Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och Doortje, wat een verdrietig nieuws. Hopelijk kan je opa wel rustig inslapen zo, zoals het nu gaat is het natuurlijk ook niks. Ik hoop ook dat je erbij kunt zijn zaterdag maar begrijp natuurlijk heel goed dat het ook weleens niet zo zou kunnen zijn. Veel sterkte!

Ik heb vandaag nog wel even lekker in het zonnetje gezeten. Oke, een half uurtje, daarna was ik er ook wel weer klaar mee ;-), maar toch even wat vitamine D binnenkrijgen he? Ik begin wel enorm last te krijgen van maagzuur. Ik heb nu een nieuwe verslaving erbij, melk met bananensmaak. Het helpt wel tegen het maagzuur, helaas is het wel een calorieenbom, maar ja.

Vandaag weer een afspraak bij de vk gehad. Van tevoren moest ik bloed laten prikken en had ik 24 uur urine opgespaard ivm met mijn klachten van twee weken geleden. Gelukkig was alles goed. Bloeddruk was net zo hoog als twee weken geleden, 140/85 maar ook niet te hoor, gelukkig. Wel ligt de baby nog steeds dwars dus dat wordt wel spannend nu. Over twee weken weer een controle en als ie dan nog steeds dwars ligt dan wordt er een echo gepland om te kijken of er een mogelijkheid is voor het geven van een 'zetje'. Ze hoeven hem niet compleet te draaien natuurlijk dus de risico's zijn wel een stuk kleiner. We gaan het maar weer even afwachten.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje wat een vervelend nieuws zeg! heel veel sterkte,hopelijk lukt het om er bij te zijn maar anders is het ook heel logisch als het niet lukt

Laika: fijn dat alles goed was,ik ben ook zo gek op melkproducten je komt er van aan ja maar ja pff hihi

hopelijk gaat de kleine nog draaien!!

Geplaatst

Doortje,

Ik wil je voor de komende periode heel veel sterkte toewensen.

Dormicum is voor hem dan wel prettig om te krijgen, heeft hij geen 'ongenoegen' meer en kan hij hopelijk op een rustige en waardige manier sterven.

Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Laika,

Jammer dat de kleine van dwars ligt. Maar hopelijk kunnen ze dit inderdaad met een 'zetje' oplossen.

Fijn dat je verder lichamelijk in orde bent. Helaas een wat hogere bloeddruk, maar niet te hoog.

Tja, een caloriënbom op z'n tijd kan toch geen kwaad?

En als het helpt om maagzuur tegen te gaan.

Kijk je wel uit voor het krijgen van een zwangerschapsmasker. Ik 'durf' zonder dat ik mezelf niet eerst in het gezicht insmeer niet in de volle zon te gaan zitten.

Nu ben ik wel wat gevoelig voor het krijgen van sproetjes, dus ben ik bang dat ik zo'n masker kan krijgen.

Valesca,

Super dat je buikfoto's laat maken. Heel veel plezier met het maken van de foto's.

Ook met je man en dochter erbij?

Wij gaan in sept. een fotoshoot laten maken. Daar kom ik alleen op te staan en ook een paar met mijn man erbij.

Als de kleine geboren is laten we binnen 2 weken door dezelfde fotograaf een newborn fotoshoot maken.

Laat iemand dit nog meer doen?

Geplaatst

Wish,

Ik ga ook in september voor wen fotoshoot. Vooral van mij en mn buik maar ook met mn man erbij. Over een newborn shoot heb ik eigenlijk nog niet nagedacht.. Wel een heel leuk idee. Laat je dan alleen foto's van de baby maken of ook met z'n drieeen? Ik had al wel zitten denken aan het maken van een mooie foto zo rond kerst voor de aanstaande opa's en oma's.

Verder iedereen bedankt voor de lieve woorden. Zaterdag hebben we hem voor t laatst gezien en dat is goed zo. We hopen dat t nu snel gaat. Het is zo zielig zo.

Geplaatst

Helloow,

Dorien, shit zeg. Het gaat blijkbaar wel heel erg snel bij je opa. Heel veel sterkte hoor. Hopelijk kan je erbij zijn zaterdag, maar zoals al gezegd is het natuurlijk begrijpelijk als het niet gaat voor je.

Ja, ik had een hele uitleg over Zeeland geschreven en wat ik aan het doen was, maar toen kreeg ik na het plaatsen een bericht: bedankt, je bericht wordt eerst door een moderator gecontroleerd. Wat?? En sindsdien niks meer. Kwijt natuurlijk, want ik had de tekst niet copy-paste of zo gedaan. Ga ik nu dus wel doen dan maar nog voor ik het plaats.

Zeeland was dus heel erg tof, en vooral met veel en vaak eten, want het weer zat natuurlijk niet mee. Dat wisten we al een beetje op voorhand. Het ergste weer was zaterdagvoormiddag, dat we dan maar door hebben gebracht in een leuke stoffenwinkel in Middelburg. We gaan het geboortekaartje namaken in de vorm van het boxkleed! Jipie! Al zal het niet eenvoudig zijn, maar wel heel erg leuk. De basis is donkerpaarse fleece, en daarboven komt een vierkanten katoenen lappenstuk, in 4 gelijke lappen, waar op één een zon en op één een maan op zal staan. Met de kleurtjes van het kaartje. Foto komt nog!

Intussen heeft m'n moeder de hééle dag gewerkt aan het verkleinen van de matras om in het wiegje te krijgen. En het past! Yeeeh! Het lijkt gewoon zo uit de Ikea te komen, maar dan gewoon kleiner haha. Meteen lakentjes in gelegd (en ja, het groene dekentje erbij), om te kijken. heel erg leuk hihi. Nu kan ik eindelijk ook eens dromen, ookal moet het bed weer uit elkaar gehaald worden om opnieuw te vernissen (bwerk). Het ziet er wel allemaal zo groot uit, vinden jullie niet? Zo'n ukkie van 50cm groot gaat toch verdrinken in zo'n enorm bed. Nu ja, de onze gaat snachts wel in de draagmand liggen op onze kamer, dat is al kleiner.

Hier misschien nog een leuke voor een groen dekentje? http://www.babynatura.nl/slapen/dekens/2115-wollen-babydeken/

Laika, jammer dat ie nog steeds dwars ligt. Hopelijk wil hij nog draaien. Wel goed dat alles in orde was voor de rest! Ik heb morgen eindelijk nog eens een afspraak bij de gyn, met echo. En m'n moeder erbij. De laatste echo is van 1 juli. Dus wel eventjes geleden. benieuwd in elk geval!

Ik hou ook wel van melkproducten, maar ik kijk echt niet naar de calorie waarden ervan hoor. Ik denk gewoon: calciuuuum en hop, dat glas melk gaat erin.

Valesca, wat leuk dat je je fotoshoot hebt! Ik ben jaloers hoor hihi. Ik zal misschien toch ook eens iemand moeten zoeken die dit professioneler kan, dan m'n vriend die voorstelt om wat foto's te trekken in de slaapkamer haha.

Bijna bollebuikendag, jipie! Ik kijk er naar uit hoor! En ik hoop echt echt echt dat het mooi weer gaat worden dit keer.

Wish, breng die foto's maar lekker mee!

Oh, en over de harde buiken: ik heb er wel 30 per dag denk ik. Net nog eentje aant beleven, terwijl ik gewoon in de bank lig. Nog voor ik opsta heb ik er al minstens 5 gehad, dus het hoeft niet meteen erg te zijn, gewoon gevoelig. Wat bij mij dus het geval is. Ik hoop gewoon dat mijn baarmoeder al flink getraind is, tegen dat het moment daar is. M'n vriend zei gisteravond nog iets heel schattigs. Hij heeft MIJN boek helemaal uitgelezen dat over de bevalling gaat ('baren' van benedicte vansina of zoiets), en toen hij het gister uit had zei hij meteen erna: nu, ik ga ervan uit dat je dat helemaal goed gaat doen hoor. hihi. Ik vond het al sterk dat hij mijn boek helemaal heeft zitten uitlezen, toch iets heel erg confronterends en abstract voor een man denk ik.

Zo, ga ik nu slapen, vandaag erg hard gewerkt in het huis en m'n moeder meegeholpen (aw die rug). Ze gaat nog een paar dagen blijven, ben zo benieuwd.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Helloow,

Dorien, shit zeg. Het gaat blijkbaar wel heel erg snel bij je opa. Heel veel sterkte hoor. Hopelijk kan je erbij zijn zaterdag, maar zoals al gezegd is het natuurlijk begrijpelijk als het niet gaat voor je.

Ja, ik had een hele uitleg over Zeeland geschreven en wat ik aan het doen was, maar toen kreeg ik na het plaatsen een bericht: bedankt, je bericht wordt eerst door een moderator gecontroleerd. Wat?? En sindsdien niks meer. Kwijt natuurlijk, want ik had de tekst niet copy-paste of zo gedaan. Ga ik nu dus wel doen dan maar nog voor ik het plaats.

Zeeland was dus heel erg tof, en vooral met veel en vaak eten, want het weer zat natuurlijk niet mee. Dat wisten we al een beetje op voorhand. Het ergste weer was zaterdagvoormiddag, dat we dan maar door hebben gebracht in een leuke stoffenwinkel in Middelburg. We gaan het geboortekaartje namaken in de vorm van het boxkleed! Jipie! Al zal het niet eenvoudig zijn, maar wel heel erg leuk. De basis is donkerpaarse fleece, en daarboven komt een vierkanten katoenen lappenstuk, in 4 gelijke lappen, waar op één een zon en op één een maan op zal staan. Met de kleurtjes van het kaartje. Foto komt nog!

Intussen heeft m'n moeder de hééle dag gewerkt aan het verkleinen van de matras om in het wiegje te krijgen. En het past! Yeeeh! Het lijkt gewoon zo uit de Ikea te komen, maar dan gewoon kleiner haha. Meteen lakentjes in gelegd (en ja, het groene dekentje erbij), om te kijken. heel erg leuk hihi. Nu kan ik eindelijk ook eens dromen, ookal moet het bed weer uit elkaar gehaald worden om opnieuw te vernissen (bwerk). Het ziet er wel allemaal zo groot uit, vinden jullie niet? Zo'n ukkie van 50cm groot gaat toch verdrinken in zo'n enorm bed. Nu ja, de onze gaat snachts wel in de draagmand liggen op onze kamer, dat is al kleiner.

Hier misschien nog een leuke voor een groen dekentje? http://www.babynatura.nl/slapen/dekens/2115-wollen-babydeken/

Laika, jammer dat ie nog steeds dwars ligt. Hopelijk wil hij nog draaien. Wel goed dat alles in orde was voor de rest! Ik heb morgen eindelijk nog eens een afspraak bij de gyn, met echo. En m'n moeder erbij. De laatste echo is van 1 juli. Dus wel eventjes geleden. benieuwd in elk geval!

Ik hou ook wel van melkproducten, maar ik kijk echt niet naar de calorie waarden ervan hoor. Ik denk gewoon: calciuuuum en hop, dat glas melk gaat erin.

Valesca, wat leuk dat je je fotoshoot hebt! Ik ben jaloers hoor hihi. Ik zal misschien toch ook eens iemand moeten zoeken die dit professioneler kan, dan m'n vriend die voorstelt om wat foto's te trekken in de slaapkamer haha.

Bijna bollebuikendag, jipie! Ik kijk er naar uit hoor! En ik hoop echt echt echt dat het mooi weer gaat worden dit keer.

Oh, en over de harde buiken: ik heb er wel 30 per dag denk ik. Net nog eentje aant beleven, terwijl ik gewoon in de bank lig. Nog voor ik opsta heb ik er al minstens 5 gehad, dus het hoeft niet meteen erg te zijn, gewoon gevoelig. Wat bij mij dus het geval is. Ik hoop gewoon dat mijn baarmoeder al flink getraind is, tegen dat het moment daar is. M'n vriend zei gisteravond nog iets heel schattigs. Hij heeft MIJN boek helemaal uitgelezen dat over de bevalling gaat ('baren' van benedicte vansina of zoiets), en toen hij het gister uit had zei hij meteen erna: nu, ik ga ervan uit dat je dat helemaal goed gaat doen hoor. hihi. Ik vond het al sterk dat hij mijn boek helemaal heeft zitten uitlezen, toch iets heel erg confronterends en abstract voor een man denk ik.

Zo, ga ik nu slapen, vandaag erg hard gewerkt in het huis en m'n moeder meegeholpen (aw die rug). Ze gaat nog een paar dagen blijven, ben zo benieuwd.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Helloow,

Ja, ik had een hele uitleg over Zeeland geschreven en wat ik aan het doen was, maar toen kreeg ik na het plaatsen een bericht: bedankt, je bericht wordt eerst door een moderator gecontroleerd. Wat?? En sindsdien niks meer. Kwijt natuurlijk, want ik had de tekst niet copy-paste of zo gedaan. Ga ik nu dus wel doen dan maar nog voor ik het plaats, want het lijkt me maar niet te lukken.

Geplaatst

Hmm, misschien schrijf ik teveel, en wordt het daarom niet geplaatst?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ligt het aan het plaatsen van een link dat ik niet toegelaten word om iets te plaatsen?

Hier misschien nog een leuke voor een groen dekentje? Bij babynatura.nl. Moet je daar maar eens kijken bij de wollen babydekentjes onder de categorie 'slapen'. Ook erg mooi én groen!

liefs,

Ellen

Geplaatst

@Wish: nu alleen met Sanne erbij,rené was er niet,maar we willen nog wel een keer met René erbij doen ja!

mijn vriendin gaat ook foto's maken als de kleine er is!!

Ellen hier gaat de kleine ook eerst in de wieg,lekker compact!!!

het zou mooi weer worden zaterdag hoorde ik!!

Ik maak zelf ook foto's heb een studio boven dus dat is wel leuk,maar ben geen prof hoor haha

Geplaatst

hee dames,

Ben net terug van de verloskundige en alles was nog steeds prima. Bloeddruk nog steeds 90/50, HB 7.5, 0,5 kg gegroeid de laatste drie weken en verder alles netjes gegroeid. het hartje klopte prachtig. Heerlijk altijd weer om te horen. Hij ligt nog steeds met z'n koppie naar beneden en met z'n gezichtje naar voren. Prima houding volgens de verloskundige, dus hopen dat het zo blijft. 1 september mag ik weer voor controle (dus over ongeveer twee weken)

Valesca: tof zo'n studiootje boven. Ik maak ook graag foto's, maar vooral van mensen. Dus onze zoon is straks echt de sjaak.. hahaha.. Ben erg benieuwd naar de foto's die vandaag van je gemaakt zijn.

Ellen: geen idee hoe of dat komt door de link. Wel irritant in elk geval

Ben zelf een beetje grieperig op het moment. Last van mijn keel, hoofdpijn, etc. Komt misschien ook wel omdat ik erg slecht geslapen heb vannacht. Opa leeft nog steeds, maar ja.. hoe lang nog?? In elk geval ben ik er zaterdag gewoon bij zoals het nu lijkt, tenzij het misschien vrijdag of zaterdag overlijdt. (en natuurlijk ook afhankelijk van hoe mijn man en schoonmoeder er onder zijn mocht hij overlijden nog voor zaterdag).

Het wordt in elk geval mooi weer zaterdag, dus dat is wel leuk. Ik ga er vanuit dat ik ook niet ziek wordt en dat ik na een nacht goed slapen weer een stuk fitter ben. Ik eet al in wat kleinere porties en dat helpt tegen het maagzuur en het volle gevoel gelukkig. Wel lastig om minder te eten (zeker als het lekker is), maar het voelt wel beter.

Mijn buik is trouwens flink gegroeid de laatste twee weken. 4 cm er bij!!! Zit nu op 116 cm. Ben benieuwd hoe veel groter mijn buik nog wordt. Nog geen striae te bekennen gelukkig, dus hoop dat dat zo blijft.

Geplaatst

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige!!!

De foto's zijn zo super geworden,zal er wel ff een paar in het forum komen showen vanavond of morgen,

Ik heb van Sanne ook zo ontzetten veel foto's gemaakt...haha

Hopelijk knap je snel op hoor,en sterkte ook met je opa zijn slopende dagen zo....

Goed gegroeid zeg!!Gaat hard zo hé

Geplaatst

Ja dat groeien gaat echt mega hard. Mijn collega's zeiden al van: volgens mij groei je wel snel of niet? Dus vandaar dat ik maar weer even gemeten heb gisterenavond. 7 september gaan wij op de foto en ben wel erg benieuwd hoe groot mijn buik dan is hoor.. Ik zal m nog missen straks.. haha... (de buik niet, maar het geschop wel denk ik hoor).

Ben heeel benieuwd naar jou foto's! Altijd leuk buik foto's vind ik. Ik ben zelf nog wel een beetje op zoek naar mooie poses voor de fotoreportage. Hoe samen? maar vooral ook hoe zelf? Iemand nog tips/ideeën?

Geplaatst

Doortje,

Wat een prima waardes van je bloeddruk en hb!

Zal mijn buik van de week ook weer eens opmeten. (leuk om bij te houden in het zwangerschapsdagboek wat ik van een vriendin heb gekregen)

Ik zal een een link sturen waar wij de foto's gaan laten maken, dan heb je voorbeelden om buikfoto's te maken.

Je zult wegsmelten bij het zien van de newborn fotoshoot!

Beterschap!!! Hoop dat je na een goede nachtrust wat fitter zult zijn.

Dat slapen is me toch wat zeg. Volgens mij slapen we geen van alle echt heerlijk of wel?

Ellen,

Wat een leuk idee voor een geboortekaartje! Leuk dat jullie hier uit zijn gekomen.

Weer een 'project' om te doen en af te vinken van de wat te doen checklist. Haha!

Ben benieuwd!

Goed van je moeder zeg om het voor elkaar te krijgen dat het passend is!

Harde buiken heb ik ook regelmatig, maar ik heb ze nog nooit echt allemaal geteld gehad.

Zal dit eens een keertje bij gaan houden.

Ze komen niet extra als ik aan het werk ben. Gelukkig maar.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2021[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2022[/ATTACH]

Een voetje en een patatje van een neus :-) Ook een heel schattig 3D filmpje, maar dat weet ik niet goed te plaatsen hier.

Alles goed dus bij de gyn. Ivm de harde buiken stelde hij voor om utrogestan te nemen, heeft iemand van die methode al eens van gehoord? Ik twijfel of ik het echt wel wil, en vooral omdat het zo'n troep is, remember de wachtweken?

Intussen bijna 8 kg in totaal aangekomen, best ok denk ik. Tel daar nog eens wat baby, placenta en vocht bij en we komen wel aan de 13kg zeker? Ik heb ook nog geen striae gelukkig. Hij is net geen 1,5kg zwaar en zou rond de 38cm zijn, ietsjes onder het gemiddelde. Ik dacht net een enorm lange Mini te krijgen, omdat m'n vriend 1m93cm is, maar kijk. Het zal toch een gemiddelde zijn waarschijnlijk :-)

Een eerste boxkleed is intussen klaar (volledig badstof, ecru), en het geboortekaartje-boxkleed staat voor vandaag op het programma. Benieuwd, want niet eenvoudig en voor m'n moeder ook heel nieuw. Ook heeft ze de lakentjes gemaakt voor in de familiewieg, gebaseerd op ikea maten, die héél groot blijken te zijn!!! Kortom, niet veel stof meer over dorie, en er moet nog een bedomrander bij.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen wat een mooie echo!!! en leuk idee van het kaartje ben erg benieuwd!!

Mijn schoonmoeder komt zo dus ff kort,wat foto's

[ATTACH=CONFIG]2024[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2025[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2026[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2027[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een prachtige plaatjes weer hier, zowel van Ellen als van Valesca!

Wat heb je toch een scheetje van een dochter Valesca!

Vandaag komt bij ons het babykamertje, hij wordt tussen 14 uur en 17 uur geleverd en gemonteerd. Spannend!

Geplaatst

Ellen,

Een patatje van een neus, wat bedoel je daar precies mee?

Mooie echobeelden en zo duidelijk zeg!!

Hey, zie nu dat je bij je ticker/banner een foto van jullie knul hebt geplaatst. Hoe heb je dat gedaan?

Valesca,

Kan beter zeggen, hey fotomodel!

Wat een prachtige foto's!

Leuk idee met die stethoscoop.

Heeft ze denk je het hartje echt kunnen horen? Zou leuk zijn, dan wordt het voor Sanne nog 'echter' dat hier toch echt een zusje in zit toch!

Of begrijpt ze het al helemaal?

Laika,

En en, hoe is het kamertje????

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

23 augustus: MarMira controle VK

23 augustus: Wish intake kraamzorg

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

25 augustus: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

25 augustus: TK controle VK

26 augustus: TK intake kraamzorg

1 september: Wish controle vk en groeiecho

1 september: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

7 september: Doortje voorlichting bevalling

8 september : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 september : Valesca liggingsecho

Geplaatst

Dankjewel Wish haha,ik heb zelf geprobeerd of ik het hartje ermee kon horen en dat lukte niet zo dus denk niet dat Sanne het kon

Wel gaat ze altijd mee naar de VK dus ze weet wel dat er een baby in mijn buik zit..al zat het natuurlijk wel vreemd zijn dat die er ook echt uit komt straks haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden