Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He, mijn volgende afspraak staat er ook niet bij (woensdag), ik zet de volgende er dan woensdag wel bij!

Ik heb vandaag, uitgerekend tijdens deze korte hittegolf, allemaal plakkers op mijn buik vanwege een holtet-test. Ik heb een onregelmatige hartslag en dat is hoogstwaarschijnlijk niet ernstig maar nu ik zwanger ben, word ik nog eens goed onderzocht daarop. Daarom moet ik komende 2 dagen met een kastje lopen die mijn hartslag monitort. Lekker hoor, bloedheet buiten en 2 dagen niet mogen douchen....

Nou ja, het is voor het goede doel!

Fijne avond!

Geplaatst

Ivfmoeder,

Het vinden van een slaaphouding die prettig is begint ook bij mij lastig te worden.

Ben een echt buikslaper en tot nu toe had ik het 'voedingskussen' naast me liggen waar ik één been op legde zodat ik toch iets op mijn buik kon liggen.

Dit gaat nu helaas niet meer.

Ik heb mijn man helemaal in het begin al gezegd dat hij mijn teennagels evt. mag doen als dit mij echt niet meer lukt. (en het scheren van bepaalde lichaamsdelen....)

Haha, tel ook op en af dus je bent niet de enige.

Doortje,

De weken die ik nog moet werken had ik nog niet geteld. Voor mij zijn dit nog 13 weken werken, wat klinkt dat goed zeg!

Bedankt voor deze opmerking, doet me goed om dit te weten en weer iets om af te gaan tellen. Haha!

Vervelend dat je rugklachten blijft houden!

Bler, ook nog eens in deze hitte moeten wachten op het station.

Laat je weten hoe het vanavond is geweest?

Valesca,

Bedoel je 9 dagen of weken?

Denk weken toch?

Ellen,

Wat knap van je dat je zoveel km hebt gelopen!

Inderdaad een goede oplossing verzonnen voor het kamertje.

Aan deze oplossing voor bureau en commode had ik nog niet gedacht.

Wat is de rede van de suikertest?

Helaas dat je nu geen afspraak hebt op de verjaardag van je moeder.

Laika,

Inderdaad wel goed dat ze dit in de gaten houden, maar wel lastig dat het nu net warm weer is en jij met deze plakkers opgescheept zit....

Zelf heb ik afgelopen 2 dagen een drukkend gevoel gehad onderin zeg maar. (bij mijn vagina)

Mijn collega gaf de tip om bekkenbodemspieren te gaan trainen, echt elke dag een paar keer doen.

Hier ben ik meteen mee begonnen en vandaag heb ik er geen last van gehad.

Iemand nog meer dit 'kwaaltje'?

Ben aan het wachten op een oproep wanneer de zwangerschapsgym begint en we een uitnodiging krijgen voor de bv-avond en info.avond voor aanstaande ouders.

Geplaatst

Wish:Ja inderdaad nog 9 weken

ja ik heb ook last van een drukkend zwaar gevoel onderin,ik probeer ook wat oefeningen te doen bekkenbodem aanspannen(alsof je plas op houd)

ik heb er erg last van staan is al niet fijn...

ja slapen word ook minder prettig ik ben ook een buikslaper en ben nu maar aan het draaien steeds...

Laika balen van die plakkers inderdaad niet fijn met dit weer

Geplaatst

Valesca,

Ik maakte me de eerste keer toen ik dit gevoel had echt druk.

Dacht dat ons kleintje zoveel druk daar aan het zetten was dat hij/zij eruit zou kunnen komen. (op internet lezen is dan ook niet goed om te doen.....)

Verder heb ik geen buikpijn en/of bloedverlies o.i.d en nu ik deze oefeningen doe wordt het minder dus maak ik mezelf ook minder 'druk'.

Geplaatst

sorry dat ik zo met de deur in huis val en dat van 's ochtends vroeg. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ben deze nacht verschillende keren wakker geworden toen ik me moest draaien van erge pijn(scheuten) in m'n rechter zij/heup. Dit ging telkens terug over maar nu is het reeds van rond 6u dat het gewoon niet meer wil stoppen. Elke beweging die ik, mini of m'n man maakt zorgt ervoor dat ik het wil uitschreeuwen van de pijn. Toen m'n man mij inwreef met iets tegen spierpijn (omdat we dachten dat het dat was) ben ik gewoon beginnen wenen van de pijn... Het minste pijn doet het als ik recht sta maar vanaf dat ik 1 stap verzet is het dubbel zo pijnlijk. Natuurlijk is er ondertussen ook buikpijn bijgekomen wat dan zorgt voor diarree. Ga straks naar de dokter bellen want weet echt niet meer wat ik moet doen.

Geplaatst

Akara,

Voglens mij is de dokter of verloskundige bellen het beste wat je kan doen. Een vriendin van mij heeft op een gegeven moment ook heel veel pijn gehad in haar lies. na de geboorte was dit gelijk over. Blijkbaar drukte haar kindje ergens tegen een zenuw aan. Wel even goed laten onderzoeken hoor! Sterkte met de pijn in elk geval.

Wish en Valesca,

Dat drukkende gevoel had ik laatst ook, maar door mijn spieren te trainen gaat het gelukkig veel beter. Het voelt toch allemaal anders.

Gisterenavond hebben we een leerzame avond gehad. We hebben van alles geleerd over wat pasgeboren baby's allemaal kunnen en hoe je ze het best vast kunt houden.De volgende keer gaat het over lichaamstaal en zo komt er ook nog een bijeenkomst over huilen, voeden en dragen. Al met al een goede voorbereiding voor mijn gevoel.

Geplaatst

Akara,

Best naar dokter gaan, want met zoveel pijn rondlopen is niet goed voor jou, je lichaam en de baby. Misschien inderdaad een zenuw die gekneld zit. Hopelijk gaat het gauw weer voorbij. succes hoor meid.

Dorien,

Fijn dat het een leuke avond is geweest en je veel hebt bijgeleerd. Ik zou ook wel wat meer van die dingen willen doen, maar vind er op één of andere manier de tijd niet voor. Ook komen die cursussen steeds nét niet uit of moet ik nog meeeega lang wachten :-) zo wil ik wel een borstvoedingscursus meedoen, of zwangerschapszwemmen/yoga.

Wish,

Internet is inderdaad soms ZO slecht om je gevoel te doen sussen, want met alle verhalen die je leest maakt de ongerustheid soms alleen maar erger. Dat begin ik nu te leren, dat als ik me niet zo lekker voel, ik zeker geen internet of zo moet gaan bekijken. Zoals met m'n harde buiken. Die overigens bijna niet meer voorkomen! Misschien was het een periode van onrustige baarmoeder of zo?

De suikertest dient om zwangerschapsdiabetes vast te stellen of niet. doen ze blijkbaar altijd rond de 6 maanden. Moet je bloed prikken, iets verschrikkelijks zoets drinken, en een uur later weer bloed prikken. Zo zien ze de reactie van je suikerspiegel. Stomme is dat ik de afspraak gecombineerd had met gyn en test, en nu is de gyn op woensdag maar die test nog steeds op vrijdag. Moet ik dus mijn vrije dag omgooien naar twee halve dagen.

Valesca,

Veel plezier bij de vk vandaag!

Laika,

Klinkt heel erg vervelend! Goed dat je extra opgevolgd wordt. En vandaag ziet het er (in Antwerpen toch) al behoorlijk duister en onweerachtig uit, dus je zal niet lang last moeten hebben van de plakkers. Succes in elk geval!

En lijstje niet vergeten aan te passen he.

xxx

Ellen

Geplaatst

Ellen, laat je ons weten hoe slecht het met het weer gesteld is straks? Ik moet vanavond nog naar huis rijden na een etentje en zie het nog niet echt zitten met dat slechte weer

Geplaatst

Het is hier net beginnen regenen, maar ik hoor van mensen dat het echt heel erg lokaal allemaal is. Ze verwachten hagelbuien en noodweer, maar in hoeverre dit over heel Nederland te merken zal zijn, zou ik niet weten.

Misschien best op het internet kijken naar een buienradar. Heeft mij in het verleden al flink geholpen om niet met de hond in het midden van een stortbui terecht te komen :-)

Geplaatst

klopt wish had ik ook hoor,ik maakte me en soms nog behoorlijk druk

de vk heeft met ook gerustgesteld vandaag en dat oefeningen wel belangrijk zijn evt. weer contact met fysio opnemen

verder alles oke! bloeddruk 110-65

over 3 weken weer!!

Geplaatst

Akara,

Het is niet 'normaal' dat er iets zo'n pijn doet in je lichaam. Heb je al contact gehad met de huisarts/verslok.?

Hoop dat het te verhelpen is en dat het niks ernstigs is!

Sterkte!

Doortje,

De informatieavond was dus leerzaam, daar ga je er ook voor naar toe dus het is wel fijn dat je wat opgestoken hebt.

Je hebt veel info.avonden gepland staan.

Ellen,

Zal het een volgende keer is navragen bij de verlosk. Heb er namelijk nog niks over gehoord dat ik dit ga krijgen.

Wel lastig dat je er nu met je werk minder goed mee uit komt.

Valesca,

Prima bloeddruk heb je!

Ik ga nu ook trouw elke dag door met het doen van deze oefening.

Bij ons is het wat bewolkt aan het worden. Ben benieuwd, er werd gezegd dat er grote hagelstenen gaan vallen.

Heb m'n auto onder een boom staan om de hagelstenen wat tegen te kunnen houden. Nu maar hopen dat er geen tak af gaat breken, dat zal meer schade aanrichten....

Straks gaan werken heb een avonddienst.

Geplaatst

Wish, het zijn inderdaad best veel avonden (5 in totaal), maar wel erg leuk. Ik ben van mezelf een behoorlijke control freak dus vind het wel fijn dat onze verloskundige praktijk deze mogelijkheden biedt om je wat meer voor te bereiden. Je kunt natuurlijk ook veel lezen, maar ik vind het belangrijk dat mijn man ook de nodige zaken weten en die krijg ik anders niet aan het lezen.

Geplaatst

Akara, hoe gaat het met je? Vond niet goed klinken, hoop dat alles in orde is!

Kom net terug van gyn. Heeft me op het hart gedrukt vooral voorzichtig te zijn en rustig aan te doen ivm harde buiken / weeenachtige buikpijn icm bloedverlies van een paar weken terug en regelmatig bruin / roze bloed. Baal er zo van, heb juist zin om van alles te gaan doen alhoewel ik dan idd direct harde buiken en buikpijn krijg. Zo raar. Binnenkort gaan we 2 weken op vakantie, dat mag wel maar ook dan heeeel rustig doen.

Hoe dealen jullie met deze hitte? Ik toch voornamelijk binnen, daar is het nog lekker koel. Buiten gaat echt niet!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Akara hoe is het met je meis?!

Wish welke oefening doe je precies?!misschien heb je het wel ergens opgeschreven maar heb ik dan gemist(of vergeten hihi)

Pff die hitte ik doe zo weinig mogelijk en blijf binnen,we moesten alleen vanmiddag onze nieuwe auto ophalen dus dat was ff puffen pff

Geplaatst

@Valesca Moeilijk afstand doen van spullen he? Mijn zoontje was drie, toen ik met moeite afstand deed van heel veel (baby-) spullen. We gingen verhuizen, en ik dacht: Zwanger worden zit er niet meer in voor ons. En nu zijn we (na drie jaar, waarvan een rustpauze van 2 jaar) toch zwanger van onze 4e IVF poging. Ik heb nog wel een doos met de kleinste babykleertjes en een aantal kleertjes die ik wilde houden als aandenken.

@Ellentrik aan creativiteit en vindingrijkheid ontbreekt het je niet. En, misschien wel fijn dat je niks aan het wiegje mag doen. Kan je energie gebruiken voor andere dingen die nog moeten gebeuren. Gewoon je man aanwijzingen geven vanaf de zijlijn (of vindt hij dat niks?) :laugh:

Met de verbouwing van ons huis probeer ik dingen los te laten (geestelijk), omdat ik (fysiek) niks kan doen. Af en toe wel frusterend, omdat ik meer wil doen dan ik kan / mag.

Grappig dat IKEA overal verkrijgbaar is. Ook in Belgie.

Krijg je bij de gyn een echo?

Ik heb mijn suikertest in de 30e week. De VK vertelde me dat ik een vies drankje krijg. Is die echt zo vies? Of gewoon mierzoet, en dus niet lekker?

@Laika Wat vervelend, uitgerekend deze 2 dagen niet mogen douchen. Hoe gaat het nu? Voel je je nog een beetje fris en fruitig? :laughing9: Hoe waren de resultaten van het onderzoekje?

@Dorien Wat een leuke avond. Een mooie voorbereiding op de komst van de baby; en alles is nieuw, waardoor je je toch wel onzeker voelt (de eerste dagen als moeder).

Ik heb me deze keer niet opgegeven voor zwangerschapsgym en BV-voorlichtingsavond. Dit is ons 2e kindje, en ik denk dat ik alles nog wel weet. En, veel dingen die ik weet, vergeet ik toch tijdens de bevalling. (Het puffen kan ik nog wel onthouden.)

@Toverstafje Ik vind het buiten ook zo verschrikkelijk heet. Volgens mij kan je nu het beste aan het strand liggen (onder een parasol) dicht bij het water met een waterijsje. Voor mij hoeft deze hitte niet! Ik zou wel een klein koud zwembadje willen hebben. Mijn zoontje van vier heeft er een, maar da's meteen zo suf als ik (walvisje) er nu in ga liggen. :happy3:

@Akara Hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

Doortje,

Dat vind ik ook belangrijk, dat mijn man ook van wat zaker op de hoogte is. Die krijg ik ook niet aan het lezen, behalve dan wat er elke week met 'frutje' en met mijn lichaam staat te gebeuren. Dat vindt hij wel leuk om bij te houden. Haha!

Toverstafje,

Blijf ook binnen. Vanavond avonddienst gehad, het viel me nog mee met de hitte op de afdeling. Echter werkt onze klimaatbeheersing niet naar behoren, zijn we vorig jaar ook al over aan het klagen geweest.

Het was 27 graden op de afdeling.

Doe inderdaad voorzichtig/rustig aan als de gyn je dit advies mee geeft!!

Heerlijk dat je op vakantie gaat, die van ons zit er alweer op.

Valesca,

Ik doe alleen de oefening van het aanspannen van de spieren van onderen. (je plas-ophouden-oefening zeg maar)

Voornamelijk doe ik dit als ik in de auto zit, dit zit nu in mijn 'systeem'. Hahaha!

Hoop voor jullie dat de auto airco heeft.

Ivfmoeder,

Hahaha, moet wel om je tekst lachen, als walvis in het badje van je zoon.

Gewoon doen zou ik zeggen, ziet toch niemand en wat dan nog.....

Morgen komen ze de vinyl op de bovenverdieping leggen, jippie!!!

Dan kunnen de meubels van de babykamer ook één dezer dagen naar boven.

Geplaatst

Poeh hé, had de laatste tijd een klein beetje kramp in mijn kuiten.

Maar vannacht deed het echt zeer toen ik kramp kreeg in mijn rechter kuit.

Heb even wat opgezocht, misschien dat meer meiden hier last van hebben en tips willen ontvangen?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/40707-kramp-en-spierkramp-tijdens-de-zwangerschap.html

Heb vanmorgen alle ramen open gezet, het huis is wat koeler geworden.

Helaas regent het nu en moest ik de ramen dicht doen. (hebben geen kantelramen)

Geplaatst

Wish

Ja ook ik heb er last van gehad, een paar keer ben ik 's nachts wakker geworden van kramp in m'n kuit. Het ging snel weg gelukkig en was maar 1 keer per nacht. Nu alweer een tijdje geen last van gehad. Bedankt voor de info: toevallig heb ik bananen in huis (koop ik niet zo vaak) en zal er extra van genieten! :)

Geplaatst

Het is een veelvoorkomende 'kwaal'.

Hoop dat het eten van bananen gaat helpen en anders ga ik i.o.m de verlosk. magnesium/zink tabletten halen.

Geplaatst

Hey Wish, ik breek even in: je bent al over de helft! Super!

Liefs,

Lot

p.s. ik mis mijn buik wel een beetje, het is uiteindelijk zo snel gegaan die 9 maanden

Geplaatst

Ik heb er nog geen last van gehad, maar wel een paar keer nét niet. Dan draai ik heel erg snel mijn voet in de andere richting (tenen richting scheenbeen zeg maar) om die verkramping te voorkomen zodat de kuit gestrekt blijft. Voorlopig helpt dat, denk ik toch.

Naart schijnt helpt het ook met meer calcium, dus genoeg zuivel eten zou ik zeggen.

Ja, vannacht flink gekletterd hier bij ons. Ik vind het wel iets hebben, zo onweer.

Vraagje: wat vinden jullie ervan om 2 katten in huis te hebben, samen met onze hond? We hebben een noodgeval van een pas in huis gehaald kitten die nu plots toch weer weg moet, wegens relatiebreuk van m'n vriends oudste zoon. M'n vriend wilde het beestje wel in huis nemen en ik vind dat ook wel leuk natuurlijk (langharig donkergrijs murmeltje), maar wordt dat niet teveel op een appartement van 120m? Aan de andere kant denk ik dat het wel een fijn gezelschap kan zijn voor onze huidige kat, want die vindt dat niet leuk om alleen te zijn. Beetje dilemma... Want als er een baby bijkomt wordt het misschien helemaal een gezellige boel haha.

Over klein uurtje naar de gynaecoloog, jipie! Kunnen we nog es kijken.

liefs

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Ik heb 20 jaar een rood met witte kater gehad. Echt een schat van een beest!

7 jaar geleden in moeten laten slapen, als ik nu foto's zie merk ik dat ik hem nog wel mis.

Een kat heeft niet zoveel 'zorg' nodig dan een hond. En meestal is een kat rustiger aanwezig en gaat ergens liggen waar die niet echt in de weg ligt.

Als je nu 3 honden zou hebben zou het anders zijn, dat lijkt me wel druk.

Ooit een hond op de vensterbank zien liggen? Hahaha!

Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Als straks jullie kindje er is zou ik het even aankijken, dan kun je toch alsnog actie ondernemen.

Hoe was het bij de gyn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden