Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een verrassing

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

8 juni: Violeta 20weken echo

9 juni: Doortje controle vk

9 juni: Akara controle gyn

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

15 juni: T.K controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende data

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een verrassing

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,, het is een jongen!

Echo/controle

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

8 juni: Violeta 20weken echo

9 juni: Doortje controle vk

29 juni: Laika controle 24 weken

Geplaatst

Hier goed nieuws. Alles was in orde. Het kindje loopt iets voor in de groei maar niks om ons zorgen over te maken.

En we zijn dolblij want we krijgen een zoon. We wilden eerst niks zeggen maar vinden het toch veel te leuk om te delen met anderen.

Ik zal t morgen aanpassen jn de lijst want dat is via mobiel niet handig.

Geplaatst

Joehooeeee Dorien! Alles in orde en een knulletje! De meisjes komen hier serieus in de minderheid te staan, kom op he!

Ook wel benieuwd naar de rest. Vandaag Akara's echo.

Ik ben er eigenlijk nog steeds niet gerust in, in die bulten. De gyn wuifde het allemaal wat weg als onbetekenend. Heb ik nu een harde buik of is het Mini die duwt? Kan iemand me hier eens precies uitleggen hoe een harde buik moet voelen? Ik voel die verharding eigenlijk alleen op een punt (of 2) en na een minuutje gaat het weer weg. Maar helemaal niet na een grote inspanning of zo. Eigenlijk gewoon de hele dag door, en ook als ik helemaal relax lig. 'smorgens voelde ik het heel erg hoog tegen m'n navel, maar het kan evengoed heel erg laag links en rechts zijn. Ligt hij zo graag dwars dan? Ik begrijp het gewoon nog altijd niet, zeker toen m'n vriend zei dat hij wel vond dat ik hem al vroeg zo kon voelen duwen. Misschien heeft hij gelijk en is het wel iets anders? pff, ik ga maar eens een afspraak met de vroedvrouw maken denk ik.

liefs!

Ellen

Geplaatst

Doortje, proficiat met jullie jongentje!

Ellen, Ik heb het hier ook es met m'n schoonmoeder over gehad (zij heeft 3 kinderen gehad dus kan ze wat vergelijken) Zij wist mij te vertellen dat ze van Steven (mijn man) heel erg vroeg hem al voelde (zo rond 12w) en dat van Karolien (haar 2de) dat ze na 4à 5 maand haar nog niet gevoeld had. Ze was zelfs in tranen naar de gyn gegaan omdat ze dacht dat er iets verkeerds was met de nieuwe baby. Haar gyn wist haar echter te vertellen dat het heel normaal kan zijn dat je een eerste toch vroeger voelt dan een tweede omdat haar buikspieren van Steven nog veel strakker waren dan van Karolien. Alles is dus bij haar inorde gekomen en een paar jaar later werd Anneleen (jongste dochter) ook geboren en die had ze ook maar rond 4 à 5 maanden gevoeld... Daarom is ze er bij mij van overtuigd dat het een jongen is omdat ik het ook zo veel voel en de ganse dag door. (Enkel jullie meiden op het forum weten dat we een meisje krijgen, onze familie & vrienden laten we lekker in spanning maar moest het ergens kunnen zeggen...)

Ik moet wel zeggen dat ik soms wel het gevoel heb op sommige momenten: ja, ze gaat zich draaien. Dan heb ik zo'n spanning over gans m'n buik die precies van links naar rechts gaat of andersom. Ik verbeeld het me mss wel, wat kan weet ik er nu van, ben voor de 1ste keer zwanger maar toch.

Denk trouwens dat als je harde buiken hebt dat dit inderdaad is als je net een zware inspanning hebt gedaan of als je heel er moe bent. Die duren dacht ik trouwens ook wel langer dan een minuutje. Straks es vragen

Het is inderdaad zo dat je jongens hier sterk in de meerderheid zijn. Algoewel ik moet zeggen, jullie jongens zullen later ook keus hebben van voldoende meisjes van hetzelfde jaar... Gisteren is de tweede vriendin die zwanger was bevallen van een dochter. Linde. Weet het nog niet zo helemaal met de naam. Linde Lambrecht is zo LL.. Maar wat ik wil zeggen, de eerste vriendin van me die zwanger was is 2 weken geleden bevallen en ook van een meisje, Aliki. Dus met onze meid erbij tegen oktober zal dat een gezellig kliekje worden van 3 meiden die maar heel weinig schelen qua leeftijd. Wat ik wel hoop is dat onze meid op tijd wordt geboren (beide vriendinnen zijn overtijd gegaan, Linde 1ste kindje, Aliki 2de kindje) of mss wel enkele daagjes vroeger als ze dat ziet zitten want anders komt m'n man in de problemen om thuis te kunnen zijn van z'n werk.

Straks mag ik op controle. Ik heb deze ochtend m'n man naar z'n werk gevoerd (hij had de vroegen dus om 4u30 vertrekken) Daarna ben ik toch ff terug m'n bed ingedoken. Niet echt voor lang want om 7u45 moest ik er terug uit omdat ze verder onze ramen op onze bovenverdieping kwamen installeren. Nu denken jullie waarschijnlijk: haar man moest zelf maar naar z'n werk gereden hebben, kon zij lekker blijven liggen, wat een stomme meid is dat nu... Wel dames, Steven heeft gedaan om 14u en om 15u heb ik de afspraak bij de gyn. Een uurtje is te kort voor hem om eerst naar huis te komen en me te komen oppikken en dan naar het ziekenhuis te rijden. En als ik naar zijn werk zou rijden tegen 14u, dan staat mijn auto daar mooi en moeten we er toch terug om. Dus beste oplossing: vroeg opstaan en hem naar z'n werk voeren. Dan kunnen we tenminste lekker napraten over de echo in de auto voor we thuiskomen en m'n pa luisterende oortjes zou kunnen hebben (m'n pa gaat zolang we weg zijn 'babysitten' op de installateur van onze ramen)

Sorry dat ik zoveel geschreven heb maar ik zit hier helemaal alleen en ik moest toch ff tegen iemand kunnen ratelen...

Geplaatst

Hoi Ellen,

Bij twijfel zou ik zeggen, gewoon gaan vragen aan de vk. Zelf had ik niet maar een bult tijdens de harde buiken. Heel de baarmoeder was dan aangespannen. Dit had ik aan het eind van de zwangerschap van Noah ook. Leek dan een voetbal in mijn buik te hebben.

Voor nu zou ik zeggen, rustig aan doen.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Uitgerekende data

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!

Echo/controle

4 juli: Doortje controle vk 25 weken

Geplaatst

Doortje gefelicitert met jullie jongen!

Akara wat een dag,zeg,kon je toch slapen daarna? En wat spannend dat niemand weet dat jullie een meisje krijgen. Ik zal mijn mond niet dicht kunnen houden :)

Ellen ik zal bellen en vragen. Ik heb ook een harde buik. Vanochtend zelf pijn gehad,ik de vk gebeld en ja hoor het neemt niemand op.Ongelooflijk,gelukkig daarna voelde ik me wat beter en ik heb paar schopjes gevoeld,anders word ik gek.

Morgen heb ik de 20w echo ik hoop dat alles goed zal zijn.

groetjes

Geplaatst

Hi Doortje, nee, nog niet gezien, wel verschillende herkenbare fragmentjes van info voor moeders. Echt zeer mooi gedaan!

Ik ben net terug van de gyn. Alles was zeer goed. Hebben een super toffe foto meegekregen van een voetje. Zou het hier posten maar heb geen scanner...

Ook de doorbloeding van de placenta was zeer goed. Normaal zou ik dus geen zwangerschapsvergifteging mogen krijgen. Er werd een speciale echo van mijn lever en nieren hiervoor gemaakt. Daarom dat ik op 22weken terug mocht langskomen. Leuk extratje dus en nog leuker was dat ik de consultatie niet moest betalen. super dus.

Ellen, Ik heb het es aan mijn gyn gevraagd ivm die harde buiken. Als het maar eventjes is is dit normaal. Ook als je net lekker relax bent. Als het eerder rond de 2min is dat je er last van hebt dan is het minder normaal. Als je je toch nog ongerust maakt, bellen naar de gyn of vk. Het is belangrijk dat je zeker en vast geen stress of zo daarover hebt hé ;-)

Violeta, Ik was net terug in slaap gevallen toen m'n weker terug afliep... Was idd zeer lastig

Geplaatst

Dorien, gefeliciteerd met jullie kleine jongen!

Na 18 juni kom ik ook verklappen wat die van ons is!

Ik vind t ook zo moeilijk om m'n mond te houden. Heb al twee keer de naam zelfs gezegd! Tegen m'n moeder en BF, ze lijken niets gehoord te hebben... Oefff! ;)

Geplaatst

Hey goed hoor Akara! Alles dik in orde en je hebt zelfs niet moeten betalen zeg! Geweldig. Bedankt om het te vragen ivm de buiken. Ik laat het maar z'n beloop wat gaan, al ben ik nog altijd niet echt gerust, want wanneer mag je er 'last' van hebben he. Maandag heb ik alvast een afspraak met de een kinesist, en daar kan ik het ook eens aan vragen misschien. De plopjes voel ik meestal vlak na al dat duwen of hard worden. Dus wie weet is het toch Min? Pff wat een getwijfel haha.

Zeg maar ik scan die foto's ook niet in hoor. Ik neem een foto van de foto en dan is het meteen digitaal :-)

Dorien,

Ik had het ook nog niet gezien, al had ik de filmpjes online wel apart gezien. Wel heel erg ontroerend he. Was jij niet naar het concert geweest? Ik denk wel dat ze een pak beweeglijker zijn dan op de filmpjes te zien is. Behalve dat ene fish-eye filmpje, op het eind toe, met dat hele kleine schermpje. Dat was rechtstreeks in het vruchtwater volgens mij en je ziet de baby ook voortdurend bewegen en water drinken. lief he.

Marianne,

Benieuwd hoor! 18 juni.. nog eventjes wachten en dan zien we het plots op het lijstje verschijnen, wie weet.

Wendy,

Die voetbal is dat dan je hele buik zonder dat je er iets voor moet doen? Of moet je echt gaan voelen aan de randen van de baarmoeder? Ik kan echt induwen onder mijn navel en dan kom ik op de baarmoeder terecht, maar die is altijd hard haha.

Wij zijn net onze stoere Urban Jungle gaan halen! Helemaal trots ben ik erop en alles is erop en eraan. Hij staat nu in de gang, want binnen is daar geen plaats voor haha. Hier een foto'tje. Het is best nog even wachten eer we het kunnen gebruiken natuurlijk, maar zo'n kans kon ik niet laten liggen.

[ATTACH=CONFIG]1525[/ATTACH]

Laika,

Hoe is het met jou?

En Valesca, met jou?

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Uitgerekende data

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!

Echo/controle

1juli: Ellen 24 weken controle - suikertest

4 juli: Doortje controle vk 25 weken

Geplaatst

Doortje en Akara, gefeliciteerd met jullie goed echo's & controles. Altijd fijn om zulk goed nieuws te lezen.

Ellen het is wat met die harde buiken van jou. Ik herken het wel, hier hetzelfde. Volgens mijn gyn is het wel een teken om het fysiek rustiger aan te doen, zeker als het pijnlijk is zoals een menstruatieachtige pijn. Ik heb ze ook iedere dag en soms meerdere malen. Ik voel dan wel ook de baby bewegen dus ik maak me niet direct zorgen maar ga vaak wel meteen zitten en niets doen. Heb je nog gebeld naar de verloskundige?

Fijn weekend allen!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Hoi Ellen,

Die voetbal is dan je baarmoeder die zich aanspant. Nu zal dat dan tot ongeveer je navel zijn. Is dan moeilijk in te duwen.

Ik zou het in ieder geval rustig aan gaan doen. Je kleine gaat nu voor alles. Bij twijfel toch de vk of gyn bellen.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Verloskundige gebeld en had bijna tranen in mijn ogen toen ik mijn ongerustheid begon uit te leggen, hoe emo van mij haha. Zij denkt dat het de beweging van de baby is die de harde buik uitlokt en zolang het geen pijn doet, ik me geen zorgen hoefde te maken. Maar ja, wat is pijn he. Als ik me echt ongerust maak, mocht ik altijd in het ziekenhuis aan de monitor gaan, zonder afspraak. Vind ik wel een fijne gedachte, en ik denk ook dat ik het ga doen, want ik wil weten of het iets is of niet. Ze vond het wel heel erg vroeg, maar elke baarmoeder is dan ook weer anders. Menstruatie-achtig gevoel heb ik nu al een uurtje of twee, maar dat zal wel het uitrekken van de baarmoeder zijn. Als het erger zou zijn, zou het in golven komen en pijnlijk wellicht.

20 juni afspraak toch gemaakt, zal het nog in het lijstje aanpassen. Ik denk dat het verhaal van Mia me teveel heeft aangegrepen (babyboom gezien), omdat ik nu ook naar die 22 weken ga en nu zelf bang ben dat het gaat mislopen. Pff, ik wil die 26 weken zo snel mogelijk bereiken op dit moment.

liefs,

E.

Geplaatst

Hi Ellen,

Wat een zorgen, hopelijk is het niets, en klopt het wat de verloskundige zegt maar ik kan me voorstellen dat je het zekere voor het onzeker wilt nemen. Goed dat je die afspraak hebt gemaakt!

Dorien, gefeliciteerd met de goede echo! En jij ook Akara, wat een heerlijk nieuws!

Ik maak me ook nog wel zorgen zo af en toe, ik heb het idee dat de baby de laatste dagen veel minder beweegt....Zo vervelend, er is vast niets aan de hand maar ik zit er constant op te letten. Gelukkig voel ik elke dag nog wel iets maar ja, het kan meer, vind ik.

Nou ja, morgen gaan we een weekje op vakantie met vrienden naar Frankrijk. We hebben daar volgens mij geen internet dus ik ben hier even niet. Ik meld me weer in de week van 20 juni!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hey Laika,

Fijne vakantie gewenst! Geniet er maar van!

Ook Violeta,

een dartelend meisje in de buik, met alles erop en eraan. Goed hoor, gefeliciteerd!

Ik ben uiteindelijk meteen na m'n werk naar het zh gegaan voor aan de monitor, en er waren op een half uur 3 activiteiten (bulten en spanningen dus) op die tijd geregistreerd, dus het was wel degelijk iets. En toen kwam mijn eigen gynaecoloog binnen die zich verbaasde wat ik hier deed, en vond het bijna aandoenelijk dat ik niet eerder was gekomen als ik dan toch zo ongerust was. Hij deed een inwendige echo en mijn baarmoederhals was keurig lang, precies de lengte zoals hij had voorspeld. Ook deed hij heel snel nog een uitwendige echo om te laten zien hoe het beebje lag, en het is gewoon een hele beweeglijke die zich afduwt tegen de baarmoeder, wat dus toch de bulten en spanningen geven. Maar geen harde buiken dus. Mensenlief, zo hormonaal emotioneel heb ik erop gereageerd. Eenmaal thuis gewoon de tranen niet meer kunnen inhouden en huilen huilen. Ik was blij! haha. De spanning moest er gewoon even weer uit. Was wel leuk om tijdens dat (spannende) half uurtje hem te kunnen horen/voelen schoppen en ook de bewegingen te horen door die doppler. Toch wel heel erg actief!

Zo, ben er doodop van, ik ga slapen. :-) Morgen forumdag!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Goed dat je gegaan bent Ellen! Met die beweeglijke baby en gevoelige buik van je wel echt heeeel rustig doen he! Ik denk ook aan Mia en al die anderen die hun babietje hebben verloren. Voorzichtig zijn, die 26e week is idd een volgende mijlpaal.

Geplaatst

fijn ellen dat het goed was en je gegaan bent!!

Wij zijn weer terug van een weekje vakantie,het was heerlijk.....

Ben alleen errug moe nog steeds kan de hele dag wel slapen,dinsdag moet ik naar de huisarts voor controle misschien dat ik ff ijzer kan prikken

verder gaat het goed,23 weken nu alweer....

Geplaatst

Even heel snel....

Mijn man voelt de kleine ook regelmatig wat een bijzondere ervaring!

Tot laters.

Ben blij dat alles hier goed verloopt met ons allemaal!!!!

Geplaatst

Oh Valesca moe zijn ken ik ook,misschien is het toch goed idee om naar de ha te gaan. Dus je bent niet echt uitgerust van de vakantie :)

Wish geweldig dat je man de kleine voelt(mijn man kan het nog niet :( )

Geplaatst

vanmorgen bij de huisarts geweest en hb(ijzer)geprikt maar die was prima,heb nu vitamine b gekocht dat zei de verloskunidge al eens werkt ook als je wat down bent ideaal voor mij

helaas niet echt uitgerust wil elke dag wel niks doen....sanne vergt al genoeg energied hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden