Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca,

Dat er een baby in je buik zit zal Sanne zeker weten. Maar dan nog is het voor kinderen 'moeilijk' voor te stellen hoe dit dan echt zit zeg maar.

Dat bedoel ik er eigenlijk mee.

Mijn nichtje van 5,5jaar snapt het beter dan mijn nichtje van 2,5jaar. Logisch ook hoor.

Net is de angelcare bezorgd. Ga 'm zo even uittesten.

Morgen ben ik heerlijk een dag vrij. Ga lunchen met een goede vriendin.

Ook even naar Prenetal de 'babybox' ophalen, dat kan t/m 20 aug.

Tja, ben al even niet meer naar het dorp geweest waar de Prenetal zit, maar ik ben nog op tijd.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow, meiden het is al bijna zaterdag!

Hoe zal ik m'n haren doen, wat doe ik aan......hahahaha!

Het wordt hopelijk wel mooi weer!

Geplaatst

haha inderdaad Wish,misschien vraagt ze wel wanneer de baby weer weg gaat straks,we wachten het maar af

Ja bijna zaterdag,heb er zin in! maar vind het ook spannend hoor hahah,en de weerberichten zijn goed ja!

Leuk dat je de babybox kan ophalen,wij hebben ook geen prenetal en haalde hem ook 2 dagen voor de datum op haha

Geplaatst

Wish, toevallig hebben we het gisteren bij zwangerschapsyoga over die massage gehad. Je schijnt het pas vanaf week 34 of zo te kunnen gaan gebruiken en het is een vervelende massage want je moet stevig het gebied tussen je anus en vagina masseren waarbij je ook nog een vinger je vagina in moet brengen. En dan is het dus niet een beetje aaien maar flink duwen, en dat wel een minuut of tien achter elkaar. Doordat je dikke buik in de weg zit, is het ook nog eens lastig om het zelf te doen. Er zijn wel goede resultaten volgens mij maar dan moet je dus wel consequent minstens 3 a 4 keer per week, tien minuten per keer masseren. De yoga-docente raadde aan om het eerst eens een keer met gewone plantaardige olie te proberen, bijvoorbeeld sla- of olijfolie, om te kijken of je het wel wat vindt. voordat je 8 euro spendeert aan die speciale olie. Hierbij wat tekst over hoe te masseren

Bron: bijsluiter van Weleda Perineum Massageolie.

De meeste vrouwen wensen een bevalling zonder knip. Om het perineum soepel en elastisch te maken, kan

massage voorafgaand aan de bevalling helpen. Begin hiermee in de 34e week van de zwangerschap.

De massage van de schede dient drie tot vier maal per week, gedurende vijf tot tien minuten, te worden

gedaan. Voorafgaand aan de massage is het verstandig, eerst naar het toilet te gaan; neem eventueel een bad,

om de doorbloeding te stimuleren en het weefsel zacht te maken. Neem een aangename, ontspannen positie

in. Degene die masseert neemt een redelijke hoeveelheid olie op duim of vinger; de duim of vinger moet

goed over het weefsel glijden, zonder pijn te veroorzaken. Breng de duim of vinger drie tot vier centimeter

in de schede en masseer de wand van de schede ritmisch en met lichte druk (volgens de wijzers van de

klok: van de 3 via de 6 naar de 9 en weer terug). Dit rekt het weefsel en de omliggende spieren uit, zodat

het met elke massage soepeler en meer ontspannen aanvoelt. Masseer het weefsel tot het enigszins gaat

kriebelen. Aansluitend wordt het perineum (het weefsel tussen schede en anus) voorzichtig gemasseerd,

tussen duim en middelvinger. Na de massage kunt u olieresten rondom de vagina en het perineum met

warm water wegspoelen.

Contra-indicatie -- Bij neiging tot voortijdige weeën is het aan te raden deze massage niet te verrichten.

Ook ingeval van een vaginale infectie is voorzichtigheid geboden. Bij vragen omtrent de massage van

perineum en vagina wordt geadviseerd contact op te nemen met uw verloskundige.

Kamertje is gevuld hoor! Het staat heel leuk, nu nog alles lekker afsoppen en dan een beetje beginnen met inrichten!

Geplaatst

Laika,

Had ook gelezen hoe het moet worden ingesmeerd.

Tja, ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. (of ik me hierover uit zal laten op het forum......:shower:)

Hoop dat we allen een goede nachtrust zullen hebben!

Daar ben ik in ieder geval wel een keer aan toe en volgens mij vele met mij.

Geplaatst

Hallo dames,

Gisterenavond is de opa van mijn man overleden. We zijn 's ochtends nog bij hem geweest omdat mijn man hem toch graag nog even wilde zien en achteraf dus maar goed ook. Het is erg moeilijk allemaal, maar het is het beste voor hem.

We zijn met de hele familie nog bij oma geweest om afscheid te nemen. Ik vond het vooral erg moeillijk om onderstussen nieuw leven in mijn buik te voelen terwijl hij daar dood lag. We vinden het heel erg dat hij onze zoon nooit zal kennen. Hopelijk zal hij als beschermengel voor hem optreden.

Vooralsnog heb ik nog steeds het plan om zaterdag gewoon te komen, maar dat hangt even af van hoe het met mijn man en de familie gaat.

@ Wish: ik heb trouwens die olie ook gekocht, maar moet me er nog verder in verdiepen.

Geplaatst

Dag dames,

Oh jee, weer hopeloos achter....

Ik heb mooie foto's gezien van Valesca met dochter, super zeg!! En een aantal hele schattige echofotootjes. Leuk hè! Wij hebben maandag ook voor de 2e keer een 3D-echo gehad (omdat kindje zich bij de 1e keer met 26 weken niet goed genoeg liet zien). We hebben een eigenwijs kindje dat heel graag met zijn/haar handje voor het gezichtje ligt en ook stug zo bleef liggen. Ach, en profil kon je nog steeds het gezichtje supermooi zien en ze heeft nog wat gemeten en gedaan en alles liep perfect op schema, dus wij waren allang blij!

Doortje, wat verdrietig van je man's opa. Gecondoleerd en veel sterkte gewenst!

Pff, ik voel me altijd zo oud als ik dit soort dingen lees... mijn 'laatste' oma is al ruim 20 jaar geleden overleden en mijn lieve vader dus afgelopen december... Bij mij schuift alles dus een hele generatie op en is het mijn eigen papa die ons kindje nooit zal leren kennen... Het blijft een groot verdriet, als de mensen die je liefhebt om je heen wegvallen!

Wat een boel huisvlijt (dekentjes, boxkleden), leuk zeg! Bij ons zit dat er niet zo in. Gelukkig heb ik her en der genoeg leuks gezien in winkels en op webshops!

Iedereen is geloof ik al aardig ver zo niet klaar met de kamertjes hè? Bij ons begint er ook eindelijk schot in te komen. Schilder- en behangwerk is af en nu moeten alleen de meubeltjes nog naar boven worden gesjouwd en dan kunnen we eindelijk gaan inrichten! Net op tijd, want volgende week komt de kraamzorg voor de intake en ik ben anders toch een beetje bang dat ik word uitgefoeterd omdat ik alles nog niet klaar heb, stom hè?

Ieeeh, die olie.... nee, dat is niet echt iets voor mij... al kan ik me voorstellen dat je er erg blij mee zult zijn als blijkt dat het resultaat heeft gehad! :laugh:

Ik heb ook zin in zaterdag. Ik heb alleen geen idee wie er nou allemaal meegaan, dus dat wordt nog een verrassing. Grappig trouwens dat we naar Amelisweerd gaan. Ik was er automatisch vanuit gegaan dat we naar theehuis Rhijnauwen zouden gaan (ong. 500 meter verderop) omdat dat de grote en bekende gelegenheid is. Deze theeschenkerij ben ik nog nooit geweest, dus eigenlijk ook juist weer heel leuk!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Doortje,

Gecondoleerd.

Het zal zeker moeilijk zijn om op sommige momenten het getrappel in je buik te voelen.

Hij zal zeker een beschermengel gaan worden voor jullie zoon!

Marmira,

Hoop dat hij/zij maandag beter mee zal gaan werken om goed in beeld te komen.

Fijn dat de metingen goed waren, dat is zeker belangrijker dan hem/haar goed kunnen zien.

Ik weet ook niet wie er nu allemaal gaan komen.

Is er geen lijstje met wie er komen?

Marianne weet dit wel, die heeft ons allemaal een mail gestuurd.

Geplaatst

Als ik het me goed herinner komen:

Ellen

Laika

Valesca

marmira

Doortje

Marianne

Akara

Violetta

Dan mis ik volgens mij nog iemand, want ik dacht dat we met z'n negenen zouden gaan. Dus wie o wie ontbreekt??

@ Marmira: het is inderdaad altijd triest als iemand dichtbij om je heen overlijd. Mijn man en ik hebben nu allebei nog een oma (de mijne is bijna 88 en de zijne 81). Gelukkig leven onze ouders beiden nog wel. Toch schelen we uiteindelijk niet eens zo heel veel. Mijn man is nu 33 en ik 28. Ik denk dat jou vader ook echt een beschermengel zal zijn voor jullie kindje

Geplaatst

@Doortje,sterkte en gecondoleerd,het is zeker erg dubbel,heb mijn eigen opa moeten begraven toen ik 20 weken was,het komt dan allemaal wat harder aan vind ik,sterkte!

@Wish,als ik dat zo lees geloof ik het wel hihi,bij sanne was ik ook gescheurd dus leed is al geschied;)

@Marmira,leuk maandag weer een echo hopelijk dan zijn/haar kindje niet voor het hoofdje haha

@Doortje,Wish komt ook!!!

Ik heb er weer een dag op zitten,nu nog 2 dagen werken!!

Geplaatst

Doortje gecondoleerd!

Moeilijk wat je mee moet maken,leven voelen in je buik terwijl je straks op de begrafplaats moet staan.

Ellen wat een mooie foto! We hebben ook 1 van een foetje en 1 met nousje en lippen er op,grappig zijn ze.

Valesca waou,wat een foto sessie! Wat zijn jullie mooi zeg! Super herinering voor later!

Wish,succes met de olie,ik hoop dat het helpt.

Mar Mira ik denk dat ik de enige ben dat nog geen kamertje heb. We krijgen ons sleutel van ons nieuwe huis 01 nov. en ik ben 26 okt uitgerekend. Ik vind het vreselijk dat ik nu niet mijn(ons dochter) kamertje klaar kan maken.

Ik heb wel een bedje en komodo...

Wel de eerste spulletjes voor de baby zijn al binnen :).Gister avond kwam de bezorging van Prenatal. Ik heb zo zin in :)

Hier gaat minder lekker,ik ben sinds gister thuis.

Ik heb vreselijk pijn in mijn buik (al 6 weken) maar nu wordt het erger,ik kan bijna niet meer slapen,lopen....pff....,gelukkig met ons kindje gaat heel goed,maar daarom vinden ze niet boeiend om mijn te onderzoeken. Ze verwachten dat ik nog 10 weken door moet bijten.Ik moet over 15 min het ziekenhuis bellen,voor een afspraak,ik hoop dat ik al vanmiddag langs mag,anders maandag pas.

Ik heb heel veel zin voor morgen,maar jullie niet schrikken van mijn puffen en zuchten,komt allemaal door de pijn.

Ik laat jullie straks even weten hoe het gegaan is,anders tot morgen.

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Ik heb er zin in zaterdag!!!!! Morgen al zeg! En nog eens goed weer voorspeld ook, yes yes yes.

Dorien, heel veel sterkt met het verlies van je opa. Hij zal waken over jullie zoontje, dat is zeker. Moeilijk zal het wel zijn om leven in je buik te hebben terwijl hij net overleden is.

MarMira,

Mijn vriend is boven de 50 jaar en heeft beide ouders jong verloren. Grootouders heeft hij al lang niet meer. Ik zelf ken het gevoel niet hoe het is om (één van beide) ouders niet meer te hebben, maar ik kan het me wel inbeelden dat dit soms wel pijn doet. Wel fijn dat je komt!

Wish,

Goed geslapen? Ik denk dat ik ook onrustige benen begin te krijgen. Is dat een soort vage spierpijn, alsof je al uren op dezelfde plek ligt? Maar vannacht wel goed geslapen hoor. Alleen s ochtends voelde ik het erg.

Van die olie had ik gehoord, en ik ga die misschien wel gebruiken, want ik heb het gevoel dat het bij mij echt wel klein is daaronder :-) De tip om met andere olie te proberen vind ik wel een goeie.

Valesca, zo fijn zeg, jij hebt bijna je verlof!

Gister zwangerschapscursus begonnen, dat was best fijn en interessant! Ook de mannen moesten mee doen, zoals je buik eens meedragen terwijl de vrouwen op handen en knieën stonden. De meeste vrouwen daar zijn al over de helft, en grappig is dat alle buiken compleet verschillend zijn, zelfs voor diegenen die ongeveer even ver als ik waren. Benieuwd hoe jullie buiken gaan zijn!

Ik moet nog altijd een foto van het bedje plaatsen hihi.

Hebben jullie dat ook niet: je mag nog zoveel voorbereiden en kopen als je wil, of oefenen maakt niet uit. Toch ontbreekt er steeds iets fundamenteels terwijl je naar dat bedje kijkt, met een slaapzakje in, dat net echt er al staat: een baby!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi meiden,

Afgelopen week voel ik me steeds vermoeider. Ik slaap uren overdag en kan weinig ondernemen waardoor ik mwt mn werk achterloop. Dit weekend wordt n druk weekend, krijg m'n schoonmoeder op bezoek en heb zondag fotoshoot. Normaal is dat niet bijzonder maar nu ervaar ik dat als erg druk en zie er tegen op. Alles bijelkaar wordt teveel voor me, ik zie er ook tegenop om naar bunnik op en neer te rijden. Daarom meld ik me bij deze af voor morgen. Ik meld dit ook aan t theehuis.

Heel veel plezier allemaal!

Groetjes

Marianne

Geplaatst

Ps kan iemand anders als contactpersoon optreden voor t theehuis, mochten er nog meer afmeldingen zijn? Ik ben vandaag ook weer naar t ziekenhuis (voor de vaatafwijking in m'n hoofd eindelijk n afspraak met neurochirurgie kunnen krijgen) en daarna gaan we door naar Zeeland om m'n schoonmoeder op te halen, dus ik zal niet veel online zijn.

Bedankt alvast!

Geplaatst

hee Marianne,

Wat vervelend dat je je zo vermoeid voelt. Rust maar veel uit en dan hoop ik dat je je nog weer wat fitter gaat voelen. Jammer natuurlijk dat je morgen niet komt, maar op jezelf passen is veel belangrijker!

Wish, ik wist wel dat jij zou komen, maar ik had denk ik even last van zwangerschapsdementie. Ik heb het lijstje wel 10 keer gelezen om te kijken wie er mistte. Sorry..

Valesca: heerlijk nog maar twee daagjes werken he. Bij mij zijn het er ook nog maar 7

Hier gaat het verder allemaal best redelijk. Ik ben erg verkouden, wat het wel vervelend maakt allemaal. De emoties vliegen echt alle kanten op nu opa is overleden. Mark en ik voelen ons beiden erg instabiel op dit moment. Vandaag is de drukproef van ons geboortekaartje klaar. Ik heb net gebeld met de de drukker en hij wil bij uitzondering vast een drukproef maken op het kaartje. De naam van onze zoon staat er al op en dat kaartje gaat mee de kist in. Dit was een idee van Mark en ik vind het een heel mooi gebaar naar opa. Ook doen we er een 3D echo foto bij, zodat onze zoon toch ook een beetje bij opa is.

Morgen kom ik gewoon naar Bunnik. Het wordt prachtig weer en ik kijk er erg naar uit om jullie allemaal te ontmoeten. we hebben al zoveel gedeeld hier. Heb ik gelijk even wat leuks tussendoor.

Geplaatst

Ha, fijn doortje, dat jij contactpersoon wil zijn. Mail je me even je tel nr zodat ik dat aan t theehuis door kan geven?

Bedankt voor je begrip. Ik hoop dat je morgen n leuke lunch mag ervaren en even los bent van de verdrietige situatie. Mooie gedachte om n echo foto van jullie kleine in de kist te doen. Opa zal vast n geweldige beschermengel zijn over jullie zoon. Sterkte en n dikke knuffel! Xxx

Geplaatst

Ik heb net mijn nummer doorgegeven dus dat komt helemaal goed.

Ik zal alle andere meiden die mee gaan mijn nummer even mailen zodat jullie morgen kunnen bellen mocht er iets zijn.

Groet, Dorien

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

23 augustus: MarMira controle VK

23 augustus: Wish intake kraamzorg

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

25 augustus: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

25 augustus: TK controle VK

26 augustus: TK intake kraamzorg

31 augustus: Ellen controle vk

1 september: Wish controle vk en groeiecho

1 september: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

7 september: Doortje voorlichting bevalling

8 september : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 september : Valesca liggingsecho

20 september: Ellen controle gynaecoloog

Nog even een update van mijn afspraken..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden