Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi TK

Ik lees hier al maanden over liggingsecho,'s en groeiechos maar ik krijg ze allemaal niet... Bij de vk voelen ze wat, meten mijn buik op (van schaambot naar bovenkant) en luisteren naar t hartje: thats it! Eerst vond ik dat wel lastig, maar vertrouw inmiddels op m'n buik en m'n kindje en ik moet zeggen : het gaat nu prima zonder echo's!

Ik weet dus ook niets over t gewicht, behalve dat alles gaat volgens t boekje. Ook naar mijn eigen gewicht wordt behalve de allereerste keer nooit meer gevraagd: ik ben bijna 36 weken en 11 kilo aangekomen, weeg nu 71.

Heb hier ook niet zoveel te melden omdat t allemaal verder goed gaat. :-) probeer ook op je lichaam te vertrouwen, het kan zoveel hebben: prachtig hoor dat allemaal inelkaar steekt!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi TK,

Die liggingsecho/groeiecho stelt bij ons niet zo veel voor hoor. Ze kijken daarmee even snel of het vruchwater er netjes uitziet, of de placenta goed werkt en of hij ongeveer op schema ligt. Het is niet zoals bij Ellen dat wij een gewicht mee krijgen van hoe zwaar hij nu ongeveer is. Ze geven alleen een schatting voor de geboorte. Wel zeggen ze er steeds heel duidelijk bij dat de echo niet nodig is en dat op basis van het hartje luisteren en mijn gevoel van voldoende beweging ze er ook op vertrouwen. Onze VK heeft alleen nog niet zo heel lang zijn diploma voor het maken van groeiecho's e.d. dus kijkt graag en oefent graag veel. Dus we zijn gewoon proefkonijnen.. hihi..

Marianne: bij een vriendin van mij werd ook niet gewogen hoor.. Dat schijnt ook niet meer belangrijk te zijn. Ze gaan vooral af op hoe jij je voelt en hoe ze je zien. En hoeveel je dan weegt is niet relevant. Bij ons wegen ze wel, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord. Ik ben nu 13 kg aagenkomen bij 36 weken. Misschien checken ze het met vocht vasthouden enzo, maar daar hoef je eignelijk niet voor te wegen.. dat zie je zo ook wel.. Ik heb sinds deze week mijn trouwring aan mijn kettinkje hangen, want door wat vocht in mijn handen begon hij erg strak te zitten.

Wish: heerlijk nog 7 vroege diensten. Voor je het weet zit het er op! Nog even volhouden meid!

Ellen; wat zonde van de dekentjes zeg.. maar gelukkig is er een oplossing. Ik had op je facebook al even gereageerd op de gyn verhaal, maar net wat Wish zegt.. ik heb het gevoel dat je er wel rust bij hebt. Houden zo! Je kunt er toch niks tegen doen.

Gisteren had ik mijn moeder nog even aan de telefoon. Zij heeft een dame in haar team zitten die 3 dagen na mij uitgerekend was. Gisteren was zij nog gewoon aan het werk ( ze moest nog drie dagen werken), tot in de pauze haar vliezen braken bij 35 weken en 3 dagen. Aangezien haar kindje in een stuit lag en de placenta erg laag, moest ze sowieso via een keizersnede bevallen. Gisterenmiddag is ze dus met de ambulance van haar werk gehaald om half 1 en om 4 uur was ze de trotse moeder van een dochter... Echt zo'n raar idee vind ik dat. Ik ben blij dat mijn kerel nog even veilig in mijn buik zit, al ben ik erg nieuwsgierig naar hem natuurlijk..

Vanavond heb ik een feestje.. Ben benieuwd of ik dat nog volhoudt. Ik ga vanmiddag in elk geval voor de zekerheid even lekker op bed liggen zodat ik goed uitgerust ben.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

19 september: MarMira controle VK

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

21 september: Wish borstvoedingsvoorlichtingsavond

22 september: T.K rondleiding ziekenhuis

22 september: Doortje vervolg borstvoedingsvoorlichting

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

29 september: T.K controle verloskundige..

29 september: Doortje controle VK

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

Geplaatst

T.K.

Dat zal wel afhangen van de situatie. Ik heb het echt wel gevraagd, omdat ik niet de indruk had dat hij er zelf aan zou denken. Uiteindelijk willen ze gewoon zien of alles in orde is, maar hebben ze daar andere parameters voor wellicht. Bij ons wordt het gewicht geschat naargelang de schedelomtrek, maagomvang en de lengte van een dijbeen. Dat allemaal wordt dan automatisch berekend. Is dat in Nederland ook zo?

Vandaag verjaardagsetentje van mijn broer. En dat zal het enige zijn op het programma :-)

Toch wel wat harde buiken vanochtend en heel gevoelig ook. Kan er weinig druk op verdragen, wel jammer want dan moet m'n vriend echt heel voorzichtig zijn.

Hebben jullie ook last van opstopping? Ik sinds enkele weken, zo plots. Ik neem extra vezels, voorgeschreven door de gyn, maar helpen doet dat precies niet echt. En voor de rest eet ik echt waanzinnig gezond en vezelrijk. pff.

Ja, gerust ben ik er toch nog altijd niet in hoor. Nog een weekje! Maar wel geruststellender dat met Mini in principe alles ok is.

Wish,

opnieuw een stofje tegenaan naaien zag ik niet meer zitten, en zij ook niet denk ik. Ze had er al dagen aan gewerkt om dat ding er proper tegenaan te krijgen. En de achterkant is ook mooi door de verschillende brei-technieken, dus van mij mag het wel zo. ze heeft er al een nieuwe bies tegen genaaid. Vanavond komt ze ook naar het etentje en zal ze het meenemen. Benieuwd!

En Wendy,

Alles beter met Noah?

liefs

Ellen

Geplaatst

@ Ellen; die verstopping herken ik heel goed!! Ik heb het ook sinds een week of twee, maar omdat ik dat vanmezelf soms ook heb door traagwerkende darmen keek ik er nog niet zo van op. Wat mij goed helpt is veel drinken. Je kunt namelijk wel veel vezels eten (doe ik altijd al), maar dat helpt alleen als je ook meer gaat drinken. Anders kunnen de vezels van zich zelf ook tot verstopping leiden. Wat mij ook helpt is het drinken van roosvicee laxo (kennen jullie dat ook in België?) Vervelend is het in elk geval!!

Wel rustig aan he vandaag!! Je zoon moet nog even binnen blijven!!

Wij hebben trouwens inmiddels een andere auto uitgezocht. We krijgen m waarschijnlijk dinsdag (of had ik dat al verteld?? weet t niet meer..). Ben erg opgelucht.. Weer een zorg minder

Geplaatst

Hi Doortje, eindelijk nieuwe auto!!! Wat is t geworden?

Ellen, rustig aan hè meis! Jammer van je dekentje, maar gelukkig is je moeder handig.

Ik ga vandaag beginnen met wassen... :-)

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

T.K,

Als dit je gerust kan stellen zou ik dit navragen aan de vk. Vragen staat vrij.

Maar net als wat Marianne aan geeft, je mag echt vertrouwen hebben in je lichaam.

Ellen,

Ook hier moeite met de stoelgang.

Wendy,

Is Noah al aan de betere hand? Koorts gezakt of helemaal weg?

Marianne,

Ik heb ervan genoten om de babywas te doen. (heb foto's gemaakt toen het op de droogmolen hing)

Stond trots te kijken dat dit de kleertjes zijn die ons kleintje gaat dragen.

Geniet ervan!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

28 september: Wish liggingsecho/vk

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

Ga niet naar de bv-avond. Mijn man kan niet mee en ik zie het niet zo zitten om daar alleen naar toe te gaan. In de kraamperiode krijg ik hulp en er is altijd een lactatieverpleegkundige beschikbaar om vragen aan te stellen.

Op internet heb ik al veel gelezen en met de zw-gym hebben we er ook aandacht aan besteed.

Heb ook nog info.boekjes liggen.

Dit alles zal wel voldoende zijn.

Op de eerste dag van mijn verlof krijg ik de liggingsecho.

Geplaatst

Wish: als het vervelend vindt om alleen te gaan naar de bv-avond, dan snap ik het heel goed dat je niet gaat. Ik heb zelf het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes & Mary Broekhuijsen in huis liggen wat ik al grotendeels gelezen heb. Ik heb de afgelopen keer daardoor weinig nieuws gehoord. Ik geloof ook zeker dat je je prima zult redden zonder z'on cursus hoor!! En wat je zegt.. er is altijd een lactatieverpleegkundige die je kunt vragen als je tegen bijzondere dingen aanloopt.

Ik ga komende week wel naar de vervolgavond toe en nu kan mijn man wel mee (afgelopen keer niet). Ik hoop dat nog wat nuttige tips te krijgen over problemen waar je tegen aan kan lopen. Als ik iets nuttigs hoor zal ik het hier ook laten weten, ok?

Leuk he die babywas. Ik heb nu de laatste dingetjes in de wasmachine zitten. Volgende week krijg ik nog wel wat spulletjes via een vriendin, maar zij heeft het net allemaal gewassen voor mij.. lief toch! haar zoontje is nu 7 maanden en kan de maatjes 50 toch echt niet meer aan. Hij gaat langzaam al naar maatje 74.

Geplaatst

Doortje,

Bedankt voor de boekentip!

Aardig van je dat je het hier wil laten weten als je nuttige zaken hoort.

Nee, een kindje van 7 mnd kan toch echt geen maat 50 meer aan. Haha!

Wat lief van je vriendin.

Heb zelf ook zo'n lieve vriendinnen die me veel willen geven/uitlenen.

Heb onder andere, 1 vriendin met een dochter en zoon en de andere vriendin heeft 2 meiden, nog een andere vriendin heeft 2 meiden en 1 zoon.

Dus denk dat ik straks om kom in de spullen.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

26 september: Ellen intake/contract thuis-arbeidsbegeleiding vk

28 september: Wish liggingsecho/vk

30 september: Ellen controle gyn

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

Geplaatst

Bedankt Itsus voor je tip

Ik heb er inderdaad al vaker van gehoord, van die roosvicee. Is dat te vinden in de apotheek? Of in eender welke supermarkt?

Ik drink doorgaans ook wel te weinig hoor (nu ik thuis ben), misschien ligt het daar wel aan.

Heel de voormiddag geslapen/gelegen, terwijl manlief het appartement heeft gestofzuigd en geschuurd. Lief toch he. Voel me er best schuldig rond, maar ja. Kan niet veel doen he.

Geplaatst

Ellen,

Bij ons in de supermarkt staat bij bij de biologische producten van o.a. zonnatura. Je hebt namelijk ook gewone roosvicee, maar dat staat vaak bij de babyvoeding.

Roosvicee laxo is op basis van pruimen. Je kunt dus ook (het het seizoen is er voor nu) wat meer pruimen eten en zorgen dat je ruim drinkt per dag (liefst 1,5 liter water per dag).

Ik drink nu ik thuis ben ook te weinig hoor.. ik vergeet het vaak, terwijl ik weet hoe belangrijk het is

Itsus.. succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Even snel een berichtje, zit nog steeds met een ziek kind...

Noah heeft waarschijnlijk de 6e ziekte. Gisteren nog langs de dokter geweest met hem. Gisteravond had hij 40 graden... Zo zielig om te zien. Wilde alleen maar tegen me aan liggen. Weinig geslapen dus. Vandaag schommelt zijn temp tussen 38,5 en 39,5...

Hoop dat het snel voorbij is...

Geplaatst

Itsus,

Succes met de aller aller laatste loodjes.

Wendy,

Och gossie, nog steeds last van koorts. Sterkte en nogmaals beterschap voor Noah!

Geplaatst

Vandaag ff wat minder hier, last van stress, gordijntjes, zelf gemaakt pAsten net niet, m'n man moest opnieuw gaatjes maken in t dakraam, dus je ziet nu gaatjes van de vorige poging ( tja niet echt erg maar ik kon t net niet hebben). Toen haalde hij op mijn verzoek de was eruit, brak de deur van de wasmachine af. (dus geen babykleertjes kunnen wassen (gelukkig net binnen de garantie, 9 oktober loopt ie af) toen stootte hij ook nog n pot met kwasten en verf om... Mijn lichaam reageerde meteen op de stress, misselijk, maag weer van streek,... Nu gaat t wel weer, lekker op t bankje met mannie

Geplaatst

Ellen wat een leuke foto zeg,wat een TEEN haha schatig :)

Dortje super dat jullie een auto hebben gevonden,wat een ellende was dat geweest voor jullie. Nu wel op tijd opgelost!

Wish ik moet ook nog 10 dagen werken maar ik maak er 5 van.Ik kijk er naar.

Marianne, ik ben vandaag ook mee begonnen met wassen. Morgen doorgaan en strijken en dan ben ik klaar! pffff,wat een klus,idere keer bukken voor de wasmaschine,droger.....

T.K. ik weet dat ieder vk anders doet.Maar idd voor je gevoel kan je toch bellen en zeggen dat je het heel graag wilt weten.

Mamavannoah vreselijk dat je een zieke kindje hebt,wat een tijming zeg. Ik hoop het dat ie op tijd beter wordt!

Ik neem ook iederdag activia... het help maar niet echt dat je zegd het gaat lekker. Het probleem heb ik al weken,soms helpt niks je moet gewoon laxeer midel innemen,ik heb ook een sirop gekocht,maar ik ga volgende week ook rosevicee proberen.

Oeps Laika,de was...ik vond vandaag ook spannend ben met wit begonnen,morgen alle kleuren nog. Ik wou color katch kopen,maar mijn man was er tegen,weet niet waarom. Dus zonder,maar ik was alles op 30

graden,ik ga toch strijken,dus het maakt niet uit en met 30 graden de kans op "vlekken" is klein!

Ik ben "jaroers" op Valesca,ik wil mijn dochtertje ook in mijn armen :) Kan niet wachten!!!!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Marianne,

Wat vervelend, geen was kunnen doen. Gelukkig heb je nog garantie, morgen meteen achteraan gaan.

Zonder wasmachine zitten is niet praktisch. Succes!

Violeta,

Bijna klaar met de babywas opruimen? Het is wel heel leuk om te doen!

Je smelt helemaal weg bij het vasthouden van die kleine kleren en de gedachten dat je kindje dit gaat dragen.

Mijn man zei van de week dat hij nu wel heel nieuwsgierig aan het worden is wanneer ons kleintje komt en hoe hij/zij eruit zal zien etc.

Ik heb dat iets minder, merk dat ik er mentaal nog niet klaar voor ben om ons kleintje te gaan ontmoeten.

Komt denk ik doordat ik nog verlof moet krijgen en ik geniet zo van de bewegingen in mijn buik.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hoi wish,

Ik herken jouw gevoel wel, ben ook nog zo bezig met lijstjes in m'n hoofd, dat ik er nog niet veel bij stil sta dat er straks n kleine meis is! En idd ik geniet er ook nog steeds van dat ze in m'n buik zit. Vandaag weer helemaal goed met mij, we hebben n fotoshoot gehad m'n man, ik, de buik en ... Onze lieve hondekind! Ze vond t gek om op n hele hoge stoel te moeten zitten en ging keihard door de studio rennen, zo grappig! Uiteindelijk was ze n beetje rusig en hebben we denk ik erg leuke foto's!

Morgen ff achter de wasmachine aan en nog twee daagjes voor m'n verlof.. Joepie!!!!

Doortje

Ik ken de auto niet., super dat t nu geregeld is, wel bijna nieuw hè! Lekker hoor!

Violeta,

Ja n klus dat wassen, ik heb nu alle kadootjes uitgepakt en er ligt n hele berg voor de wasmachine, leuk hoor! :-) zoveel kadootjes! Knip gelijk de labeltjes eruit, want als ze op haar moeder lijkt, dan kan niet tegen dat gekriebel. :-)

Geplaatst

Marianne,wat is je man aan het doen??? haha...

Eigenlijk niet grapig. Hoe lang duur het voordat je een nieuwe wasmaschine krijgt? (repareerd)

Ik begon de labeltjes te knippen,maar toen dacht ik hey,dan weet ik het niet meer welk maar de kleertjes zijn....

Vandaag een hele luie dag geweest. Niks gedaan,maar ik voelde me ook niet fit. Morgen verder met de was. Ik hoop da ik kan slapen vanavond.

Wish, ik smelt niet alleen bij de kleertjes.we hebben ook een box in de woonkamer met alle knuffels erin. Toen ik thuis kwam uit mijn werk donderdag,stond ie al. Mijn man heeft het al klaar gelegd voor me. Ik begon te huilen toen ik het zag..... Zo ongelooflijk is het dat er eindelijk in ons huis een kindje gaat groeien!

Geplaatst

Haha, violeta, ja hoor wel grappig! Ik kan er nu om lachen, hoor! :-)

Morgen ga ik bellen en dan hoor ik wel hoe lang t gaat duren. De deur is niet helemaal afgebroken en ik heb vandaag toch nog n was kunnen draaien ( voor de zekerheid nog maar even geen babykleertjes).

Dus t valt weer mee :-)

Wat n mooi moment dat je thuis komt en de box met knuffels aantreft! Kan me je tranen helemaal voorstellen, lekker hoor meis! Het wordt echt allemaal hè? Na al die jaren van ongewenste kinderloosheid komt onze vervulling straks uit.

Weltrusten allemaal

Xxx Marianne

Geplaatst

hoi meiden houden jullie het allemaal nog een beetje vol

vind het zo gek dat jullie allemaal nog praten over de kleertjes wassen enzo en dat ik de kleine al heb

psychisch ben ik net zo ver als jullie....alles gaat door maar in mijn hoofd ben ik nog niet zover,dat is soms best rot...ondertussen geniet ik zeker hoor het is een heerlijk meisje en ze doet het zo goed[ATTACH=CONFIG]2331[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden