Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen woon je dicht bij het ziekenhuis?!

Ik moet eerlijk zijn dat ik hoop dat ik niet pas met 8cm naar het ziekenhuis hoef,ik had vanaf 7-8 cm al persdrang en kreeg echt een mega weeen storm,maar denk dat de verloskundige het ook wel goed zal inschatten

ja kost allemaal wat he,alles bij elkaar

ben erg benieuwd naar jullie kamertjes,zal binnenkort een foto van die van ons plaatsen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy,

Tja, dat de dingen zo duur zijn is inderdaad jammer/vervelend.

Ze kunnen bij sommige producten zoveel vragen als ze willen, omdat je het nodig hebt.

Zo zag ik gisteren een slaapzak met dubbele rits. Dan kun je je kindje in de maxi cosi leggen en de rits bij de benen open doen om de gordel vast te maken en dan kun je de rits weer een stuk dicht maken zodat de benen warm blijven.

Nou moet ik zeggen, het was een prachtige slaapzak van stoer zacht spijkerstof met knal rode stiksels.

Maar ik gebruik wel een dekentje om over ons kindje te leggen. Hahaha!

Zo iets kan ik dan weer wel makkelijk laten liggen. Dan zoek ik wel andere oplossingen denk ik dan.

Valesca,

Och meid, heb met je te doen!

Ik zou ook in tranen uitgebarsten zijn.

Echt alles zat je dus tegen, balen zeg!

Dat je sneller zweet zal door het weer komen. Het is benauwd/vochtig weer.

Mijn collega's hadden hier ook last van en zijn niet zwanger.

Doortje,

Ik heb ook geen idee waar ik allemaal over na moet denken, zal met het gesprek wel duidelijk gaan worden.

Met 32 weken lijkt me ook nog op tijd hoor, maak je daar maar niet druk om oké.

Akara,

Bij jullie wordt de babykamer ook een feit. Leuk om te doen he!

Ik vind mijn zwangerschap ook nog steeds snel gaan.

Ellen,

Een goede klusdaad verricht door je vriend! Wat leuk!

Heb je veel gekocht bij de Hema? Daar heb je echt leuke dingen!

Ik ga van de week denk ik 2 badstof hoezen kopen. (volgens mij hebben ze alleen grijs, maar dat vind ik goed) voor in de maxi-cosi.

Mocht ons kindje veel spugen kun je dit uitwassen en in de zomer ook prettig voor het kindje om hierin te liggen dan in het stof van de maxi-cosi.

Geplaatst

@Wish: ja zal ook wel door het weer komen is inderdaad benauwd en zelf binnen blijft het dan hangen

Ja ik was echt niet blij,maar goed hebben we weer gehad;)!

ja zo'n maxi cosi zak hebben wij ook,nog van Sanne die hebben we toen van mijn ouders gehad dus dat scheelt

bij de hema heb je ook van die dekens voor in de maxi cosi waar je dan de riempjes door kan doen,zijn vast goedkoper!

Geplaatst

Hi, ik krijg zo'n voetenzak van mijn nichtje. Haar kindje is vorig jaar juni geboren en toen was het heel warm, ze heeft die zak nooit gebruikt. Fijn dat ik hem nu mag hebben!

Hieronder even een tekstje dat ik al in het dik-en-dun meisjes topic had geschreven:

Wat ik nog niet verteld had; ik heb de afgelopen dagen behoorlijk last van hoge rugpijn, vooral nadat ik geslapen heb. Nou had ik de nacht van woensdag op donderdag echt bijna niet geslapen en de pijn trok ook een beetje door naar voren. Ook had ik wat hoofdpijn en een beetje een benauwd gevoel. Donderdagochtend op het werk dus maar even het ziekenhuis gebeld. Daar gingen gelijk alle alarmbellen af, ik moest mij om half twee melden, mijn vriend moest mee, ik moest maar een goed boek en wat te eten meenemen want ik zou compleet door de molen worden gehaald...Nou, toen schrok ik wel even. Nou, in het ziekenhuis hebben ze een echo gemaakt, bloed afgenomen, urine getest, een ctg gemaakt en mijn bloeddruk gemeten.

Bij het eindgesprek bleek dus dat ze bang waren voor een beginnende zwangerschapsvergiftiging, vandaar alle alertheid. Uit de uitslagen kwam dat mijn bloeddruk inderdaad flink hoger was dan vorige week, maar niet verontrustend hoog (140/85) en ook zat er een spoortje eiwit in mijn urine maar dat duidde ook niet op vergiftiging want daar was het te weinig voor. Verder was de ctg goed en had ik een ' prachtecho' , kindje doet het supergoed en loopt helemaal op schema. Er is mij nu geadviseerd rustig aan te doen en bij toenemende klachten direct te bellen. Ook moet ik bij mijn volgende bezoek de dag van tevoren 24 uur mijn urine opsparen, zodat ze nog een keer goed die eiwit-test kunnen doen.

Toen ik mijn baas belde kreeg ik te horen dat ik vrijdag en maandag niet mocht komen werken en dat ik, wanneer ik me goed genoeg voel, pas dinsdag weer mag komen maar tot aan mijn verlof mag ik nog maar 6 uur per dag werken van hem. Hij was erg geschrokken en roept al maanden dat ik rustiger aan moet doen. Gek genoeg voel ik me ook weer een stuk beter nu ik thuiszit. Blijkbaar heb ik onbewust toch nog wel veel stress op het werk. Ik ga maar eens naar mijn baas luisteren denk ik.....

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Alle meiden rustig aan he.. Lkkr voorbereiden op de zwangeeschap..

İk kan snachts Niet slapen omdat ik dan erge last van mijn benen heb.. maar vannacht was het de ergste. Heb gewoon tot 6 uur nauwlijks geslapen. Wrm doet het in de nacht zoveel pijn en zijn ze onrustig. En dan moet hè er 8 keer in de nacht uit om te plassen..

Ik wilde morgen werken omdat ik al een week in de ziektewet zit. Ik voel me best schuldig omdat ik niet kan werken. Tijdens de behandeling ook vaak ziek moeten melden.. Pfffff

Morgen maar de ha bellen.

Als het maar goed gaat met beeb, daar doen we het voor hè...

Hebben meer meiden hier last van??

Groetjes T

Geplaatst

Oewja en dan de leuke dingen natuurlijk. Slaapkamer is bezorgd hij is helemaal ongericht, kleren gewassen en gestreken.. Ik loop er elke dag binnen, en laat de deur open. Dus elke keer als ik boven kom moet ik naar binnen gluren hihi erg hè...

Geplaatst

Ha Lady's,

Het is geen maxi-cosi zak waar ik het over had, het is echt een slaapzakje met dubbele rits. Kan ook in bed gebruikt worden.

Maar ga eens kijken bij de Hema, heb ze bij mij in het dorp nog niet zien liggen, zal eens naar een groter filliaal gaan.

Valesca, bedoel je van die wikkeldekens met klittenband?

Laika,

Poeh hé, laat jij me even schrikken! (jezelf en je partner natuurlijk nog veel meer....)

Ben blij om te lezen dat het nu weer goed met jullie gaat!

Leuk dat jullie een prachtecho hebben gehad, dat doet je dan weer goed toch?!

Hoop dat er een volgende keer geen eiwitten in je urine worden gevonden, of een heeeel klein beetje net als nu.

Dat je maar geen zw.vergiftiging krijgt!

Wat een super baas! Gelukkig neemt de stress af en voel je jezelf beter nu je minder aan het werk bent!

Houden zo zou ik zeggen!

T.K,

Wat balen dat je jezelf zo beroerd voelt doordat je niet goed of helemaal niet kan slapen.

Maar voel je aub niet schuldig. Je collega's en baas weten wat de rede is van het 'ziek' melden.

Je moet echt aan jezelf en jullie kleintje denken hoor, 'pas op de plaats nemen' kan ook goed aanvoelen!

Enne, het is echt niet gek om elke dag naar de babykamer te gaan kijken, doe ik ook.

Volgens mij doen we dit allemaal! Hahaha!

Ik zei gisteren tegen mijn man dat ik het liefste een gat in het matras wil maken zodat ik op mijn buik kan slapen.

Het inslapen is een probleem, maar doorslapen is ook een probleem.

Vannacht zo raar gedroomd dat ik badend in het zweet wakker werd. (ben toen naar de w.c gegaan en heb een koele douche genomen)

Hierna, ach het was toen 'nog maar' 4.45uur ofzo heb ik heerlijk geslapen tot dat de wekker ging om 6.00uur.

Geplaatst

Wat ik ook super vind is dat ik ons kleintje echt ontzettend goed aan het voelen ben.

Dit zullen jullie allemaal wel herkennen.

Voelde het altijd al goed, maar nu hij/zij groter wordt merk ik dat ik beter weet wat er bijv. in mijn zij wordt geduwt. Dat zijn de benen.

En onderin mijn buik (richting schaamstreek) voel ik handjes voorbij komen schuiven. Haha!

De billen liggen bij mijn navel in de buurt, hier komt af en toe een hele bult op als hij/zij zich uit rekt of flink beweegt.

Mijn man vindt het prachtig om naar mijn blote, bewegende buik te kijken.

Nu beweegt mijn buik op meerdere plaatsen tegelijk, geweldig!!

Geplaatst

Laika dat was even schrikken,gelukkig alles goed,maar wat fijn dat je baas zo reageerde zeg super!!!

T.K wat vervelend dat je zo last van je benen hebt,plassen moet ik zo 2 tot 3 keer per nacht valt nog mee

heerlijk toch dat gluren in de babykamer hier ook hoor haha

@wish: oke dan is het wat anders dus! Ja volgens mij hebben die klitteband ja van de Hema

en ik zou inderdaad ook wel een gat in mijn matras willen ja hihi

Hoe jij het beschrijft voel ik het ook,aan de zijkant van alles en onderin en dan die bult bovenin,zou het dan gedraaid zijn?!

Morgen naar de VK ben benieuwd

laatste dagen meer hoofdpijn ben benieuwd hoe mijn bloeddruk is...

Geplaatst

Valesca,

Zou super zijn als jullie kleine meid met haar hoofdje naar beneden is gaan liggen.

Leuk dat je weet wat ik bedoel met mijn omschrijving hoe de kleine ligt.

Grappig dat we dan ongeveer hetzelfde blijken te voelen!

Heb zin in de lunch!

Niet alleen voor het eten hoor, hahaha grapje.

Geplaatst

Hoi meiden,

ja, ik woon echt in de stad, en met dit ziekenhuis in de stad zelf, heb ik ook gekozen met de bedoeling om zo dicht mogelijk bij een zh te zijn. Ik denk dat we er op 10 minuutjes wel raken, afhankelijk van het verkeer. Ik veronderstel dat de vroedvrouw wel weet wat ze doet. En van dit zh heb ik ook al hele positieve reacties gehad, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Laika, dat is inderdaad schrikken. Als iemand een uitleg copy/paste uit een ander topic, is het meestal geen goed nieuws. En dan hou ik mijn hart dubbel en dik vast!!!! Hou het maar goed in het oog en toffe baas heb je! Rustigaan nu he want we zijn nu al zover nietwaar.

hihi de kamertjes zijn blijkbaar al bijna van iedereen af. Wij hebben vandaag wat kaders opgehangen en ik heb de muursticker geplakt. spannend hoor want de verf en plaaster komt er zo weer af als je je vergist hebt en zo'n sticker weer los trekt (had een hoekje geprobeerd) De kamer zit nu alweer net wat dichterbij Mini :-) Dat zelfgemaakte kastje ga ik misschien nog schilderen. En dan nog de wieg en bekleding en klaar! ik betrap mezelf er ook op van elke keer toch eens te kijken en wat te dromen.

Ik voel de bewegingen ook steeds krachtiger, maar ik kan echt nog niet zeggen wat een voetje of handje is, behalve dan de hint ivm de ligging en dan maar gokken wat wat is. Maar hij heeft duidelijk een voorkeur om te beginnen trappelen wanneer ik op mijn zij lig. Zo kan hij zich lekker afstoten van op de matras. Verslavend om dan te voelen he!

T.K., echt stom dat je benen zo onrustig zijn en je slecht slaapt erdoor. Hopelijk kom er erdoor, maar het is in elk geval nog maar eventjes volhouden. Op je werk zullen ze er wel begrip voor hebben (ze moeten maar!). Helpen de tips dan niet die hier gegeven zijn? Ik slaap ook veel onrustiger en ben weer vroeg wakker zoals in de eerste maanden.

jahaa, en ik kijk ook uit naar de lunch!!!

Volgend weekend een verjaardagsweekendje Zeeland. Dat is dus twee keer Nederland na elkaar, wat een liefde he :-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi meiden,

Voor zaterdag Heb ik alleen van Ellen doorgekregen dat zij vegetarisch eten wil. Verder niemand specifieke wensen?

Ik probeer maar niet teveel op jullie te letten want dan word ik nog zenuwachtig... Onze babykamer is nog lang niet klaar namelijk! Ik denk pas over twee weken dat mijn man er klaar is met verven etc. Dan wil ik er gaan sjabloneren op de muur (roosjes, vogeltjes en vlinders). Ook de commode en t ledikantje moeten wij nog kopen. Vind de Belle serie van bopita mooi, heb net n mail gestuurd of ze snel kunnen leveren. De meubels zijn helaas wel van MDF liever had ik hout gehad, ivm formaldehyde vergiftiging. Staan jullie daar nog bij stil? Ik ga maar veel luchten.

En wat voor matras kopen jullie? Ik denk aan de aerosleep, is wel 159,95 euro, maar schijnt wiegendood te voorkomen.

Ook gordijntjes moeten er nog komen. Ik ga hiervoor n dekbedhoes van de Ikea verknippen. Wit katoen met roze roosjes.

Laika,

Wat schrikken zeg! Ik heb de laatste twee avonden last gehad van m'n longen of maag. Ik kan t niet zo goed zeggen, de pijn zit hoog en voelt alsof er iets dwars zit. Morgen naar de vk, stond toch al gepland, dus meteen maar ns vragen.

Hoop dat t bij jou goed blijft vanaf nu!

Over zh bevallen... Ik wacht nog steeds op antwoord van m'n gyn, op n vraag die ik 18 mei gesteld heb nav een vaatafwijking in m'n hoofd. Wordt nu wel wat zenuwachtig...

Verder alles goed. En ja meiden die emo buien herken ik ook! :-) vorige week beetje depri, voelde me zo machteloos, weer afhankhlijk van de medici, weer wachten, leek weer veel op de jarenlange mmm waar ik in heb gezeten. Nu gaat t weer, lekker wezen shoppen met manlief in Breda! (voor de zwangerschap hield ik daar helemaal niet van en was nu tot verbazing van mn man niet te stoppen hihi! )

Liefs,

Fijne week allemaal en zorg goed voor jezelf!

Geplaatst

Wish: Ja ben erg benieuwd hoor....voor hetzelfde geld is die ronding bovenin het hoofdje we wachten maar af...

haha ja ik heb ook zin in de lunch...en idd niet alleen voor het eten(Wat wel erg lekker is haha)

Ellen fijn dat je dicht bij het ziekenhuis woont!!

haha ja het is echt verslavend de kleine te voelen...ik merk dat ik met weinig andere dingen ook geconcetreerd bezig kan zijn,voel de kleine namelijk bijna de hele dag,actieve slaper ook denk ik,gisteren op visite geweest en de hele tijd schud mijn buik hhaa

Komt allemaal goed marianne,klinkt leuk de gordijnen!!

meubels weet ik niet eens waarvan het is...had het van sanne al....

aerosleep hebben wij ook!!

lekker dat je shoppen nu zo leuk vind hihi

Ik mag om 10 voor 12 weer naar de VK!

Oh ja wij gaan 31 aug. naar een informatieavond in het ziekenhuis,dan vertellen ze alles over bevallen in het ziekenhuis en laten ze kamers zien

ik vind het nog steeds moeilijk dat ik in het ziekenhuis moet bevallen dus dan is dit wel fijn denk ik

Geplaatst

Hey valesca,

Bedankt! Jouw meubeltjes zijn al oud dus dan zijn die gassen al verdampt ( als je er verder niet in gaat boten tenminste). Dat is als ze van MDF zijn, daarvoor wordt nl lijm gebruikt waar die giftige stoffen in zitten.

Heb net al reactie op m'n mail en de meubeltjes zijn op voorraad en toevallig zijn ze zaterdag al in de buurt om te leveren! Joepie!

Toch wel fijn dat je weet waar je gaat bevallen, ik zou t nu ook wel willen weten.

Fijne dag nog!

Doei!

Geplaatst

Hey

Oh oke gelukkig maar als je goed gaat luchten komt dat ook wel goed,en wat fijn dat je ze zaterdag krijgt!!!!

Ja ik hoop ook dat je snel weet waar je gaat bevallen,zo onzeker anders allemaal he

jij ook hé!

Doeg!!

Geplaatst

Laika: wat een schrik ineens zeg! Wel goed dat gelijk alarmbellen gingen rinkelen en dat ze dan gelijk alles checken. Gelukkig is er tot nu nog niks aan de hand, maar wel goed dat je rustiger aan gaat doen. Fijn zo'n baas. Ik heb er ook zo één gelukkig, maar dat schijnt redelijk uniek te zijn heb ik al wel eens gehoord. Pas goed op jezelf hoor! Eerst maar even bijkomen en dan rustig weer aan het werk. Tot wanneer werk je nog?

Valesca: ik ben benieuwd of je kindje gedraaid is. Ik hoop het voor je! Mag je dan wel gewoon thuis bevallen of moet je sowieso in het zh? (weet het even niet meer)

Marianne: dat is fijn dat ze zaterdag de meubeltjes al kunnen brengen. Kun je ook lekker verder. Wij hebben trouwens ook het een matrasje met aerosleep: http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=929&groep_id=186&merk=900. Geeft ons wel een rustig gevoel, zeker omdat ik echt een buikslaper ben

Wish: heel herkenbaar dat je een gat in je matras wilt maken. zou ik ook wel willen, al slaap ik op het moment wel redelijk. Heb alleen wat last van verkoudheid, dus dat is wel lastig met slapen. En mijn man klaagt dat ik af en toe flink snurk (doe ik normaal echt bijna nooit, zelfs niet als ik verkouden ben). Ik hoorde bij ons bij de zwanger en fit iemand zeggen dat ze nog op haar buik ligt (net zover als wij). Ze legt haar voedingskussen eronder, zodat haar buik in het 'rondje' valt en slaapt zo. Ik kan me niet voorstellen dat het lekker ligt eerlijk gezegd, maar zij slaapt prima zo. Dus dat is misschien nog het proberen waard.

Ik dacht dit weekend even dat ik de kleine iets minder voelde. Vond dat maar een naar idee, maar als ik dan ging liggen en naar mijn buik keek zag het toch goed bewegen (terwijl ik het niet eens echt heel goed voel). Zaterdagavond was dat gevoel gelukkig weer weg, want toen was onze man heel actief. Gisteren was dat weer precies hetzelfde. Overdag voel ik onze klein man af en toe wel schuiven, maar vooral 's avonds in bed wordt hij erg actief en gaat dan ook meer schoppen. Ik heb het gevoel dat de kleine steeds minder ruimte heeft en de 'schoppen' daarom minder hard aan voelen, maar meer als flinke golf bewegingen. Hebben jullie dat ook?

Gisterenavond heeft mijn man voor het eerst geprobeerd het hartje zo met zijn blote oor te beluisteren en hij heeft het gehoord. Echt zo gaaf! Toen ik daarna lekker tegen hem aan ging liggen was onze kleine ook echt super actief. Mijn man vond het ook erg grappig, want ik lag met mijn buik tegen zijn zij aan. HIj had echt zoiets van: ligt ie nou nooit stil... lekker irritant zo de hele tijd. Nou .. ik vind het helemaal niet irritant want dan weten we weer zeker dat er nog leven in de brouwerij is.

Deze week lekker een paar dagen vrij. Ik hoef donderdag pas weer te werken. Heerlijk.. Woensdag de intake van kraamzorg en ondertussen lekker de kasten op de babykamer inruimen. Het wordt steeds echter.

Vraagje nog trouwens: hoe doen jullie dat in de kinderwagen? Ik heb wel een hoesje gekocht voor om het matrasje, maar doen jullie daar nog een zeiltje onder? Voor het bedje hebben wij dat niet omdat de aerosleep dit al tegen houd en gewoon gewassen kan worden, maar in de kinderwagen niet.

Geplaatst

Ja ik hoop ook dat het kindje is gedraaid hoor,ik moet dan evengoed in het ziekenhuis omdat ik nog medicatie heb van mijn depressie vorig jaar.....helaas dus

hmm ik denk niet dat het voedingskussen mijn hele buik opvangt als ik erop lig haha

Ik voel ook veel golfbewegingen maar ook geregeld aan de zeikant op bovenkant een schop(en die doen soms erg zeer)

In de kinderwagen heb ik 2 hoeslakens(molton achtig en normaal) meestal geen zeiltje.....

Geplaatst

Ik voel de schoppen vooral beneden zo rond mijn liezen (iets hoger) Volgens mij zijn zijn armen nog al actief. Ik heb soms wel het gevoel dat ik binnen in mijn lijf iets voel schoppen. (hij ligt met zijn ruggetje naar ons toe en de beentjes naar achteren.

Ach.. ik heb zoiets van: als ik regelmatig beweging voel (hard of zacht) gaat alles nog goed. Toch merk ik wel dat nu het dichterbij komt ik soms weer banger ben dat het fout gaat. We zijn nu zo dichtbij allemaal... zucht...

Een molton is misschien ook wel handig.. ik zal straks eens kijken wat ik precies heb en kan altijd nog wat halen. Ik moet de blije doos ook nog steeds ophalen, dus komt toch ook nog wel bij prenatal. Ik ga nu woensdag eerst nog wat dingen vragen over de fles geven naast borstvoeding enzo, zodat ik weet wat ik moet kopen

Geplaatst

haha ja ik voel daar ook vaak van alles...als je nagaat dat de baby ook dubbel ligt dan kun je overal wel wat voelen hahaha

ja nu je zo dichtbij komt word het ook spannend hé....

ik heb zo';n starterspakket toen aangeschaft bij sanne toen ging ik ook bv geven dan heb je 2 kleine flesjes en 2 grote

Geplaatst

Ik heb twee molton zeiltjes gekocht, één voor in de kinderwagen en één voor in de wieg. De rest moet maar gewassen worden.

Haha, een voedingskussen om een gat te creëren. Klinkt niet slecht! Ik slaap tussen twee zachte kussens. Om m'n buik te ondersteunen en mijn rug, zodat ik nooit helemaal op m'n rug kan liggen (dan drukt alles mijn rug plat) Maar ik moet toegeven dat het saai is om maar eigenlijk één goeie houding te mogen hebben: links op je zij. Rechts zou dan weer een bepaalde ader afknellen.

Valesca,

Klinkt alsof je meid gedraaid is! En bij Doortje nog niet want de schoppen zijn onderaan te voelen haha.

Ik heb veel meer energie dan enkele weken geleden ookal slaap ik niet meer bijster goed, merken jullie dat ook?

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen: volgens mij zijn het armen die ik voel, want vanaf de 20 weken echo ligt onze kleine al met het hoofd naar beneden (bij de laatste groeiecho twee weken geleden ook nog). Het de plekken waar ik het vooral voel zijn nog altijd het zelfde. Af en toe heb ik het gevoel dat het hoofdje al in wil dalen en wat zit te wrikken tussen mijn bekken. Een heel vreemd gevoel eigenlijk.

Maar goed.. we zullen tegen het eind zien. Pas dan weten we zeker of de houding goed is.

Ik laat het in elk geval nog controleren voor 9 september. Dan trouwt mijn zusje in Noord Nederland (2 uur rijden voor mij) en ik wil wel weten hoe het dan ligt. Stel dat onverhoopt de vliezen zouden breken, dan wil ik wel weten of ik helemaal plat moet of nog gewoon richting huis kan gaan. De kans dat het gebeurd is wel klein, maar het geeft me wel een rustig gevoel

Geplaatst

Valesca: zo'n starterset lijkt me ook wel handig. Eigenlijk wil ik iets wat in combinatie met kolven ook handig is en wat je ook kan invriezen. Geen idee of dat bestaan hoor..

Geplaatst

Ik heb van Tommie Tippie (of zoiets) een starterspakket gekocht met 4 flesjes van 0 tot 6 maanden en extra spenen. Naast Nuby zou dit merk het dichts bij borstvoeding liggen qua spenen. Ik wil graag zo lang mogelijk bv geven, maar stel dat ik toch moet afwisselen of een overgang maak, dan heb ik graag de juiste vormen van spenen en zo. Hopelijk werkt het!

Toch met hoofdje naar beneden dus. Des te beter hihi. Hopelijk nog niet te snel indalen hoor! Of vanaf wanneer mag dat?

Geplaatst

Ik heb ook ergens gelezen dat Medela heel goed aansluit op borstvoeding. Hier bij de thuiszorg gebruiken ze dat in elk geval.

Kopen jullie al een borstkolfset van te voren? Ik heb een handpomp gekregen van een vriendin, maar vraag me af of ik ook een elektrische vast moet aanschaffen. Ik wil namelijk ook zo lang mogelijk moeder melk geven. Het liefst veel door borstvoeding, maar ik wil dat mijn man af en toe ook kan voeden, zodat hij ook een momentje heeft met onze kleine. Ik vind het nu al zo bijzonder om het zoontje van een vriendin de fles te geven. Dus je eigen kind zal helemaal bijzonder zijn lijkt me. Ook voor mijn man.

Ik zal tommie tippie ook eens checken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden