Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Valesca,

Ik ben ook heel erg snel moe, misschien ligt het aan de enorme groei die de beeb nu doormaakt. Hopelijk helpt de vitamine B dan toch wat!

Wish,

Geweldig he, die stompjes en dan je man die mee kan voelen. 's ochtends heeft Mini het erg en dan kan ik er zelfs wakker van worden. Een echt dwarsliggertje denk ik, nu al hihi.

Hebben jullie ook soms wat menstruatie-krampen?

Ik ga intussen naar de fysiotherapeut want m'n onderbnn rug doet de hele dag pijn tegenwoordig. Blijkbaar ben ik teveel beginnen corrigeren met m'n bekken waardoor die te hard moet werken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus moet ik nu leren weer anders stappen. Pff maar wat een energie dat dit vergt zeg! M'n bekken terug naar voren kantelen en zo veel mogelijk met m'n heupen stappen is de boodschap. M'n rug doet nog altijd pijn, maar ik geef het nog enkele dagen. Misschien komt het nog wel in orde. Volgende dinsdag terug er naartoe. Ik wil wél naar Noorwegen gaan wandelen he! :-)

Forumdag was heel erg gezellig trouwens! Heel erg maf en tof om iedereen in het echt te zien, al kende ik niet iedereen. Zal op de 2 de juli wel zijn hihi.

Liefs,

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Het is heir rustig zeg...

Ik mag vanmiddag weer naar de verloskundige. Ik ben 22 weken en 2 dagen zwanger en voel de baby niet echt duidelijk.

Ik vind het erg eng moet ik zeggen.

Met mijn 20 weken echo zei de gynacoloog in het ziekenhuis dat mijn placenta aan de voorkant ligt en dat ik daarom niet veel voel. Heel soms mini duwtjes en daar blijft het bij.

Hoe ervaren jullie het. Zijn het echt schopjes of...

Het is mijn eerste zeangerschap ik weet het niet hoor, ik ben zo bang:(

Hoe gaat het met de dames.. Moe?

Groetjes TK

Geplaatst

T.K.

Als de placenta vooraan ligt, is het toch logisch dat je niet zoveel kan voelen? Komt nog wel hoor. Een duwtje is al wat he en uiteindelijk wordt de baby groot en krachtig genoeg om het elke dag te voelen, even veel als bij anderen. Het enige jammere is dat je wat langer moet wachten. Succes bij de verloskundige alvast en probeer niet te bang te zijn (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)

Ik voel wel echte schopjes ja, en ook die verschuivingen waar ik me zo ongerust over maakte tot vorige vrijdag. Het schoppen voelt als blobjes, iets tussen scheetjes in de je darmen en waterdruk schokjes. Als dat iets zegt tenminste.

Ja, het IS rustig hier he :-)

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
verra
ssing

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

15 juni: T.K controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Zoo even het lijstje weer naar voren getoverd...

Geplaatst

Uitgerekende data

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

Echo/controle

4 juli: Doortje controle VK

Zoo even het lijstje weer naar voren getoverd...

Geplaatst

Uitgerekende data

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

Echo/controle

20 juni/ Ellentrik controle Verloskundige

1 juli: Ellentrik controle gynaecoloog + suikertest

En ook van mij een update...

Geplaatst
Uitgerekende data

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

Echo/controle

En ook van mij een update...

en ook van mij weer een update

Geplaatst

ja misschien is dat het ook wel hoor,lees inderdaad dat er meerdere moe zijn

nou ja hopelijk gewoon snel iets beter

niet te veel zorgen maken hoor T.K als de placenta voor ligt voel je al minder,ik voel echt duwen en draaien maar placenta ligt ook boven...maar ik maak me ook meteen zorgen als ik een paar uur niks voel hihi

Geplaatst

En hoe gaat het met jullie bekken? Ik heb nu weer twee dagen gewerkt (en dus veel gezeten), maar heb echt onwijs last van mijn rug. Ik volg netjes het advies op van de fysiotherapeut om niet langer dan een half uur achter elkaar te zitten en regelmatig even te bewegen, maar dat helpt nog niet echt genoeg. Vrijdag moet ik weer naar de fysiotherapeut, dus maar weer overleggen hoe dit moet. Morgen heb ik overleg met mijn manager, dus zal dan in elk geval vast aangeven dat ik behoorlijk last van mijn rug heb. Dan valt het niet zo rauw op haar dak als ik toch minder moet gaan werken.

Volgende week gelukkig weer vrij op woensdag, zodat ik maximaal 2 dagen achter elkaar hoef te werken. Deze week kwam dat onhandig uit.

Geplaatst

ik kan wel lang zitten,zit zelfs ook het liefste maar lopen is minder,maar heb dan ook zwaar gevoel van onderen:$

Heb dat beetje overgehouden na bevalling sanne nu speelt dat weer wat op

maar lang lopen krijg ik juist last

maar groot gelijk dat je het aangeeft hoor

Geplaatst

Bizar eigenlijk dat de klachten zo verschillend kunnen zijn. Lang lopen kan ik ook niet hoor, maar fietsen gaat juist heel goed.

vandaag heeft mijn man ook eindelijk zijn zoon voelen bewegen. Wat een gaaf moment zeg!

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

13 juli: T.K controle VK

Geplaatst

Uitgerekende data

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

Echo/controle

13 juli: T.K controle VK

Ik denk dat T.K. nog een ouder lijstje erbij had gehaald, daarom dat er terug wat dingetjes ontbraken denk ik :-)

Geplaatst

Overigens, ik merk dat Mini een ritme begint te krijgen. Misschien is het daarom wel dat de baby minder vaak te voelen is, T.K.? Vorige week nog voelde ik de hele tijd wel wat gestomp, maar nu kan het uren stil zijn en dan weer eventjes actief zijn. Hebben jullie dat ook?

Nog altijd behoorlijk last van bekken/rugpijn/stuitje. Hopelijk gaat het gauw over met de juiste oefeningen en vraag ik me af of dat fitnessen wel goed ervoor is...

En wie heeft zich al in de baby-aankopen gestort?!

Liefs

Ellen

Geplaatst

Hoi Ellen, ja ik heb dat ook. Een paar uur voel ik niets en dan weer blobjes of stompjes. Leuk, hè?! :)

Beneden staat een witte bopita box met lade en een zandkleurige bugaboo (met bijpassend autozitje), beiden van mp. En zien er uit als nieuw. Ben er heel blij mee. Binnenkort start de verbouwing en is voor 15 juli klaar. Dan verven door manlief en dan mag ik me gaan uitleven.

En jij? Heb jij al spulletjes?

Na dit weekend mag je achter mijn naam ook een kleurtje gaan zetten trouwens...

Groetjes

Marianne

Geplaatst

Bij mij is dit ook zo. 's morgens als ik net wakker ben is mini heel actief en in de namiddag ook terug ff en natuurlijk 's avonds. Dan is ze echt niet te houden.

Ik heb al gehoord dat het blijkbaar nu is dat we zoveel beweging kunnen voelen. Eens we terug wat verder zijn hebben onze mini's minder plaats en zouden ze zo beweeglijk niet meer zijn...

Ik begin trouwens af en toe ook een beetje last te krijgen van m'n onderrug. Maarja, het hoort er nu eenmaal bij zeker, nu onze buiken groter en zwaarder beginnen te worden...

Geplaatst

Bij mij gaat het voelen van onze jongen ook met pieken en dalen hoor. SOms echt uren bijna niks en dan weer een half uurtje heel actief. Meestal voel ik het zo rond lunchtijd, avondeten en vlak voor het slapen gaan erg goed. Het hangt er ook vanaf hoe actief ik zelf geweest ben.

Ben zelf net weer bij de fysiotherapeut geweest. Ik moet nu een logboek bij houden van hoe lang ik kan zitten, staan en lopen achter elkaar tot de pijn begint te komen of de pijn erger wordt. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat het steeds slechter wordt. dat gaan we nu in kaart brengen. Als dit daadwerkelijk zo blijkt te zijn moet ik straks halve dagen gaan werken en dat wil ik liever niet. Niet nu al in elk geval.

Volgende week gaan we lekker shoppen met m'n moeder. Ze wil ons nog wat geven voor de kleine. Altijd leuk natuurlijk. Eind juli komen bij ons de meubeltjes en daarna gaan we de rest kopen. Heb er zin in!!!

Vooral kleertjes kopen vind ik leuk, maar daar krijg je straks ook heel veel van. Volgende week gaan we eerst voor de dekentjes en lakentjes enzo.. en de badspulletjes. Vind het nog best lastig om te bedenken wat echt noodzakelijk is en wat je veel gaat gebruiken. Je koopt volgens mij heel snel veel te veel.

Geplaatst

Wat leuk dat er nu in het lijstje vermeld staat of dat er een zoon of dochter verwacht wordt.

Bij sommige (waaronder mezelf) zal het nog een hele poos een verrassing blijven.

Leuk dat iedereen nu met de babyaankopen ´bezig´ is.

persoonlijk heb ik hier ook zo lang op gewacht en nu is het eindelijk ook voor mij zover om alles te kunnen kopen voor ons kleintje!

Wat blijft het een wonder!!!

Ik voel ons kleintje vooral ´s avonds als ik in bed ga liggen.

Dan is hij-zij echt heel actief.

Overdag voel ik hem-haar ook regelmatig duwen.

Hoop dat diegene met klachten van rug etc. zich snel wat beter voelen mbv oefeningen.

Tot ziens

Geplaatst

Dag dames, het lukt me niet echt om geregeld mee te schrijven, maar lezen doe ik wel! Daarom dit keer even geen inhaalreactie, sorry. Zo te lezen gaat het wel goed met iedereen (op de klachten na dan...) en heeft iedereen inmiddels haar 20-weken-echo achter de rug, toch? En allemaal goed, wat fijn toch!!

Hier gaat het ook goed, al heb ik veel last van mijn rug. Inmiddels begonnen met de ZwangerFit-lessen. Ik vind het wel leuk, maar ik heb echt nog maar schokkend weinig conditie over... hopelijk wordt dat nu weer iets beter! Ik voel het kindje ook meestal 's ochtends en 's avonds en gedurende de dag heel af en toe eventjes. Een lief en geruststellend gevoel vind ik het!

Nog even een vraagje - wanneer zouden jullie uiterlijk op pad gaan voor de babykamermeubeltjes? Wij zitten midden in een ingrijpende verbouwing en hebben nu echt geen tijd; daarnaast wil ik graag eerst even zien hoe het kamertje er 'af' uitziet (de afmetingen) voordat ik daar meubeltjes bij kan uitzoeken. Maar ik weet niet precies hoeveel speling we nog kunnen nemen...

Geplaatst

Hi marmira, leuk wat van te horen. Vervelend he, die last van je rug. Goed dat je al met zwanger en fit begonnen bent. Ik sta nog op de wachtlijst.. hopelijk hoor ik daar volgende week meer over. Mijn conditie is ook echt heel slecht geworden.

Tof zo'n verbouwing. Ik kan me voorstellen dat je dan nu weinig tijd hebt om te shoppen. Wat zijn jullie precies aan het doen en wanneer is het klaar?

Wij hebben het kamertje al besteld bij Babydump omdat ik hoorde dat er soms wel 12 weken levertijd op kan zitten. Gelukkig was dat bij onze meubels niet zo, maar we laten het eind juli komen in huis zodat we daarna de rest af kunnen maken in alle rust. Je zou natuurlijk al wel eens kunnen oriënteren en vragen wanneer je uiterlijk moet bestellen bij de zaak waar je wilt kopen. Misschien kun je dan nog bestellen.

Je kunt natuurlijk ook vast een plattegrondje maken van het kamertje en als je dan meubeltjes gezien hebt deze op schaal in tekenen zodat je precies kunt zien hoeveel ruimte je nog overhoudt om te lopen enzo. Zo hebben wij het gedaan omdat bij ons eerst een hele verhuizing moest plaatsvinden. Daarbij vind ik het in zo'n winkel altijd lastig inschatten of iets past, dus teken dan graag even uit.

Ik zou er in elk geval niet al te lang meer mee wachten omdat ze wel adviseren om het zo rond de 32 week allemaal in huis te hebben (tenminste onze kraamzorg).

Succes met verbouwen in elk geval.

Geplaatst

Zo.. het is echt rustig hier zeg!!

Ben vanmiddag bij de verloskundige geweest. Ik had om half 12 ineens flinke, stekende buikpijn net zo aan de bovenkant van mijn baarmoeder. Ik was er totaal niet gerust op dus heb voor de zekerheid gebeld. Hij dacht dat het m'n darmen waren maar ik mocht langskomen als me dat gerust zou stellen. Ben dus toch even langs gegaan. Hij heeft een echo gemaakt en daar zag alles er gewoon goed uit. onze mini lag lekker te slapen en hartje klopte goed. Waarschijnlijk zijn het m'n darmen geweest die een soort koliek aanval hadden. Ik had dit alleen niet als dusdanig herkent omdat het zo hoog in mijn buik zat, maar mijn darmen zijn flink verschoven door de groei van de baarmoeder. Ben nu weer helemaal gerustgesteld gelukkig

Geplaatst

ja dan schrik je toch even he,ik heb ook wel eens steken aan de bovenkant van mijn baarmoeder maar die zijn niet zo hevig maar kunnen dus ook mijn darmen zijn

ik heb af en toe een harde buik nu....hebben daar al meer last van?

Geplaatst

ja, die harde buiken. ik weet nog altijd niet precies wat het nu eigenlijk is, dus kan ik je daar helaas niet veel in antwoorden. ik voel Mini duwen, en dan een enorme spanning opkomen in mijn buik, die na een minuutje weer voorbij is. Maar dat is niet per sé na een inspanning on iets dat ik gedaan heb. Nog voor ik opsra, 's morgens heb dit al een aantal keer achter de rug, en daar heb ik aléén maar gerust. :-) dus denk ik ook niet dat dat een harde buik is, maar ik gewoon een dwarsliggertje heb. Maar ik kan me inbeelden , dat met Sanne je makkelijk herde buiken kan krijgen.

Dorien,

goed dat je toch even bent langsgeweest. Ongerust maken is nooit niet goed, en als het met even langskomen meteen verholpen is, weet je ook tenminste weer beter je lichaam in te schatten

(typen duurt lang, lig hier even op bed, mijn rug wat te ontlasten. daar heb ik dan weer wél heel snel en veel last van.)

Gisteravond op kraamvisite geweest. Ongelooflijk hoe nonchalant-makkelijk dat koppel rond dat kindje was. natuurlijk geen ivf, maar spontaan, dus dat lijkt me al een grote verklaring waarom.maar terwijl ik al de buggy klaar heb staan, en alles in mijn hoofd lig te bedenken van wat nog in huis te halen, hebben zij amper al wat gekocht. hun easy walker staat nog ingepakt in de gang, net een week geleden gekocht, en dat kind is al 3 weken oud haha. best grappig. het bedje staat er als enige meubel in de kamer, en al de rest ligt nog ingepakt in dozen. gewoon, het komt er nog wel van. bewonderenswaardig bijna, maar vergeleken met mij dan misschien toch wel weer het andere uiterste. Zo minimaal wil ik toch ook weer niet gaan.

ook zoveel moeite met dooslapen, iemand. ben zo moe en toch niet goed slapen..

liefs,

ellen

Geplaatst

Ellen,

Irritant he die rug. Ik heb er ook veel last van. Ik heb dagen dat het heel goed gaat, maar ook dagen dat ik soms niet eens weet hoe ik moet zitten of liggen vanwege de constante zeurende pijn. (een soort spanning in mijn onderrug)

Ik kan me trouewns niet voorstellen dat je nog niet alles in huis hebt en bijna klaar bent. Of het nou spontaan is of via IVF.. je wilt toch alles goed hebben voor kindje als het komt?

Valesca:

met harde buiken heb ik nog weinig ervaring. Heb het volgens mij pas 2 keer gehad. Ik voel onze kleine nu wel heel goed. het is zelfs zo als ik met mijn buik tegen de rug van mijn man aan lig in bed hij de kleine kan voelen schoppen. Echt heel gaaf. Zo genieten we samen van de beweging in mijn buik. Het is echt een druktemaker af en toe. Maar wel met tussenpozen, alsof hij af en toe speelkwartier heeft.. haha..

Ik kan trouwens de 2e niet mee... Ik heb per ongeluk iets anders gepland. We gaan die dag met een aantal vrienden op stap wat niet anders te plannen viel en ik wil erg graag met ze mee. Het lijkt me natuurlijk ook erg leuk om jullie te ontmoeten, maar één van de vrienden die mee gaat heeft net zijn relatie van 16 jaar uit en kan zo'n dag afleiding gebruiken en ik wil er graag voor hem zijn. Hij heeft ons namelijk altijd super goed gestuurd in ons IVF proces. Nu kan ik wat voor hem terug doen. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden.

Gisteren ook opa verteld dat hij een achterkleinzoon krijgt (hij ligt erg slecht). Hij was helemaal emotioneel ervan. Hij hoopt dat hij het nog mee mag maken (en wij ook natuurlijk, maar ben bang van niet)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden