Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Valesca,

Misschien kun je je eigen VK vragen om te bellen met de VK van t zh? vergeet niet dat ze bij t zh zelf hebben aangeboden dat je n gesprek kunt aanvragen. Het zal ze vast niet ongebruikelijk overkomen, hoor! Het is normaal dat je daar behoefte aan hebt.

Zie dat je vroeg op was... Heeft Feline je wakker gemaakt? Toch nog steeds n mooie naam! Ik had em nog niet eerder gehoord en was afgelopen zondag even op t strand. Toen kwam er een lief propje, ze kon net lopen en ik vroeg hoe ze heette. Toen antwoordde haar moeder: Feline! Grappig hè? T was ook echt n schatje!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Wat n bevalling! Ik las t vlak voor t slapen gaan nog even voor aan m'n man zodat hij weet wat hij kan verwachten... :-)

Het enige dat hij telkens kon zeggen was: "zooooo".

Het is wel heftig geweest, maar gelukkig heb je dat zelf niet allemaal meegekregen. Dat hebben ze dus goed gedaan! En het resultaat is wat uiteindelijk telt! Geniet ervan!!

Geplaatst

Wish,

Dat van die moeheid herken ik wel. Lekker toegeven aan tukjes op de bank overdag. 'S nachts is t wat onrustiger, dus dat tanken we overdag weer bij hè?! :-)

Ook ik ben snel buiten adem, zelfs van praten! Ik heb geen zin meer in bezoek of lange telefoongesprekken. Voel me t lekkerst als ik alleen, met m'n lieve hondje en twee poesjes, thuis ben. Nou ja en natuurlijk als manlief er is. Alleen m'n moeder komt regelmatig langs, en dat is ook fijn, ik kan mezelf zijn. Vandaag ga ik wat kleine schilderijtjes maken voor de babykamer. :-)

Violeta,

Doe jij ook zo weinig nu?

Veel plezier bij de VK vandaag!

Geplaatst

T.K,

Hoe gaat het nu? Ben je al op controle geweest in het zh? Ik wil graag weten of ik genoeg vruchtwater heb en de placenta nog goed werkt. Hoop dat ik dinsdag (41 weken) een afspraak kan maken. Daarna wil ik pas denken aan strippen. Bij de vk heb ik nu precies andersom n afspraak: di strippen en wo naar het zh voor controle. Maat vind t achteraf niet logisch.

Wat zijn jouw ideeën en gevoel erover?

Of ben je intussen al bevallen? Ik hoop t voor je! :-)

Geplaatst

Marianne feline kwam voor haar nacht voeding dus het was niet erg daarna nog tot acht uur geslapen ik denk als ik zelf bel het ook goed is maar twijfel nog als ik er aan denk zie ik er meer tegen op ik heb ook niet echt wat met haar ondanks dat ze de bevalling gedaan heeft lastig is een gevoel heb wel alle details de bevalling gekregen per minuut van het ziekenhuis dat geeft ook duidelijkheid ben ook z'n muts haha denk er nog even over na..ik vraag me ook af wat ik eigenlijk wil bespreken dan de vragen die ik had over

Geplaatst

De bevalling heeft de verloskundige kunnen beantwoorden dus dat scheelt nu wel . .nou ja slaap er nog één nachtje over maar dankje hoor x

Geplaatst

Zo zeg Doortje, een bevalling is altijd heftig, maar dit was ook nog eens spannend!

Heel knap gedaan, heb traanogeven gekregen van je verhaal.

Hoe heeft Mark het ervaren?

Super dat Jorrit goed aan je borst drinkt en ook aan is gekomen!

Ik heb vannacht vrijwel niet geslapen. Geen last van maagzuur deze keer, maar van een pijnlijk gevoel onder mijn ribben, bovenkant van de baarmoeder zeg maar.

(waar ze bij het meten van de baarmoeder de meetlint houden)

Terwijl ons kleintje hier niet met de billen/rug lag.

Ook regelmatig harde buiken gehad en die heb ik nu nog.

De pijn onder de ribben is nu gelukkig weggetrokken.

Mijn bovenbuik voelt nu alsof ik spierpijn heb.

Herkent iemand van jullie dit?

Was vanmorgen aan het twijfelen of dat ik de vk zou bellen. Misschien doe ik dit morgen als het vannacht wederom zo zal gaan.

Geplaatst

bij mij werd nooit de buik gemeten maar denk dat ik weet wat je bedoeld ik had dat ook vaak en inderdaad met slapen,ik denk dat de kleine tegen je ribben ligt en dat het gewoon doortrekt met alles spieren,ik had het vooral ook met zijligging(op een gegeven moment kun je ook niet anders liggen maar ok)

spannend meid wie weet zeggen die harde buiken wel wat!! ik duim dat je snel je wondertje hebt!!!!

Geplaatst

Valesca,

De grootte van de baarmoeder wordt bij mij elke keer opgemeten.

Dit doen ze vanaf het schaambot tot aan de bovenkant van de baarmoeder, die zit net onder de borsten. (Is 37cm.)

Hoop het ook dat die harde buiken eraan mee zullen helpen dat het toch snel zal gaan beginnen.

Heb namelijk niet eerder zo vaak een harde buik gehad, kende het niet zo.

Vanmorgen op bezoek geweest bij iemand die ik via zw-gym heb leren kennen, ze woont bij mij om de hoek.

Haar zoontje is nu 4 weken (geboren met 38wkn) en weegt waarschijnlijk lichter dan het kleintje in mijn buik.

Volgens mij woog hij nu rond de 3300gr.

Echt bizar dat dit in mijn buik zit en ook past haha!

Geplaatst

Doortje,

Wat een verhaal! Dat was inderdaad even heel erg spannend duidelijk. Maar goed dat het nog in orde is gekomen, en Jorrit komt toch goed aan! Lukt het bv geven bij jou?

Ik ben begonnen met afkolven, en ga het een aantal keer per dag na een voeding doen, zodat mijn borsten weten dat ze meer melk moeten produceren dan alleen op maat van Dante. Vanochtend was het de tweede keer en alweer bedroevend weinig, druppeltje per druppeltje. Met de hand kreeg ik er dan nog meer uit dan met de handkolf van Avent. Maar dan begon Dante plots wat te kreunen en kermen. Ik had de handkolf nog op mijn borst en probeerde hem tegelijk te sussen. Man! die melk spoot er plots uit, alle hens aan dek! Wat een effect dat het blijkbaar toch heeft om je baby te zien en dan te kolven. Had ik zwaar onderschat haha. Nu heb ik al een pak meer melk van één kolfsessie dan op een hele dag gisteren, en hoop dat het vanaf nu mooi opgebouwd kan worden.

Valesca,

Hopelijk raak je er nog uit. Je zal inderdaad eens goed moeten praten en dan vooruit kijken. Ik mis het ook wel eens, die dikke buik met bewegende bobbels in, maar heb iets moois in de plaats. En ook al heb ik nu maar één kindje, het zal wellicht het laatste zijn omdat Piet al 3 kinderen heeft vanuit zijn vorige relatie. Dante krijgen was al een erg dikke knoop te doorhakken. Dus toch ook wel even slikken, maar ik probeer zoals jij vooruit te kijken. Er komt nu zoveel verandering bij dat dit ons nog lange tijd flink zal bezig houden, zeg maar de rest van ons leven haha.

Wish, ik denk dat het gewoon stramme spieren zijn geworden van je baarmoeder die zo hoog zit en je kleintje dat zit te bewegen. Ik heb ook een pijnlijke plek gehad net onder mijn rib dat regelmatig terug op kwam. Het waren telkens zijn hielen die daar stompten.

pff, ik heb de laatste dagen erge last van allergie en vooral in de slaapkamer. Ik nies wel 30 keer op een nacht en zit overdag te snotteren. Zo raak ik nog meer uitgeput natuurlijk, en we weten niet van waar het komt. Ik ben wel allergisch aan huisstofmijt, maar we poetsen en verschonen regelmatig de lakens.. Misschien zit het teveel in de matras? Gelukkig heeft Dante er geen last van omdat ik via de bv anti-stoffen meegeef.

Vannammidag toch proberen wat extra te slapen. Maar hopelijk een foto afdrukken waar ik 5 echo's heb en een 6de foto van Dante geboren. De evolutie van een kloppend hartje naar dat schattig snoetje.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Wish: dat ken ik niet dat deden ze bij ons niet!

@Ellen:Fijn dat het kolven met Dante erbij goed gaat ze zeggen ook vaak een foto mee als je kolft en je kindje is er niet!

Ik ga er nu inderdaad ook veel over praten,heb gelukkig veel mensen om me heen waarmee dat kan,en hier natuurlijk!!!!!!

oke dus voor Piet was het niet nieuw,hoe oud zijn z'n kinderen?! en hoe vinden die het nu?

Ja gaat allemaal goed komen ik geniet enorm van mijn meisjes en moet echt veel meer vooruit kijken

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier een kort berichtje van Vlok, nee helaas nog niets geboren, kom zojuist weer van vk en ziekenhuis, want de hartslag was aan de lage kant, maar gelukkig in het zk weer helemaal normaal. De kleine houd me inderdaad ook nogal eens uit de slaap, overdag vaak erg rustig om het tegen 21.00 uur op een trappen en schoppen te zetten en vannacht pas om 3 uur te stoppen. Ik was ff gesloopt en hoopte eigenlijk dat de bevalling in ging zetten, maar helaas.

Ik heb teveel vruchtwater en waarschijnlijk is de kleine aan de grote kant, maar ze zijn toch voorstander van de natuurlijke weg, hoewel ik nu vaker in het ziekenhuis ben dan me lief is. Steeds weer die doorverwijzingen en dan toch gelukkig alles goed, ondanks dat ik natuurlijk blij ben dat ze zo voorzichtig zijn, wordt ik er wel erg onrustig van. Vanwege het vele vruchtwater hoef ik er niet op te rekenen dat het gaat indalen, dus het blijft er hoog zitten en maagzuur is dan ook nog steeds een vervelende kwaal. Helaas de hele dag een harde buik, dit komt door het vele vruchtwater en is al een week of 6 zo. Maar ja, als het goed is hoeven we nog maar eventjes.

We zullen maar zeggen de laatste loodjes.

Voor iedereen hier die ook met die laatste loodjes bezig is, geniet nog even van het gevoel in je buik, ik hoor en lees van velen dat ze dat na de bevalling missen.... en natuurlijk veel sterkte bij de bevalling en een goede (vlotte) bevalling en natuurlijk een gezond kind!

Voor iedereen die al bevallen is: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon of dochter en vergeet hier vooral niet van te genieten!

Liefs aan een ieder,

Vlok

Geplaatst

Hi,

Zo...de geboorte van onze zoon zorgt er wel voor dat ik echt nog weinig tijd heb voor andere dingen zeg! Ik heb nu even een paar minuten om op het forum te komen...

Iedereen gefeliciteerd met de geboortes van jullie kindjes! En voor de meiden die nog moeten, hou vol, nog even en je hebt ook je kindje!

Ik heb mijn bevallingsverhaal al kort verteld, het ging allemaal heel snel en ik vond het wel heel heftig maar wat een gevoel als je kindje dan opeens op je buik wordt gelegd zeg! Ik ben wel flink ingescheurd en heb nog wel pijn maar Jim is heel erg lief en makkelijk. Helaas lukt het borstvoeden niet zo goed. Ik had eerst weinig voeding en nu komt dat wel op gang maar helaas lukt het Jim niet om goed aan te leggen. Hij hapt wel maar ik heb echt enorm vlakke tepels dus hij hapt een beetje in het luchtledige. Op dit moment geven we dus voor de helft borstvoeding via kolven en voor de andere helft kunstvoeding. Veel werk dus want het voeden moet via vingervoeden gebeuren omdat hij anders misschien wel helemaal niet meer aan de borst wil. We merken ook wel dat we heel weinig slapen en dat is ook wel pittig. Maar gelukkig is alles goed met onze kleine man en zijn wel heel gelukkig dat we nu met z'n drietjes zijn!

Geplaatst

Vlok,

Wat leuk dat je van je laat horen!

Je zal dus ook in het zkh moeten gaan bevallen omdat hij/zij niet zal indalen, of niet?

We zijn ongeveer even ver en ook ik ben de dagen nu wel aan het aftellen.

Hoop niet dat het nog 2 weken zullen gaan worden.....

Succes nog!

Laika,

Hoop dat je spoedig zult herstellen van de bevalling!

Het zal inderdaad veel tijd (en energie) kosten om Jim bij te voeden.

Weet niet of dat je al wat geprobeerd hebt mbt je vlakke tepels. (om het maar gewoon bij de naam te noemen)

Van Philips hebben ze de Niplette uitgevonden, zou dit een optie kunnen zijn?

http://www.healthcare.philips.com/nl_nl/products/avent/breast_care/breast_care_niplette.wpd

Geplaatst

Ellen ik heb ook huisstofmijt alergie en het klopt dat je nu meer last van hebt omdat alle radiatoren gaan nu voor het eerst na de zomer weer aan.Ook super dat de bv lekker goed gaat

Wish ik heb toevalig vannacht ook niet geslapen van de pijn in mijn buik en de harde buiken die ikm had. De vk zei dat het normaal is. Alleen mijn pijn was beneden in mijn buik.

Doortje wat een bevallig zeg....pfff....

Marianne ik doe het nu heel rustig aan. Jij komt trouwens uit Rotterdam toch? We hebben het afgesproken als ik 1 week overtijd ben dat ik naar St.Fransiscus(als ik het goed schrijf) mag gaan om ingeleid te worden. Daar doen ze het na 1 week overtijd.

Geplaatst

Violeta,

Ik ga dinsdag aan de vk vragen of dat ze evt. die dag wil voelen of dat er al iets gaande is daarbinnen.

En anders een afspraak maken voor als ik 41 weken ben om dan te voelen en evt. te strippen.

Kom op dames die nog moeten bevallen, zullen wij ook eens heel dicht op elkaar gaan zitten met de bevalling van onze kleintjes?

Wie neemt de aftrap? :toppie:

Geplaatst
Ivfmoeder ik vroeg je omdat ik me heriner aan het begin net als Laika dachten jullie dat het voorbij was of vergis ik me? Je had bloedingen en je was zooooo onzeker dat het niet goed zat.
Nee, je vergist je niet. Ik dacht idd dat het niet goed zat, omdat ik vanaf de tp bloedingen had. Ik dacht dat de 2 embryo's met de bloedingen weer naar buiten waren gekomen. En kijk nu 38 weken later.
Geplaatst
Karin,Van harte gefeliciteerd met je zoontje Thomas! Zie je wel, nog helemaal binnen oktober! Had je het aan voelen komen, of was het echt onverwacht? Zal wel even spannend geweest zijn als hij in het vruchtwater heeft gepoept. Maar het is helemaal goed gekomen! Super! Ben je al naar huis intussen?
Het was onverwacht. Ik bedoel: ik had niet verwacht dat Thomas 2 weken eerder zou komen. Ik had een continue vage rugpijn, en af en toe een lichte kramp in de ene keer buik, en dan weer rug. Ik kreeg ook regelmatig een harde buik. Zowel op de dag als de dagen vooraf. Ik dacht echter niet dat het eraan zat te komen. Die gedachte veranderde langzaam met de tijd toen het steeds intenser werd. Ik bleef nog wel de dingen doen die ik normaal ook zou doen. Beetje internetten, koken, aflevering van een serie afkijken. Ik deed dit ter afleiding, voor het geval ik het mis had, en het loos alarm bleek te zijn.
Geplaatst

-even inbreken-

Doortje was benieuwd of je al was vervallen en jja hoor!

Gefeliciteerd met jullie zoon Jorrit. Ik lees dat het een zware bevalling is geweest. Fijn dat alles nu goed gaat.

Heel veel geluk met je gezinnetje.

Appel

P.S. OOk alle andere mama's van harte gefeliciteerd en alle mama's die nog aan de bak moeten heel veel succes.

- ik ben weer weg-

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden