Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Net een weekendje Wissant achter de rug, heerlijk in de zon gezeten (goed ingesmeerd) en niet teveel rond gelopen want mijn rug voelt het meteen en ik merk ook dat ik sneller moe wordt. Die Noorwegen reis was dus maar net op tijd :-) Maar wel heel erg van genoten.

Mijn navel steekt al langer uit! En vooral als ik lach of mijn buikspieren span, plopt het ding gewoon naar boven haha. Ik heb ook altijd een diepe navel gehad maar nu is hij een karaktertje op zich geworden. Grappig.

Daarnet nog eens de hik gevoeld, heel erg schattig. Het lijkt op een trage hartslag, en ik voelde het duidelijk op de plek waar hij altijd zit, wel pas toen ik op mijn rug lag. Toch lief allemaal he! Zo benieuwd eenmaal hij eruit is. Op vlak van contact zoeken, heb ik wel al een begin denk ik. Als hij begint te schoppen en ik leg mijn hand erop, dan reageert hij altijd wel door verder en harder te schoppen. Dan tik ik met mijn vingers op die plek, en bijna altijd heb ik antwoord met een voetje of zo. Omgekeerd ben ik er nog niet geraakt. Door ergens anders te tikken en daar dan het schoppen te krijgen. Hij heeft het dus voorlopig voor het zeggen :-) Maar echt een regelmaat vind ik voorlopig niet. Hij kan evengoed mij s nachts entertainen, als s morgens, overdag en 's avonds. Hij is nu alweer bezig, wat een bezig baasje.

Hebben jullie af en toe nog menstruatie gevoel? Ik wel, en het zal wel het uitrekken van de baarmoeder zijn, maar toch. Echt gerust ben ik er toch nooit niet in hoor.

Ik heb ook wat gelige korstjes op mijn tepels, blij te horen dat jullie dit ook hebben. Maar vloeistof komt er nog niet uit, kei leuk Wish!

Ja, ons lichaam bereidt zich voor en draait op volle toeren. Mijn buik en borsten staan vol aders als ik in de spiegel kijk. De doorbloeding moet enorm zijn, daarom dat mijn hart zo snel gaat wellicht.

Ja, en mijn oom.. Niks aan te doen he.. Hij heeft al een jaar chemo achter de rug. En ze gaan nog eens chemo proberen, maar meer dan stabiliseren kunnen ze niet meer doen. Ik zal er volgende week woensdag langs gaan, en neem m'n moeder dan mee. Ze woont op een uurtje rijden van bij ons, dus ik kan helaas niet zomaar langs gaan, maar bellen doen we wel vaak. Het erge is dan ook nog eens dat hij de overblijvende is van een identieke tweeling, die heel erg hard aan elkaar hing. De andere was mijn peter (suikeroom), en die is aan precies dezelfde kanker gestorven, al is dat intussen bijna 15 jaar geleden. Hij heeft dus 15 jaar lang alleen geleefd (niet getrouwd), zonder zijn broer, en nu wacht hem hetzelfde lot. Pff.

Enfin, om met een vrolijke(re) noot te eindigen: geniet van het zonnetje, die is eindelijk van de partij! En morgen heb ik weer mijn afspraak bij de verloskundige, hopelijk niet vergeten dit keer haha.

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klinkt als een heerlijk weekend!

Wij hebben het ook lekker gehad,gisteren visite met kids dus die hebben heerlijk buiten gespeeld!

Die kleine van ons is zo druk mijn buik schud geregeld heen en weer en de hele dag voel ik d'r

denk dat ze ook in haar slaap veel beweegd,want ze zal vast niet constant wakker zijn

ik kwam er net achter dat ik mijn kraampaket niet had aangevraagd,ja dan kan ik er ook lang op wachten he

bij sanne had ik dat allemaal zo snel en goed geregeld nu gaat de helft langs me heen,vraag me af of ik nog meer belangrijke dingen vergeten ben

gelukkig stond er dat je het minimaal 2 mnd voor de datum moest aanvragen dus was net nog op tijd hihi

heftig hoor van je oom net als zijn tweeling broer pff

ja ik heb soms ook dat menstruatie gevoel hoor denk dat het er gewoon bij hoort bij sanne had ik het echt heel veel maar was toch altijd oke!

en ja al die aders op je borsten hihi

fijne dag allemaal

Geplaatst

Bij jullie is de zon wél aanwezig, hier nog niet.

De eerste zonnestralen lijken zich nu pas aan te dienen, maar zetten nog niet door.

Heb wel al een babywasje in de machine zitten die ik buiten ga drogen. Het gaat niet regenen en met deze wind en een beetje zon zal het vrij snel droog zijn.

Ellen,

Menstruatiegevoel heb ik al een hele poos niet meer gehad.

Maar Valesca heeft dit ook en ook bij haar vorige zwangerschap gehad en bij haar was alles ook in orde.

De vk bellen als je het niet vertrouwd, je eigen gevoel/instinct volgen!

Merk ook dat ons kleintje veel vaker actief is dan afgelopen weken.

Nu inderdaad de hele dag door af en toe flinke bewegingen te voelen, prachtig!!

Morgen mag je dus naar de vk, heb je de juiste tijd in je agenda gezet? Hahaha, grapje!

Jee, dat is me ook wat. Dat de tweelingbroer precies het zelfde heeft gehad.....

Heftig hoor!

Nogmaals sterkte!

Valesca,

Ik kan me niet herrinneren dat ik het kraampakket heb aangevraagd.

Heb doorgegeven aan Cz dat ik zwanger ben (toen was ik denk ik 9 wkn zwanger)

Geplaatst

heerlijk dat het zonnetje er weer is ja:D

Ik heb nu bijna alle babywas gewassen

alleen het beddengoed ga ik later doen,dat ligt nu te pronken in het bedje( stof vangen haha)

Ik heb ook niet doorgegeven aan het zilverenkruis dat ik zwanger ben

alleen kraamzorg aangevraagd...dus bij mij was het wel nodig haha

anders had ik het kraampaket ook wel gehad stond dat je het 3 mnd van te voren krijgt normaal

Geplaatst

Hey meiden,

Als je je via je verzekering hebt aangemeld dat je kraamzorg wilt, moet je dan nog apart doorgeven ivm kraampakket?

Ik ben verzekerd bij Menzis en dacht dat het wel vanzelf zou gaan, weten jullie dit?

Nu jullie het erover hebben, dacht ik... ik meng me ertussen ;)

Geplaatst

José,

Ik heb mezelf bij de kraamzorg aangemeld en doorgegeven aan Cz van wie ik kraamzorg wil gaan ontvangen.

Verder niks.

Denk dat er wel een checklist via google te vinden is.

Zal eens even zoeken.

Geplaatst

Ik zie nu in de lijstje dat ik een aantal weken te vroeg ben met het doen van de babywas. :happy: Hahahaha!

Ach, het zijn richtlijnen....

Geplaatst

Ellen,ik voel soms ook een menstruatie pijn.

En ik heb nog steeds buijk pijn,vreselijk....volgens mijn vk niks aan de hand-ze zijn mijn darmen,maar het is nu meer dan weken. Soms kan ik niet lopen van de pijn. En ze nemen iedere keer urine,en dan blijkt goed te zijn en dan is het prima....

Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn huisarts zei(nadat ze mijn buik gevoelt hebt) dat ik de vk met spoed moet bellen,nou dat heb ik gedaan dinsdag en ze zei: Niks aan de hand,maar afspraak voor morgen kunnen we niet maken want het is vakantie tijd en we doen morgen niks(behalve spoed)en je hebt al een afspraak op donderdag...dus.....

Nou donderdag moest ik horen dat mijn darmen zijn en dat dit en dat moet nemen....maar dat doe ik al 2 weken. + nu weer een week. Ik vind het ook een beetje gierig van hun dat ze niet eens een echo hebben gehdaan om tenminste mijn gerust te stellen dat het goed gaat.

Wat vinden jullie? Ben ik te pieperig of hoor het niet zo te zijn?

Als mijn ha zegt ik zal niet 2 dagen moet wachten voor je afspraak maar dat ik gelijk moet bellen,kunnen ze tenminste naar het hartje luisteren met de echo,en hun zeggen mhoua niet nodig en morgen ook niet het is vakantie....ik weet niet meer.....

P.S: Dit was de eerste keer dat ze mij urine hebben gekeken,en nooit een bloedprikkje gedaan (ben 27 weken zwanger)

Geplaatst

je bent niks te pieperig,gaat hier wel om je kostbare kindje hoo

Bij sanne hing ik zo vaak aan de telefoon en is mijn urine ook heel vaak gecontroleerd,verloskundige is zelfs een keer s avonds thuis geweest bij me,had toen ook bloedverlies en buikpijn

je kunt beter te vaak bellen dan een keer te weinig hoor

jammer dat ze zo reageren bij ons zijn ze zo super wat dat betreft als ik nu zou bellen,zouden ze thuis komen

en anders zetten ze je zo tussen andere afspraken in

hopelijk heb je er snel geen last meer van

Geplaatst

Violeta,

Dat je soms niet kan lopen van de pijn vind ik niet goed klinken.

Als de huisarts je door stuurt en de vk wil je niet helpen kun je ook naar de spoedeisende hulp gaan als je er nog steeds last van hebt.

Mijn inziens wordt je hier goed onderzocht en krijg je waarschijnlijk wel een echo.

Op de echo kunnen ze toch ook zien of je darmen 'te vol' zitten en dat het hier vandaan kan komen?

Kun je nu wel goed naar de w.c voor ontlasting?

Bij mij is de allereerste keer bij de vk urine nagekeken en bloed geprikt.

Geplaatst

Even iets heel anders:

Alle 'babywas' is klaar!

Dan bedoel ik ook echt klaar, het hangt weer in de kast.

Kan je zeggen dat ik me hier heerlijk bij voel!

Vanavond weer gym gehad. Tips gekregen hoe je rugklachten evt. tegen kan gaan en als je rugklachten hebt ze proberen te verminderen.

Ook geleerd dat als ik naar bed ga of uit bed stap, eerst op mijn zij moet gaan en dan omhoog moet komen.

Je buikspieren zo min mogelijk belasten met je lichaamsgewicht.

Als je op de grond gaat liggen en je komt iets omhoog en spant je buikspieren aan, kun je net boven je navel voelen (vrij diep met je vinger in je buik duwen) dat er een opening ontstaat.

Dit is bij mij nu 1 vinger. Het kan aan het einde van je zwangerschap wel 4 á 5 vingers breed zijn. (vingers over de breedte van je buik zetten)

Na de bevalling kun je mbv buikspieren dit 'gat' weer bij elkaar krijgen.

(Dit krijgen alle zwangere vrouwen, niet dat je denkt dat dit heel vreemd is)

Geplaatst

Hee dames,

Heb even niet geschreven, maar het gaat nog goed hoor! Lees vanavond even rustig bij.

Violetta: ik zou er gewoon op staan dat je een afspraak krijgt, anders maar bij de spoedeisende hulp. Stress is namelijk al helemaal niet goed bij je zwangerschap. Toen ik een keer hele heftige buikpijn had, kon ik een uur later gelijk terecht. Hij dacht toen ook aan m'n darmen, maar merkte dat ik bang was dus wilde me geruststellen met een echo. Gewoon blijven bellen dus! Dit is ook spoed!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hebben er hier meer dames last van rusteloze/ vermoeide benen. Ik had het nooit vk zei dat het een echte zeangerschapskwaal is.. Ik heb dus de hele nacht wakker gelegen.. Nu nog steeds wakker dus..

Niet goed van te worden dus.. Hoe zwaarder ik wordt hoe meer last ik ervan krijg... Hebben jullie tips... Ergens gelezen dat magnesium zou kunnen helpen...

Het is erg mooi weer.. Genieten heee...

Geplaatst

TK, ik heb er gelukkig nog geen last van, maar het lijkt me erg vervelend. Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat magnesium zou kunnen helpen. Ook een kussen onder je benen met slapen schijnt te helpen.

Geniet maar lekker van het mooie weer vandaag. Ik moet helaas gewoon tot half 3 werken.

P.S. NOg iemand tips tegen brandend maagzuur?? Ik word er echt niet goed van!!

Geplaatst

heerlijk wish dat je was klaar is!! Hangt ook leuk in de kast hé!

Ja die tips had ik toen inderdaad ook allemaal bij sanne gekregen,nu je het zegt met die vingers begint het weer te dagen ja

ik moet nu de eerstvolgende keer HB prikken bij de VK

Tk: heb soms wel kramp maar niet echt vermoeiende benen

Brandend maagzuur kan slokje melk/vanille vla helpen(bij mij) en niet te veel eten voordat je gaat liggen/extra kussen

sterkte ermee,ik heb het nog niet heel erg

violetta hoe is het nu?!

Geplaatst

De kwaaltjes beginnen wel op te komen blijkbaar he.

De tips die gegeven werden lijken mij goeie. Rennies tegen maagzuur helpt ook.

Ik heb een pijnlijke/gevoelige plek helemaal bovenop mijn baarmoeder. Deze middag bij de vk eens vragen wat het is. Ik heb de indruk dat het huid is die niet meekan of zo. Als ik weer eens een harde buik heb dan doet die het hardst pijn.

Violeta,

Zomaar pijn lijden is nooit goed, en de stress die ermee gepaard gaat al helemaal niet! Kan je niet bij een andere vk of ziekenhuis eens naar een tweede opinie vragen?

liefs,

Ellen

Geplaatst

ik had dat vorige week ook ellen zo'n pijnlijke plek uk schopte daar ook steeds tegen,nu heb ik het niet meer....vervelend dat het met een harde buik erger word

ik voel me lichamelijk redelijk alleen verveel me zo,erg hé heb een dochter rond lopen werk nog 2 dagen maar de muren komen op me af merk dat ik graag onder de mensen ben nu en zoek echt dingen...ben er soms gewoon emotioneel van als ik een dag niks heb.... ik kan gewoon tegen mijn verlof opzien zo...stom hé:(

Geplaatst

Hi meiden,

Violeta, ik vind echt dat je niet goed wordt begeleid door je verloskundige hoor. Je hebt pijn, dat heb je nu al weken en ik zou toch aandringen op een echo. Ik ben ook onder controle in het ziekenhuis en ja, daar is het ook heel druk maar ik kan altijd dezelfde dag nog terecht met klachten en dan krijg ik standaard een echo en een ctg. Gelukkig heb ik daar nog maar 1 keer gebruik van hoeven maken maar het is wel heel fijn om te weten dat ik altijd langs kan komen. Ik zou nog maar een keertje bellen als ik jou was!

T.K; wat vervelend die rusteloze benen! Ik heb er soms ook last van, hoewel niet zo erg als jij, maar bij mij helpt het om mijn benen even goed te gebruiken voor het slapen gaan. Trap lopen, squats, kuiten stretchen, beetje op de plaats joggen en zo (als dat nog lukt), dan worden ze moe en rustiger. Ook helpt het bij mij om mijn benen lekker stevig te laten masseren met een frisse massage-olie (waar bv mint of zo in zit), lekker verfrissend en ontspannend. En nog een tip (van een vriendin, zelf niet uitgeprobeerd): een ijskoude kruik, of een koelbox-element in een handddoek in je bed leggen en daar je voeten op leggen als je weer last hebt.

Tips tegen misselijkheid heb ik helaas niet....

Oeh, kleertjes wassen, geboortekaartje, kamertje klaar, bij ons geen van dat alles hoor! Mijn vriend gaat proberen deze week het kamertje in de basis af te maken (muren schilderen, plintjes afmaken) en dan komt 17 augustus het kamertje. Pas daarna heb ik ruimte om de kleertjes te gaan wassen, strijken en op te hangen.

Maar ik heb ook nog niet zo heel veel kleertjes. Of eigenlijk, ik heb wel kleertjes maar ik heb nog niet gekeken of ik wel voldoende van de kleine maten heb en zo. Ik heb in ieder geval nog geen sokjes en dergelijke. Geboortekaartje wilde ik me gisteren op storten maar toen was het zo mooi weer dat ik uiteindelijk toch maar in de tuin van mijn ouders met een boek ben gaan zitten....Heerlijk ontspannend maar ik moet misschien toch maar echt eens wat gaan doen, haha.

Wel heb ik mijn kraampakket gekregen zaterdag! En ik werd net gebeld door het kraambureau, zaterdag 27 augustus is de intake bij ons thuis. En ik heb me gelijk maar even aangemeld voor de borstvoedingsvoorlichtingsavond op 20 september. Kijk, dat dan weer wel ;-)!

Ga maar weer aan de slag...zit nu in de baas z'n tijd de forummen...Ik kan, in tegenstelling tot jou Valesca, echt niet wachten tot ik met verlof kan. Maar ik moet nog 5 weken werken. Maar ik denk dat het wel anders zou zijn als ik nu al minder zou werken en ook nog een kleintje thuis zou hebben zitten hoor. Kan me voorstellen dat het wel heel saai kan zijn. Kun je niet wat vaker lekker met je dochter naar buiten? Of met vriendinnen wat afspreken (ergens koffie drinken met je dochter erbij)? Al heb je maar 1 ding per dag, dat scheelt al zo'n hoop!

Fijne dag meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie reacties,

Wat ik jullie verteld heb,was vorige week,uiteindelijk wel bij de vk geweest op mijn afspraak dag en ze zei dat de darmen zijn,en hartje geluisterd zonder echo was genoeg om te horen.

Ik neem laxeer midel,activia,vezels......alles wat je kan verzienen en ik ga naar de wc,maar ik heb nog steeds pijn.

Vreselijk.....ik wordt donderdag door mijn huisarts gebeld en dan ga ik voor een echo vragen voor mijn darmen,want dit pijn is al weken. Ze snappen het niet,ze denken dat ik een kramp krijg en dat ik dit pijn noem,maar ik heb helemaal geen krampen. Ik ga mijn ziekenhuis bellen en vragen of daar langs mag komen bij de vk.

Geplaatst

T.K,

Heb al jaren zo af en toe last van rusteloze benen. Vooral als ik voor langere tijd stil zit of in bed lig.

Dan moet ik m'n benen aanspannen/bewegen ofzo, dat moet gewoon, kan ze niet stil houden dan word ik er gek van.

-Wisselbaden (onder de sproeier lauw en koud water afwisselen, eindigen met koud water)

-Nu eet ik elke dag 1 banaan (niet meer anders is de stoelgang een probleem)

-Drink overdag 2 glazen melk en voor het slapen gaan een glas warme melk.

De krampen en rusteloosheid is een heel stuk minder, bijna helemaal weg gegaan. Hoop dat dit voor jou ook zal gaan helpen!

Succes!

Je hebt ook Magnesium Mineral-Drink van Salus-Haus. Dit heb ik van de vrouw meegekregen die de 3D echo heeft gemaakt. (zat in de goody bag)

Echter wil ik dit niet gaan gebruiken omdat het nu goed gaat.

Doortje,

Ik heb tot half vier gewerkt. Ben voor die tijd niet buiten geweest, het was voor de oudere van dagen (waar ik mee werk) te warm om naar buiten te gaan.

Uhm, brandend maagzuur ken ik 'nog' niet. Heb helaas geen tips voor je. De tips die Valesca schrijft ken ik wel van horen zeggen, maar dus geen ervaring mee.

Succes!

Ellen,

Wat zei de vk?

Valesca,

Kan me wel voorstellen dat je het 'beu' bent om veel thuis te zijn.

Je vriendinnen/kennissen zullen door de week aan het werk zijn waardoor het koffie leuten bij een ander ook schaars zal zijn, of niet?

En je dochter zal wel de nodige aandacht vragen, maar om elke keer iets te verzinnen wat je kan gaan ondernemen lijkt me ook moeilijk.

Laika,

Haha, vergeten dat je jezelf op hebt gegeven voor die cursus? Wij gaan daar ook naar toe, zal heel leerzaam zijn neem ik aan.

Als het kamertje straks klaar is kun je niet wachten om het in te ruimen.

Hier had manlief bij wijze van spreken net de laatste schroef vast gedraaid en ik stond al met een emmer sop klaar om af te soppen en in te ruimen. Hahaha!

Geplaatst

Inderdaad ja veel mensen zijn ook aan het werk doordeweeks,en al werken ze niet fulltime je vrije dagen matchen niet altijd...nou ja vandaag een vriendin gebeld en we zijn gaan zwemmen,zo kwam het toch weer goed

en inderdaad ik zou gewoon elke dag iets moeten te doen hebben, ergens kijk ik ook uit naar mijn verlof hoor,ach en de vrijdag is rene thuis dus dan is het nog maar 1 dag meer thuis alleen met sanne dan normaal komt ook wel goed....heb alleen af en toe me dipjes hihi

Kamertje inruimen is zo leuk inderdaad!Heb nu bijna alles gestreken,alleen beddegoed wacht ik nog ff mee;)!

Violetta groot gelijk hoor dat je met ziekenhuis contact op neemt,sterkte!!

Geplaatst

Zo er is weer veel geschreven zeg dit weekend. Zelf was ik nog al druk met van alles en nog wat.

Vrijdag is de babykamer gebracht. Ik ben er echt zo blij mee. Nu krijgen we tenminste echt een beetje het idee hoe het gaat worden. Ze komen nog wel een zijpanel van het ledikantje vervangen, want dat was niet heel goed gelijmd. Ze hebben daarvoor nu een nieuwe besteld. Hopelijk duurt dat niet zo lang.

Wish, op jou advies heb ik alles goed open gezet en de ergste houtlucht is inmiddels verdwenen. vandaag heb ik er van die geurbuiltjes van zwitsal ingelegd. Ondanks dat ik denk ik voor iets van neutral ga kiezen straks om de baby te verzorgen vind ik het zwitsal toch wel erg lekker baby ruiken.

We hebben nu ook een sluier als hemeltje gehaald. Ik heb nog even gedacht om mijn trouwjurk als hemeltje te gebruiken, maar durf m toch niet door midden te knippen. Nu het andere hemeltje hangt (gewoon wit) denk ik ook niet dat ik het nog ga doen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat de rok van de jurk misschien toch wat aan de korte kant is voor een hemeltje boven een ledikantje. Boven een wiegje was misschien anders gewest.

Volgende week ben ik een paar dagen vrij en wil dan de eerste spulletjes in de kast gaan leggen, maar ik ben nog aan het nadenken over hoe het inrichten logisch is (en zodat het geen puinhoop wordt in de lades). Als het straks klaar is zal ik wel een keer een foto maken en hier neer zetten.

Zaterdag had ik het vrijgezellenfeest van mijn zusje. Ze gaat in september trouwen. We hebben sieraden gemaakt met elkaar. Dat was echt super leuk. Ik heb een mooie ketting gemaakt voor bij de jurk ik die dag aan ga doen. Ik heb bij een kledingverhuur een hele gave sjieke jurk gevonden die super staat, ook met een zwangere buik. Als 'bruidsmeisje' wilde ik toch wel echt iets leuks aan, ook al ben ik dan hoog zwanger.

Zondag met nog oud-collega's een high-tea gehad. Al met al een veel te druk weekend, maar wel erg gezellig. Ik merk nu wel dat het opbreekt hoor. Gelukkig ben ik morgen lekker vrij en ga ik mee zeilen met een vriend van ons. Gewoon lekker uitrusten op het water.. heerlijk ontspannen.. heb er zin in.

De laatste dagen wel wat vaker een harde buik. Gelukkig doet het geen pijn, maar wel weer even een teken dat ik het iets rustiger aan moet doen. Vanmiddag uit mijn werk dus gelijk maar even een uur plat gelegen om mijn rust te pakken. Ik ga dat toch maar elke dag even doen, dan kan ik het goed volhouden. Alleen sinds twee weken flink last van maagzuur. Heel vervelend. Ik heb bij de apotheek op het werk nu iets gekregen wat ik kan nemen. Het heet antagel en mag ook gebruikt worden door zwangeren. Ik ben heel benieuwd of het helpt. Ik neem het straks voor het slapen gaan. Hopelijk val ik dan wat gemakkelijker in slaap zonder al dat branden in mijn slokdarm.

Valesca: ik kan me best voorstellen dat je tegen je verlof opziet hoor.. heb ik ook. Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat ik straks niet meer hoef te werken omdat ik dat toch wel zwaar begin te vinden, maar al die tijd alleen thuis zitten lijkt me helemaal niks. Mijn eigen familie woont ver weg, evenals goede vriendinnen. Gelukkig wonen er ook wel vrienden in de buurt, maar die moeten bijna allemaal werken. Dus ik ben benieuwd hoe ik dat door ga komen. Ik hoop dus maar dat onze knul iets eerder komt in plaats van iets later.. maar ja.. we moeten natuurlijk gewoon afwachten. Ik heb nog wel wat leuke klusjes bedacht voor in mijn verlof, zoals de PC 'opruimen' , (foto's wegbranden, etcetera).

Violetta; heb je het ziekenhuis nog gebeld?

Mijn kraampakket heb ik trouwens al een paar weken binnen. Ik was heel verbaasd toen er een pakketje bezorgd werd tot ik zag dat het het kraampakket was. Er zat zelfs wat leuks voor de kleine bij: een nijntje rugzak en een nijntje toilettas. Leuk he.

Geplaatst

Ben echt wel moe na zo'n warme dag. En m'n bekken doet pijn vandaag zeg, ik voel het tot onder mijn kuit steken. Zou dat van het zwemmen gisteren kunnen zijn?

Verloskundige heeft alles goedgekeurd. Mini lag goed hoog, nog steeds met hoofdje naar beneden en beentjes naar rechts, en alles was keurig op schema. De pijnlijke plek zou mogelijk zijn van de harde groei die de baarmoeder doormaakt. Wat jij zegt Valesca zou ook kunnen natuurlijk, dat het een beurse plek is van schoppen. Maar erg vaak komt hij daar niet, dus ik vermoed niet dat het dat is.

Ik heb een lijstje met wat er allemaal aangekocht nog moet worden, dat ga ik dit weekend eens grondig doorlopen. Daar zal ook nog wel een hoop in gewassen moeten worden. Nog zoveel te doen, vinden jullie ook niet?

Valesca, dat je je verveelt kan ik me wel inbeelden. Ik zou kleine leuke dingen in het hoofd houden voor de dag erop te doen, en dan kan je die uitvoeren in de loop van de dag. Je kan inderdaad niet elke dag met vriendinnen gaan afspreken, want die kunnen zelf ook niet steeds. Goed dat René toch binnenkort thuis komt, dat is al een goeie afleiding :-) Ik vroeg het me onlangs nog eens af, of je nog last hebt van dipjes. Ze lijken me toch al minder erg dan in het begin, niet?

Violeta, succes met de vk van het ziekenhuis! hopelijk kan die tenminste helpen. Wat vervelend zeg.

liefs,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden