Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen, joepie, goed nieuws!! Wat fijn!

Whish, goeie aankopen! De speenknuffel wil ik ook, daar heb ik goede verhalen over gehoord! Heb jij die van jou toevallig bij Prenatal gekocht? Daar zijn ze volgens mij ook in de aanbieding, namelijk.

Ik heb vandaag op een terras pompoensoep gegeten maar die was heel pittig. Nou, dat vond kindje niet zo leuk, hij ging echt enorm schoppen ;-)! Niet zo pittig meer dus.....

Geplaatst

Ellen,

Dan doe ik met je mee:

JIPPIEDEPIPPIE!!!!!

Super dat alles goed is!

Laika,

Nee, bij een babydump gekocht. Volgens mij had je bij Prental niet met Nijntje erop.

Ben helemaal niet van de 'thema's' zeg maar. Hou niet van beertjes etc. om die overal terug te laten komen.

Maar deze van Nijntje is echt schattig!

Geplaatst

Hey,

Waaw, dat zijn al heel wat aankopen he Wish. Waar dient die speenknuffel dan voor? Ziet er leuk uit, maar de bedoeling is toch om er een fopspeen aan te hangen, toch? Ik ga met m'n moeder vandaag een box en reisbedje halen. En de oma-spulletjes die ik voor haar had gekocht komen ook van bij babydump, maar dan online. Een rompertje met broekje waarop staat oma's knuffel, twee sokjes met I love oma, en nog een slabbetje met iets anders dergelijks. Heel erg schattig, en ik ga gewoon het geslacht zeggen vanaf nu. Ze mag het als tweede weten, de meter heeft het gisteren al gehoord.

hier nog een foto'tje van de echo van gisteren. Hij bewoog al een pak meer vergeleken met de vorige echo's. Eentje had ik zelfs gezien én gevoeld tegelijkertijd. Hij lag op z'n kopje aan het boksen tegen de buik. Alle vragen die ik had rond baarmoederhals, toxoplasmose en zo werden nogal snel afgewimpeld, na een aantal vragen rond hoe ik me voel. Als ik niet ziek ben geweest kan ik geen toxoplasmose hebben opgelopen in Griekenland. hij wilde de bloedtest wel doen hoor, maar uiteindelijk is dat toch al voorzien over een maandje. En de baarmoederhals zullen ze pas checken als ik veel harde buiken heb. Ik denk niet dat ik die heb, dus gaan ze dat ook niet standaard doen. Moet wél me vaccineren, samen met m'n vriend tegen kinkhoest. Hebben jullie dat ook gekregen? Het zou in opmars zijn blijkbaar.

[ATTACH=CONFIG]1508[/ATTACH]

Hij was aan het duimen denk ik, of toch zn lipjes aan het aftasten. Ook zagen we hem slikken in 3D.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi meiden,we hebben eindelijk ons vakantie geboekt.

Helaas zal ik 02-07 niet kunnen komen.

Ik wist het niet van te voren ons datum,maar ik vermoedde toen dat 02-07 in de wag zal zijn.

Daarom heb ik in de agenda toen als liever niet ingevoeld,maar ja....

Ik vind heel jammer dat ik het zal missen,maar ben ook echt mega blij met ons vakantie.

Dit is de eerste keer dat we 2 weken weg gaan(samen)! Geweldig! Ik heb er zin in!

Groetjes

Geplaatst

Ellen,

Wow, wat een prachtig plaatje van jullie kleintje!!

Wij mogen morgen voor de 20 wkn echo.

Ben nu echt wel zenuwachtig. Pffff.....

Probeer morgen nog iets te laten weten hoe het is gegaan.

Sorry voor mijn korte berichtje, maar ik ga nu toch echt naar bed.

Tot snel!!!

Geplaatst

Hey, we zijn op de 100ste forumpagina beland! Feest!

Wish,

Dankjewel voor het complimentje. Succes met jouw 20 weken echo! Ik zal duimen voor je.

Violeta,

inderdaad heel erg jammer natuurlijk, maar we wisten het al een beetje op voorhand en tegelijk ga je lekker op vakantie. Heerlijk voor je meid!

Ik heb m'n kinderwagen gevonden denk ik! 4 jaar oud, maar ziet er nog heel erg goed uit en kost nieuw zowat 1200€. Misschien deze week nog halen. http://nl.kapaza.be/vi/56862901.htm

M'n vriend heeft Mini intussen ook gevoeld, lekker he. Ik blijf het ongelooflijk fascinerend vinden, het ontwikkelend en dragen van een kindje.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Mooie kinderwagen! Lijkt veel op die wij hebben.

Hey allemaal,

De 20 wkn echo is goed verlopen. Wat was ik zenuwachtig zeg.

In zover ze het konden beoordelen is ons kleintje helemaal in orde.

Wat zijn we hier opgelucht en blij mee!!!!

Zie het lijstje niet zo snel, wie had er nog meer een echo?

Geplaatst

Hee Ellen, fijn dat alles goed was! En Wish, ook jij gefeliciteerd. Wat een gezonde forumleden zitten hier.

Het is idd erg rustig maar met dat mooie weer is het ook zo niet-fijn om achter je laptop of mobiel te zitten. Heb er dan nooit zin in. En ik vind het soms ook wel moeilijk om zinnige dingen te melden, als alles zo'n beetje z'n gangetje gaat dan gebeurt er zo weinig.

Maar Violetta gaat lekker op vakantie, supergoed en lekker genieten daar! Houden we nog mensen over voor de BBlunch of moeten we het afblazen?

Groetjes Toverstafje

Geplaatst

Wish super leuk meis!

Dat is een opluchting dat alles goed er uit zag ! Geniet ervan!

Was je stiekem toch niet nieuwsgirig naar het geslacht? :)

Oh Ellen,wat leuk dat je vriend dat al gevoeld hebt! Best vroeg voor hem of niet?

Ik zeg iedere avond tegen mijn man,voel maar de schop was best hard....maar helaas het is nog vroeg voor hem,dus even wachten.

Groetjes

Geplaatst

Joepie Whish, gefeliciteerd met je mooie echo! Heerlijk dat het hier zo goed gaat!

Toverstafje, volgens mij zijn we nog steeds met z'n zevenen voor de lunch dus dat lijkt me prima toch? Maar mochten er nog meiden zijn die zich nog niet hebben opgegeven dat kunnen ze zich (via een pb-tje) nog steeds bij mij melden hoor!

Mm, ik hoor net op het nieuws dat kinderopvang veel duurder gaat worden volgend jaar en dat de ouderschapsverlofkorting helemaal verdwijnt...Dat wordt op een houtje bijten meiden ;-).

Geplaatst

Ik kom ook nog steeds dus mij mag je er nog altijd bij rekenen.

Violeta,

M'n vriend heeft al drie kinderen, die weet intussen wellicht wel wat voelen. :-) Toen hij het een paar dagen geleden dan voelde had hij zijn hand op het plekje liggen waar ik al de hele tijd plopjes voelde. En telkens ik eentje voelde zei ik: ja nu? En dan vanaf de 5de keer of zo had hij het gevoeld. Het waren dan ook vrij harde schopjes.

Geplaatst

Hey lieve meiden!!

Wow wat kon ik wat bijlezen haha! We hebben een week geen internet gehad dus ik moest behoorlijk afkicken van hyves en kon hier ook niet gluren...

Maar ik ben er ook nog steeds hoor , wel vind ik het soms moeilijk om op alles te reageren maar lees vaak wel! (als ons internet het doet ;))

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen?

Wat super dat jullie zo'n mooie 20 weken echo hebben gehad Wish! Heerlijk meis je zit op de helft!!

Ben ook zo blij dat wij em as donderdag hebben.. kan niet wachten en ben ook erg nerveus ervoor...

Lees nog meer mooie en goede berichten over de 20 weken echo , super dames!! En de stand is al 6 jongens tegen 4 meiden had ik begrepen? Ben benieuwd wat ons ukkie voor geslacht is... ben eigenlijk nog nieuwschieriger of de nub theorie klopt die wij te horen kregen bij de nekplooi meeting...

Zomer wat gaaf zeg 2 mannetjes!! Super hoor!

Akara gaat het wat beter nu op je werk? Ik heb er niet heel veel van mee gekregen maar begreep wel dat het niet helemaal soepeltjes verliep allemaal...?

Valesca hoe gaat het met jou? De misselijkheid weg gebleven? Ik hoop het voor je... hier moet ik helaas nog dagelijks naar de wc pot rennen :( het blijft maar erg vervelend ook maar ik heb er nu medicijnen voor...

En ik las dat jullie kindje een cyste in het hoofdje heeft... jeetje wat heftig lijkt me dat en na zo'n ochtend ook! Krijg je nu ook extra echo's om te zien hoe het verloop is of dat niet?

Toverstafje , jeetje meid heb je eindelijk de 20 weken echo gehad , denk je gerust te zijn en dan opeens een bloeding! Wat zal dat angstig geweest zijn...ik hoop dat er verdere bloedingen nu wegblijven voor je!!!

Ellen wat een mooie wagen joh! Deze hebben wij ook alleen dan een duo.. Ons dochtertje is 3 als dit kindje geboren word en kan dan nog niet hele einden lopen dus dan blijft de wagen voorlopig hier nog in gebruik anders hadden wij em ook op marktplaats gezet...

Wat een prachtige echo foto trouwens!!

Violeta lekker op vakantie met z'n tweetjes nog, heerlijk zeg! Wij gaan dit weekend met pinksteren nog even samen weg helemaal naar het verre limburg haha een wereldreis voor ons maar ik heb er ook zo'n zin aan.. nog even samen genieten!

Mijn vriend heeft vanavond een angelsounds opgehaald voor me , gekregen van een vriendin , althans overgenomen en wat ben ik er nu al blij mee!

Wou maar niet aan zo'n ding maar sinds ik ons ukkie alle dagen voel bewegen en dan dus ook wel eens een dag dat het heeeeel rustig is merkte ik dat ik het dan toch wel fijn zou vinden om er 1 te hebben...

Nou wat bijzonder is het toch om dan het hartje even te horen.. wow.. we waren er stil van! Het duurd ook zo lang voor m'n gevoel voordat het weer tijd is voor een volgende co.. de laatste keer wat 16 mei en dat lijkt alweer een eeuw geleden!

We kijken erg uit naar donderdag , en ik laat zeker even weten hoe het is gegaan!

Liefs Griet

Geplaatst

Hee meiden,

ben weer even in de lucht. We hebben vorige week een heerlijke week op Ameland gehad. We hebben veel gefietst. Af en toe was dat best zwaar voor mij, maar dan hielp mijn man me een beetje door mee te duwen bij het fietsen. Het was ook prachtig weer dus helemaal top. Vrijdag zijn we op mijn verjaardag weer terug gekomen. Ik heb het niet echt gevierd, want had niet zo veel zin in al die drukte in huis.

Vanaf afgelopen zaterdagavond is bij ons de Lobtihse kermis aan de gang. Dit is altijd in combinatie met de schuttersfeesten en is altijd beregezellig. Met de harmonie zijn we dan veel onderweg om met de schutterij mee te gaan. Helaas heb ik na zondagmiddag (eind van de processie) het muziekmaken op moeten geven. Het is nu veel te zwaar en krijg er veel last van mijn rug en buik van. Ook was ik na gisteren overdag zo moe, dat ik gisterenavond alleen nog maar kon huilen. Ben dus maar niet meer mee gaan feesten gisterenavond en vroeg naar bed gegaan. Misschien ga ik vanavond nog even naar de zaal, maar eerst maar eens goed bijkomen.

Ik las allemaal positief nieuws over 20-weken echo's. Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! Proficiat meiden! Ik mag zelf morgen. Vind het best spannend.

Violetta: fijne vakantie toegewenst!

Ik kom trouwens gewoon de 2e voor de lunch hoor! Heb er zin in!

Is het trouwens een idee om ons lijstje aan te vullen met het geslacht van de mini's? Dan kan ik het denk ik wat beter onthouden. Ik zal in elk geval zo het lijstje even opzoeken want ik ben het overzicht anders even kwijt.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

8 juni: Violeta 20weken echo

9 juni: Doortje controle vk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

15 juni: T.K controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Geplaatst

Hallo dames,

Wish; 20 weken echo gehad en gerustgesteld. Super!! We moeten er ALLEMAAL vanuit gaan dat het goed gaat met onze ukkies.

Ik ben ook steeds onzeker, dat ook omdat ik mijn ukkie niet goed voel. Voel soms wel wat geduw maar erg oduidelijk.

De verloskundige zei dat mijn placenta aan de voorkant ligt en dat ik binnen 2 weken wel iets ga voelen. Ik hoop het..

Hoe gaat het met de andere dames hier???

Geplaatst

Uitgerekende data

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

Echo/controle

Geplaatst

Uitgerekende data

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een verrassing

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

Echo/controle

Geplaatst

MissGriet,

Ik ben sinds vandaag officieel werkloos. Ben echt blij dat alles afgesloten is (of toch bijna) Moet nu alleen nog afwachten tot het einde van de maand om al m'n geld te krijgen. Doordat ze niet echt zo stipt zijn met alles vrees ik er al een beetje voor. Ik moest gisteren om mijn C4 gaan (weet niet of dit bij jullie in Nederland ook zo noemt) Ik had afgesproken met iemand van de personeelsdienst dat ik er dus ging omgaan maar die had verlof gisteren. De persoon die wel aanwezig was heeft dus een half uur!!! moeten zoeken eer ze hem gevonden had. Zeer goede communicatie dus weeral. Daarna ben ik mij ook gaan inschrijven bij de vakbond zodat ik recht heb op een uitkering en wat bleek, ze hadden geen reden van ontslag ingevult op mijn C4.

Langs de ene kant ben ik opgelucht dat alles eindelijk van de baan is en dat ik me er geen zorgen meer over hoef te maken maar langs de andere kant had ik toch toch liever anders gezien en wou ik dat ik nog kon gaan werken... Hoop nu gewoon dat ik na de bevalling snel werk zal vinden want ganse dagen stil zitten is niet echt iets voor mij. En doordat m'n man in ploeg werkt en alles door elkaar (hij is reserve dus moet alle verlof/ziekte opvullen) is het soms toch eenzaam.

Geplaatst

Akara,

Klinkt typisch (Belgisch) hoor! Papieren rompslomp en altijd maar terug komen naar onmogelijke kantooruren voor het minste dat weer niet in orde is. Misschien kan je je tijd vullen met wat extra thuis-bijscholing zodat je extra fris aan een nieuwe job kan beginnen? Tegelijk kan je nu wel lekker helemaal zwanger wezen zonder al teveel zorgen. Wel jammer dat je man vaak weg is. Ik kom je nog steeds oppikken aan het station van Berchem voor de 2de als je wil, dus op die dag hoef je je al niet eenzaam te voelen :-)

Hoe zou het met de 20 weken echo van Frann zijn geweest?

Morgen weer twee. Het gaat lekker wel zo.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Bedankt! Ik ga es kijken op de website van de nmbs wanneer ik er juist een trein rijdt die stopt in Berchem.

Ik zit in de werfreserve van Stad Gent en ben met nog een examen bezig voor een andere functie bij Stad Gent. Ook voor een ocmw heb ik gesolliciteerd en daar heb ik de 25ste juni een schriftelijk examen van. Hopelijk ben ik erdoor en mag ik dan verderdoen met het mondeling en wie weet...

Ik hoop er niet teveel op dat ik nog ergens kan beginnen voor de bevalling maar je weet nooit natuurlijk.

Ik zie mezelf al met een bolle buik op m'n eerste werkdag verschijnen om dan een maand of zo later terug thuis te zitten voor mijn zwangerschapsverlof. Ik solliciteer op dit ogenblik niet particulier. Want daar zou ik toch nooit kans maken met m'n dikker wordend buikje. Maar alles van gemeentebesturen/OCMW's bij mij in de buurt is niet veilig voor m'n sollicitaties. Die zijn normaal met een wachtlijst/werfreserve dus dat is ook goed voor in de toekomst als ik er nu niet als eerste uitkom...

Ik ga nu verder terug mijn trap afplakken (hebben zo'n oude trap met donker gelakt hout en smeedwerk aan de trapleuning ons huis is van 1964 dus is redelijk typisch), is echt in etappes. Is vermoeiender dan ik dacht...

Morgen komen ze eindelijk de ramen plaatsen op onze bovenverdieping en dan kunnen de schilderwerken eindelijk van start gaan. En kan ik eindelijk ook beginnen met de inrichting van onze babykamer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden