Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Valesca: wat ben jij verwend zeg! Echt lief van je collega's. Nu maar lekker genieten van je verlof!

@ Toverstafje: wat zal dat hilarisch geweest zijn zeg op handen en voeten.. maar het was het proberen waard. Handen en knieën misschien toch een beter idee...

@ Marmira: ik heb een standaard van Anel volgens mij. Die van mij is in hoogte verstelbaar, wel net zo handig want wij hebben thuis ook een lengte verschil van zo'n 15 cm. Heb m gekocht bij baby-dump.

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=6523&groep_id=429&merk=7655

Gisteren zelf mijn laatste dag gehad op locatie Woerden. Ik heb ook een mooie mand gekregen met allemaal spulletjes om te relaxen tijdens mijn verlof (tijdschriften, cakemix, chocolade, pampers, thee). Nu nog 4 daagjes werken in Nijmegen en dan zit het er op volgende week.. Heerlijk.. Vandaag in elk geval afgesproken dat ik na mijn verlof nog maar één dag per week naar Woerden ga (toch erg lange reistijd) en dat lijkt me goed te doen.

Nu eerst lekker weekend houden en bijkomen. Ben erg moe van alle emoties van de afgelopen week en een paar drukke werkdagen.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Wat fijn voor je, nog 4 dagen te gaan en je krijgt verlof!

Ook jij bent dus flink verwend met een mand vol met leuke dingen. Lief hoor van je collega's.

Kan wel begrijpen dat je dit weekend eens flink bij moet tanken! Sterkte!

MarMira,

Ik heb een standaard gekregen van een vriendin. Hier kan een badje en tummy tub in gezet worden.

Heb geen flauw idee hoe hoog de standaard is. Zal straks eens opmeten voor je.

Ik ben nu aan het kijken voor een wipstoel. Je hebt zoveel verschillende.

Met schommelfunctie of niet, etc. Ik heb in ieder geval gelezen dat een trilfunctie niet altijd een gewenst effect heeft bij de baby's.

Wil er niet zoveel geld aan besteden aangezien dit tot ongeveer 1 jaar gebruikt gaat worden. (9 kg is de max.)

Je hebt er ook waar je kind tot 2 jaar in kan zitten. Maar dan gebruik je dit volgens mij niet meer.

Denk dat we deze aan gaan schaffen als de kleine geboren is.

Kunnen we er met z'n drietjes op uit op zoek naar een wipstoel. Haha!

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=15521&groep_id=16&merk=1785

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=14245&groep_id=16&merk=4635

http://www.prenatal.nl/shop/Thuis-Wipstoelen/Baby-Bjorn-BabyBjörn-Babysitter-Balance-Black-49422.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=49422&utm_source=actiemail-26aug-2011&utm_medium=e-mail&utm_campaign=babybjorn

Geplaatst

@ Wish: over die wipstoel hebben wij van een babyconsulent het volgende advies gekregen: kies niet iets met trilfuncties etc... Je weet niet in wat voor ritme je kindje graag beweegt en meestal vinden ze langzame bewegingen prettig. Die trilstoelen bewegen vaak in een te snel ritme net als de automatische schommel stoelen. Dus wat je gelzen hebt klopt denk ik wel.

We hebben zelf een hele simpele van vrienden gekregen waar ze lekker in kunnen zitten en een beetje in kunnen 'wippen'. Een vriendin van mijn heeft haar beide meiden hier veel plezier mee gedaan en vonden het altijd heerlijk in de stoel.

Ik denk trouwens dat je de wipstoel de deur uit doet zodra de kleine zelfstandig kan zitten. dan willen ze daar toch niet meer in en wordt het ook gevaarlijk omdat ze misschien om kunnen vallen.

Geplaatst

@Wish: ja super hé!!

@Doortje,lief ook van je collega;s en fijn dat je straks nog maar 1 dag naar woerden hoeft!

@wish wij hebben een simpele wipstoel,gewoon om in te zitten..en je gebruikt hem vaak niet eens tot het jaar ze kunnen op een gegeven moment lekker voor over gaan hangen enzo

Geplaatst

Doortje en Valesca,

Dank je wel voor jullie reacties.

Dan gaan wij voor de gewone normale wipstoel.

Zó zeg, ons kleintje heeft zich vanavond echt super goed aan papa laten voelen.

Meestal ziet hij het wel maar nu heeft hij het kunnen voelen.

Ik lag op mijn zij en kleintje was links en rechts aan het bewegen/duwen/trappelen.

Een paar drukke bewegingen achter elkaar, dan pauze en dan weer een paar flinke bewegingen.

Wat blijft dit ontzettend, super geweldig mooi om mee te mogen maken!!!

Toen ik naar mijn man keek, kreeg ik traanogen. Het is zo speciaal om dit samen te kunnen voelen!

Geplaatst

wat super dat jullie de kleine allebei zo goed konden voelen! Dat zal ik straks wel missen hoor,nu denk ik wel eens iets minder hard graag maar het blijft heerlijk om dat leven te voelen haha

Hier worden vandaag de laatste verfklusjes gedaan,heerlijk dan kunnen we gaan opruimen enzo haha

er komen nu echt klusjes op mijn lijstje die ik nog gedaan wil hebben.....

diepvries ontdooien en kast uitmesten haha

Geplaatst

Valesca,

Ons kleintje kan flink te keer gaan, maar tot nu toe doet hij/zij mij geen 'zeer'.

Hij/zij trapt bijv. niet richting mijn ribben, gelukkig maar.

Wat fijn dat de laatste klusjes op je 'verlanglijstje' straks ook afgestreept kunnen gaan worden.

De kledingkast heb ik een paar maanden geleden opgeruimd. Dat voelt dan zo goed!

Had best veel weg gedaan, maar ik merk er niet veel van als ik nu de kast open trek. Haha!

Fijn weekend allemaal!

ps: Toverstafje,

Nog een onhandige houding aangenomen in de hoop dat het gaat helpen? :toppie:

Geplaatst

Hoi meiden,

Hihi, hard schoppen, dat ken ik. Bij mij is het soms echt een half uur aan één stuk door op één en dezelfde plek dat ik het zelf moe begin te worden. Dan doet het dus wél pijn. Maar voor de rest geniet ik net zo goed als jij Wish. Ik zou heel graag willen zien wat het is dat duwt, een voetje of zo. Of een hand. Zou je dat ooit echt door de buikwand heen kunnen zien? M'n vriend verbaasde zich gisteren tijdens het voelen nog over hoe hard hij al kan schoppen en vroeg of ik dit al gewend ben. Voor hem weer een besef hoe dichtbij wij het beleven en hoe een man het toch altijd een beetje vanop een afstand moet bekijken.

De klusjes die ik nog vooral zou willen doen behalve al het wassen, is eigenlijk: opruimen. Hier liggen overal nog zoveel verborgen hoekjes van rommel, puur uit luiheid van geen plekje ervoor te willen zoeken. Dus blijft het op een stapeltje liggen, en dan wordt dat stapeltje groter en groter... Die hoekjes of onbestemd gevulde rekken wil ik vooral weg. Wat ga je nog verven Valesca?

Ik heb een tweedehandswipstoel van chicco gekocht, voor geen geld. want het is inderdaad maar voor een jaartje dat je het gebruikt en zelfs dan nog. De box, het speelkleed, het bed, de zetel, kinder eetstoel, ... Er zijn nog zoveel meer plekjes waar je hem/haar even in kwijt kan. Ik vraag me af hoe vaak zo'n dingetje dan wel gebruikt wordt. Toen ik de nieuwprijzen zag, moest ik wel even slikken! Zo veel dat zoiets kan kosten! Daarom dus dat een tweedehands (mits het er oké uit ziet natuurlijk) mij al snel overtuigd had.

Gister in Hema nog héél veel kleertjes extra gekocht, omdat ik nu plots begin te denken dat ik niet ga toekomen zonder een droger. Het is gewoon te schattig ook om te laten liggen. Mijn enige vraag natuurlijk; hoeveel moet je 50/56 kopen he want ze groeien er snel uit. Tegelijk kan ik geen maand wachten om te wassen haha.

Doortje, jij hebt wel een hele fijne regeling ivm je werk! nog eventjes dus en dan verlof. Zo fijn voor je!

Toverstafje,

Ik zal even het boek erbij halen waar ik dat gelezen heb.Gisteren kwam ik het per toeval nog eens tegen: "Mocht hij in een minder optimale houding liggen, kan jij hem helpen door flink met je bekken te swingen. Ook stevige wandelingen en zo vaak mogelijk voorover leunen (op de bal, op handen en knieën) kan verzachtend zijn en gelijk het kind in een goede positie helpen"

Hopelijk heb je er iets aan!

Intussen ben ik toch maar weer aan de utrogestan begonnen, 2x per dag eentje opsteken. Aan de ene kant ben ik benieuwd of dit echt helpt tegen de harde buiken (tot nu toe nog niks van gemerkt in elk geval), aan de andere kant hoop ik niet hiermee mijn hormonale balans te verstoren. Zoals plots minder melkaanmaak ofzo. Ach ik zie wel.

Zo, eventjes verder werken aan het geboortekaartje. Eerst toch eens in de lokale printshop laten afdrukken vooraleer een proefdruk te laten opsturen. Hebben jullie ook zoveel namen om naartoe te sturen??

liefs,

Ellen

Geplaatst

@Wish: oh dat is fijn,die van ons geeft af en toe een flinke trap tegen mijn rib...

Ja die kledingkast is drama haha zal inderdaad blij zijn als die straks netjes is!!!

eigenlijk wil ik ook de gordijnen nog wassen maar dat is zo'n karwei hé

Ellen we hebben nog een muur in de woonkamer gesausd...we hadden zoveel verf over en het is fijne verf die je bijna niet ruikt,nu schijnt de zon dus ramen en deuren open en de lucht is zo weg!

hopelijk werken de bolletjes!

René gaat zo de box neerzetten!! Kan ik daar leuk ook alle verlof cadeaus inzetten!!!

Geplaatst

Hi,

Ja, dat bewegen blijft bijzonder he? Gisterenavond bleef mijn buik maar golven...Mijn vriend zat er vol verbazing naar te kijken. Gelukkig doet het geen pijn.

Mijn vriend is op dit moment de plank boven de commode aan het ophangen en ik heb vanochtend de gordijntjes opgehangen. En dan is de babykamer voor het grootste gedeelte klaar! Nu nog aankleden/inrichten met leuke spulletjes. Vanmiddag komt de kraamzorg voor de intake, ik ben benieuwd wat ze allemaal te zeggen heeft. Ik ga zo mijn huis nog maar even poetsen, het voelt toch als een keuring of zo, haha.

Over wippertjes gesproken, je kunt echt helemaal los als je wilt he? Niet normaal, die prijzen. Toch zie ik om mij heen wel dat die wippertjes veel gebruikt worden dus wij gaan er ook maar eentje aanschaffen. Mijn vriendin zette het wippertje vaak op de eettafel, als de kleine wakker was, dan was ze er lekker bij als ze zaten te ontbijten enzo. Dat zag er heel gezellig uit!

Ik werd trouwens gisterennacht wakker met een beetje buikpijn. Opeens ging er door mijn hoofd 'wat nou als dit het begin van de bevalling is? En vervolgens kon ik alleen maar denken: maar ik heb nog geen aankleedkussen!' Sloeg echt helemaal nergens op want als het kindje nu geboren zou worden dan is ie nog zo klein dat hij sowieso nog in het ziekenhuis zou moeten blijven en ik heb bovendien nog wel belangrijkere zaken niet in huis (luiers bijvoorbeeld). Wat kan een mens toch soms raar denken! Buikpijn zakte gelukkig na een uurtje weer helemaal hoor!

Fijn weekend!

Geplaatst

Ellen,

Wij hebben afgelopen weken het hele huis opgeruimd. Kan je zeggen dat dit ontzettend goed voelt!

We hebben dit bewust samen gedaan zodat het ten eerste leuker is om aan te beginnen en ten tweede kun je meteen overleggen wat je wel en niet gaat bewaren en waar dan.

Op zolder zit nu alles in doorzichtige plastic bakken met deksel, ideaal!

Succes met het opruimen!

Ik zelf heb 1 pakje maat 50 en 2 rompertjes maat 50. 12 setjes maat 56 en 1 setje 62.

Dit is denk ik te veel. Maar ik heb niet alles zelf aangeschaft, ook van moeder en schoonmoeder 5 setjes gekregen. (wel zelf uit mogen zoeken, dat weer wel haha)

Ook ik wil zo graag weten wat ik voel bewegen. Misschien dat ik als ik de groeiecho heb gehad een beter beeld hiervan kan krijgen. Als hij/zij dan wil schoppen tijdens de echo zie ik ook wat er dan gebeurd van binnen.

Hoop dat de Utrogestan gaat helpen.

Dit heb ik gevonden:

http://www.efarma.nl/pages/iteminfo.asp?ItemID=15318168

[h=3]Mag ik UTROGESTAN gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?[/h]Zwangerschap

Gebruik dit middel NIET tijdens de zwangerschap. Met name gebruik tijdens de eerste vier maanden heeft in zeldzame gevallen afwijkingen bij de baby veroorzaakt.

Borstvoeding

U kunt veilig borstvoeding geven, als u dit middel in de normale dosering gebruikt. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Mbt de geboortekaartjes. Ik heb er 115 besteld. Heb van de week ons adressenbestand up to date gemaakt en kwam op een aantal van 104 uit.

Een paar extra bestellen lijkt me wel verstandig.

Geplaatst

Dat klusje ook weer van het lijstje afgevinkt!

De box wordt hier in de eerste of tweede kraamweek gezet.

Aangezien mijn man 3 wkn na de bevalling thuis zal zijn wil hij dit dan doen.

Laika,

Ik had ook het huis gestoft en gezogen voordat de kraamzorg kwam.

Dit zit in de aard van het beestje. Zeker als er een onbekend persoon bij ons komt wil ik dat het huis opgeruimd is.

Anders ook wel hoor, maar dan extra.

Let er wel op dat je het wipstoeltje nooit op gaat tillen met je kindje erin. Een vriendin van mij heeft dit een keer gedaan en bleef achter de deurklink hangen, het kindje schoof toen uit het wipstoeltje. Echt eng. Gelukkig had het kindje niks.

Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing, maar kan me voorstellen dat je denkt: Dat doe ik ff.

Niet doen dus!

Jij was dus meteen heel alert in reageren en was praktisch aan het denken dat je nog niet helemaal klaar bent voor de komst van de kleine.

Vind het helemaal niet raar dat je dit dacht. Je hebt nog niet alles in huis en je wil dat je kindje komt als je er helemaal klaar voor bent.

Zowel mentaal dan materialistisch.

Gelukkig is de buikpijn weer gezakt. Misschien heeft ie op een voor jou vervelende plek in de baarmoeder gelegen en dat je hier last van kreeg?

Of bandenpijn ofzo?

Geplaatst

Laika: heel bijzonder ja dat heen en weer golven dat doet gelukkig geen pijn

Voorweeen kun je ook al hebben hé? maar ik zou het ook hebben hoor ben ook nog niet klaar hihi

ja heerlijk al alles is opgeruimd,word ik ook blijer van haha,en handig als je het samen doet ja

de box staat maar nog niet goed,denk dat hij wat onzet is door die tijd op zolder,dus even laten acclimatiseren hopelijk komt het dan goed

Geplaatst

Iedereen is lekker klusjes aan het doen lees ik.. ik ga/wil daar ook mee beginnen. er staan nog wel wat dingen op mijn lijstje kan ik zeggen. Ik heb besloten om daar volgende week mee te beginnen. Dan heb ik iedere dag wel even wat te doen. Mijn kledingkast staat ook op het lijstje evenals opruimen in huis. Het is wel niet echt een grote zooi, maar wil toch nog wat dingetjes aan kant hebben. Vorig jaar november was onze verbouwing klaar en we hebben toen heel veel goed opgeruimd en het toch redelijk netjes kunnen houden gelukkig.

Vandaag wel mijn eerste voedingsbeha gekocht bij de hema voor 12 euro. Eerst maar eens kijken of ik dat wat vind. Als dan de borstvoeding straks goed loopt koop ik er wat andere bij. Heb gelijk ook nog 5 rompertjes erbij gehaald in de aanbieding, dus daar heb ik er nu een stuk of 12 van in maatje 50/56. Genoeg om mee te starten en als blijkt dat ze er toch wel erg snel door heen gaan heb ik zo bij gehaald.

Wat betreft setjes kleding.. dat vind ik echt heel lastig, want ik schat in dat we ook nog best veel gaan krijgen na de bevalling. Ik heb nu 5 setjes in maat 56 en 2 in maatje 62. misschien wat weinig, maar ook dat is zo bijgehaald als het nodig is toch?

Heb al wel een winterjasje in maatje 62 gekocht. Ze hadden zulke leuke jasjes bij de prenatal dat ik m niet kon laten hangen. Als hij dan straks wat groter is (jan/feb) kan hij in elk geval een leuke jas aan. Nu had ik nog veel keuze en vraag me af hoe dat straks tegen die tijd is.

Oh ik kijk echt uit naar volgend weekend.. heerlijk verlof.. en zo veel tijd om andere dingen te doen. Lijkt me echt fijn. Ik moet alleen nog even bedenken wat ik wil trakteren op mijn werk de laatste dag. Toch wel leuk om even iets lekkers mee te nemen bij de koffie.

Hoe doen jullie dat trouwens straks in huis? Versieren jullie alleen buiten of ook binnen? Ik heb wel eens zo'n slinger bij mensen binnen zien hangen waar alle kaartjes en kadootjes aan opgehangen werden. Best leuk eigenlijk, maar misschien niet zo praktisch?

Geplaatst

Fijn dat je het allemaal nog netjes hebt,wij ook wel hoor maar kan altijd netter haha

Lekker geshopt dus bij de Hema! Ik heb online een jurkje en shirtje besteld bij de hema,veel zit me straks dus nog even iets losjes voor de laatste weken hihi

Je krijgt ook vaak kleertjes als de kleine is geboren dus dat komt wel goed en is ook zo bij gekocht ja!

bij sanne hadden we binnen en buiten versierd,buiten een plastic slinger en binnen wat meer

we hadden boven een lijntje op de slaapkamer met de kaarten en cadeautjes,later in de woonkamer een slinger met alle kaarten en de cadeaus heb ik ook nog een tijd beneden gehad allemaal

dat zal nu anders zijn,nu loopt sanne rond haha

Geplaatst

Doortje,

Ook ik heb 1 voedingsbh gekocht bij de Hema. En een meegroeibh, die lijkt me wel prettig zitten als je straks stuwing kunt krijgen en je 's nachts een bh aan wil houden.

Heb namelijk alleen maar beugelbh's en dat ligt niet prettig in bed.

Leuke jasjes bij de Prenatal he! Omdat wij niet weten wat het geslacht is heb ik het bruin/wit gestreepte jasje gekocht. (kan voor jongen en meisje vind ik)

Heb je denk ik wel zien hangen. Welke heb jij gekocht? Ben nu wel benieuwd.

Denk dat we beneden in de woonkamer een draad spannen waar we de kaarten aan gaan hangen.

Buiten komen dat ik weet 2 geboorteborden te staan. 1 van de vriendengroep en 1 van 'mijn kant' van de fam. (die heb ik zelf gemaakt toen mijn nichtje werd geboren)

Misschien dat de fam. van mijn man ook een bord heeft gemaakt?

We zien wel, we laten ons verrassen.

Als we de kaarten op gaan ruimen wil ik alle kaarten op de grond leggen en ons kindje tussen de kaarten leggen en van boven af een foto maken.

Dit hebben een paar vriendinnen van mij ook gedaan, ziet er wel leuk uit.

Heb van de week bij de Hema 2 pyjamabroeken gehaald. (die gestreepte soort joggingbroeken)

Ze zitten heerlijk, denk ook voor na de bevalling.

Geplaatst

leuk idee van de kleine tussen de kaarten!!

Ik moet ook nog pyama broeken hebben,pfff krijg nu toch wel kriebels wat ik allemaal nog moet halen hihi

Geplaatst

Waaw, wat kriebelt het bij iedereen om in orde te zijn voor als de kleine er komt! Ik voel het ook helemaal, en zou al mijn koffertje willen maken, al lijkt het nog véél te vroeg ervoor. Ik wil trouwens diezelfde koffer gebruiken voor ons weekendje Parijs, en dat is nog wel eventjes haha.

hier wat ik vind bij wikipedia onder het hormoon progesteron (wat in utrogestan zit)

Progesteron vermindert ook de prikkeling van de spieren rondom de baarmoeder, zodat een afstotingsreactie tegen het lichaamsvreemde embryo wordt onderdrukt.

Tijdens de zwangerschap bevordert progesteron samen met oestrogene hormonen, prolactine, cortisol, insuline en schildklierhormonen de vergroting van de melkklieren (borsten bij vrouwen).

Progesteron is veelal opgenomen in de pil; hierbij is de werkzaamheid gericht op onder andere: baarmoederhals (cervix): progesteron heeft een effect op de productie en samenstelling van het slijm in de baarmoederhals (cervix). Onder invloed van progesteron neemt de productie van cervixslijm af en wordt het slijm taai en troebel en dus ondoordringbaar voor spermatozoa.

Die prikkeling, daar is het hem om te doen bij mij. Ook houdt het blijkbaar de cervix hard, wat me niet slecht lijkt ivm harde buiken. Ik veronderstel dat de gyn wel weet waar hij het over heeft zeker? Haha, ik zou er net nog meer melkklieren mee aanmaken!

En ik heb ook een voedingsbh gekocht in de Hema (in België kosten ze 13.5€), blijkbaar hebben ze die toch in de winkel ipv online. Hij zit net ietsjes te ruim, maar dat zal nog wel veranderen veronderstel ik.

Zelf heb ik een ziekenhuispakketje klaargelegd om mee te nemen (hoewel.. eerst nog wassen..)voor die 5 dagen verblijf: 5 setjes (allemaal licht katoenen broekjes en t-shirtjes met lange mouwen), 6 rompertjes waarvan 3 met lange mouwen en 2 pyjama's, allemaal maat 50/56. Ik weet dat mijn moeder tonnen breiwerk klaar heeft liggen voor Mini, dus denk ik daar ook wel een aantal setjes in te mogen ontdekken. Ik weet bijvoorbeeld dat ze een gebreid kruippakje heeft gemaakt, daar kijk ik zo naar uit. Het rompertje ligt daar al helemaal voor klaar haha. Ze heeft de meeste kleertjes uit dit boek, en de cover is dus het kruippakje waar ik het over heb. De kleur weet ik niet wat ze gekozen heeft, verrassing. http://www.boekkado.nl/images/covers/9789044716290_front.jpg

Hier nog iets wat ze gemaakt heeft, al mag ik het nog niet zien hihi. http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00689/Phildar_patroon_Man_689679a.pdf

het terras is intussen zo goed als opgeruimd, en de keuken helemaal tip top proper. Toch al iets he!

groetjes,

Ellen

Geplaatst

@ Wish

ik heb inderdaad ook een bh zonder beugel gekocht, want dat lijkt me ook fijner voor 's nachts straks. Vond het wel lastig voor de maat. Net als Ellen al schreef is hij nu nog heel iets te ruim, maar dat trekt straks hopelijk snel bij. Zo niet, dan haal ik dan nog wel een maatje kleiner. Wat betreft het jasje: wij hebben gekozen voor de blauw-zwart geruite. Echt super stoer vind ik zelf.

Leuk idee trouwens van die kaartje en je kindje in het midden leggen. Zal het onthouden voor tegen die tijd.

@ Ellen

De gyn zal het inderdaad wel weten toch van die Utregestan. Ik hoop voor je dat het helpt. Ik las trouwens dat je 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Is dat bij jullie standaard? Ik hoop dat ik na de bevalling gewoon weer naar huis mag (of misschien maximaal 1 nachtje hoef te blijven). Ik neem in elk geval 2 setjes kleding mee in maatje 50/56. Vind het nog wel moeilijk om te beslissen wat hij als eerst aan moet. Gelukkig mag ik van mijn man kiezen. Het maakt hem niet zo veel uit. Misschien ga ik ook nog wel shoppen voor z'n eerste pakje omdat ik niet kan kiezen haha... het blijft zo leuk om kleertjes te kopen!

Wat gaaf al die brei-dingen die je moeder maakt zeg. Ik wou dat ik zo'n moeder had. De mijne kan volgens mij neit eens breien en mijn oma is er helaas mee gestopt omdat ze het niet meer goed kan zien en ze steeds zo licht is in het hoofd. (87 jaar). Dat jasje is echt zooo gaaaf!!! Wil ik ook!!! Ik heb wel een vriendin die het straks leuk vind om baby kleertjes te naaien, dus dat is ook wel erg leuk. Dat geeft toch unieke kleertjes voor je kindje.

@ Valesca

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het nu anders is nu Sanne ook rond loopt. Je zult denk ik voor haar ook wel veel kadootjes krijgen. Wij zelf nemen altijd ook wat mee voor de kleine die er al is. De baby krijgt altijd alle aandacht natuurlijk en dat lijkt me best last voor de kleine die er al is. Ooit zij een zoontje van een vriendin van mij (was toen 4 jaar toen zijn zusje kwam): komt er nou al weer visite voor die stomme baby? Eigenlijk best sneu vond ik dat. Hij was echter helemaal blij toen bleek dat we voor hem ook een kadootje hadden.

Die pyamabroeken.. daar heb ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht.. Ik draag ze echt nooit, maar misschien na de bevalling toch wel handig.. Wish: welke bij jij besteld? Als ze zo lekker zitten is het misschien ook wel wat voor mij. Heb nu wel vaak een joggingbroek aan als ik thuis ben want dat zit wel super lekker.

Geplaatst

leuk @ellen dat je moeder zo bezig is om van alles te maken! Dat grijze vestje ziet er lief uit !!! Zelf ben ik niet zo van de gebreide dingen hihi

Inderdaad de gynaecoloog zal wel weten wat hij voorschrijft hoor!

Ja voor een 2e kindje zal het best vreemd zijn,gelukkig is sanne echt een kind die graag onder de mensen is en het liefst elke dag iemand erbij heeft dus denk dat ze het wel erg gezellig vind en idd helemaal als er cadeaus mee komen ook voor haar haha

ik vind een pyamabroek wel ideaal je loopt toch geregeld even je bed uit dus wel lekker als je dan wat aan hebt(houd meteen je kraamverband op zijn plek haha)

Geplaatst

Ellen,

Dat grijze jasje vind ik ook leuk.

Maar net als Valesca ben ik zelf niet van gebreide spulletjes om die onze kleine aan te gaan geven.

Natuurlijk weet de gyn waar hij het over heeft, maak je daar niet druk om. En het is mooi meegenomen dat je meer melkklieren aan kan gaan maken toch!

Doortje,

Ik ben bij de Hema geweest, weet niet of dat ze ook online staan. (gestreepte broeken)

Ze hadden ook broeken van 'echt' joggingstof, maar dat is voor mij te warm in bed.

Ze kosten volgens mij eigenlijk €18 en ik heb er nu 2 voor €10. Er zat op 2 pyjamabroeken een kortingssticker geplakt.

Geplaatst

@ Wish; ik denk dat ik maar gewoon eens ga kijken bij de hema. Maar zal ook eerst mijn zusje eens vragen. die heeft heel veel pyama broeken volgens mij, dus er is vast iets te lenen.

Ik zal mezelf alleen nog eens af te vragen wat voor shirts ik nou mee moet naar het ziekenhuis om in te bevallen. iets met knoopjes voor na de bevalling lijkt me handig voor de borstvoeding, maar of dat tijdens de bevalling handig is? Doen jullie gewoon een groot T-shirt of wat anders? lastig hoor

Geplaatst

Ik heb om evt. in te gaan bevallen 1 hempdje met spaghettibandjes en een 2 shirtjes met korte mouw klaar gelegd.

En om in naar huis te gaan trek in een zwangerschapsbroek aan en een truitje/shirt.

Geplaatst

Goed idee van dat shirtje met spagettie bandjes. Dat van die T-shirts vroeg ik me af omdat ik eigenlijk als snel na de bevalling ons kindje aan willen leggen aan borst en vroeg me gewoon af wat dan praktisch is.

Valesca, hoe heb jij dat de vorige keer gedaan?

Geplaatst

bij sanne had ik een nachtpon/bigshirt,die kon zo helemaal omhoog om de kleine aan te leggen!

ik heb nu bij de h&m 2 broeken en een shirt besteld,heb ook nog wel wat liggen dus dan kom ik de kraamtijd wel door

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden