Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen, ben jaloers op dat groene dekentje! Onze babykamer is voornamelijk grijs met groen en dat dekentje is echt iets waar ik naar op zoek ben! Meiden, mochten jullie tegen een soortgelijk dekentje aanlopen, laat het me weten ;-)!

Doortje, wij werken nog precies even lang! Mijn laatste dag is ook op 2 september en ik werk vier dagen per week dus nog 12 dagen werken...Ik werk sinds deze week 6 uur per dag, wat een verbetering is dat zeg! Ik zie nu tenminste niet meer op tegen de terugweg (eerst was ik altijd zo moe, en dan moest ik nog met de bus en de tram enzo), bovendien reis ik niet meer in de spits, beter hoor.

Valesca, voor jou is het bijna al zover (het verlof dan he, de baby moet nog even blijven zitten)! Het plan is dat onze trappen ook nog geschuurd en geschilderd moeten worden voor de bevalling. Ik zit alleen nog te wachten wanneer de schilder kan beginnen. Het lijkt me ook totaal geen pretje al die troep en stof in huis. Misschien kan ik wel een paar nachtjes bij mijn ouders slapen.

Violeta, ik voel me ook vaak heel onwetend hoor, ik word soms echt onzeker van wat je allemaal moet weten en allemaal in huis moet hebben. Maar ik probeer vooral ook gewoon mijn eigen gevoel te volgen en op mijn eigen tempo zaken aan te schaffen. Zoals hier al eerder gezegd, je kunt altijd nog spulletjes kopen wanneer de baby er eenmaal is.

Over boxkleden, ik heb een mooi kleed van mijn tante gekregen, een stoffen en de bovenkant is van fleece. Vorige week de box ook maar besteld, die komt eind augustus. Ik heb een box met een lade gekocht, wel wat duurder maar het leek me wel handig en bovendien hoef je dan niet onder de box stof te zuigen, haha.

Gisteren ook de Luvion babyfoon aangschaft. Duur ding zeg! maar bij babypark was nog 10% zomersale korting dus dat scheelde toch weer 20 euro.

En zo rommelen we maar wat aan....uiteindelijk moet alles toch wel aanwezig zijn rond half oktober, haha!

Geplaatst

Inderdaad de kleine moet nog ff blijven zitten haha,maar de weken mogen voorbij gaan van mij!

ja het is niks aan zo'n klus aan het einde van de zwangerschap....wij verfen het zelf(rene en mijn schoonvader)

alle zooi staat nu ook in de schuur enzo,kan niet eens mijn diepvries in...zal allemaal wel door de hormonen komen maar word er chagerijnig van hihi

hopelijk kun je bij je ouders slapen is wel lekker dan

wij hebben ook een box met lade,ideaal voor spullen haha alleen komt er op de bodem van de box(bovenkant lade ) ook stof en dat krijg je moeilijk weg omdat het achter de spijlen zit

wanneer zetten jullie de box neer? ik wilde het doen als ik met verlof ging kan sanne ook wennen dat ze er niet in mag klimmen hihi

Geplaatst

Wij hebben de box al wel in huis, maar staat nog ingepakt boven. We hebben er ééntje zonder lade gedaan, juist omdat er anders zoveel stof op de lade gaat liggen. We hebben laminaat, dus ik dus viltjes onder de box en kan ik m zo aan de kant schuiven om stof te zuigen. Lekker makkelijk.

Ik denk trouwens dat wij onze box ongeveer twee weken voor de uitgerekende datum neer zetten in de kamer, maar dat kan maar zo later worden hoor. Misschien laat ik m mijn man wel neer zetten als de weeen net begonnen zijn ofzo.. dat duurt dan toch nog even.. we zien wel. En anders maar na de bevalling hoor.. die kleine hoeft er toch niet gelijk in na de bevalling. Dan heb ik m liever op de arm bij mij :D

Laika: fijn he, 6 uur werken per dag. Het gaat bij mij nu ook weer zoveel beter. Mijn bekkenklachten zijn er echt een stuk minder van geworden en ik rijd inderdaad niet hondsmoe naar huis. Leuk dat we tegelijk onze laatste dag hebben.

Hoe gaat het met jullie maagzuur klachten? Hier wordt het steeds erger.. eerst had ik het alleen 's avonds, maar inmiddels heb ik er de hele dag last van. Beetje jammer. De Antagel helpt gelukkig wel een poosje, maar ik red het niet de hele nacht, dus wordt op een gegeven moment toch weer wakker. Dus vanaf vanacht maar een extra kussen onder mijn hoofd gelegd en dan gaat het weer wat beter gelukkig. Heb nu ook van Gaviscon pillen gehaald voor overdag als ik op mijn werk ben, of onderweg. De antagel moet namelijk in de koelkast bewaard worden.

Deze week gaat verder waarschijnlijk niet heel leuk worden. De kans dat de opa van mijn man zeer snel overlijd is erg groot. We zijn vandaag nog bij hem geweest, maar het gaat helaas heel slecht. Zijn lichaam en energie zijn helemaal op. Hij ligt maar in foetushouding in bed, drinkt en eet bijna niks meer en zegt heel af en toe nog wat. Hij slaapt bijna de hele dag. Niet leuk dus. Ik had steeds gehoopt dat hij de geboorte van onze zoon nog zou gaan redden, maar ik geloof daar inmiddels niet meer in... pfff

Geplaatst

Heftig Doortje dat de opa van je man op sterven ligt,altijd heftig dit soort dingen,sterkte ermee

S avonds rond etenstijd krijg ik last en s avonds heb ik ook een zwaar gevoel,maar heel erg maagzuur heb ik niet meer een heel vol zwaar gevoel...hopelijk word het bij jou wat stabieler of liever minder!

ik zet vooral de box op tijd neer zodat sanne er aan kan wennen en ik vind het ook wel erg leuk weer hihi,weet niet precies meer wanneer ik hem bij sanne neer had gezet

Geplaatst

Grappig, ff snel hoor want ti's hier druk en m'n luiken vallen dicht... Ik zei dat ik maar niet naar jullie verhalen luister over babykamers want die van ons is nog lang niet klaar.. Nu gaat t over boxen, wij hebben n mooie - zo goed als nieuwe - bopita box met lade via mp gekocht en die staat hier al zo n 4 maanden in de woonkamer. Loop ik toch op 1 vlak voor op jullie, haha!

Overigens heel handig als opslag voor alle babyspulletjes die we cadeau hebben gekregen.

Vandaag is t ledikantje en de commode gearriveerd. Manlief gaat ze morgen in elkaar zetten zodat de gifstoffen uit de mdf kunnen vervliegen en ik t regelmatig kan afnemen. Leuk, leuk! :-)

Fijn weekend allemaal! En tot over n week hè!

Geplaatst

Hahah leuk toch,daarom wil ik ook de box erin als ik verlof krijg,we krijgen altijd verlofmand en die had ik toen ook in de box gezet met alle dingen,erg leuk!!!

leuk dan kun je ook gaan zwijmelen in het kamertje haha

tot over een week!!

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullue aanmoediging.

Ellen we hebben een dure kleed gekocht van koeka + z'n plastic matrasje eronder. Ik vond het heel leuk.

Mooei dekentjes zeg.

Doortje heel veel sterkte de komende tijd van de opa van je vriend. We hebben een tijdje geleden ook afscheid genomen met de oma van mijn vriend,vond ik toch moeilijk,ik had het ook willen vertellen dat we een kind krijgen en ook dat ze het mee mocht maken ,maar helaas....

Laika ze hebben de groene kleur niet maar ze hebben hele leuke spulletjes,de sait loopt moeilijk maar kijk maar even. We nemen de kabel teddy dekentje roze www.babysonly.nl

Valesca wat lekker je bent echt aan het aftellen! :)

Fijn weeekend allemaal!

Geplaatst

Bij ons is de kamer ook bijna klaar. Ze is volledig geverfd en de laminaat ligt erin. Ook alle kasten liggen erin (wel nog in de verpakking, die worden normaal in de loop van volgende week in elkaar gezet door steven en m'n pa) Ik kan echt niet wachten tot eindelijk alles erinstaat. Dan kan ik beginnen mt de kasten te vullen ;-)

Over kasten vullen gesproken, wij zijn vandaag gaan shoppen voor onze kleine meid. Hebben een paar super toffe dingen tegengekomen en kon me natuurlijk niet houden om ze te kopen. Vooral in de h&m kon ik me bijna niet houden, zoveel toffe kleren dat ze daar hebben!! Hebben zo'n tof pakje gekocht voor in de winter. Echt om boven de andere kleding te doen zodat ze lekker warm hebben. Zacht dat dat is niet normaal!! Zelfs m'n man was op een bepaald moment niet meer te houden en moest en zou een superzacht fleece dekentje hebben. We hebben normaal dekentjes genoeg want m'n ma heeft ook een dekenje gehaakt zoals bij Ellen en we hebben er verschillende andere liggen maar toch, ik kon hem niet tegenspreken.

Hebben voor het eerst echt kleine maatjes gekocht (50, 52, 56) en toen we daarna naar m'n schoonma gingen wou zij natuurlijk onze aankopen bewonderen. Nadat we de kleurgevoelige stukken in de auto verstopt hadden was ze idd ook niet meer te houden. Ze vond wel dat we niet teveel kleine dingen mochten kopen omdat ze daar zo snel uitgegroeid zijn... Zeker doordat zowel m'n man als ik niet van de kleinste zijn had ze zoiets van: jullie baby gaat er snel uitgegroeid zijn... Hoeveel kleine maatjes hebben jullie gekocht? Ik heb nu zo'n 6 rompertjes en 2 slaappakjes en ik dacht echt dat dit echt niet overdreven was...

Heb trouwens nog een vraagje, hoe dikwijls hebben jullie last van harde buiken? Ik echt super veel, zelfs als ik een dagje thuis ben geweest en zo goed als niets gedaan heb heb ik er last van. Ik wordt er soms zelfs wakker van 's nachts...

Geplaatst

voiletta leuk ook dekentje geshopt!

Akara: ik heb héél veel in de kleine maten rompers ook haha,veel gekregen ook maar ik heb ze lang gebruikt,sanne kon tot 3 maanden in de 50-56 rompers en die was bijna 8 pond dus echt niet heel klein...je moet ook nagaan dat alles elke dag in de was gaat,en soms heb je 2 verschoningen per dag....

wat leuk dat je man zo mee shopt,rene doet dat niet hoor die laat mij alles kopen...

Geplaatst

Akara, leuk he al dat winkelen. Als je mij loslaat in een winkel ben ook niet te houden.. dus ik ga meestal maar samen met mijn man, anders heeft ons kind straks kleren die hij nooit aan heeft kunnen hebben omdat hij er al niet meer in past. haha..

Ik heb nu volgens mij 8 rompertjes in de maat 50-56. Dat lijkt me voorlopig meer dan zat. Als het een klein kindje wordt heb ik ze immers zo bijgehaald. Belangrijkste is volgens mij dat je de eerste week goed door komt en als je dan zelf weer een beetje op de been bent kun je gauw genoeg nog wat bij halen (en anders zijn er genoeg anderen die dat kunnen doen).

Qua kleding heb ik geloof ik 4 setjes, die zowel overdag als in bed aan kunnen, omdat het in laagjes is. Ik heb wat dunne shirtjes met een vestje, maar ook rompertjes met lange mouwen waar hij prima in kan slapen. Tijdens de cursus die wij gedaan hebben zeiden ze tegen ons dat je in het begin je kindje toch niet steeds omkleed omdat het dan vooral voeden, verschonen, knuffelen, slapen en weer voeden is. Je kleedt dan toch niet 6 keer per dag om. Dat verschil komt volgens haar pas meer als ze wat langer wakker zijn.

Wat betreft de harde buiken.. dat is bij mij wat wisselend en echt heel afhankelijk van wat ik gedaan heb. Soms heb ik er thuis weinig last van, maar als ik even bezig ben in huis dan heb ik het ook vaak hoor. Gisterenavond nog een feestje gehad. Ik heb gewoon rustig aan de bar gezeten, maar toch had ik continu harde buiken. Pas toen ik thuis rustig in bed lag werd dat minder. Maar laatst had ik het ook gewoon op de bank. De kleine man van ons was toen nog al druk en daar krijg ik ook gewoon harde buiken van. Bij ons staat dat je bij meer dan 15 harde buiken per dag dit met de verloskundige moet bespreken. Ik ga het dinsdag eens vragen als ik weer moet. Het doet namelijk geen pijn bij mij. 's nachts heb ik het gelukkig niet (althans.. ik word er niet wakker van)

Geplaatst

Valesca,

Wij gaan de box ook zetten als ik verlof krijg.

Het zal voor Sanne inderdaad fijn zijn dat ze eraan kan wennen dat ze er niet in mag klimmen en dat hier de baby in komt liggen.

Dan wordt ze niet op het 'laatste moment' hiermee geconfronteerd. Het zal allemaal voor haar 'lastig' genoeg zijn om te gaan wennen aan de nieuwe situatie die komen gaat.

Doortje,

Moet wel lachen dat je schrijft dat je man de box neer kan zetten als de weeën beginnen. Het kan een optie zijn, maar denk dat mijn man de box dan echt niet goed in elkaar kan zetten.

En nee hoor, de kleine hoeft er van mij ook niet meteen in te liggen. Die blijft fijn boven bij mij en papa komt daar gewoon gezellig bij.

Wat heftig dat de opa van je man terminaal is. Verblijft hij in een verpleeg/verzorgingshuis of woont hij nog thuis?

Hoop dat hij wel medicatie krijgt zodat hij geen pijn hoeft te hebben.

Je had hem natuurlijk heel graag kennis laten maken met jullie zoon, wat kan het leven hard zijn!

Maagzuur heb ik geen hinder van, wel net als wat Valesca zegt. Ik zit sneller vol en daar heb ik last van.

Marianne,

Hahaha, loop je inderdaad op iets heel ver vooruit op ons! Leuk toch!

Tja, iedereen deelt het anders maar je zult zien dat we echt wel allemaal 'op tijd' klaar zullen zijn voordat die kleine zich zal gaan melden.

Staan de commode en het bedje al in elkaar?

Zó leuk om de babykamer in te richten. Vond het van poetsen tot het in de kast leggen van de kleertjes allemaal super leuk om te doen!!

Violeta,

Prachtig dekentje!!

Wij hebben in het ledikant een licht grijs dekentje van Koeka liggen en over het aankleedkussen dezelfde hoes van Koeka.

Wat hebben die toch ook mooie producten zeg!

Moet mezelf echt inhouden om niet vanalles te gaan kopen.

Akara,

Bij jullie de kamer ook klaar! Alleen de kasten nog, maar dat gaat ook zo gebeuren.

Yep, bij h&m hebben ze erg leuke kleertjes.

Wij hebben in totaal 13 setjes kleding in de kast hangen. Maatje, 50, 56 en 62. Ik weet niet hoeveel van elke maat, maar in totaal hebben we 13 setjes.

Shirtje met broekje bedoel ik dan. Denk een stuk of 4 broekjes met dichte voet. Ik vind dit niet zo mooi, dus ik heb die niet zoveel aangeschaft.

Ik doe liever een broekje aan en geef hem/haar dan sokjes aan.

Mochten we merken dat hij/zij de sokjes vaak uit trapt koop ik wel van die dingen die je over de sokjes aan moet geven zodat ze niet uit getrapt kunnen worden.

Zo'n 12 rompertjes 50/56, verschillende met korte en lange mouw.

10 rompertjes 62 en ook een paar maatje 68.

Slaapzakjes koop ik als de kleine geboren is. Omdat ik die wel in de kleur aan wil schaffen voor een jongen of een meisje.

Harde buiken heb ik ook regelmatig. Maakt niet uit wat ik aan het doen ben.

Dit zijn volgens mij de 'oefen harde buiken'.

http://www.babybytes.nl/encyclopedie/B/Bevallen/Braxton-Hicks

Geplaatst

wish: ja precies zo kan sanne er goed aan gaan wennen,ben erg benieuwd hoe het gaat lopen allemaal hoor!!

Ja wij komen ook wel aan meer setjes,maar ja heb natuurlijk ook nog veel van sanne.....bij sanne had ik 54 rompers 50-56 hahah veel gehad van mijn nicht o.a die ook een kleine had hahaha

Geplaatst

Poeh, 54 rompertjes mijn hemel dat zijn er echt 'te veel'.

Dan kun je ze gaan gebruiken als 'weg werp' rompertjes. Hahaha, grapje!

Zeker spannend hoe Sanne op haar kleine zusje zal gaan reageren. Weet ze trouwens dat ze een zusje krijgt?

Ons kleintje blijft naar mijn idee tot nu toe in ongeveer dezelfde positie liggen.

Blijf afgelopen weken de bewegingen die hij/zij maakt op dezelfde plaatsen voelen.

Dus ik hoop dat ie met het hoofdje mooi naar beneden gericht blijft liggen!

Merken jullie ook dat de bewegingen op ongeveer dezelfde plek voelbaar blijft?

Of zit er veel verschil in bij sommige?

Geplaatst

haha ja joh,dat deed ik dus soms echt als ze een spuitluier had dan ging de romper gewoon weg hahaha

sanne spuugde veel dus heb niet alles bewaard,gelukkig is mijn stapel nu kleiner dus haha

Ja sanne weet dat ze een zusje krijgt,ze heeft het er veel over en knuffelt met mijn buik,hopelijk is ze net zo gek met de kleine straks als nu!!

Ik voel eigenlijk ook wel steeds dezelfde bewegingen waardoor ik hoop dat de kleine nu nog mooi met koppie beneden ligt,vooral rechts voel ik steeds een bobbel(voetje?!) en het draait soms van links naar rechts een bult..(billen?)

Geplaatst

Hahaha, dat is ook wat, wat jij voelt heb ik in spiegelbeeld.

Ik voel volgens mij een voetje (omschrijf ik ook als 'bobbel') aan de linker zijde iets boven mijn navel.

Als ik die bult voel en er een beetje tegen duw gaat dit ook snel weer weg. Denk dat hij/zij dan zoiets heeft van, 'oei' zal maar eens even weg gaan.

En een paar sec. later komt dat weer tervoorschijn. Haha!

En ook ik voel een bult schuiven rondom mijn navel, dat ik denk dat dit de rug en billen zijn.

Op de afgelopen 2 echo's lag hij/zij met het hoofdje beneden en zijn/haar rug aan de rechter zijde en voelde ik de voetjes links wat onder mijn ribben.

We zijn vanavond gaan uit eten, heerlijk gegeten maar zit nu wel vol.

Heb het al even laten zakken dus ik duik m'n bedje in. Zal m'n man eens van de bank plukken, die is net in slaap gevallen.

Och gossie, hij ligt eigenlijk wel erg lief te zijn. :laugh:

Geplaatst

Hoi Wish,

Yep de commode en t bedje staan inelkaar. Erg mooi, vind ik, weer een stap! Ik had er ook al zon plezier in om ze af te nemen. Ze staan nu "uit te ademen" in m'n werkkamer, wat wel nodig is, poehee wat n lucht. Ben heel blij dat ze er nu al staan.

Sinds gister kunnen we weer in onze slaapkamer slapen, heel fijn en ook mooi geworden.

En bij mij lag ze trouwens precies zo als bij jou, zei de vk vorige week. Ik merk dat als ik op m'n linker zij ga liggen dat ze daar gaat trappelen, dus slaap nu op m'n rechterzijde. :-)

Jemig, valesca, 54 rompertjes, haha! Ik heb ze van mij nog niet geteld. Maar dat ga ik zeker niet halen. As weekend komt m'n schoonmoeder, die neemt er vast weer wat mee. :-)

Ik ben benieuwd naar jullie foto's van de kamertjes!

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Dag meiden,

En fijne vakantiedag gewenst!

Heel snel, want ben m'n moeder aan het helpen. we zijn de matras aan het verkleinen. de matras afsnijden was geen probleem, nu nog de hoes terug op maat krijgen.

Akara,

Ik heb wel 30 harde buiken per dag, en ik tel ze zelfs al niet meer. Zolang ze inderdaad niet echt pijn doen dat je ze moet wegpuffen, is het niet erg. En bij mij maakt het ook echt niet uit wat ik doe, ik heb ze voortdurend. Vooral vanaf de namiddag. En als het oefenweeën zijn, hoop ik gewoon dat het zo blijft tot het juiste moment en is m'n baarmoeder tegen dan al flink getraind :-) We zullen de voordelen er maar proberen van in te zien.

Ik zal ook uitkijken naar een groen dekentje hoor en je iets laten weten. Hier al eentje, van merinowol. Maar zonder de leuke zelfgekozen patronen natuurlijk http://www.babynatura.nl/slapen/dekens/

Wat erg van je opa dat die zo hard achteruit gaat! Ik hoop dat hij er zelf weinig last van heeft..

Ik heb de box hier nog staan, maar eerst het kleed maken hihi. In Middelburg een stoffenwinkel gevonden (had op voorhand al op internet gezocht) en daar wel meer dan een uur staan kiezen en bedenken hoe we het gaan maken. Het design was maar een idee, en gaandeweg op andere ideeën gekomen, maar het gaat wel mooi zijn nu. Heel donkerpaarse fleece als basisstof, en dan een kader in het midden van 4 vierkanten waarin een zon en een maan gestikt zullen worden. Allemaal gebaseerd op ons geboortekaartje, met dezelfde kleuren. Benieuwd hoe het zal gaan! Ook nog ecru badstof gekocht om een tweede neutrale te maken. Voor als de andere in de was moet.

Zeeland was leuk (véél gegeten, waaaah) en alleen maar zaterdagvoormiddag regen regen. Gelukkig zaten we in de stoffenwinkel toen. En ook eindelijk eens de miss Etam ontdekt! Heb er een t-shirt met diepe v-hals gekocht, mag ook wel eens vind ik. Nu heb ik eindelijk borsten haha.

enfin, tot gauw! ik ga verder helpen.

liefs

Ellen

Geplaatst

haha grappig zeg,het is net hoe ze met de benen over elkaar liggen hahaha

lekker uit eten!!!!

ik zal van de week eens foto van het kamertje gaan maken!

Geplaatst

huh wat raar?!

ik heb op het moment zo last van mijn benen kan geen houding vinden waar het lekkerder door word

En nu de zon schijnt weer zo warm...zucht ff klagen hoor hihi

Geplaatst

Ellen,

Als je een heel verhaal hebt geschreven en dit duurt dan te lang. (tja wat te lang is weet ik ook niet hoor) wordt je eruit gegooid.

Moet je jezelf opnieuw inloggen.

Ik knip de tekst dan en log mezelf in en dan plak ik de tekst erin.

Anders moet je alles onthouden en opnieuw typen, vandaar.

Wat wou je kwijt?

Valesca,

Vervelend he als je onrustige benen hebt. Praat me er niet van. Pfff!

Ik heb vandaag niet veel gemerkt van het warmere weer. Ben de hele dag van 7.00 t/m 16.00uur binnen geweest.

Toen ik naar mijn auto liep merkte ik dat het mooi weer was. Gelukkig heb ik airco, was nu wel weer nodig om te gebruiken.

Ik neem tijdens onze lunch foto's mee van de babykamer.

Geplaatst

ja het gaat nu wel weer,wat het was geen idee...

hopelijk word het niet erger maar pff kan me nu goed voorstellen hoe vervelend het is als je er meer last van hebt

leuk!!

Mijn vriendin gaat morgen foto's maken van mijn buik!!

Geplaatst

Dames, hier even een kort berichtje van mij.

Met opa gaat het steeds slechter. Sinds vanavond ligt hij aan de dormicum om hem in een diepe slaap te krijgen zodat hij kan inslapen. De kans is dus vrij groot dat hij vannacht of morgen overlijdt.

Mogelijk ben ik er dus niet bij zaterdag, maar zodra meer bekend is horen jullie het van mij. (ik hoop stiekem dat ik toch gewoon kan komen hoor)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden