Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ivfmoeder, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Thomas!!!

Hopelijk gaat het nu alweer ietsje beter met Thomas en kunnen jullie lekker gaan genieten en uitrusten!

liefs,

Tool

Geplaatst

Iedereen van harte proficiat met de pasgeboren kleintjes! Ik blijf dit topic volgen hoor, zo spannend wie de volgende is :-) . Wat zijn het trouwens ook allemaal leuke namen die zijn gegeven.

Geplaatst

Bedankt allemaal.

Wish

Itt mijn 1e bevalling, verliep deze bevalling heel goed, en vrij vlot. Omdat mijn 1e bevalling vrij moeizaam opgang kwam, zag ik er een beetje tegenop. Gek genoeg ging het heel anders dan ik had verwacht. Als ik thuis ben zal ik uitgebreid mijn verhaal doen. Ik ben nog steeds in het ziekenhuis, maar verwacht vandaag ontslagen te worden.

Thomas drinkt nu goed van de borst. In het begin lag hij meer te pitten. Zware bevalling voor hem ;)

Groetjes, karin

Geplaatst

Hoi IVF moeder,

Toch goed dat matje in de auto dus! Zal m'n man zeggen dat hij er rekening mee moet houden.

Hopelijk kan je vandaag naar huis!

Wat heerlijk dat Thomas al van je borst drinkt!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Marianne

Ja, het zal je maar onverwachts overkomen tijdens je rit naar het ziekenhuis. Lijkt me moeilijk schoonmaken achteraf.

Bij elke wee kwam er vruchtwater naar buiten. Alsof je een kopje leeg gooide. Ook al absorbeerde mijn maandverband en trainingsbroek een hele hoop, het kwam ook op de grond terecht.

En toen ik een andere onderbroek aantrok en maandverband in deed, was die ook alweer nat door de volgende wee. Gelukkig stond ik toen in onze badkamer, en lag er een handdoek op de vloer. Had eigenlijk een dweil moeten zijn, maar ja, het gebeurde zo snel. Ik had dat niet voor handen, en wat maakt het ook uit.

Ik lig nog steeds op de uitslag van de kinderarts te wachten. Ik wil naar huis!!!

Geplaatst

Ivfmoeder van hatre gefeliciteerd met je zoon!!!!

En hoe voel het nou?Eindelijk na zoveel onzekere tijden mama geworden? :)

Goed dat hij lekker aan het drinken is,straks lekker thuis!

Geplaatst

Heb even snel bijgelezen, maar weet niet meer wie nou van wie is bevallen maar ondanks dat wel mijn gemeende felicitaties!!

Hier zijn de kraamtranen lekker aan het loskomen geweest de afgelopen dagen. Noah reageert super op zijn zusje. Echt leuk om te zien hoor! Komt regelmatig een kroel geven als ik haar vast heb. Gisteren flink koorts gehad, waarschijnlijk omdat de bv toen op gang begon te komen. Wat kun je je dan beroerd voelen zeg! Had ik bij Noah ook last van dus herkende het wel.

Mara kreeg niet voldoende voeding binnen van de borst alleen dus kv bij gegeven. Hierop deed ze t super. Gisteren veel aangelegd om de bv goed op gang te krijgen. Ze heeft zo krachtig gezogen dat mijn tepels nu kapot zijn... Afgelopen nacht ging het helaas weer even minder. Wilde constant aan de borst en dat trok ik niet meer. Haar kv gegeven en hierna heeft ze super geslapen. Nu het besluit genomen om te stoppen met de bv. Vind het wel jammer, maar merk dat het voor Mara en mij allebei het beste is. Ik raakte gefrustreerd waardoor zij onrustig werd.

Ze ligt nu lekker in haar eigen bedje te slapen. Is de afgelopen 2 dagen aangekomen! Dat gaat dus ook de goede kant op.Hier een paar foto's van net na de geboorte. [ATTACH=CONFIG]2617[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2616[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2615[/ATTACH]

Groetjes Wendy

Geplaatst

Ivfmoeder,

Gelukkig een betere bevalling gehad dan bij jullie eerste kindje.

Hoop dat jullie vandaag lekker naar huis mogen en dat jullie kunnen gaan genieten van elkaar als gezin!

Marianne,

Ik hoop het ook niet voor je dat je op de datum van ivfmoeder zal gaan bevallen, dit duurt te lang hoor!

Hoe voel jij jezelf?

Heb je zelf een gevoel of dat de kleine zich spontaan zal gaan melden of niet, of helemaal geen gevoel erbij?

Wendy,

Balen dat de bv niet goed is gegaan, je hebt het wel geprobeerd maar als het voor één van de twee of voor beide niet werkt heb je nu een juiste keuze genomen.

Prachtige foto's van jullie dochter!

Violeta,

Hoe gaat het met jou?

Wanneer mag je naar de vk op controle?

Ik heb wederom een hele slechte nacht gehad. Dit zal wel zo blijven totdat ik bevallen ben.

Heb last van maagzuur en een pijnlijke slokdarm, heb allerlei houdingen uitgeprobeerd Pfff.

Mijn bekken en rug werken me wat tegen als ik omdraai en in/uit bed stap.

Verder gaat het met ons kleintje wel goed, voel hem/haar gelukkig veel bewegen en daar geniet ik intens van!!

Geplaatst

Karin,

Van harte gefeliciteerd met je zoontje Thomas! Zie je wel, nog helemaal binnen oktober! Had je het aan voelen komen, of was het echt onverwacht? Zal wel even spannend geweest zijn als hij in het vruchtwater heeft gepoept. Maar het is helemaal goed gekomen! Super! Ben je al naar huis intussen?

Wendy,

Jammer dat je bent moeten stoppen met bv, maar jullie beide comfort telt natuurlijk. Ik heb zelf ook nog steeds pijn bij het aanleggen, en hoop het vol te houden tot de magische 6 weken grens waar die pijn zogezegd zou verdwijnen als sneeuw voor de zon. Super leuke foto's trouwens!!! Waarom zuigt ze op de vinger? Is dat vingervoeden?

Ben benieuwd wie er uiteindelijk bv zal geven en wie kv.

Haha, Marianne,

Jouw datum is ingepikt. Hopelijk zal je toch nog snel bevallen!

Wish,

Een slechte nacht, dat is wel balen. Op de duur helpt niks nog blijkbaar. Het wordt ook zwaar allemaal he. Heb je zelf nu het gevoel dat het echt elk moment kan gebeuren? Durf je nog veel aan qua activiteiten?

Ik heb zelf ook geen matrasje gelegd tijdens de rit naar het zh. Als je niet beweegt komt er ook niets uit in principe. Bij mij was het vooral tijdens het wandelen dat het vruchtwater eruit sijpelde. En inderdaad: de maximum maandverbanden hielpen in het begin ook niet haha. Gewoon laten lopen, op het toilet of zo.

Ik vind het nog altijd spannend hoor, om hier te komen kijken. Elke keer als ik kom kijken lijkt er wel al een baby geboren! Ongelooflijk toch!? Een geboorte is zo'n topprestatie. Flink gedaan van iedereen! :toppie:

[ATTACH=CONFIG]2618[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2619[/ATTACH]

Geplaatst

Ellen,

Die slechte nachten blijven zich nu herhalen. Doordat ik overdag toe kan geven aan mijn moeheid dommel ik regelmatig weg als ik op de bank een boek lig te lezen of t.v aan het kijken ben.

Ik probeer dan niet langer dan 2 uur te slapen, anders ben ik bang dat ik 's nachts nog meer wakker ga liggen en het dag/nacht ritme helemaal om ga draaien.

Ik plan nu niet meer te ver in voren. Ik spreek max. 2 dagen van te voren iets af met iemand.

Verder merk ik dat ik me thuis wel prettig voel en niet zo graag meer de deur uit ga, dit komt denk ik ook omdat het lopen/staan zwaar aan het worden is.

Ben echt heel snel buiten adem en moet dan echt even gaan zitten.

En dit terwijl ik echt een goede conditie had voordat ik zwanger werd.

Ik wil ook zo graag op ons lijstje komen staan onder het kopje 'geboren'...... :laugh:

Geplaatst

@ivfmoeder fijn dat deze bevalling "fijner" was!

@Wendy wat een schatje!!! en als het niet gaat met de BV en je er allebei niet happy van word heb je groot gelijk hoor!!!

@Wish wat balen dat je nog zo beroerd slaapt hopelijk komt de kleine gewoon snel,en heerlijk dat je de kleine veel voelt mis ik wel eens hoor hihi

@Ellen lief die foto's!!

Vanmorgen nacontrole gehad bij de verloskundige,ik hield het niet droog pff maar het was fijn ff

ze zegt dat ik mezelf goed in de gaten moeten houden omdat het zo hoog zit.

Snikkend zat ik in de auto maar goed nu vooruit gaan kijken en niet te veel terug

ze zei dat het absoluut niet aan mij lag dat ze vroeg gekomen is en dat ik daar ook niet over moet twijfelen,ze weten het gewoon niet

Geplaatst

VioletaHet voelt heerlijk om (voor de tweede keer) mama te zijn. Ik voel me met alles wel een beetje onzeker. Ik moet Thomas natuurlijk leren kennen. Maar ik ben blij dat we nog een poging hebben gedaan, terwijl we eigenlijk al de hoop hadden opgegeven, en na drie keer IVF waren gestopt.

Geplaatst

Wish,Bedankt voor het bijwerken van het lijstje. Je beschreef jouw klachten, en ik had echt zoiets van: dat kon ik geschreven hebben. Maagzuur, pijnlijke slokdarm, omdraaien in bed is pijnlijk. Ook uitstappen vond ik moeilijk, en deed zeer. Ik schuifelde naar het toilet. Misschien door het lange liggen in bed, want overdag ging het beter. Ik ben thuis. Eindelijk.MarianneIk hoop dat je binnenkort gaat bevallen. Hoe voel je je?

Geplaatst

Ivfmoeder,

Jippie, jullie zijn thuis!!!

Overdag gaat het inderdaad beter met het lopen. Al merk ik nu wel dat de kleine volledig is ingedaald.

Geplaatst

Lekker dat je thuis bent, IVF moeder van twee!

Ik voel me goed, nog geen voortekenen maar mensen zeggen dat mijn gezicht nu op bevallen staaf...

Leuke foto Ellen, schattig!

Valesca,

Heb je nog n afspraak gemaakt met de vk die erbij was in t zh? Het schijnt volgens t boek Veilig Bevallen echt goed te zijn voor de verwerking om na je bevalling dit nog ns met elkaar door te nemen. Voor iedereen, dus helemaal voor jou omdat je t er moeilijk mee hebt. Wacht hier niet te lang mee, want dan zakt het misschien teveel weg bij de V K. Sorry als ik wat dwingend overkom, het is goed bedoeld hoor! :-) natuurlijk is t jouw beslissing...

Sterkte, meis!

Mn man komt binnen.. Sorry dat ik niet op iedereen kan reageren nu. Groetjes,

Marianne

Geplaatst

Ivfmoeder ik vroeg je omdat ik me heriner aan het begin net als Laika dachten jullie dat het voorbij was of vergis ik me? Je had bloedingen en je was zooooo onzeker dat het niet goed zat.

Wish ik heb morgen controle.

Wendy ik kan me niet zo goed herineren of ik je al gefeliciteerd had met je dochter. Zwangerschaap dementie ;)

Bij deze van harte!!! Alleen ik lees dat je het niet zo makkelijk heb en dat is wel jammer. Ik hoop het dat het beter zal gaan straks voor jullie

groetjes

Geplaatst

Valesca,

Natuurlijk kun je het niet 'droog' houden als je over deze gevoelens/emoties praat die in je omgaan.

Het zal even duren voordat je alles 'op een rijtje' hebt gezet, hier moet je ook zeker de tijd voor nemen!

Ben ervan overtuigd dat dit je wel zal gaan lukken!

Sterkte ermee!!

Geplaatst

pfff.... wat wordt hier veel geschreven zeg. Ik kan het echt even niet bijhouden. Ik zag dat er wel weer een baby bijgekomen is bij IVF moeder!. Gefeliciteerd er mee en geniet er maar lekker van.

Bijgaand nog even een verslag van onze bevalling. Ik hoop dit weekend even alles rustig bij te kunnen lezen en voor iedereen persoonlijk een berichtje achter te laten. Tot nu toe is dat er nog niet van gekomen door alle drukte en vermoeidheid.

In de nacht van vrijdag op zaterdag begonnen de flinke oefenweeën, waardoor ik weinig tot niet geslapen heb. Echter, ze bleven om de 7 a 8 minuten komen en werden nog niet echt sterker. Zaterdag overdag zakte dat weer wat af, tot de weeën in alle hevigheid toenamen vanaf zaterdagavond half 7. Iedere vijf minuten kwam er een wee, die in pijn en duur steeds meer toenam. Mark heeft toen naar de VK gebeld. Om 22 uur kwam ze voor het eerst kijken hoe de ontsluiting vorderde. Echter, dit was zeer teleurstellend: 1,5 cm. We hebben toen de afspraak gemaakt dat we haar zouden bellen als de weeën sneller zouden komen en langer zouden duren. Echter, de hele nacht bleef het een beetje hetzelfde.

Om 6 uur ’s ochtends zat ik emotioneel er even helemaal door heen, dus Mark heeft maar weer gebeld. Om 7 uur kwam de VK weer. Helaas schoot het nog steeds niet op, maar 3 cm ontsluiting, dus maar weer verder afwachten.

Om 12 uur was er nog steeds maar 3 cm ontsluiting, maar leek de baarmoedermond wel echt flink veel soepeler. Dit deed de VK besluiten om de vliezen te breken. Toen kwam er al snel een flinke weeënstorm op gang. Iedere drie minuten zware rugweeen (heb alleen maar rugweeen gehad), tot ik om kwart voor twee zo kapot was van de pijn dat we afgesproken hadden om elkaar om half 3 in het ziekenhuis te treffen. Bij goed vorderende ontsluiting zou ik dan mogelijk met Rodanna verder gaan, en anders overgaan op pijnstilling.

Eenmaal in het ziekenhuis had ik 4 cm ontsluiting. De VK vond het toen nodig om mij over te dragen i.v.m. niet vorderende ontsluiting en ik zou een ruggenprik krijgen. Dus aan het CTG om eerst te kijken naar de conditie van onze zoon. Drie kwartier later weer ontsluiting controleren en toen had ik ineens 6 cm ontsluiting, maar dus nog steeds niet genoeg. Ik kreeg toen Remifentanyl toegediend. Dit hielp mij goed om de weeën op te vangen. Om kwart over zes had ik toen 7 cm ontsluiting. Het ging dus nog steeds te langzaam, dus ook aan de weeënwekkers.

Om kwart over negen had ik eindelijk volledige ontsluiting en mocht ik beginnen met persen. Het persen ging op zich heel goed, maar de weeën kwamen erg snel, waardoor Jorrit het moeilijk kreeg. Zijn hartslag zakte enorm en ik werd met spoed aan de zuurstof gelegd en op mijn zij gedraaid zodat hij bij kon komen. Dit leek goed te gaan, maar al snel kreeg hij het weer moeilijk en werd met spoed de gynaecoloog erbij geroepen voor een kunstverlossing (vacuümpomp), want anders zou hij het misschien niet halen om op eigen kracht geboren te worden. Op het moment dat de gynaecoloog binnen kwam hebben ze mij ingeknipt en kwam hij ineens met een laatste perswee nog spontaan ter wereld. Ietwat blauw/paars, maar dat trok snel bij gelukkig. Zelf heb ik van deze laatste spannende momenten weinig meegekregen omdat ik druk was met persen en persweeën wegpuffen. Pas tijdens het hechten werd mij verteld hoe spannend het toch nog geweest is.

Na een nachtje ziekenhuis mochten we gelukkig maandagochtend al naar huis. Jorrit is nog wel flink misselijk geweest van de bevalling en is de eerste dag flink afgevallen daardoor. Gelukkig drinkt hij inmiddels goed aan mama’s borst en is hij vandaag al weer 30 gram gegroeid. Het is verder een heel tevreden mannetje en hij slaapt goed (behalve afgelopen nacht). We zijn dolgelukkige ouders en genieten iedere minuut van onze zoon.

Geplaatst

@Marianne ik denk dat je gelijk hebt en je komt niet dwingend over,ik heb het idee dat ze nu al niks meer weet van de bevalling omdat ze soms weg liep en het toch anders is als thuis misschien dat ik me daarin vergis

ik zal morgen eens kijken of ik kan bellen is misschien wel goed....zie er alleen wel tegenop omdat ik haar niet echt ken...en mijn verloskundiges hier wel.....

Wish: dat is ook zo hoor maar had toch verwacht dat ik het wel droog kon houden.....

Geplaatst
Ik ben bevallen van ons zoontje Thomas om 2.22.

Hoi Ivfmoeder

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Thomas, heel erg veel geluk gewenst!!!

Geplaatst

Doortje dat is een behoorlijk heftige bevalling geweest zeg en spannend gelukkig is jullie kanjer er gezond en wel super gedaan meis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden