Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joepie onze kleine ligt met het koppie naar beneden,wat een opluchting!! Nu hopen dat het zo blijft!!!

verder ook alles goed!! bloeddruk netjes,Hb geprikt was ook netjes

alleen ff urine laten controleren omdat ik soms wat buikpijn heb,maar bij sanne had ik dat ook geregeld en ook steeds urine check maar goed zekere voor onzekere he

verder over 3,5 week een afspraak,dan ben ik bijna 35 weken en heb dan bevallingsgesprek,echo gepland en afsprak gynecoloog omdat ik in het ziekenhuis beval

tjonge wat gaat het snel nu

bij sanne had ik avent kolf(hand) en medela elektrisch alleen die ging bij mij zo langzaam dus heb de handkolf gebruikt

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca, fijn dat de kleine met het hoofdje omlaag is gaan liggen!!

Bij ons ook. Nu zag alles er goed uit. Over 2 weken weer een groeiecho. Net met Noah naar het cb geweest voor zijn prikjes. Huilen!! Zo zielig is dat zeg! Hij ligt nu lekker even te slapen. Hoop dat hij er niet te veel last van krijgt.

Over de kolfapparaten. Ik heb bij Noah de medela (elektrische) kolf gebruikt. Deze werkte bij mij erg goed. Mij werd toen aangeraden om eventueel eerst te huren en uit te proberen wat het fijnst werkt voor het te kopen. Ook omdat de bv niet altijd evengoed op gang wil komen. Ik heb die van mij in de loop van de 1e week gekocht.

Geplaatst

zeker fijn! ik moet nu over 3 weken,maar dat word 3,5 week vind ik best lang,maar ja tijd vliegt

vervelend he die prikjes,hopelijk heeft hij er niet te veel last van!

Geplaatst

Oef, wat is er veel geschreven.

Ga nu eten en vanavond een afspraak staan dus ik kom later terug om op jullie te reageren.

Wel wil ik laten weten dat het met ons kleintje en met mij goed gaat.

De vk heeft hb gemeten. Die was 6.7, voor mij aan de lage kant. Zit normaal tussen de 8 en 9.

Het was wel goed zei ze.

Ik gaf aan dat ik me de laatste dagen wat moe voelde, moet ook veel werken, maar dat was het dus niet alleen.

Dit lage hb gehalte kan ook mijn moeheid verklaren.

Bloeddruk was prima. 120/80.

Kleine ligt met het hoofdje nog steeds beneden en hartje klopte prima!

Tot straks allemaal!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

8 augustus: mamavannoah controle gyn

8 augustus: Valeska controle VK

15 augustus: Laika controle VK

16 augustus: Ellen controle gyn

23 augustus: MarMira controle VK

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

1 september: Wish controle vk en groeiecho

Geplaatst

Fijn dat alles goed was Wish en inderdaad je lage HB kan goed de moeheid verklaren!

ik heb er weer veel nieuwe afspraken bij,zou iemand ze erin kunnen zetten voor mij,of uitleggen hoe ik het normaal kan overnemen met de kleuren erbij

01 sept. VK bevallingsgesprek en controle

8 sept. afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 sept. liggingsecho

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

25 augustus: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

01 sept.: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

8 sept. : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 sept. : Valesca liggingsecho

Geplaatst

Ik heb ook nog wat afspraken staan, maar krijg het op de een of andere manier vandaag ook niet voor elkaar:

10 augustus: Doortje intake kraamzorg

16 augustus: Doortje controle VK

7 september: Doortje voorlichting bevalling

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

01 sept.: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

8 sept. : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 sept. : Valesca liggingsecho

Geplaatst

Marianne,

Het zal vast en zeker een zwangerschapsproof lunch zijn, dan lust ik alles wat ze ons voor zullen schotelen. Kom maar op met al dat lekkers! Haha!

Och Marianne, laat je niet zenuwachtig maken hoor.

Jullie babykamer zal echt wel op tijd af zijn en het resultaat prachtig!!

Balen zeg dat je nog geen antwoord hebt van je gyn mbt het bevallen. Kan me wel indenken dat je hier zenuwachtig om wordt.

Succes, hoop dat het antwoord je mee zal vallen.

Wij hebben http://www.babyandmore.eu/6-slapen/110-matrassen/abz-comtex-hr-40-matras-60x120-met-maxxi-air-topper.html

En hierop ligt een earo-sleep hoeslaken.

Let er wel op dat je geen waterkruik mag gebruiken als je een earo-sleep hebt.

Valesca,

Jippie! De kleine meid is dus toch met haar bolletje naar beneden gaan liggen. Doet ze goed!!

Wij krijgen geen rondleiding en uitleg in het zh. Lijkt me zeker prettig om dit eens gezien te hebben met de nodige uitleg erbij.

Doortje,

Ik heb het voedingskussen ook al eens zo neergelegd, maar had niet het gewenste effect. Dan lig je met je billen wat omhoog en met je hoofd een stuk lager dan de rest van je lichaam. Lag niet lekker.

Maar ik geef niet op, zal het vanavond nog een keer proberen. Haha!

Super he dat je partner het hartje kan horen. Hier is dit ook al 2 keer gelukt.

Ik leg denk ik geen zeiltje in de kinderwagen. Leg een molton onder het hoofdje voor als hij/zij gaat spugen.

Maar als jij er een zeiltje onder wil leggen doe je dit toch gewoon, net wat jij prettig vindt toch!

Ook ik moet de blije doos nog gaan halen bij Prenatal.

Heb van een vriendin flesjes gekregen. 3 kleine en 1 grote fles.

En heb 1 grote fles ergens bij gekregen met 1,2,3 speen en 1 kleine fles met een speen voor newborn zat in de Felicitas doos.

Heb 2 speentjes voor newborn bijgekocht.

Van een andere vriendin een handmatige kolf gekregen.

Heb gekeken wat het kost om er zelf 1 aan te schaffen. (oef, vrij prijzig als de bv dan niet wil lukken)

En inderdaad, net wat je zegt mamavannoah, eerst uitproberen of dat het lukt en werkt en dan evt. zelf aanschaffen.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

23 augustus: Wish intake kraamzorg

1 september: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

8 september : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 september : Valesca liggingsecho

Geplaatst

Wish, ik lees net dat je geen waterkruiken mag gebruiken bij een aerosleep?? Dat wist ik helemaal niet. waarom mag dat niet en wat is dan het alternatief? Ik zal het woensdag met de intake ook eens vragen.

Inmiddels besloten dat ik de kolfset nog maar even laat wachten. Deze is inderdaad zo aangeschaft als het nodig is. Eerst maar eens kijken hoe het gaat want ze zijn inderdaad best wel duur.

Flesjes ga ik denk ik eind deze week halen. Ik heb de kortingsstickers van de prenatal nog die ik dan mooi kan gebruiken daarvoor. Alle korting helpt weer een beetje toch?

Geplaatst

Ik heb dat van de aerosleep en die kruik nog even opgezocht op de website van aerosleep:

[h=3]Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?[/h]De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.

Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.

Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.

U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.

Geplaatst

Doortje,

Ik had juist begrepen dat doordat er een soort zeil in de aerosleep zit dat hierdoor het hete water juist naar het lichaam van de baby kan lopen.

Waar heb ik dit dan vandaan?

Nou, gelukkig maar dat jij dit meteen recht hebt gezet, thanks!!

Ik ga ook nog met die dierenknuffelkortingstickers (leuk woord voor galgje) naar Prenatal.

Ff rondsnuffelen haha!

Ben trouwens in 3 weken maar 7 ons aangekomen.

Weeg nu 82.8kg.

Geplaatst

* Ik breek ff in *

Heb ook lang zitten dubben over wel of geen Aerosleep, nu toch 2 aangeschaft en zowel de kraamzorg als de verkoopster van Babydump vertelden mij GEEN waterkruik te gebruiken.

Het verhaal wat jij hebt gevonden Doortje, daar zit wat in, maarrrr.... Als de kruik daadwerkelijk lekt, is het bovenste laagje zo gevuld met kokendheet water, waardoor je kindje dus in aanraking komt met een plas kokendheet water, waar het in ligt. Het water kan nl. niet wegkomen.

Bij een 'gewoon' matras, trekt het hete water door het matras en verspreidt het zich anders. Het water vindt z'n weg.

Ik heb nu als alternatief de Bellywarmer ( Babydump), blijft 4 uren warm. En aangezien het echt alleen de eerste dagen/weken betreft, is het tijdens de voeding in 3 minuten weer opgeladen.

De waterkruik gebruik ik van tevoren om het bedje te verwarmen en voor in de kinderwagen.

Jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar ik ben de nadelen er wel van in gaan zien, succes!!!

* breek weer uit*

Geplaatst

Hi wish, Doe je netjes met dat aankomen. Ik was de laatste keer ook maar 700 gram aangekomen. Ik moet volgende week weer, maar ben de laatste twee weken nu al 800 gram aangekomen, dus zal volgende week nog wel iets meer zijn. Weeg nu 85,5 kg

Ik zal dat van die kruiken morgen voor de zekerheid toch nog even aan de kraamzorg vragen. Want wat Jose zegt is natuurlijk ook waar.. Maar goed.. een lekkende kruik leg je toch niet in het bedje? Ik zou dat altijd goed controleren.

Geplaatst

Ik vond dit nog op een website over veiligheid in om huis: http://www.veiligheid.nl/kinderen/kruik

Er is een enorme keuze aan kruiken. Hieronder gaan we in op alle verschillende soorten kruiken die er te koop zijn. Dit zijn alvast een paar algemene gebruiksadviezen:

• Gebruik om elke kruik een kruikenzak.
  • Gebruik geen hoes in de vorm van een speelgoedbeest; dit nodigt kinderen uit om met de kruik te spelen.
  • Gebruik de kruik om het bed voor te verwarmen. Haal de kruik uit het bed als de baby in bed ligt. Wilt u toch de kruik gebruiken wanneer de baby in bed ligt, dan moet dit overlegd worden met een arts, kraamverzorgende of verloskundige. Als de deskundige het wenselijk vindt om de kruik in het bed te leggen bij de baby, leg de kruik dan op de deken op een handbreedte afstand van de baby. De kruik mag niet te dicht bij de baby liggen, vanwege verbrandingsgevaar van de tere huid. Tip: wikkel de kruik in een hydrofiele luier of molton en maak deze aan de zijkant van de kruik vast met een dubbele knoop. Leg de kruik met de knoop naar de baby toe, de knoop zorgt ervoor dat de kruik op afstand blijft en niet naar de baby toe kan rollen. Let er in geval van een heetwaterkruik bovendien op, dat als er gebruik gemaakt wordt van een zeiltje, de kruik met de sluiting naar beneden, buiten het zeiltje ligt. Zo kan bij eventuele lekkage het hete water niet naar de baby toelopen.
  • Onderhoud de kruik goed, controleer bij elk gebruik of de kruik niet kan lekken.
  • Berg de kruik na gebruik op volgens de gebruiksaanwijzing.

[h=2]Warmwaterkruik (kunststof of metaal)[/h]Deze kruik wordt warm door eerst water te verwarmen en de kruik hiermee te vullen. Let erop dat:

• de kruik meerdere windingen in de schroefdop heeft en naadloos is.
  • er in de dop een rubber afsluitplaatje zit.
  • de kruik het 'Goedgekeurd Keurmerkinstituut' draagt. Op het moment zijn er alleen metalen kruiken met dit keurmerk te koop. Wanneer u overweegt een kunststof kruik te kopen, let er dan op dat deze voldoet aan de Britse norm. Op de verpakking of gebruiksaanwijzing staat dan dat de kruik voldoet aan BS 1970:2006.
  • Als u de kruik gaat gebruiken, zijn er een paar dingen waarop u moet letten:
  • Controleer de kruik en het rubberplaatje elke keer voor gebruik kritisch. Het plaatje mag niet hard zijn en geen scheurtjes vertonen. Is het rubberplaatje minder goed, vervang het dan direct. In de gebruiksaanwijzingen staat waar een nieuw rubberplaatje te bestellen is.
  • Vul de heetwaterkruik als volgt: plaats eerst de kruik in de gootsteen en vul hem volledig met heet kraanwater. Gebruik alleen kokend water als de arts, verloskundige of kraamverzorgster dit nodig vindt. Pak vervolgens de kruik vast met een doek en draai de dop erop. Controleer tot slot op lekkage door de kruik na het afdrogen over een droog aanrecht te rollen en heen en weer te schudden met de sluiting naar beneden.
  • Warm een lege of gevulde heetwaterkruik nooit op; er kunnen te grote spanningen optreden waardoor de kruik kapot gaat.
  • Zet een kunststof kruik na gebruik leeg weg.
  • Metalen kruiken zijn gevoelig voor roest. Als roest ontstaat kan er een gat ontstaan waardoor de kruik gaat lekken. Leeg een metalen kruik daarom na gebruik niet, maar vul het na gebruik met kokend water en zet het dicht weg. Ook als de kruik lange tijd niet meer gebruikt zal worden. Eventuele roestvorming wordt zo voorkomen. Bewaar metalen kruiken vorstvrij.

Geplaatst

Breek ff in: mijn metalen kruiken heb ik opgeborgen volgens het advies (met water) - maar na 4 jaar was er toch 1 lek. Daar zat gewoon een gat in de bodem.... En dat voor een aluminium kruik van de HEMA... Test de kruiken voor gebruik een paar keer goed!!!

(En als je nog nooit een kruik hebt gevuld - wij deden dat zo op advies van de kraamhulp: laagje koud kraanwater (1-2 vingers zeg maar) en de rest vullen met kokend water. Dichtdraaien, en dan op een doek even goed rollen en even laten liggen en kijken of ze lekken.)

Geplaatst

Ben benieuwd Doortje wat jouw kraamzorg zegt!

Nee, natuurlijk leg je niet bewust een lekkende kruik bij je kindje in bed. Maar het punt is, dat je het niet door hoeft te hebben, gaat vaak druppelgewijs. En als jij dan 's nachts ook op bed ligt....

Succes, wat een dilemma hè, wat is goed?

Geplaatst

Wat veel geschreven weer. Wij hebben ook een Aerosleep voor Noah aangeschaft. Deze zijn we pas gaan gebruiken op het moment dat hij bezig was met draaien. Vanaf geboorte tot dat moment zonder Aerosleep gedaan omdat Noah toch op zijn rug moest liggen. Dan heb je ook het probleem met de kruiken niet. Misschien is dat nog een optie? Op het moment dat de kleine gaat draaien heb je eigenlijk geen kruik meer nodig omdat ze hun eigen temp goed kunnen houden. Zo is het mij vorig jaar verteld.

Hier mijn buikomtrek weer eens gemeten. Is nu 116 cm. Naar mijn gevoel flink gegroeid de afgelopen weken. Afgelopen weekend woog ik 83.3kg. Totaal nu 9 kilo aangekomen...

Groetjes Wendy

Geplaatst

José,

Wat jij schrijft heb ik dus ook zo begrepen. Ik krijg een electrische kruik van een vriendin van mij. Ze heeft die kruik bij de Hema gekocht.

Zal ongeveer dezelfde zijn als ze bij babydump verkopen.

Mamavannoah,

Zal zo meteen ook weer eens gaan meten.

We komen ongeveer hetzelfde aan.

Maar nog steeds krijg ik reacties dat mijn buik groot is en dat ze denken dat ik op het 'einde loop'.

Dit vind ik nu een vervelende opmerking worden!

De vk gaf aan dat mijn buik goed is en zij kan het weten!

Jippie, vandaag 29 weken zwanger!!!! :clap2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden