Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Valesca, wat een popje zeg! Lijkt me ook heel onwerkelijk om nu al je babietje in de wieg te hebben liggen....Ik ben er ook nog niet helemaal klaar voor, tenminste, zo voelt het. Dit is echt een gekke periode, zo die laatste weken. Ik kijk er naar uit maar vind het ook eng en spannend en soms ben ik helemaal klaar met die buik maar op andere momenten geniet ik nog zo van de zwangerschap, heel gek!

Maar wees getroost, jij hebt de bevalling al achter de rug en een prachtige dochter, wij moeten allemaal nog ;-)!

Vandaag gezellig koffiedrinken met collega's en vanmiddag naar mijn ouders. Ze zijn weer terug van vakantie en dat is ook wel gezellig, mijn moeder komt woensdag lekker schoonmaken in huis, fijn hoor!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca, wat een mooie foto! Ja, Feline heeft eerder beslist dan jij om te komen. Dat zal wel wennen zijn, en toch is het zo'n mooie meid. Geniet er maar van! Binnen de kortste keren zijn we allemaal babypraatjes aan het houden, en kunnen we ook foto's plaatsen hihi.

Ook ik vind het aan de ene kant enorm eng om te bevallen en wil nog zo hard blijven genieten van de buik, maar tegelijk kijk ik er naar uit, dan ben ik ervan af, en kan het eindelijk beginnen. Gisteren langs een vriendin geweest met haar 7 maanden oude meisje. Heel schattig lief kindje. Ze zei wel dat ik er nog van moest genieten, want eenmaal je eindelijk door de bevalling heen bent, dan begint het eigenlijk nog maar. En van slapen komt dan niet veel meer in huis. Dus goed uitrusten he meiden!

M'n moeder is hier nu de hele periode dat m'n vriend in Berlijn zit. Ik hoop dat Mini blijft zitten, al heb ik er wel vertrouwen in. Dat zeggen ze toch he, dat een bevalling vaak pas op gang komt als het 'kan'. Dus laat ik het nog even uitstellen haha.

Wel heel erg vervelend en triest is mijn oom, die gisterenavond dan toch overleden is. Het is een oudere broer van mijn moeder, dus goed dat ze hier is. Dan is ze toch ook niet alleen. Toen ik hem bezocht enkele weken geleden was hij al zo hard aan het vechten met zijn ademhaling, dat ik toen al dacht: hopelijk hoeft hij niet te lang meer te lijden. En iedereen denkt dit, maar zo'n nieuwd komt toch altijd wel hard aan he. Eind deze week wellicht de plechtigheid. Dat ook nog eens.

Fijne dag nog iedereen, en klets er maar lekker op Laika!

Ellen

Geplaatst

Ellen, gecondoleerd met je oom. Wat droevig zeg. Fijn dat je moeder bij jounis. Ook voor jezelf, een veilig gevoel lijkt me.

Valesca wat heb je een heerlijk popje op de wereld gezet! Prachtig kindje. Begrijp goed dat je het in je hoofd nog op rijtje moet krijgen. Het kan zo maar nog 3-4-5 weken duren voor de meesten van osn, en jij moet het al achter je laten. Hoop dat je je snel beter voelt.

Hier redelijk. Zware nachten en dagen door de extreme slapeloosheid en vermoeidheid. Heb 2 stuk tamezepan 20mg gekregen, durf ze niet als hele tablet te slikken ben toch bang dat het kwaad kan voor de baby. Nam in het weekend een half tabletje maar werd gewoon om 02.00 uur weer wakker. Aaaarch!!! Ik leg me er bij neer dat het is zoals het is, maar vind het niet makkelijk. Heb veeeeeeeel harde buiken / oefenweeeen en net een beetje bruin (bloed) verlies. Morgen controle, kijk er echt naar uit. Maandag ook een groeicho, vind het wel fijn dat ik die krijg, ben best onzeker of het kindje 'normale' afmetingen heeft. Gelukkig morgen 36 weken, zo'n getal klinkt me inmiddels als muziek in de oren!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

wooooh Toverstafje, klinkt wel heel erg spannend hoor (slijmprop die los komt?) ! Succes morgen, als je het nog haalt hahaha! Kan je overdag niet wat proberen te rusten?

Hou ons op de hoogte he.

Geplaatst

@ Ellen: gecondoleerd met het verlies van je oom. Zal wel moeilijk zijn voor jou en je moeder. Veel sterkte de komende tijd en met de plechtigheid eind van de week.

@ Toverstafje: dat klinkt niet fijn die vermoeidheid. Ik zou gewoon even bellen met de huisarts om te vragen wat je kunt doen me die medicatie. Ik ga er vanuit dat ze je een eerlijk advies geven. Je hebt je energie straks hard nodig bij de bevalling. Pas goed op jezelf hoor!

@ Valesca: wat een prachtige foto van je meisje. Ik krijg al helemaal leuke ideeen voor foto's straks als ik zo'n foto zie. Ik kan me wel voorstellen dat je alles nog goed moet verwerken omdat je er mentaal nog helemaal niet aan toe was. Zou ik nu ook hebben denk ik, al heeft jou bevalling me wel op scherp gezet hoor.. ik realiseer me nu veel beter dat het in principe nu wel elk moment kan komen ook al is het nog iets te vroeg.

Maar vertel hier vooral je verhalen over de kleine.. dan kunnen we vast meegenieten en nog meer uitkijken naar de tijd na de bevalling.

Hier verder weinig bijzonders te melden eigenlijk. Woensdag komt mijn moeder helpen schoonmaken. Erg fijn. Krijgen de ramen en de vloer weer eens een goede beurt. Dadelijk maar eens goed aan het opruimen, zodat we overal goed bij kunnen. We gaan dan ook het bed omhoog zetten op kratjes, zodat manlief dat samen met mijn moeder kan doen. Ik ga dan ook de waterdichte moltons er op leggen.. je weet immers maar nooit..

Morgen kunnen we de auto ophalen, dus dat is ook wel erg fijn moet ik zeggen. Net de verzekering nog maar even geregeld.

De enveloppen met adresstickers en postzegels liggen ook al klaar.. nu alleen het zijpaneel van het bedje nog donderdag a.s. en dan ben ik er klaar voor in huis geloof ik. De box zetten we pas neer als de kleine er is.

Geplaatst

Violeta,

Dus bij jullie staat de box al. Kan me voorstellen dat dit een emotioneel moment is geweest.

Mijn man zet de box na de bevalling in elkaar. Hij heeft vanaf de bevalling 3 wkn vrij kunnen regelen, dus heeft ie wat te doen.

MarMira,

Hoe was de controle?

Marianne,

Hahaha, onze vervulling komt inderdaad uit. (grapje)!

Er is geen water naast de deur van de wasmachine gelopen? Daar heb je dan wel geluk mee, dat je toch kan wassen.

Valesca,

Aaaah, wat een prachtig plaatje!!

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je hier nog niet klaar voor was. Net als wat Ellen zegt, Feline heeft anders besloten.

Het kan even duren voordat dit een plekje heeft gekregen, het zal gevoelsmatig niet altijd even makkelijk zijn.

Dikke knuffel voor jou!!

Ellen,

Gecondoleerd.

Prettig voor jullie beide dat jullie nu steun aan elkaar kunnen hebben!

Sterkte!

Toverstafje,

Bah! Wat naar dat je zo'n slechte nachten hebt. Gek wordt je ervan he!

Die heb ik ook, maar voel me niet extreem vermoeid hierdoor. Ik kan overdag na mijn werk even gaan liggen en afgelopen weekend heb ik als dit kon ook op de bank gelegen. Dit doet mij goed en kan ik mezelf weer opladen.

Lukt jou dit niet? Of helpt dit niet bij jou?

Ben benieuwd wat ze morgen zeggen als je op controle gaat. Ivm het bruin/bloedverlies.

Heel veel succes!!

Doortje,

Groot gelijk dat je het bed gaat beschermen! Dat ga ik ook doen als ik 36 weken ben.

Uit kijken he, als het bed straks omhoog staat!

Mijn man gaat deze week zelf klossen maken van hout.

Het bed hoeft maar een cm of 10 omhoog en de klossen die je kan huren zetten ons bed veel te hoog. Haha!

Net gebeld naar 2 kdv in de buurt. Er is 2 mnd geleden een nieuw kdv geopend en daar heb ik nu een intake gesprek gepland staan.

Bij die andere stonden we al ingeschreven maar ik krijg maar geen contact met diegene die de intake gesprekken af neemt.

Heb al verschillende mailtjes gestuurd en dacht vandaag, ik ga nu maar eens bellen.

Nu wordt er morgen contact met mij opgenomen. We zullen zien.....

Bij beide kdv is er flexibele plaats voor ons kindje beschikbaar. Nu nog kiezen welke het zal gaan worden, maar als ik niks van die ene hoor zal de keus zo gemaakt zijn!

Geplaatst

Dankjewel Wish ik ben ontzettend dankbaar dat het allemaal goed is gegaan hoor,maar de kraamweek enzo is zo aan een roes voorbij gegaan en ik had daar zo van willen genieten en dat heb ik ook wel hoor maar jullie snappen me wel

het is heerlijk om weer zo'n kleine uk te hebben!!!! nog even meiden en jullie hebben ook een kleintje in jullie armen!!!!

Geplaatst

Valesca wat een schatje zeg!

Ellen gecondoleerd met je oom. Hou je baby nog vast totdat je man thuis is.

Toverstafje,vreselijk de slapeloze nachten....ik weet alles van. Ik word leterlijk gek van.

Gelukkig krijg je morgen een echo,spannend!

Ik heb het ook heel vreemd hier.

Ik kan niet wachten dat ze komt,zelf wil ik week of 2 eerder als het kan,maar aan de andere kant heb ik iets van "angst" dat ik nog niet klaar ben....Het is heel erg moeilijk om uit te leggen....

Geplaatst

Hoi meiden,

Mijn moeder heeft onlangs besloten om op een uitnodiging van n vriendin in te gaan en vertrekt as zaterdag naar Frankrijk, ze komt zondag n week later terug. Ik vind t leuk voor haar maar merk dat ik t er zelf best moeilijk mee heb. We zijn al zo lang bezig geweest om zwanger te worden en nu gaat ze weg op t moment dat t - voor mijn gevoel - eigenlijk al kan gebeuren, als ze weggaat ben ik bijna 37 weken en wanneer ze terugkomt ben ik bijna 38 weken. Het is ook voor t eerst dat ze oma gaat worden... Wat vinden jullie: ben ik overgevoelig en stel ik me aan? Wat zou jouw moeder doen? Ik heb wel tegen m'n moeder gezegd dat ik t n beetje jammer vind, net nu ik met zeangerschapsverlof ga, maar ze reageerde dat ze t nodig heeft om er tussen uit te gaan. Dat kan ik me ook voorstellen maar vind t ook moeilijk dat ze uitgerekend nu aan zichzelf denkt.... Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Bedankt alvast voor je reactie!

Valesca ., schattige foto!!!!!

Ellen, gecondoleerd met t verlies van je oom.

Geplaatst

pfff marianne, lastig hoor.. Ik snap je moeder wel aan de ene kant, maar begrijp jou ook helemaal. Je wilt haar het liefst in de buurt houden natuurlijk. Zou ik ook willen hoor!

Het is ook wel belangrijk dat ze uitgerust is als jij haar straks nodig hebt na de bevalling.

Zelf persooniljk zou ik denken: doe vooral wat je niet laten kunt. Je hebt gezegd dat je het n beetje jammer vindt, dus ze weet hoe jij er over denkt. Meer kun je niet doen denk ik.

Maar ik zou me wel een week opvreten denk ik en hopen dat het kindje later komt.

Geplaatst

Hoi doortje en itsus,

Fijn dat jullie al reageren.. Ik zit er best mee. Mijn moeder gaat richting zuid Frankrijk dus is niet in een dag terug. :-(

Komt bij dat m'n moeder moeilijk nee kan zeggen en die vriendin van haar is zelf geen oma. Fijn dat jouw schoonmoeder toch terug is gekomen! Maar dat zie ik mijn moeder niet doen want dan moet ze voor zichzelf opkomen en dat doet ze niet. Ik ga slapen misschien denk ik er morgen wel weer wat luchtiger over.

Bedankt voor jullie lieve reacties! Xxx

Itsus, ja 30 sep is wel op t randje hè! Nou je bent welkom hier hoor! :-) sowieso!

Geplaatst

Marianne,

Ik begrijp jou heeeel goed en zeker omdat ze voor de 1e x oma wordt... Lijkt me heel moeilijk, qua gevoel. Misschien toch nog even met haar over praten? Niet om haar tegen te houden maar om de lucht te klaren.

Mijn ouders wilden in sept ook nog een weekje naar Frankrijk (ik ben nu 36 weken), ze zouden dan wel zeker

voor de 38e week terug zijn. Omdat ik 10 dagen geleden

met weeen in het zkh belandde, durfden ze niet meer (er is nu niets meer aan de hand dus hadden gewoon kunnen gaan). Ze gaan nu af en toe wat dagjes weg in NL, Belgie oid. Ik vind dat wel jammer want weet hoe erg mijn moeder er aan toe was, dus echt heel blij dat ze niet gaan, ben ik ook weer niet. 't Is gewoon best dubbel, maar ik begrijp jou echt (maar je moeder ook).

Hoop dat je jezelf snel beter voelt.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hi Toverstafje,

Ja ik denk er ook aan om nog met haar te praten, ga er nog n nachtje over slapen. Liefst had ik dat ze uit zichzelf zich bedenkt maar ik moet ook wel duidelijk misschien mijn gevoel uiten, zonder te forceren...

Nou ja, ik zie t morgen hopelijk wat helderder, ben nu heel moe, lig al in t donker in m'n bedje met m'n iPhone. :-)

Weltrusten en jij ook bedankt voor je fijne reactie!

Xxx

Geplaatst

Marianne, mijn zusje (zus) gaat trouwens vanaf mijn week 40,5 ook gewoon een week naar Frankrijk. Vind ik ook niet zo leuk / gezellig. Heb het laten weten, zodat ze iig weet en voelt hoe ik daar over denk. Ze gaat toch, wat ik ergens wel snap maar een beetje egocentrisch vind ik het wel. Hoop dat je nog een goed gesprek met je moeder kunt hebben (wie weet voelt ze zichzelf ook wel een beetje rot erover)

Geplaatst

Toverstafje, bij jou ook al iemand naar het buitenland net na de uitgerekende datum? Mijn schoonzusje vertrekt op onze uitgerekende datum voor twee weken. Ze heeft me gevraagd wat ik er van vind en heb tegen haar gezegd dat ze zelf haar keuzes moet maken wat voor haar belangrijk is op dat moment. Ze overviel me er zo mee toen. Nu zou ik tegen haar zeggen dat ik het niet heel leuk zou vinden omdat ik haar ook graag onze kleine man wil laten zien na de bevalling.

Aan de andere kant heb ik zoiets van: ik geniet dan toch wel, met of zonder haar. Als zij er voor kiest om dan pas later te komen.. dan moet ze dat zelf maar weten. Er zijn genoeg mensen die wel graag vlak bij ons willen zijn rond die tijd.

Mijn moeder zei gisteren nog (komt uit friesland en ik woon in gelderland) dat ze ook maar een vluchttasje klaar moest zetten zodat ze gelijk kon komen als ik zou bellen.. haha... Ze logeert dan waarschijnlijk bij mijn schoonmoeder (die hier om de hoek woont). Dat vind ik dan wel weer andere uiterste. Het liefste wil ze zelf dat ik haar bel zodra de weeeen begonnen zijn, zodat ze hier vast naar toe kan om te wachten... nou.. dat vind ik zelf weer geen fijn idee.

Geplaatst

ellen gecondoleerd !

Lastig ja dat mensen nog weg gaan als je bijna uitgerekend bent...vooral als ze zo dichtbij je staan

Vandaag de wijkverpleegkundige thuis gehad,Feline is mooi aangekomen,over haar geboortegewicht!!

verder was ze ook erg tevreden!!

Geplaatst

Marianne,

wat een vervelende situatie. Je hebt haar inderdaad duidelijk gemaakt dat je het jammer vindt, en echt veel meer kan je niet doen. Maar ik vroeg het hier net aan mijn moeder wat zij ervan vindt, en ook in haar ogen zou ze nooit ver weg gaan zo dicht bij de geboorte. Ook voor haar is het haar eerste kleinkind. Misschien kan je toch iets duidelijker je gevoel overbrengen, dat je haar aanwezigheid belangrijk vindt, en begrijpt ze het beter? Hopelijk raak je er uit..

Bedankt voor de wensen ivm mijn oom meiden. Zaterdagnamiddag is de plechtigheid, en ik weet nu al dat ik het niet droog ga kunnen houden. Niet omwille van mijn oom, want zo goed kende ik hem niet, maar wel mijn moeder en grootmoeder die zullen huilen. En daar kan ik niet tegen natuurlijk.

Toverstafje,

Hoe was je controle??? Hou je het nog een beetje uit? Ik heb ook weer meer harde buiken. Donderdag komt mn vriend (pas) terug. Als je zo hard bezig bent met je buik en je paniek onder controle te houden, duurt elke dag zoooo lang. We zijn nog maar dinsdag pff.

Itsus, komt jullie ukkie maar niet dan? Er is nog wel tijd hoor en het kan snel gaan, je zal wel zien. En 01-10-11 is een mooie datum, dus schuif maar lekker aan als je 30-09 niet haalt hihi.

Ik slaap ook onrustig de laatste tijd. Gelukkig maar één keer per nacht echt opstaan om te gaan plassen, maar in slaap vallen is dan weer moeilijker.

Violeta,

Heb je nog zoveel maagpijn en zo?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Marianne,

Ik zou het persoonlijk ook niet prettig vinden als mijn moeder zo dicht bij de uitgerekende datum naar het buitenland zou gaan.

Dit zou ik tegen haar zeggen, meer kun je niet doen. Je moeder moet zelf die keuze maken om hier te blijven of om op vakantie te gaan.

Laat je gevoel spreken en probeer er naar je moeder toe niet boos om te worden.

Als ze ervoor kiest om te gaan moeten jullie beide niet met een naar gevoel 'afscheid' gaan nemen.

Dan voel je jezelf helemaal belabberd en dat is nu in deze situatie helemaal niet goed voor jou!

Succes!

Toverstafje en Doortje,

Bij jullie ook al een naast familielid die op vakantie gaan.

Dit is bij mij ook het geval.

Schoonzus gaat trouwen en gaat hierna op vakantie. Ik ben dan 37 weken als ze weg gaan.

Tja, ze wist begin dit jaar nog niet dat ze tante zou gaan worden.

Ellen,

Jij had toch ook controle?

Ik mocht vanmiddag eerder weg op het werk. Collega heeft me naar huis gestuurd en zij bleef langer op het werk.

Super lief van haar!

Dus ik ga nu even lekker op de bank liggen.

Geplaatst

Hi Wish,

Nee die controle telt niet meer. Dat was nog een 'normale' controle in normale omstandigheden bedoeld, maar dat is nu allemaal verschoven en verzet sinds het ziekenhuisbezoekje :-) Mijn eerstvolgende gyn-controle is 30 september. Ik zal het lijstje eens aanpassen als dat er nog in staat.

Fijn zeg, dat je naar huis zomaar mocht! Geniet er maar van.

Marianne,

Ik sluit me ook aan bij Wish. Je wil echt geen naar gevoel met veel negativiteit. Maar tegelijk moet ze wel weten wat je ervan voelt.

Geplaatst

Valesca, ik heb je een pb gestuurd maar weet niet of het gelukt is?

Controle bij gyn was okee. Hij zag wel dat het superzwaar is. Kreeg nieuw recept voor slaappillen, hij verzekerde me dat het echt geen kwaad kan. Hij stelde ook voor dat als de pillen niet helpen ik een nachtje in het zkh kom slapen, ze injecteren dan een slaapmiddel en de vlg dag kan ik dan weer uitgerust naar huis. Hij vindt een uitgeputte half overspannen moeder die bij 38 weken om inleiden komt smeken ook geen goed plan en vindt het verstandiger om dan toch af en toe slaapmiddelen te gebruiken. Ga het nu 2 x per week proberen en hoop dat het helpt. Hij wil ook wel strippen bij 38 weken, schijnt pas echt te werken na 41 weken maar het kan ook geen kwaad dus dat vind ik een prettig idee.

Het oude bloedverlies was geen reden tot ongerustheid, de baby is nog niet ingedaald en we wachten rustig af.

Ellen goed dat je man weer bijna terug is, zolang blijft het kleintje vast nog wel zitten!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Valesca, wat een geweldige foto!! Fijn dat alles goed gaat!

Ellen, gecondoleerd met je oom.

Marianne, lastige situatie met je moeder. Zou niet weten hoe ik zou reageren in die situatie. Denk wel dat je zou moeten kunnen zeggen hoe je je er bij voelt. Denk vooral aan de kleine in je buik!!

Wish, nog iets van het KDV gehoord?

Noah is gelukkig weer beter. Geen koorts meer. Wel vlekjes op zijn lichaam, dus is echt de 6e ziekte. Hij is nog wel snel hangerig/moe van het slechte slapen de laatste dagen. Heeft vanmiddag bijna 3 uur geslapen, kon ik ook lekker gaan liggen. Heb trouwens nu de matrasbeschermer op bed liggen. (die van Hema) Ligt een stuk beter als die ik vorig jaar had (uit kraampakket). Het kraakt nog wel wat, maar veel minder en zweet nu ook minder.

Koffer is gepakt, op kleding na die ik aan wil als ik weer naar huis mag. Ben ook de enveloppen voor de kaartjes aan het schrijven.

Van mij zou de kleine mogen komen! Kan niet wachten om haar vast te houden.

Groetjes Wendy

Geplaatst

@ Valesca: wat een prachtig kaartje zeg! Kun je trots op zijn!

@ Toverstafje: fijn dat je een gyn hebt die meedenkt. Ik hoop dat de slaappillen goed helpen en je wat goede nachten maakt. Is wel belangrijk hoor! Ik merk aan mezelf ook dat ik de rust op dit moment hard nodig heb. Ik ben echt nog slaap aan het inhalen denk ik van de periode dat ik gewerkt heb en toch wel vaak erg moe was. Vanmorgen weer pas om half 11 wakker. Ik slaap zowat het klokje rond (met een paar onderbrekingen om de plassen)

@ Mamavannoah: fijn dat Noah weer aan de beterende hand is. Kom mij ook weer aan je rust toe. Ik ga morgen de matrasbeschremer er opleggen. Ben erg benieuwd. HOe heb jij dat gedaan met je twee persoonsbed? Heb je een twee persoonshoes gekocht of losse lakens? Ons bed is nl 220 lang dus heb het losse laken gekocht omdat de standaard hoes niet past.

@ Marianne: hoe is het nu? Heb je nog met je moeder gesproken?

@ Ellen: ik kan me voorstellen dat het wachten lang duurt als je in deze onzekere situatie zit. De dinsdag is in elk geval weer voorbij, dus de donderdag komt in zicht. Gewoon rustig blijven dan komt het vast goed. Jullie kleine man wil vast wel wachten tot z'n papa weer terug is uit Berlijn.

@ Wish: wat lief van je collega dat je eerder weg mocht. Nog een weekje en dan begint ook jou verlof toch? Nog even volhouden hoor? Hoeveel diensten nu nog? Trouwens nog een vraagje aan jou want je bent wel redelijk medisch onderlegd toch? Als je ijzer laag is en je drinkt bijvoorbeeld roosvicee Ferro, kan het dan zijn dat je je daar beter van gaat voelen? Ik ben namelijk soms zo moe, maar na een glas roosvicee Ferro trekt dat dan redelijk bij. Ik moet donderdag bloedprikken op onder andere ijzer, dus dan moet duidelijk worden of mijn Ijzer inderdaad te laag is

Nog even een vraagje: weten jullie hoe je moet beoordelen of je minder leven voelt? Ik ben namelijk soms zo bang dat ik dat niet goed door heb. De beweging van onze kleine worden namelijk wel anders, maar ik voel m wel regelmatig. Maar het echte harde schoppen niet meer zo heel erg, maar vooral veel heen en weer schuiven. Nu heb ik ook ergens gelezen dat dat heel goed kan zo rond de 36 weken omdat de ruimte die hij heeft nu op z'n kleinste is en daardoor niet echt meer kan uithalen. Ik maak dus nog geen zorgen omdat ik m echt wel goed voel, maar vraag me wel af wanneer ik wel aan de bel zou moeten trekken. Volgende week donderdag heb ik pas weer controle.

Geplaatst

Doortje, we hebben 2 1persoonsmatrassen op ons bed liggen. Heb dus ook een 1persoons matrasbeschermer. Denk dat ik het in jouw situatie ook met losse lakens zou doen. Hoop voor je dat het goed blijft liggen als je draait in bed. Was bij mij vorig jaar niet zo fijn. Heb het toen uiteindelijk rechtstreeks op het matras gelegd met daaroverheen een molton en gewoon hoeslaken.

Over die bewegingen van de kleine. Ik had vorige week hetzelfde als jij. Gyn zei toen dat als je 6 x op de dag afzonderlijk van elkaar beweging voelt je je geen zorgen hoeft te maken. De bewegingen worden nu ook meer golfbewegingen als schoppen. Zolang je dat voelt hoef je je geen zorgen te maken. Bij mij is het overdag rustig in mijn buik maar voel ik tussendoor de hik en vooral 's avonds golfbewegingen.

Ik heb de laatste dagen wel erg veel harde buiken. Soms ook wat pijnlijk. Denk oefenweeen ofzo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden