Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Voor alle lieve moedertjes, van harte!!! Wat een mooie namen ook allemaal. Gelukkig maakt iedereen het goed.

Hier heel even tijd voor een kort berichtje. Ik kan nog niet veel agv de spoedkeizersnee. Bij 7 cm ontsluiting daalde Jacks hartslag naar 40 - 50 per minuut. Grote spoed, tijdens de k.s. bleek de navelstreng 2 x straks om zijn nekje te zitten. Hij is op het nippertje gered, maar heb eerst 15 minuten moeten wachten voordat ik hoorde dat mijn baby uberhaupt leefde. Verschrikkelijk was het, die doodse stilte nadat hje voelt dat je buik leeg is.... Maar goed, hij ligt in goede gezondheid naast me en ik ben heel blij met deze grote schat.

Als ik straks weer op de been ben, ga ik op al jullie verhalen reageren, ik lees wel mee en volg met grote belangstelling!

Liefs

Toverstafje

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee, Toverstafje lijkt me wel verschrikkelijk hoe het is gegaan bij je! Gelukkig is alles goed met Jack! Sterkte met herstellen! Neem je tijd en geniet van je zoon!

Nog steeds een aantal dames die vol spanning zitten te wachten om hun kleine te knuffelen lees ik. Hoop echt dat jullie niet te lang hoeven te wachten!!

Ellen, Fijn dat Dante het zo goed doet! Lekker van genieten.

Hier een paar heftige dagen gehad. Flink koorst. Tja, stoppen met borstvoeding tijdens de dagen dat de stuwing op zijn ergst is, is niet zo slim ;-) Gelukkig is dat nu ver over. Mara doet t erg goed. Heeft soms wel last van krampjes en is dan soms erg onrustig. Verder is het een heel tevreden kindje. Noah is echt een trotse grote broer. Zo lief om te zien als hij komt kroelen!

Vind het maar een raar idee dat ze al weer bijna een week oud is. Vorige week om deze tijd begonnen mijn weeën echt pijnlijk en regelmatig te worden. Nu een week later zit ik gewoon met mijn mooie meisje in mijn armen... De kraamtranen lopen regelmatig over de wangen.

Ik ga zo weer eens een flesje maken. Onze kleine meid krijgt weer honger!

Groetjes Wendy

Geplaatst

toverstafje wat ontzettend heftig zeg fijn dat alles nu goed gaat met Jack! Sterkte met herstellen maar ook met het een plaatsje geven!

Wendy balen dat je zo'n koorts had fijn dat het verder goed gaat!!! en laat die kraamtranen maar lekker komen!

Geplaatst

Wow, Toverstafje, klinkt wel heel erg afschuwelijk om te moeten meemaken. Wat een opluchting dat Jack het goed doet. Spoedig herstel voor je!!!

Ik antwoord morgen wel uitgebreider, ben helemaal kapot. Niet van het moeder zijn -nee nee- maar die snert verkoudheid! Ik ga dus snel slapen

liefs,

ellen

Geplaatst

Even met mn telefoon reageren.

Toverstafje,

Wat een ontzettende heftige situatie hebben jullie meegemaakt, kreeg traanogen bij het lezen van je bericht.

Gelukkig dat het nu goed met jullie gaat.

Je zal dit emotioneel gezien moeten gaan verwerken, sterkte!

Geplaatst

Toverstafje,

Wat schrikbarend! Ik ben af en toe ook bang hiervoor! Vandaag huilbui gehad omdat ik me onzeker voel: is er voldoende vruchtwater, doet de placenta t nog goed, zit de navelstreng goed? Vind t moeilijk dat ik geen echo krijg, pas do op z'n vroegst misschien., tenzij ik minder leven voel, dan mag t eerder. Maar ja, wanneer is dat? Ik heb t niet bijgehouden!

Gelukkig is t met Jack goed afgelopen! Wist je al dat je n ks zou krijgen of was dat pas bekend nadat z'n harttonen daalden?

Geniet van je mannetje!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Toverstafje,

Wat was het verschrikkelijk spannend voor jullie. Je hebt het goed gedaan hoor, en gelukkig maakt Jack het goed. Sterkte verder met je herstel.

Ellentrik,

Beterschap. Ik had er ook last van, maar mocht niet teveel citrusvruchten ivm krampjes. Dus niet teveel sinasappels en manderijntjes. Heb jij dit ook gehoord van kraamzorg?

Wendy,

Wat vervelend die koorts. Gelukkig gaat het weer goed. Wat fijn dat Noah zo goed reageert op de baby.

Mark, mijn zoontje van vier had het gisteren wel moeilijk met zijn gevoelens. Hij was emotioneel, en werkte af en toe niet echt mee. Het is ook moeilijk nu hij mijn aandacht met z'n broertje moet delen. Hij vindt het wel fantastisch dat hij een broertje heeft en aait en kust 'm graag. Vandaag ging het gelukkig wel weer goed.

Geplaatst

Toverstafje, wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig is alles goed gekomen met jullie kerel! Ik kan me voorstellen dat je je de bevalling anders had voorgesteld, zeker omdat je zolang al oefenweeen gehad hebt. Maar goed.. het gaat er om dat hij er nu is natuurlijk. Heb je veel pijn van de wond van de keizersnede? En moest je lang in het ziekenhuis blijven?

Wish, voeden en typen op het forum gaat inderdaad best, maar niet echt snel. Op mijn mobiel kan ik toch niet zo snel een berichtje posten als op de gewone pc. Gelukkig drinkt Jorrit heel goed aan de borst en heb ik soms even een hand vrij zodat ik in elk geval alle berichtjes op het forum kan lezen om jullie in de gaten te houden. Hopelijk worden er snel meer wondertjes geboren. Het is nu al weer een hele week rustig wat betreft bevallingen. Zet 'm op in elk geval.

Wendy, hoe gaat het nu met jou? Ik las iets over koorts en stuwing en stoppen met borstvoeding. Vervelend dat je zo'n koorts gehad hebt. Hopelijk voel je je nu weer wat beter. Die stuwing voelt inderdaad heel vervelend, daar weet ik alles van. Gelukkig loopt de borstvoeding bij mij inmiddels (na een keer helemaal leeg kolven) nu heel goed. Ook het aanleggen gaat steeds beter, al lijkt het soms wel een spelletje wat ik moet spelen met Jorrit om hem goed te laten happen. Bevalt het nu goed met de kunstvoeding? En komt Jim goed aan?

En wat leuk om te lezen dat Noah zo goed reageert op Mara. Het is natuurlijk best wennen voor hem dat hij nu de aandacht moet delen met zijn zusje.

Violetta, houdt je het nog een beetje vol meid?

Ivfmoeder, logisch dat Mark het moeilijk heeft emotioneel. Hij is ook precies op een leeftijd dat hij heel goed door heeft wat er allemaal gebeurd. Hopelijk wordt hij snel weer een blij mannetje als hij aan jullie nieuwe situatie gewend is.

Ellen, wat spannend zo'n weekendje weg met Dante. Ben heel benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren. Wij gaan over anderhalve week een nachtje bij Oma Friesland logeren met Jorrit. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat straks. Best spannend lijkt me dat namelijk. En.. hopelijk vergeten we niks mee te nemen.. hahaha... Dat wordt nog wat.

Zelf was ik van plan om vandaag voor het eerst even met Jorrit naar buiten te gaan. Gisteren hebben Mark en ik al even proef gewandeld om te kijken of het mij fysiek zou lukken. Nou.. mijn conditie is nog wel ver te zoeken, maar het was wel even heerlijk buiten. Helaas wilde Jorrit vanacht niet zo goed slapen en was hij pas om half 2 rustig. Echter, om zes uur had hij natuurlijk al weer honger, dus heb al met al 4 uurtjes geslapen vanacht, want om 8 uur stond onze kraamzorg weer op de stoep. Het was haar laatste ochtend, dus vanaf nu moeten we het helemaal zelf doen. Best spannend, maar het komt vast ook goed. Het is wel heerlijk om je huis weer helemaal voor je zelf te hebben, al zal ik het missen dat ze neit meer al de huishoudelijke dingetjes doet.

Lig nu nog te wachten tot Jorrit wakker wordt voor zijn volgende voeding en ga daarna even een middagdutje doen. Eind van de middag krijgen we weer visitie en vanavond ook nog, dus heb nog een 'drukke' dag voor de boeg.

Bijgaand nog wat leuke foto's van ons mannetje

[ATTACH=CONFIG]2631[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2632[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2633[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2634[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2635[/ATTACH]

Geplaatst

@Toverstafje, Meid dat was vast schrikken en een kwartier kan dan wel heel lang duren. fijn dat ze snel konden ingrijpen en alles goed is afgelopen. Ik weet helaas van kennissen dat dit juist zo fout kan gaan.... dat is mijn grootste angst. Voor mij altijd al de reden geweest om in het ziekenhuis te willen bevallen. Geniet nu van je zoon en ik hoop dat jezelf spoedig hersteld.

Voor degene die net als ik de komende dagen zijn uitgerekend, bij mij zijn die harde buiken er dus al een week of zes, maar verder voel ik geen enkel voorteken, overigens zegt mijn vk dat je bij de eerste bijna nooit echte voortekenen hebt, je krijgt weeen of de vliezen breken en de bevalling komt op gang; bakerpraatje? ik weet het niet. Wel heb ik het idee dat ik nu echt zit te wachten. Ga alle kaarten die ik tijdens de zwangerschap heb gekregen vanmiddag inplakken en van de kadootjes tot nog toe heb ik foto's gemaakt, dus ga ff plakken.

Als ik daarna nog zin heb ga ik het verhaal van mijn zwangerschap dat op allerlei losse papiertjes staat bij elkaar zoeken en er een verhaal van schrijven, daarna weet ik echt niets meer te verzinnen. De kamer is klaar, de wieg uiteindelijk met de 300 vlindertjes en 1500 kraaltjes ook, ook nog op dezelfde manier drie lampekapjes gemaakt. Met diverse applicaties 4 verschillende aankleedkussen hoezen gemaakt, lakentjes voor wieg en reiswieg, tje wat houdt je toch een tijd over als je niet meer echt aan het werk bent, ik heb inmiddels sinds 3 weken een vervangster en ondanks dat ik nog wel elke dag de email behandel en voor haar de spullen die ze nodig heeft voor de afspraken klaar leg, ben ik geen 14 uur op een dag meer aan het werk. Mijn huis ziet er dus inmiddels ook weer uit zo als ik dat graag wil, nieuwe gordijnen in de woonkamer, ineens weer overal mooie planten, elke dag de was klaar deze week nog een nieuw bed gekregen, helaas durfde ik de slaapkamer niet meer aan te pakken, want de vloer moest eigenlijk geschuurd en opnieuw gelakt, maar ja, dan had ik geen bed meer om op te liggen en een luchtbedje in de woonkamer lijkt me nu even geen optie.

Stil zitten lukt me dus niet echt, misschien dat de kleine daarom nog niet wil komen, we mogen de volle 40 weken genieten van de zwangerschap zullen we maar zeggen.

Wat een leuke foto's staan hier trouwens van al die mooie mannetjes en vrouwtjes. Stomme is dat je zit te wachten op de geboorte, maar als het er vandaag of morgen is, kan ik me nog geen voorstelling maken van hoe je leven ineens verandert. Net als de bevalling we laten het maar over ons heen komen, voor een ieder zal het toch anders zijn. Woensdag mag ik weer naar de vk, net als alllemaal; ik hoop dat het dan niet meer nodig is....

Veel succes allemaal en dat er nog maar mooie gezonde baby's bij mogen komen deze week.

Sterkte, succes en liefs,

vlok.

Geplaatst

Zo Doortje, wat een knapperd zeg! Heerlijk, lekker genieten. Als ik weer beneden kan komen, ga ik snel een foto van onze Jack plaatsen.

Zo apart dat er een aantal van ons nog niet is bevallen!

Ik lees hier leuke verhalen over vruchtwater. Nou...bij mij was Jack niet ingedaald, hij lag ook niet recht voor de uitgang. Het vruchtwater plensde er echt uit, liters en urenlang. Echt bizar.

Ik wist niet dat het een k.s. zou worden. De bevalling ging best goed, ik werd ingeleid omdat de vliezen waren gebroken, kind niet ingedaald en ik horizontaal moest blijven. Bij 4/5 cm ontsluiting kreeg ik een ruggeprik en bij 6/7 ging het mis met zijn hartslag. Er werd bloed uit zijn schedel afgenomen en daaruit bleek een te laag zuurstofgehalte. Toen werd het een spoedkeizersnee en bleek hij zichzelf aan zijn navelstreng op te hangen omdat die 2x om zijn nek zat. Wat was ik blij dat ik die ruggeprik al had gehad, daardoor konden ze meteen gaan snijden en is hij gered. Ik heb mijn hele zwangerschap al een naar voorgevoel gehad, en niet voor niets. Godzijdank voor onze medische wetenschap en artsen! Ik voelde me daar echt in goede handen!!!

Allemaal, geniet van je babies!! En van de babies die nog komen gaan!!!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Dag allemaal,

Wat een rustig weekend zeg! Vergeleken met vorige week haha. En, houden jullie het droog met het besef dat het precies een week geleden is? Ik moest echt huilen huilen rond dat moment. Laat maar komen zou ik zeggen, het hoort er allemaal bij.

Oh Doortje,

wat een schattig mannetje heb jij! die foto van in de tummy tub, super 'koddig' gezichtje trekt hij. En dan de trotse ouders foto, ook heel leuk. Ze zeggen bij mij dat Dante op niemand echt lijkt, en dat een baby een baby is, maar dat klopt eigenlijk ook weer niet. Als ik naar de foto's hier zie, zie ik duidelijk geen Dante en omgekeerd. En lukt het voeden bij jou? Geen pijnlijke tepels? Het lijkt je wel goed af te gaan, aan de foto's te zien! Tja, dat je conditie nog niet het oude is, is helemaal logisch hoor! Bij mij heeft het twee weken geduurd eer ik zelfs nog maar een verbetering begon te merken. Doe het rustig aan he.

Marianne,

Ook bij jou nog altijd rustig? Hou ons op de hoogte he!

Vlok,

waw, jij weet inderdaad niet meer wat doen, en zelfs die miljoenen kraaltjes klaar. Spreek met vriendinnen of zo af, in de buurt van bij je thuis voor een kopje thee? Ik heb hier thuis het gevoel dat het nog steeds verre van opgeruimd is, wat ben jij een gelukzak dat je alles op tijd klaar hebt gekregen! Succes met de laatste loodjes in elk geval.

Karin,

Dat Mark af en toe moeilijk is rond de komst van zijn broertje is normaal denk ik hoor. Hij moet even wennen aan de nieuwe situatie maar zal gauw merken dat hij niet minder liefde krijgt, maar het gewoon een beetje anders gaat. Wel leuk dat hij zelf dol op zn broertje is. Ik eet niet echt veel citrusvruchten, maar wel eerder banaan, kiwi en appel. Ook wel pruimensapjes en zo voor mijn stoelgang vlot te houden (of toch te proberen). Tegen mij hebben ze eerder verteld om zo gevarieerd mogelijk te eten en ik vanzelf wel zou merken wanneer hij extra krampjes zou krijgen.

Violeta,

We denken aan je! Hopelijk gaat alles goed met jou.

Wish,

Geniet van je weekend! Hou ook ons op de hoogte.

Goh, Toverstafje. Wat een horror allemaal, en zo blij dat het goed is afgelopen en je inderdaad in het ziekenhuis bent bevallen!! Benieuwd naar je fotos.

Mijn verkoudheid is er nog steeds en het rottige is dat ook Dante sinds vannacht aan het rochelen is met snot, grr. De vroedvrouw zei nochtans dat hij er geen last van zou hebben, vind ik wel balen dat dit niet klopt. Als het had geweten had ik toch nog voorzichtiger met hem geweest hoor. Ik heb dus zo'n peertje voor in de neus gebruikt om het snot eruit te zuigen, en dat lijkt wel te helpen, maar een druppeltje moedermelk in de neus zou nog beter zijn, omdat dat ook ontsmettend werkt met antistoffen. Benieuwd, heb het nog niet geprobeerd.

Wat het kolfapparaat betreft, heb ik een handkolf van Avent. Mijn druppeltjes van eerst, is nu een bijna vol flesje geworden met één borst. Ongelooflijk hoeveel evolutie daarin zit op enkele dagen tijd. Waar ik dus eerst 4 dagen tijd nodig had om een toekomstige voeding bijeen te scharrelen, kan ik nu al bijna een voeding met één keer afkolven doen. Hopelijk zal dit ook op mijn werk lukken, want nu kolf ik nog af tegelijk met het voeden. Hij de ene borst, ik de andere.

zo, nog eventjes bijslapen. Het was weer een nacht van jewelste. Hij rochelen, ik met dat snotpeertje aan de slag, pamper wisselen, en alweer plassen op zijn romper en pyjama. En zelfs op de hydrofielluier op het verschoningskussen poepen. Lekker uitwassen vandaag dus.

[ATTACH=CONFIG]2636[/ATTACH]

foto van de oogjes. Ze blijven wellicht blauw, of zou je dat nu nog niet zien? Hij kan intussen echt in m'n ogen terug kijken. Heel schattig. Binnenkort waarschijnlijk interactie.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Doortje,

Wat een prachtige foto's! Een stralend gezin, WOW!!!

Dat je nog geen conditie hebt vind ik niks niet gek. Eerst een hele prestatie leveren en hierna moet je lichaam gaan herstellen.

Zonder voldoende rust zal je lichaam (en geest) ook niet 'snel' kunnen herstellen.

Hoop dat Jorrit vannacht een betere nacht zal hebben, succes!

Vlok,

Een heel werk om de kaarten in te gaan plakken.

Ik heb geen 'moeite' gedaan om de kaartjes in te plakken. Ik heb een leuk doosje gekocht waar ik de kaartjes in heb gedaan, op deze manier kan ik de kaarten nog in de hand nemen om te lezen en dat vind ik wel prettig.

Je bent nog een flinke bezige bij! Wel op tijd je rust nemen hoor!

Toverstafje,

Ben echt zo blij voor jullie dat het goed is afgelopen en jullie nu volop kunnen genieten van Jack!

Ellen,

Balen zeg dat je zo verkouden bent en dat Dante hier nu ook last van blijkt te hebben.

Dat 'snotpeertje' is een fijne uitvinding voor een klein kindje.

Een druppeltje melk in de neus doen kende ik nog niet, ga je dit wel proberen?

Violeta,

Hoe gaat het met jou?

Wij hebben vanmiddag in de tuin gewerkt. Ahum, mijn man heeft echt wel het meeste gedaan hahaha!

Het was echt een prachtige dag vandaag, heerlijk in de zon kunnen zitten.

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

25 oktober: Marianne controle VK

25 oktober: Wish controle VK

27 oktober: Marianne controle ZKH

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

25 oktober:
Alexis
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

04 november:
Alexis
nacontrole kinderarts

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Fijn om te lezen dat het met de kindjes zo goed gaat! Wel jammer dat de wachtende dames nog steeds aan het wachten zijn.

Heb helaas niet veel tijd om op iedereen te reageren.

Mara doet t heel goed. Heeft soms wat last van krampjes. Op advies van onze kraamhulp geven we haar dan wat rooibosthee. Dit werkt rustgevend voor het buikje. Of we doen wat olijfolie in haar flesje. Hierna krijgt ze vaak al snel een flinke poepbroek. Dat er zo veel uit zo'n klein lijfje kan komen ;-)

Met mij gaat t gelukkig ook weer beter. Koorts is weg, stuwing wordt minder. Nog wel veel aan het koelen en witte kool aan het afwisselen tegen de stuwing. Hopelijk nog maar een paar dagen. Zal binnenkort weer proberen wat foto's te plaatsen. De laptop en het fototoestel willen niet echt samenwerken... Laptop loopt steeds vast als ik er foto's op wil zetten.

Groetjes Wendy

Geplaatst

DOORTJE

Wat lekker dat jij met dit mooie weer naar buiten. Ik kan alleen door het raam naar de mooie blauwe lucht staren. Ik heb niet het gevoel dat ik meer dan 50m ver komt.

Wat een zware nacht als je maar vier uurtjes hebt geslapen. Gelukkig heb je nog een dagje kraamzorg en kan je lekker bijslapen.

VLOK

Wat ben jij lekker creatief. Ik kan dat niet. Ik had net een voldoende voor handenarbeid op de middelbare school. Als ik kon wat jij kon, zou ik een webshop beginnen met handgemaakte / versierde babyspullen. Toch leuk dat je je vrije uurtjes aan nuttige dingen hebt besteed.

ELLENTRIK

Net als jij had ik de pech dat Thomas zijn rompertje en aankleedkussen had ondergeplast. Het poepen zal me ook wel binnenkort overkomen ;) Je bent meteen goed wakker als zoiets gebeurd :)

Wel vervelend dat nu niet alleen jij maar ook Dante verkouden zijn. Ik moet moedermelk in het oogje van Thomas druppelen met een theelepeltje. Hij heeft namelijk een vies oogje. Ja, dat klinkt heel raar, maar het schijnt te werken.

Beterschap.

WISH

Wat fijn dat je tuintje op orde hebt. Ik had dat ook nog wel willen doen, maar ik kreeg mijn man niet zover nog voor de bevalling. Voorlopig zit het er niet in. Nu hebben we wel het telefoonnummer van de tuinman van de buren. Misschien moet die het maar even voor ons doen.

Hier af en toe last van kraamtraantjes.

Geplaatst

prachtige foto's komen er weer voorbij!!

Heerlijk dat jullie zo genieten ook en ik hoop dat alle kleintjes nu snel komen!!!!

Morgen ga ik de laatste slinger eraf halen,misschien zo al....dan heb ik dat maar gedaan bah word daar best emo van dat sluit toch de "feest" periode af,terwijl het elke dag feest is met 2 mooie meiden hihi

Zet hem op allemaal,wilde ff zeggen dat jullie allemaal kanjers van mama's zijn!! en bijna mama's wachten is niet fijn als er om je heen al baby's zijn

heb ff de kracht niet om persoonlijk op iedereen te reageren maar heb wel gelezen!!!

hier mijn mooie meiden

[ATTACH=CONFIG]2638[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2639[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2640[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2641[/ATTACH]

Geplaatst

Toverstafje wat een verschrikking zeg,helemaal van slag van je verhaal.....pfffff....gelukkig is alles nu goed met je kindje en met jou natuurlijk.

Mamavannoah moest zo lachen: " Dat er zo veel uit zo'n klein lijfje kan komen ;-) " echt he.... :)

Sorry dat ik niet zo actief ben ik lees wel netjes mee.

Het gaat goed met me,sinds 1 week heb ik 's avonds harde buiken en dan denk ik zoooo het gaat gebeuren maar helaas nog niks aan de hand.

Ik ben zo moe,we doen ook ons bewust bezig houden(niet slim) maar thuis zitten en niks doen,word ik gek van. We krijgen de sleutel van ons huis 01.11 dus we zijn nu druk bezig met spullen bestelen en dingentjes uitzoeken,want straks kan ik natuurlijk nergens heen en de aannemeer gaat gelijk beginnen. dus...

Maar voor de baby staan we al klaar voor,we kunnen allebei niet meer wachten. Ik heb het gevoel dat ik 01 nov ga bevallen als we bij de notaris zijn haha...

Wish ik heb echt het gevoel dat ik overtijd kom en jij????

Geplaatst

violetta wat spannend zeg het zou wat zijn haha,ik had op de dag van het tekenen voor dit huis een positieve test( bij sanne) dus wie weet hahah

Geplaatst

ValescaGrappig dat data een betekenis hebben. Vandaag een week geleden had ik bloedverlies. Niet wetende dat Thomas eraan zat te komen. Hij is bijna een week oud.

Geplaatst

Wendy,

Gelukkig is de koorts weg en wordt de stuwing minder. Helpen die koolbladeren goed?

Wat vervelend dat je geen foto's kan posten.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar jullie kleine meid!

Ivfmoeder,

Ik leer hier nog veel dingen. Waar bv wel niet goed voor is. (oren en ogen druppelen) Wat nog meer?

Haha, Thomas had jou dus goed te pakken door te plassen tijdens het verschonen.

Ja, echt super dat de tuin klaar is. Is even flink aanpoten maar het resultaat mag er wezen.

Valesca,

Wederom prachtige foto's!!

Heb je de borden in de tuin ook weg gehaald? (of hadden jullie die niet?)

Die blijven ongeveer een week of 6 staan, toch?

Meiden,

Hier een bijna slapeloze nacht gehad.

Om 02.30uur dacht ik dat ik een beetje vruchtwater aan het verliezen was.

Hierna heb ik van 03.30uur t/m 7.00uur harde buiken in combinatie met menstruatiekrampen in m'n onderbuik gehad.

Daarna niks meer gevoeld.

Rond 8.30uur ben ik de slijmprop verloren.

Om 9.00uur naar de vk-praktijk gebeld en bovenstaande doorgegeven.

De dienstdoende vk belde mij terug en zou bij ons langs komen om te beoordelen of het vruchtwater was en controles uitvoeren bij mij en ons kleintje.

Ze kon niet met zekerheid zeggen of dat ik vruchtwater was verloren dus heeft ze een testje gedaan. (een soort wattenstaafje in de vagina gehouden)

Dit zou zwart verkleuren als het vruchtwater zou zijn. 'Helaas' was dit het niet.

Dus nu weten we nog niet waar we 'aan toe zijn'.

Er is iets gaande, maar wanneer het door gaat zetten is de grote vraag.....

Geplaatst

oh wish, wat spannend. bij mij begon het ook met een nachtje oefenweeen die in de ochtend weer stopten. pas in de avond kwam alles op gang. ik had dan wel iets eerder bloedverlies maar ben de daadwerkelijke slijmprop verloren in de nacht oefenweeen.

hoop voor je dat t doorzet. toi toi toi in elk geval.

Geplaatst

Spannend Wish! Ik hoop dat het geen vals alarm is!

Toverstafje. wat een horror verhaal....Ben echt heel blij dat het zo goed is afgelopen zeg!

Hier alles goed, Jim is zo'n lief mannetje! Hij eet en slaapt goed en hij heeft soms een paar hele alerte uurtjes waarbij hij ons heel intensief aankijkt, we hebben dan al echt contact, heel bijzonder!

Geplaatst

@Wish dankjewel,nee we hadden geen borden,wel slinger voor de raam en poster van de verloskundige met naam,die poster heb ik nu weg gehaald de hoera een meisje hangt er nog...6 weken is normaal ja...ik maak er voor de slinger maar 7 van ofzo haha

@Laika wat fijn dat alles goed gaat en geweldig he dat contact

Hier hebben we een afspraak gemaakt omdat de ontlasting van feline ineens van geel/kleiachtig naar donkergroen dun is gegaan en om de dag..ook drinkt ze soms erg onrustig en vannacht erg huilen na de fles,omdat grote zus koemelk gehad heeft gaan we ff checken,woensdag afspraak bij de HA

hopelijk valt het mee

WISH hoe is het?! Je bent niet meer geweest hoop zo dat je de kleine in je armen hebt of bezig bent!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden