dat je het toch al wel een beetje kunt zien. Toen ik begon met ivf was ik 64 kilo (bij 1.71), na de hormomen was ik een klootje zwaarder en nu ben ik zo'n 66 kilo. Het gaat dus langzaam maar gestaag omhoog...

Ik duik mijn bedje in, ben moe!

Liefs, Laika

Haha Laika , hier staan mijn broeken ook regelmatig op de "vreethaak" , ik heb nu elastiekjes tussen de knoop/gat zitten!!

Geplaatst

Wish,

Ik heb ook broeken met een lage taille maar die zitten niet echt gemakkelijk meer. Dus ik ben mij idd ook om een zwangerschapsbroek geweest. Ik heb er een uit de C&A gekocht. Zit lekker gemakkelijk, heeft een brede band maar is ook aanpasbaar voor in de toekomst. En ook, de prijs viel zeer goed mee.

Wij gaan ook de combinatietest doen. Gewoon voor mezelf gerust te stellen. Anders zou ik me er toch maar zorgen over maken... En op m'n volgende echo heb ik de nekplooimeting. Normaal geen vlokkentest op punctie, heb geen zin in onnodige risico's. Daarbij, bij ons in België doen ze deze enkel maar als de combinatietest iets aan het licht gebracht heeft. Als alles normaal is doen ze geen punctie of vlokkentest.

MissGriet,

Testje met naald en draad? Heb hier al vaag es iets over opgevangen maar hoe zit dat precies in elkaar?

M'n man wil persee het geslacht weten, ik weet het nog niet helemaal. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om het te weten. We hebben nog enkele weken om te beslissen want dacht dat het ten vroegste op 16 weken is dat dit gezien kan worden.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik breek ff in: zit al n tijdje op t forum maar nu voor t eerst hier! We zijn 18 oktober uitgerekend, die datum is wel populair zie ik! Hihi!

8 april krijg ik m'n derde echo en n nekplooimeting ( bloed is bij de 2e echo al geprikt) wij hebben besloten om t hierbij te laten, ongeacht de uitslag.

Ik ben 41, woog voor t traject 61 kilo ( lengte 1.68), daarna ben ik 2 kilo afgevallen (puur omdat ik niet minder snoep en geen chips meer eet haha) en nu krabbelt het langzaam op weer richting 60.

Gelukkig nauwelijks, misselijk, maar wel enorme moeheidsaanvallen. En idd er is geen peil op te trekken en kan eraan toegeven omdat ik thuiswerk en m'n uren zelf kan indelen.

Wij zijn na 8x KI, 2x IVF en nu dan ICSI eindelijk zwanger dankzij n lieve onbekende man die zijn zaad heeft gedoneerd omdat mijn man azoospermie heeft.

Zo weten jullie n beetje wie ik ben em hoop jullie de komende 7 maanden beter te leren kennen! Ik wou nog ff zeggen dat ik Valesca een hele mooie naam vind, vast geen Nederlandse. Zijn jullie al bezig met namen? Wij zijn er bijna uit ! De voornaam weten we al zowel voor jongen als meisje maar zijn nog niet helemaal erover uit hoe en of we n tweede naam doen. Je wilt de grootouders r ook wat in betrekken hè? Probleem is dat ik de tweede naam bij het meisje zo leuk vind dat ik die voor n evt 2 kindje wil gebruiken. Erg hè om nu al aan n tweede te denken!

Liefs

Marianne

Oh ja die naald en draad test wil ik ook graag t fijne van weten :)

Valesca

Geplaatst

Oh oh wat lijd ik toch aan zwangerschapsdementie, vandaag echt erg: de echo op 8april is al weer de vierde!

Wil iemand mij aan t lijst toevoegen? Het lukt mij namelijk niet met de iPhone. Thanks! :)

Geplaatst

Hallo Marianne, welkom hier op dit topic. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zal je zo even toevoegen aan het lijstje.

Ik heb net de papieren voor de kraamzorg ingevuld en nu toch maar een verloskundige gebeld omdat ik dit ook door moet geven daar. De 18e kunnen we komen 's avonds. Over 3,5 week dus. eerst over twee weken nog een echo in het ziekenhuis.

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

18 oktober: Marianne

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Echo/controle

22 maart: Valesca (2de echo)

23 maart: Frann (3de echo)

23 maart: Wish (2de echo)

23 maart: Zomer (3de echo)

24 maart: Violeta (2de echo)

25 maart: Toverstafje (4de echo)

28 maart: Wish (3de echo en intake verloskundige)

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

6 april: Dorien (3de echo)

8 april: Marianne (4e echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

18 april: Dorien (intake verloskundige)

Geplaatst

Hoi Marianne en welkom! Dat je nog zolang gewacht hebt om bij ons te komen zeg hihi.

Je vierde echo al goh! Wat leuk! Ik zit nog te wachten op de tweede, pff..

Ja, met namen waren we al bezig op het moment we met de behandelingen startten. Een meisjesnaam hebben we zeker en vast, maar een jongensnaam is moeilijker.. Twee opties op de jongensnaam. En bijkomende namen, zijn in België meestal de meter en peter. Die gaan we dus ook toevoegen. De peter weten we al (mijn broer), maar voor de meter twijfel ik al een tijdje. Piet's dochter is bijna 16. Zou zij het niet supertof vinden om als halfzus ook nog eens meter te zijn?

Mijn jeans komt uit H&M, nog geen 20€. Dat kon ik niet laten liggen hihi.

vandaag 3 echo's!! Ik wil goed nieuws lezen!!!!!! Kom op he meiden! Eeerrrug benieuwd!

Oh ja, gaat iemand van jullie naar die forumdag (zie hangplekje topic) op 11 juni? Ik heb ERG veel zin om te gaan!!!!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hey Dorien,

Leuk hè om al die afspraken te maken! Het gaat nu echt leven! Vrijdag gaan wij voor n intake naar de kraamzorgwinkel.

Bedankt voor t aanpassen, alleen staa t er nu 3e echo terwijl dit de 4e moet zijn! Durf t bijna niet te vragen.. Ben nieuw hier,.. ;)

Geplaatst

Hi marianne,

Ik heb het al aangepast in mijn berichtje. Ik heb denk ik even niet goed gelezen. Enne.. je mag alles vragen hier hoor.. ook als je nieuw bent. hihi..

Geplaatst

Ellen,

dat is inderdaad niet duur. ik ga komende zaterdag met een vriendinnetje lunchen en shoppen.. Wie weet loop ik dan ook ergens tegen aan, want ik zal straks toch een keer moeten..

Geplaatst

Hey dorien, bedankt, lief dat ik alles mag vragen!

Hoi Ellen,

Lijkt me n goed idee om de dochter meter te maken, war zal ze trots zijn als t kindje naar haar vernoemd is! Lijkt mij tenminste heel gaaf!

Goh wat n verschil idd dat je nog maar je 2 e echo moet krijgen! Maar ik zou me daar niet te druk om maken want mijn eerste 2 echo's waren niet veel aan. De eerste was zelfs onzinnig, er was nog niets duidelijks te zien, en je komt wel met verwachtingen binnen! Dus ik was best teleurgesteld en had deze liever niet gehad. Op de tweede echo was wel iets te zien maar zo klein dat het mij niet veel deed, pas 18 maart, de derde echo kwamen de traantjes van ontroering en zijn de vormen van n echt beebje duidelijker!

Over de forumdag

Geplaatst

Over de forumdag dus ( hè lastig hoor soms met iPhone) ik ken niemand die komt. Heb gevraagd of t de bedoeling is dat iedereen komt of alleen de meiden van dat topic.

Over iPhone gesproken, iemand heeft me net uitgelegd hoe ikmoet scrollen na het kopiëren van n tekst, dus de volgende keer kan ik mezelf bijwerken! Jippie!

Geplaatst

Frann,Wish ,Zomer hoe is het gegaan meiden?

Ik kon niet wachten om thuis te komen en de computer aan te zetten om te kijken,hoe jullie echo's verlopen zijn,erg he haha

Griet hoe doe je dat,de test.

Ik wil graag weten of een meisje of een jongetje wordt,mijn man ook.Ik ben ook te nieuwsgierige aapje voor :)

Marianne welcom en gefeliciteerd! Ik wacht net als Ellen voor op mijn tweede echo!

Ik zag het ook de forum dag,het lijkt mij een leuk idee,alleen weet ik nog niet of ik ga.Ik was al van plan,toen heb ik het aan mijn vriend verteld,en zijn reactie was: Pas op dat je niet teleurgesteld wordt,want je hebt een idee over iemand en dan zie je wat anders....en dan ben je niet meer anoniem.

TJa...ik schrijf ook niet anonim,ik gebruik mijn eigen naam. En waarom zal ik teleurgesteld zijn,hoe iemand eruit ziet maak mij niet uit....maar ik begrijp ook wat hij bedoelt,dus ik ben nu nog steeds aan het denken.

Ik denk dat ik niet ga,en dat ik veel spijt krijg achter af.....

Vandaag voor het eerst heb ik geen honger aanval gehad.Ben zo blij.Nu kan ik dus normaal eten! Eindelijk!

Ik ga straks lekker zeebaarsje bakken!

Tot later allemaal x

Geplaatst

Oh ja,we praten niet over namen,want die wordt wel ruzie.Wij zijn heel ver uit elkaar in dit gebiet.

Nu even genieten later komt het wel.

Weet iemand een tip hoe ik mijn vriend moet overtuigen om mijn zin te krijgen haha....

Geplaatst

Die forumdag lijkt mij erg leuk, maar als het zo'n super grote groep wordt weet ik niet of ik het wel zo leuk vind. Er zijn dan zoveel mensen om mee te praten..

Ik denk er nog even over na. Het maakt mij niet uit dat het niet meer anoniem is daarna. er komen daar toch alleen maar meiden die in het zelfde schuitje zitten als wij.

Ik zal zelfs al te denken of het niet leuk is als wij uit dit topic een keertje met elkaar afspreken in de zomer. Eerst dan een keertje zonder baby en daarna een keer met.. We delen zoveel met elkaar..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden