Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca, wat een verhaal zeg, wat is dat snel gegaan! Maar wat heerlijk dat alles goed is met Feline, kan me voorstellen dat het bij jullie nog even moet inzinken, dit was natuurlijk erg onverwacht! Ik wens je een hele fijne kraamtijd!

Wish, ik had vannacht ook zo'n maagzuur...bah! Ik gebruik Maalox, is een soort van Rennie, en dat werkt bij mij wel. Maar ik merk wel dat ik het steeds vaker moet innemen...Heb jij inmiddels wat voorgeschreven gekregen?

MarMira, bij jou ook de laatste nestelstuipen zo te lezen! Lekker he, als de dingen een beetje aan kant zijn? Ik kan me die tuin helemaal voorstellen, dat is iets wat ik ook echt af zou willen hebben!

Hier weer lekker uitgeslapen. Nou ja, lekker, ik word echt elk uur wakker en heb dan overal pijntjes of maagzuur of mijn buik draait niet mee terwijl mijn lichaam wel wil omdraaien (hij begint echt in de weg te zitten!).

Gisteren bij de vk geweest, het hoofdje van het kindje zit bij mij gelukkig ook al vast in het bekken, de kans dat ie nu nog draait is daardoor een stuk kleiner. Verder was zijn hartslagje weer erg mooi en regelmatig. Helaas is mijn bloeddruk wel weer hoog, 130/90. Volgens de gyn net op het randje en omdat ik verder geen klachten heb, doen ze er verder niets mee. Nou ja, ik probeer me er maar niet druk over te maken, dat is sowieso niet goed voor de bloeddruk. Ik moet pas over twee weken weer terugkomen...

Ik ga vandaag het laatste babywasje strijken, en ook mijn vluchttasje in orde maken. Wat voor kleertjes nemen jullie mee voor de baby? Ik heb een broekje en een truitje in maat 50 en nog zo'n setje in maat 56 en rompertjes in beide maten. Verder twee mutsjes en een soort van babyslofjes/sokjes. En een lekker dekentje om hem in te kunnen wikkelen. Lijkt me wel goed toch?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, ik heb mijn vluchtkoffertje nog niet ingepakt, maar qua kleertjes was ik van plan mee te nemen wat jij opnoemt - setje in 50, setje in 56, sokojes/slofjes, mutsje en ook nog een vestje (ipv dekentje). Hopelijk hebben we tegen die tijd de voetenzak van de maxi cosi in huis - die is nog in bestelling maar we horen eind deze maand pas of 'ie er op tijd is.

Heeft iemand iets van Akara gehoord? Volgens mij heeft zij al enige tijd niet meer gereageerd namelijk.

Verder het aangepaste lijstje nog een keer:

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

16 september: Ellen extra controle gynaecoloog

19 september: MarMira controle VK

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

21 september: Wish borstvoedingsvoorlichtingsavond

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

Geplaatst

Whauww Valesca, wat een bevallingsverhaal. Ben blij te lezen dat met jou en Feline alles goed gaat en dat jullie al zo snel weer naar huis mochten. De foto's zijn ook echt om bij weg te smelten. Ik kan nu eigenlijk zelf haast niet meer wachten tot we de kleine in onze armen mogen sluiten. Geniet maar lekker van deze mooie tijd! Enne.. houd ons op de hoogte hoe het gaat he!

Laika & Marmirra: ik was toevallig net bezig de vluchtkoffer in te pakken. Ik ben nog geen maatje 50 kleding kwam ik achter, maar die krijg ik komende week nog van een vriendin. Verder heb ik ook alles in twee maatjes, sokjes, 2 mutsjes, een omslagdoek en sokjes. Ik zag dat ik ook nog voor mezelf een nieuwe tandenborstel nodig heb voor in mijn toilettas. Dan staat deze namelijk verder ook klaar en geeft mij een fijn gevoel. Nu alleen nog de batterijen van de camera's opladen en in de tas doen. Nemen jullie een badjas mee?

Gisteren zelf naar de avond in het ziekenhuis geweest over bevallen daar. Het verhaal was echt waardeloos (ten opzichte van het verhaal over bevallen bij de verloskundigen praktijk), maar de rondleiding vond ik wel leuk. Ik twijfel op het moment erg of ik in het ziekenhuis of thuis wil bevallen. De medische zorg in de buurt spreekt me wel aan, maar de rest totaal niet. Het lijkt me veel fijner om in mijn eigen bed te blijven met alles bij de hand qua spulletjes. Mijn man wil liever naar het ziekenhuis, ook i.v.m de snellere mogelijkheid tot pijnstilling (waar wel wat in zit natuurlijk). Gelukkig mag ik van onze verloskundige nog beslissen als het zover is, dus dat scheelt.

Verder hier druk op autojacht, wat helaas veel energie kost en ik dus niet veel energie over heb voor andere dingen. Vanmiddag een proefrit maken en morgen en over morgen nog in twee andere auto's. Hopelijk wordt één van deze drie het, zodat ik volgende week weer tijd heb voor andere dingen. Mijn moeder komt dan in elk geval nog helpen met wat grote huishuidelijke dingen (ramen zemen, vloer helemaal dweilen, auto uitzuigen, etc). Ik merk echt steeds meer dat ik erg snel moe ben. Het project kledingkast opruimen is in elk geval wel vast klaar, dus dat is een fijn gevoel. Er zit nu nog beddengoed (nieuw) in de was, wat er straks op kan gelijk na de bevalling. Wil er natuulrijk wel een beetje mooi bij liggen straks de eerste dagen na de bevalling.

Gelukkig was gisteren met de controle alles in orde. Meneer is inmiddels weer wat verder ingedaald, maar moet nog wel een stukje. Mijn bloeddruk was 110/65, dus ook netjes. Ik had nog mooi vruchtwater en de placenta zag er ook goed uit. Hij heeft ook gelijk weer een groeiecho gemaakt en hij wordt nog steeds op 7,5 pond geschat. Nu op 29 september weer terug en dan elke week. (mocht nu nog een keer over twee weken omdat het zo goed gaat).

Trouwens dat maagzuur is vervelend he. Ik heb ook al weer een nacht gehad dat ik erg weinig geslapen heb door het maagzuur. Ik slik behoorlijk wat Rennie's per dag inmiddels. Helpt mij inmiddels wat beter als de antagel wat ik eerder kreeg van de apotheek.

Geplaatst

Hoi,

Als het goed gaat (en dan bedoel ik in goeie omstandigheden), zou ik 5 dagen in het zh blijven (dat is standaard bijna), dus heb ik voor 5 dagen setjes en rompertjes mee, allemaal maat 50, met nog wat reserve rompertjes. Voor het naar huis gaan heb ik een setje en ik reken op mijn moeder voor een gebreid jasje mee te nemen. Zoniet heb ik er hier nog thuis liggen die m'n vriend kan meenemen. Als hij te vroeg komt, hebben ze prematuurkleertjes in het zh zelf. Sowieso hebben ze eigenlijk alle kleertjes voorzien, maar het is gewoon leuker om je eigen kleertjes mee te nemen en samen te kunnen stellen.

Doortje,

ook ik ben super snel buiten adem met alles, echt ongelooflijk hoe zo'n lichaam verandert. Ik ben wel vroeg wakker, maar slaap tussendoor ook nog wel wat bij. Met m'n suffe kop ben ik dan de helft waard haha. succes met de zoektocht naar jullie wagen!

Goh, ik lees al over ingedaalde baby's, dat is al zo concreet nietwaar. Nu ja, Valesca heeft haar Feline al in haar armen hoe concreter kan het nog haha. Gisteren de vroedvrouw langs gehad, en ze zei in de eerste plaats dat ik volledig plat moest liggen, tot ze dan hoorde dat de gynaecoloog blijkbaar niet zo streng was en ik dit dan toch maar niet moest doen, maar het zelf in moest zien te schatten. Ze heeft dan op mijn buik gevoeld hoe hij lag, en hij lag zeker nog niet ingedaald, al was het hartje wel een stuk lager te horen dan het normaal gezien zou te horen zijn. Sinds gisteren is het toch al iets rustiger met m'n buik, met minder krampen en minder vaak harde buiken. Wel nog de zeurderige menstruatie-ondertoon.

Ik moest vandaag wel nog even naar mijn werk, ook om dingen uit te leggen aan mijn vervangster die vandaag begint. Nou, dat voelde ik dus wél meteen na thuiskomst hoeveel inspanning dat eigenlijk wel vergde.

MarMira,

Ik heb een privé-berichtje van Akara gehad, ergens vorige week. Maar heel kort en veel meer weet ik ook niet. Misschien komt ze binnenkort nog wel eens op het forum piepen.

Van vocht ophouden heb ik (nog) geen last. Als het warm is wel, maar gelukkig is de zomer op dat vlak geruisloos voorbij gegleden.

Ik heb eergisteren voor het eerst echt zuur gehad, maar eigenlijk al die tijd nog nooit. Ik draag ook zodanig laag, dat mijn maag amper in de weg komt te liggen en ik kan dan ook behoorlijk veel in één keer eten zonder er last van te hebben. Mooi zo, toch ergens nog een voordeel.

Morgen komt een vriendin om eens te kijken of ze foto's van mijn buik kan nemen, hier thuis. Benieuwd, want het voelt op één of andere manier echt dringend aan. En morgenochtend komt de kraamhulp langs, ook vervroegd, op mijn aanvraag.

Maar het allerbelangrijkste zal toch wel de nieuwe interne echo zijn op vrijdag. Ben ik toch wel heel erg benieuwd naar!

groetjes,

Ellen

Geplaatst

MarMira,

Wat vervelend dat je vocht vast houdt in je handen en hierdoor weerstand krijgt/voelt bij het verrichten van handelingen.

Mooi dat het kindje met het hoofd naar beneden ligt en aan het indalen is!

Hahaha, nu kun je dus wel met de kinderwagen via je voordeur naar buiten gaan. 'Wens in vervulling gegaan' Dat is prettig!

Ik ben ook wat minder gaan eten, anders krijg ik daar ook last van. Vooral het avondeten heb ik geminimaliseerd en dan gaat het beter.

Laika,

Strijkwas gedaan en vluchtkoffer ingepakt?

Ik heb ook 1 setje 50 en 1 setje 56, sokjes, 2 mutsjes, jasje, omslagdoek. Hoop dat we maar even in het zh hoeven te blijven en anders kan mijn man thuis altijd kleding bij gaan halen.

Zh is op ongeveer 15 min. rijden.

Dat de buik niet mee wil draaien is lastig he.

Bloeddruk aan de wat hoge kant is minder om te hebben. Maar net wat je zegt, probeer jezelf rustig te houden. Helaas kun je er niks aan veranderen en als je jezelf erbij neer zal leggen hoop ik dat de bloeddruk wat zal gaan dalen.

Sterkte ermee!

Doortje,

Jullie zijn beide dus weer volledig goed gekeurd. Wat super!

Om het maagzuur tegen te gaan heb ik Regla drank gekregen. Werkt bij mij super!

Ik neem wel een badjas mee naar het zh. Als ik over de gang wil lopen voel ik mezelf toch prettiger in een badjas dan in alleen mijn nachtgoed.

Succes met de aankoop van een nieuwe auto.

Vanmiddag 2e groeiecho gehad. Daarna heeft de vk de gegevens van beide groeiecho's naast elkaar gelegd en ons kleintje is in 2 weken tijd ook voor 2 weken gegroeid.

Kon niet beter, aldus de vk.

Buikomvang ligt iets boven het gemiddelde, vk gaf aan dat het een 7 ponder of meer zal gaan worden. (we zullen zien)

Bloeddruk 125/75.

Ook ons kleintje is aan het indalen, ze kon nu het hoofdje niet meer opmeten tijdens de groeiecho omdat het hiervoor te diep lag.

Ben nu 10,2kg aangekomen. Zit nu op de 84,4kg.

Mag bloed laten prikken, op suiker en hb. Standaard controle.

Over 2 weken mag ik weer terug komen.

Zal het lijstje aanpassen.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Ellen,

Veel plezier met het maken van de foto's! Wij hebben dit volgende week op de planning staan.

Dacht dat de kraam al bij je langs was geweest voor intake, of heb ik dit niet juist?

Meten ze vrijdag je cervix weer op? Succes!

Geplaatst

@ Wish: fijn dat alles weer goed was bij jullie. Toch altijd weer fijn om te horen. Die regla drank ken ik niet, maar zal het eens opzoeken en er naar vragen. Wordt soms echt gestoord van dat zuur. Overdag kan ik er wel tegen, maar als ik 's nachts niet kan slapen, dan irriteert het me behoorlijk.

Wat betreft dat indalen.. ze konden bij ons het hoofdje nog net meten, maar mijn buik was al wel 2 cm gezakt t.o.v. de vorige keer, dus het gaat stukje bij beetje.

@ Ellen: ik snap dat je overal wat vaart achter zet door de vroege weeen van afgelopen weekend. Foto's maken vond ik echt leuk. Ik hoop dat jij ook mooie foto's hebt straks. En wat betreft de kraamzorg.. ook fijn om dat vast geregeld te hebben toch? Ze zijn bij ons een week of 5 geleden al geweest. Ik heb eigenlijk nu het meeste wel klaar. nog wat kleine dingetjes die ik echt MOET doen, maar verder vooral dingetjes die leuk zouden zijn als ze klaar waren, maar zo niet.. dan ook goed.

De autojacht verloopt voorspoedig. ik hoop vrijdag een keuze te kunnen maken tussen drie auto's. Morgen en overmorgen nog proefrijden. Ik word er wel erg moe van, want wil hier eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn.. pfff...

Geplaatst

Hoi, ff kort voor de ladies met brandend maagzuur: Omeprazol moet je hebben, kan dr. voorschrijven en je mag het echt tijdens de zwangerschap gebruiken. Vorige zwangerschap alle mogelijke drankjes zakjes tabletten gehad-niets hielp. Maar dit dus wel! 1 tablet per dag en je hebt nergens last van. Ik vind het een verademing.

Geplaatst

Wat een rust hier vandaag.. iedereen druk met klusjes of nog aan het werk?

Ben zelf vanmorgen naar de borstvoedingscursus geweest. Was erg interssant moet ik zeggen. Het ging vandaag met name om hoe borstvoeding werkt en waarom borstvoeding geven. Volgende week is er nog een bijeenkomst over problemen die je tegen kunt komen en wat je er aan kunt doen. Dan gaat mijn man ook mee naar de cursus. Ik weet in elk geval nog steeds zeker dat ik het wil gaan doen en er veel voor wil doen om het te laten slagen.

Daarna nog even de stad in geweest. Wat extra hydrofiele luiers gekocht en nog een leuke pakje in maat je 50/56. Kon het gewoon niet laten liggen. Verder nog een mooi bigshirt om in te liggen na de bevalling. Ik heb alleen nog steeds een joggingbroek nodig die lekker zit na de bevalling, maar ben ik nog niet tegen gekomen eigenlijk.

Ben wel iets te druk geweest vandaag denk ik, want heb vanmiddag regelmatig harde buiken. gelukkig doen ze nog geen pijn en nu ik rustig op de bank zit gaat het al weer een beetje beter.

@ Toverstafje: als ik nog meer slapeloze nachten heb, ga ik ook maar eens naar de huisarts. Voorals nog weer twee goede nachten gehad gelukkig

Geplaatst

Doortje,

Het is zeker rustig geweest vandaag.

Ik heb gewerkt, daarna boodschappen gedaan voor het avondeten. Nadat ik thuis ben gekomen ben ik op de bank gaan liggen.

Even tv gekeken en in slaap gevallen. Ben net wakker geworden Oeps.

Ben nu ook aan het koken, maak Buritos. Flink wat groente erbij Mmmm!

Man is onderweg naar huis, kunnen we zometeen samen eten.

Dan heb je net 'te veel' gelopen en heb je hier harde buiken van. Gelukkig trekken ze weg nu je rustig zit.

Zolang er geen regelmaat in komt en ze niet pijnlijk zijn mag je er best veel op een dag hebben. (aldus mijn vk)

Het is zo leuk om te shoppen voor je kindje!

Als ons kindje geboren is gaan we daarna samen op pad om nog wat spullen aan te schaffen.

Slapeloze nachten heb ik ook en heb een tijd terug met de vk overlegt.

Voorheen schreven ze Valdispert voor, maar dit doen ze nu 'liever' niet meer.

Ik ga nu voor het slapen gaan in bad of onder de douche en dit werkt wel een beetje.

Geplaatst

even een berichtje van mij weer,het gaat goed hier,het is erg genieten maar het gaat ook zo snel,nog 2 dagen en dan gaat de kraamverzorgster alweer weg pffffff

Feline is een heel tevreden lief meisje,ze drinkt goed en is vandaag wat aangekomen,gisteren iets afgevallen dus dan is het toch wel spannend allemaal....ze mag niet te veel afvallen

Sanne is echt grote zus wil het liefste ook alles doen hihih

zelf voel ik me lichamelijk elke dag wat beter....de bevalling begint ook een klein beetje zijn plek te krijgen,maar de tijd in het ziekenhuis voelt nog niet als deze week...net alsof het mij niet is overkomen...zo onverwachts

Meiden ik kan niet op iedereen reageren nu maar wens jullie met alles succes en sterkte met de klachten,ik denk aan jullie allemaal ook al ben ik er nu minder

Geplaatst

Hee Valesca wat fijn om van je te horen. Kan me best voorstellen hoe je je voelt. Feline is vast een bijzonder meisje, ze wilde gewoon bij jullie zijn.

Neem de tijd en rust lekker uit, we zien je af en toe wel voorbijkomen.

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Valesca,

Neem inderdaad voldoende rust en laat je die laatste 2 dagen dat je kraamhulp hebt nog maar lekker verwennen.

Hierna mag je man (en evt. verdere fam.) het over gaan nemen zodat je lichamelijk gezien goed kan herstellen/aansterken.

Leuk te lezen dat Sanne een trotse grote zus is die mee wil helpen!

Het is niet niks wat je afgelopen week mee hebt gemaakt, dus het zal z'n tijd nodig hebben om dit alles een plekje te gaan geven.

Dikke knuffel en geniet van jullie gezin!

Geplaatst

Hi Valesca,

Wat leuk dat je je nog even komt melden hier! Kan me zo voorstellen dat het nu heel druk is, zo met je kleine meisje, dus lief dat je toch even een update komt geven. Fijn dat het goed gaat met haar, en met Sanne ook zo te horen. De heftigheid waarmee Feline geboren is zal je zeker nog even een plaatsje moeten geven, dat is natuurlijk logisch, neem lekker de tijd.

Wish, goeie controle heb jij weer achter de rug, fijn! Mijn vluchtkoffertje is trouwens nog niet gepakt, toen ik bezig was om na te denken wat erin moest bedacht ik me toch dat ik nog een babypakje wilde kopen en dat mijn badjas nog moest worden gewassen en dat ik nog slippers nodig heb...Vandaag nog nog het nodige gekocht en net de allerlaatste was gedaan. Deze moet nog drogen en dan ga ik nog even strijken en dan...dan ga ik morgen de tas inpakken ;-)!

Ik heb het gevoel dat de baby nog wel even op zich laat wachten, geen idee waarom ik dat denk, het is echt een gevoel. Uiteraard ga ik het er niet op aan laten komen maar nu alles bijna klaar is ben ik wel minder gestrest en ben ik minder bang dat ik het allemaal niet red voordat de baby komt.

Doortje, succes met de autokeuze morgen!

Geplaatst

Laika,

Dat je minder 'stress' hebt is prima!

Morgen ga je dus echt je tas inpakken, is geen tijdrovend klusje om te doen. Je bent er zo mee klaar.

Och ja, slippers.....Die heb ik nog niet gepakt. Zo eens even doen haha!

Had op internet gelezen dat je je kindje 'minder' zou kunnen voelen bewegen ivm ruimtegebruik en indalen.

Maar ik voel hem/haar nog steeds heel goed.

Kont komt regelmatig omhoog en er komt een voet voorbij, voornamlijk in mijn linker zij. (oef)

De bewegingen voel ik juist duidelijker en ik weet nu ook wat ik voel.

Kleine zet meer kracht achter de bewegingen, soms even rechtop gaan zitten zodat hij/zij zich ook uit kan strekken en ik er wat beter adem kan halen. Haha!

Geplaatst

Johoeeee 35 weken vandaag! alweer een week verder!

gisteren was het errrrug druk: kraamhulp, fotografe, vriendin met peuter op bezoek, eten maken en meteen naar zwangerschapscursus dat dan over de arbeid en houdingen van de arbeid ging (sommige oefeningen mocht ik niet meedoen haha). Er was ook iemand die net voor mij in hetzelfde zh bij dezelfde gyn ook 4 dagen met weeënremmers was opgenomen. Zij heeft haar slijmprop verloren en is nog maar 30 weken ver! Maar toch is het blijkbaar helemaal stabiel gebleven, want ze was toch maar op de cursus en mocht van het zh naar huis. Dus zaten we daar met z'n tweetjes, ook thuis gekluisterd. M'n buik voelde het wel (wat extra pijnen), dus ik ga het weer goed rustig aan doen vandaag.

Deze namiddag eindelijk naar de gyn, ben zo benieuwd.

Vluchtkoffertjes klaar iedereen, goed hoor! Ik heb geen badjas mee, nocht slippers (wel sokken met antislipzool), het was er zoooo warm daar, dat ik niet denk een extra badjas nodig te hebben (hoe krijgen jullie dat in jullie koffer!?). En hoewel mijn badjas een hele lekker warme is, het is een lelijk roze ding :-)

Wish,

bij mij duwt hij rechtsboven met z'n voetjes hihi en voel ik zn kont links.

Valesca,

Leuk van je te horen. Je zal het nu inderdaad wel extra druk hebben, al is het zelfs emotioneel. Je bent altijd onze 'voorloper' geweest, en dat is nu niet anders gebleken. Jammer natuurlijk dat ze zo onverwacht vroeger kwam, maar ze heeft een mooi gewicht en ziet helemaal blakend uit. Hoe gaat het slapen?

Slapeloze nachten heb ik gelukkig nog altijd niet. Wel altijd één keer per nacht wakker voor het één of ander. Maar meer ook niet. Ik was gisterenavond ook wel doodmoe, en heb dan ook flink doorgeslapen.

Zo, even op de bank gaan liggen. Mijn eerste boek is trouwens uit, hmmm wat nu lezen..?

Geplaatst

Wish, ik voel de baby ook nog heel goed, misschien inderdaad wel beter want de schopjes en porretjes worden steeds krachtiger. Hij heeft ook heel duidelijk een ritme, zo grappig. Hij wordt altijd rond een uur of half twaalf in de avond wakker, en dan rond 6 uur, half zeven weer, dan heeft ie ochtendgym rond een uur of half tien/tien uur en daarna ben ik het ritme even kwijt. Maar op deze drie momenten is ie eigenlijk elke dag wel wakker.

Ellen, druk dagje zeg, ga je vandaag wel rustig aan doen (zeg ik streng ;-))? Ik neem niet echt een badjas mee, meer een soort van katoenen duster, die is er dus nog makkelijk bij te proppen.

Gisteren trouwens nog een heel lief grijs babybroekje gekocht met een rood biesje, is dat biesje in de was helemaal uitgelopen op het broekje! Allemaal roze vlekken in het grijze gedeelte. Kan ik dus gelijk weggooien. En ik heb per ongeluk een witte hydrofiel luier mee gewassen met de zwarte was, die luier is nu dus grijs. Mijn eerste twee babywas-ongelukjes!

Geplaatst

Ellen,

Je kan een nieuw boek aanschaffen/lenen. Haha!

Mijn zw-gym zit erop. Afgelopen maandag de laatste keer geweest.

Hoeveel lessen heb jij en wanneer ben je hiermee klaar?

Was het leuk om de fotoshoot te doen? Ook blote buik gedaan of met een doek ervoor o.i.d?

Laika,

Dat is minder prettig, een broekje verknalt in de was. Ik zou terug gaan naar de winkel en voorleggen wat er gebeurd is.

Je koopt een product en dan ga je ervan uit dat je het gewoon kan wassen, dat het doorgelopen is, is niet je eigen schuld toch?

Tja, die hydrofiel luier is wel je eigen foutje geweest. Oeps!

Geweldig he, dat onze kleintjes duidelijk aan ons laten merken dat ze groeien en krachtige bewegingen kunnen maken.

Kom maar op met die bewegingen, ook al is het niet altijd op een prettige plek en voel je het wel.

Ik geniet er volop van!

Vanmorgen bloed laten prikken. Hb en glucose. Voel me prima, dus dat zal wel goed zijn.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja, ik ga altijd snuisteren in de bibliotheek die we hier hebben in m'n vriend zijn boeken. Hij heeft de meest vreemde dingen staan, maar ook klassiekers. Daar ga ik dit keer voor: de biografie van Shackleton, een kapitein die naar de Zuidpool is getrokken begin 20ste eeuw. Een dikke kluif waar ik nog lang aan zal kauwen haha.

Wish,

Ik zou nog naar de zw-cursus kunnen gaan tot de 20ste oktober, want tot dan loopt die (had niet veel keuze hoor). Maar dat haal ik dus nooit ofte nooit wannnnnnt... ik kom net van de gyn en daar hebben we dus al een ingedaalde Mini met 1 cm ontsluiting gezien! Waaaaah! Hij verwacht zeker dat het vroeger gaat komen, al denkt hij ongeveer over 2 weken pas. Maar ja, mijn gyn is altijd een geweldige optimist geweest haha. Ik hoop vooral dat ik nog een weekje erbij kan doen, tot hij toch ongeveer 3kg weegt. Nu zou hij aan 2.5kg zijn. Voor de rest alles dik in orde, goed veel vruchtwater, placenta mooi hoog, groei op schema en ik ben zelfs afgevallen ipv bijgekomen t.o. vorige week. Als dat nu niet straf is. Waarschijnlijk omdat ik geen poot verzet en al mijn spieren aan het verslappen zijn, snik.

Oh en de fotograaf was wel leuk! Ik ga wel nog even moeten wachten omdat ze ze nog wat wil bewerken in haar vrije tijd. Een paar met blote buik, maar de meesten zijn gewoon van op het bed, zittend of liggend met een beertje op de buik, of op de bank zittend, met de hond. Benieuwd wat ze ermee gaat doen nog!

Laika,

ik zou ook terug gaan hoor, dat is schandalig dat je iets koopt en het gaat gewoon af. En nog een luier erbij verknoeid ook. Ik heb het onlangs ook meegemaakt met het groene dekentje van mn moeder nog wel. Ik had alle zelfgemaakte spulletjes in één wasmachine gestoken, waaronder de hoofdbeschermer en lakentje dat uit wit en oranje bestaat. Wel, dat oranje is dus volledig afgegaan op de onderkant van dat dekentje! En ook nog eens op mijn grootmoeder's gehaakte dekentje! Om van te rotten! Ik heb het meteen weer in het wasmachine gestoken, en dat van mijn grootmoeder kwam er gelukkig weer goed uit, maar dat stofje van mijn moeders dekentje is echt naar de haaien. Ze heeft het er dus afgehaald en het zal dus een dekentje zonder binnenstof worden. Dan is het maar zo. Zolang het dekentje zelf maar goed blijft is het voor mij in orde. Wel even schrikken hoor!

Ja zo lekker bewegen vind ik ook wel leuk. Doet me eraan denken van er echt echt echt nog van te genieten, nu het nog kan. Doen jullie dat ook maar he meiden!!!

liefs,

ellen

[ATTACH=CONFIG]2292[/ATTACH]

hier nog een voetje, zie je de grote teen?

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja, ik ga altijd snuisteren in de bibliotheek die we hier hebben in m'n vriend zijn boeken. Hij heeft de meest vreemde dingen staan, maar ook klassiekers. Daar ga ik dit keer voor: de biografie van Shackleton, een kapitein die naar de Zuidpool is getrokken begin 20ste eeuw. Een dikke kluif waar ik nog lang aan zal kauwen haha.

Wish,

Ik zou nog naar de zw-cursus kunnen gaan tot de 20ste oktober, want tot dan loopt die (had niet veel keuze hoor). Maar dat haal ik dus nooit ofte nooit wannnnnnt... ik kom net van de gyn en daar hebben we dus al een ingedaalde Mini met 1 cm ontsluiting gezien! Waaaaah! Hij verwacht zeker dat het vroeger gaat komen, al denkt hij ongeveer over 2 weken pas. Maar ja, mijn gyn is altijd een geweldige optimist geweest haha. Ik hoop vooral dat ik nog een weekje erbij kan doen, tot hij toch ongeveer 3kg weegt. Nu zou hij aan 2.5kg zijn. Voor de rest alles dik in orde, goed veel vruchtwater, placenta mooi hoog, groei op schema en ik ben zelfs afgevallen ipv bijgekomen t.o. vorige week. Als dat nu niet straf is. Waarschijnlijk omdat ik geen poot verzet en al mijn spieren aan het verslappen zijn, snik.

Oh en de fotograaf was wel leuk! Ik ga wel nog even moeten wachten omdat ze ze nog wat wil bewerken in haar vrije tijd. Een paar met blote buik, maar de meesten zijn gewoon van op het bed, zittend of liggend met een beertje op de buik, of op de bank zittend, met de hond. Benieuwd wat ze ermee gaat doen nog!

Laika,

ik zou ook terug gaan hoor, dat is schandalig dat je iets koopt en het gaat gewoon af. En nog een luier erbij verknoeid ook. Ik heb het onlangs ook meegemaakt met het groene dekentje van mn moeder nog wel. Ik had alle zelfgemaakte spulletjes in één wasmachine gestoken, waaronder de hoofdbeschermer en lakentje dat uit wit en oranje bestaat. Wel, dat oranje is dus volledig afgegaan op de onderkant van dat dekentje! En ook nog eens op mijn grootmoeder's gehaakte dekentje! Om van te rotten! Ik heb het meteen weer in het wasmachine gestoken, en dat van mijn grootmoeder kwam er gelukkig weer goed uit, maar dat stofje van mijn moeders dekentje is echt naar de haaien. Ze heeft het er dus afgehaald en het zal dus een dekentje zonder binnenstof worden. Dan is het maar zo. Zolang het dekentje zelf maar goed blijft is het voor mij in orde. Wel even schrikken hoor!

Ja zo lekker bewegen vind ik ook wel leuk. Doet me eraan denken van er echt echt echt nog van te genieten, nu het nog kan. Doen jullie dat ook maar he meiden!!!

liefs,

ellen

[ATTACH=CONFIG]2293[/ATTACH]

Zie je de grote teen?

Geplaatst

Hoera Ellen, 35 weken!!!

Hier zit ik thuis met een zieke Noah. Werd vanmorgen huilend wakker met ruim 39graden. Koorts zakte niet echt ondanks paracetamol zetpil. Heel de dag een hangerig kind tillen met een buik die in de weg zit gaat niet echt handig. Toch even met hem naar de dokter geweest. waarschijnlijk begin van 6e ziekte... Zullen er nog wel een paar dagen zoet mee zijn denk ik... Hoop wel dat hij vanavond rustig gaat slapen. Begin nu toch wel wat last van mijn buik te krijgen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Wish,

Laika,

Ja zo lekker bewegen vind ik ook wel leuk. Doet me eraan denken van er echt echt nog van te genieten, nu het nog kan. Doen jullie dat ook maar he meiden!!!

Wendy,

succes met je zieke kleine man. hopelijk raakt hij er gauw door heen. Zal inderdaad niet makkelijk zijn met je buik nu..

liefs,

ellen

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2295[/ATTACH]

Hier nog een (laatste wellicht) echo. Het hoofdje is al verborgen achter mijn schaambot, dus dat was niet zichtbaar hihi. Zie je de grote teen? :-)

Geplaatst

Ellen,

Mooi voetje, met inderdaad een Grote teen! Haha!

Maare, een ingedaalde mini én ook nog eens 1 cm ontsluiting Wowie!

Je komt op mij over (zoals je schrijft) dat je jezelf erbij neer hebt gelegd dat hij eerder kan komen en dat je hier niet ongerust om bent.

Hoeft ook niet, hij heeft het nog heel goed bij mama in de buik, maar komt hij ter wereld zal het ook allemaal goed gaan!

Wat balen dat de was heeft afgegeven op het dekentje wat je oma heeft gemaakt! Gelukkig is dat nu weer goed.

Het dekentje wat je moeder heeft gemaakt zal ze proberen goed te herstellen. Kan ze er geen nieuw stof tegen aan maken zoals het eerst was?

Marianne,

Beterschap voor Noah!

Hoop dat de Paracetamol wel z'n werk zal gaan doen, vooral voor een goede nachtrust voor die kleine knul. (en zijn ouders)

Vanavond m'n laatste avonddienst gewerkt. Nu nog 7 vroege diensten en dan verlof!!!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

16 september: Ellen extra controle gynaecoloog

19 september: MarMira controle VK

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

21 september: Wish borstvoedingsvoorlichtingsavond

22 september: T.K rondleiding ziekenhuis

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

29 september: T.K controle verloskundige..

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

Hoi Dames,,

voor iedereen komt het langzaam dichtbij..

Ik heb een vraag. Ik heb een liggingsecho gehad.. Maar de verloskundige wilde niet eens meten hoeveel mijn kindje ongeveer weegt. Ik ben echt nieuwschierig. Bij bina iedereen meten ze het wel op toch..?? Of heb ik het verkeerd..

Moet ik er achterheen bellen?? Wat denken jullie?

Valesca gefeliciteerd nog..

Ik lees trouw bijna elke dag mee, maar reageren komt er maar niet van??

Fijne nacht nog dames.....

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden