Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over de box:

Ja ja, tijdens de zwangerschap beweerde ik net zo 'stoer' dat hij s nachts bij ons zou slapen en overdag in zijn wieg in de kinderkamer. NOT! Wish, zet die wieg maar in de kamer. Je gaat het gewoon niet kunnen laten om hem/haar dicht bij je te hebben. Niet alleen is het geruststellend, maar het is gewoon praktisch. De eerste weken eten ze gewoon zo vaak dat zelfs (in mijn geval toch) hem uit de wieg halen die naast ons bed staat op nog geen 30 cm afstand, al vermoeiend is. Laat staan de baby te leren krijsen vanuit een andere kamer en de kou in te moeten gaan in het midden van de nacht om elke 3 uur voeding te geven.

Ik neem de draagmand (van de buggy, waar hij dus snachts in slaapt) dan 's ochtends mee en zet die in de box, waar hij dan overdag in slaapt. Die box is dus best handig, ook voor de eerste dagen. En daar dump ik ook alle knuffels die al het bezoek steeds wel bij heeft.

Benieuwd naar het mutsje Doortje, eenmaal hij geboren is. Want de naam is nog geheim veronderstel ik :-)

Wow, spannend hoor Wendy! Zondag je baby in handen! En wie weet begint het spontaan vroeger wel. Goed dat je al 2 cm ontsluiting hebt!

liefs

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Wendy nu weet je dat het iniedergeval niet nog héél lang gaat duren

Maar het is ook zeker dubbel....Zet hem op hoor

Doortje dat is zeker gek dat je vader daar nu zo mee bezig is nou hopelijk gaat het lukken!!!

Ellen haha die Dante die hield je lekker bezig s nachts

om de hoeveel uur drinkt Dante nu?!

Oh ja en dan over het wel of niet op de kamer bij je slapen....ik dacht altijd ook dat doe ik niet maar sanne heeft er 6 weken gelegen en Feline ligt er nog en blijft er ook wel liggen haha

heb echt een beschermd gevoel bij haar of dat komt omdat ze te vroeg kwam? of de laatste is?!Ik weet het niet

ook overdag ligt ze meestal beneden in de kinderwagen

Geplaatst

Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden als hij naar zijn eigen kamertje gaat. Mijn moeder heeft de wieg van ons van vroeger nog, dus stel dat ik me toch bedenk tegen die tijd, dan staat de wieg zo bij ons op de kamer.

@ Ellen: de naam is inderdaad nog geheim, maar zodra hij er is, zal ik vast snel een foto plaatsen van hem met z'n mutsje op.

@ Valesca: ligt Feline ook in de kinderwagenbak of heb je een wiegje op de kamer staan?

Geplaatst

Hi,

Even kort, zit zo te balen. Bij aankomst in zkh verdwenen de weeen uiteraard als sneeuw voor de zon. Maar het ergste: nog steeds maar een vingertopje ontsluiting, kindje niet ingedaald en strippen ging niet doordat hoofdje er tegenaan ligt. Inleiden is te vroeg omdat er nauwelijks ontsluiting is en kind niet is ingedaald. Dan is er een risico op een keizersnee als afloop. Dat snap ik allemaal wel, maar ik heb geen vertrouwen in dat de babynwel in gaat dalen of dat de weeen vanzelf goed doorzetten, de vorige x ging dit namelijk ook niet goed! En zit ik straks nog met een inleiding of keizersnee te kijken. Dan liever nundan over 2 weken natuurlijk. Maar goed, niets aan te doen. Zit nu op de bank met, uiteraard, hevige voorweeen...

Over het slapen op de kamer, rooming-in wordt ook wel echt aanbevolen ihkv veilig slapen en bij borstvoeding. Het is niet alleen praktisch, maar ook heeeeerlijk om je kindje zo dicht bij je te hebben. Anders ligt dat prulleke vanuit de warme zachte baarmoeder helemaal alleen in een ledikant op de babykamer! Is toch zielig? Wij hebben een wiegje naast het bed, een ledikant op de babykamer voor als hij/zij niet meer in de wieg past, een rieten reiswieg voor beneden in de box voor overdag en de wandelwagenreiswieg voor buiten te slapen. Je baby lekker in de buurt houden, maar toch met rust en regelmaat, heerlijk voor ouders en baby (vind ik...).

Zijn er hier nog meer moeders bij wie kindje niet is ingedaald? Wendy hoe zit dat bij jou?

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Onze kleine is wel ingedaald. Ligt al vast in het bekken. Ze kon het hoofdje ook al goed voelen bij het toucheren. Zondag kunnen ze meteen de vliezen breken omdat er al ontsluiting is. Hopen dat dan de weeën gaan beginnen, anders krijg ik nog een infuus met opwekkers.

Bij de inleiding van Noah lag hij ook nog niet helemaal ingedaald volgens mij. had ook bijna geen ontsluiting. Kreeg toen gel ingebreacht om baarmoedermond te laten verweken. Ik zou je angst om straks alsnog een inleiding te moeten krijgen wel bespreken. Zeker als je t gevoel hebt dat het net zo gaat als vorige keer. Snap dat je t dan liever nu hebt als over 2 weken! Zou morgen gewoon weer bellen. Zeker als die heftige voorweeën zo weinig doen.

Sinds het toucheren van vanmorgen heb ik een soort menstruatiepijn in mijn buik. Net ook bruin slijm/oud bloed? bij het afvegen (sorry voor de details) Vind t nu wel spannend worden hoor. Zou t toch zelf op gang komen of is t een reactie op vanmorgen?

Groetjes Wendy

Geplaatst

Het zit je niet mee he Toverstafje.. hopelijk daalt ie toch nog snel in. Gelukkig is het dwarsliggen toch al goed gekomen, dus dit moet ook goed komen! Echt wel balen van je voorweeën. Ik heb ze ook best heftig gehad, maar bij mij creeëerde het wel ontsluiting, en bij jou doet het niet veel blijkbaar.

Idd ivm wieg/ledikant op de kamer. En je kan ze écht niet ermee verwennen hoor! Ze begrijpen dat toch nog niet, de eerste weken/maanden.

Doortje, wat erg ivm die longonsteking! Maar ik geef je op een papiertje dat je sowieso de eerste nacht amper gaat slapen. Waarom? Omdat je een wondertje in je armen hebt liggen! Je kan er uuuuuuuuren naar kijken, vol geluk. En je zit nog vol adrenaline die je de hele nacht moeiteloos gaande houdt. En de volgende dagen ook. Met zo'n mooie kleine, je zou hem geen seconde willen missen door te slapen! Pas na een weekje ofzo, zal je de vermoeidheid beginnen voelen. De eerste nacht ben ik pas rond 15u30 in slaap gevallen en zelfs dan nog voor het voeden tussendoor makkelijk weer wakker.

Nu vraagt hij nog steeds elke 2.5u een voeding. Of 2. Of 3, afhankelijk van of hij wil slapen tussendoor. Vandaag is hij erg onrustig geweest. Eer hij in slaap wilde vallen had hij al 3 x extra gedronken. Ik snapte er niks van. Maar ja, vraag en aanbod he! Nu is hij toch al dik 3 uur aan het slapen en intussen stilletjes wakker aan het worden. Daar heb ik natuurlijk van geprofiteerd door zelf ook een uurtje bij te slapen. Ik hoop wel binnenkort te kunnen doorslapen 's nachts hoor. Zou wel suuuper handig zijn :-)

Piet is de hele dag weg naar Nederland voor zn werk.. en is zijn gsm vergeten.. goed hoor! Maar hij heeft vanochtend zelf met het vaste toestel gebeld, en vroeg om foto's te sturen per email naar hen, zodat hij fotos van Dante kon laten zien. Van hen kreeg ik het antwoord dat zij (de collega's) Dante super schattig vinden, en dat Piet trots als een pauw honderduit vertelt en het ventje al mist. ZO LIEF!!

Maar ik mis mijn eigen ventje ook wel hoor, zo'n hele dag alleen. Zeker ook met de hond erbij. Goed dat kraamhulp vandaag langskwam. Ze heeft lekkere soep gemaakt :-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Doortje,

Afschuwelijk van het kindje van jullie vrienden!

Daarom hebben wij ook gekozen om de angelcare aan te schaffen. Dit geeft ons een veilig/vertrouwd gevoel.

Eén van mijn beste vrienden heeft dit ook aangeschaft nadat hun eerste kindje is overleden en zij geeft aan dat het een heel veilig gevoel geeft.

Ze heeft nu nog 2 kinderen gekregen en heeft de angelcare nog in gebruik bij de jongste van 1,5jaar.

Ellen,

Super lief van je mannetje! Natuurlijk mis je hem en hij jullie.

Heb het bedje al in elkaar gezet. Net naar de Hema gegaan om nog 1 verschoning bij te kopen, m'n vriendin had 1 hoeslaken en lakentje voor bij het wiegje.

Dit is te weinig.

Heb een groen hoeslaken en een wit/groen lakentje gekocht, kan voor jongen en een meisje en vind het mooi bij het witte wiegje passen.

http://www.bedenbox.nl/bopita-wieg-match-pi-106.html?osCsid=e40e8c50dd68301ba42081cf754b764f

Toverstafje,

Wat laat die kleine uk je in spanning zitten zeg.

Balen dat je niet meer ontsluiting hebt gekregen met al die voorweeën.

Hoe kan het hoofdje in de weg zitten bij het strippen en de kleine is niet ingedaald?

Meestal wordt er toch gestript terwijl de baby al ingedaald is, begrijp het niet helemaal.

Wendy,

Zou het dan echt zo zijn dat je spontaan aan de gang gaat na het toucheren?

Toi, toi, toi en succes!

Wat vond je van het toucheren, doet dit pijn?

Geplaatst

Hier nog steeds niets aan de hand... ik lees dat jullie al aan het vechten zijn wie er eerst 'mag', en ik dan?? Snif... Voel me vandaag niet zo lekker, wie weet zegt het toch iets. Nog niet echt aanwijsbare 'symptomen', meer een algeheel gevoel van malaise.

Ellen, wat een verdrietig nieuws voor je tante zeg.... pfff, sommige mensen krijgen het echt voor hun kiezen. Sterkte! En verder fijn je gelukkige verhaaltjes blijven plaatsen, zo leuk om te lezen! Ben ook heel benieuwd hoe het met Akara en Alexis gaat!

Toverstafje, jij zit er echt doorheen hè? Wat een pech zeg, dat ze nog niets voor je konden doen. En Mamavannoah, waarom werd jij ook alweer ingeleid? Wel heel fijn dat je die datum gewoon hebt staan!

Wish, ik vind het niet zo raar hoor, dat ik morgenochtend moet bellen. Als er een bevalling tussendoor komt, gaat dat natuurlijk voor. Al zou ik wel balen hoor, als blijkt dat ze geen tijd hebben. Aan de andere kant kijk ik er ook niet raar van op als blijkt dat er nog geen ontsluiting is dus er helemaal niet gestript kan worden....

Wat voorweeën enzo betreft, ik heb vandaag zo'n beetje een permanente 'harde buik', waardoor ik niet weet of dat echt wat betekent of dat het gewoon het kindje is dat alle beschikbare ruimte inneemt. Ik weet wel dat ik het allemaal niet zo heel leuk meer vind... Ik had gisteren ook echt geen puf meer om nog te gaan ZwangerFitten. Zijn jullie nog wel aan het sporten?

Dames, wat wordt het spannend hè!

Geplaatst

MarMira,

Als er een bevalling tussendoor komt gaat daar neem ik aan de vk naar toe die dienst heeft en niet diegene die in de praktijk werkzaam is.

Het team van onze vk-praktijk bestaat uit 6 verloskundigen, vandaar dat ik dit 'raar' vind.

Maar misschien is het team van de vk-praktijk bij jou kleiner dat kan natuurlijk ook had ik nog niet over nagedacht.

Hoop dat je morgenochtend kan komen en dat er dan schot in de zaak zal komen.

Heel veel succes!

Ik sport niet. Probeer op een dag wel voldoende te bewegen en gezond blijven eten.

Geplaatst

Wish, ik moet ook juist de dienstdoend VK bellen; ze hebben op vrijdag geen spreekuur en de VK komt ook bij mij thuis als het goed is, vandaar misschien!

Thanks voor de succeswensen!

Geplaatst

Marmira, ik kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt. Ik hoop zo voor je dat ze je morgen op weg kunnen helpen en dat je kindje geboren gaat worden.

Dat van de permanente harde buik herken ik wel moet ik zeggen.. heb ik vandaag ook gehad. Eerst met ook regelmatig zeurende buikpijn, maar dat is weer verdwenen inmiddels. En dat algehele gevoel van malaise.. wie weet is dat een voorteken. Ik heb het wel eens ergens gelezen volgens mij dat je je zo kunt voelen van te voren.

In elk geval toi toi toi voor morgen!

(ik sport overigens sinds deze week niet meer.. heb net afgebeld voor de komende tijd. Ik mag de laatste paar lessen na de bevalling nog komen doen)

Toverstafje: wat balen dat ze nog niks voor je kunnen doen. Hopelijk zet het bij jou gauw wel goed door! Nog even volhouden meid!

Wendy: ik ben ook wel benieuwd naar het toucheren. Hoe gaat dat precies en doet het pijn? ben wel benieuwd wat me te wachten staat...

Geplaatst

@Toverstafje wat balen zeg pfff nou hopelijk gaat het snel beginnen hoor,want hier word je ook niet vrolijk van

@Wendy spannend hoor wie weet heeft het de boel geprikkeld;)!

@Ellen,kraamzorg? heb je dat nu nog wat heerlijk zeg hahaha

maar lief hoor van je mannetje!!!

Ja de eerste nachten sliep ik ook niet hoor hahah en Feline lag in de couveuse en niet bij mij voelde me erg onrustig

@Wish prachtig bedje,leuk!!!

@Marmira hopelijk geen bevalling morgen voor de dames van de VK,en dat ze bij jou komen,idd geen spreekuur op vrijdag,maar als er wat is kun je altijd komen als ze dan geen bevalling hebben komen ze ook(heb ik bij sanne gehad) of ze komen thuis!Ik duim nog steeds dat je Marije krijgt hoor!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kan jullie niet meer volgen,... Wat gaat t ineens hard, strippen, inleiden,... Ik heb net weer een gewone controle gehad, bloeddruk 70/110 en harttonen gehoord. Stond met 10 min weer buiten. 18 okt volgende afspraak bij de vk. Wil iemand dit erin zetten?

Vanochtend voor t eerst een beetje menstruatie pijn gehad in mn onderrug. Dat was vanmiddag weer weg.

Goh wat is t spannend, hè? Ik denk dat er ook n aantal dames tegelijk gaan bevallen!

Geplaatst

Oh ja, wij hebben n extra ledikantje bij de Ikea gekocht en 1 zijkant er niet ingezet. Aan deze open zijde tegen ons bed aangeschoven zodat onze dochter straks als het ware bij ons in bed slaapt maar wel veilig in haar eigen bed. Overdag gaan we haar in haar eigen kamer leggen om te wennen. Het lijkt me heerlijk om de kleine meid 's nachts dicht bij me te hebben!

Geplaatst

Over het toucheren, ik moest mijn knieen optrekken of mijn voeten zo dicht mogelijk tegen mijn billen zetten. Dan gaat gyn/vk met de vingers naar binnen om te voelen aan de baarmoedermond. Ik kon me herinneren dat ik dat bij Noah erg gevoelig vond. Kreeg toen de tip om mijn vuisten onder mijn billen te leggen om zo mijn bekken te kantelen. Dit nu gedaan en het voelde nu minder pijnlijk. Was nu meer ongemakkelijk. Denk ook dat het minder pijnlijk is naar mate de ontsluiting meer wordt.

Ik word nu ingeleid omdat de kleine minder vruchtwater heeft en ik het nu erg zwaar vind. (weet niet meer wie het vroeg). Was ook wel verbaasd dat ze hier zelf mee kwam. Had verwacht nog wel een week te moeten wachten.

Hier nu wat meer harde buiken. Nog niet regelmatig en nog niet echt pijnlijk. Wie weet komt t nog...

Succes en sterkte meiden! Hoop dat we snel veel babynieuws te lezen hebben.

Geplaatst
Ik hoop ook dat er iemand gaat bevallen. Het duurt echt lang deze maand, de novemberdames gaan ons nog inhalen ;-)

:laugh:

Toverstafje

Wat vervelend dat het zh niks voor je kan doen.

De voorweeen, zijn die zo pijnlijk dat je ze weg moet puffen? Ik weet niet precies wat voorweeen zijn. Zijn die net zo zwaar of zwaarder dan mensturatiekrampen?

Ellen

Je was dus van 4.30 - 6.00 bezig met verschonen. Goh, ik was het vergeten, maar idd, dat gebeurt, kan ik me nu herinneren: plassen op aankleedkussen, romper en nieuwe luier.

Wel lief dat Dante je rustig je gang laat gaan (of vindt hij het stiekem grappig?).

Wat lekker dat kraamhulp soep maakt. Smaakte het?

Doortje

Gek maar ook bijzonder dat je weet wat je vader en zijn vriendin moeten doormaken.

Wendy

Wat spannend allemaal. Het kan dus elk moment gebeuren (of vanaf zondag).

MarMira

Ik sport ook niet. Ik breng en haal zo nu en dan mijn zoontje op de fiets van school. Ik vind het eigenlijk niet meer fijn om te fietsen. Maar autorijden eigenlijk ook niet.

Wij hebben het ledikantje op de babykamer en het wiegje op onze kamer.

We laten ons zoontje iig de eerste paar dagen bij ons op de kamer slapen.

Ik had vandaag 2x een lichte ongigevoel van een aantal minuten. Nu denk ik niet dat er iets gaat gebeuren, aangezien ik nog tweeeneenhalve week moet, hoor. Het viel me gewoon op.

Geplaatst

MarMira,

Oké, nu begrijp ik het helemaal. Wel fijn dat je thuis kan blijven en dat de vk dan naar jou toe komt.

MamavanNoah,

Bedankt voor je duidelijke uitleg mbt toucheren.

ivfmoeder,

Het kan natuurlijk wel dat je gaat beginnen. Kijk maar eens naar Valesca en Ellen.

Die 2 prachtige wondertjes hebben hun ouders ook even laten 'schrikken' door al te willen komen.

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

13 oktober: Marianne controle VK

16 oktober: MamavanNoah naar zkh voor inleiden

17 oktober: MarMira naar zkh voor uitgebreide controle (ctg)

18 oktober: Wish controle VK

18 oktober: Ellen postnatale begeleiding vroedvrouw

18 oktober: Laika controle gyn

18 oktober: Marianne controle VK

19 oktober: Toverstafje controle gyn

20 oktober: T.K controle VK

20 oktober: Doortje controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Even snel, Wish, ik heb hetzelfde wiegje!

Marmira, zoals ik al eens eerder heb geschreven, van de actief schrijvende meisjes heb jij natuurlijk eigenlijk het meeste recht om de eerstvolgende te zijn ;-). Maar ja, de natuur beslist. Of de VK of het ziekenhuis in sommige gevallen ;-). Ik hoop voor je dat het snel gaat gebeuren!

Zelf heb ik me er maar bij neergelegd dat ik de uitgerekende datum waarschijnlijk wel ga halen of er gewoon lekker overheen ga. Dat geeft wat meer rust, ook al ben ik er ook wel klaar mee. Maar ik ga niet (meer) klagen, ik heb een hele goede zwangerschap gehad en bovendien zijn mijn laatste loodjes wel pittig maar niet ondraaglijk. Even erdoorheen maar...

Geplaatst

laika, je hebt helemaal gelijk. ook mijn zwangerschap was redelijk probleemloos en het gaat eigenlijk nog steeds wel goed. het is meer een mentale kwestie die het lastig maakt voor de laatste loodjes. ik probeer ook maar om te accepteren dat t wat langer duurt. de natuur doet toch wat ie wil.

ben helaas wel weer vroeg wakker. ga maar even lezen en hopelijk kan ik straks nog wat slapen

Geplaatst

Hihi, ook hier weer vroeg wakker. Ook ik heb n probleemloze zwangerschap en zal ws wel over de datum gaan. :-) vanacht wat vaker wakker met erg droge keel en tong. Straks weer ff bijslapen. :-)

Geplaatst

klagen mag altijd dames ook al heb je allemaal een probleemloze zwangerschap het is soms best zwaar en dan de hormonen erbij

zet hem op nog even

Geplaatst

Het lijkt wel een eeuwigheid te duren voor de oktoberkindjes willen komen. Dat wordt echt een babyboom eind van de maand.. Vind t echt spannend allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden