Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dankjulliewel voor jullie opbeurende woorden wat in het ziekenhuis bevallen betreft

Inderdaad mag ik geen borstvoeding geven maar wil zo graag de kleine wel lekker bij me houden

Toen ik van sanne beviel,werd ze gewoon bij ons op bed aangekleed en alle testjes gedaan zo kon ik het goed zien....hopelijk kan ik dat straks ook allemaal zien

Ik wil gewoon bevallen liggend op mijn rug denk ik,zo ging het bij sanne ook

het is ook gewoon spannend voor iedereen

hopelijk ben ik gewoon wat geruster na de info avond

Marianne: leuk dat je man er een co sleeper van gaat maken!!

wij hadden de kruik ook in het bed waar Sanne lag tegen haar rug maar dan zo dat de dop naar beneden gaat en een handdoek erbij,dan komt het nooit op het kindje bij lekker

Leuk Ellen zo'n zelfgemaakt dekentje!!!

En heftig ja zo naar je oom,kan me voorstellen dat je denkt dat het wel eens de laatste keer kan zijn.

Wij hadden idd bij sanne ook 2 rectale thermometers.1 zat er nu al in het kraampakket,volgens mij zat die er toen bij sanne nog niet bij

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

http://www.google.nl/imgres?q=co+sleeper+ikea&um=1&hl=nl&sa=N&tbm=isch&tbnid=MfWtCixWXr3vFM:&imgrefurl=http://karoeza.blogspot.com/2010/11/co-sleeper.html&docid=nAx381NKjvM3RM&w=750&h=501&ei=5A5ETuPhMY6j-gba3Z3YCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=491&vpy=91&dur=16&hovh=183&hovw=275&tx=103&ty=98&page=1&tbnh=127&tbnw=169&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:2,s:0&biw=1077&bih=557

Heb even een plaatje opgezocht van een co sleeper. Nu is het me helemaal duidelijk. Lijkt me inderdaad erg makkelijk.

Ellen,

Zal zeker een heftig en emotioneel bezoek zijn geweest. Sterkte om dit een plekje te kunnen gaan geven!

Wat super schattig van je grootmoeder. En ook al was het 'minder' mooi geweest, of niet je smaak dan was het toch ontzettend prachtig omdat dit door je grootmoeder is gemaakt.

En je moeder ook al een dekentje gemaakt. Wat lief zeg! (foto's)? :happy:

Valesca,

Ik wil na de bevalling eerst een hele poos de kleine op mijn blote borst/buik laten liggen.

Ook al zou ik een keizersnede krijgen, dan wil ik niet dat ons kindje kleertjes aan krijgt. Ik wil eerst huid op huid contact zoals het bij een natuurlijke bevalling (die 'normaal' verloopt) ook gedaan kan worden.

Niet dat ik gehecht wordt etc. en dat ik dan ons kindje met kleertjes aan in mijn armen kan houden. Dat lijkt me echt niet leuk.

Mijn vriendin wou dit ook niet en daar werd in het zh rekening mee gehouden.

In het kraampakket zat bij ons geen thermometer.

Heb er wel 1 extra aangeschaft omdat ik dit wist van een vriendin van mij.

Geplaatst

Valesca: liggend op je rug bevallen is dus goed bevallen de vorige keer? Ik weet dat er verschillende houdingen zijn, maar ik heb geen idee wat ik prettig zou vinden. Ik denk dat ik ook maar gewoon lekker in bed wil liggen. Ooit heb ik wel eens iets met een bad gehad, maar dan kan je je kindje niet lekker bij je houden daarna, dus dat valt nu voor mij af.

Ik heb geen idee hoe dat met aankleden enzo gaat, maar dat ga ik gewoon allemaal vragen. Zal binnenkort maar vast eens een lijstje maken van wat ik allemaal zou willen weten.

Ellen: gaaf zo'n zelfgemaakt dekentje speciaal voor je zoon! Heel bijzonder. Zelf heb ik wel een gehaakte omslagdoek waar ik zelf ooit in gelegen heb. Deze heeft mijn oma gemaakt. Ze is nu te slecht om nog dat soort dingen te maken helaas.

Hier vandaag een wat mindere dag. Ik heb vannacht erg slecht geslapen waardoor ik de hele dag al wat uit mijn doen was. Eenmaal thuis gekomen had ik gelijk een aanvaring met manlief omdat hij liep te mopperen dat hij maar weer boodschappen moest doen (dat schoot mij in het verkeerde keelgat omdat ik er ook niet om gevraagd heb om slecht te slapen en last te hebben van vanalles en nog wat). Eenmaal weer wat gekalmeerd door mij wilde ik even mijn konijn eten geven, liet ik het bakje uit mijn handen vallen op het terras. Toen was het bakje natuurlijk stuk en ik kon alleen nog maar huilen. Zo stom, maar ja.. dat zal de vermoeidheid in combinatie met de hormonen wel geweest zijn. Nu net lekker gedoucht, zo nog een kopje thee en dan lekker in bed tv kijken. Hopelijk kan ik dan weer wat slaap in halen. Morgen nog even werken en dan al weer weekend.. en nog nog drie weekjes te gaan op het werk.. ik kijk steeds meer uit naar mijn verlof.

Geplaatst

Doortje,

Ooh, ik zie het voor me. Sta je daar op het terras naar het bakje te kijken. Bakje stuk, het voer over de tegels gestrooid.

Ik zou ook hebben staan huilen. Combi van inderdaad, slecht slapen en wat andere 'kwaaltes', een man die net op het verkeerde moment een verkeerde opmerking plaatst.

Ik had van de week ook zo'n huilbui, dus kan me helemaal voorstellen hoe jij jezelf voelt.

Dikke knuffel en geniet van je douche, thee en bedje.

Hoop dat je vannacht beter kan slapen!

Hoeveel dagen moet jij in totaal nog werken?

Heb vandaag de dagen geteld die ik nog moet werken.

28 sept. is mijn laatste werkdag, krijg eind aug. nog een week vakantie. (9 dagen)

Ik hoef van de komende 6 weekenden tot mijn verlof, nog maar 1,5 weekend te werken. :happydance: Dat is toch geweldig!!!

In totaal moet ik nog 25 dagen werken. Het klinkt niet veel, hoop dat het me gaat lukken!

Geplaatst

Hoi meiden,wat heb ik lang niet gelezen en wat is het veel geschreven.

Wel goed om te lezen dat het goed met iedereen gaat,behalve het verhal met slapen,mhhh ik zal toch maar de vk vragen? Misschien kan je wat extra vitamines innemen die zouden helpen??

Ik weet hoe het voelt als je man net iets verkeerd zegt waar je niet zit op te wachten....soms denk ik moet dat,maar ja...uiteindelijk komt allemaal goed. Laat je emoties lekker los. Heb ik namelijk ook gehad vorige week.

We waren bezig met spullen bestellen,maar ik schrik van hoe weinig ik weet.

We hebben 2 kruiken besteld,maar idd beter 1 en dan met z'n oplader die kunnen we bij hema kopen,begrijp ik.

We hebben het aero sleep besteld maar ook het matras zelf van het merk.Nu begin ik te twijfelen of hij de goede is.

Niet uitlachen maa rwaar gebruiken jullie de hydrofile luiers voor.

Ja ik ben echt in mijn eentje hier.Mijn moeder is er niet ik kan moeilijk dingen vertalen om te vragen,van de vk hoor ik weinig,en de kraam zorg komt pas eind augustus langs omdat ze nu vakantie hebben....

ik word gek van...als ik hoor hoe jullie behandeld worden en hoe wij,dan schrik ik van....

Ik kan niet wachten om met zijn alle te gaan lunchen,dan wil ik alle handige tips van jullie horen. :)

Wish ik eet ook weing vis,ik dacht visolie te slikken,maar je zegt dus omega 3&6.

Ik slik ook magnesium tegen krampen in mijn been,en die info heb ik ook hier gelezen,ongelooflijk dat ik zo weinig geinformeerd word.Alleen weet ik niet hoe lang moet ik hem slikken.

Help ik heb nog meer tips nodig :)

Geplaatst

@Wish: ik werd gehecht terwijl sanne op mijn buik bloot lag.....kijk maar naar je mooie dochter zei ze steeds.....en inderdaad de verloskunidige is er in principe ook bij dus die kan je ook al je wensen geven....

@Doortje,ja dat is mij goed bevallen,de weeen zelf heb ik allemaal op mijn knieen voor een stoel opgevangen het laatste stukje moest op mijn zij zodat het koppie goed kon draaien

en het persen op mijn rug.

vervelend dat je vandaag een mindere dag had,heel normaal dat je zo reageert hoor,helaas snappen mannen niet altijd hoe wij ons voelen,loop er ook wel eens tegen aan....

Ik moet nog 4 dagen werken heerlijk,morgen en dan volgende week nog 2 en daarna nog 1!~25 augustus laatste dag

Hydrofile luiers zijn om mee af te drogen als hoofdluier in bedje..voor spugen etc

[ATTACH=CONFIG]1976[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Violeta,

Ik wordt ook niet over alles ingelicht door de vk.

Zoek veel op internet op als ik ergens duidelijkheid over wil en natuurlijk dit geweldige forum niet te vergeten!

Twijfel niet over of dat je de juiste keuzes maakt. Je doet dit vanuit de beste bedoelingen met je moeder-instinct.

Natuurlijk zijn er wat 'mindere' en 'betere' producten en moet je keuzes maken.

Maar ga ervan uit dat er geen producten worden verkocht die om het grof weg te zeggen 'je baby letsel kunnen geven'.

http://www.afvallen-voeding.nl/artikelen/omega3.php

Hierbij een link waar je kunt lezen waar omega 3&6 goed voor is.

Maar zo gebruikt ook iedereen voor zichzelf de vitamines waar ze zelf voor kiezen.

Dit is geen verplichting.

http://www.goeievraag.nl/vraag/magnesium-tabletten-gebruiken-langer-gebruik.22578

Dit gevonden over het gebruik van magnesium.

Geplaatst

Hoi Violeta,

Ik krijg ook niet alle info die ik hier schrijf via de vk.

Zoek heel veel op internet als ik iets wil weten en natuurlijk lees ik veel info op dit geweldige forum!

Maak jezelf niet druk over de aanschaf van materialen voor jullie baby.

Je doet dit met de beste bedoelingen voor jullie kindje en met je moeder-instinct.

En er worden echt geen producten op de markt gebracht die om het maar even grof weg te zeggen, 'letsel kunnen aanbrengen aan je kind'.

Het is niet 'verplicht' om vitamines te nemen. Dit moet iedereen voor zichzelf weten.

Hier een link waar Omega 3&6 voor is.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/2053-omega-vetzuren-3-6-9.html

Magnesium heb ik ook voor je opgezocht.

http://www.goeievraag.nl/vraag/magnesium-tabletten-gebruiken-langer-gebruik.22578

Ik wil nog aan je kwijt dat je niet aan jezelf moet twijfelen.

Je zult hier zeker niet uitgelachen worden als je iets wil weten.

Dus kom maar op met al je vragen, dan kijken we wel of wij ze kunnen beantwoorden.

Geplaatst

Ik moet met vandaag meegeteld nog 13 dagen werken. (na vandaag nog 3 weken, 2 september is mijn laatste werkdag). Dit schiet dus ook al lekker op. HOe dichterbij het komt, hoe meer ik aan het aftellen ben.

Vanacht in elk geval weer goed geslapen gelukkig zodat ik me stukken beter voel vandaag.

Violetta: ik dacht eerst ook dat ik de verkeerde had besteld van aerosleep. Als je twijfelt, gewoon even achter de bestelling aan bellen om te checken of het inderdaad is wat je wilt hebben. Anders is het vaak nog gemakkelijk te veranderen.

En wat die twee kruiken betreft: ik zou het gewoon zo laten hoor en straks overleggen met je eigen kraamzorg. Zo'n ander ding is zo gehaald als het echt nodig is, maar dikke kans dat het zo ook gewoon kan hoor!

Geplaatst

Violeta,

Ik moest ook vragen wat hydrofiele luiers zijn, of hydrofiele doeken. Uiteindelijk is dat hetzelfde en zijn dat dunne katoenen doeken die eigenlijk voor ongeveer alles gebruikt worden (en dus daarom ook veel stuks van nodig zijn). Vroeger werden die echt als luiers gebruikt, maar nu eerder om het spugen op te vangen, tussen de billetjes en armpjes te drogen, onder het hoofdje in de wieg te leggen enzovoort.

Ik lees zelf ook heel erg veel op het internet en hier via het forum (Aerosleep? Had ik nog nooit van gehoord. Co-sleeper ook niet). Uiteindelijk moet je het allemaal zelf uitzoeken, want jij weet zelf wat je wil voor je kindje. Mijn moeder helpt daar ook niet altijd mee hoor. Ze stelde wel eens voor om te gaan shoppen met me, maar uiteindelijk ben ik haar steeds te snel af geweest omdat ik niet kon wachten haha. Als ik iets in mijn kop heb, steekt het namelijk niet in mijn k*nt :-) Als je nog twijfelt van wat je nog eventueel nodig zou hebben, kan je misschien in babyboeken uitzetlijstjes vinden, of op het internet. Daar geven ze vaak de basisset van wat je nodig hebt eenmaal je een baby hebt. Niet weinig, en ook niet allemaal echt nodig vind ik, maar wél handig om te zien of je echt alles wel hebt wat je wil. Ook voor jezelf bij de bevalling en erna.

Ik zal eens zien of ik foto's kan plaatsen van de dekentjes! Ben er super trots op!

Jij hebt ook nog een dekentje van je grootmoeder, wat leuk! Ga je dat ook gebruiken?

Valesca, klinkt als een fijne bevalling van Sanne. Hopelijk zal het dit keer ook zo zijn! Vooral stress vermijden en echt alles laten gaan (zeggen ze). Des te vlotter werkt je lichaam mee.

Dorien, ik slaap ook erg slecht de laatste tijd. Een houding vinden is echt moeilijk en vaak harde buiken vanaf ik beweging voel, om dan meteen daardoor mijn blaas te voelen drukken. Kregelig ben ik gelukkig nog niet erdoor, al zal dat nog wel komen. Maar dat je moest huilen kan ik me wel inbeelden. De druppel die de emmer deed overlopen. Het wordt ook allemaal zwaarder en 'normaal' leven en bewegen gaat niet meer he. Had je man begrip voor je emoties?

Ik tel de dagen tot verlof niet echt af, want naar mijn gevoel moet ik nog erg lang werken haha. Elk weekend is er één bij en de werkweken erdoor probeer ik door te spartelen zonder al te veel afleiding (moeilijk, met zo'n leuk forum haha) of fysieke uitputting.

Over werken gesproken: nog een dagje en dan morgen op naar Zeeland! (in de regen, haha). Ik zal er maar eens aan beginnen.

30 weken vandaag, jipie!!!

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Doortje,

Dat schiet inderdaad al echt op!

Net als voor Valesca, heerlijk om een tijd niet te hoeven werken.

Ik kijk er ook echt naar uit.

En omdat ik in de zorg werkzaam ben is het voor mij gevoelsmatig dubbel feest.

Ik hoef nu niet te kiezen wanneer ik werk. Ben met kerst en met oud/nieuw vrij!!

Fijn dat je goed hebt geslapen.

Bij mij schoot er vannacht weer een aantal keren kramp in mijn kuit. Pfff, wat doet dat zeer!

Ellen,

Joehoe, 30 weken!!!!

Ach, in de regen kan het ook gezellig zijn in Zeeland toch?

Is maar net wat je gaat doen. Heb je hiervoor al plannen gemaakt?

Las net dat de angelcare (met sensormatjes) niet in combinatie met een aerosleep mogen gebruiken.

Dus de aerosleep zal ik waarschijnlijk terug gaan brengen en dan moet ik iets anders aan gaan schaffen voor op het matras te leggen.

Even uitzoeken wat dit ook alweer was.

Geplaatst

Hallo Wish,

Waarom mag de angelcare niet i.c.m. aerosleep? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik dacht dat het met beweging van het kindje te maken had bij zo'n angel care en snap dan nog even niet waarom een aerosleep niet mag.

Mag een maxiair topper wel dan? (net zo iets als de aerosleep, maar dan iets uitgebreider en duurder.. zie website babydump)

Geplaatst

http://www.angelcare.nl/index1.html

Werkt de Angelcare ook bij de Aerosleep ?

Wij raden het gebruik van een Aerosleep en soortgelijke matrassen(o.a. purflo) (zowel matras als alleen de matrasbeschermer) in combinatie met sensormatjes af. Alle op de particuliere markt verkrijgbare sensormatjes detecteren de bewegingen van uw kindje. De Aerosleep maakt gebruik van luchtlagen die circuleren, de sensormatjes voelen dit als beweging, waardoor het gebruik van een dergelijk apparaat niet betrouwbaar meer is.

Geplaatst

Mag ik eens vragen?

Wat doen jullie met het boxkleed? Of gaan jullie voor een parkkuip? Of alleen kleed vanbinnen? Welke materialen? Badstof, velours, katoen, of echt alleen plastic?

Ik vind het zo ontzettend duur allemaal als je het wil kopen en daarom zou ik dit met m'n moeder willen maken. Ik heb al een idee voor een boxkleed, maar twijfel nog aan welk materiaal waar.

Enig idee?

Geplaatst

Ja heb zeker een fijne bevalling gehad bij Sanne en inderdaad gewoon proberen over je heen te laten komen

ik heb een boxkleed van stof gewoon,zacht...wat je meestal ziet

heb er ook 1 van plastic maar die had ik er pas in toen ze ouder was(voor als ze er eens met een koekje in zat,maar gebruikte meer de andere

zo wie zo is het wel handig er 2 te hebben als de 1e vies is heb je nog een ander(spugen enzo gebeurd nog wel eens wat)

vandaag 32 weken!!!! nog 3 dagen werken!

Geplaatst

Ellen,

Wij hebben een stoffen boxkleed. Eén kant katoen en één kant fleace. (schrijf ik dat zo goed)?

Als ze tandjes krijgen en hierdoor meer speeksel laten lopen of net als wat Valesca zegt als ze zelf een koekje kunnen eten zal een plastic kleed prettiger zijn.

Die heb ik vroeger ook gehad, weet niet of dat ze toen stoffen boxkleden in gebruik hadden?

Valesca,

Inderdaad, vandaag 32 weken zwanger, jippie!!!

Voor jou is het echte aftellen echt begonnen!

3,2,1......VERLOF!!!

Geplaatst

Ja het gaat echt snel hoor,heerlijk,terwijl het ook nog echt wel gezellig is op mijn werk haha maar het is ook fijn geen werkverplichtingen meer te hebben

Vandaag gaat man lief beginnen met de trappen te schuren en die moeten dan geverfd worden ben echt niet blij met die zooi...maar weet dat het ook wel moet gebeuren pfff

kijken of we ergens heen kunnen in die stof etc is ook niet wat.

Baalde wel een beetje gisteren zei hij (toen ik aan het werk was)dat hij het vandaag ging doen pff was wel fijn als ik het van te voren beetje geweten had...na ja

Geplaatst

Ongelooflijk snel zeg Valesca!

32 weken al! Voor jou inderdaad het aftellen begonnen.

En ik wil nog een soort fotoshoot laten van mijn naakte buik, of mijn angelsound doppler hartje opnemen op de pc. Het gaat veel te snel allemaal! nog zoveel te doen!

liefs,

Ellen

Hier nog een foto van de 2 dekentjes. Het groene (waarschijnlijk feller in het echt dan op de foto) is van mijn moeder, en het witte gehaakte is van mijn grootmoeder. Schattig he.

[ATTACH=CONFIG]1980[/ATTACH]

Zo, en dan nu op naar Domburg. Hopelijk niet helemaal onder regenen. Fijn weekend he meiden!

Geplaatst

lief zeg de dekentjes!

Ja joh het gaat zo snel,ik ga ook weer foto's laten maken,mijn vriendin maakt ze! Die zit ook in de fotografie! Bij sanne ook gedaan!

Fijn weekend en hopelijk droog in Domburg!

Geplaatst

Wij hebben ook een stoffen boxkleed gekocht. z'on lekkere zachte. Ik heb ook nog een andere liggen van een vriendin van mij, maar die gaat waarschijnlijk naar mijn schoonmoeder. Ik begin eerst met één. Als nou blijkt dat onze kerel een echte spuger is, is een tweede zo bijgehaald. In het andere geval was ik het kleed gewoon 's avonds zodat het de dag er na weer droog is. Als dat nog niet zo is, leg ik er wel wat handdoeken in met een dekentje er over heen ofzo, of een slaapzak dubbel. Ik verwacht dat dat niet zo vaak gaat gebeuren.

Ik denk dat ik als hij wat ouder is ook nog wel z'on plastic kleed koop, maar nu nog niet. Daar liggen ze volgens mij nu nog helemaal niet fijn op.

Geplaatst

Wat een prachtige dekentjes!

Echt ontzettend mooi.

Ik was aan het twijfelen of dat ik een gehaakt dekentje ging kopen, maar nu ik dit zie ga ik op zoek naar een gehaakt dekentje.

(dat valt in het niets bij die van jou, die zijn prachtig en er zit een emotionele waarde aan)

Het valt hopelijk mee met de regen. Hier is vandaag nog niks gevallen.

Valesca,

Pfff, tja die stof die er dan bij komt kijken is minder prettig.

Maar dat de trap weer mooi strak in een laagje nieuwe verf komt te zitten is wel super.

Toen wij begin dit jaar de badkamer hebben verbouwd werd ik in het begin ook kriegel van de stof die overal zat.

Maar als je daarna hebt gepoetst vind je het super fijn dat het nieuw is en mooi!

Even doorbijten. (uhm, stofhappen....)

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden