Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey girls! Ik heb weer lekker even meegelezen en ik lees weer vanalles waar ik ook wat aan heb!

Wat spannend om je voor te bereiden op de datum en wat je dan mee moet en aan moet doen enzo.

Hier gaat ie goed. Onze twee pleegmeiden zijn er dit weekend, super leuk, maar nu ze even buiten zijn lig ik effe languit op de bank, ppfff ;-)

Groetjes voor jullie allemaal, Armanda

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ga volgende week maar eens lekker shoppen denk ik. Mark heeft een aantal nachtdiensten, dus slaapt toch in de ochtend. Kan ik mooi even heen en weer naar de winkels. 's middag's hebben we dan lekker samen in mijn eerste week.

Vandaag de laatste maandag.. echt zo'n raar idee. Ik ga vandaag lekker veel afronden en dan hoop ik morgen vooral veel opruimen, zodat ik donderdag en vrijdag mijn vervanger in kan werken. Tis voorbij voor ik het weet denk ik zo.

Geplaatst

Hey Armanda,

Fijn dat je wat hebt aan ons geklets! Jij was part-time pleegmoeder of zoiets he? Lukt het? Zijn het altijd dezelfde kinderen? Gaat het wel, nu je zwanger bent? Heel erg leuk dat je het doet hoor, petje af.

Op vlak van bevalling dacht ik een bh of bikini aan te doen en voor de rest zie ik wel, want ik wil onder water bevallen als het enigszins gaat. Na de bevalling heb ik nog niet echt voorzien, maar losse voedings t-shirts lijken mij het handigst. Ik heb wel al een positie-trainingsbroek die tot net onder mijn knieën komt, misschien doe ik die wel aan. Ja, je kan kiezen om direct naar huis te gaan na de bevalling, maar je kan ook 5 dagen blijven. Op zich niet zoveel duurder qua kosten, en tegelijk wordt je helemaal verwend en bijgestaan in raad en daad voor de verzorging van jezelf en je kindje. Dit neem ik er dus graag bij. Het is best wel heel erg Belgisch om 5 dagen in het zh te blijven en daar het meeste bezoek te ontvangen.

Doortje, je laatste dag zeg! spannend!

Het is echt aftellen voor velen hier, nietwaar. Tegen mij zeggen ze dat ook: "voor wanneer ist? Dat begint al af te tellen zeker?" En toch voel ik het zo niet aan, want het werken moet nog erg lang doorgaan. Heel september moet ik nog werken en half oktober ook nog eens. Tegen dan zijn er al meiden hier bevallen!!!!

Gisteren voor het eerst de harde buiken echt eens geteld en ik kwam op ruim 46 uit :-) Nu staat de teller op 7. En dat met de utrogestan bij. Zou het nog even duren eer het echt werkt? Zou het wel werken haha.

liefs en fijne dag!

Ellen

Geplaatst

Doortje succes met je laatste weekje!!! lekker he aftellen

Ellen:hopelijk worden de harde buiken minder hoor!

Ik heb zo'n pijn gehad gisterenavond en vannacht in mijn slokdarm/echt pijn maar s avonds echt maagzuur ook bah,ik ga er dus ook last van krijgen

heb ook echt het gevoel dat die kleine nog niet aan het indalen is ,zit zo hoog en ze is nog zo druk

donderdag zullen we het wel weer horen

Geplaatst

Valesca: vervelend he dat maagzuur. Heb je al iets er tegen? Mij helpt Antagel heel goed, maar Gaviscon ook. Ik neem het altijd voor het slapen gaan en dan gaat het best goed de nacht door.

Wat betreft drukke kids.. het valt hier de laatste dagen wel mee. Soms ben ik wel eens bang dat hij wat te weinig beweegt, maar elke keer als ik dat denk voel ik me toch weer even bewegen. Wel voel ik me altijd zo rond hafl 4/4 uur 's middags echt goed bewegen. Donderdag ook weer naar de VK en dan toch maar eens vragen. Ik heb namleijk ook gelezen dat als ze wat minder ruimte krijgen je ze toch iets minder kan voelen bewegen. Wat denken jullie?

Geplaatst

ja echt wel,vond de pijn gewoon ff eng dacht dat ik pijn op mijn borst kreeg ofzo....

heb er nog niks voor heb nog wel wat staan vanuit de beginperiode van de zwangerschap...zal donderdag eerst ook wel ff vragen

klopt hoor ze krijgen minder ruimte dus de bewegingen worden ook anders,maar vragen kan nooit kwaad

hey meiden ik ben met de adreslijst begonnen!!!

Als iemand een kaartje wil van ons,stuur ff je adres per pb

lijkt mij iniedergeval erg leuk!!!!!

Geplaatst

Ellen,

Als je zelf maar niet kopje onder gaat......Haha! Sorry, flauwe grap maar ik weet dat je hier wel tegen kan, je schrijft namelijk dat je 'onder water' wil bevallen.

Hier heb ik ook aan zitten denken, maar toch vanaf gezien. Mij lijkt het namelijk prettig dat je na de bevalling je kindje op je kan leggen en zo even kan blijven liggen.

Als je in het water bent bevallen geef je je kindje nadat je het vastgehouden en geknuffeld hebt af om zelf uit het bad te komen en jezelf af te drogen etc.

Dit lijkt me niet prettig, maar verder zou ik anders ook voor een 'in water bevalling' gaan.

Oef, zoveel harde buiken! Ik heb ze vandaag geteld en ik kom tot nu uit op 10.

Doortje,

Jij bent met het afronden van je werk begonnen. Lijkt me super om te gaan doen.

Zal wel 'raar' zijn om het uit handen te gaan geven of niet?

Ik voel de kleine niet minder vaak nu hij/zij minder ruimte krijgt. Maar dat kan nog komen, jij bent een week verder dan ik.

Mijn buik blijft golfbewegingen maken als hij/zij flinkt beweegt.

Net als Valesca schrijft, de bewegingen voelen anders aan.

Valesca,

Wat vervelend voor je dat het zo eng aanvoelde, die pijn op je borst.

Hoop dat je hier donderdag wat voor kan krijgen zodat het niet meer of in mindere mate voor zal komen.

Succes!

Vanavond weer zw-gym. Alleen is de tijd anders geworden. Vanaf vanavond is het van 20.30 t/m 21.30uur. Pffff, vind dit wel laat.

Gelukkig is het nog voor 3 keer en dan zit het erweer op.

Vanmiddag met mijn manager gesproken.

Voor alle dagen dat ik nog ga werken staat er in de ochtend 1 pers. extra op de afdeling.

Dan kan ik na het verzorgen van 2 cliënten de medicatie gaan doen en het ontbijt opstarten en hoef ik niet meer in de zorg te staan.

De 3 avonden die ik in sept. nog ingepland was hoef ik ook niet te werken. Ga dan wel als ondersteunende dienst van 17.00 t/m 20.00uur op de afd. werken, dit heb ik zelf voorgesteld.

Dan kan ik met het eten mee helpen en medicatie geven.

Op deze manier word ik lichamelijk gezien ontlast en kan ik het nog wel 19 dagen vol gaan houden!

Ben echt blij met mijn manager en collega's. Ik heb vanmiddag alle diensten zelf opgelost door collega's te bellen.

Super collega's toch!!!

Geplaatst

Wish: fijn zo'n manager en zulke collega's. Wel goed dat je hebt aangegeven dat het lichamelijk zwaar wordt hoor! Zo is het inderdaad beter te overzien.

Het blijft inderdaad vreemd om af te ronden. Vandaag al wel gelijk weer een stuk langer gewerkt (tot 16 uur ipv 14 uur). Ik wil geen last van stress krijgen aan het einde van de week en ik voelde me goed vandaag dus heb even lekker doorgewerkt. Het liefst maak ik alles zelf af, maar dat gaat toch niet. Ik moet sommige dingen gewoon overdragen, maar vind het wel moeilijk.

Ik kreeg vandaag van een collega te tip om een goede matrasbeschermer te halen bij de hema of ikea (die ook voor kinderen gebruikt worden die nog in bedplassen. Volgens haar kunnen die dingen uit het kraampakket alles nooit goed opvangen, zeker neit als je net even verkeerd ligt op het bed. Daarnaast schijnt het veel te ritselen en te zweten (?? geen ervaring mee). Nu heb ik even gekeken en is Ikea toch een stuk goedkoper als hema, maar in alle gevallen zijn de beschermers 200 cm lang en ons bed is 220 cm... Je hebt ook onderlakens dus ik denk dat ik dat ga proberen. Als het maar vanaf navelhoogte tot knieën goed beschermd is toch? Ik zou het echt zo zonde vinden van mijn matras als dat vies wordt. Ze gaf ook aan dat het wel handig is voor na die tijd omdat je dan toch ook nog flink vloeit en dat ook niet in je matras wilt hebben.

Volgende week maar eens gaan kijken dus bij IKEA en Hema. Wilde toch nog naar Ikea om wijnrekken te halen om eindelijk onze wijnvoorraad eens fatsoenlijk plek te geven in de kast ipv in dozen.

Geplaatst

Doortje, die matrasbeschermers uit het kraampakket zijn inderdaad niet zo fijn. Klopt dat ze erg zweten. Bij het draaien draaide dat ding mee en ritselde het steeds. Moest het iedere nacht wel weer een keer recht leggen. Ik heb er nu 1 geleend van een vriendin die hem bij hema had gehaald. Zij vond deze wel fijn werken. Succes met kiezen wat het gaat worden!

Wish, fijn dat je collega's zo meedenken zeg! Nog 19 dagen! T aftellen kan dus beginnen!

Ellen, veel harde buiken heb je zeg! Hoop dat het middel gaat werken. Zolang alles maar goed gaat met de kleine heb je dat er wel voor over toch!

Hier voel ik de kleine regelmatig 'golven' door mijn buik. Wel minder als eerst. Heeft nu regelmatig slaap momenten en wakkere momenten. Voel ook steeds vaker dat de kleine de hik heeft. Noah heeft t vandaag ook voor t eerst gevoeld. Hij begreep er niks van. Leuk om dat koppie te zien. Heb wel veel last van dalingspijnen. Weet nu weer waarom ik die vorige keer niet fijn vond. Ook steeds naar de wc. Hoofdje ligt nu echt tegen mijn blaas te drukken. Ben nu wel benieuwd wanneer de kleine gaat komen. Volgens mijn collega's kan t wel eens eerder gaan komen omdat het nu al aan het indalen is. Weten jullie of dat ook zo kan zijn?

Hoop dat het nog wel een paar weken blijft zitten hoor. Eind september hebben we nog een teamuitje dat ik mee heb geregeld. Zou het wel leuk vinden als ik daar nog bij kan zijn.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Super Wish zulke collega en je manager zo is het inderdaad beter vol te houden ja!

Vanmiddag had ik weer die pijn,na een slok koffie dus denk dat het echt wel met maag/slokdarm te maken heeft..

Doortje: Dat plastic zeiltje uit het kraampakket heb ik bij sanne 1 nacht gebruikt en er heel snel afgegooid verschrikkelijk,ik heb toen een katoenen iets bij de kruiswinkel gebruikt,ideaal! die gaat er dus weer op

die van de hema klinkt ook handig

je moet er wel op slapen 3 weken of langer dus moet wel een beetje comfortabele zijn!

Wendy: Sanne was ook snel al ingedaald(nu al) maar dat schijnt niks te zeggen,ze is een dag voor data gekomen!

Hopelijk kun je nog mee naar het uitje!

Geplaatst

Wendy, bedankt voor je reactie op de Hema matrasbeschermer. Deze zag er op internet ook het fijnst uit. Kan ik m in de toekomst mooi gebruiken in het bed van de kleine als hij zindelijk moet worden.

Wat vervelend dat je pijn hebt van het indalen. Ik het dat gelukkig nog niet (weet natuurlijk niet of ik dat ook krijg). moet wel steeds vaker plassen en voel de kleine echt tegen mijn blaas drukken.

Ik herken dat van dat wakkere en slapen eigenlijk wel. Ben ondertussen al weer redelijk gerust gesteld meot ik zeggen, maar vraag wel even of de VK goed wil controleren donderdag.

Leuk nog een teamuitje in september. Kan me voorstellen dat je daar nog bij wilt zijn!

Geplaatst

Hi,

Ik ben vandaag weer voor een controle bij de vk geweest en alles zag er goed uit. Ze heeft even goed aan mijn buik gevoeld en ze denkt dat het kindje eigenlijk wel goed ligt nu, geen dwarsligger dus meer! Voor de zekerheid gaan ze over twee weken nog eens goed voelen en eventueel een liggingsecho maken, maar het zag er allemaal prima uit. Ik ga dus morgen de acupuncturiste (ivm die moxa behandeling die ik misschien zou gaan doen) afbellen.

Doortje, voor mij ook nog morgen, donderdag en vrijdag werken. Mijn vervanger is al in juni begonnen en ben ik deze hele periode al aan het inwerken. Ik denk dat het nog pittig voor haar wordt want voordat ik deze baan onder de knie had was ik anderhalf jaar verder maar goed, het moet maar en ik moet het gaan loslaten. Vrijdag de hele dag vrijgehouden voor opruimen, mailbox legen en de laatste zaken overdragen en dan neem ik afscheid tot 1 maart!

Verder begin ik wel een beetje zenuwachtig te worden voor wat ik allemaal nog in huis moet halen en moet regelen.

Zoals bv het geboortekaartje en de adressenlijst....en een heleboel spulletjes voor de babykamer. Maar goed, vanaf volgende week heb ik daar natuurlijk alle tijd voor.

Ellen 46 harde buiken, das inderdaad wel veel zeg! Ik heb er denk ik iets van 5 per dag of zo. Ik hoop dat de utrogestan aanslaat!

Wendy, hoop ook dat je nog mee kunt met het teamuitje, ik heb zelf nog een teamdag op 8 september, dat moet waarschijnlijk wel lukken, alleen bij ons zijn die teamdingen vaak hele actieve uitjes....De afdelingssecretaresse laat niet los wat ze gaan doen dus ik heb maar wel tegen haar gezegd dat ik er alleen bij kan zijn als de activiteiten niet te heftig zijn en dat ze me dat dus moet laten weten. Dat zou ze deze week doen, zei ze. Ben benieuwd.

Fijn Wish, zo'n baas en zulke collega's. Dat alleen al geeft al rust!

Geplaatst

laika inderdaad groot gelijk dat je dan niet mee gaat als het zulke heftige activiteiten worden haha

fijn dat de kleine waarschijnlijk gewoon goed ligt nu

ik was vandaag met de adressenlijst bezig wat een gedoe haha

komt vast goed straks heb je inderdaad ook tijd ervoor!

Ik ben ook mijn lijstje aan het afwerken

Ga zo naar bed,mijn ribben doen pijn en heb de hele dag al hoofdpijn niet zo erg maar nu word het vervelend

Geplaatst

@ Laika, wat leuk dat we samen af kunnen tellen! Maar al lang aan het inwerken dus. Wat voor baan heb je ook al weer? Twee dagen voor inwerken van mijn vervanging is veel te kort eigenlijk, maar ik kan haar een aantal specifieke zaken overdragen en de rest zullen daarna mijn collega's moeten doen (er zijn nog drie anderen die hetzelfde doen als ik maar dan voor andere afdelingen)

Het gevoel van wat allemaal nog moet en wat ik in huis moet halen benauwd mij soms ook wel hoor. Ik vind het vooral heel lastig dat ik nog niet echt een gevoel/voorstelling heb van de hele bevalling. Het liefst zou ik dat allemaal precies weten van te voren zodat ik me er op in kan stellen, maar ja.. Volgende week wel voorlichting er over gelukkig en misschien nog maar eens een boek halen. Ben vooral gebaat bij praktische tips en zodat ik maar een beetje weet hoe het allemaal gaat ongeveer.

@ valesca: wat vervelend dat je pijn in je ribben hebt en zo'n hoofdpijn. Kruip maar lekker in je bedje dan gaat het morgen vast weer een stuk beter.

Die adressenlijst heb ik gelukkig al zo goed als klaar en ga deze week nog de adresstickers uitdraaien op mijn werk. Als er dan nog wat bijkomen, dan schrijf ik die wel met de hand. Ik heb 9 kaartjes in reserve, maar verwacht geen rare dingen.

Dames, ik stuur jullie het kaartje na de bevalling via de mail ok? Mijn man vond het onzin om zoveel extra kaartjes te bestellen voor mensen die je niet 'kent'. Ik zal een mooie scan maken. Dus zijn er nog dames, naast de dames van wie ik het al heb, die ook een mailtje willen, stuur maar een PB'tje met je mail adres.

Geplaatst

@Doortje: Ja het is moeilijk om jezelf over te geven aan zoiets hé ik vind het ook lastig,je wilt het liefste weten wanneer en hoe maar zo werkt het niet

en dan is elke bevalling weer anders ook,maar komt vast goed!!!

Mijn hoofdpijn is nog niet over,heb gelukkig vannacht geen pijn gehad in mijn maag/slokdarm dus wel goed geslapen

Is goed hoor,mijn man vind het wel prima laat het aan mij over haha

Ik ga alle enveloppen schrijven,lekker werkje maar ach ook wel weer leuk!

Fijne dag!

Geplaatst

Hey Valesca,

Ik stuur je een pb voor het adres.

We kunnen misschien een picasa site oprichten om alle geboortekaartjes op te plaatsen? Het onze is bijna klaar, we gaan vandaag nog eens een printje maken vooraleer een proefdruk bij de echte drukker te vragen (die online is). Dat helpt wel om de kleuren onderling te bekijken. Ik wil het zo graag aan iedereen al tonen, maar dat mag natuurlijk nog niet haha. Ben best trots op ons gezamelijk werkje!

Fijn werkje he, adressen opzoeken en schrijven, wij zijn er ook mee begonnen. Zoveeeeeeeel!

Goed dat je goed geslapen hebt!!!

Gisteren had ik ruim 60 harde buiken (hield het niet meer bij na de 55ste), ach.

Tegen mij blijven ze maar dezelfde dingen zeggen, hebben jullie dat ook?: "je bent aan het aftellen zeker? Het is aan het korten zeker? Het is voor binnenkort precies?" Laat het maar even nog zitten allemaal hoor!!!

Laika;

Kei goed (Vlaams) dat je dwarsligger nu goed is gedraaid! Hopelijk blijft hij zo zitten! Nu nog Toverstafje :-)

Wendy

Fijn van je te horen. goeie tip ivm de matrasbeschermer.

Wish,

Jij lijkt mij een super fijne job te hebben, met echt leuke collega's. Al zal het zwaar werk zijn.

groetjes en fijne dag!

Ellen

Geplaatst

Ellen dat zijn nog veel harde buiken zeg doen ze ook echt pijn of valt dat mee?!

Ik heb er denk ik 5 ofzo per dag dus niet echt veel

leuk voor het adres!Zal de mijne dan ook doorgeven!!!

Geplaatst

Laika, super dat je baby gedraaid is! Hier nog niet volgens mij, alhoewel ik het niet altijd helemaal snap hoe hij/zij beweegt en ligt. Ik voel van alles bewegen, schommelen en trommelen op de meeste vreemde plaatsen. Soms ben ik er van overtuigd dat het er 2 zijn, bizar!

Over dat beschermmatrasje, gebruiken jullie dat omdat evt de vliezen in bed kunnen breken? Ik doe dat voorlopig nog niet. De kans dat het voor de 38e week gebeurt is zo klein, en dan nog...Ik gebruik ook zeker niet zo'n kunststof ding, dan lig je de hele tijd te zweten. Wel goede tips hier, bedankt!

Ellen die harde buiken van jou, ik volg je met grote interesse....ik heb ze ook nog steeds, soms echt weeenachtige buiken. 't Is dat ik weet wat echte weeen zijn, anders zou ik denken dat ik moet gaan bevallen, moet ze echt wegpuffen. Ik ben zo benieuwd of het ook een indicatie is, dat je eerder gaat bevallen?

Wij hebben ook nog een geboortekaartje. Willen zelf iets in elkaar flansen, maar hebben daarvoor een goede foto nodig en het weer zit niet meer de laatste tijd, en nu is manlief ook nog geveld door een longontsteking dus ik vrees dat we het voorlopig niet gaan redden. Ook hebben we nog steeds geen namen, we komen er niet uit. Jullie al wel allemaal?

Fijne dag, liefs Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje:die matrasbeschermer hoeft ook pas vanaf ongeveer 37 weken(vanaf dat je thuis kan/mag bevallen)

Vervelend dat je ook zulke pijnlijke harde buiken hebt...doe rustig aan

Wij hebben de naam al ja,en het kaartje succes daar nog mee!!!

Geplaatst

Toverstafje:

Vervelend zeg die harde buiken die pijn doen. Lijkt me niet fijn. Bij mij zijn ze echt pijnloos, zodat ik soms neit eens in de gaten heb dat ik een harde buik heb.

De matrasbeschermer is voor mij ook pas echt vanaf 37 weken, maar wil inderdaad niet zo'n zweet ding. Maar vind het helemaal zonde als mijn matras naar de maan gaat.. maaar ja.. zou je dan ook op celstof matjes moeten gaan zitten overal? Dat doe ik dus echt niet!! De kans dat de vliezen eerst breken en dan pas de weeen is ook niet heel groot toch?

Wij hebben de naam voor onze kerel al heel lang. een meisje was nog wat twijfelachtig, maar daar hoef ik niet meer over na te denken. Het geboortekaartje is ook klaar en hoeft alleen nog gedrukt te worden. Ga volgende week adressen plakken op enveloppen, zodat het maar klaar ligt. dan nog een postzegel er op en klaar is kees.

vandaag mijn haar mooi in de highlights laten zetten voor de bruiloft van mijn zusje volgende week. Heerlijk je zo even laten vertroetelen door de kapper (is mijn schoonmoeder hahaha). Ik ga dan zo'n twee weken nog even mijn haar bij haar knippen zodat ik er weer een tijdje tegen aan kan na die tijd en ook nog een beetje fatsoenlijk in mijn kraambed lig.. haha..

Volgende week ga ze mijn haar mooi opsteken voor de fotoshoot bij de fotograaf. Wish, wanneer ga jij ook al weer? Of ben je al geweest? Ik weet nog steeds niet goed wat voor soort foto's ik wil. Ik heb al zoveel mooie dingen gezien...

Geplaatst

Oef, reageer ff niet op alles wat hier geschreven is. Is me even te veel..... Sorry!!!

Doortje,

Mijn man gaf ook aan dat hij liever niet wil dat ik geboortekaartjes naar jullie verstuur.

Dus ik zal ter zijner tijd het kaartje inscannen en via de mail naar jullie versturen. (is ook prima toch)

Tot nu toe heb ik alleen de mailadressen van diegene die mee zijn gaan lunchen. Dus als iemand nog meer een mail wil via pb je adres laten weten bvd.

Wij hebben volgens mij (heb mijn agenda niet bij de hand) eind sept. de fotoshoot. (26 ste geloof ik)

Ik weet ook nog niet precies wat ik wil. Heb toevallig vanavond wel een donkere spijkerbroek gevonden waar de knoop van open blijft staan.

De fotograaf heeft mij een mail gestuurd met tips en ideetjes en dus ook kleding die ik mee kan nemen voor de shoot.

Toverstafje,

Wat vervelend dat je man een longontsteking heeft. Beterschap!

Nog geen namen in gedachten of wel al een paar namen gevonden die jullie mooi vinden?

De jongensnaam hadden we snel, nooit over namen nagedacht en in 1 keer een jongensnaam gevonden die we beide mooi vinden.

De meisjesnaam is 1 keer veranderd, nu zijn we daar ook over uit.

Rustig aan dames die harde buiken hebben.

Jee, als je ze al weg moet puffen..... Heb je dit al met de vk besproken?

Geplaatst

leuk doortje weer je haren mooi! ik wil ook nog een keer naar de kapper voor het zover is!

Ik begin langzaam aan wel een beetje genoeg te krijgen van alles....ben zo moe weer en veel hoofdpijn

ik moest met de vit.B stoppen 4 weken zodat mijn lichaam er straks weer echt wat aan heeft..morgen is het 3.5 week ga vragen of ik weer mag beginnen.

Vannacht ook weer zo'n pijn in mijn maag/slokdarm....

nog 5 weken hopelijk gaan ze snel en voorspoedig

Sorry moest ff klagen hoor

Geplaatst

Klaag maar een eind weg hoor. Zwanger zijn is ook niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet als je klachten hebt.

waarom moest je stoppen met die vitaminen dan. Ik heb mijn VK hier nog nooit over gehoord eigenlijk.

Ik ben blij als het eindelijk zaterdag is. Ik wil eigenlijk van alles in huis doen, maar ik heb nog twee lange werkdagen voor de boeg en als ik nu te veel doe gaat dat me echt op breken. Zou zonde zijn natuurlijk.

Jij had toch geboorte gerelateerde cake gemaakt? Of zag ik dat verkeerd op de foto's. Ik zit nog een beetje te twijfelen met wat ik zal maken. Wil het eigenlijk morgen al meenemen, want vrijdag zijn we altijd maar met een paar mensen i.p.v. de hele afdeling, maar gewoon saai cake vind ik niet zo leuk

Geplaatst

Meiden, goed bezig met de geboortekaartjes! Ik moet echt nog aan de slag maar ik ga ervan uit dat ik vanaf volgende week de tijd heb om dat soort dingen te doen. We hebben het geboortekaartje wel al uitgezocht maar ik moet nog wel de bestelling plaatsen en dat kan pas als ik weet hoeveel ik er wil hebben natuurlijk. Ik ben trouwens helemaal voor het idee om de kaartjes in te scannen en te mailen!

Doortje, ik ben evenementencoordinator en het inwerken duurt zo lang omdat geen dag hetzelfde is en je pas na een jaar of anderhalf echt zelfstandig kunt werken. Mijn vervanger roept op dit moment elke dag wel een paar keer dat ze zo blij is dat ik er nog ben, dus ik ben bang dat ze het zwaar krijgt....Het is ook echt een netwerk-functie en haar netwerk is natuurlijk ook nog niet zo groot. De afgelopen weken bestonden dus ook voornamelijk voor overleggen en afspraken inplannen en bijwonen en haar heel veel meenemen zodat mensen weten wie ze is. Gelukkig is ze niet op haar mondje gevallen en bereikt ze al heel veel met de wijze waarop ze mensen benadert, dus ik heb wel goede hoop dat ze het gaat redden.

Over harde buiken gesproken, die van mij doen niet echt pijn maar ik heb laatst dus wel een nachtje gehad met oefenweeen (tenminste, dat waren ze, volgens de VK), dat vond ik wel heel spannend, eerlijk gezegd, want die doen wel een beetje pijn en die komen dus ook vrij regelmatig. Volgens de VK kan dat allemaal geen kwaad, zolang het maar weer wegtrekt, niet pijnlijker wordt en er geen bloed of vruchtwater aan te pas komt....

Ellen, ja, ik herken wat je zegt over opmerkingen. Mijn buik is vrij groot (en wordt met de dag groter) en ik krijg er veel opmerkingen over. In winkels vragen ze vaak hoe lang ik nog moet of ze zeggen ' oh, dat duurt vast niet lang mee he?' En laatst bij de drogist kwam het meisje gewoon achter de balie vandaan om over mijn buik te aaien! Dat vond ik wel wat ver gaan, eigenlijk.

Had ik trouwens verteld dat mijn afdelingssecretaresse de gewoonte had om mij constant aan te spreken met 'bollie' ? Zij is zelf best fors en op een gegeven moment heb ik gezegd ' zal ik dat voortaan ook tegen jou zeggen?' Toen was het snel afgelopen! Oke, ik voelde me wel een beetje schuldig hoor maar kom op, ik ben gewoon J, en ik ben aan het werk en ik heet geen Bollie. Omdat ik het wel zei met een glimlach, en een beetje pesterig, kwam het volgens mij niet heel hard aan hoor, ze doet nu in ieder geval weer gewoon tegen me.

Toverstafje, lastig die namen he? Wij hebben wel al een naam bedacht maar ik twijfel nog heel erg....

Zal vast allemaal wel goed komen, maar toch!

Doortje, ik wil morgen ook uitdelen, om dezelfde reden als jij, ik weet ook nog niet wat ik wil maken want een aantal collega's gaan ook al uitdelen ivm het suikerfeest (ja, dat krijg je in een grote stad!) dus het moet niet te overdadig worden. Ga straks maar even googlen.

Valesca, die laatste loodjes zijn ook gewoon zwaar, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Hopelijk mag je weer aan de vitaminen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden